quote:***********************************
Formatiegesprekken naderen climax
` De onderhandelaars van VVD,PVV en CDA
hebben kort voor middernacht een lange
dag van formatiebesprekingen afgerond.
Een akkoord is nog niet bereikt,maar
verwacht wordt dat dat niet lang meer
duurt.Morgen gaan de gesprekken verder.
Bronnen in Den Haag verwachten dat er
morgen of overmorgen waarschijnlijk een
akkoord wordt gepresenteerd.In dat
geval kan het CDA mogelijk zaterdag al
een congres houden over deelname aan
een minderheidskabinet met de VVD en
gedoogsteun van de PVV.
De onderhandelingen lagen vandaag korte
tijd stil zodat de drie partijen in
eigen kring konden overleggen.
O, werkelijk? Vertel me eens, dan: Welke fantastische punten heeft Wilders in de campagne allemaal nog naar buiten gebracht, behalve anti-moslim geluiden? Ik ben van mening, en die durf ik best uit te dragen, dat 90% van de PVV-stemmers op hem gestemd heeft vanwege de anti-islam brallerij van de laatste anderhalf jaar met name. De overige 10% heeft dat gedaan vanwege Wilders' adamante belofte dat 65 65 zou blijven. Dus ja, ik denk dat we een kleine 1,5 miljoen moslimhaters hebben in Nederland. En ik vind dat wel verontrustend, in tegenstelling tot jij, blijkbaar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is zeker het geval. Kijk alleen al naar hoe hier op Fok! door users als du_ke, Lord_Vetinari, ethiraseth wordt gereageerd. Zij lijken echt te denken dat er ineens 1,5 miljoen moslimhaters in Nederland zijn, bespottelijk natuurlijk.
Het is een verzameling van islamofoben en lieden die puur en alleen de Marokkaanse jongens in de buurt weg willen hebben. Met dat laatste heeft de Islam weinig te maken, ondanks de pogingen van Wilders om een relatie aan te tonen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
O, werkelijk? Vertel me eens, dan: Welke fantastische punten heeft Wilders in de campagne allemaal nog naar buiten gebracht, behalve anti-moslim geluiden? Ik ben van mening, en die durf ik best uit te dragen, dat 90% van de PVV-stemmers op hem gestemd heeft vanwege de anti-islam brallerij van de laatste anderhalf jaar met name. De overige 10% heeft dat gedaan vanwege Wilders' adamante belofte dat 65 65 zou blijven. Dus ja, ik denk dat we een kleine 1,5 miljoen moslimhaters hebben in Nederland. En ik vind dat wel verontrustend, in tegenstelling tot jij, blijkbaar.
Hoe durven ze te lachen, de duivels.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:56 schreef Hassish het volgende:
2 studenten ballen bij elkaar. Ik ben benieuwd wat er zo te lachen valt voor Johnny en Anita straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel waarschijnlijk, Rutten had het over een akkoord waarbij rechts de vingers gaat aflikken. En Verhagen met zijn centrum-rechts? Dat is ongetwijfeld gejoktquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:43 schreef rudolfb het volgende:
De vraag is dan ook wa heeft de VVD, als grootste partij, allemaal voor elkaar kunnen krijgen?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:56 schreef Hassish het volgende:
2 studenten ballen bij elkaar. Ik ben benieuwd wat er zo te lachen valt voor Johnny en Anita straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vraag ik me dus ten zeerste af. Als ik zo de laatste weken analyseer heeft het CDA de sterkste onderhandelings positie omdat hun achterban zit te morellen. Daarna heb je de PVV die gedoogsteun gaat geven onder bepaalde voorwaarde uiteraard.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:22 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Veel waarschijnlijk, Rutten had het over een akkoord waarbij rechts de vingers gaat aflikken. En Verhagen met zijn centrum-rechts? Dat is ongetwijfeld gejokt
Poultje maken, dit jaar nog of toch begin volgend jaar?quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Laat maar komen. Die gaan bij de volgende verkiezingen flinke klappen krijgen. En het lachen zal ze wel snel vergaan....
Het ligt veel genuanceerder dan jij het hier voorspiegelt. Lees anders dit stuk van Zwagerman uit de Volkskrant van gisteren; http://extra.volkskrant.n(...)kiezers_te_kleinerenquote:Op dinsdag 28 september 2010 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
O, werkelijk? Vertel me eens, dan: Welke fantastische punten heeft Wilders in de campagne allemaal nog naar buiten gebracht, behalve anti-moslim geluiden? Ik ben van mening, en die durf ik best uit te dragen, dat 90% van de PVV-stemmers op hem gestemd heeft vanwege de anti-islam brallerij van de laatste anderhalf jaar met name. De overige 10% heeft dat gedaan vanwege Wilders' adamante belofte dat 65 65 zou blijven. Dus ja, ik denk dat we een kleine 1,5 miljoen moslimhaters hebben in Nederland. En ik vind dat wel verontrustend, in tegenstelling tot jij, blijkbaar.
Het is echt grappig om te zien hoe alle PVV'ertjes plots dwepen met een opiniestuk van linkse grachtengordel-columnistquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:51 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Het ligt veel genuanceerder dan jij het hier voorspiegelt. Lees anders dit stuk van Zwagerman uit de Volkskrant van gisteren; http://extra.volkskrant.n(...)kiezers_te_kleineren
ik gok op 1.5-2 jaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Poultje maken, dit jaar nog of toch begin volgend jaar?
Ik lees vooral veel "allochtonen krijgen meer dan wij" en "ik heb een extreem-rechtse mening en word nu niet meer serieus genomen en dat is gemeen".quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:51 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Het ligt veel genuanceerder dan jij het hier voorspiegelt. Lees anders dit stuk van Zwagerman uit de Volkskrant van gisteren; http://extra.volkskrant.n(...)kiezers_te_kleineren
Kabinet-Rutte in aantochtquote:Verschillende media melden vandaag dat CDA, VVD en PVV vandaag nog een regeerakkoord kunnen overleggen. Gisteravond onderbraken de drie fractieleiders, respectievelijk Verhagen, Rutte en Wilders, rond half twaalf de gesprekken.
Vandaag zullen de gesprekken worden voortgezet, waarna de fracties zich morgen over het akkoord kunnen buigen. De inhoud van het akkoord wordt waarschijnlijk pas donderdag bekendgemaakt. Het CDA-congres zou zich dan zaterdag kunnen uitspreken over het regeerakkoord met gedoogsteun van Wilders.
Verhagen beantwoordde de vraag of hij bezig was met de laatste loodjes gister met 'dat weet je nooit'. Struikelblokken lijken te liggen bij de sociale zekerheid en de zorg. De Volkskrant meldt dat de partijen het over onder andere de Wajong nog oneens zijn. De VVD wil die uitkering beperken tot gehandicapten die helemaal niet meer kunnen werken, een maatregel die een miljard euro op zou leveren. Bij PVV en CDA ligt dat echter gevoelig. Ook over de verkorting van de maximale looptijd van de WW zijn de partijen het nog oneens.
Trouw weet dat in ieder geval de overheid grondig wordt gereorganiseerd. Er komen minder ministeries, met maximaal elf ministers en acht staatssecretarissen. Ingewijden zeggen dat Wonen, Wijken en Integratie naar het sterk ingeperkte Ministerie van Binnenlandse Zaken gaat, dat zelf veel veiligheidstaken in zal leveren aan het nieuwe Ministerie van Veiligheid. Ook Justitie zal daar ondergebracht worden.
Na een mogelijk 'ja' van het CDA-congres zaterdag, zal Rutte maandag benoemd kunnen worden tot formateur. Half oktober zou het kabinet dan door het staatshoofd beëdigd kunnen worden.
Ik zie hier wel weer een Koefnoen-imitatie van komenquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:56 schreef Hassish het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgend jaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ze het kerstreces niet eens halen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Altijd fijn hè, als je gedroomde extreem-rechtse kabinet er komt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:
De zon begint bijna te stralen(figuurlijk dan hè)
Al was het maar voor de show.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:57 schreef Toad het volgende:
Het zou mij trouwens niet verbazen als de fractie van het CDA of de PVV hun onderhandelaars nog een keertje terugsturen.
Van 2014?quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:45 schreef remlof het volgende:
Ik denk serieus dat ze het kerstreces niet eens halen.
Idd, geweldige dat de extreem-rechtse partijen VVD en CDA weer samen gaan regerenquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Altijd fijn hè, als je gedroomde extreem-rechtse kabinet er komt?
Aangezien ze door de PVV gegijzeld worden is het een extreem-rechts kabinet ja.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idd, geweldige dat de extreem-rechtse partijen VVD en CDA weer samen gaan regeren
Maar natuurlijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Aangezien ze door de PVV gegijzeld worden is het een extreem-rechts kabinet ja.
Zijn er eigenlijk CDA zwaargewichten zich hebben uitgesproken voor dit kabinet?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd of het CDA bestuur ook nog wat prominenten weet op te trommelen die voor het akkoord zullen zijn op het congres.
Niet echt. Wel een zooitje dat zich uberhaupt niet heeft uitgesproken. Misschien dat dat gebeurt op het congres dan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk CDA zwaargewichten zich hebben uitgesproken voor dit kabinet?
Gerrit Braks is zo'n voorstander had ik begrepen, maar de moeilijkheid om man een paard te noemen is dat de media meer geïnteresseerd zijn in de tegenstanders.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd of het CDA bestuur ook nog wat prominenten weet op te trommelen die voor het akkoord zullen zijn op het congres.
Misschien moet je dat even aan het CDA-bestuur vragen (bellen/mailen)?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat ik op zaterdagen niet kan, anders had ik wel naar het congres gegaan... Is er ook de mogelijkheid om online te stemmen?
Nee, daar heeft het CDA geen systeem voor en het lijkt me sterk dat ze dat binnen drie dagen kunnen implementeren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat ik op zaterdagen niet kan, anders had ik wel naar het congres gegaan... Is er ook de mogelijkheid om online te stemmen?
Die stilte binnen de VVD en de achterban is er niet voor niets lijkt me, waarschijnlijk vindt de overgrote deel dit gewoon primaquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:23 schreef Toad het volgende:
Open brief van Winsemius:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_op_aanpak_van_Rutte
Hij wil ook een ledenraadpleging bij de VVD.
Kijk, kijk, ook bij de VVD roert men zich weer...quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:23 schreef Toad het volgende:
Open brief van Winsemius:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_op_aanpak_van_Rutte
Hij wil ook een ledenraadpleging bij de VVD.
De meeste VVD'ers zijn dan ook verkapte racisten, in plaats van openlijke zoals bij de PVV.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die stilte binnen de VVD en de achterban is er niet voor niets lijkt me, waarschijnlijk vindt de overgrote deel dit gewoon primaIk zie een ledenraadpleging bij de VVD niet echt als een toegevoegde waarde, het is wel overduidelijk dat die in zullen stemmen
Niet verkeerd.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Henk Kamp wordt genoemd voor Veiligheid.
Ben de naam "Ministerie van Veiligheid" krijg ik een zeer onprettig gevoelquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:11 schreef Toad het volgende:
Henk Kamp wordt genoemd voor Veiligheid.
Past wel bij de obsessie van VVD en PVV voor straffen en tuchtigen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ben de naam "Ministerie van Veiligheid" krijg ik een zeer onprettig gevoel
Onveilig zelfs.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo, dat is nogal een bewering, die je ongetwijfeld kunt staven met bewijzen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De meeste VVD'ers zijn dan ook verkapte racisten, in plaats van openlijke zoals bij de PVV.
Simpel: ze willen met Wilders samenwerken. Als je dat wilt ben je het dus eens met zijn racistische en discriminerende nonsens, want dat is alles wat hij heeft. Ergo, de VVD is net zo erg.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo, dat is nogal een bewering, die je ongetwijfeld kunt staven met bewijzen.
Krijgen we Tamara Zorgvliedquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Arme Jobquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:39 schreef Toad het volgende:
Vanavond in DWDD Job Cohen en Jack de Vries.
En straks na 16u op Radio 1 lekker babbelen over de formatie met: Joost Vullings (NOS), Marcia Nieuwenhuis (De Pers) en Tweede Kamerlid Ronald van Raak (SP).
De hoeveelheid stemmen voor Wilders komt meer voort uit een afwijzen van de 'oude politiek' dan het daadwerkelijk steunen van de anti-islampunten. Tuurlijk voelen een hoop PVV-kiezers zich met Nederland vervreemd door de migratie-invloeden en het feit dat Opsporing Verzocht wordt gedomineerd met Marokkaanse medelanders. Maar het zal Henk en Ingrid echt een worst zijn of de Koran wel of niet verboden moet worden, als er gewoon maar hogere straffen komen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Simpel: ze willen met Wilders samenwerken. Als je dat wilt ben je het dus eens met zijn racistische en discriminerende nonsens, want dat is alles wat hij heeft. Ergo, de VVD is net zo erg.
Dat PVV'ers racisten zijn met een hekel aan bruine mensen moge duidelijk zijn. Of geloof je echt dat mensen PVV stemden om zijn plannen voor onderwijs?![]()
Ik heb gisteren V for Vendetta gekeken. Ben direct bang geworden dat ons land er zo uit gaat zienquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat wel, maar ook aan hem is weinig liberaalsquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, lijkt me geen verkeerde keuze. Sympathieke man ook.
Wat dus prima bij de VVD past. Die partij is namelijk niet meer liberaal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat wel, maar ook aan hem is weinig liberaals
Ik zou graag een keer een econoom op Justitie zien. En dat zeg ik als jurist. Er wordt soms veel te naïef gedacht over de mogelijkheid om problemen wel even met een wetje op te lossen, zonder te letten op de onbeoogde neveneffecten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Arme Job
En Henk Kamp heb ik liever op Veiligheid dan Fred Teeven. Maar Kamp heeft geen Rechten gestudeerd en dat lijkt me niet handig als Justitie ook bij Veiligheid zit.
Het is tegenwoordig meer een Volkspartij voor Veiligheid en Demagogiequote:Op dinsdag 28 september 2010 16:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat dus prima bij de VVD past. Die partij is namelijk niet meer liberaal.
10-10-10 toch? Oftewel over twee weken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Henk Kamp, was die niet commissaris voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba?
Per wanneer worden die "gemeenten"? Als dat al snel is zou het idd zomaar kunnen dat Kamp in het neiuwe kabinet komt..
10 oktober, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Henk Kamp, was die niet commissaris voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba?
Per wanneer worden die "gemeenten"? Als dat al snel is zou het idd zomaar kunnen dat Kamp in het neiuwe kabinet komt..
Een schoolvoorbeeld daarvan is natuurlijk de wetgeving voor subsidie op gastouderopvang. Die was zo ontzettend naief dat er echt een paar mensen heel erg rijk geworden zijn met die gastouderbureaus die als intermediair fungeerden terwijl het maar 3 uur per jaar per klant kostte.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:39 schreef Pool het volgende:
Ik zou graag een keer een econoom op Justitie zien. En dat zeg ik als jurist. Er wordt soms veel te naïef gedacht over de mogelijkheid om problemen wel even met een wetje op te lossen, zonder te letten op de onbeoogde neveneffecten.
Ik vraag me nu ook af wat ze met Fred Teeven doen. Waar zou die komen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat wel, maar ook aan hem is weinig liberaals
Staatssecretaris kan nog.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me nu ook af wat ze met Fred Teeven doen. Waar zou die komen?
Ja, want partijen aan de linkerkant discrimineren natuurlijk nooit (quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Simpel: ze willen met Wilders samenwerken. Als je dat wilt ben je het dus eens met zijn racistische en discriminerende nonsens, want dat is alles wat hij heeft. Ergo, de VVD is net zo erg.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef remlof het volgende:
[..]
10-10-10 toch? Oftewel over twee weken.
Dan lijkt het me heel plausibel.. Henk Kamp is dan net aan een nieuw baantje toe...quote:
Blijft in de Kamer hopelijk...quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me nu ook af wat ze met Fred Teeven doen. Waar zou die komen?
Want?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat Charlie Aptroot op Verkeer en Waterstaat wordt gezet.
Dat is inderdaad een erg goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een schoolvoorbeeld daarvan is natuurlijk de wetgeving voor subsidie op gastouderopvang. Die was zo ontzettend naief dat er echt een paar mensen heel erg rijk geworden zijn met die gastouderbureaus die als intermediair fungeerden terwijl het maar 3 uur per jaar per klant kostte.
Toon dat eens aan met een bron waarin Wilders zegt dat hij iets heeft tegen negers, of was dit nodig uit rancune omdat de PVV een kabinet gaat gedogen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat PVV'ers racisten zijn met een hekel aan bruine mensen moge duidelijk zijn. Of geloof je echt dat mensen PVV stemden om zijn plannen voor onderwijs?![]()
Vertel eens over al dat discrimineren wat op hetzelfde niveau gebeurt als wat Wilders wilt doen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja, want partijen aan de linkerkant discrimineren natuurlijk nooit (), dus daar zou de VVD prima mee samen kunnen werken
![]()
Bruine mensen zjin geen negers hè, slimpie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Toon dat eens aan met een bron waarin Wilders zegt dat hij iets heeft tegen negers, of was dit nodig uit rancune omdat de PVV een kabinet gaat gedogen?
En ik vraag me dan toch af waarom jij dan toch graag Paars+ ziet. Als VVD'ers 'verkapte racisten' zijn, dan ZOU je verwachten dat je niet met deze partij in een regering wilt zitten. Laat me raden, dat is (alweer) een totaal ander geval wat totaal niet met elkaar valt te vergelijken?
Ik heb op hem gestemdquote:
Dan zou het niet meer dan normaal zijn als je dat ook met een bron aantoont, of is dit een onderbuikgevoel?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
Ik wil geen Paars+, maar het is het beste wat mogelijk is met deze combinatie. Verder had ik neit verwacht dat de VVD zo haar eigen principes zou verloochenen. maar hey, ik weet nu dat de VVD niet meer is dan een conservatieve partij.![]()
Ik heb Wilders nog nooit horen zeggen dat hij wil dat mensen op basis van afkomst geweigerd worden voor bepaalde banen bij de overheid, andere partijen wel, dus ze doen het zelfs op een niveautje hogerquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vertel eens over al dat discrimineren wat op hetzelfde niveau gebeurt als wat Wilders wilt doen?
Maar de Kamer zelf is daar natuurlijk ook belangrijk in, zij moeten niet inzetten op dat soort gebrekkige regelingen. Gratis schoolboeken, oke, maar zo'n borg is inderdaad belangrijk om te zorgen dat er netjes wordt omgesprongen met de boeken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:50 schreef Pool het volgende:
Gratis schoolboeken, ook zoiets. Dat ontmoedigt scholieren om voorzichtig te zijn met hun boeken. Het economisch logische gevolg was dat scholen borg gingen vragen voor de boeken, waar vervolgens weer ophef over kwam, want ze waren toch gratis?
Ja, dat bedoel ik ook. Gratis schoolboeken is een rare en inefficiënte manier om het onderwijs te subsidiëren, daar had de politiek wel een betere manier voor kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar de politiek zelf is daar natuurlijk ook belangrijk in, zij moeten niet inzetten op dat soort gebrekkige regelingen. Gratis schoolboeken, oke dan, maar zo'n borg is inderdaad belangrijk om te zorgen dat er netjes wordt omgesprongen met de boeken.
Kan ik ergens lezen wat hij daar precies over denkt? Of moet ik dan het VVD-partijprogram hebben?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb op hem gestemden ik vind het goed dat hij een totaalaanpak ziet voor de vervoersproblematiek waarin de trein een rol speelt, waarin vervoer over water een rol speelt, maar waarin er ook voldoende ruimte is voor vervoer over de weg. De drie modaliteiten zijn complementair (en we hebben ze alle drie hard nodig) in plaats van substituten zoals bijvoorbeeld GroenLinks denkt.
Hoewel ik geen voorstander ben van positieve discriminatie, klopt hetgeen dat jij zegt natuurlijk niet. Mensen worden niet geweigerd op basis van afkomst, maar anderen krijgen een steuntje in de rug. Maar omdat je links bent betekent dat niet dat je het eens bent met alles wat linkse partijen verkondigen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb Wilders nog nooit horen zeggen dat hij wil dat mensen op basis van afkomst geweigerd worden voor bepaalde banen bij de overheid, andere partijen wel, dus ze doen het zelfs op een niveautje hoger
Stel in het PVV-programma stond dat allochtonen minder snel (dus niet uitgesloten) een baan moeten krijgen binnen het rijk, was dit dan ook je reactie geweest?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel ik geen voorstander ben van positieve discriminatie, klopt hetgeen dat jij zegt natuurlijk niet. Mensen worden niet geweigerd op basis van afkomst, maar anderen krijgen een steuntje in de rug. Maar omdat je links bent betekent dat niet dat je het eens bent met alles wat linkse partijen verkondigen.
We zijn geen PVV'ers.
Op zich mooi standpunt, maar moet die laatste sneer er nou weer bij? GroenLinks zegt nergens dat alle snelwegen dicht moeten en iedereen zijn auto voor een OV-jaarkaart moet inwisselen. Zo'n beetje iedere partij snapt dat die drie complementair zijn, alleen bij GroenLinks ligt het zwaartepunt op een andere plek. Ik neem aan dat je het er ook niet mee eens bent als iemand stelt dat de VVD alle spoorwegen wil vervangen door snelwegen, doe dat dan ook niet andersom.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb op hem gestemden ik vind het goed dat hij een totaalaanpak ziet voor de vervoersproblematiek waarin de trein een rol speelt, waarin vervoer over water een rol speelt, maar waarin er ook voldoende ruimte is voor vervoer over de weg. De drie modaliteiten zijn complementair (en we hebben ze alle drie hard nodig) in plaats van substituten zoals bijvoorbeeld GroenLinks denkt.
Heb je de NRC? In het economiekatern van zaterdag stond een heel goed artikel van Leo Stevens (oud prof. fiscale economie bij de EUR) over het versimpelen van de fiscale wetgeving. Ik denk dat ze hem aan moeten stellen als minister, hoewel hij dan misschien nog wel beter op Financiën kan zitten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:00 schreef Pool het volgende:
Ja, dat bedoel ik ook. Gratis schoolboeken is een rare en inefficiënte manier om het onderwijs te subsidiëren, daar had de politiek wel een betere manier voor kunnen bedenken.
Hoezo klopt wat ik zeg niet? In het artikel staat toch echt dat autochtonen en westerse-allochtonen voor sommige banen worden geweigerd. Dus vertel, wat klopt er niet aan wat ik zeg?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel ik geen voorstander ben van positieve discriminatie, klopt hetgeen dat jij zegt natuurlijk niet. Mensen worden niet geweigerd op basis van afkomst, maar anderen krijgen een steuntje in de rug.
Dat zeg ik ook nergens. Alleen zijn de meeste VVD'ers volgens ethiraseth racistisch omdat ze met een partij in zee gaan die discrimineert en daarom is de VVD net zo erg (mooie redenering zeg). Waarom zou het dan beter zijn dat ze met andere discriminerende partijen in zee gaan, die zelfs op een niveau hoger durven te discrimineren?quote:Maar omdat je links bent betekent dat niet dat je het eens bent met alles wat linkse partijen verkondigen.
Tsja, positieve discriminatie is een hele discussie op zich. Maar het blijft discriminatie, ofwel, je blijft een selectie maken op basis van een criterium dat eigenlijk niet relevant is, en het lost geen van de eventuele onderliggende problemen op.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:13 schreef remlof het volgende:
Positieve discriminatie is juist het stimuleren van achtergestelde groepen, het is echt totaal iets anders dan discriminatie, het is juist het herstellen van de schade die daardoor is aangericht.
Het criterium is achterstand, niets meer en niets minder.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tsja, positieve discriminatie is een hele discussie op zich. Maar het blijft discriminatie, ofwel, je blijft een selectie maken op basis van een criterium dat eigenlijk niet relevant is, en het lost geen van de eventuele onderliggende problemen op.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel ik geen voorstander ben van positieve discriminatie, klopt hetgeen dat jij zegt natuurlijk niet. Mensen worden niet geweigerd op basis van afkomst, maar anderen krijgen een steuntje in de rug.
http://www.parool.nl/paro(...)pbaan-stadhuis.dhtmlquote:AMSTERDAM - Collegepartijen PvdA en GroenLinks willen dat de gemeente Amsterdam een scherp voorkeursbeleid voor etnische minderheden invoert, waarbij hogere functies in het ambtelijk apparaat alleen voor niet-westerse allochtonen beschikbaar zijn. De gemeente wil voor eind 2010 27 procent allochtonen in dienst hebben. Dat is nu ruim 21.
Het is totaal iets anders dan discriminatie, dus noemen we het 'positieve' discriminatie?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:13 schreef remlof het volgende:
Positieve discriminatie is juist het stimuleren van achtergestelde groepen, het is echt totaal iets anders dan discriminatie, het is juist het herstellen van de schade die daardoor is aangericht.
Ja, en dat is een criterium dat eigenlijk niet relevant is voor de geschiktheid voor een functie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Het criterium is achterstand, niets meer en niets minder.
Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is totaal iets anders dan discriminatie, dus noemen we het 'positieve' discriminatie?![]()
![]()
Als je mensen alleen maar op basis van afkomst weigert dan is dat discriminatie, ook al behoren die mensen die je discrimineert niet tot de achtergestelde groep... alhoewel, door de 'positieve' discriminatie worden ze juist wel achtergesteld in dit geval, dus wie is hier de achtergestelde groep?
Mensen die 'positieve' discriminatie goed praten of zelfs aanmoedigen, maar vervolgens wel vooraan staan met kritiek als het gaat om andere vormen van discriminatie kan ik verder weinig serieus nemen. Zeker als ze de hele tijd strooien met termen als extreem-rechts, maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.
Ach, dat is een belangrijk artikel als het uitkomt, maar op andere momenten kan die gewoon opzij geschoven worden als we sommige mensen mogen gelovenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Cerbie het volgende:
*kuch* artikel 1 *kuch* grondwet *kuch*
Als jij het al niet eens discriminatie vindt, dan is de discussie idd vrij zinloosquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.
En als je wel ziet dat er verschil tussen zit maar toch beide afwijst?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En als je wel ziet dat er verschil tussen zit maar toch beide afwijst?
Dus als je niet voor positieve discriminatie bent, dan discrimineer je eigenlijk ook al want je stelt mensen achter?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.
Dan heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Mijn punt is dat het geforceerd selecteren van bepaalde groepen voor een functie niet werkt. Daarmee ontken ik niet dat er een probleem is, ik vind alleen de oplossing ongeschikt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.
In het aangehaalde voorbeeld ging het over ambtenaren in de gemeente Amsterdam. Ambtenaren zijn overheidswerknemers ten dienste van de bevolking. Laat die bevolking in Amsterdam nu voor zeker 40% uit allochtonen bestaan. Dan is het toch niet zo raar dat je probeert je ambtenarenapparaat een weerspiegeling te laten zijn van de inwoners van die stad?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Mijn punt is dat het geforceerd selecteren van bepaalde groepen voor een functie niet werkt. Daarmee ontken ik niet dat er een probleem is, ik vind alleen de oplossing ongeschikt.
Raar niet, maar hoe komt dit? Komt het omdat er tot dan toe negatief werd gediscrimineerd, of zijn er andere dingen mis? Is onder allochtonen de bereidheid voor de overheid te werken lager? Is de verhouding in het algemeen hetzelfde, of komt deze scheefgroei alleen bij de gemeente voor? Klopt het verschil ook als je corrigeert voor werkloosheid en opleiding?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:50 schreef remlof het volgende:
[..]
In het aangehaalde voorbeeld ging het over ambtenaren in de gemeente Amsterdam. Ambtenaren zijn overheidswerknemers ten dienste van de bevolking. Laat die bevolking in Amsterdam nu voor zeker 40% uit allochtonen bestaan. Dan is het toch niet zo raar dat je probeert je ambtenarenapparaat een weerspiegeling te laten zijn van de inwoners van die stad?
Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechtsquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:03 schreef PabloLopez het volgende:
De frustratie bij Links, priceless
Ja dat is de grote vraag inderdaadquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef Mike het volgende:
De wens is vader van de gedachtequote:Op dinsdag 28 september 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechts
Ik geloof echt niet (meer) dat het CDA-congres dit tegen gaat houden.. Wil het ook niet eens meer: laat ze aub gaan regeren, des te sneller is de waan van de dag weer over..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is de grote vraag inderdaad.
Hans Hillen, en Verhagen. Maar verder?
We zullen zien..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De wens is vader van de gedachte
Plus dat onder de prominente CDA' ers de tegenstanders ook wat ruimer gezaaid zijn dan de voorstanders. De vorige CDA-premiers zijn of tegen of hebben zich niet uitgesproken (Balkenende maar de troonrede sprak eigenlijk boekdelen). Van de recentere prominenten in de vorm van ministers hoor je minder maar is dat omdat ze voor zijn of omdat ze op een baantje hopenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Gerrit Braks is zo'n voorstander had ik begrepen, maar de moeilijkheid om man een paard te noemen is dat de media meer geïnteresseerd zijn in de tegenstanders.
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.quote:
Oh het CDA stemt wel voor. Het maakt niet uit wat Wilders flikt, ze verschuilen zich lekker veilig achter wat letters van een akkoord.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet (meer) dat het CDA-congres dit tegen gaat houden.. Wil het ook niet eens meer: laat ze aub gaan regeren, des te sneller is de waan van de dag weer over..
Zou wel een gigastunt zijn trouwens
quote:
Ik doel meer op de maatregelen die ze zullen treffen en die voor een groot deel zullen neerkomen bij de (gelegenheids)rechtsstemmers zonder grootkapitaal..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.
De vraag is of dat met hun fracties ook zo zal zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.
Tja de partijen van elk van hen zijn momenteel niet het toonbeeld van stabiliteit. Het behouden van de meerderheid zal nog een leuke worsteling wordenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De PVV vind ik tot nu toe nog opvallend stabiel anders, toen ze nog maar negen zetels hadden had ik al wel eens een afsplitsing verwacht (zo met de LPF in het achterhoofd), maar nu met 24 zetels lijkt het nog steeds een perfecte eenheid, zelfs Brinkman is al weer een tijdje rustig.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja de partijen van elk van hen zijn momenteel niet het toonbeeld van stabiliteit. Het behouden van de meerderheid zal nog een leuke worsteling worden
Tja er speelt nu ook even niks, alle aandacht gaat uit naar de formatie. Als dat bekoeld is zullen de overige ego's wel aan bod komen. maar je hebt gelijk het is rustiger dan verwacht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De PVV vind ik tot nu toe nog opvallend stabiel anders, toen ze nog maar negen zetels hadden had ik al wel eens een afsplitsing verwacht (zo met de LPF in het achterhoofd), maar nu met 24 zetels lijkt het nog steeds een perfecte eenheid, zelfs Brinkman is al weer een tijdje rustig.
Mwah: Meningsverschil democratischer PVVquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De PVV vind ik tot nu toe nog opvallend stabiel anders, toen ze nog maar negen zetels hadden had ik al wel eens een afsplitsing verwacht (zo met de LPF in het achterhoofd), maar nu met 24 zetels lijkt het nog steeds een perfecte eenheid, zelfs Brinkman is al weer een tijdje rustig.
Gerda Verburg lijkt wel enthousiast.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Plus dat onder de prominente CDA' ers de tegenstanders ook wat ruimer gezaaid zijn dan de voorstanders. De vorige CDA-premiers zijn of tegen of hebben zich niet uitgesproken (Balkenende maar de troonrede sprak eigenlijk boekdelen). Van de recentere prominenten in de vorm van ministers hoor je minder maar is dat omdat ze voor zijn of omdat ze op een baantje hopen.
Ok, het speelt nog wel een beetje, maar net voor de verkiezingen had ik verwacht dat Brinkman niet lang meer bij de PVV zou blijven, nu zie ik hem er wel gewoon blijvenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah: Meningsverschil democratischer PVV
Als je dat LPF-achtige omstandigheden noemtquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah: Meningsverschil democratischer PVV
Die komen er niet bij de PVV zolang ze noch leden heeft, noch bewindslieden levert.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:56 schreef Holograph het volgende:
[..]
Als je dat LPF-achtige omstandigheden noemt
bewindslieden vraag ik me af, en met de partijstructuur van de PVV hebben de meeste PVV'ers geen probleem. En zoals Bosma zei bij Villa VPRO: Er zijn ook partij die zichzelf democratisch noemen, maar die niet echt democratisch overkomen. Kijk naar de PvdA: Koning Wouter kroont Cohen tot partijleider, en de leden mogen even klappen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Die komen er niet bij de PVV zolang ze noch leden heeft, noch bewindslieden levert.
Ik ben op het partijcongres na de aanstelling van Cohen geweest en niemand van de leden heeft bezwaar gemaakt, terwijl iedereen die wou spreektijd kon aanvragen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
bewindslieden vraag ik me af, en met de partijstructuur van de PVV hebben de meeste PVV'ers geen probleem. En zoals Bosma zei bij Villa VPRO: Er zijn ook partij die zichzelf democratisch noemen, maar die niet echt democratisch overkomen. Kijk naar de PvdA: Koning Wouter kroont Cohen tot partijleider, en de leden mogen even klappen.
Cohen was de enige kandidaat:quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
bewindslieden vraag ik me af, en met de partijstructuur van de PVV hebben de meeste PVV'ers geen probleem. En zoals Bosma zei bij Villa VPRO: Er zijn ook partij die zichzelf democratisch noemen, maar die niet echt democratisch overkomen. Kijk naar de PvdA: Koning Wouter kroont Cohen tot partijleider, en de leden mogen even klappen.
1) Ik ben geen PVV'er.quote:Op dinsdag 28 september 2010 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is echt grappig om te zien hoe alle PVV'ertjes plots dwepen met een opiniestuk van linkse grachtengordel-columnist![]()
Krijgen we nu eindelijk het beloofde zoet na het zuur??quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef capricia het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de hervormingne/bezuinigingen.
Volgens Rutte gaan de VVDers er hun vingers bij aflikken.
Alleen als je dik boven modaal verdiendquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:20 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Krijgen we nu eindelijk het beloofde zoet na het zuur??
Ben benieuwd hoeveel er bezuinigd wordt op de huizensubsidie, het wegennet en defensie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef capricia het volgende:
Niet veel denk ik zo...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel er bezuinigd wordt op de huizensubsidie, het wegennet en defensie.
En dan kunnen mensen als ik, die politiek zien voor wat het is, ook daar weer om lachen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechts
Ik ben ook benieuwd naar de plannenquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:16 schreef capricia het volgende:
Ik heb zo het gevoel dat het zuur er nu pas aankomt voor mensen die van de staatskas leven...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:20 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Krijgen we nu eindelijk het beloofde zoet na het zuur??
Hoe zie je dat concreet dan?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen als je dik boven modaal verdiend
Bron: RTL Nieuwsquote:OPPOSITIE VREEST RECHTS AKKOORD
PvdA-leider Job Cohen vindt het aanstaande akkoord tusen VVD, PVV en CDA over een rechts minderheidskabinet 'het slechtst denkbare einde van deze formatie'.
De constructie van een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV valt de PvdA zwaar. "De PVV heeft heel veel macht en heel weinig verantwoordelijkheid", aldus Cohen.
SP
SP-leider Emile Roemer zegt zijn hart vast te houden voor de maatregelen in het akkoord van de drie partijen. "Maar ik ga het akkoord eerlijk beoordelen."
D66
D66-leider Alexander Pechtold spreekt van een "onzalig avontuur" waarbij een kabinet steunt op een minderheid en op een partij die "stigmatiseert en discrimineert". Pechtold is bang dat het onder het nieuwe kabinet vooral bezuinigen zonder visie wordt.
GroenLinks
Ook GroenLinks-leider Femke Halsema vreest het gebrek aan hervormingen. "Ik hoop dat het CDA bij nader inzien kiest voor een redelijk alternatief."
ChristenUnie
De ChristenUnie is vooral blij dat er weer een kabinet komt dat besluiten kan nemen. ChristenUnie-Kamerlid Arie Slob, bij de vorige kabinetsformatie onderhandelaar namens zijn partij, waarschuwde dat je er alleen met een onderhandelaarsakkoord nog niet bent. Daarna volgen nog discussies met de fracties en de achterban.
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:Lid CDA-bestuur: tegenstellingen vrij fors
AMSTERDAM - De tegenstellingen in de opvattingen van het CDA-partijbestuur over de mogelijke samenwerking met de PVV zijn vrij fors. Dat maakte voorzitter Leo Born van de afdeling Flevoland dinsdag duidelijk bij BNR Nieuwsradio.
Born maakt deel uit van het partijbestuur. Volgens hem ligt in zee gaan met de PVV een aantal bestuursleden zwaar op de maag. „Je hoeft je niet te verstoppen als je zegt dat je het onverenigbaar vindt met de grondbeginselen van het CDA om een alliantie of een gedoogformule met de PVV aan te gaan.”
Waarschijnlijk bespreekt het partijbestuur van het CDA donderdagavond het akkoord dat de onderhandelaars van VVD, PVV en CDA dan hebben gesloten.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor sommige mensen smaakt het zoet behoorlijk zuur:
[..]
Bron: RTL Nieuws
Wil niet vervelend doen hoor, maar in het rechtse kamp werden ook tranen met tuiten gehuild toen er werd onderhandeld over PaarsPlus. Maar dat lijkt iedereen vergeten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen met het zuurgehalte. Wat moeten ze dan zeggen? Och wat fijn, een kabinet waar we zelf niet in zitten, is voor ons goed.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind het alleen maar mooi om de reacties van Cohen, Pechtold, Roemer en Halsema te lezenquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen met het zuurgehalte. Wat moeten ze dan zeggen? Och wat fijn, een kabinet waar we zelf niet in zitten, is voor ons goed.
Ja wel 2 volle dagen, maar dat is nog niks vergeleken bij de rivier die hier bij elkaar word gejanktquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen hoor, maar in het rechtse kamp werden ook tranen met tuiten gehuild toen er werd onderhandeld over PaarsPlus. Maar dat lijkt iedereen vergeten.
Ik hoop op een mooi rechts liberaal regeerakkoord, maar ik hoop ook op een goede stevige oppositie. Als counterpower. Om de kwaliteit omhoog te krijgen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind het alleen maar mooi om de reacties van Cohen, Pechtold, Roemer en Halsema te lezen
Cohen diende Jack de Vries net goed van repliek in De Wereld Draait Door.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop op een mooi rechts liberaal regeerakkoord, maar ik hoop ook op een goede stevige oppositie. Als counterpower. Om de kwaliteit omhoog te krijgen.
Wat dat betreft vind ik bijv. Pechtold, maar ook Halsema, wel degelijk veel inhoud hebben. Ook al ben ik het niet altijd met hun eens.
Van Cohen heb ik nog te weinig gezien om een duidelijke mening te vormen.
Voor Henk en Ingrid ook hoor, maar die proeven het alleen nog niet. Dit kabinet gaat gewoon slecht worden voor Nederland. En natuurlijk overleven we het wel, natuurlijk leidt dit niet tot een burgeroorlog en natuurlijk zullen VVD en CDA er voor zorgen dat de allerfascistischte plannen van de PVV er niet doorheen komen, maar verbetering zal Bruin I echt niet gaan brengen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een mooi liberaal regeerakkoord? Haha ik viel bijna van mn stoel van het lachenquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop op een mooi rechts liberaal regeerakkoord, maar ik hoop ook op een goede stevige oppositie. Als counterpower. Om de kwaliteit omhoog te krijgen.
Wat dat betreft vind ik bijv. Pechtold, maar ook Halsema, wel degelijk veel inhoud hebben. Ook al ben ik het niet altijd met hun eens.
Van Cohen heb ik nog te weinig gezien om een duidelijke mening te vormen.
Ben ook zeker niet onder de indruk van mensen die Cohen nu al slecht of matig noemen. Ik denk dat hij wel degelijk genoeg inhoud heeft om een goed debat te voeren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Cohen diende Jack de Vries net goed van repliek in De Wereld Draait Door.
Je zit dat hij groeit in zijn rol.
Liberaal ja, en het liefst zo progressief mogelijk. Vandaar ook mijn voorkeur voor D66quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een mooi liberaal regeerakkoord? Haha ik viel bijna van mn stoel van het lachen
Erg progressief zal dit akkoord niet zijn vrees ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Liberaal ja, en het liefst zo progressief mogelijk. Vandaar ook mijn voorkeur voor D66
De D'66 profileert zich met de Socialistische Partij? Hoezo liberaal?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Liberaal ja, en het liefst zo progressief mogelijk. Vandaar ook mijn voorkeur voor D66
Dat vind ik ook erg jammer. Met Balkenende was het al zo conservatief...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Erg progressief zal dit akkoord niet zijn vrees ik.
Nee, de PvdA, D66, SP en GL presenteren samen een tegenbegroting. Daar zitten toch al twee partijen bij die liberaler zijn dan de VVD heden ten dage.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
De D'66 profileert zich met de Socialistische Partij? Hoezo liberaal?
Nee oke, ik dacht even dat je hoopte dat dit kabinet een progressief-liberaal regeerakkoord zou presenteren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke dan? Ik zie ze niet?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de PvdA, D66, SP en GL presenteren samen een tegenbegroting. Daar zitten toch al twee partijen bij die liberaler zijn dan de VVD heden ten dage.
Jij hebt dan ook een heel verknipt idee van het woord liberaal, dus dat geeft niet.quote:
D'r zit binnen D66 wel degelijk een liberale tak. Net als dat de VVD ook een progressieve stroming kent.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
De D'66 profileert zich met de Socialistische Partij? Hoezo liberaal?
Ik dacht dat Pechtold niet geassocieerd wenstte te worden met een "gezamenlijke, linkse tegenbegroting".quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de PvdA, D66, SP en GL presenteren samen een tegenbegroting. Daar zitten toch al twee partijen bij die liberaler zijn dan de VVD heden ten dage.
Ik hoop dat ze me verbazen, maar ben bang voor een conservatief stuk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee oke, ik dacht even dat je hoopte dat dit kabinet een progressief-liberaal regeerakkoord zou presenteren.
Dan heb je het nieuws niet goed gevolgd de laatste dagen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik dacht dat Pechtold niet geassocieerd wenstte te worden met een "gezamenlijke, linkse tegenbegroting".
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan heb je het nieuws niet goed gevolgd de laatste dagen.
Volkskrant, 23 septemberquote:DEN HAAG - Er komt géén progressieve tegenbegroting van PvdA, SP, GroenLinks en D66 samen. De eerste voorzichtige stap naar samenwerking in de ‘oppositie’ spatte woensdag direct uiteen. De vuist die ‘links’ tegen ‘rechts’ wil maken, gaat voorlopig in onderlinge onenigheid ten onder.
‘Plasterk en Roemer zijn met onmiddellijke ingang ontslagen als woordvoerders van de D66-fractie.’ Het persbericht van D66, op de ochtend nadat Ronald Plasterk (PvdA) en Emile Roemer (SP) op de radio een gezamenlijke tegenbegroting hadden aangekondigd, spreekt boekdelen. D66 wenst niet met de ‘socialistische koers’ te worden geassocieerd.
[knip]
Ik geef je groot gelijk, maar je beseft hopelijk dat D66 geen deel uitmaakt van dit kabinet. De VVD wil weliswaar doorgaan voor liberaal, maar gezien de gedachtekronkels van Fred Teeven en de bereidwilligheid om bijvoorbeeld de koopzondag te slachtofferen voor de SGP, lijkt daar nog weinig van over te zijn. Daarnaast zou het liberaal zijn om de HRA op zn minst in te perken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook een heel verknipt idee van het woord liberaal, dus dat geeft niet.
quote:Vooral D66 en GroenLinks hebben al aangegeven dat scholen in de toekomst niet meer hun eigen aannemingsbeleid mogen voeren. Scholen zullen verplicht worden iedere leerling en leraar te accepteren. De PvdA is de partij waarvan de partijvoorzitter opriep om kerkdiensten te verstoren. Het is duidelijk dat deze partij het niet OK vindt dat kerken bepaalde regels hanteren voor hun leden. Gek genoeg is dat bij de islam geen enkel probleem.
Ja, dit is liberaal pur sang.quote:Gezien de agressiviteit waarmee o.a. D66 het homobeleid wil uitzetten, willen ze blijkbaar dat iedereen hetzelfde gaat denken als zij. Eigen keuzes mogen niet meer gemaakt worden, en dat terwijl ze het zeggen dat iedereen zijn eigen keuze moet kunnen maken. De vrijheid om anders te denken verdwijnt langzaam maar zeker.
Jij vindt gelijkheid ondergeschikt aan het streven naar liberalisme? (ten aanzien van het homobeleid)quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, dit is liberaal pur sang.
Is de winkeltijdenwet uitgebreid onder kabinet Balkende II (VVD, D'66, CDA)?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk, maar je beseft hopelijk dat D66 geen deel uitmaakt van dit kabinet. De VVD wil weliswaar doorgaan voor liberaal, maar gezien de gedachtekronkels van Fred Teeven en de bereidwilligheid om bijvoorbeeld de koopzondag te slachtofferen voor de SGP, lijkt daar nog weinig van over te zijn. Daarnaast zou het liberaal zijn om de HRA op zn minst in te perken.
Volgens mij staat het liberalisme voor eigen verantwoordelijkheid. Als de regering bepaalt wat ik mag denken (bwvs.) vind ik dat niet bepaald liberaal.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt gelijkheid ondergeschikt aan het streven naar liberalisme? (ten aanzien van het homobeleid)
Of de HRA afgeschaft? Alhoewel, afschaffen of beperken van de HRA is hetzelfde als de belasting verhogen, dat is dus ook niet echt liberaal te noemen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is de winkeltijdenwet uitgebreid onder kabinet Balkende II (VVD, D'66, CDA)?
Het gaat er meer om dat de VVD haar liberale indentiteit overboord gooit. In het programma geeft zij namelijk aan de ondernemers vrij moeten zijn om de deuren op zondag te openen. Lokale VVD'ers prediken hetzelfde. Desondanks overweegt de partij zich te laten steunen door de SGP ten koste van deze belofte.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is de winkeltijdenwet uitgebreid onder kabinet Balkende II (VVD, D'66, CDA)?
En dus ook voor: andere mensen hun leven laten leiden zoals zij dat zelf willen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Volgens mij staat het liberalisme voor eigen verantwoordelijkheid. Als de regering bepaalt wat ik mag denken (bwvs.) vind ik dat niet bepaald liberaal.
Ja, dat valt me ook wel tegen van ze.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de VVD haar liberale indentiteit overboord gooit. In het programma geeft zij namelijk aan de ondernemers vrij moeten zijn om de deuren op zondag te openen. Lokale VVD'ers prediken hetzelfde. Desondanks overweegt de partij zich te laten steunen door de SGP ten koste van deze belofte.
Het homobeleid bepaalt niet wat jij moet denken. D66 en PvdA wil enkel gelijke rechten voor homo's. Dat betekent dat christelijke scholen deze groep niet langer mogen discrimineren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Volgens mij staat het liberalisme voor eigen verantwoordelijkheid. Als de regering bepaalt wat ik mag denken (bwvs.) vind ik dat niet bepaald liberaal.
Krijgen we dat weer. De HRA is in essentie overheidsbemoeienis. Dat het lastenverhoging betekent voor huizenbezitters, is vervelend, maar dat doet daar niets aan af. Het is net de vraag waar je meer waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of de HRA afgeschaft? Alhoewel, afschaffen of beperken van de HRA is hetzelfde als de belasting verhogen, dat is dus ook niet echt liberaal te noemen.
Je kunt niet alle punten die je wilt realiseren ook daadwerkelijk realiseren, dat kan geen enkele partij in een coalitie. Natuurlijk wil de VVD nog steeds wel de winkeltijdenwet aanpassen, maar als dat niet kan vanwege mogelijke gedoogsteun dan houdt het op, er zijn belangrijkere zaken. D66 maakt zich aan de andere kant nu, samen met de linkse partijen van de nieuwe tegenbegroting die geen echte tegenbegroting is, sterk voor het behoud van de subsidie voor kinderopvang, dat is ook niet echt liberaal te noemen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de VVD haar liberale indentiteit overboord gooit. In het programma geeft zij namelijk aan de ondernemers vrij moeten zijn om de deuren op zondag te openen. Lokale VVD'ers prediken hetzelfde. Desondanks overweegt de partij zich te laten steunen door de SGP ten koste van deze belofte.
Dat je iets in een programma hebt staan, wil niet zeggen dat je het uitvoert in een coalitie. Het is geven en nemen en wellicht is steun voor de 18 mrd aan bezuinigingen belangrijker op dit moment voor de VVD.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat ook ik de HRA overheidsbemoeienis vind en vind dat het marktverstorend is? Het is niet de vraag waar je meer waarde aan hecht, maar of je het afschaffen van de HRA op wil vangen met een belastingverlaging of dat je gaat voor extra inkomsten voor de overheid (dat laatste kan ik niet liberaal noemen).quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. De HRA is in essentie overheidsbemoeienis. Dat het lastenverhoging betekent voor huizenbezitters, is vervelend, maar dat doet daar niets aan af. Het is net de vraag waar je meer waarde aan hecht.
An sich is de HRA niet eens zo'n gek idee. De overheid wilde dat mensen in koopwoningen gingen wonen, omdat mensen over het algemeen minder goed omgaan met huurhuizen. Overigens ben ik tegen de HRA voor de 4e schijf: beperk het tot de derde schijf.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. De HRA is in essentie overheidsbemoeienis. Dat het lastenverhoging betekent voor huizenbezitters, is vervelend, maar dat doet daar niets aan af. Het is net de vraag waar je meer waarde aan hecht.
Ik zou bijna zeggen "gelukkig heeft het CDA niet meer zoveel te eisen nu ze nog maar 21 zetels hebben"quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat je iets in een programma hebt staan, wil niet zeggen dat je het uitvoert in een coalitie. Het is geven en nemen en wellicht is steun voor de 18 mrd aan bezuinigingen belangrijker op dit moment voor de VVD.
Dat hou je natuurlijk altijd. Zo liet de PvdA de eis schieten dat er een onderzoek moest komen naar de Irak-oorlog bij de vorige coalitiebesprekingen en heeft D66 niet kunnen zorgen voor een gekozen burgemeester in Balkenende II.
Ik weet niet of dat zo is. De VVD heeft het CDA hard nodig om hun favoriete coalitie te kunnen vormen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen "gelukkig heeft het CDA niet meer zoveel te eisen nu ze nog maar 21 zetels hebben"
Ik ben er ook erg gelukkig mee. Wel vind ik het jammer dat die stemmen naar een nog conservatievere partij zijn gegaan..quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen "gelukkig heeft het CDA niet meer zoveel te eisen nu ze nog maar 21 zetels hebben"
Ja, daarin heb je gelijk. De VVD heeft ongetwijfeld veel moeten weggeven omdat ze deze coalitie zo graag wou...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo is. De VVD heeft het CDA hard nodig om hun favoriete coalitie te kunnen vormen.
Ik hoop dat ze niet lang genoeg blijven zitten om die uit te voeren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:42 schreef capricia het volgende:
Ik gok op een grondige herziening van ons sociale zekerheidsstelsel (niet persee positief imo).
En jullie?
Waarom hoop je dat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet lang genoeg blijven zitten om die uit te voeren.
Omdat we ons sociale zekerheidstelsel niet moeten uitkleden als dat niet persé nodig is.quote:
Ik heb hem alvast aanstaanquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
politiek24 DINSDAG LIVE: Rond kwart over negen, half tien mededelingen van onderhandelaars "waar zij nu staan" (RVD). Kijk dan mee op politiek24.nl
Een verslag van een voetbalwedstrijd terwijl we kijken naar een bijna lege Tweede Kamerquote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat we ons sociale zekerheidstelsel niet moeten uitkleden als dat niet persé nodig is.
En volgens diverse internationale organisaties hoeven we helemaal niet zo rigoureus te bezuinigen als de VVD voorstaat.
Bovendien, als je dat toch wil, begin dan eens met de HRA. De mensen die daar gebruik van maken kunnen het makkelijker hebben dan de minima.
Wat een combinatiequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan je ondertussen het verslag van Ajax - AC Milan horen
Alles wat CDA & VVD in praktijk kunnen stellen zal naar globale maatstaven nog steeds een omvangrijk sociaal stelsel zijn. Ik zou me geen zorgen maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet lang genoeg blijven zitten om die uit te voeren.
Maar waarom de sociale zekerheid uitkleden en de villasubsidie in stand houden?quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:58 schreef waht het volgende:
[..]
Alles wat CDA & VVD in praktijk kunnen stellen zal naar globale maatstaven nog steeds een omvangrijk sociaal stelsel zijn. Ik zou me geen zorgen maken.
Omdat die uitkeringstrekkers luie linkse honden zijn en degenen met villasubsidie Hardwerkende Nederlanders??quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar waarom de sociale zekerheid uitkleden en de villasubsidie in stand houden?
Ik zie het meer als dat mensen in eerste instantie aangemoedigd moeten worden om hun eigen broek op te houden. En dat horen ze zelfstandig, zonder overheid, te doen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat we ons sociale zekerheidstelsel niet moeten uitkleden als dat niet persé nodig is.
En volgens diverse internationale organisaties hoeven we helemaal niet zo rigoureus te bezuinigen als de VVD voorstaat.
Bovendien, als je dat toch wil, begin dan eens met de HRA. De mensen die daar gebruik van maken kunnen het makkelijker hebben dan de minima.
Even zelf kijkenquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Cohen diende Jack de Vries net goed van repliek in De Wereld Draait Door.
Je zit dat hij groeit in zijn rol.
Ik wou dat ik een deur zag... Zie alleen een gangquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:11 schreef Cerbie het volgende:
Leuk beeld op pol24
Horde journalisten die wat onrustig staat te draaien voor de deur begeleid door het commentaar op Ajax - Milan.
Ik zie het niet als villasubsidie, maar meer een instrument om eigenwoningbezit te stimuleren. En dat is toch alleen maar goed!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Net boven dat kale hoofd, links van de groene lantaarn. Net een stukje bruine deur die openstaatquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wou dat ik een deur zag... Zie alleen een gang
En daarom moet je huurwoningen maar onbetaalbaar maken en koopwoningen subsidiëren?quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie het niet als villasubsidie, maar meer een instrument om eigenwoningbezit te stimuleren. En dat is toch alleen maar goed!
Je weet zelf ook wel dat de leefbaarheid in koopwijken beter is dan in huurwijken. Bovendien zijn mensen met een eigen woning minder afhankelijk van de staat (zo kun je met een eigen woning niet zo snel een bijstandsuitkering aanvragen). Ze doppen sneller hun eigen boontjes (dat kan mijn vooroordeel zijn).
Hahahahaha.. Dank je!!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:15 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Net boven dat kale hoofd, links van de groene lantaarn. Net een stukje bruine deur die openstaat
En weet je wat het leuke is? Ze zeggen wrsch nog steeds niks omdat alles eerst in de fracties besproken moet worden etc.. Horen donderdag pas iets inhoudelijks...quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:13 schreef eriksd het volgende:
Derde keer alweer dat ik politiek24 zit te volgen: kabinetscrisis, verkiezingen en nu het akkoord. Een fijne serie.
Ik zeg toch nu ook niet dat huurwoningen dan maar duurder of onbetaalbaar moeten worden. En ik hoop dat je fijn woont.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:15 schreef remlof het volgende:
[..]
En daarom moet je huurwoningen maar onbetaalbaar maken en koopwoningen subsidiëren?
Ik heb het prima naar m'n zin trouwens in mijn huurwijk, dank je
Mijn koffie, wat doe je.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:18 schreef eriksd het volgende:
Even om de tijd te doden: lees deze hilarische column.
http://extra.volkskrant.n(...)_en_Wilders%3F_Zeker
Zo hilarisch vind ik 'm niet. Kan me er helemaal in vinden eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:18 schreef eriksd het volgende:
Even om de tijd te doden: lees deze hilarische column.
http://extra.volkskrant.n(...)_en_Wilders%3F_Zeker
Uiteraard.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo hilarisch vind ik 'm niet. Kan me er helemaal in vinden eigenlijk.
Omdat er nog steeds woningnood is? Tenminste in een stadje als Arnhem moet je al zeker zes jaar als woningzoekende staan ingeschreven om überhaupt een sociale huurwoning te kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:22 schreef capricia het volgende:
remlof: het is maar goed dat er verschillende meningen zijn over een zo divers onderwerp als de woningmarkt.
Waarom denk jij trouwens dat huurwoningen duurder worden?
Inherent aan de PVV..quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo hilarisch vind ik 'm niet. Kan me er helemaal in vinden eigenlijk.
Democratie. Blijkbaar zijn er zoveel villabewoners in Nederland.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Lijkt het nu wel heel erg op jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:27 schreef marcodej het volgende:
Als het rust is bij Ajax-Milan komen ze naar buiten. Denk ik.
Nu dus kennelijk..quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:27 schreef marcodej het volgende:
Als het rust is bij Ajax-Milan komen ze naar buiten. Denk ik.
Daar zou ik graag naartoe willen, Arnhem..mooie omgeving! Maar mijn werk zit er niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds woningnood is? Tenminste in een stadje als Arnhem moet je al zeker zes jaar als woningzoekende staan ingeschreven om überhaupt een sociale huurwoning te kunnen krijgen.
Pauze? *geluid weer aanzet*quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu dus kennelijk..
Of niet..
Weer voetbalcommentaar nu..quote:
Ja, liever op de voorgrond.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:
Frits Wester op de achtergrond aan het praten :p
2?quote:
Had je verwacht dat hij "slechte" zou zeggen???quote:
Op zijn minst een afgelikte vingerquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had je verwacht dat hij "slechte" zou zeggen???
regeer- en gedoogakkoordquote:
Een regeerakkoord VVD/CDA en een gedoogakkoord VVD/CDA/PVVquote:
Pechtold en Halsema kunnen er ook wat van, dus dat hoort er bij denk ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Idd, hij moest even Cohen, Pechtold en Halsema noemen.
Ach, niet alleen Wilders maakt dat soort opmerkingen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat een jankerd is die Wilders... Kleuter is idd het goede woord..
Komop zeg. Je kan ook wel te zuur reageren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hij zat niet te janken volgensmij, hij was vrij blij zelfsquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat moet jij het moeilijk hebbenquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik spreek je na de bezuinigingen nog wel, als je opeens honderden euro's per maand minder te besteden hebt en er geen enkele moslim uitgezet blijkt te kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat moet jij het moeilijk hebben
WildersRutte
Verhagen
Wat een heerlijk nieuws!
Ach, dat is de vorm maar. Ik ben meer geïnteresseerd in de maatregelen in het akkoord.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik wil gewoon de inhoud weten voordat ik echt blij word... Maar het is goed dat ze een akkord hebben!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik niet minder. Nog twee daagjes wachten waarschijnlijk.
Blistering heet ie.. Onthouden die naam...!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik spreek je na de bezuinigingen nog wel, als je opeens honderden euro's per maand minder te besteden hebt en er geen enkele moslim uitgezet blijkt te kunnen worden.
Alsof het uitzetten van Moslims een doel op zich is. Het gaat om de intolerante figuren. Ik weet het, als het aan jou ligt gebeurt er helemaal niets maar kennelijk ben je in de minderheid.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik spreek je na de bezuinigingen nog wel, als je opeens honderden euro's per maand minder te besteden hebt en er geen enkele moslim uitgezet blijkt te kunnen worden.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Blistering heet ie.. Onthouden die naam...!
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:42 schreef Compatibel het volgende:
Het blijft toch een rare reactie? In plaats van aandacht te vestigen op dat wat er bereikt is begint wilders over wat er in iedergeval niet bereikt is.
Het is gewoon van een typische triestheid die alleen Wilders ten toon kan spreiden. Geen enkele andere politicus zou in een vergelijkbare situatie zo uithalen naar anderen.
Ik ook..quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ach, dat is de vorm maar. Ik ben meer geïnteresseerd in de maatregelen in het akkoord.
Blij is relatief he. Het had erger gekund is meestal de term die beter past bij de (Nederlandse) politiek.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:40 schreef capricia het volgende:
Ik wil gewoon de inhoud weten voordat ik echt blij word...
Kom op, dat verbaast je toch niet? Typisch W.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:42 schreef remlof het volgende:
Man, man, wat een kinderachtige reactie van Wilders weer, keer op keer "ik ben blij dat Cohen, Pechtold of Halsema niet in dit kabinet zitten"
Ach, we kennen hem toch inmiddels wel? Ik wordt niet warm of koud meer van dat zure gedoe.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:42 schreef remlof het volgende:
Man, man, wat een kinderachtige reactie van Wilders weer, keer op keer "ik ben blij dat Cohen, Pechtold of Halsema niet in dit kabinet zitten"
Want zij zeggen niet dat ze het jammer vinden dat Wilders wel het kabinet steunt? En jammer is nog even zacht uitgedrukt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:42 schreef remlof het volgende:
Alsof Cohen en Pechtold niet de hele tijd over Wilders beginnen te zeuren. Meten met twee maten dit.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook..![]()
Maar ik vind het niet van enige klasse getuigen om zo te reageren
Precies ja..quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom op, dat verbaast je toch niet? Typisch W.
Kinderachtig of niet, het blijft een zegen voor Nederland, en dat mag benadrukt worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:42 schreef remlof het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |