abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:24:12 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_86947789
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het is totaal iets anders dan discriminatie, dus noemen we het 'positieve' discriminatie? :D _O-

Als je mensen alleen maar op basis van afkomst weigert dan is dat discriminatie, ook al behoren die mensen die je discrimineert niet tot de achtergestelde groep... alhoewel, door de 'positieve' discriminatie worden ze juist wel achtergesteld in dit geval, dus wie is hier de achtergestelde groep?

Mensen die 'positieve' discriminatie goed praten of zelfs aanmoedigen, maar vervolgens wel vooraan staan met kritiek als het gaat om andere vormen van discriminatie kan ik verder weinig serieus nemen. Zeker als ze de hele tijd strooien met termen als extreem-rechts, maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.
Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.
pi_86947806
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Cerbie het volgende:
*kuch* artikel 1 *kuch* grondwet *kuch*
Ach, dat is een belangrijk artikel als het uitkomt, maar op andere momenten kan die gewoon opzij geschoven worden als we sommige mensen mogen geloven :)
pi_86947823
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.
Als jij het al niet eens discriminatie vindt, dan is de discussie idd vrij zinloos :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:26:10 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86947854
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:24 schreef remlof het volgende:

[..]

En als je wel ziet dat er verschil tussen zit maar toch beide afwijst?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86947858
Boete voor weigeren Marokkanen! Zoiets, maar dan Marokannen even vervangen door autochtonen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:27:14 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_86947902
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En als je wel ziet dat er verschil tussen zit maar toch beide afwijst?
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.
pi_86947955
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus als je niet voor positieve discriminatie bent, dan discrimineer je eigenlijk ook al want je stelt mensen achter? :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:30:51 #108
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86948017
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Mijn punt is dat het geforceerd selecteren van bepaalde groepen voor een functie niet werkt. Daarmee ontken ik niet dat er een probleem is, ik vind alleen de oplossing ongeschikt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:50:09 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_86948694
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dan heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Mijn punt is dat het geforceerd selecteren van bepaalde groepen voor een functie niet werkt. Daarmee ontken ik niet dat er een probleem is, ik vind alleen de oplossing ongeschikt.
In het aangehaalde voorbeeld ging het over ambtenaren in de gemeente Amsterdam. Ambtenaren zijn overheidswerknemers ten dienste van de bevolking. Laat die bevolking in Amsterdam nu voor zeker 40% uit allochtonen bestaan. Dan is het toch niet zo raar dat je probeert je ambtenarenapparaat een weerspiegeling te laten zijn van de inwoners van die stad?

Volgens mij gebeurt in bijvoorbeeld New York precies hetzelfde,
pi_86948951
Misschien, misschien niet. Maar ongeacht of het de bedoeling is dat een ambtenarenapparaat de bevolking weerspiegelt**, doe je dat door autochtonen te weigeren voor die functie dan veeg je je voeten aan artikel 1 van onze grondwet.

**Daarbij moet ik denken aan dat "100-mensen-dorp" dat een aantal jaren terug in de reclame was, een afspiegeling van de maatschappij. Zitten er ook een blinde en iemand in een rolstoel in, een christelijke Indiër, een scientologist, pastafari, etc. of gaat het alleen maar om de afkomst/ras?
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:00:59 #111
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86949058
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:50 schreef remlof het volgende:

[..]

In het aangehaalde voorbeeld ging het over ambtenaren in de gemeente Amsterdam. Ambtenaren zijn overheidswerknemers ten dienste van de bevolking. Laat die bevolking in Amsterdam nu voor zeker 40% uit allochtonen bestaan. Dan is het toch niet zo raar dat je probeert je ambtenarenapparaat een weerspiegeling te laten zijn van de inwoners van die stad?
Raar niet, maar hoe komt dit? Komt het omdat er tot dan toe negatief werd gediscrimineerd, of zijn er andere dingen mis? Is onder allochtonen de bereidheid voor de overheid te werken lager? Is de verhouding in het algemeen hetzelfde, of komt deze scheefgroei alleen bij de gemeente voor? Klopt het verschil ook als je corrigeert voor werkloosheid en opleiding?

Het enige wat ze willen bereiken volgens dat artikel is dat het percentage allochtonen van 21% naar 27% gaat. Daarmee heb je precies 0 van de onderliggende oorzaken uitgezocht en opgelost. Het enige wat je bereikt hebt is dat er een aantal mensen bij de gemeente zijn komen werken op basis van iets anders dan hun kwalificaties, wat zelf ook weer problemen mee kan brengen. Oh, en de verhoudingen kloppen blijkbaar nog steeds niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86949114
De frustratie bij Links, priceless
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:05:31 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86949199
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:03 schreef PabloLopez het volgende:
De frustratie bij Links, priceless
Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechts ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_86949266
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd of het CDA bestuur ook nog wat prominenten weet op te trommelen die voor het akkoord zullen zijn op het congres.
Ja dat is de grote vraag inderdaad :D.

Hans Hillen, en Verhagen. Maar verder :P?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86949328
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechts ;)
De wens is vader van de gedachte ;)
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:10:52 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86949369
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat is de grote vraag inderdaad :D.

Hans Hillen, en Verhagen. Maar verder :P?
Ik geloof echt niet (meer) dat het CDA-congres dit tegen gaat houden.. Wil het ook niet eens meer: laat ze aub gaan regeren, des te sneller is de waan van de dag weer over..

Zou wel een gigastunt zijn trouwens _O-
pi_86949376
En daarnaast mag je toch wel verwachten dat ze bij de gemeente voor hogere functies zoeken naar mensen met een hoger opleidingsniveau? Hoe is de verhouding tussen hogere opgeleide niet-westerse allochtonen en hoger opgeleide westerse allochtonen en autochtonen? Dat niet-westerse allochtonen gemiddeld gezien lager opgeleid zijn zal natuurlijk ook wel een rol spelen in de cijfers, of heeft de gemeente in het verleden bewust niet-westerse allochtonen buitengesloten? Want het verschil moet toch op een manier te verklaren zijn.

Daarbovenop mag je toch ook verwachten dat de overheid selecteert op basis van geschiktheid en kiest voor de mensen die het meest geschikt zijn en dat afkomst geen rol speelt? Maar volgens remlof (en GL en de PvdA) moet afkomst dus ook een selectiecriterium zijn (of zelfs de belangrijkste criterium), artikel 1 kunnen we dus wel door de shredder halen :Y

Maar de PVV is natuurlijk een foute partij, want die discrimineert :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:12:22 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86949418
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:09 schreef Urquhart het volgende:

[..]

De wens is vader van de gedachte ;)
We zullen zien..
pi_86949455
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Gerrit Braks is zo'n voorstander had ik begrepen, maar de moeilijkheid om man een paard te noemen is dat de media meer geïnteresseerd zijn in de tegenstanders.
Plus dat onder de prominente CDA' ers de tegenstanders ook wat ruimer gezaaid zijn dan de voorstanders. De vorige CDA-premiers zijn of tegen of hebben zich niet uitgesproken (Balkenende maar de troonrede sprak eigenlijk boekdelen). Van de recentere prominenten in de vorm van ministers hoor je minder maar is dat omdat ze voor zijn of omdat ze op een baantje hopen :P.
pi_86949480
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We zullen zien..
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.
pi_86949490
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geloof echt niet (meer) dat het CDA-congres dit tegen gaat houden.. Wil het ook niet eens meer: laat ze aub gaan regeren, des te sneller is de waan van de dag weer over..

Zou wel een gigastunt zijn trouwens _O-
Oh het CDA stemt wel voor. Het maakt niet uit wat Wilders flikt, ze verschuilen zich lekker veilig achter wat letters van een akkoord.
pi_86949571
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We zullen zien..
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:17:03 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86949607
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.
Ik doel meer op de maatregelen die ze zullen treffen en die voor een groot deel zullen neerkomen bij de (gelegenheids)rechtsstemmers zonder grootkapitaal..

Alhoewel we natuurlijk nog even de inhoud van de akkoorden moeten afwachten ;)
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:17:18 #124
104871 remlof
Europees federalist
pi_86949611
quote:

[..]

De vraag is of dat met hun fracties ook zo zal zijn :P
pi_86949616
quote:

[..]

Tja de partijen van elk van hen zijn momenteel niet het toonbeeld van stabiliteit. Het behouden van de meerderheid zal nog een leuke worsteling worden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')