Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het is totaal iets anders dan discriminatie, dus noemen we het 'positieve' discriminatie?![]()
![]()
Als je mensen alleen maar op basis van afkomst weigert dan is dat discriminatie, ook al behoren die mensen die je discrimineert niet tot de achtergestelde groep... alhoewel, door de 'positieve' discriminatie worden ze juist wel achtergesteld in dit geval, dus wie is hier de achtergestelde groep?
Mensen die 'positieve' discriminatie goed praten of zelfs aanmoedigen, maar vervolgens wel vooraan staan met kritiek als het gaat om andere vormen van discriminatie kan ik verder weinig serieus nemen. Zeker als ze de hele tijd strooien met termen als extreem-rechts, maar ondertussen zelf geen haar beter zijn.
Ach, dat is een belangrijk artikel als het uitkomt, maar op andere momenten kan die gewoon opzij geschoven worden als we sommige mensen mogen gelovenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Cerbie het volgende:
*kuch* artikel 1 *kuch* grondwet *kuch*
Als jij het al niet eens discriminatie vindt, dan is de discussie idd vrij zinloosquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.
En als je wel ziet dat er verschil tussen zit maar toch beide afwijst?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je dat verschil niet ziet of niet wil zien is elke discussie hierover zinloos.
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En als je wel ziet dat er verschil tussen zit maar toch beide afwijst?
Dus als je niet voor positieve discriminatie bent, dan discrimineer je eigenlijk ook al want je stelt mensen achter?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.
Dan heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Mijn punt is dat het geforceerd selecteren van bepaalde groepen voor een functie niet werkt. Daarmee ontken ik niet dat er een probleem is, ik vind alleen de oplossing ongeschikt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan stel je bewust bepaalde groepen achter.
In het aangehaalde voorbeeld ging het over ambtenaren in de gemeente Amsterdam. Ambtenaren zijn overheidswerknemers ten dienste van de bevolking. Laat die bevolking in Amsterdam nu voor zeker 40% uit allochtonen bestaan. Dan is het toch niet zo raar dat je probeert je ambtenarenapparaat een weerspiegeling te laten zijn van de inwoners van die stad?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan heb je mijn vorige bericht niet goed gelezen. Mijn punt is dat het geforceerd selecteren van bepaalde groepen voor een functie niet werkt. Daarmee ontken ik niet dat er een probleem is, ik vind alleen de oplossing ongeschikt.
Raar niet, maar hoe komt dit? Komt het omdat er tot dan toe negatief werd gediscrimineerd, of zijn er andere dingen mis? Is onder allochtonen de bereidheid voor de overheid te werken lager? Is de verhouding in het algemeen hetzelfde, of komt deze scheefgroei alleen bij de gemeente voor? Klopt het verschil ook als je corrigeert voor werkloosheid en opleiding?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:50 schreef remlof het volgende:
[..]
In het aangehaalde voorbeeld ging het over ambtenaren in de gemeente Amsterdam. Ambtenaren zijn overheidswerknemers ten dienste van de bevolking. Laat die bevolking in Amsterdam nu voor zeker 40% uit allochtonen bestaan. Dan is het toch niet zo raar dat je probeert je ambtenarenapparaat een weerspiegeling te laten zijn van de inwoners van die stad?
Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechtsquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:03 schreef PabloLopez het volgende:
De frustratie bij Links, priceless
Ja dat is de grote vraag inderdaadquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:31 schreef Mike het volgende:
Ik ben benieuwd of het CDA bestuur ook nog wat prominenten weet op te trommelen die voor het akkoord zullen zijn op het congres.
De wens is vader van de gedachtequote:Op dinsdag 28 september 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, nog een paar maandjes en dan is het frustratie bij (gelegenheids)rechts
Ik geloof echt niet (meer) dat het CDA-congres dit tegen gaat houden.. Wil het ook niet eens meer: laat ze aub gaan regeren, des te sneller is de waan van de dag weer over..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat is de grote vraag inderdaad.
Hans Hillen, en Verhagen. Maar verder?
We zullen zien..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:09 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De wens is vader van de gedachte
Plus dat onder de prominente CDA' ers de tegenstanders ook wat ruimer gezaaid zijn dan de voorstanders. De vorige CDA-premiers zijn of tegen of hebben zich niet uitgesproken (Balkenende maar de troonrede sprak eigenlijk boekdelen). Van de recentere prominenten in de vorm van ministers hoor je minder maar is dat omdat ze voor zijn of omdat ze op een baantje hopenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Gerrit Braks is zo'n voorstander had ik begrepen, maar de moeilijkheid om man een paard te noemen is dat de media meer geïnteresseerd zijn in de tegenstanders.
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.quote:
Oh het CDA stemt wel voor. Het maakt niet uit wat Wilders flikt, ze verschuilen zich lekker veilig achter wat letters van een akkoord.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet (meer) dat het CDA-congres dit tegen gaat houden.. Wil het ook niet eens meer: laat ze aub gaan regeren, des te sneller is de waan van de dag weer over..
Zou wel een gigastunt zijn trouwens
quote:
Ik doel meer op de maatregelen die ze zullen treffen en die voor een groot deel zullen neerkomen bij de (gelegenheids)rechtsstemmers zonder grootkapitaal..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.
De vraag is of dat met hun fracties ook zo zal zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog maar bezien hoor. Maar ik denk wel dat de weerzin van Rutte, Verhagen en Wilders tegenover de oppositie zo groot is, dat ze zich moeilijk uiteen laten bespelen.
Tja de partijen van elk van hen zijn momenteel niet het toonbeeld van stabiliteit. Het behouden van de meerderheid zal nog een leuke worsteling wordenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |