abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86889611
'Weinig belangstelling ov-chipkaart'
Uitgegeven: 27 september 2010 07:46
Laatst gewijzigd: 27 september 2010 07:54
AMSTERDAM - De belangstelling voor de ov-chipkaart onder treinreizigers is minimaal. Nog geen vijf procent van de reizigers gebruikt de digitale kaart.

Volgens de krant worden wekelijks driehonderdduizend ritten met de chipkaart bij de NS geregistreerd, terwijl er dagelijks 1,1 miljoen treinritten worden gemaakt.

De geringe belangstelling voor de ov-chipkaart in het treinverkeer heeft volgens de krant gevolgen voor het succes van de kaart.

Als de kaart mislukt bij het treinverkeer dan zou de kaart bij bus, tram en metro geen functie meer hebben. De ov-chipkaart moet het enige betaalmiddel worden in het openbaar vervoer.

Bron : Nu.nl

Volgens mij is de enige kans op succes , iedereen gratis zo een kaart door zn mik duwen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86889666
ik zie net dat dit ook al loopt in het ov chip topic.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 27 september 2010 @ 08:38:53 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86889674
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
pi_86889684
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
pi_86889696
Ik wil niet terug naar de strippenkaart. :r Doe mij maar gewoon de ov-chipkaart. ^O^
pi_86889700
ik ook mits tenzij het echt gewoon goed gaat werken en er geen spookboekingen etc etc zijn .
pi_86889738
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
pi_86889750
Wat is het Londense Systeem ?
  maandag 27 september 2010 @ 08:44:13 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86889752
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
pi_86889759
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
Farklı olanlar onların derdi
pi_86889773
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
pi_86889782
ik reis zelf heel weinig met het OV. En ansich denk ik dat het me wel handig lijkt om gewoon bus trein tram metro met 1 zo een kaart te kunnen doen , waar ik zelf een beetje maf van wordt is dat in / uitchecken gebeuren overal.

Dat lijkt me niet ideaal en makkelijk te vergeten.
pi_86889882
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Disko.Krali het volgende:
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
Dat is juist het probleem. 1 keer je kaart erlangs en je bent je borg kwijt. 2 keer je kaart erlangs dus.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_86889910
Voer die kaart alleen in de bus, tram en metro van Rotterdam en Amsterdam en laat de anderen er buiten. OV-Chipkaart icm de trein is zo raar.
Feyenoord Rotterdam
  PR/Manusje van alles maandag 27 september 2010 @ 09:03:17 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86890074
Als ze je nou niet op elke mogelijke manier geld afhandig zouden maken...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 september 2010 @ 09:05:16 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86890114
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:45 schreef Dennis101 het volgende:
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86890172
Ik heb net zo'n kaart ontvangen van mijn werkgever,
er zou een optie "automatisch opladen" op moeten zitten,
maar de hele website van ov-chipkaart.nl is niet heel duidelijk,
Ik weet nu niet of het al geactiveerd is of niet.
  maandag 27 september 2010 @ 09:09:25 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86890195
Het is dan ook een ouderwets tyfussysteem dat ik helaas gedwongen word te gebruiken in de tram. Maar zolang je nog de betrouwbaarheid en flexibiliteit van papieren kaartjes invde trein hebt, ga je natuurlijk niet die kutchip gebruiken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86890574
Ik wil mijn oude cheape geplastificeerde kaartje terug. Weg met die k kaart.
  maandag 27 september 2010 @ 09:36:50 #20
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86890839
Schijtding.

That is all.
'sup.
pi_86890846
Het is
1) duurder dan een strippenkaart
2) irritanter in gebruik.

Waarom zal het mislukken dan? :')
  maandag 27 september 2010 @ 09:39:22 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86890986
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:

We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.

Verder is het londonse systeem zo slim dat als je genoeg gerezen hebt dit systeem er automagisch een dagkaart van maakt, denk je nu echt dat ze zoiets in nederland zouden doen.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 09:54:44 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86891254
quote:

[..]

Dan hadden ze eens in Hong Kong moeten gaan kijken, daar kun je echt alles met die kaart.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86891293
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Een voordeelurenabonnement?
pi_86891354
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Dat dus
pi_86891823
Als ze nou eerst eens beginnen met 1 kaart inplaats van een kaart van elke maatschappij aan te bieden.
Dat zou al veel ellende voorkomen.
pi_86891853
quote:
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86891951
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:

Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
http://nos.nl/artikel/185(...)ljarden-aan-ict.html
pi_86891954
Niets nieuws. Ik heb altijd al gezegd dat de OV-Chipkaart :') één grote faal is en dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
  maandag 27 september 2010 @ 10:28:39 #31
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86892078
vind je t gek? :')

met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk :{w
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  maandag 27 september 2010 @ 10:34:24 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_86892220
Alsjeblieft
25 redenen voor het falen van de chipkaart. :')
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
pi_86892297
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.
Dat hadden ze in NL ook zo moeten laten. Daarnaast maken zaken als basistarief en overstappen het ook een complexer systeem.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 27 september 2010 @ 10:39:03 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_86892353
Het was toch ook zo dat het bedrijf achter de OV-chipkaart geen testers wou toelaten. Verschillende instanties hadden aangeboden (TU delft oa volgens mij) om die kaart grondig te testen. Maar nee men vond dat niet nodig want de kaart was perfect. |:( En idd volgens mij hebben ze niet eens ooit de usability van die poortjes en paaltjes getest op grote groepen mensen aangezien het zich enorm ophoopt op sommige locaties.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 27 september 2010 @ 10:41:01 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86892433
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes. Niet op of af zonder zo'n kaartje. Maar nee, alles moest weer enorm op zijn Nederlands, zonder alle 447 belangenorganisaties en ouderenbonden tegen het hoofd te stoten. En dan krijg je zo'n halfslachtig systeem waar niemand warm van wordt! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86892477
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
vind je t gek? :')

met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk :{w
Dit klopt gewoon niet wat je hier beweerd.

Op dit moment is het zelfs met de ov-chip kaart reizen voor enkele reizen gewoon goedkoper als papieren enkeltjes te kopen. 2*1 enkele reis met de ov-chipkaart = de normale retourprijs.

Wat wel waarschijnlijk duurder wordt zijn de wat complexere reizen waarbij je via gebruikt.
pi_86892509
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Daarvoor heeft de NS 400 miljoen gekregen maar niemand kan vertellen waar het op aan gegaan is. :')
pi_86892543
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86892574
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
  maandag 27 september 2010 @ 10:46:51 #40
316175 IJsbeertje21
Gewoon lekker koud
pi_86892596
Het zou de NS al helpen al zij alle ov-chipkaart producten toe zouden laten tot hun chipkaart netwerk. Op dit moment hebben studenten - toch wel fanatieke treinreizigers - nog niet erg veel aan hun kaartje.
  maandag 27 september 2010 @ 10:51:10 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86892713
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:45 schreef Aether het volgende:
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.

Het gebrek aan creativiteit en de onwil om soms een stapje achteruit te doen om vooruit te komen of de angst om iemand te benadelen haalt de angel uit dit soort projecten en maakt het tot de logge mastodonten die het zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86893220
quote:

[..]

Toen ik laatst in Londen was hingen er overal advertenties dat de Oyster Card ook in de bus, tram, lightrail, ferries en trein werkt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86893286
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? :O
pi_86893490
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
pi_86893645
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
pi_86893704
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
Ik heb een studentenkaart dus tja... :')
pi_86893713
OV Chipkaart voor de trein: _O_
OV Chipkaart voor ander vervoer: :r :r
Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
pi_86893862
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
Dan maken ze toch gewoon nog 1 extra stop voor de grens om uit te checken. :D
pi_86893923
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:27 schreef KomtTijd... het volgende:

Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.

Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden.
  maandag 27 september 2010 @ 11:33:14 #50
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86893932
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 27 september 2010 @ 11:39:34 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_86894112
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:26 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Ik heb een studentenkaart dus tja... :')
Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen. :{ Vond het nogal een faal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_86894306
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen. :{ Vond het nogal een faal.
Ik heb 'm 4 keer aangevraagd voordat er eindelijk eens iets gebeurde. Toen kreeg ik (ergens in maart, dus way te laat) op één dag 3 brieven, waarvan één met OV-chipkaart, en 2 dat mijn aanvraag niet behandeld kon worden omdat ik al een OV-chipkaart had.
pi_86894545
Gelukkig had ik niet zulke problemen met mijn OV Chipkaart. Ik kreeg mijn kaart, activeerde hem en ik hoef de kaart nog niet in te checken maar ok :P
pi_86896248
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.

Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden.
ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing.
pi_86896311
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing.
Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden. :P
pi_86896456
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden. :P
Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.
pi_86896604
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.
...Zo werkt dat nu ook.
pi_86896664
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of de trein van 8.30, om 9.00 even snel de trein uit rennen en dan snel en in weer uitchecken. Maar dat werkt ook weer niet. (in ieder geval niet bij dezelfde paal, bij een ander paal weet ik niet) Je kunt nadat je hebt uit of ingecheckt 3 minuten niet meer in of uit checken.
  maandag 27 september 2010 @ 12:59:34 #59
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86896672
quote:
_O-
pi_86896696
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Zo werkt dat nu ook.
..En verbetert de chipkaart het nog niet.
  maandag 27 september 2010 @ 13:00:36 #61
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86896705
Zo jaag je mensen de auto in.
pi_86896755
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:00 schreef ChickenTonight het volgende:
Zo jaag je mensen de auto in.
Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen!
pi_86896768
Sowieso OV chipkaart :')
Hebben ze niet gedacht aan dingen zoals

1. Het kwijtraken/gestolen worden (Stel voor wat er allemaal met je saldo kan gebeuren, terwijl dit nooit zal kunnen gebeuren bij een normaal kaartje)
2. Vergeten in te checken/ uit te checken (Zie 1)
3. Thuis vergeten waardoor ze laat komen op werk,school etc omdat ze helemaal terug naar huis moeten.
etc etc etc
pi_86896788
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen!
Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben. :')
  maandag 27 september 2010 @ 13:04:12 #65
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86896812
quote:
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86896850
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Shicago het volgende:
Sowieso OV chipkaart :')
Hebben ze niet gedacht aan dingen zoals

1. Het kwijtraken/gestolen worden (Stel voor wat er allemaal met je saldo kan gebeuren, terwijl dit nooit zal kunnen gebeuren bij een normaal kaartje)
2. Vergeten in te checken/ uit te checken (Zie 1)
3. Thuis vergeten waardoor ze laat komen op werk,school etc omdat ze helemaal terug naar huis moeten.
etc etc etc
Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerd :9
Ik mag hopen dat de mijne, met automatisch opladen, nooit door een grappenmaker gejat wordt die hem vervolgens langs een aantal stations/bussen haalt.
pi_86896873
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben. :')
Ik ga wel lekker dichtbij werk wonen :P
Met de fiets naar werk O+
pi_86896944
Ik moet zeggen, hij werkt hardstikke mooi. En dit soort cijfers zijn nogal een farce, aangezien je bij de NS nog met papieren kaartjes kan reizen.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 27 september 2010 @ 13:17:56 #69
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_86897252
Als ik voorheen van Delfzijl naar Venray reisde kon ik met 1 papieren kaartje af..
Nu moet ik 3x in en uit loggen.

Bij de meeste vervoersmiddelen betaal je er veel voor om snel ergens te zijn, bij ons met de bus niet. Hoe toeristischer de route hoe meer je betaald omdat de bus veel kilometers rijdt. En dus ook hoe langer het duurt.

Als ik vanaf Zwolle naar Utrecht Overvecht reis reis ik via Utrecht CS om nog wat te eten. Met een papieren kaartje kan ik dat gewoon aangeven. Hoe doe je dat met de chipkaart? een keer extra in en uit checken op Utrecht CS? en daardoor 2x starttarief betalen?

Als ik om 8.58 in de trein stap en wil na 9u met korting reizen koop ik een kaartje zonder korting tot het volgende station, daarna een kaartje met korting. Met de OV chipkaart moet je uitstappen en hopen dat je dezelfde trein weer haalt.

Oh ik reis graag in drukte 1e klas, maar mijn chipkaart is 2e klas.. hoe kan ik dit nou aan die paal duidelijk maken?

Wat een voordelen allemaal!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_86897324
quote:
Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerd
je zegt het al, de VOLGENDE dag.
pi_86897370
Wie kwam op dit afschuwelijke idee? Ik gebruik het zelf niet eens omdat ik in Maastricht woon(Ben bang dat het hier ook komt:( ) Maar vind het nu al de grootste onzin.
pi_86897385
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:17 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

Oh ik reis graag in drukte 1e klas, maar mijn chipkaart is 2e klas.. hoe kan ik dit nou aan die paal duidelijk maken?
Dat zou je over niet al te lange termijn dan zelf bij de automaat (waar je ook kaartjes kan kopen) kunnen omzetten voordat je gaat reizen. :')
pi_86897525
ik reis sinds kort met die kaart, prima ding! vind het wel makkelijk.
alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan.
bij de NS is het 20 euro, beteje veel.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_86897614
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:26 schreef roos85 het volgende:
alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan.
Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz.
  maandag 27 september 2010 @ 13:30:22 #75
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86897634
quote:
_O_
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_86897648
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:26 schreef roos85 het volgende:
Groningen Naar Kerkrade Centrum kost 28 euro, als je dan zou stellen dat je een tientje instaptarief zou hanteren, dan checked niemand uit, en kost het je alleen je instap tarief })
pi_86897657
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:20 schreef Shicago het volgende:

[..]

je zegt het al, de VOLGENDE dag.
Daarom hoop ik ook dat ie niet door een lolbroek gejat wordt. Dan ben je bedankt met de gemakken van een persoonlijke kaart die je nooit bij een automaat hoeft op te laden.
pi_86897666
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:08 schreef fruityloop het volgende:
Ik moet zeggen, hij werkt hardstikke mooi. En dit soort cijfers zijn nogal een farce, aangezien je bij de NS nog met papieren kaartjes kan reizen.. ;)
ja als je iedereen dwingt, zal iedereen wel moeten reizen met de OV chipkaart.

Maar als de kaart makkelijker en goedkoper is, gebruik je hem toch ?
blijkbaar niet dus
pi_86897729
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz.
Reisproducten kun je nog niet erop zetten. Ja je kortingskaart en daarmee houdt het ongeveer op.

Het idee van reisproducten spreekt me wel aan. Heb je daar wat meer informatie over dat ze dat ook ooit nog erop willen introduceren. Dat ik thuis al mijn complete reis op die kaart kan zetten en daarom dus ook tussen de andere vormen van OV geen instaptarieven meer hoef af te rekenen, en natuurlijk de hemelsbrede afstand dan berekend wordt bij zo'n reisproduct. ^O^
pi_86897968
Als dit project faalt.. :')
Weer een sloot geld regelrecht het riool in.
pi_86900462
Was hier in Rotterdam ook zo hoor
Tót ze hem verplicht stellen.
Nu is het 100 % :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86901084
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:44 schreef Stokstaart het volgende:
En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken.
pi_86901164
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:56 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken.
Tja das dan mooi je eigen slordigheid he
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86901234
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:44 schreef Stokstaart het volgende:
My thoughts exactly bij het lezen van dat stukje :P
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_86901286
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen.

Bij de bus krijg je regelmatig de melding dat je het opnieuw moet proberen met uitchecken, doe je dat kost het 8 euro ipv 4 euro.
pi_86901383
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:40 schreef Chule het volgende:
Ik wil niet terug naar de strippenkaart. :r Doe mij maar gewoon de ov-chipkaart. ^O^
Ze verdienen daar vee op als je niet uitcheckt, dat vind ik het nare aand at ding, je vergeet het en mag extra betalen :{
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je zal maar haast hebben, of voor t eerst in een week je liefje weer zien, weet ik het. Het is gewoon voor veel mensen die niet heel vaak met trein of bus gaan geen automatisme en dat gaat het ook niet worden als je het niet vaak genoeg gebruikt. Dat is gewoon niet eerlijk imo.
compact en kleverig.
pi_86901389
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen.

Bij de bus krijg je regelmatig de melding dat je het opnieuw moet proberen met uitchecken, doe je dat kost het 8 euro ipv 4 euro.
Totaal geen last van .
Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc
Groetjes, Ezio.
pi_86901515
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Totaal geen last van .
Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc
Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast? ;)
pi_86901566
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast? ;)
meerdere keren
Groetjes, Ezio.
pi_86901608
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Totaal geen last van .
strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van je

in de metro werkt de kaart redelijk goed ja, al staan hier bij Beurs in Rotterdam regelmatig mensen vast omdat ze niet kunnen uitchecken, zelfs RET personeel laatst :)
pi_86901877
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van je

in de metro werkt de kaart redelijk goed ja, al staan hier bij Beurs in Rotterdam regelmatig mensen vast omdat ze niet kunnen uitchecken, zelfs RET personeel laatst :)
OV chipkaart kan beter tegen de wasmachine dan de strippenkaart hoor :P
En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom .
Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd :r
Groetjes, Ezio.
pi_86901958
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom .
Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd :r
Dan zou ik toch eens beter opletten, het gebeurd met enige regelmaat dat die poortjes niet opengaan of erger nog, dat het poortje al dichtgaat terwijl jij er nog tussen zit. Op het totaal aantal keren dat die poortjes gebruikt worden zal het procentueel te verwaarlozen zijn, maar het gebeurd wel degelijk en het is zeer irritant.
pi_86901965
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spits

en die controles hebben niets met de chipkaart van doen natuurlijk
pi_86902025
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spits

en die controles hebben niets met de chipkaart van doen natuurlijk
Élke dag in de spits ?
Alsof ze überhaupt KUNNEN controleren gedurende de spits in overvolle metrotoestellen _O-
Groetjes, Ezio.
pi_86902053
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Élke dag in de spits ?
Alsof ze überhaupt KUNNEN controleren gedurende de spits in overvolle metrotoestellen _O-
Hij heeft het uiteraard over de poortjes.
pi_86902553
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij heeft het uiteraard over de poortjes.
Ook daar geen last van, en ja ik let goed op wat ik doe .
Misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik nooit problemen heb ......
Groetjes, Ezio.
pi_86902710
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

Dan zou je niet al vaker je pasje meegewassen hebben. :W
pi_86903122
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik nooit problemen heb ......
ik heb ook weinig problemen, maar zie het wel bij anderen. Collega's vertellen het ook.
Zelf heb ik het een paar keer meegemaakt, toen kon ik bij Zuidplein niet meer naar buiten
pi_86910297
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef Drinky het volgende:
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen
Dat..
  maandag 27 september 2010 @ 18:57:39 #100
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86911319
Wat een gayheid. Stemmetje wat je er aan herrinert uit te checken deed het niet dus ik vergat het, en toen fuckin lang in de rij moeten staan om alsnog uit te checken :r
Drinky is een baas
  maandag 27 september 2010 @ 20:31:34 #101
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86915913
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef raptorix het volgende:
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur.
Maar dan moeten ze aan andere eisen voldoen, waar ze nu (met veel kunst- en vliegwerk) aan zijn ontkomen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86929245
Ik vindt het makke.

Dat je altijd het minumum tarief op je ov-chipkaart moet hebben, om mee te kunnen met de bus of trein, ook ga je maar naar het centrum van je stad met de bus. Als je dan overstapt kun je dan nog in de problemen komen ? Automatische opladen betekend toch alleen dat er automatisch een bepaald op bedrag op die kaart wordt is het minimum bedrag toch niet weg ?

Hebben heel reizigers veel meer saldo op die kaart staan als nodig is, dat genereert structureel ook heel wat geld voor de openbaar vervoer bedrijven. Waarom kan ik niet achteraf betalen via een machtiging via een persoonlijke kaart, bang dat ze hun geld niet krijgen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door rja op 28-09-2010 01:45:39 ]
pi_86929287
Dat hele fockin' kankersysteem moeten ze tezamen met de bedenker ervan in de fik zetten.

Dit is geen vooruitgang, dit is controledrang.
pi_86929476
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 01:37 schreef Salvad0R het volgende:
Dat hele fockin' kankersysteem moeten ze tezamen met de bedenker ervan in de fik zetten.

Dit is geen vooruitgang, dit is controledrang.
Je bent op dreef! Ik heb een paar prachtposts van jou gezien vandaag.
Alleen in de fik zetten?
Ophangen aan de hoogste boom, aan zijn favoriete lichaamsdeel, en het liefst met vislijn.

Btw, hoe kunnen ze een half miljoen per maand STELEN en gewoon nog bestaan?
Hoe is dit in godsnaam mogelijk? :?
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:08:28 #105
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86944892
Hahahahah

quote:
Top ov-bedrijf ontvangt hoge beloning uit publiek geld
Uitgegeven: 28 september 2010 15:55
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 16:02
AMSTERDAM – De drie topmensen van gegevensverwerker van de ov-chipkaart Trans Link System (TLS) kregen in 2008 een beloning van gezamelijk 672.000 euro. Dit geld is afkomstig uit de zogenaamde FENS-gelden, publiek geld dat begin deze eeuw werd vrijgemaakt om onder meer de kwaliteit van stations te verbeteren.

Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl. De SP eist dinsdagmiddag tijdens een debat in de Tweede Kamer dat TLS onder toezicht van verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) komt te staan.
Eurlings maakte vorige week in antwoord op kamervragen bekend dat de oprichting van gegevensverwerker TLS, een BV, voor een groot deel is betaald met 85 miljoen euro aan FENS-gelden. Dit fonds van 1,3 miljard is begin deze eeuw in het leven geroepen om de kwaliteit op en rond treinstations te verbeteren.

Volgens spoorwegbeheerder Prorail, die het FENS-geld beheert, is het geld gestoken in apparatuur en software en moet het worden gezien als een donatie. “Deze investering is dus een belangrijk onderdeel geweest van de ontwikkeling van de OV-chipkaart waar destijds een deel van het FENS-geld voor beschikbaar is gesteld”, aldus een voorlichter.

Verlieslijdend
TLS is een BV met diverse vervoersbedrijven als aandeelhouders. Uit onder meer cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) blijkt dat het bedrijf zwaar verlieslijdend is.

In 2006 bedroeg het verlies 9 miljoen euro. Dat liep op van 22 miljoen (2007) naar 23 miljoen in 2008. Over het afgelopen jaar 2009 verloor de onderneming bijna 20 miljoen euro. Het bedrijf verwacht uiteindelijk winstgevend te worden, maar in 2010 nog rode cijfers te schrijven.

In een reactie op de hoge topsalarissen zegt TLS een marktconforme beloning uit te keren. “Waarbij in de bedragen ook variabele beloning en pensioenregeling is meegerekend.” Het bedrijf weigert in te gaan op de vraag waarom het zich niet houdt aan de Balkenendenorm.
Toezicht
SP-kamerlid Farshad Bashir vraagt dinsdag om permanent toezicht op TLS. "We hebben het over meer dan 100 miljoen euro aan publiek geld dat verdwijnt in de bodemloze put van een verliesgevend BV-tje en in de handen van notoire zakkenvullers”, zegt ze tegen NU.nl

Ze benadrukt dat er eerder ook al discussie was over de beloning van de nieuwe directeur Gert Jan Kroon, die eerder bij het vervoersbedrijf GVB in Amsterdam ¤339.000 verdiende.

Nu duidelijk is dat het bedrijf uit publieke middelen wordt gefinancierd, wil Bashir de garantie van minister Eurlings dat TLS volledig openheid van zaken geeft en dat de topmensen en eventuele collega's bij TLS “niet opnieuw van publiek geld fors boven de Balkenendenorm verdienen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:21:40 #106
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86945425
kortom: het ding wordt er gewoon geforceerd doorgedrukt om het een succes te _maken_, en iedereen zit dus straks met de ellende van de bar slechte ov-shitkaartimplementatie opgescheept. Wat een drama
How can I make this topic about me?
pi_86945575
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:21 schreef gebrokenglas het volgende:
kortom: het ding wordt er gewoon geforceerd doorgedrukt om het een succes te _maken_, en iedereen zit dus straks met de ellende van de bar slechte ov-shitkaartimplementatie opgescheept. Wat een drama
Dat gaat niet gebeuren. Gewoon met een papieren treinkaartje blijven reizen. Sowieso is het draagvlak voor de OV-Chipkaart onder de reizigers de afgelopen tijd gedaald. Blijkt ook wel weer uit bovenstaande berichten. Het blijft te allen tijde mogelijk om met papieren treinkaartjes te reizen.
pi_86945822
maar het probleem is dat we al 2jaar weten dat t mislukt is, maar dat de bs gwn doorgaat.. er is al zoveel geld verbrand daar dat ze niet meer terug kunnen :N
pi_86946135
kan het nieuwe kabinet niet ff deze shit oplossen ofzo door het te verbieden ? :')
pi_86946138
En de poortjes blijven ook nog eens open staan. _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86946219
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
En de poortjes blijven ook nog eens open staan. _O-
Ja, voor 95% van de treinreizigers die met een papieren treinkaartje reist. :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:44:49 #112
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86946285
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
Alsjeblieft
25 redenen voor het falen van de chipkaart. :')
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal...
pi_86946505
In rotterdam met de tram of metro werkt het echt ideaal.

Systeem in de trein is kut en kans op fouten met afschrijvingen veel te hoog.

Zo reis ik nu een aantal weken in rotterdam en al verschillende keren is er 4 euro afgeschreven terwijl je in de online reisoverzichten ziet dat alles keurig is gegaan. krijg je wel weer terug, maar dat lijkt mij niet de bedoeling van het systeem.
ook komt het voor dat de poortjes wel open gaan, maar er toch een error op de display staat. Bij het uitchecken gaat alles wel goed, maar die error moet je maar voor lief nemen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_86946581
quote:
Oplossingen voor lek ov-chipkaart
Uit onderzoek van Het Financieel Dagblad bleek afgelopen week dat uitchecken met de OV-chipkaart dagelijks verkeerd gaat bij ruim zevenduizend reizigers. Dit kost de reizigers een half miljoen euro per maand. Mensen die vergeten uit te checken of dit niet kunnen vanwege haperende apparatuur verliezen hun borg van 4 euro per rit. GroenLinks vindt het aantal niet-uitchekkende passagiers schrikbarend hoog en vindt het bovendien weinig klantvriendelijk, dat reizigers die niet kunnen uitchecken door disfunctionerende apparatuur, zelf achter hun borg aan moeten. Daarom presenteert GroenLinks vijf oplossingen voor het uitchecklek van de ov-chipkaart. Morgen staat dit als actualiteit op de agenda van de gemeenteraad.

Zo pleit GroenLinks voor de invoer van een automatische retourcorrectie. GroenLinkswoordvoerder Fjodor Molenaar: “De meeste ritten zijn retourreizen van A naar B en weer terug van B naar A. Bij een verkeerde uitcheck zou het systeem het bedrag in rekening kunnen brengen van het traject dat de reiziger naar alle waarschijnlijkheid heeft afgelegd, in plaats van hem de volledige borg te laten betalen. Dat is veel eerlijker en bespaart reizigers heel wat teveel betaalde euro's.'

Ten tweede stelt GroenLinks voor om uitcheckpaaltjes bij de tram- en bushaltes te plaatsen. 'In de spits is het vaak zo druk in de tram of bus dat reizigers bij het uitstappen niet kunnen uitchecken. Door ook uitcheckapparaten bij de halte te zetten, maak je het makkelijker voor de reizigers en voorkom je onvolledige transacties', adus Molenaar. Hij pleit er ook voor om het borgbedrag voor het reizen in de tram en de bus te verlagen naar 2 euro: `Voor de bus en tram kan je prima met een lagere borg af. Reizigers worden dan niet langer voor een paar euro, maar voor een paar cent gedupeerd bij een verkeerde uitcheck.'

Tenslotte pleit GroenLinks ervoor om reizigers na een verkeerde uitcheck te waarschuwen via email of sms. De partij wil het voor reizigers ook makkelijker maken om geld terug te vragen via internet. Veel reizigers weten niet dat ze geld terug kunnen vragen bij verkeerd uitchecken. Door in de tram en de bus te wijzen op het bestaan van een claimformulier op de website van het GVB, maak je het makkelijker om het teveel betaalde bedrag terug te vragen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:54:14 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86946653
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal...
Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86947384
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:52 schreef Aether het volgende:

[..]

en dat half miljoen per maand gaat alleen voor de GVB he, de rest komt er nog bij.

De oplossingen van Groen links zijn ook flauwekul, je moet gewoon een goed werkend systeem maken.

Van mijn part een vaste rittenprijs, 1 euro per rit ofzo in de bus/tram/metro

In Zuid Frankrijk heb je dat ook, hier ben je toch al minimaal 0,78 instaptarief kwijt
pi_86947415
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat.
niet zo raar, want de fouten van de OV chipkaart zijn al sinds 2005 bekend hier in Rotterdam. Dat is nog het ergste, dat niemand blijkbaar een oplossing weet
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:27:57 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86947921
Laat het aub mislukken!!
Ook nooit begrepen waarom het ingevoer dwerd overigens, strippenkaart en treinkaartkje werkten prima en zonder grootschalige fraude..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:15 #119
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86955128
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laat het aub mislukken!!
Ook nooit begrepen waarom het ingevoer dwerd overigens, strippenkaart en treinkaartkje werkten prima en zonder grootschalige fraude..
Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
pi_86955274
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
nou die redenen zijn allemaal al achterhaald
ook dat het veiliger zou worden
pi_86955525
quote:

[..]

Redenen:
Het is niet makkelijker :P

Betalen per kilometer is niet eerlijker. Er zijn 2 busverbindingen naar mn huis, en per busverbinding betaal ik een ander bedrag. Blijkbaar geldt dus dat hoe slechter de dienstverlening (hoe groter de omweg en hoe langer ik onderweg ben), hoe meer de vervoerder verdient. Lekker eerlijk :')

En dat in en uitstappen gaat absoluut niet sneller met die teringpoortjes :') Alleen in de bus zou het theoretisch kunnen schelen, als die busmaatschappijen de achterdeuren gewoon eens open zouden gooien. Met de trein zou het ook nooit sneller kunnen worden. Of je krijgt die kutpoortjes, of je houdt de huidige situatie dat je een half uur naar een speld in een hooiberg loopt te zoeken. Je hebt nu al gauw 5 minuten extra overstaptijd nodig om in te checken bij de NS.
pi_86969407
quote:

[..]

Redenen:
Het instappen gaat idd sneller, maar het uitstappen is bij sommige punten een drama, zelf stap ik dagelijks uit bij halte weesperplein met de tram, dan willen er 15 man uit, en die moeten allemaal eerst uitchecken, het vervelende is dat is vaak twijfel of ik uitgecheckt heb, omdat de uitcheckpaal een beetje traag reageert.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 09:22:32 #123
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86970448
quote:

ja, want hele volkstammen waren zo ontevreden en voelden zich achtergesteld hierdoor. Vooral voor die 10 cent die het misschien scheelt. Op jaarbasis zou dat toch wel zo'n 50 euro zijn. Nou nou...

quote:
Bij de trein gaat dat dus echt niet werken, en wordt de doorvoersnelheid echt niet hoger.
Als ik naar bijvoorbeeld Rotterdam Centraal kijk, daar stappen in de spits honderden mensen tegelijk uit één trein. Die moeten dan allemaal via een niet al te brede trap de tunnel in. Als je daar onderaan (of bovenaan) poortjes zet, krijg je daar nog meer opstoppingen. Een kwart van de mensen daar gaat staan wachten met uitchecken totdat het schermpje weer aangeeft van "houdt uw kaart voor de lezer", terwijl dat helemaal niet nodig is. Gevolg: nog meer opstoppingen. Dit is in de metro in R'dam al overduidelijk, terwijl er daar in de spits toch een stuk minder mensen de poortjes passeren.
Daar komt nog bij dat ik met grote regelmaat (1 op de 10 keer, minimaal) er wat misgaat bij het uitchecken en de poortjes niet open gaan, en men het nog een keer moet proberen. Echter, op dat moment moet je wèl wachten tot het poortje gereset is, wat langer duurt.

Nee, voor de trein gaat dit in de spits hele grote problemen opleveren.
pi_86970576
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_86971649
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef Charmian het volgende:

[..]

Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets.
Dan doe je toch zelf echt iets fout
pi_86971680
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:11 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Dan doe je toch zelf echt iets fout
Nee hoor, die apparaten reken gewoon niet altijd de juiste halte, of soms rijdt de bus wat om waardoor je wat meer mag betalen. Dat is een bekend probleem met dit systeem. 8-)
pi_86972137
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Zo werkt dat nu ook.
Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
pi_86972240
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:30 schreef Light het volgende:

[..]

Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn :)

het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
pi_86973229
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
pi_86973364
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
NS wil de poortjes open houden

in Rotterdam is er een daling van 10% van het aantal reizigers, lijkt me niet dat de overheid daar blij mee is.
pi_86973944
maakt niet uit, ik moet nog steeds reizen met dat ding en ik merk nergens dat er stappen worden ondernomen
pi_86974035
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86974094
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn :)
Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
quote:
het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
pi_86974098
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
pi_86974130
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
koop een anonieme kaart met muntjes wil je anoniem blijven
Ik koop wel kaartjes.
pi_86974288
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Light het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
[..]

met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
pi_86974311
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
of net als in Singapore en/of Hong Kong iedereen anoniem laten reizen, ook met abonnement en kortingen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 11:43:53 #138
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86974315
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

hm, goed dat je dat noemt. ik moet het nog eens proberen op het station.
M'n metro-abo staat in iedergeval wel op dezelfde kaart.
pi_86974324
Dreigt te mislukken? Is toch al mislukt?
Of toch du vader?
pi_86975621
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
pi_86975846
quote:

[..]

Je kunt wel reizen op saldo aanvragen.
pi_86975942
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
pi_86976230
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
in Zuid Frankrijk ook

perfect, van Nice naar Monaco voor 1 euro en die bussen zitten wel vol i.t.t. de streekbussen hier in NL
  Redactie Frontpage woensdag 29 september 2010 @ 17:56:37 #144
145738 superworm
is erbij
pi_86988746
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.

Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.

Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.

Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. :X
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_86989153
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef superworm het volgende:
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.

Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.

Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.

Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. :X
Dat is ook het probleem, niemand controleert, dus niemand is verantwoordelijk
Gewoon nar de vervoerder gaan met klachten en voet bij stuk houden.

De vrvoerders zijn TLS trouwens en daar heb je een contract mee
  woensdag 29 september 2010 @ 18:21:13 #146
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86989582
En die lezers zijn echt onwijs vaak stuk. Raar, voor een apparaat zonder bewegende onderdelen..
  woensdag 29 september 2010 @ 18:53:15 #147
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86990729
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
This isn't even my final form.
pi_86990801
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
OV bedrijven willen niet meer reizigers.
Dat hebben ze heel duidelijk laten merken.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:02:06 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86991057
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86991391
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro :D
pi_86991398
Ik ga zo het ritje doen, zal voor grap eens foto van maken ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 20:31:10 #152
188877 Stupendous76
pi_86995320
quote:

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee

Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
Repent, Pray, Forgive
pi_86995464
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
  woensdag 29 september 2010 @ 20:42:35 #154
188877 Stupendous76
pi_86996009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 29 september 2010 @ 20:53:05 #155
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86996553
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro :D
Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. :D
pi_86996885
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
pi_86997110
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:05:16 #158
188877 Stupendous76
pi_86997228
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:03 schreef longinus het volgende:

[..]

ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
Repent, Pray, Forgive
pi_86997672
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
De gemiddelde prijs zou niet stijgen, volgens de hooge heeren in Den Haag. Het is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer geweest zijn, dat die uitspraken achteraf niet helemaal niet correct blijkt.
pi_87000919
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
Gelden nog voor heel Nederland. Tenzij er abonnementen komen waarmee een x aantal kms vanaf een plek/halte gereisd kan worden zou ik niet weten hoe ze dat anders kunnen doen.
pi_87008794
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bij mij zijn de bedragen ook variabel. Zo reis ik iedere dag met bus 34/35 dezelfde route en de ene keer betaal ik de normale prijs en de andere keer alleen het instaptarief. 8)7 Dit gebeurt trouwens vaak wanneer lijn 34 in de 35 verandert en andersom op het Centraal Station. Volgens mij kan het systeem niet meer goed nadenken wanneer je uitcheckt terwijl de chauffeur bezig is met het veranderen van de lijnfilm. Gisteren hoefde ik trouwens ook alleen het instaptarief te betalen in bus 36 terwijl ik daar bij een normale halte uitstapte, dus het kan zo zijn dat bovenstaande er helemaal niks mee te maken heeft hoewel het op lijn 34/35 veel vaker voorkomt. Oh en even voor de betweters: ik check niet direct uit om vervolgens nog een paar haltes mee te reizen. Daar ligt het dus niet aan. :P

En ik heb ook al een keer meegemaakt dat het display van de chipkaart automaat aangaf dat mijn reis 0.00 euro had gekost. Ach ja, ik vind het niet erg hoor maar het geeft wel aan dat het systeem verre van perfect functioneert.

[ Bericht 7% gewijzigd door kip_zonder-kop op 30-09-2010 02:43:35 ]
Tok.
pi_87013010
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. :D
Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij :D
pi_87013056
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij ik :D
pi_87013280
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ;)
pi_87018486
En hoeveel procent van die 5% zijn studenten? :D
Moo
  donderdag 30 september 2010 @ 19:02:28 #166
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87032216
quote:

Handelsgeest. :')

Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.

Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.

Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
pi_87032726
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:02 schreef Frith het volgende:

[..]

Handelsgeest. :')

Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.

Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.

Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
slechts 5% gebruikt de chipkaart bij NS, dus de problemen die komen door verkeerd uitchecken komen niet daardoor. Eerder door falende software en hardware in bussen en trams
  donderdag 30 september 2010 @ 20:11:41 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87034930
Mag er hier ook gratis meer forenzen, ik betaal wel voor mijn eigen vervoer; kansloos onding dat die kaart is :N
  donderdag 30 september 2010 @ 20:13:59 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87035045
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ;)
Het is wel gewoon fout :P ..ik doe het ook daar niet van :+
pi_87036495
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Als je gaat verbeteren, doe het dan goed.
pi_87036883
quote:

[..]

NS snapt het zelf ook niet. Ze klagen dat er zo weinig mensen gebruik maken van de OV-chipkaart, en ondertussen kunnen abonnementshouders (en studenten met vrij reizen?) niet in- en uitchecken.
pi_87171338
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.

http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
pi_87171488
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.

_O_ Hulde voor de ANWB
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:30:01 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_87177636
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:

Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_87178368
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
ik vraag me weleens af wat ze bespreken in dat overleg

over dat spoeddebat een par weken geleden hoor je ook niets meer, zijn de problemen voor de studenten nu opgelost ?
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:46:08 #176
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_87180595
Dit is echt een toppertje wat betreft Nederlandse onkunde. Het is een falende schijtkaart en hij word koste wat het kost toch doorgedrukt.
'sup.
pi_87796013
quote:
NS-korting ov-chipkaart niet geldig bij concurrent
Reizigers met een kortingskaart van de Nederlandse Spoorwegen krijgen geen korting bij andere vervoerders als ze de OV-chipkaart gebruiken. De NS adviseert de vaste klanten op die trajecten vooral te reizen met het papieren kaartje.

Op een aantal trajecten voerde vervoerder Veolia recentelijk de mogelijkheid in om met de OV-chipkaart te betalen. Al snel kwamen de eerste klachten binnen van houders van een voordeelurenkaart. Die hebben buiten de spits in de trein recht op 40 procent korting, maar kregen die niet. Het papieren kaartje is daardoor bij het reizen met meerdere vervoerders goedkoper dan de OV-chipkaart.

Decentralisatie
Het probleem is de manier waarop de chip in de kaart is opgebouwd. Het recht op korting staat op een gedeelte van de chip waar alleen de Nederlandse Spoorwegen toegang toe hebben. Arriva kan de korting dus niet uitlezen. Ook andere vervoerders op het spoor, zoals Syntus en Connexxion, hebben mogelijk dezelfde problemen.

"Het is een van de gevolgen van de politieke beslissing van destijds om de verantwoordelijkheid voor de invoering van de OV-chipkaart decentraal te beleggen", vertelt een voorlichter bij de Nederlandse Spoorwegen. Zijn bedrijf gaat dan ook in overleg met vervoerders. Desgevraagd adviseert hij reizigers die met meerdere spoorbedrijven reizen om het papieren kaartje te blijven gebruiken.

Gratis korting
Vervoerder Veolia erkent de situatie, maar wijst erop dat het bedrijf voor de treinlijnen in Limburg een gratis kortingsproduct biedt. "Daarmee krijgen ze 40 procent korting op onze treinen en 20 procent op de bussen in de daluren", vertelt een zegsvrouw. Om dit product te krijgen moet het in de webwinkel voor de ov-chipkaart voor 1 eurocent worden gekocht.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:07 #178
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87796359
"Alle fouten zijn gewoon schoonheidsfoutjes; de kaart werkt prima"
pi_87796541
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:57 schreef fs180 het volgende:
"Alle fouten zijn gewoon schoonheidsfoutjes; de kaart werkt prima"
Op zich is dat nog waar ook. Niet de kaart is het probleem, maar het chaotische tarieven stelsel waarbij iedere vervoerder en regio ter plekke steeds weer eigen tarieven, regelingen en uitzonderingen verzint.
pi_87796625
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef Aether het volgende:

[..]

Pffff, handig. :'). Als ik ergens naar toe ga (ik kom nog wel eens in de periferie van dit treinland) moet ik goed bedenken of ik alleen met NS reis of ook met Arriva, Veolia, Connexxion of Syntus. In dat geval moet ik een kaartje kopen. Zo handig. :'). Nu heb ik nog het geluk dat ik weet op welke lijnen die rijden maar de gemiddelde reiziger weet dat echt niet.
For great justice!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:04:54 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87796723
quote:
Om dit product te krijgen moet het in de webwinkel voor de ov-chipkaart voor 1 eurocent worden gekocht.
Wat een treurig zootje is het toch weer. :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87797504
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Pffff, handig. :'). Als ik ergens naar toe ga (ik kom nog wel eens in de periferie van dit treinland) moet ik goed bedenken of ik alleen met NS reis of ook met Arriva, Veolia, Connexxion of Syntus. In dat geval moet ik een kaartje kopen. Zo handig. :'). Nu heb ik nog het geluk dat ik weet op welke lijnen die rijden maar de gemiddelde reiziger weet dat echt niet.
Ze willen gewoon iedereen uit het OV en in de auto.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:43:48 #183
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87798426
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Ja ja, de zegeningen van privatiseren en concurrentie. :P
pi_87800532
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:43 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja ja, de zegeningen van privatiseren en concurrentie. :P
niets met concurrentie te maken en privatisering, want met een papieren kaartje krijg je wel gewoon korting bij andere vervoerders.

Gewoon weer falen van de OV chipkaart, waar dit niet in kan worden gebouwd.
Het kan wel, maar stel je voor zeg, dan moeten we toch nadenken
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:37:55 #185
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_87800574
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 16:04 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat een treurig zootje is het toch weer. :')
Die ¤0,01 is nog een tijdelijk tarief ook ben ik bang. Connexxion biedt voor Oost-Nederland ook zo'n dalurenkaart aan (20% korting in de bus) voor ¤0,01. Die kost normaal gesproken ¤7,50/jaar.
pi_87802746
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:37 schreef freako het volgende:

[..]

Die ¤0,01 is nog een tijdelijk tarief ook ben ik bang. Connexxion biedt voor Oost-Nederland ook zo'n dalurenkaart aan (20% korting in de bus) voor ¤0,01. Die kost normaal gesproken ¤7,50/jaar.
die 0,01 moet je betalen ter verificatie van je bankrekening. Het gaat hier namelijk om het bestellen van automatisch opwaarderen

Normaal kost een OV-chipkaart ¤ 7,50. De Provincie Overijssel en Regio Twente bieden haar inwoners de kaart echter tijdelijk gratis aan. U dient dan wel meteen voor automatisch opladen te kiezen.

Burgers worden dus gelijk genaaid, want automatsich opwaarderen is voor heel veel mensen geen zegen
en nu ben je het nog verplicht ook
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:14:32 #187
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_87804385
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

die 0,01 moet je betalen ter verificatie van je bankrekening. Het gaat hier namelijk om het bestellen van automatisch opwaarderen

Normaal kost een OV-chipkaart ¤ 7,50. De Provincie Overijssel en Regio Twente bieden haar inwoners de kaart echter tijdelijk gratis aan. U dient dan wel meteen voor automatisch opladen te kiezen.

Burgers worden dus gelijk genaaid, want automatsich opwaarderen is voor heel veel mensen geen zegen
en nu ben je het nog verplicht ook
Nee, dat is een aanbieding voor de OV-chipkaart, een fysieke kaart dus.

Ik heb het over iets anders, namelijk deze aanbieding: https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=50430& , dat is een product die je op de kaart kunt laden, en kunt bestellen via de OV-chipkaart website.
pi_87804636
Als ze het gebruik van de chipkaart willen stimuleren, moeten ze die papieren kaartjes afschaffen of een stuk duurder maken.

Dit wil verder niet zeggen dat ik een voorstander van de chipkaart ben :P
pi_87804744
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Als ze het gebruik van de chipkaart willen stimuleren, moeten ze die papieren kaartjes afschaffen of een stuk duurder maken.

R u Fuckin kidding me?
pi_87804998
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:19 schreef GuitarJJ het volgende:

je kan ook de OV chipkaart goedkoper maken hoor, dan trek je meer mensen dan als het OV nog duurder maken

Hebben ze in Singapore ook gedaan, chipkaarttarieven stuk lager, kozen alle mensen voor de chipkaart
pi_87805077
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan ook de OV chipkaart goedkoper maken hoor, dan trek je meer mensen dan als het OV nog duurder maken

Hebben ze in Singapore ook gedaan, chipkaarttarieven stuk lager, kozen alle mensen voor de chipkaart
De tarieven zijn toch al lager? Op mijn traject iig wel!
pi_87805140
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:14 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, dat is een aanbieding voor de OV-chipkaart, een fysieke kaart dus.

Ik heb het over iets anders, namelijk deze aanbieding: https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=50430& , dat is een product die je op de kaart kunt laden, en kunt bestellen via de OV-chipkaart website.
oh ok, dat is wel een goede aanbieding an sich, moeten ze in de randstad ook doen !!
pi_87805259
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

nou in Amsterdam, Nijmegen, Utrecht ligt het tarief van de OV chipkaart gemiddeld een stuk hoger.
In Rotterdam iets lager, na een flinke prijsstijging net voor de OV chipkaart

Bij NS is het gelijk of enkele reis iets goedkoper dan een fysiek kaartje, na een prijsstijging van 2x 6%, dus uiteindelijk ook een stuk duurder
pi_87805297
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

jouw traject misschien.
hier zijn ze tenminste 20 procent hoger.
op sommige ritten met de bus meer dan 180% :')
pi_87918654
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)20klantvriendelijker

'OV-chipkaart kan klantvriendelijker'
24 oktober 2010

Het vertrouwen in de OV-chipkaart kan worden hersteld door hem klantvriendelijker te maken. Dat denkt GroenLinks in Rotterdam.

Gemeenteraadslid Arno bonte stelt in een brief aan verkeersminister Melanie Schultz van Haegen een aantal maatregelen voor om de klantvriendelijkheid van de OV-chipkaart te verbeteren. Zo zou de aanschaf van de kaart gratis moeten zijn, en zou het instaptarief moeten verdwijnen.

Ook wil Bonte dat er maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen vergeten om uit te checken.
pi_87918801
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:57 schreef macca728 het volgende:
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)20klantvriendelijker

'OV-chipkaart kan klantvriendelijker'
24 oktober 2010

Het vertrouwen in de OV-chipkaart kan worden hersteld door hem klantvriendelijker te maken. Dat denkt GroenLinks in Rotterdam.

Gemeenteraadslid Arno bonte stelt in een brief aan verkeersminister Melanie Schultz van Haegen een aantal maatregelen voor om de klantvriendelijkheid van de OV-chipkaart te verbeteren. Zo zou de aanschaf van de kaart gratis moeten zijn, en zou het instaptarief moeten verdwijnen.

Ook wil Bonte dat er maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen vergeten om uit te checken.
als je het instaptarief afschaft, maakt het toch niet meer uit of je vergeet uit te checken ?
pi_87919648
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je het instaptarief afschaft, maakt het toch niet meer uit of je vergeet uit te checken ?
Het instaptarief staat los van de borg die je betaalt bij het inchecken.
  Redactie Frontpage zondag 24 oktober 2010 @ 23:24:07 #198
145738 superworm
is erbij
pi_87919852
http://www.omroepgelderla(...)yendaal-vernield.htm

NIJMEGEN - Alle OV-chippalen op station Nijmegen Heyendaal zijn vernield. Treinreizigers kunnen daardoor niet in- of uitchecken met hun OV-chipkaart. Dat kan nog enkele weken duren.

Naast de overlast voor reizigers is de financiële schade groot. Volgens vervoerder Veolia loopt de schade in de tienduizenden euro's. Veolia vermoedt dat het een doelgerichte actie is.

Volgens een woordvoerder zijn de palen vernield met een zware hamer of honkbalknuppel. Het station wordt veel gebruikt door studenten, omdat het vlakbij de Radboud Universiteit ligt.
A A A
woensdag 20 oktober 2010
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_87921402
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:18 schreef Light het volgende:

[..]

Het instaptarief staat los van de borg die je betaalt bij het inchecken.

Instaptarief = borg

Bus, metro en tram Trein (NS) Trein (Veolia)
Anonieme en Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 4 ¤ 20 ¤ 15
Persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement ¤ 4 ¤ 10
¤ 15

Bij Veolia is die borg weer lager dan bij NS maar hoger als je met voordeelurenkaart reist
Maar je krijgt nu toch juist weer geen korting als je met de OV chipkaart bij Veolia (trein) reist ?
pi_87921520
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:24 schreef superworm het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)yendaal-vernield.htm

NIJMEGEN - Alle OV-chippalen op station Nijmegen Heyendaal zijn vernield. Treinreizigers kunnen daardoor niet in- of uitchecken met hun OV-chipkaart. Dat kan nog enkele weken duren.

Naast de overlast voor reizigers is de financiële schade groot. Volgens vervoerder Veolia loopt de schade in de tienduizenden euro's. Veolia vermoedt dat het een doelgerichte actie is.
Volgens een woordvoerder zijn de palen vernield met een zware hamer of honkbalknuppel. Het station wordt veel gebruikt door studenten, omdat het vlakbij de Radboud Universiteit ligt.
A A A
woensdag 20 oktober 2010
nee het gebeurde per ongeluk :)

zal na een voetbalwedstrijd of avond stappen wel meer gebeuren
pi_87922345
Wat zijn de geponeerde feiten in dit topic toch een heeeeeeerlijk voorbeeld van hoe onze dynamische kenniseconomie er voor staat. :P :P

Jan-Peter Balkenende, bedankt voor je bijdrage in het innovatie-platform.

:') :')
pi_87926466
quote:
Ik moest daar toevalliger wijze uitstappen maar ging er van uit dat ik nog niet eens kon ov-chippen bij veolia en had gelukkig een kaartje gekocht. Ook nog eens gelukkig omdat de NS kortingskaart blijkbaar niet meer geldig is bij veolia.

Ik moet wel zeggen dat de apparaten van veolia er wel beter uitzien als de palen van de NS, het heeft een iets groter scherm en het scherm staat wat meer gekanteld waardoor je wat makkelijk kan zien wat er op het scherm staat.
pi_87928623
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ook nog eens gelukkig omdat de NS kortingskaart blijkbaar niet meer geldig is bij veolia.
Dat is alleen icm de ov chipkaart. Papieren kaartjes in de kortingskaart wel geldig.
pi_87928845
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:36 schreef plakkert- het volgende:

Dat is alleen icm de ov chipkaart. Papieren kaartjes in de kortingskaart wel geldig.
Dat over dat punt nog geen kamervragen gesteld zijn. :')

Hoe kan het zijn dat ik met een papieren kaartje wel recht heb op korting bij veolia en op de chipkaart niet meer. Dan is volgens mij ook nog steeds niet het probleem bij treinvervoer met meerdere vervoerders waarbij je dan elke keer het instaptarief moeten betalen opgelost. Ach en zo zijn er nog wel wat meer fouten in het hele systeem te vinden, waar helaas voor de bgebruikers niet veel aan gedaan wordt. (of althans dat lijkt zo)
pi_87928925
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat over dat punt nog geen kamervragen gesteld zijn. :')

Hoe kan het zijn dat ik met een papieren kaartje wel recht heb op korting bij veolia en op de chipkaart niet meer. Dan is volgens mij ook nog steeds niet het probleem bij treinvervoer met meerdere vervoerders waarbij je dan elke keer het instaptarief moeten betalen opgelost. Ach en zo zijn er nog wel wat meer fouten in het hele systeem te vinden, waar helaas voor de bgebruikers niet veel aan gedaan wordt. (of althans dat lijkt zo)
Het zijn helaas geen fouten, maar opzettelijk. NS schijnt nogal asociaal te zijn qua delen van inkomsten uit kaartverkoop (ergens gelezen, weet de bron helaas niet meer).
pi_87928974
Oh, het geval van de kortingskaart kent een andere oorzaak:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-concurrent.html

quote:
Decentralisatie

Het probleem is de manier waarop de chip in de kaart is opgebouwd. Het recht op korting staat op een gedeelte van de chip waar alleen de Nederlandse Spoorwegen toegang toe hebben. Arriva kan de korting dus niet uitlezen. Ook andere vervoerders op het spoor, zoals Syntus en Connexxion, hebben mogelijk dezelfde problemen.
pi_87929172
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:47 schreef plakkert- het volgende:

[..]

Het zijn helaas geen fouten, maar opzettelijk. NS schijnt nogal asociaal te zijn qua delen van inkomsten uit kaartverkoop (ergens gelezen, weet de bron helaas niet meer).
Het is een kaart waardoor het vervoer voor het publiek laagdrempeliger zou worden. Dat er interne problemen zijn wil ik als consument niets vanaf weten, maar ik wil wel een kaart afnemen die tenminste dezefde mogelijkheden had als de vorige betaal wijzes. Dat ze dat niet eens voor elkaar krijgen is in mijn ogen te treist voor woorden.

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:48 schreef plakkert- het volgende:
Oh, het geval van de kortingskaart kent een andere oorzaak:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-concurrent.html
[..]
Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien.
pi_87929484
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een kaart waardoor het vervoer voor het publiek laagdrempeliger zou worden. Dat er interne problemen zijn wil ik als consument niets vanaf weten, maar ik wil wel een kaart afnemen die tenminste dezefde mogelijkheden had als de vorige betaal wijzes. Dat ze dat niet eens voor elkaar krijgen is in mijn ogen te treist voor woorden.
[..]

Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien.
da zijn zeker smoesjes, want NS kan natuurlijk zo toestemming geven aan Veolia en andere om de kortingschip (of hoe dat ook heet) te kunnen lezen.

Dit soort dingen moet je sowieso al voor de invoering van de kaart regelen, net als de meereiskorting van 40%
pi_87929717
quote:
Dit is een van de problemen bij het opzetten geweest.

Van Wikipedia:
quote:
De kaart is een geheugenkaart waarin de gegevens voor de werking van het OV-chipkaartsysteem opgeslagen worden.

[...]

Reisproducten: Ieder vervoersbedrijf kan een eigen geheugengebied op de kaart claimen om er reisproductgegevens te plaatsen. Dit product is niet toegankelijk voor de andere bedrijven en het vervoersbedrijf kan zelf bepalen hoe die gegevens worden ingericht. De NS kan zijn NS-Voordeelurenabonnement erin zetten, trajectkaarten, de code voor eerste of tweede klas enzovoort. Alleen NS-apparatuur kan deze gegevens lezen en bewerken. Is er geen geldig product voor de reis aanwezig, dan wordt het saldobedrag aangesproken.

Deze gegevens zijn niet altijd daadwerkelijk op de kaart opgeslagen. Zo bevindt de uiterste geldigheidsdatum van een voordeelurenabonnement zich in een centrale database. Het is daardoor mogelijk de geldigheid met een jaar te verlengen zonder dat de reiziger de kaart hoeft af te staan. De treinconducteur heeft verbinding met de database om de geldigheid te kunnen controleren.
pi_87929762
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:14 schreef Aether het volgende:

[..]

Van Wikipedia:
[..]

Niet het probleem van de reiziger toch ?

1 kaart vor het hele OV

Het artikel bewijst wel dat de hele opzet, de basis al fout is geweest, wat veel mensen in 2005/6 ook hebben gezegd
pi_87929895
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:14 schreef Aether het volgende:

[..]

Van Wikipedia:
[..]

Die wiki klopt dan volgens mij niet want een collega van mij moest voor de "automatische" verlenging van het kortings abbonement met haar ov-chipkaar toch echt naar een NS automaat om dit product te activeren/op te halen. Dat had ze dus eerst niet gedaan en betaalde vervolgens de reis volledig. Naderhand heeft ze dit wel nog gedaan en de NS gebeld, deze hebben dan wel weer netjes het kortingsbedrag terug gestort.
pi_87930543
quote:

[..]

[..]

Als ik met de trein ga reizen, neem ik voortaan mijn eigen advocaat mee. _O-
pi_87933113
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 00:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Instaptarief = borg

Bus, metro en tram Trein (NS) Trein (Veolia)
Anonieme en Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 4 ¤ 20 ¤ 15
Persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement ¤ 4 ¤ 10
¤ 15
Splaakvelwalling :) Ik noem die bedragen de borg, en het instaptarief vergelijk ik met de basisstrip van de oude vertrouwde strippenkaart.
pi_87935051
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:58 schreef Light het volgende:

[..]

Splaakvelwalling :) Ik noem die bedragen de borg, en het instaptarief vergelijk ik met de basisstrip van de oude vertrouwde strippenkaart.
ja ik zei dat ook hoor, maar heb het opgezocht
pi_88000334
Fijn, oprotten dan met die klotezooi. Breng het oude systeem maar terug en dan ook nog met de OUDE PRIJZEN.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:59:55 #216
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_88000582
Waarom werkt dit systeem dan wel in London, Beijing, Hong Kong etc.? Er zal wel meer achter zitten behalve het argument dat het voor het eerst is dat zo'n systeem landelijk ingevoerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 26-10-2010 22:00:11 ]
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:13 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88001037
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:59 schreef o.us het volgende:
Waarom werkt dit systeem dan wel in London, Beijing, Hong Kong etc.? Er zal wel meer achter zitten behalve het argument dat het voor het eerst is dat zo'n systeem landelijk ingevoerd wordt.
Omdat dat een zone-gebaseerd systeem op relatief kleine schaal is. Niet qua passagiersaantallen, maar in de opzet van het systeem: zones met kaartjes binnen een zone of van de ene zone naar de andere, of een prijs voor één rit of een bepaalde tijdseenheid. Natuurlijk zijn er dan nog tientallen abonnementen en kortingskaarten, maar de basis is eenvoudig en eenduidig.

Hier moet het systeem in het hele land werken en is het gebaseerd op kilometers, niet op zones. Dat 'in het hele land' zorgt ervoor dat je geen simpel vast tarief voor één rit of tijdseenheid kunt maken - je kunt in anderhalf uur van de ene kant van Utrecht naar de andere kant, of van Roosendaal naar Arnhem. Daarnaast is een kilometersysteem variabel: op hoeveel kilometer een bepaald station ligt hangt af van je startpunt en je route. In een zonesysteem is een station altijd aan die ene zone gekoppeld, wat veel makkelijker werkt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:11:01 #218
188877 Stupendous76
pi_88001287
Nee, dat is het hem juist.
In Nederland zijn er tig vervoerders die allemaal eigen wensen en eisen hebben die door Translink worden uitgevoerd. Dat hierdoor een complete chaos ontstaat en dat de reiziger er de dupe van is boeit die bedrijven en zeker de overheid niets.

Al die andere voorbeelden hebben maar 1 of een klein aantal vervoerders, waarbij het gebruiksgemak voorop staat.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13:17 #219
188877 Stupendous76
pi_88001432
En wat De_hertog al zegt: het vrijwel perfect zonesysteem (de strippen) zijn vervangen door een kilometersysteem dat slechts in een enkel geval voordeliger is voor de reiziger.

off-topic:
waar zijn al die icoontjes opeens heen om te editten ed?
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:15:14 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88001559
En verder, geen idee hoe het in Hongkong of Beijing zit, maar in London kun je naast de Oyster Card nog steeds 'papieren' kaarten gebruiken. Weliswaar met een magneetstrip, maar daar staat alleen op wat voor kaartje het is volgens mij. En je kunt gewoon je treinkaartje gebruiken.

Dus dat het exclusief en landelijk moest worden ingevoerd is eigenlijk de hoofdreden, ja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88023416
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet het probleem van de reiziger toch ?
1 kaart vor het hele OV
Het artikel bewijst wel dat de hele opzet, de basis al fout is geweest, wat veel mensen in 2005/6 ook hebben gezegd
Ze hadden er in eerste instantie niet eens aan moeten beginnen. We hadden een perfect systeem van pre-paid dat iedereen snapte en 100% werkbaar was. In de basis is er nog wel meer fout. Niet alleen de hele opzet van het chipkaart systeem. Nu ben je afhankelijk van allerlei elektronische systemen die niet betrouwbaar zijn.
1947-2016
pi_88101547
http://www.spitsnieuws.nl(...)ven_beticht_van.html

Vervoersbedrijven beticht van bedrijfsdwang

Het is prijsdwang dat alleen houders van een persoonlijke OV-kaart, en niet degenen met een anonieme kaart, aan kortingsacties mee kunnen doen, vindt het Flevolandse raadslid Paul Vermast. Hij heeft daarom het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) vandaag gevraagd te oordelen over een actie die de vervoersbedrijven momenteel hebben lopen in Flevoland, Overijssel en Gelderland.

In de drie provincies kun je momenteel voor een bedrag van ¤ 0,01 een jaar lang tijdens de daluren reizen met 20 procent korting. Deze kortingsactie geldt echter alleen voor reizigers die zich registreren, houders van een anonieme kaart kunnen het recht op de korting niet voor een eurocent aanschaffen. Dat is niet in de haak, vindt Vermast. „Er is geen enkele reden voor dat onderscheid.” Bij kortingen die alleen gelden voor mensen met bepaalde persoonskenmerken zoals studenten of senioren, is nog iets voor te zeggen voor de restrictie. „Maar deze korting geldt voor iedereen, waarom zou je dan een persoonlijke kaart moeten kopen?”

Ook mag het zo zijn dat de overheid heeft vastgelegd dat persoonlijke reisgegevens niet zomaar bij vervoerders mogen terechtkomen. „Er wordt wel geregistreerd wanneer en hoe laat je in een trein of bus stapt.”

Maar het is vooral een principiële zaak, zegt Vermast. In 2005 deed het CPB namelijk al eens een uitspraak over de kaart. Toen zei het CBP: „De niet op naam gestelde kaarten die vervoerders gaan introduceren moeten gebruikt kunnen worden onder faire voorwaarden: er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen,
waar zij dit niet willen.” Volgens het GroenLinksraadslid is hier echter wel sprake van prijsdruk. Omdat alleen burgers naar het College kunnen stappen, doet hij dat als particulier.
In 1998 tikte het CPB supermarktketen Albert Heijn al eens op de vingers omdat de grootgrutter mensen die geen persoonlijke gegevens gaven geen korting gaf. Dat is een niet-wenselijke ontwikkeling vond het College.
pi_88105161
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes.

Iets omreizen om iemand op te kunnen pikken ? Geen probleem. Trein naar Den Haag CS gemist ? Ach, dan nemen we die naar Hollands Spoor. Naar een mini-station vlak voor een Intercitystation ? Ach, dan nemen we de Intercity daarheen en gaan we met het boemeltje 1 station terug, ipv 10 stations lang te moeten boemelen of meer geld te moeten neertellen voor een via kaartje. De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
En ohja. Nooit meer in de rij voor de kaartjesautomaat - en mijn reis is meestal nog een dubbeltje goedkoper dan met een papieren kaartje ook. Heerlijk.

Maarja, dat is bij de NS. Bij de busmaatschappijen is de OV chipkaart wel een duur onding.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:21:58 #224
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105198
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes.

Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
For great justice!
pi_88105227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
Nope. Niet volgens de NS - je hoeft alleen uit te checken als je het station verlaat ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:24:41 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105290
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:22 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nope. Niet volgens de NS.
quote:
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)rt/reizen-met-ovchip
For great justice!
pi_88105555
ook ontzettend vaag weer toch ?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:34:41 #228
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105644
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef macca728 het volgende:
Nee hoor, je moet gewoon betalen voor de gereisde afstand.
For great justice!
pi_88105671
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

Iets omreizen om iemand op te kunnen pikken ? Geen probleem. Trein naar Den Haag CS gemist ? Ach, dan nemen we die naar Hollands Spoor. Naar een mini-station vlak voor een Intercitystation ? Ach, dan nemen we de Intercity daarheen en gaan we met het boemeltje 1 station terug, ipv 10 stations lang te moeten boemelen of meer geld te moeten neertellen voor een via kaartje. De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
En ohja. Nooit meer in de rij voor de kaartjesautomaat - en mijn reis is meestal nog een dubbeltje goedkoper dan met een papieren kaartje ook. Heerlijk.

Maarja, dat is bij de NS. Bij de busmaatschappijen is de OV chipkaart wel een duur onding.
bij de NS zijn er ook nog genoeg problemen.

Zo kunnen er nog steeds geen mensen meereizen op mijn voordeelurenabonnement via de chipkaart om nog maar niet te spreken over het zeer lage aantal in en uitcheckpaaltjes op stations

en als straks de poortjes dicht gaan op grote stations zoals Amsterdam en Den Haag HS zal het niet makkelijker worden
pi_88105690
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef macca728 het volgende:
Waarom? Dit is altijd zo geweest.
Er is een directe route en je neemt nu een omweg.

Wel vreemd dat de kortingsproducten niet voor anonieme kaarten te gebruiken zijn. Producten als onbeperkt reizen zijn wel voor anonieme kaarten beschikbaar.
pi_88105750
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen.

Eerst moet de NS nog eens nadenken over hoe we nu mensen met korting kunnen gaan laten meereizen op een OV-chipkaart. Verder moet de NS samen met de overige spoor vervoerders nog steeds nadenken over de overstap tussen vervoerders en de dubbel of nog meerdere aantalle opstap tarief. Laten ze dat eerst maar eens in orde maken ipv naar nieuwe mogelijkheden te kijken.

Verder kunnen we van onze kortingskaart met de ov-chip niet meer gebruik maken buiten de NS conssessies.

Gaan we van de NS korting op onze kortingskaart krijgen dan? :+
pi_88105789
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:34 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet gewoon betalen voor de gereisde afstand.
nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over Utrecht

waarvoor zou ik dan bij Utrecht uit moeten checken ?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:40:45 #233
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105845
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over Utrecht

waarvoor zou ik dan bij Utrecht uit moeten checken ?
Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan. :')
For great justice!
pi_88105861
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:36 schreef Aether het volgende:
Waarom? Dit is altijd zo geweest.
Er is een directe route en je neemt nu een omweg.
Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.

Vroeger wou men mensen de trein in krijgen door ze zo snel mogelijk van A naar B te krijgen tegenwoordig jaagt men mensen de trein uit door zoveel mogelijk geld eruit te proberen te persen. B-)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:43:13 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105924
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.

Je mag de snelste weg OF de weg met de minste overstappen kiezen (=meest comfortabele weg). Voor Rotterdam - Utrecht - Amsterdam geldt geen van beiden.
For great justice!
pi_88105941
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken.
pi_88105974
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan. :')
dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.

Voor jongeren gaat het nog, maar voor oudere mensen betekent het gewoon een trein later

Ik snap sowieso niet dat je op elk perron geen zuilen krijg.
pi_88106041
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef KomtTijd... het volgende:
En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken.
Waardoor je dus gefopt gaat worden omdat je dubbel instaptarief mag gaan betalen.
pi_88106088
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef macca728 het volgende:

want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.
Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken? ;)
pi_88106139
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen.

Eerst moet de NS nog eens nadenken over hoe we nu mensen met korting kunnen gaan laten meereizen op een OV-chipkaart. Verder moet de NS samen met de overige spoor vervoerders nog steeds nadenken over de overstap tussen vervoerders en de dubbel of nog meerdere aantalle opstap tarief. Laten ze dat eerst maar eens in orde maken ipv naar nieuwe mogelijkheden te kijken.

Verder kunnen we van onze kortingskaart met de ov-chip niet meer gebruik maken buiten de NS conssessies.

Gaan we van de NS korting op onze kortingskaart krijgen dan? :+
een ander probleem is dat de korting ook niet automatisch wordt berekent vanaf 9 uur.

met de poortjes bij de ingang van stations, krijg je dus dat je buiten moet wachten tot het 9 uur is (of 8.56) om in te checken met korting. Waanzin natuurlijk
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:49:52 #241
141482 Q.
JurassiQ
pi_88106146
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.

Voor jongeren gaat het nog, maar voor oudere mensen betekent het gewoon een trein later

Ik snap sowieso niet dat je op elk perron geen zuilen krijg.
Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen. :').
For great justice!
pi_88106186
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken? ;)
toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopen
pi_88106256
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen. :').
ik bedoel niet een specifieke reis, een via reis in het algemeent, waar je dus halverwege ergens uit moet checken en dan weer in. Ook voor de 40% korting is het handiger zuilen te plaatsen bij elk perron, ook voor de drukte te spreiden
pi_88106346
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef macca728 het volgende:

toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopen
Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden.

Een via kaartje gebruik ik idd om onderweg uit te stappen en later weer door te kunnen reizen, dat we hierdoor verschillende malen het instaptarief moeten gaan betalen dat is niet netjes.
pi_88106900
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden.

Een via kaartje gebruik ik idd om onderweg uit te stappen en later weer door te kunnen reizen, dat we hierdoor verschillende malen het instaptarief moeten gaan betalen dat is niet netjes.
dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen.

ook een extra prijsstijging, geldt ook voor Amsterdam uiteraard

Daar hoor je dan weer niemand over
pi_88107264
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:09 schreef macca728 het volgende:

dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen.

ook een extra prijsstijging, geldt ook voor Amsterdam uiteraard

Daar hoor je dan weer niemand over
Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
pi_88107527
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
Best veel hoor denk ik, van lombardijen naar centraal/blaak is 8 min met trein en met bus en metro of tram kan je daar rustig 20 min minimaal voor uittrekken. En nog een stuk gevaarlijker !!
pi_88107714
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen.
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
pi_88107800
quote:
pi_88107849
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:

[..]

Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen.
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
ja Amsterdam en Rotterdam alleen bij mijn weten ? Het hoeft van mij niet, maar bij prijsstijgingen zou dat ook meegenomen moeten worden, sowieso dat je voor de trein een apart instaptarief betaalt nu
pi_88107903
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:
Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. :P

Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
pi_88108333
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. :P
Dat vergeet ik idd steeds ;(
quote:
Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
pi_88108509
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat vergeet ik idd steeds ;(
[..]

Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
in Rotterdam heb je die ook, alleen zijn die dan weer geldig bij de RET.
Je heb ook nog andere vervoerders (Qbuzz, Arriva) die die kaartjes dan weer niet accepteren

Het probleem is gewoon dat er teveel vervoerders zijn, die allemaal hun eigen voordeelkaartjes hebben of andere tarieven.
pi_88164956
Ik was gisteren wat aan het zappen en kwam een max aflevering tegen over problemen met de ov-chip kaart.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/997814-ov-chipkaart

Het is te triest voor woorden er zat de directeur van TLS heel stoïcijns die alleen maar wat onsamenhangend te stamelen dat mensen maar naar automatisch opladen moeten overstappen.

Er komt een vrouw voorbij die automatisch opladen aangevraagd heeft en een TLS die het niet voor elkaar krigt die vrouw die van kast, naar de muur, naar het volgende kastje gestuurd wordt, en die directeur van tls dan maar zeggen dat het aan de vervoerders ligt en dat de vervoerders nogmaals geinstrueerd zijn wat ze moeten doen.

Die directuer mogen ze wat mij betreft meteen ontslaan zoals ik deze heb gezein in de max uitzendingen, die is niet daadkrachtig en kan alleen maar wat neuzelen over de feiten die wel werken. |:(

En dan zie ik ook nog eens dat er onder dit topic reclame komt voor de ov-chip kaart. :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:06:47 #255
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88165223
Je moet een aantal dingen goed onthouden en doorhebben met die chip. De eerste keer dat ik reisde met dat onding kon ik niet uitchecken en toen kwam alle kwaadheid over cashless-society /new world order facism/ en govt conspiracy bij mij naar boven en begon ik hardop te schelden. Ik zei oa wat is dit ik ben toch geen koe en begon te loeien. 1 meisje vond het leuk en vroeg me waarom ik kwaad was. ik zei ik kan niet wennen aan de chip ik word er agressief van, Toen zag ik dat bordje boven de uitcheck turnstyles en begon het te dagen. Er is natuurlijk verschil tussen trein en metro uitcheckpoints... pfff

[ Bericht 24% gewijzigd door Schenkstroop op 31-10-2010 09:12:38 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:16:46 #256
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_88165303
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk wel een van de vele gaten in het systeem. Waar niet uitchecken een grote melkkoe is voor de NS wordt hier een situatie beschreven waar de klant er voordeel van kan hebben. Ook al mag het dan misschien niet officieel.
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
Life is what you make it.
pi_88165370
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:16 schreef Schanulleke het volgende:
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:44:46 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_88168058
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
En voor mij heel onduidelijke redenen, de laatste 10 reizen met die je gedaan heb met die kutkaart.
1947-2016
pi_88168342
wat is eigenlijk de logica van poortjes in de metro in Rotterdam die je van 2 kanten kan benaderen ?

Waardoor er heel vaak poortjes zijn die "buiten gebruik" zijn om uit te checken, omdat ervoor iemand aan de andere kant had ingecheckt.

Echt heel irritant, vorige week waren er maar 2 poortjes om uit te checken bij Beurs
De RET reageert niet eens als je daar een opmerking over maakt, ook wer lekker klantvriendelijk
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:00:34 #260
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_88173838
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken :')
Drinky is een baas
pi_88174188
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:00 schreef Drinky het volgende:
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken :')
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
Zelfs in Amsterdam schijnt dit logisch te zijn, maar in Rotterdam kunnen 2 mensen van verschillende kanten hun kaart ervoor houden
pi_88201972
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef macca728 het volgende:
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
Bestaan in het buitenland toch ook?
pi_88301167
.
pi_88301665
Ik zeg maar één ding: Joh.
pi_88323874
quote:
OV-chipkaart: minder poorten en meer palen
De NS gaat op minder plaatsen door Nederland toegangspoorten plaatsen. Het aantal stations waar poorten komen is van 115 teruggebracht naar ongeveer 90. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen tegenover de NOS.

Dit besluit komt op een bijzonder moment: het aantal vergeten uitchecks neemt namelijk toe, door het stijgende aantal gebruikers, nu rond de 900.000. Met poortjes wordt de kans op vergeten uit te checken bijna teruggebracht naar nul. De keuze voor 115 stations met poorten kwam uit het veiligheidsoogpunt. De 115 stations waar oorspronkelijk poorten zouden komen, waren de grotere en onveiligere stations. Ook het verminderen van het aantal zwartrijders was een belangrijk punt.

Maar nu heeft de NS dus besloten in om en nabij 90 stations poorten te plaatsen. De reden die de Herbert Brinkman, woordvoerder van de NS, hiervoor geeft, is dat de NS 90% van de reizigers wil controleren. Dat wordt ook gehaald met het verminderde aantal poorten, in combinatie met de controle van de conducteurs op de trein.

OV-loket
Het OV-loket, de onafhankelijke ombudsman voor het openbaar vervoer in Nederland, is niet te spreken over de vermindering van het aantal poortjes. Reizigers vergeten makkelijker om uit te checken. Woordvoerder Dorathé Hoentjen van het loket geeft aan dat de in- en uitcheckpoortjes vaak op onlogische plekken staan, er te weinig staan en ze niet op alle stations op dezelfde plek staan.

De NS heeft aangegeven open te staan voor suggesties over de het aantal poortjes op stations. 'We zijn nog volop in de ontwikkeling met de chipkaart. Daar horen ook de aanpassingen bij als dat nodig blijkt', aldus Brinkman.
pi_88324030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:22 schreef Aether het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
For great justice!
pi_88324202
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:33:31 #268
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88324270
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_88324280
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
For great justice!
  donderdag 4 november 2010 @ 13:35:00 #270
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88324315
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
Er staat wel met koeieletters boven elke rits poorten of het voor trein of metro is toch?
pi_88325490
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

zeker na een langere reis is die kans veel groter ja

sowieso is de OV chipkaart voor NS helemaal niet nodig, het % zwartrijders ligt maar op 1,5, dus pure flauwekul om daarvoor miljoenen uit te geven.
pi_88325555
zittend in de trein zie ik nog zat mensen die zogenaamd een kaartje vergeten zijn te kopen of nog denken een kaartje bij de conducteur te kunnen kopen
pi_88326090
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Met palen zit je tenminste niet opgesloten als er weer een poortje weigert op een station, waar geen personeel aanwezig is

ook een stuk makkelijker om pas in te checken na 9 uur bv, als je recht hebt op korting.
Kan je tenminste eerst een broodje eten of wat drinken !!
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 14:38:13 #274
8781 crew  Frutsel
pi_88326437
Hey, jullie zaten toch in GC? :')
Ga daar dan ook verder straks ;)

OV-Chipkaart #34 voor al uw ervaringen en problemen
pi_88326670
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Schenkstroop het volgende:
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
_O- , niet naar de bekende weg vragen. Je weet zelf het antwoord wel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:26:46 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88353018
quote:
te belachelijk eigenlijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88354323
http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20101105/1/2/

ergernissen over het OV

met stip op 1 overvolle treinen en natuurlijk de OV chipkaart
pi_88354494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

te belachelijk eigenlijk.
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88354689
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor

Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv

Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
pi_88354904
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor

Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv

Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
NS moet wel, aangezien dat fonds expliciet bedoelt was om de fysieke veiligheid op de stations etc te verbeteren met die ov-chipkaart poortjes, en dat hebben ze (nog) niet gedaan. Zijn ook al kamervragen over gesteld, dus dat geld zou de overheid er weg kunnen halen voor die nieuwe chip.

Translink heeft ook wel weer een punt, het is nog steeds geen druk op de knop natuurlijk, je moet software compileren etc etc, daar zullen de meesten niet aan beginnen.

Maar goed, zulke arrogantie siert ze niet, je kan wachten op een stel scriptkiddies die er mee gaan experimenteren, gepakt worden, en dan voor de rechter gaan lopen piepen en mauwen. Ze worden toch al door iedereen afgebrand, dus als ik hen was zou ik nu de gifbeker helemaal leeg drinken en die nieuwe chip uitrollen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:33:54 #282
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88362182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88464751
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
Jij als IT-er zou toch moeten weten hoe een functioneel ontwerp tot stand komt, en dat daar normaliter geen zigeunerdames met een glazen bol voor worden geraadpleegd?
pi_88464941
Chip gaat niet mislukken, want de mening van het volk telt niet. Het wordt onze neus ingeduwd, omdat de vrijmetselaars chip control willen, of NWO, net wat je wilt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_88465009
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
pi_88465050
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 8 november 2010 @ 10:40:30 #287
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88465274
Om hoveel belastinggeld ging het ook alweer?
  maandag 8 november 2010 @ 10:41:49 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_88465312
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:32 schreef Burakius het volgende:

[..]

En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
Ach, dan ben ik toch al dood. :7
For great justice!
pi_88465408
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.

Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).

Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".

Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.

Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.

Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
pi_88465546
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
pi_88465653
ja, dat klopt
pi_88465725
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:45 schreef thumbnail het volgende:
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.

Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).

Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".

Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.

Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.

Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan

Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd :)
  maandag 8 november 2010 @ 11:11:38 #293
141482 Q.
JurassiQ
pi_88466164
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen.

Mooi systeem. :7
For great justice!
pi_88466197
Doe mij maar gewoon de chipkaart, ik vind het alleen maar handig.
pi_88466228
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.

Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
pi_88466308
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:56 schreef macca728 het volgende:

wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan

Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd :)
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
  maandag 8 november 2010 @ 11:27:30 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_88466606
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Het mocht natuurlijk niet te veel kosten.
For great justice!
pi_88466854
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.

Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
pi_88466995
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
ik kon vroeger gewoon doorlopen met mijn abonnement, nu 8x per dag in en uitchecken

op die oma's moet je nog steeds wachten hoor en nu ook op die studentjes die zoveel problemen hebben
pi_88467094
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

hebben ze weinig geleerd in 3 jaar.

Qbuzz heeft het wel aardig voor elkaar
  maandag 8 november 2010 @ 11:47:50 #301
141482 Q.
JurassiQ
pi_88467192
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat vind ik ook geweldig. Dan moeten die poortjes wel werken natuurlijk, vrijdag op Utrecht Centraal waren ze weer eens allemaal kapot waardoor ik weer een ouderwets kaartje moest kopen bij de automaat achter oude oma's en ik moest rennen om mn trein te halen. :').

-edit-
Hier verder:
OV-Chipkaart #35 voor al uw ervaringen en problemen
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')