 
		 
			 
			
			
			Maar dan moeten ze aan andere eisen voldoen, waar ze nu (met veel kunst- en vliegwerk) aan zijn ontkomen...quote:Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef raptorix het volgende:
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Je bent op dreef! Ik heb een paar prachtposts van jou gezien vandaag.quote:Op dinsdag 28 september 2010 01:37 schreef Salvad0R het volgende:
Dat hele fockin' kankersysteem moeten ze tezamen met de bedenker ervan in de fik zetten.
Dit is geen vooruitgang, dit is controledrang.
 
											 
			 
			
			
			quote:Top ov-bedrijf ontvangt hoge beloning uit publiek geld
Uitgegeven: 28 september 2010 15:55
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 16:02
AMSTERDAM – De drie topmensen van gegevensverwerker van de ov-chipkaart Trans Link System (TLS) kregen in 2008 een beloning van gezamelijk 672.000 euro. Dit geld is afkomstig uit de zogenaamde FENS-gelden, publiek geld dat begin deze eeuw werd vrijgemaakt om onder meer de kwaliteit van stations te verbeteren.
Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl. De SP eist dinsdagmiddag tijdens een debat in de Tweede Kamer dat TLS onder toezicht van verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) komt te staan.
Eurlings maakte vorige week in antwoord op kamervragen bekend dat de oprichting van gegevensverwerker TLS, een BV, voor een groot deel is betaald met 85 miljoen euro aan FENS-gelden. Dit fonds van 1,3 miljard is begin deze eeuw in het leven geroepen om de kwaliteit op en rond treinstations te verbeteren.
Volgens spoorwegbeheerder Prorail, die het FENS-geld beheert, is het geld gestoken in apparatuur en software en moet het worden gezien als een donatie. “Deze investering is dus een belangrijk onderdeel geweest van de ontwikkeling van de OV-chipkaart waar destijds een deel van het FENS-geld voor beschikbaar is gesteld”, aldus een voorlichter.
Verlieslijdend
TLS is een BV met diverse vervoersbedrijven als aandeelhouders. Uit onder meer cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) blijkt dat het bedrijf zwaar verlieslijdend is.
In 2006 bedroeg het verlies 9 miljoen euro. Dat liep op van 22 miljoen (2007) naar 23 miljoen in 2008. Over het afgelopen jaar 2009 verloor de onderneming bijna 20 miljoen euro. Het bedrijf verwacht uiteindelijk winstgevend te worden, maar in 2010 nog rode cijfers te schrijven.
In een reactie op de hoge topsalarissen zegt TLS een marktconforme beloning uit te keren. “Waarbij in de bedragen ook variabele beloning en pensioenregeling is meegerekend.” Het bedrijf weigert in te gaan op de vraag waarom het zich niet houdt aan de Balkenendenorm.
Toezicht
SP-kamerlid Farshad Bashir vraagt dinsdag om permanent toezicht op TLS. "We hebben het over meer dan 100 miljoen euro aan publiek geld dat verdwijnt in de bodemloze put van een verliesgevend BV-tje en in de handen van notoire zakkenvullers”, zegt ze tegen NU.nl
Ze benadrukt dat er eerder ook al discussie was over de beloning van de nieuwe directeur Gert Jan Kroon, die eerder bij het vervoersbedrijf GVB in Amsterdam ¤339.000 verdiende.
Nu duidelijk is dat het bedrijf uit publieke middelen wordt gefinancierd, wil Bashir de garantie van minister Eurlings dat TLS volledig openheid van zaken geeft en dat de topmensen en eventuele collega's bij TLS “niet opnieuw van publiek geld fors boven de Balkenendenorm verdienen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat gaat niet gebeuren. Gewoon met een papieren treinkaartje blijven reizen. Sowieso is het draagvlak voor de OV-Chipkaart onder de reizigers de afgelopen tijd gedaald. Blijkt ook wel weer uit bovenstaande berichten. Het blijft te allen tijde mogelijk om met papieren treinkaartjes te reizen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:21 schreef gebrokenglas het volgende:
kortom: het ding wordt er gewoon geforceerd doorgedrukt om het een succes te _maken_, en iedereen zit dus straks met de ellende van de bar slechte ov-shitkaartimplementatie opgescheept. Wat een drama
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ja, voor 95% van de treinreizigers die met een papieren treinkaartje reist.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
En de poortjes blijven ook nog eens open staan.
 
											 
			 
			
			
			Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal...quote:Op maandag 27 september 2010 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
Alsjeblieft
25 redenen voor het falen van de chipkaart.
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Oplossingen voor lek ov-chipkaart
Uit onderzoek van Het Financieel Dagblad bleek afgelopen week dat uitchecken met de OV-chipkaart dagelijks verkeerd gaat bij ruim zevenduizend reizigers. Dit kost de reizigers een half miljoen euro per maand. Mensen die vergeten uit te checken of dit niet kunnen vanwege haperende apparatuur verliezen hun borg van 4 euro per rit. GroenLinks vindt het aantal niet-uitchekkende passagiers schrikbarend hoog en vindt het bovendien weinig klantvriendelijk, dat reizigers die niet kunnen uitchecken door disfunctionerende apparatuur, zelf achter hun borg aan moeten. Daarom presenteert GroenLinks vijf oplossingen voor het uitchecklek van de ov-chipkaart. Morgen staat dit als actualiteit op de agenda van de gemeenteraad.
Zo pleit GroenLinks voor de invoer van een automatische retourcorrectie. GroenLinkswoordvoerder Fjodor Molenaar: “De meeste ritten zijn retourreizen van A naar B en weer terug van B naar A. Bij een verkeerde uitcheck zou het systeem het bedrag in rekening kunnen brengen van het traject dat de reiziger naar alle waarschijnlijkheid heeft afgelegd, in plaats van hem de volledige borg te laten betalen. Dat is veel eerlijker en bespaart reizigers heel wat teveel betaalde euro's.'
Ten tweede stelt GroenLinks voor om uitcheckpaaltjes bij de tram- en bushaltes te plaatsen. 'In de spits is het vaak zo druk in de tram of bus dat reizigers bij het uitstappen niet kunnen uitchecken. Door ook uitcheckapparaten bij de halte te zetten, maak je het makkelijker voor de reizigers en voorkom je onvolledige transacties', adus Molenaar. Hij pleit er ook voor om het borgbedrag voor het reizen in de tram en de bus te verlagen naar 2 euro: `Voor de bus en tram kan je prima met een lagere borg af. Reizigers worden dan niet langer voor een paar euro, maar voor een paar cent gedupeerd bij een verkeerde uitcheck.'
Tenslotte pleit GroenLinks ervoor om reizigers na een verkeerde uitcheck te waarschuwen via email of sms. De partij wil het voor reizigers ook makkelijker maken om geld terug te vragen via internet. Veel reizigers weten niet dat ze geld terug kunnen vragen bij verkeerd uitchecken. Door in de tram en de bus te wijzen op het bestaan van een claimformulier op de website van het GVB, maak je het makkelijker om het teveel betaalde bedrag terug te vragen.
 
			 
			
			
			Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal...
 
			 
			
			
			en dat half miljoen per maand gaat alleen voor de GVB he, de rest komt er nog bij.quote:
 
			 
			
			
			niet zo raar, want de fouten van de OV chipkaart zijn al sinds 2005 bekend hier in Rotterdam. Dat is nog het ergste, dat niemand blijkbaar een oplossing weetquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Redenen:quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laat het aub mislukken!!
Ook nooit begrepen waarom het ingevoer dwerd overigens, strippenkaart en treinkaartkje werkten prima en zonder grootschalige fraude..
 
			 
			
			
			nou die redenen zijn allemaal al achterhaaldquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
 
			 
			
			
			Het is niet makkelijkerquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.


 Alleen in de bus zou het theoretisch kunnen schelen, als die busmaatschappijen de achterdeuren gewoon eens open zouden gooien. Met de trein zou het ook nooit sneller kunnen worden. Of je krijgt die kutpoortjes, of je houdt de huidige situatie dat je een half uur naar een speld in een hooiberg loopt te zoeken. Je hebt nu al gauw 5 minuten extra overstaptijd nodig om in te checken bij de NS.
 Alleen in de bus zou het theoretisch kunnen schelen, als die busmaatschappijen de achterdeuren gewoon eens open zouden gooien. Met de trein zou het ook nooit sneller kunnen worden. Of je krijgt die kutpoortjes, of je houdt de huidige situatie dat je een half uur naar een speld in een hooiberg loopt te zoeken. Je hebt nu al gauw 5 minuten extra overstaptijd nodig om in te checken bij de NS.
											 
			 
			
			
			Het instappen gaat idd sneller, maar het uitstappen is bij sommige punten een drama, zelf stap ik dagelijks uit bij halte weesperplein met de tram, dan willen er 15 man uit, en die moeten allemaal eerst uitchecken, het vervelende is dat is vaak twijfel of ik uitgecheckt heb, omdat de uitcheckpaal een beetje traag reageert.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
 
			 
			
			
			ja, want hele volkstammen waren zo ontevreden en voelden zich achtergesteld hierdoor. Vooral voor die 10 cent die het misschien scheelt. Op jaarbasis zou dat toch wel zo'n 50 euro zijn. Nou nou...quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
Bij de trein gaat dat dus echt niet werken, en wordt de doorvoersnelheid echt niet hoger.quote:• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
 
			 
			
			
			Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets.quote:Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet?
 
			 
			
			
			Dan doe je toch zelf echt iets foutquote:Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef Charmian het volgende:
[..]
Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |