Dat dusquote:Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.quote:Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
http://nos.nl/artikel/185(...)ljarden-aan-ict.htmlquote:Op maandag 27 september 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
Dat hadden ze in NL ook zo moeten laten. Daarnaast maken zaken als basistarief en overstappen het ook een complexer systeem.quote:Op maandag 27 september 2010 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.
Dit klopt gewoon niet wat je hier beweerd.quote:Op maandag 27 september 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
vind je t gek?![]()
met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk
Daarvoor heeft de NS 400 miljoen gekregen maar niemand kan vertellen waar het op aan gegaan is.quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.quote:Op maandag 27 september 2010 10:45 schreef Aether het volgende:
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
Toen ik laatst in Londen was hingen er overal advertenties dat de Oyster Card ook in de bus, tram, lightrail, ferries en trein werkt.quote:Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:
[..]
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.quote:Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet?
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.quote:Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.
Ik heb een studentenkaart dus tja...quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
Dan maken ze toch gewoon nog 1 extra stop voor de grens om uit te checken.quote:Op maandag 27 september 2010 11:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.quote:Op maandag 27 september 2010 11:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |