abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86891354
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
Dat dus
pi_86891823
Als ze nou eerst eens beginnen met 1 kaart inplaats van een kaart van elke maatschappij aan te bieden.
Dat zou al veel ellende voorkomen.
pi_86891853
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86891951
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:

Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
http://nos.nl/artikel/185(...)ljarden-aan-ict.html
pi_86891954
Niets nieuws. Ik heb altijd al gezegd dat de OV-Chipkaart :') één grote faal is en dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
  maandag 27 september 2010 @ 10:28:39 #31
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86892078
vind je t gek? :')

met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk :{w
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  maandag 27 september 2010 @ 10:34:24 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_86892220
Alsjeblieft
25 redenen voor het falen van de chipkaart. :')
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
pi_86892297
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.
Dat hadden ze in NL ook zo moeten laten. Daarnaast maken zaken als basistarief en overstappen het ook een complexer systeem.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 27 september 2010 @ 10:39:03 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_86892353
Het was toch ook zo dat het bedrijf achter de OV-chipkaart geen testers wou toelaten. Verschillende instanties hadden aangeboden (TU delft oa volgens mij) om die kaart grondig te testen. Maar nee men vond dat niet nodig want de kaart was perfect. |:( En idd volgens mij hebben ze niet eens ooit de usability van die poortjes en paaltjes getest op grote groepen mensen aangezien het zich enorm ophoopt op sommige locaties.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 27 september 2010 @ 10:41:01 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86892433
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes. Niet op of af zonder zo'n kaartje. Maar nee, alles moest weer enorm op zijn Nederlands, zonder alle 447 belangenorganisaties en ouderenbonden tegen het hoofd te stoten. En dan krijg je zo'n halfslachtig systeem waar niemand warm van wordt! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86892477
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
vind je t gek? :')

met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk :{w
Dit klopt gewoon niet wat je hier beweerd.

Op dit moment is het zelfs met de ov-chip kaart reizen voor enkele reizen gewoon goedkoper als papieren enkeltjes te kopen. 2*1 enkele reis met de ov-chipkaart = de normale retourprijs.

Wat wel waarschijnlijk duurder wordt zijn de wat complexere reizen waarbij je via gebruikt.
pi_86892509
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Daarvoor heeft de NS 400 miljoen gekregen maar niemand kan vertellen waar het op aan gegaan is. :')
pi_86892543
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86892574
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
  maandag 27 september 2010 @ 10:46:51 #40
316175 IJsbeertje21
Gewoon lekker koud
pi_86892596
Het zou de NS al helpen al zij alle ov-chipkaart producten toe zouden laten tot hun chipkaart netwerk. Op dit moment hebben studenten - toch wel fanatieke treinreizigers - nog niet erg veel aan hun kaartje.
  maandag 27 september 2010 @ 10:51:10 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86892713
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:45 schreef Aether het volgende:
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.

Het gebrek aan creativiteit en de onwil om soms een stapje achteruit te doen om vooruit te komen of de angst om iemand te benadelen haalt de angel uit dit soort projecten en maakt het tot de logge mastodonten die het zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86893220
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:

[..]

We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
Toen ik laatst in Londen was hingen er overal advertenties dat de Oyster Card ook in de bus, tram, lightrail, ferries en trein werkt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86893286
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? :O
Farklı olanlar onların derdi
pi_86893490
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? :O
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86893645
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
pi_86893704
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
Ik heb een studentenkaart dus tja... :')
Farklı olanlar onların derdi
pi_86893713
OV Chipkaart voor de trein: _O_
OV Chipkaart voor ander vervoer: :r :r
Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
pi_86893862
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
Dan maken ze toch gewoon nog 1 extra stop voor de grens om uit te checken. :D
pi_86893923
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:27 schreef KomtTijd... het volgende:

Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.

Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden.
  maandag 27 september 2010 @ 11:33:14 #50
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86893932
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')