abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86889611
'Weinig belangstelling ov-chipkaart'
Uitgegeven: 27 september 2010 07:46
Laatst gewijzigd: 27 september 2010 07:54
AMSTERDAM - De belangstelling voor de ov-chipkaart onder treinreizigers is minimaal. Nog geen vijf procent van de reizigers gebruikt de digitale kaart.

Volgens de krant worden wekelijks driehonderdduizend ritten met de chipkaart bij de NS geregistreerd, terwijl er dagelijks 1,1 miljoen treinritten worden gemaakt.

De geringe belangstelling voor de ov-chipkaart in het treinverkeer heeft volgens de krant gevolgen voor het succes van de kaart.

Als de kaart mislukt bij het treinverkeer dan zou de kaart bij bus, tram en metro geen functie meer hebben. De ov-chipkaart moet het enige betaalmiddel worden in het openbaar vervoer.

Bron : Nu.nl

Volgens mij is de enige kans op succes , iedereen gratis zo een kaart door zn mik duwen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86889666
ik zie net dat dit ook al loopt in het ov chip topic.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 27 september 2010 @ 08:38:53 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86889674
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
pi_86889684
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
pi_86889696
Ik wil niet terug naar de strippenkaart. :r Doe mij maar gewoon de ov-chipkaart. ^O^
pi_86889700
ik ook mits tenzij het echt gewoon goed gaat werken en er geen spookboekingen etc etc zijn .
pi_86889738
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
pi_86889750
Wat is het Londense Systeem ?
  maandag 27 september 2010 @ 08:44:13 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86889752
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
pi_86889759
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
Farklı olanlar onların derdi
pi_86889773
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
pi_86889782
ik reis zelf heel weinig met het OV. En ansich denk ik dat het me wel handig lijkt om gewoon bus trein tram metro met 1 zo een kaart te kunnen doen , waar ik zelf een beetje maf van wordt is dat in / uitchecken gebeuren overal.

Dat lijkt me niet ideaal en makkelijk te vergeten.
pi_86889882
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Disko.Krali het volgende:
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
Dat is juist het probleem. 1 keer je kaart erlangs en je bent je borg kwijt. 2 keer je kaart erlangs dus.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_86889910
Voer die kaart alleen in de bus, tram en metro van Rotterdam en Amsterdam en laat de anderen er buiten. OV-Chipkaart icm de trein is zo raar.
Feyenoord Rotterdam
  PR/Manusje van alles maandag 27 september 2010 @ 09:03:17 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86890074
Als ze je nou niet op elke mogelijke manier geld afhandig zouden maken...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 september 2010 @ 09:05:16 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86890114
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:45 schreef Dennis101 het volgende:
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86890172
Ik heb net zo'n kaart ontvangen van mijn werkgever,
er zou een optie "automatisch opladen" op moeten zitten,
maar de hele website van ov-chipkaart.nl is niet heel duidelijk,
Ik weet nu niet of het al geactiveerd is of niet.
  maandag 27 september 2010 @ 09:09:25 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86890195
Het is dan ook een ouderwets tyfussysteem dat ik helaas gedwongen word te gebruiken in de tram. Maar zolang je nog de betrouwbaarheid en flexibiliteit van papieren kaartjes invde trein hebt, ga je natuurlijk niet die kutchip gebruiken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86890574
Ik wil mijn oude cheape geplastificeerde kaartje terug. Weg met die k kaart.
  maandag 27 september 2010 @ 09:36:50 #20
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86890839
Schijtding.

That is all.
'sup.
pi_86890846
Het is
1) duurder dan een strippenkaart
2) irritanter in gebruik.

Waarom zal het mislukken dan? :')
  maandag 27 september 2010 @ 09:39:22 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86890986
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:

We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.

Verder is het londonse systeem zo slim dat als je genoeg gerezen hebt dit systeem er automagisch een dagkaart van maakt, denk je nu echt dat ze zoiets in nederland zouden doen.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 09:54:44 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86891254
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:

[..]

Dan hadden ze eens in Hong Kong moeten gaan kijken, daar kun je echt alles met die kaart.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86891293
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Een voordeelurenabonnement?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: