abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86889611
'Weinig belangstelling ov-chipkaart'
Uitgegeven: 27 september 2010 07:46
Laatst gewijzigd: 27 september 2010 07:54
AMSTERDAM - De belangstelling voor de ov-chipkaart onder treinreizigers is minimaal. Nog geen vijf procent van de reizigers gebruikt de digitale kaart.

Volgens de krant worden wekelijks driehonderdduizend ritten met de chipkaart bij de NS geregistreerd, terwijl er dagelijks 1,1 miljoen treinritten worden gemaakt.

De geringe belangstelling voor de ov-chipkaart in het treinverkeer heeft volgens de krant gevolgen voor het succes van de kaart.

Als de kaart mislukt bij het treinverkeer dan zou de kaart bij bus, tram en metro geen functie meer hebben. De ov-chipkaart moet het enige betaalmiddel worden in het openbaar vervoer.

Bron : Nu.nl

Volgens mij is de enige kans op succes , iedereen gratis zo een kaart door zn mik duwen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_86889666
ik zie net dat dit ook al loopt in het ov chip topic.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 27 september 2010 @ 08:38:53 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86889674
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
pi_86889684
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
pi_86889696
Ik wil niet terug naar de strippenkaart. :r Doe mij maar gewoon de ov-chipkaart. ^O^
pi_86889700
ik ook mits tenzij het echt gewoon goed gaat werken en er geen spookboekingen etc etc zijn .
pi_86889738
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
pi_86889750
Wat is het Londense Systeem ?
  maandag 27 september 2010 @ 08:44:13 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86889752
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden :')
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
pi_86889759
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
Farklı olanlar onların derdi
pi_86889773
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
pi_86889782
ik reis zelf heel weinig met het OV. En ansich denk ik dat het me wel handig lijkt om gewoon bus trein tram metro met 1 zo een kaart te kunnen doen , waar ik zelf een beetje maf van wordt is dat in / uitchecken gebeuren overal.

Dat lijkt me niet ideaal en makkelijk te vergeten.
pi_86889882
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Disko.Krali het volgende:
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
Dat is juist het probleem. 1 keer je kaart erlangs en je bent je borg kwijt. 2 keer je kaart erlangs dus.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_86889910
Voer die kaart alleen in de bus, tram en metro van Rotterdam en Amsterdam en laat de anderen er buiten. OV-Chipkaart icm de trein is zo raar.
Feyenoord Rotterdam
  PR/Manusje van alles maandag 27 september 2010 @ 09:03:17 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_86890074
Als ze je nou niet op elke mogelijke manier geld afhandig zouden maken...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 september 2010 @ 09:05:16 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86890114
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:45 schreef Dennis101 het volgende:
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86890172
Ik heb net zo'n kaart ontvangen van mijn werkgever,
er zou een optie "automatisch opladen" op moeten zitten,
maar de hele website van ov-chipkaart.nl is niet heel duidelijk,
Ik weet nu niet of het al geactiveerd is of niet.
  maandag 27 september 2010 @ 09:09:25 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86890195
Het is dan ook een ouderwets tyfussysteem dat ik helaas gedwongen word te gebruiken in de tram. Maar zolang je nog de betrouwbaarheid en flexibiliteit van papieren kaartjes invde trein hebt, ga je natuurlijk niet die kutchip gebruiken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_86890574
Ik wil mijn oude cheape geplastificeerde kaartje terug. Weg met die k kaart.
  maandag 27 september 2010 @ 09:36:50 #20
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_86890839
Schijtding.

That is all.
'sup.
pi_86890846
Het is
1) duurder dan een strippenkaart
2) irritanter in gebruik.

Waarom zal het mislukken dan? :')
  maandag 27 september 2010 @ 09:39:22 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86890986
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:

We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.

Verder is het londonse systeem zo slim dat als je genoeg gerezen hebt dit systeem er automagisch een dagkaart van maakt, denk je nu echt dat ze zoiets in nederland zouden doen.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2010 @ 09:54:44 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86891254
quote:

[..]

Dan hadden ze eens in Hong Kong moeten gaan kijken, daar kun je echt alles met die kaart.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86891293
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Een voordeelurenabonnement?
pi_86891354
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Dat dus
pi_86891823
Als ze nou eerst eens beginnen met 1 kaart inplaats van een kaart van elke maatschappij aan te bieden.
Dat zou al veel ellende voorkomen.
pi_86891853
quote:
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86891951
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:

Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
http://nos.nl/artikel/185(...)ljarden-aan-ict.html
pi_86891954
Niets nieuws. Ik heb altijd al gezegd dat de OV-Chipkaart :') één grote faal is en dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
  maandag 27 september 2010 @ 10:28:39 #31
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86892078
vind je t gek? :')

met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk :{w
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  maandag 27 september 2010 @ 10:34:24 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_86892220
Alsjeblieft
25 redenen voor het falen van de chipkaart. :')
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
pi_86892297
quote:
Op maandag 27 september 2010 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.
Dat hadden ze in NL ook zo moeten laten. Daarnaast maken zaken als basistarief en overstappen het ook een complexer systeem.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 27 september 2010 @ 10:39:03 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_86892353
Het was toch ook zo dat het bedrijf achter de OV-chipkaart geen testers wou toelaten. Verschillende instanties hadden aangeboden (TU delft oa volgens mij) om die kaart grondig te testen. Maar nee men vond dat niet nodig want de kaart was perfect. |:( En idd volgens mij hebben ze niet eens ooit de usability van die poortjes en paaltjes getest op grote groepen mensen aangezien het zich enorm ophoopt op sommige locaties.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 27 september 2010 @ 10:41:01 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86892433
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes. Niet op of af zonder zo'n kaartje. Maar nee, alles moest weer enorm op zijn Nederlands, zonder alle 447 belangenorganisaties en ouderenbonden tegen het hoofd te stoten. En dan krijg je zo'n halfslachtig systeem waar niemand warm van wordt! ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86892477
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
vind je t gek? :')

met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk :{w
Dit klopt gewoon niet wat je hier beweerd.

Op dit moment is het zelfs met de ov-chip kaart reizen voor enkele reizen gewoon goedkoper als papieren enkeltjes te kopen. 2*1 enkele reis met de ov-chipkaart = de normale retourprijs.

Wat wel waarschijnlijk duurder wordt zijn de wat complexere reizen waarbij je via gebruikt.
pi_86892509
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Daarvoor heeft de NS 400 miljoen gekregen maar niemand kan vertellen waar het op aan gegaan is. :')
pi_86892543
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86892574
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
  maandag 27 september 2010 @ 10:46:51 #40
316175 IJsbeertje21
Gewoon lekker koud
pi_86892596
Het zou de NS al helpen al zij alle ov-chipkaart producten toe zouden laten tot hun chipkaart netwerk. Op dit moment hebben studenten - toch wel fanatieke treinreizigers - nog niet erg veel aan hun kaartje.
  maandag 27 september 2010 @ 10:51:10 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86892713
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:45 schreef Aether het volgende:
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.

Het gebrek aan creativiteit en de onwil om soms een stapje achteruit te doen om vooruit te komen of de angst om iemand te benadelen haalt de angel uit dit soort projecten en maakt het tot de logge mastodonten die het zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86893220
quote:

[..]

Toen ik laatst in Londen was hingen er overal advertenties dat de Oyster Card ook in de bus, tram, lightrail, ferries en trein werkt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86893286
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? :O
pi_86893490
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? :O
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
pi_86893645
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
pi_86893704
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
Ik heb een studentenkaart dus tja... :')
pi_86893713
OV Chipkaart voor de trein: _O_
OV Chipkaart voor ander vervoer: :r :r
Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
pi_86893862
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
Dan maken ze toch gewoon nog 1 extra stop voor de grens om uit te checken. :D
pi_86893923
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:27 schreef KomtTijd... het volgende:

Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.

Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden.
  maandag 27 september 2010 @ 11:33:14 #50
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86893932
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 27 september 2010 @ 11:39:34 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_86894112
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:26 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Ik heb een studentenkaart dus tja... :')
Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen. :{ Vond het nogal een faal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_86894306
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen. :{ Vond het nogal een faal.
Ik heb 'm 4 keer aangevraagd voordat er eindelijk eens iets gebeurde. Toen kreeg ik (ergens in maart, dus way te laat) op één dag 3 brieven, waarvan één met OV-chipkaart, en 2 dat mijn aanvraag niet behandeld kon worden omdat ik al een OV-chipkaart had.
pi_86894545
Gelukkig had ik niet zulke problemen met mijn OV Chipkaart. Ik kreeg mijn kaart, activeerde hem en ik hoef de kaart nog niet in te checken maar ok :P
pi_86896248
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.

Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden.
ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing.
pi_86896311
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing.
Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden. :P
pi_86896456
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden. :P
Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.
pi_86896604
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.
...Zo werkt dat nu ook.
pi_86896664
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of de trein van 8.30, om 9.00 even snel de trein uit rennen en dan snel en in weer uitchecken. Maar dat werkt ook weer niet. (in ieder geval niet bij dezelfde paal, bij een ander paal weet ik niet) Je kunt nadat je hebt uit of ingecheckt 3 minuten niet meer in of uit checken.
  maandag 27 september 2010 @ 12:59:34 #59
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86896672
quote:
_O-
pi_86896696
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Zo werkt dat nu ook.
..En verbetert de chipkaart het nog niet.
  maandag 27 september 2010 @ 13:00:36 #61
318052 ChickenTonight
are you experienced?
pi_86896705
Zo jaag je mensen de auto in.
pi_86896755
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:00 schreef ChickenTonight het volgende:
Zo jaag je mensen de auto in.
Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen!
pi_86896768
Sowieso OV chipkaart :')
Hebben ze niet gedacht aan dingen zoals

1. Het kwijtraken/gestolen worden (Stel voor wat er allemaal met je saldo kan gebeuren, terwijl dit nooit zal kunnen gebeuren bij een normaal kaartje)
2. Vergeten in te checken/ uit te checken (Zie 1)
3. Thuis vergeten waardoor ze laat komen op werk,school etc omdat ze helemaal terug naar huis moeten.
etc etc etc
pi_86896788
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen!
Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben. :')
  maandag 27 september 2010 @ 13:04:12 #65
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_86896812
quote:
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_86896850
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Shicago het volgende:
Sowieso OV chipkaart :')
Hebben ze niet gedacht aan dingen zoals

1. Het kwijtraken/gestolen worden (Stel voor wat er allemaal met je saldo kan gebeuren, terwijl dit nooit zal kunnen gebeuren bij een normaal kaartje)
2. Vergeten in te checken/ uit te checken (Zie 1)
3. Thuis vergeten waardoor ze laat komen op werk,school etc omdat ze helemaal terug naar huis moeten.
etc etc etc
Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerd :9
Ik mag hopen dat de mijne, met automatisch opladen, nooit door een grappenmaker gejat wordt die hem vervolgens langs een aantal stations/bussen haalt.
pi_86896873
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben. :')
Ik ga wel lekker dichtbij werk wonen :P
Met de fiets naar werk O+
pi_86896944
Ik moet zeggen, hij werkt hardstikke mooi. En dit soort cijfers zijn nogal een farce, aangezien je bij de NS nog met papieren kaartjes kan reizen.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 27 september 2010 @ 13:17:56 #69
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_86897252
Als ik voorheen van Delfzijl naar Venray reisde kon ik met 1 papieren kaartje af..
Nu moet ik 3x in en uit loggen.

Bij de meeste vervoersmiddelen betaal je er veel voor om snel ergens te zijn, bij ons met de bus niet. Hoe toeristischer de route hoe meer je betaald omdat de bus veel kilometers rijdt. En dus ook hoe langer het duurt.

Als ik vanaf Zwolle naar Utrecht Overvecht reis reis ik via Utrecht CS om nog wat te eten. Met een papieren kaartje kan ik dat gewoon aangeven. Hoe doe je dat met de chipkaart? een keer extra in en uit checken op Utrecht CS? en daardoor 2x starttarief betalen?

Als ik om 8.58 in de trein stap en wil na 9u met korting reizen koop ik een kaartje zonder korting tot het volgende station, daarna een kaartje met korting. Met de OV chipkaart moet je uitstappen en hopen dat je dezelfde trein weer haalt.

Oh ik reis graag in drukte 1e klas, maar mijn chipkaart is 2e klas.. hoe kan ik dit nou aan die paal duidelijk maken?

Wat een voordelen allemaal!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_86897324
quote:
Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerd
je zegt het al, de VOLGENDE dag.
pi_86897370
Wie kwam op dit afschuwelijke idee? Ik gebruik het zelf niet eens omdat ik in Maastricht woon(Ben bang dat het hier ook komt:( ) Maar vind het nu al de grootste onzin.
pi_86897385
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:17 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:

Oh ik reis graag in drukte 1e klas, maar mijn chipkaart is 2e klas.. hoe kan ik dit nou aan die paal duidelijk maken?
Dat zou je over niet al te lange termijn dan zelf bij de automaat (waar je ook kaartjes kan kopen) kunnen omzetten voordat je gaat reizen. :')
pi_86897525
ik reis sinds kort met die kaart, prima ding! vind het wel makkelijk.
alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan.
bij de NS is het 20 euro, beteje veel.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_86897614
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:26 schreef roos85 het volgende:
alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan.
Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz.
  maandag 27 september 2010 @ 13:30:22 #75
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_86897634
quote:
_O_
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_86897648
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:26 schreef roos85 het volgende:
Groningen Naar Kerkrade Centrum kost 28 euro, als je dan zou stellen dat je een tientje instaptarief zou hanteren, dan checked niemand uit, en kost het je alleen je instap tarief })
pi_86897657
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:20 schreef Shicago het volgende:

[..]

je zegt het al, de VOLGENDE dag.
Daarom hoop ik ook dat ie niet door een lolbroek gejat wordt. Dan ben je bedankt met de gemakken van een persoonlijke kaart die je nooit bij een automaat hoeft op te laden.
pi_86897666
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:08 schreef fruityloop het volgende:
Ik moet zeggen, hij werkt hardstikke mooi. En dit soort cijfers zijn nogal een farce, aangezien je bij de NS nog met papieren kaartjes kan reizen.. ;)
ja als je iedereen dwingt, zal iedereen wel moeten reizen met de OV chipkaart.

Maar als de kaart makkelijker en goedkoper is, gebruik je hem toch ?
blijkbaar niet dus
pi_86897729
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz.
Reisproducten kun je nog niet erop zetten. Ja je kortingskaart en daarmee houdt het ongeveer op.

Het idee van reisproducten spreekt me wel aan. Heb je daar wat meer informatie over dat ze dat ook ooit nog erop willen introduceren. Dat ik thuis al mijn complete reis op die kaart kan zetten en daarom dus ook tussen de andere vormen van OV geen instaptarieven meer hoef af te rekenen, en natuurlijk de hemelsbrede afstand dan berekend wordt bij zo'n reisproduct. ^O^
pi_86897968
Als dit project faalt.. :')
Weer een sloot geld regelrecht het riool in.
pi_86900462
Was hier in Rotterdam ook zo hoor
Tót ze hem verplicht stellen.
Nu is het 100 % :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86901084
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:44 schreef Stokstaart het volgende:
En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken.
pi_86901164
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:56 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken.
Tja das dan mooi je eigen slordigheid he
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86901234
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:44 schreef Stokstaart het volgende:
My thoughts exactly bij het lezen van dat stukje :P
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_86901286
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen.

Bij de bus krijg je regelmatig de melding dat je het opnieuw moet proberen met uitchecken, doe je dat kost het 8 euro ipv 4 euro.
pi_86901383
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:40 schreef Chule het volgende:
Ik wil niet terug naar de strippenkaart. :r Doe mij maar gewoon de ov-chipkaart. ^O^
Ze verdienen daar vee op als je niet uitcheckt, dat vind ik het nare aand at ding, je vergeet het en mag extra betalen :{
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je zal maar haast hebben, of voor t eerst in een week je liefje weer zien, weet ik het. Het is gewoon voor veel mensen die niet heel vaak met trein of bus gaan geen automatisme en dat gaat het ook niet worden als je het niet vaak genoeg gebruikt. Dat is gewoon niet eerlijk imo.
compact en kleverig.
pi_86901389
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen.

Bij de bus krijg je regelmatig de melding dat je het opnieuw moet proberen met uitchecken, doe je dat kost het 8 euro ipv 4 euro.
Totaal geen last van .
Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc
Groetjes, Ezio.
pi_86901515
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Totaal geen last van .
Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc
Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast? ;)
pi_86901566
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast? ;)
meerdere keren
Groetjes, Ezio.
pi_86901608
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Totaal geen last van .
strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van je

in de metro werkt de kaart redelijk goed ja, al staan hier bij Beurs in Rotterdam regelmatig mensen vast omdat ze niet kunnen uitchecken, zelfs RET personeel laatst :)
pi_86901877
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van je

in de metro werkt de kaart redelijk goed ja, al staan hier bij Beurs in Rotterdam regelmatig mensen vast omdat ze niet kunnen uitchecken, zelfs RET personeel laatst :)
OV chipkaart kan beter tegen de wasmachine dan de strippenkaart hoor :P
En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom .
Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd :r
Groetjes, Ezio.
pi_86901958
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom .
Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd :r
Dan zou ik toch eens beter opletten, het gebeurd met enige regelmaat dat die poortjes niet opengaan of erger nog, dat het poortje al dichtgaat terwijl jij er nog tussen zit. Op het totaal aantal keren dat die poortjes gebruikt worden zal het procentueel te verwaarlozen zijn, maar het gebeurd wel degelijk en het is zeer irritant.
pi_86901965
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spits

en die controles hebben niets met de chipkaart van doen natuurlijk
pi_86902025
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spits

en die controles hebben niets met de chipkaart van doen natuurlijk
Élke dag in de spits ?
Alsof ze überhaupt KUNNEN controleren gedurende de spits in overvolle metrotoestellen _O-
Groetjes, Ezio.
pi_86902053
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Élke dag in de spits ?
Alsof ze überhaupt KUNNEN controleren gedurende de spits in overvolle metrotoestellen _O-
Hij heeft het uiteraard over de poortjes.
pi_86902553
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hij heeft het uiteraard over de poortjes.
Ook daar geen last van, en ja ik let goed op wat ik doe .
Misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik nooit problemen heb ......
Groetjes, Ezio.
pi_86902710
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

Dan zou je niet al vaker je pasje meegewassen hebben. :W
pi_86903122
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik nooit problemen heb ......
ik heb ook weinig problemen, maar zie het wel bij anderen. Collega's vertellen het ook.
Zelf heb ik het een paar keer meegemaakt, toen kon ik bij Zuidplein niet meer naar buiten
pi_86910297
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef Drinky het volgende:
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen
Dat..
  maandag 27 september 2010 @ 18:57:39 #100
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_86911319
Wat een gayheid. Stemmetje wat je er aan herrinert uit te checken deed het niet dus ik vergat het, en toen fuckin lang in de rij moeten staan om alsnog uit te checken :r
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')