quote:Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.quote:Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden
Dat is juist het probleem. 1 keer je kaart erlangs en je bent je borg kwijt. 2 keer je kaart erlangs dus.quote:Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Disko.Krali het volgende:
OV-chkipkaart werkt gewoon lekker als het werkt. 1 keer je kaart er langs en klaar.
o nee?quote:Op maandag 27 september 2010 08:45 schreef Dennis101 het volgende:
Beetje vreemd nieuws dit aangezien studenten niet hoeven in te checken, abonnementhouders bij NS hebben nog geen OV-chipkaart en dagjes mensen moeten ook gewoon een kaartje kopen. De enige mensen die met de OV-chipkaart kunnen reizen bij de NS zijn degene met een voordeelurenabonnement.
En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.quote:Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
Dan hadden ze eens in Hong Kong moeten gaan kijken, daar kun je echt alles met die kaart.quote:Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:
[..]
We hebben hetzelfde systeem. Met de zelfde faalfouten in de encryptie. Maar in London is ie er alleen voor de metro. Wij willen natuurlijk ALLES met die kaart doen.
Een voordeelurenabonnement?quote:Op maandag 27 september 2010 09:05 schreef Tokus het volgende:
[..]
o nee?
wat zit er dan op m'n abonnementskaart?
Dat dusquote:Op maandag 27 september 2010 08:43 schreef plakkert- het volgende:
Er zijn genoeg voordelen aan die chipkaart, indien hij goed werkt (wat ie nu dus niet doet). Als die lutsers hier nou gewoon het Londense systeem over hadden genomen waren we al 5 jaar over op die kaart. Maar ja, we moeten hier schijnbaar telkens het wiel opnieuw uitvinden
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.quote:Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
http://nos.nl/artikel/185(...)ljarden-aan-ict.htmlquote:Op maandag 27 september 2010 10:20 schreef Mikkie het volgende:
Ik ook (al reis ik er zelf niet mee). Enige nadeel is wel dat er dan weer miljarden door de plee zijn en dat de ambtenarij er niets van leert en gewoon doorboemelt naar het volgende geldverslindende mislukkingsproject.
Dat hadden ze in NL ook zo moeten laten. Daarnaast maken zaken als basistarief en overstappen het ook een complexer systeem.quote:Op maandag 27 september 2010 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En het londonse systeem werkt zo revolutionair dat men van een zone systeem gebruikt maakt. IPV het afrekenen per afgelegde weg waardoor het systeem ook een heel stuk moeilijker geworden is.
Dit klopt gewoon niet wat je hier beweerd.quote:Op maandag 27 september 2010 10:28 schreef marcel-o het volgende:
vind je t gek?![]()
met de trein is duurder dan t gele kaartje.
je hebt geen retourtjes meer en de enkeltjes met de chip zijn duurder dan n half retour.
nee dankje feestelijk
Daarvoor heeft de NS 400 miljoen gekregen maar niemand kan vertellen waar het op aan gegaan is.quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Ze hadden gewoon stations moeten voorzien van volledig afsluitende poortjes.
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.quote:Op maandag 27 september 2010 10:45 schreef Aether het volgende:
Waarschijnlijk niet mogelijk door internationale treinen en treinen waar een plaats gereserveerd moeten worden (bijv. Thalys).
Toen ik laatst in Londen was hingen er overal advertenties dat de Oyster Card ook in de bus, tram, lightrail, ferries en trein werkt.quote:Op maandag 27 september 2010 08:44 schreef Sander het volgende:
[..]
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.quote:Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet?
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.quote:Op maandag 27 september 2010 10:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar kun je geen chip functie op integreren? Wat een onzin... Je krijgt toch een ticket voor zo'n trein? Even een klein chipje op het ticket of een token uitdelen in de trein en je probleem is opgelost.
Ik heb een studentenkaart dus tja...quote:Op maandag 27 september 2010 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met name de Mijn OV-Chipkaart omgeving, en het omzetten van analoge reisproducten naar digitale.
Dan maken ze toch gewoon nog 1 extra stop voor de grens om uit te checken.quote:Op maandag 27 september 2010 11:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Voor de Thalys/ICE zou dat inderdaad een oplossing zijn. Bij de internationale trein Amsterdam-Brussel kun je binnen NL op saldo reizen maar in België kun je vervolgens niet uitchecken.
De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.quote:Op maandag 27 september 2010 11:27 schreef KomtTijd... het volgende:
Al was het alleen maar omdat de meeste busreizen anderhalf keer zo duur zijn als je met OV-chip betaalt.
Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen.quote:Op maandag 27 september 2010 11:26 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Ik heb een studentenkaart dus tja...
Ik heb 'm 4 keer aangevraagd voordat er eindelijk eens iets gebeurde. Toen kreeg ik (ergens in maart, dus way te laat) op één dag 3 brieven, waarvan één met OV-chipkaart, en 2 dat mijn aanvraag niet behandeld kon worden omdat ik al een OV-chipkaart had.quote:Op maandag 27 september 2010 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik kreeg er per ongeluk 2 tegelijk. Heb wekenlang die kaart geprobeert te actieveren met steeds vage foutmeldingen. Kreeg ik opeens een brief met dat ik er 2 had en dat ik er 1 moest vernietigen en dat de ander het wel zou moeten doen.Vond het nogal een faal.
ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing.quote:Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De trein vervoerders hebben ook nog steeds niets gepresenteerd hoe men het wil gaan oplossen met dubbel instap tarief.
Ook blijft men vaag over de via kaartjes, of het maximum per dag. Dus per saldo gaat het reizen ook met de trein nog wel duurder worden.
Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden.quote:Op maandag 27 september 2010 12:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ook voor het meereizen met korting is nog steeds geen oplossing.
Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.quote:Op maandag 27 september 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo zijn er nog wel wat probleempjes, zoals korting die halverwege de reis zou moeten gaan gelden.
...Zo werkt dat nu ook.quote:Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.
Of de trein van 8.30, om 9.00 even snel de trein uit rennen en dan snel en in weer uitchecken. Maar dat werkt ook weer niet. (in ieder geval niet bij dezelfde paal, bij een ander paal weet ik niet) Je kunt nadat je hebt uit of ingecheckt 3 minuten niet meer in of uit checken.quote:Op maandag 27 september 2010 12:52 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ah ja de trein van 8:58 nemen en de rest van de reis geen korting krijgen omdat je 2 minuten voor negen ingecheckt bent.
..En verbetert de chipkaart het nog niet.quote:
Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen!quote:Op maandag 27 september 2010 13:00 schreef ChickenTonight het volgende:
Zo jaag je mensen de auto in.
Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben.quote:Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Meer plek in de trein voor mij dus...Ik zeg doen!
quote:Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerdquote:Op maandag 27 september 2010 13:02 schreef Shicago het volgende:
Sowieso OV chipkaart![]()
Hebben ze niet gedacht aan dingen zoals
1. Het kwijtraken/gestolen worden (Stel voor wat er allemaal met je saldo kan gebeuren, terwijl dit nooit zal kunnen gebeuren bij een normaal kaartje)
2. Vergeten in te checken/ uit te checken (Zie 1)
3. Thuis vergeten waardoor ze laat komen op werk,school etc omdat ze helemaal terug naar huis moeten.
etc etc etc
Ik ga wel lekker dichtbij werk wonenquote:Op maandag 27 september 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totdat jij opeens niet meer studeerd en je een auto hebt dan wil je weer minder files hebben.
je zegt het al, de VOLGENDE dag.quote:Als je hem kwijt raakt is hij vanaf de volgende dag geblokkeerd
Dat zou je over niet al te lange termijn dan zelf bij de automaat (waar je ook kaartjes kan kopen) kunnen omzetten voordat je gaat reizen.quote:Op maandag 27 september 2010 13:17 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Oh ik reis graag in drukte 1e klas, maar mijn chipkaart is 2e klas.. hoe kan ik dit nou aan die paal duidelijk maken?
Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz.quote:Op maandag 27 september 2010 13:26 schreef roos85 het volgende:
ik reis sinds kort met die kaart, prima ding! vind het wel makkelijk.
alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan.
bij de NS is het 20 euro, beteje veel.
Groningen Naar Kerkrade Centrum kost 28 euro, als je dan zou stellen dat je een tientje instaptarief zou hanteren, dan checked niemand uit, en kost het je alleen je instap tariefquote:Op maandag 27 september 2010 13:26 schreef roos85 het volgende:
ik reis sinds kort met die kaart, prima ding! vind het wel makkelijk.
alleen vind het ik het belachelijk dat je perse een instaptarief op je kaart moet hebben staan.
bij de NS is het 20 euro, beteje veel.
Daarom hoop ik ook dat ie niet door een lolbroek gejat wordt. Dan ben je bedankt met de gemakken van een persoonlijke kaart die je nooit bij een automaat hoeft op te laden.quote:Op maandag 27 september 2010 13:20 schreef Shicago het volgende:
[..]
je zegt het al, de VOLGENDE dag.
ja als je iedereen dwingt, zal iedereen wel moeten reizen met de OV chipkaart.quote:Op maandag 27 september 2010 13:08 schreef fruityloop het volgende:
Ik moet zeggen, hij werkt hardstikke mooi. En dit soort cijfers zijn nogal een farce, aangezien je bij de NS nog met papieren kaartjes kan reizen..
Reisproducten kun je nog niet erop zetten. Ja je kortingskaart en daarmee houdt het ongeveer op.quote:Op maandag 27 september 2010 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat geldt voor reizen op saldo en daarvoor vind ik het wel logisch. Ik weet niet in hoeverre het al mogelijk is met reisproducten te reizen, dat zou in veel gevallen veel beter zijn. Geen instaptarief, meereiskorting mogelijk, enz. enz.
En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken.quote:Op maandag 27 september 2010 14:44 schreef Stokstaart het volgende:
Was hier in Rotterdam ook zo hoor
Tót ze hem verplicht stellen.
Nu is het 100 %
Tja das dan mooi je eigen slordigheid hequote:Op maandag 27 september 2010 14:56 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En stroomt het extra geld binnen door mensen die vergeten zijn uit te checken.
My thoughts exactly bij het lezen van dat stukjequote:Op maandag 27 september 2010 14:44 schreef Stokstaart het volgende:
Was hier in Rotterdam ook zo hoor
Tót ze hem verplicht stellen.
Nu is het 100 %
mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tja das dan mooi je eigen slordigheid he
Ze verdienen daar vee op als je niet uitcheckt, dat vind ik het nare aand at ding, je vergeet het en mag extra betalenquote:Op maandag 27 september 2010 08:40 schreef Chule het volgende:
Ik wil niet terug naar de strippenkaart.Doe mij maar gewoon de ov-chipkaart.
Je zal maar haast hebben, of voor t eerst in een week je liefje weer zien, weet ik het. Het is gewoon voor veel mensen die niet heel vaak met trein of bus gaan geen automatisme en dat gaat het ook niet worden als je het niet vaak genoeg gebruikt. Dat is gewoon niet eerlijk imo.quote:Op maandag 27 september 2010 14:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Tja das dan mooi je eigen slordigheid he
Totaal geen last van .quote:Op maandag 27 september 2010 15:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
mensen vergeten het vaak niet, maar worden juist aangespoord om het verkeerd te doen.
Bij de bus krijg je regelmatig de melding dat je het opnieuw moet proberen met uitchecken, doe je dat kost het 8 euro ipv 4 euro.
Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast?quote:Op maandag 27 september 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Totaal geen last van .
Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc
meerdere kerenquote:Op maandag 27 september 2010 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als eens getest wat er met je ov-chipkaart gebeurd als je deze meewast?
strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van jequote:Op maandag 27 september 2010 15:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Totaal geen last van .
Voor in de metro hier is het wat mij betreft een perfect concept . geen gekut meer met vouwen in je strippenkaart of strippenkaarten die worden meegewassen/natregenen etc
OV chipkaart kan beter tegen de wasmachine dan de strippenkaart hoorquote:Op maandag 27 september 2010 15:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
strippenkaarten moet je ook niet wassen, beetje dom van je
in de metro werkt de kaart redelijk goed ja, al staan hier bij Beurs in Rotterdam regelmatig mensen vast omdat ze niet kunnen uitchecken, zelfs RET personeel laatst
Dan zou ik toch eens beter opletten, het gebeurd met enige regelmaat dat die poortjes niet opengaan of erger nog, dat het poortje al dichtgaat terwijl jij er nog tussen zit. Op het totaal aantal keren dat die poortjes gebruikt worden zal het procentueel te verwaarlozen zijn, maar het gebeurd wel degelijk en het is zeer irritant.quote:Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
OV chipkaart kan beter tegen de wasmachine dan de strippenkaart hoor
En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom .
Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd
Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spitsquote:Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
OV chipkaart kan beter tegen de wasmachine dan de strippenkaart hoor
En vast staan omdat de poortjes niet werken heb ik nog nooit gezien, terwijl ik er toch dagelijks kom .
Relaxter is ook dat er bijna geen tijdrovende controles meer plaatsvinden in de metro . Dát kostte pas tijd
Élke dag in de spits ?quote:Op maandag 27 september 2010 15:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan om je heen kijken, want ik zie het wel. Elke dag in de spits
en die controles hebben niets met de chipkaart van doen natuurlijk
Hij heeft het uiteraard over de poortjes.quote:Op maandag 27 september 2010 15:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Élke dag in de spits ?
Alsof ze überhaupt KUNNEN controleren gedurende de spits in overvolle metrotoestellen
Ook daar geen last van, en ja ik let goed op wat ik doe .quote:Op maandag 27 september 2010 15:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij heeft het uiteraard over de poortjes.
Dan zou je niet al vaker je pasje meegewassen hebben.quote:Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
Ook daar geen last van, en ja ik let goed op wat ik doe .
ik heb ook weinig problemen, maar zie het wel bij anderen. Collega's vertellen het ook.quote:Op maandag 27 september 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ook daar geen last van, en ja ik let goed op wat ik doe .
Misschien heeft dat er ook mee te maken dat ik nooit problemen heb ......
Dat..quote:Op maandag 27 september 2010 11:33 schreef Drinky het volgende:
Ach, vaak werkt het systeem in de bussen niet dus dan kan ik gratis in het weekend reizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |