abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86991398
Ik ga zo het ritje doen, zal voor grap eens foto van maken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 29 september 2010 @ 20:31:10 #152
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86995320
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86995464
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
  woensdag 29 september 2010 @ 20:42:35 #154
188877 Stupendous76
pi_86996009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 29 september 2010 @ 20:53:05 #155
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86996553
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro :D
Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. :D
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86996885
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
pi_86997110
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:05:16 #158
188877 Stupendous76
pi_86997228
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:03 schreef longinus het volgende:

[..]

ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
Repent, Pray, Forgive
pi_86997672
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
De gemiddelde prijs zou niet stijgen, volgens de hooge heeren in Den Haag. Het is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer geweest zijn, dat die uitspraken achteraf niet helemaal niet correct blijkt.
pi_87000919
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
Gelden nog voor heel Nederland. Tenzij er abonnementen komen waarmee een x aantal kms vanaf een plek/halte gereisd kan worden zou ik niet weten hoe ze dat anders kunnen doen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_87008794
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Bij mij zijn de bedragen ook variabel. Zo reis ik iedere dag met bus 34/35 dezelfde route en de ene keer betaal ik de normale prijs en de andere keer alleen het instaptarief. 8)7 Dit gebeurt trouwens vaak wanneer lijn 34 in de 35 verandert en andersom op het Centraal Station. Volgens mij kan het systeem niet meer goed nadenken wanneer je uitcheckt terwijl de chauffeur bezig is met het veranderen van de lijnfilm. Gisteren hoefde ik trouwens ook alleen het instaptarief te betalen in bus 36 terwijl ik daar bij een normale halte uitstapte, dus het kan zo zijn dat bovenstaande er helemaal niks mee te maken heeft hoewel het op lijn 34/35 veel vaker voorkomt. Oh en even voor de betweters: ik check niet direct uit om vervolgens nog een paar haltes mee te reizen. Daar ligt het dus niet aan. :P

En ik heb ook al een keer meegemaakt dat het display van de chipkaart automaat aangaf dat mijn reis 0.00 euro had gekost. Ach ja, ik vind het niet erg hoor maar het geeft wel aan dat het systeem verre van perfect functioneert.

[ Bericht 7% gewijzigd door kip_zonder-kop op 30-09-2010 02:43:35 ]
Tok.
pi_87013010
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. :D
Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij :D
pi_87013056
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij ik :D
pi_87013280
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ;)
pi_87018486
En hoeveel procent van die 5% zijn studenten? :D
Moo
  donderdag 30 september 2010 @ 19:02:28 #166
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87032216
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
Handelsgeest. :')

Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.

Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.

Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
pi_87032726
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:02 schreef Frith het volgende:

[..]

Handelsgeest. :')

Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.

Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.

Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
slechts 5% gebruikt de chipkaart bij NS, dus de problemen die komen door verkeerd uitchecken komen niet daardoor. Eerder door falende software en hardware in bussen en trams
  donderdag 30 september 2010 @ 20:11:41 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87034930
Mag er hier ook gratis meer forenzen, ik betaal wel voor mijn eigen vervoer; kansloos onding dat die kaart is :N
  donderdag 30 september 2010 @ 20:13:59 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87035045
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ;)
Het is wel gewoon fout :P ..ik doe het ook daar niet van :+
pi_87036495
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

Als je gaat verbeteren, doe het dan goed.
pi_87036883
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
NS snapt het zelf ook niet. Ze klagen dat er zo weinig mensen gebruik maken van de OV-chipkaart, en ondertussen kunnen abonnementshouders (en studenten met vrij reizen?) niet in- en uitchecken.
pi_87171338
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.

http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
pi_87171488
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.

_O_ Hulde voor de ANWB
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:30:01 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_87177636
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:

Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_87178368
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
ik vraag me weleens af wat ze bespreken in dat overleg

over dat spoeddebat een par weken geleden hoor je ook niets meer, zijn de problemen voor de studenten nu opgelost ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')