Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...quote:Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken
hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand
als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it
Dit is gewoon goed geregeld hier
IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementenquote:Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro
ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval welquote:Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:03 schreef longinus het volgende:
[..]
ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
De gemiddelde prijs zou niet stijgen, volgens de hooge heeren in Den Haag. Het is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer geweest zijn, dat die uitspraken achteraf niet helemaal niet correct blijkt.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
Gelden nog voor heel Nederland. Tenzij er abonnementen komen waarmee een x aantal kms vanaf een plek/halte gereisd kan worden zou ik niet weten hoe ze dat anders kunnen doen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
Bij mij zijn de bedragen ook variabel. Zo reis ik iedere dag met bus 34/35 dezelfde route en de ene keer betaal ik de normale prijs en de andere keer alleen het instaptarief.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart.Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro.
Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mijquote:Op woensdag 29 september 2010 20:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar.
quote:Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij ik
Handelsgeest.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken
hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand
als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it
Dit is gewoon goed geregeld hier
IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
slechts 5% gebruikt de chipkaart bij NS, dus de problemen die komen door verkeerd uitchecken komen niet daardoor. Eerder door falende software en hardware in bussen en tramsquote:Op donderdag 30 september 2010 19:02 schreef Frith het volgende:
[..]
Handelsgeest.![]()
Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.
Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.
Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
Het is wel gewoon foutquote:Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak
NS snapt het zelf ook niet. Ze klagen dat er zo weinig mensen gebruik maken van de OV-chipkaart, en ondertussen kunnen abonnementshouders (en studenten met vrij reizen?) niet in- en uitchecken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.
© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.
Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.
© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.
Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
ik vraag me weleens af wat ze bespreken in dat overlegquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |