abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 20:31:34 #101
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86915913
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:44 schreef raptorix het volgende:
Het hele idee achter de OV-Chipkaart is dat men het in de toekomst zal inzetten als vervanger voor Micro Payments buiten het OV om, zeg maar een soort van Chip knip, en het zal me niet verbazen als men het gaat inzetten als creditcard, op deze manier kan TLS het congolmeraat van OV bedrijven voor bankje gaan spelen, de natte droom voor elke OV Directeur.
Maar dan moeten ze aan andere eisen voldoen, waar ze nu (met veel kunst- en vliegwerk) aan zijn ontkomen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86929245
Ik vindt het makke.

Dat je altijd het minumum tarief op je ov-chipkaart moet hebben, om mee te kunnen met de bus of trein, ook ga je maar naar het centrum van je stad met de bus. Als je dan overstapt kun je dan nog in de problemen komen ? Automatische opladen betekend toch alleen dat er automatisch een bepaald op bedrag op die kaart wordt is het minimum bedrag toch niet weg ?

Hebben heel reizigers veel meer saldo op die kaart staan als nodig is, dat genereert structureel ook heel wat geld voor de openbaar vervoer bedrijven. Waarom kan ik niet achteraf betalen via een machtiging via een persoonlijke kaart, bang dat ze hun geld niet krijgen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door rja op 28-09-2010 01:45:39 ]
pi_86929287
Dat hele fockin' kankersysteem moeten ze tezamen met de bedenker ervan in de fik zetten.

Dit is geen vooruitgang, dit is controledrang.
pi_86929476
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 01:37 schreef Salvad0R het volgende:
Dat hele fockin' kankersysteem moeten ze tezamen met de bedenker ervan in de fik zetten.

Dit is geen vooruitgang, dit is controledrang.
Je bent op dreef! Ik heb een paar prachtposts van jou gezien vandaag.
Alleen in de fik zetten?
Ophangen aan de hoogste boom, aan zijn favoriete lichaamsdeel, en het liefst met vislijn.

Btw, hoe kunnen ze een half miljoen per maand STELEN en gewoon nog bestaan?
Hoe is dit in godsnaam mogelijk? :?
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:08:28 #105
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86944892
Hahahahah

quote:
Top ov-bedrijf ontvangt hoge beloning uit publiek geld
Uitgegeven: 28 september 2010 15:55
Laatst gewijzigd: 28 september 2010 16:02
AMSTERDAM – De drie topmensen van gegevensverwerker van de ov-chipkaart Trans Link System (TLS) kregen in 2008 een beloning van gezamelijk 672.000 euro. Dit geld is afkomstig uit de zogenaamde FENS-gelden, publiek geld dat begin deze eeuw werd vrijgemaakt om onder meer de kwaliteit van stations te verbeteren.


Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl. De SP eist dinsdagmiddag tijdens een debat in de Tweede Kamer dat TLS onder toezicht van verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) komt te staan.
Eurlings maakte vorige week in antwoord op kamervragen bekend dat de oprichting van gegevensverwerker TLS, een BV, voor een groot deel is betaald met 85 miljoen euro aan FENS-gelden. Dit fonds van 1,3 miljard is begin deze eeuw in het leven geroepen om de kwaliteit op en rond treinstations te verbeteren.

Volgens spoorwegbeheerder Prorail, die het FENS-geld beheert, is het geld gestoken in apparatuur en software en moet het worden gezien als een donatie. “Deze investering is dus een belangrijk onderdeel geweest van de ontwikkeling van de OV-chipkaart waar destijds een deel van het FENS-geld voor beschikbaar is gesteld”, aldus een voorlichter.

Verlieslijdend
TLS is een BV met diverse vervoersbedrijven als aandeelhouders. Uit onder meer cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) blijkt dat het bedrijf zwaar verlieslijdend is.

In 2006 bedroeg het verlies 9 miljoen euro. Dat liep op van 22 miljoen (2007) naar 23 miljoen in 2008. Over het afgelopen jaar 2009 verloor de onderneming bijna 20 miljoen euro. Het bedrijf verwacht uiteindelijk winstgevend te worden, maar in 2010 nog rode cijfers te schrijven.

In een reactie op de hoge topsalarissen zegt TLS een marktconforme beloning uit te keren. “Waarbij in de bedragen ook variabele beloning en pensioenregeling is meegerekend.” Het bedrijf weigert in te gaan op de vraag waarom het zich niet houdt aan de Balkenendenorm.
Toezicht
SP-kamerlid Farshad Bashir vraagt dinsdag om permanent toezicht op TLS. "We hebben het over meer dan 100 miljoen euro aan publiek geld dat verdwijnt in de bodemloze put van een verliesgevend BV-tje en in de handen van notoire zakkenvullers”, zegt ze tegen NU.nl

Ze benadrukt dat er eerder ook al discussie was over de beloning van de nieuwe directeur Gert Jan Kroon, die eerder bij het vervoersbedrijf GVB in Amsterdam ¤339.000 verdiende.

Nu duidelijk is dat het bedrijf uit publieke middelen wordt gefinancierd, wil Bashir de garantie van minister Eurlings dat TLS volledig openheid van zaken geeft en dat de topmensen en eventuele collega's bij TLS “niet opnieuw van publiek geld fors boven de Balkenendenorm verdienen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:21:40 #106
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86945425
kortom: het ding wordt er gewoon geforceerd doorgedrukt om het een succes te _maken_, en iedereen zit dus straks met de ellende van de bar slechte ov-shitkaartimplementatie opgescheept. Wat een drama
How can I make this topic about me?
pi_86945575
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:21 schreef gebrokenglas het volgende:
kortom: het ding wordt er gewoon geforceerd doorgedrukt om het een succes te _maken_, en iedereen zit dus straks met de ellende van de bar slechte ov-shitkaartimplementatie opgescheept. Wat een drama
Dat gaat niet gebeuren. Gewoon met een papieren treinkaartje blijven reizen. Sowieso is het draagvlak voor de OV-Chipkaart onder de reizigers de afgelopen tijd gedaald. Blijkt ook wel weer uit bovenstaande berichten. Het blijft te allen tijde mogelijk om met papieren treinkaartjes te reizen.
pi_86945822
maar het probleem is dat we al 2jaar weten dat t mislukt is, maar dat de bs gwn doorgaat.. er is al zoveel geld verbrand daar dat ze niet meer terug kunnen :N
pi_86946135
kan het nieuwe kabinet niet ff deze shit oplossen ofzo door het te verbieden ? :')
pi_86946138
En de poortjes blijven ook nog eens open staan. _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_86946219
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
En de poortjes blijven ook nog eens open staan. _O-
Ja, voor 95% van de treinreizigers die met een papieren treinkaartje reist. :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:44:49 #112
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86946285
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
Alsjeblieft
25 redenen voor het falen van de chipkaart. :')
http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal...
How can I make this topic about me?
pi_86946505
In rotterdam met de tram of metro werkt het echt ideaal.

Systeem in de trein is kut en kans op fouten met afschrijvingen veel te hoog.

Zo reis ik nu een aantal weken in rotterdam en al verschillende keren is er 4 euro afgeschreven terwijl je in de online reisoverzichten ziet dat alles keurig is gegaan. krijg je wel weer terug, maar dat lijkt mij niet de bedoeling van het systeem.
ook komt het voor dat de poortjes wel open gaan, maar er toch een error op de display staat. Bij het uitchecken gaat alles wel goed, maar die error moet je maar voor lief nemen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_86946581
quote:
Oplossingen voor lek ov-chipkaart
Uit onderzoek van Het Financieel Dagblad bleek afgelopen week dat uitchecken met de OV-chipkaart dagelijks verkeerd gaat bij ruim zevenduizend reizigers. Dit kost de reizigers een half miljoen euro per maand. Mensen die vergeten uit te checken of dit niet kunnen vanwege haperende apparatuur verliezen hun borg van 4 euro per rit. GroenLinks vindt het aantal niet-uitchekkende passagiers schrikbarend hoog en vindt het bovendien weinig klantvriendelijk, dat reizigers die niet kunnen uitchecken door disfunctionerende apparatuur, zelf achter hun borg aan moeten. Daarom presenteert GroenLinks vijf oplossingen voor het uitchecklek van de ov-chipkaart. Morgen staat dit als actualiteit op de agenda van de gemeenteraad.

Zo pleit GroenLinks voor de invoer van een automatische retourcorrectie. GroenLinkswoordvoerder Fjodor Molenaar: “De meeste ritten zijn retourreizen van A naar B en weer terug van B naar A. Bij een verkeerde uitcheck zou het systeem het bedrag in rekening kunnen brengen van het traject dat de reiziger naar alle waarschijnlijkheid heeft afgelegd, in plaats van hem de volledige borg te laten betalen. Dat is veel eerlijker en bespaart reizigers heel wat teveel betaalde euro's.'

Ten tweede stelt GroenLinks voor om uitcheckpaaltjes bij de tram- en bushaltes te plaatsen. 'In de spits is het vaak zo druk in de tram of bus dat reizigers bij het uitstappen niet kunnen uitchecken. Door ook uitcheckapparaten bij de halte te zetten, maak je het makkelijker voor de reizigers en voorkom je onvolledige transacties', adus Molenaar. Hij pleit er ook voor om het borgbedrag voor het reizen in de tram en de bus te verlagen naar 2 euro: `Voor de bus en tram kan je prima met een lagere borg af. Reizigers worden dan niet langer voor een paar euro, maar voor een paar cent gedupeerd bij een verkeerde uitcheck.'

Tenslotte pleit GroenLinks ervoor om reizigers na een verkeerde uitcheck te waarschuwen via email of sms. De partij wil het voor reizigers ook makkelijker maken om geld terug te vragen via internet. Veel reizigers weten niet dat ze geld terug kunnen vragen bij verkeerd uitchecken. Door in de tram en de bus te wijzen op het bestaan van een claimformulier op de website van het GVB, maak je het makkelijker om het teveel betaalde bedrag terug te vragen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:54:14 #115
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86946653
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Sjonge... Als je dat leest, echt onbegrijpelijk dat iemand zo'n wanprodukt daadwerkelijk ingevoerd wil hebben. Je hebt bijna een academische graad nodig om het te snappen allemaal...
Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86947384
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:52 schreef Aether het volgende:

[..]


en dat half miljoen per maand gaat alleen voor de GVB he, de rest komt er nog bij.

De oplossingen van Groen links zijn ook flauwekul, je moet gewoon een goed werkend systeem maken.

Van mijn part een vaste rittenprijs, 1 euro per rit ofzo in de bus/tram/metro

In Zuid Frankrijk heb je dat ook, hier ben je toch al minimaal 0,78 instaptarief kwijt
pi_86947415
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Des te erger omdat het leest als een weergave van de feiten en een analyse waarom het mis gegaan is, tot blijkt dat het artikel al weer bijna jaar een oud is en voornamelijk voorspellingen bevat.
niet zo raar, want de fouten van de OV chipkaart zijn al sinds 2005 bekend hier in Rotterdam. Dat is nog het ergste, dat niemand blijkbaar een oplossing weet
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:27:57 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86947921
Laat het aub mislukken!!
Ook nooit begrepen waarom het ingevoer dwerd overigens, strippenkaart en treinkaartkje werkten prima en zonder grootschalige fraude..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:15 #119
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86955128
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laat het aub mislukken!!
Ook nooit begrepen waarom het ingevoer dwerd overigens, strippenkaart en treinkaartkje werkten prima en zonder grootschalige fraude..
Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
How can I make this topic about me?
pi_86955274
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
nou die redenen zijn allemaal al achterhaald
ook dat het veiliger zou worden
pi_86955525
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
Het is niet makkelijker :P

Betalen per kilometer is niet eerlijker. Er zijn 2 busverbindingen naar mn huis, en per busverbinding betaal ik een ander bedrag. Blijkbaar geldt dus dat hoe slechter de dienstverlening (hoe groter de omweg en hoe langer ik onderweg ben), hoe meer de vervoerder verdient. Lekker eerlijk :')

En dat in en uitstappen gaat absoluut niet sneller met die teringpoortjes :') Alleen in de bus zou het theoretisch kunnen schelen, als die busmaatschappijen de achterdeuren gewoon eens open zouden gooien. Met de trein zou het ook nooit sneller kunnen worden. Of je krijgt die kutpoortjes, of je houdt de huidige situatie dat je een half uur naar een speld in een hooiberg loopt te zoeken. Je hebt nu al gauw 5 minuten extra overstaptijd nodig om in te checken bij de NS.
pi_86969407
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Redenen:
• dit was makkelijker en duidelijker voor de reiziger: namelijk 1 kaart voor alle soorten openbaar vervoer.
• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
Het instappen gaat idd sneller, maar het uitstappen is bij sommige punten een drama, zelf stap ik dagelijks uit bij halte weesperplein met de tram, dan willen er 15 man uit, en die moeten allemaal eerst uitchecken, het vervelende is dat is vaak twijfel of ik uitgecheckt heb, omdat de uitcheckpaal een beetje traag reageert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 09:22:32 #123
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86970448
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:

• het oneerlijke zone-systeem van de strippenkaart vervangen door de eerlijker betalen-per-afgelegde-kilometer registratie
ja, want hele volkstammen waren zo ontevreden en voelden zich achtergesteld hierdoor. Vooral voor die 10 cent die het misschien scheelt. Op jaarbasis zou dat toch wel zo'n 50 euro zijn. Nou nou...

quote:
• snelheid: simpel de kaart bij de lezer houden... -> bevordert de doorvoersnelheid bij instappen in bus en trein.
Bij de trein gaat dat dus echt niet werken, en wordt de doorvoersnelheid echt niet hoger.
Als ik naar bijvoorbeeld Rotterdam Centraal kijk, daar stappen in de spits honderden mensen tegelijk uit één trein. Die moeten dan allemaal via een niet al te brede trap de tunnel in. Als je daar onderaan (of bovenaan) poortjes zet, krijg je daar nog meer opstoppingen. Een kwart van de mensen daar gaat staan wachten met uitchecken totdat het schermpje weer aangeeft van "houdt uw kaart voor de lezer", terwijl dat helemaal niet nodig is. Gevolg: nog meer opstoppingen. Dit is in de metro in R'dam al overduidelijk, terwijl er daar in de spits toch een stuk minder mensen de poortjes passeren.
Daar komt nog bij dat ik met grote regelmaat (1 op de 10 keer, minimaal) er wat misgaat bij het uitchecken en de poortjes niet open gaan, en men het nog een keer moet proberen. Echter, op dat moment moet je wèl wachten tot het poortje gereset is, wat langer duurt.

Nee, voor de trein gaat dit in de spits hele grote problemen opleveren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86970576
quote:
Op maandag 27 september 2010 11:12 schreef Disko.Krali het volgende:
Op welk punt werkt de OV-chipkaart dan niet? :O
Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_86971649
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:28 schreef Charmian het volgende:

[..]

Als je iedere dag van A naar B reist en daar de ene keer 2,75 voor betaalt en de andere keer 2,98. Ik noem maar iets.
Dan doe je toch zelf echt iets fout
Farklı olanlar onların derdi
pi_86971680
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:11 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Dan doe je toch zelf echt iets fout
Nee hoor, die apparaten reken gewoon niet altijd de juiste halte, of soms rijdt de bus wat om waardoor je wat meer mag betalen. Dat is een bekend probleem met dit systeem. 8-)
pi_86972137
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Zo werkt dat nu ook.
Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
pi_86972240
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:30 schreef Light het volgende:

[..]

Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn :)

het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
pi_86973229
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
pi_86973364
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
NS wil de poortjes open houden

in Rotterdam is er een daling van 10% van het aantal reizigers, lijkt me niet dat de overheid daar blij mee is.
pi_86973944
maakt niet uit, ik moet nog steeds reizen met dat ding en ik merk nergens dat er stappen worden ondernomen
pi_86974035
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86974094
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn :)
Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
quote:
het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
pi_86974098
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
pi_86974130
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
koop een anonieme kaart met muntjes wil je anoniem blijven
Ik koop wel kaartjes.
pi_86974288
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Light het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
[..]


met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
pi_86974311
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
of net als in Singapore en/of Hong Kong iedereen anoniem laten reizen, ook met abonnement en kortingen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 11:43:53 #138
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86974315
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
hm, goed dat je dat noemt. ik moet het nog eens proberen op het station.
M'n metro-abo staat in iedergeval wel op dezelfde kaart.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86974324
Dreigt te mislukken? Is toch al mislukt?
Of toch du vader?
pi_86975621
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
pi_86975846
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
Je kunt wel reizen op saldo aanvragen.
pi_86975942
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_86976230
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
in Zuid Frankrijk ook

perfect, van Nice naar Monaco voor 1 euro en die bussen zitten wel vol i.t.t. de streekbussen hier in NL
  Redactie Frontpage woensdag 29 september 2010 @ 17:56:37 #144
145738 superworm
is erbij
pi_86988746
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.

Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.

Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.

Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. :X
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_86989153
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef superworm het volgende:
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.

Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.

Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.

Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. :X
Dat is ook het probleem, niemand controleert, dus niemand is verantwoordelijk
Gewoon nar de vervoerder gaan met klachten en voet bij stuk houden.

De vrvoerders zijn TLS trouwens en daar heb je een contract mee
  woensdag 29 september 2010 @ 18:21:13 #146
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86989582
En die lezers zijn echt onwijs vaak stuk. Raar, voor een apparaat zonder bewegende onderdelen..
How can I make this topic about me?
  woensdag 29 september 2010 @ 18:53:15 #147
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86990729
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
This isn't even my final form.
pi_86990801
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
OV bedrijven willen niet meer reizigers.
Dat hebben ze heel duidelijk laten merken.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:02:06 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86991057
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86991391
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_86991398
Ik ga zo het ritje doen, zal voor grap eens foto van maken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 29 september 2010 @ 20:31:10 #152
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86995320
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86995464
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
  woensdag 29 september 2010 @ 20:42:35 #154
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86996009
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

zones zijn er nog steeds hoor, worden gebruikt voor abonnementen
Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:53:05 #155
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86996553
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro :D
Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. :D
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86996885
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Maar met de bus en die kaart wordt er afgerekend per kilometer, terwijl dat met de strippenkaart per zone gaat.
ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
pi_86997110
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die zones hadden we hier ook, maar zijn met de invoering van dat onding verdwenen...
ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:05:16 #158
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86997228
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:03 schreef longinus het volgende:

[..]

ze willen gewoon weten waar je in en uitstapt, marketing.
Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86997672
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Naast dat ik dit een vrij dom argument vind (niet van jou, maar van 'de ov-bedrijven') is het afrekenen per kilometer voor de meeste mensen duurder dan per zone.
De gemiddelde prijs zou niet stijgen, volgens de hooge heeren in Den Haag. Het is niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer geweest zijn, dat die uitspraken achteraf niet helemaal niet correct blijkt.
pi_87000919
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja maar voor abonnementen wordt er nog steeds met zones gerekend, in Rotterdam omg in elk geval wel
Gelden nog voor heel Nederland. Tenzij er abonnementen komen waarmee een x aantal kms vanaf een plek/halte gereisd kan worden zou ik niet weten hoe ze dat anders kunnen doen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_87008794
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Bij mij zijn de bedragen ook variabel. Zo reis ik iedere dag met bus 34/35 dezelfde route en de ene keer betaal ik de normale prijs en de andere keer alleen het instaptarief. 8)7 Dit gebeurt trouwens vaak wanneer lijn 34 in de 35 verandert en andersom op het Centraal Station. Volgens mij kan het systeem niet meer goed nadenken wanneer je uitcheckt terwijl de chauffeur bezig is met het veranderen van de lijnfilm. Gisteren hoefde ik trouwens ook alleen het instaptarief te betalen in bus 36 terwijl ik daar bij een normale halte uitstapte, dus het kan zo zijn dat bovenstaande er helemaal niks mee te maken heeft hoewel het op lijn 34/35 veel vaker voorkomt. Oh en even voor de betweters: ik check niet direct uit om vervolgens nog een paar haltes mee te reizen. Daar ligt het dus niet aan. :P

En ik heb ook al een keer meegemaakt dat het display van de chipkaart automaat aangaf dat mijn reis 0.00 euro had gekost. Ach ja, ik vind het niet erg hoor maar het geeft wel aan dat het systeem verre van perfect functioneert.

[ Bericht 7% gewijzigd door kip_zonder-kop op 30-09-2010 02:43:35 ]
Tok.
pi_87013010
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik hoef niet over te stappen, het is een directe verbinding tussen mijn huis en werk. Dat maakt het zo raar. :D
Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_87013056
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vreemd, wel een keer meegemaakt dat iemand die NA mij instapte, meer moest betalen als mij ik :D
pi_87013280
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]


Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_87018486
En hoeveel procent van die 5% zijn studenten? :D
Moo
  donderdag 30 september 2010 @ 19:02:28 #166
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_87032216
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
Handelsgeest. :')


Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.

Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.


Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
pi_87032726
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:02 schreef Frith het volgende:

[..]

Handelsgeest. :')


Al is het inderdaad bizar dat het systeem in de Parijse metro allang werkt en het hier dan weer moeilijk wordt gemaakt.

Ze doen ook geen moeite om poortjes op NS stations te zetten, zodat je ook geen automatische uitcheck routine hebt waar niks mis mee kan gaan. Dat zou al 99% van alle mogelijke problemen wegnemen, maar in de oneindige wijsheid heeft men een gefaseerde invoering genomen voor iets wat duidelijk niet gefaseerd kan worden ingevoerd.


Plastic kaartje was handiger, wat de studentenkaart betreft.
slechts 5% gebruikt de chipkaart bij NS, dus de problemen die komen door verkeerd uitchecken komen niet daardoor. Eerder door falende software en hardware in bussen en trams
  donderdag 30 september 2010 @ 20:11:41 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87034930
Mag er hier ook gratis meer forenzen, ik betaal wel voor mijn eigen vervoer; kansloos onding dat die kaart is :N
  donderdag 30 september 2010 @ 20:13:59 #169
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87035045
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben Zaans/Amsterdams, das normale uitspraak ;)
Het is wel gewoon fout :P ..ik doe het ook daar niet van :+
pi_87036495
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:41 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]


Als je gaat verbeteren, doe het dan goed.
pi_87036883
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
NS snapt het zelf ook niet. Ze klagen dat er zo weinig mensen gebruik maken van de OV-chipkaart, en ondertussen kunnen abonnementshouders (en studenten met vrij reizen?) niet in- en uitchecken.
pi_87171338
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.


http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
pi_87171488
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.


http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
_O_ Hulde voor de ANWB
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:30:01 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_87177636
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:34 schreef macca728 het volgende:
AMSTERDAM - De ANWB is per direct uit het landelijk consumentenoverleg over de OV-chipkaart gestapt.

© NU.nl/Alphons NieuwenhuisDe ANWB voelt zich onvoldoende serieus genomen en ziet geen meerwaarde in verdere deelname. Dat laat de bond voor weggebruikers weten in een brief aan het ministerie van Verkeer & Waterstaat.

Het grootste probleem voor de ANWB is dat het te lang duurt voordat reizigers enige verbetering merken terwijl de de invoering van de OV-chipkaart volop doorgaat en de strippenkaart in steeds meer regio's verdwijnt.


http://www.nu.nl/binnenla(...)eg-ov-chipkaart.html
Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_87178368
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik las het net op TT. Dit zijn de goede berichten. Eindelijk een organisatie van de gevestigde orde die met een hard statement komt.
ik vraag me weleens af wat ze bespreken in dat overleg

over dat spoeddebat een par weken geleden hoor je ook niets meer, zijn de problemen voor de studenten nu opgelost ?
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:46:08 #176
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_87180595
Dit is echt een toppertje wat betreft Nederlandse onkunde. Het is een falende schijtkaart en hij word koste wat het kost toch doorgedrukt.
'sup.
pi_87796013
quote:
NS-korting ov-chipkaart niet geldig bij concurrent
Reizigers met een kortingskaart van de Nederlandse Spoorwegen krijgen geen korting bij andere vervoerders als ze de OV-chipkaart gebruiken. De NS adviseert de vaste klanten op die trajecten vooral te reizen met het papieren kaartje.

Op een aantal trajecten voerde vervoerder Veolia recentelijk de mogelijkheid in om met de OV-chipkaart te betalen. Al snel kwamen de eerste klachten binnen van houders van een voordeelurenkaart. Die hebben buiten de spits in de trein recht op 40 procent korting, maar kregen die niet. Het papieren kaartje is daardoor bij het reizen met meerdere vervoerders goedkoper dan de OV-chipkaart.

Decentralisatie
Het probleem is de manier waarop de chip in de kaart is opgebouwd. Het recht op korting staat op een gedeelte van de chip waar alleen de Nederlandse Spoorwegen toegang toe hebben. Arriva kan de korting dus niet uitlezen. Ook andere vervoerders op het spoor, zoals Syntus en Connexxion, hebben mogelijk dezelfde problemen.

"Het is een van de gevolgen van de politieke beslissing van destijds om de verantwoordelijkheid voor de invoering van de OV-chipkaart decentraal te beleggen", vertelt een voorlichter bij de Nederlandse Spoorwegen. Zijn bedrijf gaat dan ook in overleg met vervoerders. Desgevraagd adviseert hij reizigers die met meerdere spoorbedrijven reizen om het papieren kaartje te blijven gebruiken.

Gratis korting
Vervoerder Veolia erkent de situatie, maar wijst erop dat het bedrijf voor de treinlijnen in Limburg een gratis kortingsproduct biedt. "Daarmee krijgen ze 40 procent korting op onze treinen en 20 procent op de bussen in de daluren", vertelt een zegsvrouw. Om dit product te krijgen moet het in de webwinkel voor de ov-chipkaart voor 1 eurocent worden gekocht.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:07 #178
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87796359
"Alle fouten zijn gewoon schoonheidsfoutjes; de kaart werkt prima"
pi_87796541
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:57 schreef fs180 het volgende:
"Alle fouten zijn gewoon schoonheidsfoutjes; de kaart werkt prima"
Op zich is dat nog waar ook. Niet de kaart is het probleem, maar het chaotische tarieven stelsel waarbij iedere vervoerder en regio ter plekke steeds weer eigen tarieven, regelingen en uitzonderingen verzint.
pi_87796625
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:49 schreef Aether het volgende:

[..]


Pffff, handig. :'). Als ik ergens naar toe ga (ik kom nog wel eens in de periferie van dit treinland) moet ik goed bedenken of ik alleen met NS reis of ook met Arriva, Veolia, Connexxion of Syntus. In dat geval moet ik een kaartje kopen. Zo handig. :'). Nu heb ik nog het geluk dat ik weet op welke lijnen die rijden maar de gemiddelde reiziger weet dat echt niet.
For great justice!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:04:54 #181
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87796723
quote:
Om dit product te krijgen moet het in de webwinkel voor de ov-chipkaart voor 1 eurocent worden gekocht.
Wat een treurig zootje is het toch weer. :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87797504
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Pffff, handig. :'). Als ik ergens naar toe ga (ik kom nog wel eens in de periferie van dit treinland) moet ik goed bedenken of ik alleen met NS reis of ook met Arriva, Veolia, Connexxion of Syntus. In dat geval moet ik een kaartje kopen. Zo handig. :'). Nu heb ik nog het geluk dat ik weet op welke lijnen die rijden maar de gemiddelde reiziger weet dat echt niet.
Ze willen gewoon iedereen uit het OV en in de auto.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:43:48 #183
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87798426
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Pffff, handig. :'). Als ik ergens naar toe ga (ik kom nog wel eens in de periferie van dit treinland) moet ik goed bedenken of ik alleen met NS reis of ook met Arriva, Veolia, Connexxion of Syntus. In dat geval moet ik een kaartje kopen. Zo handig. :'). Nu heb ik nog het geluk dat ik weet op welke lijnen die rijden maar de gemiddelde reiziger weet dat echt niet.
Ja ja, de zegeningen van privatiseren en concurrentie. :P
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87800532
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 16:43 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja ja, de zegeningen van privatiseren en concurrentie. :P
niets met concurrentie te maken en privatisering, want met een papieren kaartje krijg je wel gewoon korting bij andere vervoerders.

Gewoon weer falen van de OV chipkaart, waar dit niet in kan worden gebouwd.
Het kan wel, maar stel je voor zeg, dan moeten we toch nadenken
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:37:55 #185
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_87800574
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 16:04 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat een treurig zootje is het toch weer. :')
Die ¤0,01 is nog een tijdelijk tarief ook ben ik bang. Connexxion biedt voor Oost-Nederland ook zo'n dalurenkaart aan (20% korting in de bus) voor ¤0,01. Die kost normaal gesproken ¤7,50/jaar.
pi_87802746
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:37 schreef freako het volgende:

[..]

Die ¤0,01 is nog een tijdelijk tarief ook ben ik bang. Connexxion biedt voor Oost-Nederland ook zo'n dalurenkaart aan (20% korting in de bus) voor ¤0,01. Die kost normaal gesproken ¤7,50/jaar.
die 0,01 moet je betalen ter verificatie van je bankrekening. Het gaat hier namelijk om het bestellen van automatisch opwaarderen

Normaal kost een OV-chipkaart ¤ 7,50. De Provincie Overijssel en Regio Twente bieden haar inwoners de kaart echter tijdelijk gratis aan. U dient dan wel meteen voor automatisch opladen te kiezen.

Burgers worden dus gelijk genaaid, want automatsich opwaarderen is voor heel veel mensen geen zegen
en nu ben je het nog verplicht ook
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:14:32 #187
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_87804385
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

die 0,01 moet je betalen ter verificatie van je bankrekening. Het gaat hier namelijk om het bestellen van automatisch opwaarderen

Normaal kost een OV-chipkaart ¤ 7,50. De Provincie Overijssel en Regio Twente bieden haar inwoners de kaart echter tijdelijk gratis aan. U dient dan wel meteen voor automatisch opladen te kiezen.

Burgers worden dus gelijk genaaid, want automatsich opwaarderen is voor heel veel mensen geen zegen
en nu ben je het nog verplicht ook
Nee, dat is een aanbieding voor de OV-chipkaart, een fysieke kaart dus.

Ik heb het over iets anders, namelijk deze aanbieding: https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=50430& , dat is een product die je op de kaart kunt laden, en kunt bestellen via de OV-chipkaart website.
pi_87804636
Als ze het gebruik van de chipkaart willen stimuleren, moeten ze die papieren kaartjes afschaffen of een stuk duurder maken.

Dit wil verder niet zeggen dat ik een voorstander van de chipkaart ben :P
pi_87804744
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Als ze het gebruik van de chipkaart willen stimuleren, moeten ze die papieren kaartjes afschaffen of een stuk duurder maken.

Dit wil verder niet zeggen dat ik een voorstander van de chipkaart ben :P
R u Fuckin kidding me?
pi_87804998
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:19 schreef GuitarJJ het volgende:
Als ze het gebruik van de chipkaart willen stimuleren, moeten ze die papieren kaartjes afschaffen of een stuk duurder maken.

Dit wil verder niet zeggen dat ik een voorstander van de chipkaart ben :P
je kan ook de OV chipkaart goedkoper maken hoor, dan trek je meer mensen dan als het OV nog duurder maken

Hebben ze in Singapore ook gedaan, chipkaarttarieven stuk lager, kozen alle mensen voor de chipkaart
pi_87805077
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan ook de OV chipkaart goedkoper maken hoor, dan trek je meer mensen dan als het OV nog duurder maken

Hebben ze in Singapore ook gedaan, chipkaarttarieven stuk lager, kozen alle mensen voor de chipkaart
De tarieven zijn toch al lager? Op mijn traject iig wel!
pi_87805140
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:14 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, dat is een aanbieding voor de OV-chipkaart, een fysieke kaart dus.

Ik heb het over iets anders, namelijk deze aanbieding: https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=50430& , dat is een product die je op de kaart kunt laden, en kunt bestellen via de OV-chipkaart website.
oh ok, dat is wel een goede aanbieding an sich, moeten ze in de randstad ook doen !!
pi_87805259
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

De tarieven zijn toch al lager? Op mijn traject iig wel!
nou in Amsterdam, Nijmegen, Utrecht ligt het tarief van de OV chipkaart gemiddeld een stuk hoger.
In Rotterdam iets lager, na een flinke prijsstijging net voor de OV chipkaart

Bij NS is het gelijk of enkele reis iets goedkoper dan een fysiek kaartje, na een prijsstijging van 2x 6%, dus uiteindelijk ook een stuk duurder
pi_87805297
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:30 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

De tarieven zijn toch al lager? Op mijn traject iig wel!
jouw traject misschien.
hier zijn ze tenminste 20 procent hoger.
op sommige ritten met de bus meer dan 180% :')
pi_87918654
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)20klantvriendelijker

'OV-chipkaart kan klantvriendelijker'
24 oktober 2010


Het vertrouwen in de OV-chipkaart kan worden hersteld door hem klantvriendelijker te maken. Dat denkt GroenLinks in Rotterdam.


Gemeenteraadslid Arno bonte stelt in een brief aan verkeersminister Melanie Schultz van Haegen een aantal maatregelen voor om de klantvriendelijkheid van de OV-chipkaart te verbeteren. Zo zou de aanschaf van de kaart gratis moeten zijn, en zou het instaptarief moeten verdwijnen.

Ook wil Bonte dat er maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen vergeten om uit te checken.
pi_87918801
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:57 schreef macca728 het volgende:
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)20klantvriendelijker

'OV-chipkaart kan klantvriendelijker'
24 oktober 2010


Het vertrouwen in de OV-chipkaart kan worden hersteld door hem klantvriendelijker te maken. Dat denkt GroenLinks in Rotterdam.


Gemeenteraadslid Arno bonte stelt in een brief aan verkeersminister Melanie Schultz van Haegen een aantal maatregelen voor om de klantvriendelijkheid van de OV-chipkaart te verbeteren. Zo zou de aanschaf van de kaart gratis moeten zijn, en zou het instaptarief moeten verdwijnen.

Ook wil Bonte dat er maatregelen worden genomen om te voorkomen dat mensen vergeten om uit te checken.
als je het instaptarief afschaft, maakt het toch niet meer uit of je vergeet uit te checken ?
pi_87919648
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je het instaptarief afschaft, maakt het toch niet meer uit of je vergeet uit te checken ?
Het instaptarief staat los van de borg die je betaalt bij het inchecken.
  Redactie Frontpage zondag 24 oktober 2010 @ 23:24:07 #198
145738 superworm
is erbij
pi_87919852
http://www.omroepgelderla(...)yendaal-vernield.htm

NIJMEGEN - Alle OV-chippalen op station Nijmegen Heyendaal zijn vernield. Treinreizigers kunnen daardoor niet in- of uitchecken met hun OV-chipkaart. Dat kan nog enkele weken duren.

Naast de overlast voor reizigers is de financiële schade groot. Volgens vervoerder Veolia loopt de schade in de tienduizenden euro's. Veolia vermoedt dat het een doelgerichte actie is.

Volgens een woordvoerder zijn de palen vernield met een zware hamer of honkbalknuppel. Het station wordt veel gebruikt door studenten, omdat het vlakbij de Radboud Universiteit ligt.
A A A
woensdag 20 oktober 2010
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_87921402
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:18 schreef Light het volgende:

[..]

Het instaptarief staat los van de borg die je betaalt bij het inchecken.

Instaptarief = borg

Bus, metro en tram Trein (NS) Trein (Veolia)
Anonieme en Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 4 ¤ 20 ¤ 15
Persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement ¤ 4 ¤ 10
¤ 15

Bij Veolia is die borg weer lager dan bij NS maar hoger als je met voordeelurenkaart reist
Maar je krijgt nu toch juist weer geen korting als je met de OV chipkaart bij Veolia (trein) reist ?
pi_87921520
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:24 schreef superworm het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)yendaal-vernield.htm

NIJMEGEN - Alle OV-chippalen op station Nijmegen Heyendaal zijn vernield. Treinreizigers kunnen daardoor niet in- of uitchecken met hun OV-chipkaart. Dat kan nog enkele weken duren.

Naast de overlast voor reizigers is de financiële schade groot. Volgens vervoerder Veolia loopt de schade in de tienduizenden euro's. Veolia vermoedt dat het een doelgerichte actie is.
Volgens een woordvoerder zijn de palen vernield met een zware hamer of honkbalknuppel. Het station wordt veel gebruikt door studenten, omdat het vlakbij de Radboud Universiteit ligt.
A A A
woensdag 20 oktober 2010
nee het gebeurde per ongeluk :)

zal na een voetbalwedstrijd of avond stappen wel meer gebeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')