Nee hoor, die apparaten reken gewoon niet altijd de juiste halte, of soms rijdt de bus wat om waardoor je wat meer mag betalen. Dat is een bekend probleem met dit systeem.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:11 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Dan doe je toch zelf echt iets fout
Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.quote:
terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijnquote:Op woensdag 29 september 2010 10:30 schreef Light het volgende:
[..]
Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
NS wil de poortjes open houdenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn![]()
quote:het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijvenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
Ik koop wel kaartjes.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
koop een anonieme kaart met muntjes wil je anoniem blijven
met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?quote:Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Light het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
[..]
of net als in Singapore en/of Hong Kong iedereen anoniem laten reizen, ook met abonnement en kortingenquote:Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
hm, goed dat je dat noemt. ik moet het nog eens proberen op het station.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
Je kunt wel reizen op saldo aanvragen.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
in Zuid Frankrijk ookquote:Op woensdag 29 september 2010 12:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
Dat is ook het probleem, niemand controleert, dus niemand is verantwoordelijkquote:Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef superworm het volgende:
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.
Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.
Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.
Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar.
OV bedrijven willen niet meer reizigers.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart.quote:Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
Bij een overstap betaal je minder he?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart.Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |