abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86971680
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:11 schreef Disko.Krali het volgende:

[..]

Dan doe je toch zelf echt iets fout
Nee hoor, die apparaten reken gewoon niet altijd de juiste halte, of soms rijdt de bus wat om waardoor je wat meer mag betalen. Dat is een bekend probleem met dit systeem. 8-)
pi_86972137
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...Zo werkt dat nu ook.
Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
pi_86972240
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:30 schreef Light het volgende:

[..]

Nu los je dat op door twee kaartjes te kopen. 1 tot het eerste station waar de trein na 9:00 stopt, en 1 voor de rest van het traject. En je kunt gewoon in de trein blijven zitten.
terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn :)

het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
pi_86973229
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
pi_86973364
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik denk niet dat de ov-chipkaart dreigt te "mislukkken" of dat het alsnog wordt afgeschaft.
hier in rdam is deze kaart gewoon doorgedrukt, geen ov chipkaart ? geen ritjes met het ov. je moest het wel aanschaffen en het zal niet lang duren voor dat het in het hele land zo wordt ingevoerd.
NS wil de poortjes open houden

in Rotterdam is er een daling van 10% van het aantal reizigers, lijkt me niet dat de overheid daar blij mee is.
pi_86973944
maakt niet uit, ik moet nog steeds reizen met dat ding en ik merk nergens dat er stappen worden ondernomen
pi_86974035
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:12 schreef EilandjeOnline het volgende:
Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86974094
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl dit voor de OV chipkaart heel makkelijk te implementeren moet zijn :)
Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
quote:
het meereizen met korting is ook nog niet opgelost, nu moet ik voor mijn vriendin een los kaartje kopen, die nog duurder is ook dan mijn chipkaart tarief, over eerlijk gesproken
pi_86974098
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, de overheid is voor omdat het een uitstekende manier is om zoveel mogelijk burgers te kunnen volgen en in de gaten te houden.
koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
pi_86974130
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:
koop een anonieme kaart met muntjes wil je anoniem blijven
Ik koop wel kaartjes.
pi_86974288
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef Light het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, hebben ze dat niet geïmplementeerd. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik met mijn jaartrajectkaart op saldo ga reizen, deels binnen en deels buiten het traject waar de kaart geldig is. Zou me niets verbazen als ik dan nog een keer betaal over het traject waar ik recht heb op vrij reizen.
[..]

met een jaartrajctkaart kan je toch helemaal nog niet in en uitchecken ?
abonnementhouders worden in de kou gezet door de NS, lekker handig ook
pi_86974311
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

koop een anonieme kaart met muntjes en met een bivakmuts op , wil je anoniem blijven
of net als in Singapore en/of Hong Kong iedereen anoniem laten reizen, ook met abonnement en kortingen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 11:43:53 #138
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_86974315
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

hm, goed dat je dat noemt. ik moet het nog eens proberen op het station.
M'n metro-abo staat in iedergeval wel op dezelfde kaart.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_86974324
Dreigt te mislukken? Is toch al mislukt?
Of toch du vader?
pi_86975621
wat een diebiel gedoe met dat uitchecken

hier in parijs en omgeving ( ile de france ) werkt zon kaart prima, nergens problemen mee
Je kan een abbo kopen voor verschillende zones, per week of voor een maand

als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Bij de metro gebruik je die kaart alleen om door de poortjes heen te komen, in de zone waar je zit
Ik zit in zone 4-5 ( disneyland), mocht in naar parijs gaan, koop ik een metro kaartje extra voor zone 1-3 en that's it

Dit is gewoon goed geregeld hier

IK snap het systeem in Nederland niet en vind het raar dat je moet uitschecken en als je dat niet doet je geld erop verliest
pi_86975846
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kunt wel reizen op saldo aanvragen.
pi_86975942
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:22 schreef psv-gomes het volgende:
als je instapt in de bus moet je je kaart laten valideren, bij uitstappen gewoon niks
Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_86976230
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is in bijv. Londen ook zo. Bussen zijn een vast tarief ongeacht de afstand.
in Zuid Frankrijk ook

perfect, van Nice naar Monaco voor 1 euro en die bussen zitten wel vol i.t.t. de streekbussen hier in NL
  Redactie Frontpage woensdag 29 september 2010 @ 17:56:37 #144
145738 superworm
is erbij
pi_86988746
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.

Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.

Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.

Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. :X
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_86989153
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:56 schreef superworm het volgende:
Proef op de som genomen. TLS ('De OV-chipkaart') zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitrol en het onderhoud van incheckpaaltjes/apparaten/etc., en verwijst naar de provinciale of regionale overheid.

Die verwijzen op hun beurt bij navraag, naar de plaatselijke vervoersbedrijven.

Die ontkennen ook verantwoordelijkheid en wijzen terug naar TLS of de overheden.

Er blijkt een sticker op elk apparaat te staan met een servicenummer. Uiteindelijk wordt door beide de vervoerder én TLS hiernaar verwezen. Belt u dat nummer maar. :X
Dat is ook het probleem, niemand controleert, dus niemand is verantwoordelijk
Gewoon nar de vervoerder gaan met klachten en voet bij stuk houden.

De vrvoerders zijn TLS trouwens en daar heb je een contract mee
  woensdag 29 september 2010 @ 18:21:13 #146
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86989582
En die lezers zijn echt onwijs vaak stuk. Raar, voor een apparaat zonder bewegende onderdelen..
  woensdag 29 september 2010 @ 18:53:15 #147
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_86990729
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
This isn't even my final form.
pi_86990801
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
En dan blijven zeuren dat men meer gebruik moet maken van het OV omwille het milieu. Als ik geen student was, was het OV ook niet aantrekkelijk voor mij.
OV bedrijven willen niet meer reizigers.
Dat hebben ze heel duidelijk laten merken.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:02:06 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86991057
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:53 schreef Levolution het volgende:
Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86991391
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Binnen Amsterdam is het OV best prima. Ik reis daar vrijwel dagelijks mee en het werkt prima. Alleen die OV-chipkaart. :') Reis 3 tot 5x per week 2x per dag dezelfde route, altijd rond dezelfde tijdstippen, en de bedragen die ik betaal schommelen per dag tussen de 75 cent en de 2 euro. 8)7
Bij een overstap betaal je minder he?
Overigens heb ik ook een vage, als ik van Spaklerweg naar Amstel ga met de metro, en vervolgens overstap op lijn 12, naar Roelofhartplein, dan geeft ie bij laatste checkout aan: kosten 0 euro :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')