quote:Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
quote:Dat vergeet ik idd steedsOp vrijdag 29 oktober 2010 15:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is.
quote:Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
quote:in Rotterdam heb je die ook, alleen zijn die dan weer geldig bij de RET.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:47 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat vergeet ik idd steeds
[..]
Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
Maar het is natuurlijk wel een van de vele gaten in het systeem. Waar niet uitchecken een grote melkkoe is voor de NS wordt hier een situatie beschreven waar de klant er voordeel van kan hebben. Ook al mag het dan misschien niet officieel.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:16 schreef Schanulleke het volgende:
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
En voor mij heel onduidelijke redenen, de laatste 10 reizen met die je gedaan heb met die kutkaart.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitcheckenquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:00 schreef Drinky het volgende:
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken
Bestaan in het buitenland toch ook?quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef macca728 het volgende:
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
quote:OV-chipkaart: minder poorten en meer palen
De NS gaat op minder plaatsen door Nederland toegangspoorten plaatsen. Het aantal stations waar poorten komen is van 115 teruggebracht naar ongeveer 90. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen tegenover de NOS.
Dit besluit komt op een bijzonder moment: het aantal vergeten uitchecks neemt namelijk toe, door het stijgende aantal gebruikers, nu rond de 900.000. Met poortjes wordt de kans op vergeten uit te checken bijna teruggebracht naar nul. De keuze voor 115 stations met poorten kwam uit het veiligheidsoogpunt. De 115 stations waar oorspronkelijk poorten zouden komen, waren de grotere en onveiligere stations. Ook het verminderen van het aantal zwartrijders was een belangrijk punt.
Maar nu heeft de NS dus besloten in om en nabij 90 stations poorten te plaatsen. De reden die de Herbert Brinkman, woordvoerder van de NS, hiervoor geeft, is dat de NS 90% van de reizigers wil controleren. Dat wordt ook gehaald met het verminderde aantal poorten, in combinatie met de controle van de conducteurs op de trein.
OV-loket
Het OV-loket, de onafhankelijke ombudsman voor het openbaar vervoer in Nederland, is niet te spreken over de vermindering van het aantal poortjes. Reizigers vergeten makkelijker om uit te checken. Woordvoerder Dorathé Hoentjen van het loket geeft aan dat de in- en uitcheckpoortjes vaak op onlogische plekken staan, er te weinig staan en ze niet op alle stations op dezelfde plek staan.
De NS heeft aangegeven open te staan voor suggesties over de het aantal poortjes op stations. 'We zijn nog volop in de ontwikkeling met de chipkaart. Daar horen ook de aanpassingen bij als dat nodig blijkt', aldus Brinkman.
Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.quote:
Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
Er staat wel met koeieletters boven elke rits poorten of het voor trein of metro is toch?quote:Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
zeker na een langere reis is die kans veel groter jaquote:Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Met palen zit je tenminste niet opgesloten als er weer een poortje weigert op een station, waar geen personeel aanwezig isquote:Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
quote:Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Schenkstroop het volgende:
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |