abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88107903
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. :P

Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
pi_88108333
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. :P
Dat vergeet ik idd steeds ;(
quote:
Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88108509
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat vergeet ik idd steeds ;(
[..]

Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
in Rotterdam heb je die ook, alleen zijn die dan weer geldig bij de RET.
Je heb ook nog andere vervoerders (Qbuzz, Arriva) die die kaartjes dan weer niet accepteren

Het probleem is gewoon dat er teveel vervoerders zijn, die allemaal hun eigen voordeelkaartjes hebben of andere tarieven.
pi_88164956
Ik was gisteren wat aan het zappen en kwam een max aflevering tegen over problemen met de ov-chip kaart.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/997814-ov-chipkaart

Het is te triest voor woorden er zat de directeur van TLS heel stoïcijns die alleen maar wat onsamenhangend te stamelen dat mensen maar naar automatisch opladen moeten overstappen.

Er komt een vrouw voorbij die automatisch opladen aangevraagd heeft en een TLS die het niet voor elkaar krigt die vrouw die van kast, naar de muur, naar het volgende kastje gestuurd wordt, en die directeur van tls dan maar zeggen dat het aan de vervoerders ligt en dat de vervoerders nogmaals geinstrueerd zijn wat ze moeten doen.

Die directuer mogen ze wat mij betreft meteen ontslaan zoals ik deze heb gezein in de max uitzendingen, die is niet daadkrachtig en kan alleen maar wat neuzelen over de feiten die wel werken. |:(

En dan zie ik ook nog eens dat er onder dit topic reclame komt voor de ov-chip kaart. :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:06:47 #255
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88165223
Je moet een aantal dingen goed onthouden en doorhebben met die chip. De eerste keer dat ik reisde met dat onding kon ik niet uitchecken en toen kwam alle kwaadheid over cashless-society /new world order facism/ en govt conspiracy bij mij naar boven en begon ik hardop te schelden. Ik zei oa wat is dit ik ben toch geen koe en begon te loeien. 1 meisje vond het leuk en vroeg me waarom ik kwaad was. ik zei ik kan niet wennen aan de chip ik word er agressief van, Toen zag ik dat bordje boven de uitcheck turnstyles en begon het te dagen. Er is natuurlijk verschil tussen trein en metro uitcheckpoints... pfff

[ Bericht 24% gewijzigd door Schenkstroop op 31-10-2010 09:12:38 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:16:46 #256
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_88165303
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
Maar het is natuurlijk wel een van de vele gaten in het systeem. Waar niet uitchecken een grote melkkoe is voor de NS wordt hier een situatie beschreven waar de klant er voordeel van kan hebben. Ook al mag het dan misschien niet officieel.
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
Life is what you make it.
pi_88165370
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:16 schreef Schanulleke het volgende:
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:44:46 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_88168058
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
En voor mij heel onduidelijke redenen, de laatste 10 reizen met die je gedaan heb met die kutkaart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_88168342
wat is eigenlijk de logica van poortjes in de metro in Rotterdam die je van 2 kanten kan benaderen ?

Waardoor er heel vaak poortjes zijn die "buiten gebruik" zijn om uit te checken, omdat ervoor iemand aan de andere kant had ingecheckt.

Echt heel irritant, vorige week waren er maar 2 poortjes om uit te checken bij Beurs
De RET reageert niet eens als je daar een opmerking over maakt, ook wer lekker klantvriendelijk
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:00:34 #260
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_88173838
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_88174188
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:00 schreef Drinky het volgende:
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken :')
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
Zelfs in Amsterdam schijnt dit logisch te zijn, maar in Rotterdam kunnen 2 mensen van verschillende kanten hun kaart ervoor houden
pi_88201972
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef macca728 het volgende:
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
Bestaan in het buitenland toch ook?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88301167
.
pi_88301665
Ik zeg maar één ding: Joh.
pi_88323874
quote:
OV-chipkaart: minder poorten en meer palen
De NS gaat op minder plaatsen door Nederland toegangspoorten plaatsen. Het aantal stations waar poorten komen is van 115 teruggebracht naar ongeveer 90. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen tegenover de NOS.

Dit besluit komt op een bijzonder moment: het aantal vergeten uitchecks neemt namelijk toe, door het stijgende aantal gebruikers, nu rond de 900.000. Met poortjes wordt de kans op vergeten uit te checken bijna teruggebracht naar nul. De keuze voor 115 stations met poorten kwam uit het veiligheidsoogpunt. De 115 stations waar oorspronkelijk poorten zouden komen, waren de grotere en onveiligere stations. Ook het verminderen van het aantal zwartrijders was een belangrijk punt.

Maar nu heeft de NS dus besloten in om en nabij 90 stations poorten te plaatsen. De reden die de Herbert Brinkman, woordvoerder van de NS, hiervoor geeft, is dat de NS 90% van de reizigers wil controleren. Dat wordt ook gehaald met het verminderde aantal poorten, in combinatie met de controle van de conducteurs op de trein.

OV-loket
Het OV-loket, de onafhankelijke ombudsman voor het openbaar vervoer in Nederland, is niet te spreken over de vermindering van het aantal poortjes. Reizigers vergeten makkelijker om uit te checken. Woordvoerder Dorathé Hoentjen van het loket geeft aan dat de in- en uitcheckpoortjes vaak op onlogische plekken staan, er te weinig staan en ze niet op alle stations op dezelfde plek staan.

De NS heeft aangegeven open te staan voor suggesties over de het aantal poortjes op stations. 'We zijn nog volop in de ontwikkeling met de chipkaart. Daar horen ook de aanpassingen bij als dat nodig blijkt', aldus Brinkman.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88324030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:22 schreef Aether het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
For great justice!
pi_88324202
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:33:31 #268
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88324270
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_88324280
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
For great justice!
  donderdag 4 november 2010 @ 13:35:00 #270
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88324315
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
Er staat wel met koeieletters boven elke rits poorten of het voor trein of metro is toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_88325490
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
zeker na een langere reis is die kans veel groter ja

sowieso is de OV chipkaart voor NS helemaal niet nodig, het % zwartrijders ligt maar op 1,5, dus pure flauwekul om daarvoor miljoenen uit te geven.
pi_88325555
zittend in de trein zie ik nog zat mensen die zogenaamd een kaartje vergeten zijn te kopen of nog denken een kaartje bij de conducteur te kunnen kopen
pi_88326090
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Met palen zit je tenminste niet opgesloten als er weer een poortje weigert op een station, waar geen personeel aanwezig is

ook een stuk makkelijker om pas in te checken na 9 uur bv, als je recht hebt op korting.
Kan je tenminste eerst een broodje eten of wat drinken !!
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 14:38:13 #274
8781 crew  Frutsel
pi_88326437
Hey, jullie zaten toch in GC? :')
Ga daar dan ook verder straks ;)

OV-Chipkaart #34 voor al uw ervaringen en problemen
pi_88326670
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Schenkstroop het volgende:
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
_O- , niet naar de bekende weg vragen. Je weet zelf het antwoord wel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')