abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87922345
Wat zijn de geponeerde feiten in dit topic toch een heeeeeeerlijk voorbeeld van hoe onze dynamische kenniseconomie er voor staat. :P :P


Jan-Peter Balkenende, bedankt voor je bijdrage in het innovatie-platform.

:') :')
pi_87926466
quote:
Ik moest daar toevalliger wijze uitstappen maar ging er van uit dat ik nog niet eens kon ov-chippen bij veolia en had gelukkig een kaartje gekocht. Ook nog eens gelukkig omdat de NS kortingskaart blijkbaar niet meer geldig is bij veolia.

Ik moet wel zeggen dat de apparaten van veolia er wel beter uitzien als de palen van de NS, het heeft een iets groter scherm en het scherm staat wat meer gekanteld waardoor je wat makkelijk kan zien wat er op het scherm staat.
pi_87928623
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ook nog eens gelukkig omdat de NS kortingskaart blijkbaar niet meer geldig is bij veolia.
Dat is alleen icm de ov chipkaart. Papieren kaartjes in de kortingskaart wel geldig.
pi_87928845
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:36 schreef plakkert- het volgende:

Dat is alleen icm de ov chipkaart. Papieren kaartjes in de kortingskaart wel geldig.
Dat over dat punt nog geen kamervragen gesteld zijn. :')

Hoe kan het zijn dat ik met een papieren kaartje wel recht heb op korting bij veolia en op de chipkaart niet meer. Dan is volgens mij ook nog steeds niet het probleem bij treinvervoer met meerdere vervoerders waarbij je dan elke keer het instaptarief moeten betalen opgelost. Ach en zo zijn er nog wel wat meer fouten in het hele systeem te vinden, waar helaas voor de bgebruikers niet veel aan gedaan wordt. (of althans dat lijkt zo)
pi_87928925
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat over dat punt nog geen kamervragen gesteld zijn. :')

Hoe kan het zijn dat ik met een papieren kaartje wel recht heb op korting bij veolia en op de chipkaart niet meer. Dan is volgens mij ook nog steeds niet het probleem bij treinvervoer met meerdere vervoerders waarbij je dan elke keer het instaptarief moeten betalen opgelost. Ach en zo zijn er nog wel wat meer fouten in het hele systeem te vinden, waar helaas voor de bgebruikers niet veel aan gedaan wordt. (of althans dat lijkt zo)
Het zijn helaas geen fouten, maar opzettelijk. NS schijnt nogal asociaal te zijn qua delen van inkomsten uit kaartverkoop (ergens gelezen, weet de bron helaas niet meer).
pi_87928974
Oh, het geval van de kortingskaart kent een andere oorzaak:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-concurrent.html

quote:
Decentralisatie

Het probleem is de manier waarop de chip in de kaart is opgebouwd. Het recht op korting staat op een gedeelte van de chip waar alleen de Nederlandse Spoorwegen toegang toe hebben. Arriva kan de korting dus niet uitlezen. Ook andere vervoerders op het spoor, zoals Syntus en Connexxion, hebben mogelijk dezelfde problemen.
pi_87929172
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:47 schreef plakkert- het volgende:

[..]

Het zijn helaas geen fouten, maar opzettelijk. NS schijnt nogal asociaal te zijn qua delen van inkomsten uit kaartverkoop (ergens gelezen, weet de bron helaas niet meer).
Het is een kaart waardoor het vervoer voor het publiek laagdrempeliger zou worden. Dat er interne problemen zijn wil ik als consument niets vanaf weten, maar ik wil wel een kaart afnemen die tenminste dezefde mogelijkheden had als de vorige betaal wijzes. Dat ze dat niet eens voor elkaar krijgen is in mijn ogen te treist voor woorden.

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:48 schreef plakkert- het volgende:
Oh, het geval van de kortingskaart kent een andere oorzaak:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-concurrent.html
[..]
Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien.
pi_87929484
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een kaart waardoor het vervoer voor het publiek laagdrempeliger zou worden. Dat er interne problemen zijn wil ik als consument niets vanaf weten, maar ik wil wel een kaart afnemen die tenminste dezefde mogelijkheden had als de vorige betaal wijzes. Dat ze dat niet eens voor elkaar krijgen is in mijn ogen te treist voor woorden.
[..]

Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien.
da zijn zeker smoesjes, want NS kan natuurlijk zo toestemming geven aan Veolia en andere om de kortingschip (of hoe dat ook heet) te kunnen lezen.

Dit soort dingen moet je sowieso al voor de invoering van de kaart regelen, net als de meereiskorting van 40%
pi_87929717
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:
Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien.
Dit is een van de problemen bij het opzetten geweest.

Van Wikipedia:
quote:
De kaart is een geheugenkaart waarin de gegevens voor de werking van het OV-chipkaartsysteem opgeslagen worden.

[...]

Reisproducten: Ieder vervoersbedrijf kan een eigen geheugengebied op de kaart claimen om er reisproductgegevens te plaatsen. Dit product is niet toegankelijk voor de andere bedrijven en het vervoersbedrijf kan zelf bepalen hoe die gegevens worden ingericht. De NS kan zijn NS-Voordeelurenabonnement erin zetten, trajectkaarten, de code voor eerste of tweede klas enzovoort. Alleen NS-apparatuur kan deze gegevens lezen en bewerken. Is er geen geldig product voor de reis aanwezig, dan wordt het saldobedrag aangesproken.

Deze gegevens zijn niet altijd daadwerkelijk op de kaart opgeslagen. Zo bevindt de uiterste geldigheidsdatum van een voordeelurenabonnement zich in een centrale database. Het is daardoor mogelijk de geldigheid met een jaar te verlengen zonder dat de reiziger de kaart hoeft af te staan. De treinconducteur heeft verbinding met de database om de geldigheid te kunnen controleren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_87929762
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:14 schreef Aether het volgende:

[..]

Dit is een van de problemen bij het opzetten geweest.

Van Wikipedia:
[..]


Niet het probleem van de reiziger toch ?

1 kaart vor het hele OV

Het artikel bewijst wel dat de hele opzet, de basis al fout is geweest, wat veel mensen in 2005/6 ook hebben gezegd
pi_87929895
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:14 schreef Aether het volgende:

[..]

Dit is een van de problemen bij het opzetten geweest.

Van Wikipedia:
[..]


Die wiki klopt dan volgens mij niet want een collega van mij moest voor de "automatische" verlenging van het kortings abbonement met haar ov-chipkaar toch echt naar een NS automaat om dit product te activeren/op te halen. Dat had ze dus eerst niet gedaan en betaalde vervolgens de reis volledig. Naderhand heeft ze dit wel nog gedaan en de NS gebeld, deze hebben dan wel weer netjes het kortingsbedrag terug gestort.
pi_87930543
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een kaart waardoor het vervoer voor het publiek laagdrempeliger zou worden. Dat er interne problemen zijn wil ik als consument niets vanaf weten, maar ik wil wel een kaart afnemen die tenminste dezefde mogelijkheden had als de vorige betaal wijzes. Dat ze dat niet eens voor elkaar krijgen is in mijn ogen te treist voor woorden.
[..]

Dit zijn in mijn optiek gewoon smoesjes want ook een NS controleur kan zien dat ik reisrecht heb op een kortingskaart. Dat uitlezen daarvan kan ik me niet voorstellen dat andere vervoerders deze zelfs niet mogen/kunnen zien.
Als ik met de trein ga reizen, neem ik voortaan mijn eigen advocaat mee. _O-
pi_87933113
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 00:06 schreef macca728 het volgende:

[..]


Instaptarief = borg

Bus, metro en tram Trein (NS) Trein (Veolia)
Anonieme en Persoonlijke OV-chipkaart ¤ 4 ¤ 20 ¤ 15
Persoonlijke OV-chipkaart met Voordeelurenabonnement ¤ 4 ¤ 10
¤ 15
Splaakvelwalling :) Ik noem die bedragen de borg, en het instaptarief vergelijk ik met de basisstrip van de oude vertrouwde strippenkaart.
pi_87935051
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:58 schreef Light het volgende:

[..]

Splaakvelwalling :) Ik noem die bedragen de borg, en het instaptarief vergelijk ik met de basisstrip van de oude vertrouwde strippenkaart.
ja ik zei dat ook hoor, maar heb het opgezocht
pi_88000334
Fijn, oprotten dan met die klotezooi. Breng het oude systeem maar terug en dan ook nog met de OUDE PRIJZEN.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:59:55 #216
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_88000582
Waarom werkt dit systeem dan wel in London, Beijing, Hong Kong etc.? Er zal wel meer achter zitten behalve het argument dat het voor het eerst is dat zo'n systeem landelijk ingevoerd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 26-10-2010 22:00:11 ]
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:07:13 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88001037
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 21:59 schreef o.us het volgende:
Waarom werkt dit systeem dan wel in London, Beijing, Hong Kong etc.? Er zal wel meer achter zitten behalve het argument dat het voor het eerst is dat zo'n systeem landelijk ingevoerd wordt.
Omdat dat een zone-gebaseerd systeem op relatief kleine schaal is. Niet qua passagiersaantallen, maar in de opzet van het systeem: zones met kaartjes binnen een zone of van de ene zone naar de andere, of een prijs voor één rit of een bepaalde tijdseenheid. Natuurlijk zijn er dan nog tientallen abonnementen en kortingskaarten, maar de basis is eenvoudig en eenduidig.

Hier moet het systeem in het hele land werken en is het gebaseerd op kilometers, niet op zones. Dat 'in het hele land' zorgt ervoor dat je geen simpel vast tarief voor één rit of tijdseenheid kunt maken - je kunt in anderhalf uur van de ene kant van Utrecht naar de andere kant, of van Roosendaal naar Arnhem. Daarnaast is een kilometersysteem variabel: op hoeveel kilometer een bepaald station ligt hangt af van je startpunt en je route. In een zonesysteem is een station altijd aan die ene zone gekoppeld, wat veel makkelijker werkt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:11:01 #218
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_88001287
Nee, dat is het hem juist.
In Nederland zijn er tig vervoerders die allemaal eigen wensen en eisen hebben die door Translink worden uitgevoerd. Dat hierdoor een complete chaos ontstaat en dat de reiziger er de dupe van is boeit die bedrijven en zeker de overheid niets.

Al die andere voorbeelden hebben maar 1 of een klein aantal vervoerders, waarbij het gebruiksgemak voorop staat.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:13:17 #219
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_88001432
En wat De_hertog al zegt: het vrijwel perfect zonesysteem (de strippen) zijn vervangen door een kilometersysteem dat slechts in een enkel geval voordeliger is voor de reiziger.


off-topic:
waar zijn al die icoontjes opeens heen om te editten ed?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:15:14 #220
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88001559
En verder, geen idee hoe het in Hongkong of Beijing zit, maar in London kun je naast de Oyster Card nog steeds 'papieren' kaarten gebruiken. Weliswaar met een magneetstrip, maar daar staat alleen op wat voor kaartje het is volgens mij. En je kunt gewoon je treinkaartje gebruiken.

Dus dat het exclusief en landelijk moest worden ingevoerd is eigenlijk de hoofdreden, ja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88023416
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet het probleem van de reiziger toch ?
1 kaart vor het hele OV
Het artikel bewijst wel dat de hele opzet, de basis al fout is geweest, wat veel mensen in 2005/6 ook hebben gezegd
Ze hadden er in eerste instantie niet eens aan moeten beginnen. We hadden een perfect systeem van pre-paid dat iedereen snapte en 100% werkbaar was. In de basis is er nog wel meer fout. Niet alleen de hele opzet van het chipkaart systeem. Nu ben je afhankelijk van allerlei elektronische systemen die niet betrouwbaar zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_88101547
http://www.spitsnieuws.nl(...)ven_beticht_van.html

Vervoersbedrijven beticht van bedrijfsdwang

Het is prijsdwang dat alleen houders van een persoonlijke OV-kaart, en niet degenen met een anonieme kaart, aan kortingsacties mee kunnen doen, vindt het Flevolandse raadslid Paul Vermast. Hij heeft daarom het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) vandaag gevraagd te oordelen over een actie die de vervoersbedrijven momenteel hebben lopen in Flevoland, Overijssel en Gelderland.

In de drie provincies kun je momenteel voor een bedrag van ¤ 0,01 een jaar lang tijdens de daluren reizen met 20 procent korting. Deze kortingsactie geldt echter alleen voor reizigers die zich registreren, houders van een anonieme kaart kunnen het recht op de korting niet voor een eurocent aanschaffen. Dat is niet in de haak, vindt Vermast. „Er is geen enkele reden voor dat onderscheid.” Bij kortingen die alleen gelden voor mensen met bepaalde persoonskenmerken zoals studenten of senioren, is nog iets voor te zeggen voor de restrictie. „Maar deze korting geldt voor iedereen, waarom zou je dan een persoonlijke kaart moeten kopen?”

Ook mag het zo zijn dat de overheid heeft vastgelegd dat persoonlijke reisgegevens niet zomaar bij vervoerders mogen terechtkomen. „Er wordt wel geregistreerd wanneer en hoe laat je in een trein of bus stapt.”

Maar het is vooral een principiële zaak, zegt Vermast. In 2005 deed het CPB namelijk al eens een uitspraak over de kaart. Toen zei het CBP: „De niet op naam gestelde kaarten die vervoerders gaan introduceren moeten gebruikt kunnen worden onder faire voorwaarden: er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen,
waar zij dit niet willen.” Volgens het GroenLinksraadslid is hier echter wel sprake van prijsdruk. Omdat alleen burgers naar het College kunnen stappen, doet hij dat als particulier.
In 1998 tikte het CPB supermarktketen Albert Heijn al eens op de vingers omdat de grootgrutter mensen die geen persoonlijke gegevens gaven geen korting gaf. Dat is een niet-wenselijke ontwikkeling vond het College.
pi_88105161
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes.

Iets omreizen om iemand op te kunnen pikken ? Geen probleem. Trein naar Den Haag CS gemist ? Ach, dan nemen we die naar Hollands Spoor. Naar een mini-station vlak voor een Intercitystation ? Ach, dan nemen we de Intercity daarheen en gaan we met het boemeltje 1 station terug, ipv 10 stations lang te moeten boemelen of meer geld te moeten neertellen voor een via kaartje. De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
En ohja. Nooit meer in de rij voor de kaartjesautomaat - en mijn reis is meestal nog een dubbeltje goedkoper dan met een papieren kaartje ook. Heerlijk.

Maarja, dat is bij de NS. Bij de busmaatschappijen is de OV chipkaart wel een duur onding.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:21:58 #224
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105198
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes.

Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
For great justice!
pi_88105227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
Nope. Niet volgens de NS - je hoeft alleen uit te checken als je het station verlaat ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:24:41 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105290
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:22 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]



Nope. Niet volgens de NS.
quote:
Stapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)rt/reizen-met-ovchip
For great justice!
pi_88105555
ook ontzettend vaag weer toch ?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:34:41 #228
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105644
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef macca728 het volgende:
ook ontzettend vaag weer toch ?
Nee hoor, je moet gewoon betalen voor de gereisde afstand.
For great justice!
pi_88105671
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes.

Iets omreizen om iemand op te kunnen pikken ? Geen probleem. Trein naar Den Haag CS gemist ? Ach, dan nemen we die naar Hollands Spoor. Naar een mini-station vlak voor een Intercitystation ? Ach, dan nemen we de Intercity daarheen en gaan we met het boemeltje 1 station terug, ipv 10 stations lang te moeten boemelen of meer geld te moeten neertellen voor een via kaartje. De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
En ohja. Nooit meer in de rij voor de kaartjesautomaat - en mijn reis is meestal nog een dubbeltje goedkoper dan met een papieren kaartje ook. Heerlijk.

Maarja, dat is bij de NS. Bij de busmaatschappijen is de OV chipkaart wel een duur onding.
bij de NS zijn er ook nog genoeg problemen.

Zo kunnen er nog steeds geen mensen meereizen op mijn voordeelurenabonnement via de chipkaart om nog maar niet te spreken over het zeer lage aantal in en uitcheckpaaltjes op stations

en als straks de poortjes dicht gaan op grote stations zoals Amsterdam en Den Haag HS zal het niet makkelijker worden
pi_88105690
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef macca728 het volgende:
ook ontzettend vaag weer toch ?
Waarom? Dit is altijd zo geweest.
Er is een directe route en je neemt nu een omweg.

Wel vreemd dat de kortingsproducten niet voor anonieme kaarten te gebruiken zijn. Producten als onbeperkt reizen zijn wel voor anonieme kaarten beschikbaar.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88105750
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen.

Eerst moet de NS nog eens nadenken over hoe we nu mensen met korting kunnen gaan laten meereizen op een OV-chipkaart. Verder moet de NS samen met de overige spoor vervoerders nog steeds nadenken over de overstap tussen vervoerders en de dubbel of nog meerdere aantalle opstap tarief. Laten ze dat eerst maar eens in orde maken ipv naar nieuwe mogelijkheden te kijken.

Verder kunnen we van onze kortingskaart met de ov-chip niet meer gebruik maken buiten de NS conssessies.

Gaan we van de NS korting op onze kortingskaart krijgen dan? :+
pi_88105789
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:34 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet gewoon betalen voor de gereisde afstand.
nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over Utrecht

waarvoor zou ik dan bij Utrecht uit moeten checken ?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:40:45 #233
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105845
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:39 schreef macca728 het volgende:

[..]



nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over Utrecht

waarvoor zou ik dan bij Utrecht uit moeten checken ?
Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan. :')
For great justice!
pi_88105861
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:36 schreef Aether het volgende:
Waarom? Dit is altijd zo geweest.
Er is een directe route en je neemt nu een omweg.
Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.

Vroeger wou men mensen de trein in krijgen door ze zo snel mogelijk van A naar B te krijgen tegenwoordig jaagt men mensen de trein uit door zoveel mogelijk geld eruit te proberen te persen. B-)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:43:13 #235
141482 Q.
JurassiQ
pi_88105924
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.

Je mag de snelste weg OF de weg met de minste overstappen kiezen (=meest comfortabele weg). Voor Rotterdam - Utrecht - Amsterdam geldt geen van beiden.
For great justice!
pi_88105941
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.

En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken.
pi_88105974
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan. :')
dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.

Voor jongeren gaat het nog, maar voor oudere mensen betekent het gewoon een trein later

Ik snap sowieso niet dat je op elk perron geen zuilen krijg.
pi_88106041
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef KomtTijd... het volgende:
En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken.
Waardoor je dus gefopt gaat worden omdat je dubbel instaptarief mag gaan betalen.
pi_88106088
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef macca728 het volgende:

want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.
Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken? ;)
pi_88106139
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen.

Eerst moet de NS nog eens nadenken over hoe we nu mensen met korting kunnen gaan laten meereizen op een OV-chipkaart. Verder moet de NS samen met de overige spoor vervoerders nog steeds nadenken over de overstap tussen vervoerders en de dubbel of nog meerdere aantalle opstap tarief. Laten ze dat eerst maar eens in orde maken ipv naar nieuwe mogelijkheden te kijken.

Verder kunnen we van onze kortingskaart met de ov-chip niet meer gebruik maken buiten de NS conssessies.

Gaan we van de NS korting op onze kortingskaart krijgen dan? :+
een ander probleem is dat de korting ook niet automatisch wordt berekent vanaf 9 uur.

met de poortjes bij de ingang van stations, krijg je dus dat je buiten moet wachten tot het 9 uur is (of 8.56) om in te checken met korting. Waanzin natuurlijk
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:49:52 #241
141482 Q.
JurassiQ
pi_88106146
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef macca728 het volgende:

[..]



dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.

Voor jongeren gaat het nog, maar voor oudere mensen betekent het gewoon een trein later

Ik snap sowieso niet dat je op elk perron geen zuilen krijg.
Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen. :').
For great justice!
pi_88106186
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken? ;)
toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopen
pi_88106256
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen. :').
ik bedoel niet een specifieke reis, een via reis in het algemeent, waar je dus halverwege ergens uit moet checken en dan weer in. Ook voor de 40% korting is het handiger zuilen te plaatsen bij elk perron, ook voor de drukte te spreiden
pi_88106346
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef macca728 het volgende:


toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopen
Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden.

Een via kaartje gebruik ik idd om onderweg uit te stappen en later weer door te kunnen reizen, dat we hierdoor verschillende malen het instaptarief moeten gaan betalen dat is niet netjes.
pi_88106900
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden.

Een via kaartje gebruik ik idd om onderweg uit te stappen en later weer door te kunnen reizen, dat we hierdoor verschillende malen het instaptarief moeten gaan betalen dat is niet netjes.
dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen.

ook een extra prijsstijging, geldt ook voor Amsterdam uiteraard

Daar hoor je dan weer niemand over
pi_88107264
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:09 schreef macca728 het volgende:


dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen.

ook een extra prijsstijging, geldt ook voor Amsterdam uiteraard

Daar hoor je dan weer niemand over
Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
pi_88107527
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
Best veel hoor denk ik, van lombardijen naar centraal/blaak is 8 min met trein en met bus en metro of tram kan je daar rustig 20 min minimaal voor uittrekken. En nog een stuk gevaarlijker !!
pi_88107714
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen.
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88107800
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
pi_88107849
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:

[..]

Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen.
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
ja Amsterdam en Rotterdam alleen bij mijn weten ? Het hoeft van mij niet, maar bij prijsstijgingen zou dat ook meegenomen moeten worden, sowieso dat je voor de trein een apart instaptarief betaalt nu
pi_88107903
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. :P

Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
pi_88108333
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zou wel meer technisch mogelijk zijn met die kaart maar dat zou alleen maar voordeel voor de reizigers opleveren en dat is nu juist waarvoor die kaart niet gemaakt is. :P
Dat vergeet ik idd steeds ;(
quote:
Net zoals er bij de oystercard in london automagisch bepaald wordt als je over een dagkaart prijs heen gaat en je kaartje dan omgezet wordt in een dagkaart.
Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88108509
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat vergeet ik idd steeds ;(
[..]

Voor een enkele stad is het een stuk eenvoudiger dan nationaal.
Voor bijvoorbeeld Amsterdam zijn er nu wel kaarten/producten om onbeperkt een aantal dagen te reizen à la Parijs/New York. (Nu nog zodat bijv. toeristen makkelijker in een groter gebied kunnen reizen).
in Rotterdam heb je die ook, alleen zijn die dan weer geldig bij de RET.
Je heb ook nog andere vervoerders (Qbuzz, Arriva) die die kaartjes dan weer niet accepteren

Het probleem is gewoon dat er teveel vervoerders zijn, die allemaal hun eigen voordeelkaartjes hebben of andere tarieven.
pi_88164956
Ik was gisteren wat aan het zappen en kwam een max aflevering tegen over problemen met de ov-chip kaart.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/997814-ov-chipkaart

Het is te triest voor woorden er zat de directeur van TLS heel stoïcijns die alleen maar wat onsamenhangend te stamelen dat mensen maar naar automatisch opladen moeten overstappen.

Er komt een vrouw voorbij die automatisch opladen aangevraagd heeft en een TLS die het niet voor elkaar krigt die vrouw die van kast, naar de muur, naar het volgende kastje gestuurd wordt, en die directeur van tls dan maar zeggen dat het aan de vervoerders ligt en dat de vervoerders nogmaals geinstrueerd zijn wat ze moeten doen.

Die directuer mogen ze wat mij betreft meteen ontslaan zoals ik deze heb gezein in de max uitzendingen, die is niet daadkrachtig en kan alleen maar wat neuzelen over de feiten die wel werken. |:(

En dan zie ik ook nog eens dat er onder dit topic reclame komt voor de ov-chip kaart. :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:06:47 #255
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88165223
Je moet een aantal dingen goed onthouden en doorhebben met die chip. De eerste keer dat ik reisde met dat onding kon ik niet uitchecken en toen kwam alle kwaadheid over cashless-society /new world order facism/ en govt conspiracy bij mij naar boven en begon ik hardop te schelden. Ik zei oa wat is dit ik ben toch geen koe en begon te loeien. 1 meisje vond het leuk en vroeg me waarom ik kwaad was. ik zei ik kan niet wennen aan de chip ik word er agressief van, Toen zag ik dat bordje boven de uitcheck turnstyles en begon het te dagen. Er is natuurlijk verschil tussen trein en metro uitcheckpoints... pfff

[ Bericht 24% gewijzigd door Schenkstroop op 31-10-2010 09:12:38 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:16:46 #256
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_88165303
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef Q. het volgende:

[..]

Nee. Dat mag niet. In jouw geval moet je bij je station waar je Via reist uitchecken en weer inchecken.
Maar het is natuurlijk wel een van de vele gaten in het systeem. Waar niet uitchecken een grote melkkoe is voor de NS wordt hier een situatie beschreven waar de klant er voordeel van kan hebben. Ook al mag het dan misschien niet officieel.
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
Life is what you make it.
pi_88165370
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:16 schreef Schanulleke het volgende:
Nou ben ik gelukkig nog niet gedwongen geweest om met zo'n ov-chipding te reizen, maar kan een conducteur zoiets controleren in de trein?
De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:44:46 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_88168058
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conducteur kan als het goed is je incheckpunt zien. Dus als je in een trein zit die naar amsterdam toe gaat terwijl je in amsterdam hebt ingecheckt dan mag dat dus niet.
En voor mij heel onduidelijke redenen, de laatste 10 reizen met die je gedaan heb met die kutkaart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_88168342
wat is eigenlijk de logica van poortjes in de metro in Rotterdam die je van 2 kanten kan benaderen ?

Waardoor er heel vaak poortjes zijn die "buiten gebruik" zijn om uit te checken, omdat ervoor iemand aan de andere kant had ingecheckt.

Echt heel irritant, vorige week waren er maar 2 poortjes om uit te checken bij Beurs
De RET reageert niet eens als je daar een opmerking over maakt, ook wer lekker klantvriendelijk
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:00:34 #260
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_88173838
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_88174188
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 15:00 schreef Drinky het volgende:
er is geen logica aan die poortjes, sommigen kun je niet eens gebruiken :')
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
Zelfs in Amsterdam schijnt dit logisch te zijn, maar in Rotterdam kunnen 2 mensen van verschillende kanten hun kaart ervoor houden
pi_88201972
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef macca728 het volgende:
nee maar in andere landen kan je of alleen maar inchecken of alleen maar uitchecken
Bestaan in het buitenland toch ook?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88301167
.
pi_88301665
Ik zeg maar één ding: Joh.
pi_88323874
quote:
OV-chipkaart: minder poorten en meer palen
De NS gaat op minder plaatsen door Nederland toegangspoorten plaatsen. Het aantal stations waar poorten komen is van 115 teruggebracht naar ongeveer 90. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen tegenover de NOS.

Dit besluit komt op een bijzonder moment: het aantal vergeten uitchecks neemt namelijk toe, door het stijgende aantal gebruikers, nu rond de 900.000. Met poortjes wordt de kans op vergeten uit te checken bijna teruggebracht naar nul. De keuze voor 115 stations met poorten kwam uit het veiligheidsoogpunt. De 115 stations waar oorspronkelijk poorten zouden komen, waren de grotere en onveiligere stations. Ook het verminderen van het aantal zwartrijders was een belangrijk punt.

Maar nu heeft de NS dus besloten in om en nabij 90 stations poorten te plaatsen. De reden die de Herbert Brinkman, woordvoerder van de NS, hiervoor geeft, is dat de NS 90% van de reizigers wil controleren. Dat wordt ook gehaald met het verminderde aantal poorten, in combinatie met de controle van de conducteurs op de trein.

OV-loket
Het OV-loket, de onafhankelijke ombudsman voor het openbaar vervoer in Nederland, is niet te spreken over de vermindering van het aantal poortjes. Reizigers vergeten makkelijker om uit te checken. Woordvoerder Dorathé Hoentjen van het loket geeft aan dat de in- en uitcheckpoortjes vaak op onlogische plekken staan, er te weinig staan en ze niet op alle stations op dezelfde plek staan.

De NS heeft aangegeven open te staan voor suggesties over de het aantal poortjes op stations. 'We zijn nog volop in de ontwikkeling met de chipkaart. Daar horen ook de aanpassingen bij als dat nodig blijkt', aldus Brinkman.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_88324030
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:22 schreef Aether het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
For great justice!
pi_88324202
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 4 november 2010 @ 13:33:31 #268
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88324270
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_88324280
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Poorten zijn een stuk beter dan palen wat dat betreft. Vergat in Londen soms ook uit te checken bij palen.
Zal in de praktijk wel lastig zijn op stations waar meerdere vervoerders aanwezig zijn.
Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
For great justice!
  donderdag 4 november 2010 @ 13:35:00 #270
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88324315
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook zo lekker geregeld allemaal, bv op Bijlmer Arena is het drama, toch belachelijk dat je bij de ingang al moet kijken door welk poortje je moet? Zet die poortjes dan op het perron neer.
Er staat wel met koeieletters boven elke rits poorten of het voor trein of metro is toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_88325490
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
zeker na een langere reis is die kans veel groter ja

sowieso is de OV chipkaart voor NS helemaal niet nodig, het % zwartrijders ligt maar op 1,5, dus pure flauwekul om daarvoor miljoenen uit te geven.
pi_88325555
zittend in de trein zie ik nog zat mensen die zogenaamd een kaartje vergeten zijn te kopen of nog denken een kaartje bij de conducteur te kunnen kopen
pi_88326090
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 13:26 schreef Q. het volgende:

[..]

Samengevat: meer borg vangen dus. Dit levert ze meer geld op en ik kan me voorstellen dat paaltjes goedkoper zijn dan poortjes. De NS wint hier dus goed mee. Dat uitchecken blijft een probleem hoor, ik moet mezelf echt dwingen om het niet te vergeten.
Met palen zit je tenminste niet opgesloten als er weer een poortje weigert op een station, waar geen personeel aanwezig is

ook een stuk makkelijker om pas in te checken na 9 uur bv, als je recht hebt op korting.
Kan je tenminste eerst een broodje eten of wat drinken !!
  Moderator donderdag 4 november 2010 @ 14:38:13 #274
8781 crew  Frutsel
pi_88326437
Hey, jullie zaten toch in GC? :')
Ga daar dan ook verder straks ;)

OV-Chipkaart #34 voor al uw ervaringen en problemen
pi_88326670
quote:
Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Schenkstroop het volgende:
De ontwikkeling en toepassen van de OVchip is betaald met belastinggeld. En die subsidie ziet nog lang geen eind. Krijgt de burger/consument daar nog wat voor terug van de NS en andere OV-bedrijven, hoe zit dat?
_O- , niet naar de bekende weg vragen. Je weet zelf het antwoord wel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:26:46 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88353018
quote:
te belachelijk eigenlijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88354323
http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20101105/1/2/

ergernissen over het OV

met stip op 1 overvolle treinen en natuurlijk de OV chipkaart
pi_88354494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]


te belachelijk eigenlijk.
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88354689
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]



Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor

Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv

Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
pi_88354904
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:55 schreef macca728 het volgende:

[..]



NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor

Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv

Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
NS moet wel, aangezien dat fonds expliciet bedoelt was om de fysieke veiligheid op de stations etc te verbeteren met die ov-chipkaart poortjes, en dat hebben ze (nog) niet gedaan. Zijn ook al kamervragen over gesteld, dus dat geld zou de overheid er weg kunnen halen voor die nieuwe chip.

Translink heeft ook wel weer een punt, het is nog steeds geen druk op de knop natuurlijk, je moet software compileren etc etc, daar zullen de meesten niet aan beginnen.

Maar goed, zulke arrogantie siert ze niet, je kan wachten op een stel scriptkiddies die er mee gaan experimenteren, gepakt worden, en dan voor de rechter gaan lopen piepen en mauwen. Ze worden toch al door iedereen afgebrand, dus als ik hen was zou ik nu de gifbeker helemaal leeg drinken en die nieuwe chip uitrollen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:33:54 #282
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88362182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]



Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88464751
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
Jij als IT-er zou toch moeten weten hoe een functioneel ontwerp tot stand komt, en dat daar normaliter geen zigeunerdames met een glazen bol voor worden geraadpleegd?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88464941
Chip gaat niet mislukken, want de mening van het volk telt niet. Het wordt onze neus ingeduwd, omdat de vrijmetselaars chip control willen, of NWO, net wat je wilt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_88465009
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
pi_88465050
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 8 november 2010 @ 10:40:30 #287
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88465274
Om hoveel belastinggeld ging het ook alweer?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 8 november 2010 @ 10:41:49 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_88465312
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:32 schreef Burakius het volgende:

[..]



En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
Ach, dan ben ik toch al dood. :7
For great justice!
pi_88465408
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.

Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).

Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".

Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.

Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.

Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
pi_88465546
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
pi_88465653
ja, dat klopt
pi_88465725
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:45 schreef thumbnail het volgende:
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.

Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).

Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".

Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.

Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.

Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan

Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd :)
  maandag 8 november 2010 @ 11:11:38 #293
141482 Q.
JurassiQ
pi_88466164
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen.

Mooi systeem. :7
For great justice!
pi_88466197
Doe mij maar gewoon de chipkaart, ik vind het alleen maar handig.
pi_88466228
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.

Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
pi_88466308
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:56 schreef macca728 het volgende:

wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan

Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd :)
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
  maandag 8 november 2010 @ 11:27:30 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_88466606
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]



De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
Het mocht natuurlijk niet te veel kosten.
For great justice!
pi_88466854
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]



Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.

Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88466995
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]



Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
ik kon vroeger gewoon doorlopen met mijn abonnement, nu 8x per dag in en uitchecken

op die oma's moet je nog steeds wachten hoor en nu ook op die studentjes die zoveel problemen hebben
pi_88467094
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]



De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
hebben ze weinig geleerd in 3 jaar.

Qbuzz heeft het wel aardig voor elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')