quote:
quote:http://www.ns.nl/cs/Satel(...)rt/reizen-met-ovchipStapt u over op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Checkt u dan uit en weer in op dit tussenstation.
quote:bij de NS zijn er ook nog genoeg problemen.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ben ik nu echt de enige fan van de OV chipkaart bij de NS ? Eindelijk mag ik zelf mijn route van A naar B kiezen zonder moeilijk te moeten doen met via-kaartjes.
Iets omreizen om iemand op te kunnen pikken ? Geen probleem. Trein naar Den Haag CS gemist ? Ach, dan nemen we die naar Hollands Spoor. Naar een mini-station vlak voor een Intercitystation ? Ach, dan nemen we de Intercity daarheen en gaan we met het boemeltje 1 station terug, ipv 10 stations lang te moeten boemelen of meer geld te moeten neertellen voor een via kaartje. De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
En ohja. Nooit meer in de rij voor de kaartjesautomaat - en mijn reis is meestal nog een dubbeltje goedkoper dan met een papieren kaartje ook. Heerlijk.
Maarja, dat is bij de NS. Bij de busmaatschappijen is de OV chipkaart wel een duur onding.
quote:Waarom? Dit is altijd zo geweest.
quote:De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
De mogelijkheden en vrijheid zijn enorm toegenomen - en de NS denkt nog mee ook door speciale abonnementen voor vrij reizen op bepaalde tijdstippen aan te gaan bieden.
quote:nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over UtrechtOp vrijdag 29 oktober 2010 14:34 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet gewoon betalen voor de gereisde afstand.
quote:Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou kan ik van Rotterdam naar Amsterdam over Den haag of over Utrecht
waarvoor zou ik dan bij Utrecht uit moeten checken ?
quote:Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:36 schreef Aether het volgende:
Waarom? Dit is altijd zo geweest.
Er is een directe route en je neemt nu een omweg.
quote:Je mag de snelste weg OF de weg met de minste overstappen kiezen (=meest comfortabele weg). Voor Rotterdam - Utrecht - Amsterdam geldt geen van beiden.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.
quote:En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij gold bij de NS altijd de regel van de snelste weg en niet de kortste weg.
quote:dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Omdat je een omweg neemt. Het is toch niet meer dan logisch dat je alleen voor de kortste route betaald? Anders kan ik ook beredeneren dat ik via Eindhoven of Enschede kan.
quote:Waardoor je dus gefopt gaat worden omdat je dubbel instaptarief mag gaan betalen.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:43 schreef KomtTijd... het volgende:
En zo is het nog steeds. alleen als je bewust omreist, dus een reis waarvoor je vroeger een "via"-kaartje voor moest kopen, moet je op dat station uit- en weer inchecken.
quote:Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken?Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef macca728 het volgende:
want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.
quote:een ander probleem is dat de korting ook niet automatisch wordt berekent vanaf 9 uur.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De NS denkt wel meer ik moet eerst eens zien dat ze het ook in praktijk brengen.
Eerst moet de NS nog eens nadenken over hoe we nu mensen met korting kunnen gaan laten meereizen op een OV-chipkaart. Verder moet de NS samen met de overige spoor vervoerders nog steeds nadenken over de overstap tussen vervoerders en de dubbel of nog meerdere aantalle opstap tarief. Laten ze dat eerst maar eens in orde maken ipv naar nieuwe mogelijkheden te kijken.
Verder kunnen we van onze kortingskaart met de ov-chip niet meer gebruik maken buiten de NS conssessies.
Gaan we van de NS korting op onze kortingskaart krijgen dan?
quote:Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
dan moeten ze op elk perron chipkaartzuilen plaatsen, want ik ga natuurlijk niet bij Amsterdam vooraan uitchecken terwijl ik halverwege moet overstappen bv.
Voor jongeren gaat het nog, maar voor oudere mensen betekent het gewoon een trein later
Ik snap sowieso niet dat je op elk perron geen zuilen krijg.
quote:toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopenOp vrijdag 29 oktober 2010 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke belachelijke reis heb jij in je hoofd dat je zou moeten uitchecken en weer inchecken?
quote:ik bedoel niet een specifieke reis, een via reis in het algemeent, waar je dus halverwege ergens uit moet checken en dan weer in. Ook voor de 40% korting is het handiger zuilen te plaatsen bij elk perron, ook voor de drukte te spreidenOp vrijdag 29 oktober 2010 14:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom zou je die reis WILLEN maken? Rotterdam - Amsterdam direct (via Den Haag - Leiden - Schiphol) is veel sneller en makkelijker. Als je via Utrecht reist doe je dat omdat je daar dan de stad in wil, niet omdat je zo graag langer onderweg wil zijn of vaker wil overstappen..
quote:Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef macca728 het volgende:
toch niet belangrijk, het gaat om het idee, als je een via reis maakt, zou je halverwege uit moeten checken vooraan bij een station en dan weer een stuk teruglopen
quote:dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel belangrijk want jij bent echt alleen maar op zoek naar de uitzondering op de uitzondering en ja dan kun je nog wel wat foutjes vinden. Als ze nu eerst eens de basale dingen goed implementeren zou ik in ieder geval al blij worden.
Een via kaartje gebruik ik idd om onderweg uit te stappen en later weer door te kunnen reizen, dat we hierdoor verschillende malen het instaptarief moeten gaan betalen dat is niet netjes.
quote:Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:09 schreef macca728 het volgende:
dat doe je nu ook als je van bus naar trein overstap in Rotterdam en met de strippenkaart kon je gewoon verder reizen zonder extra te stempelen of kaartje te kopen.
ook een extra prijsstijging, geldt ook voor Amsterdam uiteraard
Daar hoor je dan weer niemand over
quote:Best veel hoor denk ik, van lombardijen naar centraal/blaak is 8 min met trein en met bus en metro of tram kan je daar rustig 20 min minimaal voor uittrekken. En nog een stuk gevaarlijker !!Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
quote:Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat daar veel minder mensen gebruik van maken. Ik vond het sowieso al bizar dat je strippenkaar binnen rotterdam wel geldig is bij treinen, maar je treinkaartje naar rotterdam niet geldig is in bussen.
quote:Op maandag 27 september 2010 08:38 schreef Sander het volgende:
Ik hoop dat die hele faalbende faliekant mislukt.
quote:ja Amsterdam en Rotterdam alleen bij mijn weten ? Het hoeft van mij niet, maar bij prijsstijgingen zou dat ook meegenomen moeten worden, sowieso dat je voor de trein een apart instaptarief betaalt nuOp vrijdag 29 oktober 2010 15:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Meen dat alleen A'dam en R'dam dit hebben? En dan voor een beperkt aantal (bus)zones waar je reis moet beginnen.
Overigens zou dit technisch natuurlijk best mogelijk moeten zijn door de begin- en eindzone te controleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |