Eventueel wil ik ook nog wel een flowchart maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:09 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
21 augustus:
- Ik koop op Steam een game voor 7,50
- Het geld wordt afgeschreven
- De game verschijnt niet op mijn account
27 augustus
- Ik neem contact op met de supprt van Steam.
1 september
- De game wordt toegevoegd aan mijn account
Vandaag:
- Mijn hele Steam-account is geblokkeerd.
- De 7,50 bleek vorige week teruggestort te zijn naar mijn rekening
Misschien moet je de link [Steam stort geld terug] en [Account geblokkeerd] even toelichten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:13 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Eventueel wil ik ook nog wel een flowchart maken.
Ik heb het geld terug op mijn rekening, dus Steam merkt op dat ik niet betaald heb, en blokkeert mijn hele account. De gebruikersvriendelijke oplossing.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:15 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Misschien moet je de link [Steam stort geld terug] en [Account geblokkeerd] even toelichten.
Duidelijk. Fucked up voor je. Zeker als je nog andere games op je account heb staan.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:17 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Ik heb het geld terug op mijn rekening, dus Steam merkt op dat ik niet betaald heb, en blokkeert mijn hele account. De gebruikersvriendelijke oplossing.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het probleem is, maarja, het duurt wel een tijdje voordat support reageert.
Wordt vast wel weer vrijgegeven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:21 schreef Gamer_V het volgende:
100+ games. Ja, pijnlijk.
En dit topic lezen is dat ook. WIL SPELEN
Ja, na het weekend. En dan waarschijnlijk nog een halve week, want hoe krijg je geld naar Steam zonder winkel-aankoop?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wordt vast wel weer vrijgegeven.
Dit jongetje heeft Steam geinstalleerd, account aangemaakt, Civ V in het winkelwagentje gedaan, keurig betaald. Maar downloaden, ho maar,.... daarom koop ik het liever in de winkelquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:01 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jongetje, ik bedoel waarom koop je niet de digitale versie als je em zo graag wil spelen.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:44 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dit jongetje heeft Steam geinstalleerd, account aangemaakt, Civ V in het winkelwagentje gedaan, keurig betaald. Maar downloaden, ho maar,.... daarom koop ik het liever in de winkel
Ja, zelfde geldt voor het aantal swordsman bijv en je hoeveelheid ijzer resources.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef Monidique het volgende:
Haha. Tof, kan ik maar twee mounted units hebben als ik twee horses heb?
Ja. Let ook op hoeveel een resource precies heeft: er zijn ook tiles die 4 horses geven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef Monidique het volgende:
Haha. Tof, kan ik maar twee mounted units hebben als ik twee horses heb?
Er is volgens mij een optie om langer dan de max turns te spelen, maar ik weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef Jibbe het volgende:
ik klik wel op "Wait! Just... one... more... turn..." maar dat mocht blijkbaar niet: "Time victory".![]()
Gewoon time victory uitzetten, lijkt me?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Er is volgens mij een optie om langer dan de max turns te spelen, maar ik weet het niet zeker.
Toegevoegd aan OP.quote:
Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.quote:
Jij snapt 'mquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:50 schreef karton het volgende:
[..]
Vlak voor het slapen door de handleiding bladeren is het mooiste wat het leven te bieden heeft.
Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.
Kinderen, Civ 1 was pas een goed spel...tegenwoordig is het niks meer
Srsly dude...ga in een hoekje huilen of geef het spel wat meer tijd dan alleen een paar keer een demo spelen. Als je echt een fan was had je het spel gekocht..weekje gespeeld en dan je oordeel gegeven. Dit soort "kritiek" is te makkelijk.
Bedankt papa beer, voor deze toelichting.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.
wat is daar mis mee eigenlijk? ik vond in de vorige Civ delen het eigenlijk vrij vervelend om voor iedere 2 a 3 units weer een bootje te bouwen. Had altijd boten te veel/te weinig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:44 schreef Plugin het volgende:
Units zijn (zelfs werkers) zelf varend.![]()
In Civ 4 zette iedereen die animaties enzo toch standaard uit. Als je dat op een lan speelde, was je al de hele nacht bezig en had er nog niemand gewonnen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:39 schreef Pinterman het volgende:
Tof als ik het spel vind, ben ik ontzettend teleurgesteld in de multiplayerGeen animaties, berichten, diplomacy screens, niks. Is een compleet kale versie van het spel. Je units teleporten de map over en gevechten worden *poef* opgelost. Het resultaat is hetzelfde maar zo kan ik niet spelen.
Jammer, want ik wilde juist graag aan de MPSingleplayer is gelukkig prima, want het spel zelf is verder erg vet
Nope. Research werkt dan ook compleet onafhankelijk van gold trouwens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:35 schreef Monidique het volgende:
Er is geen research/gold/culture/espionage-slider?
(Ja, ik vraag het schaamteloos in dit topic, in plaats van in de handleiding te kijken, houdt het topic weer levend he.)
Demo kun je uninstallen alsof het een normale game is, dus hoeft niet via Steam: gewoon via configuratiescherm --> programma's. Wat betreft strategie: ik ben ook nog niet verder dan de middeleeuwen, maar wat zeker is, is dat je het niet zo rustig aan hoeft te doen met steden als in Civ 4 het geval was. Ik kan nog geen grote nadelige effecten zien van het hebben van veel steden. In Civ 4 kreeg je steeds een enorme klap op je inkomen als je een nieuwe stad bouwde, maar dat zie ik nu niet gebeuren. Ik bouw dus wat sneller steden, ook omdat population = science.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
Het is wel wennen, alleen de graphics al: ik heb nog niet het voordeel kunnen ontdekken van de strategic vieuw, wel van dat kleine kaartje linksonder. En zelfs wanneer ik links of rechts moet klikken valt soms niet mee.
Ik heb geen idee wat een goede strategie is eigenlijk. Ik volg maar min of meer het idee van Civ4: niet teveel steden, kalm aan, maar bij dat spel wist ik nu al (medieval area) of ik totaal verloren was (meestal) of dat ik misschien nog een kans maakte om iets van betekenis te zijn. IS re al iemand in de modern age? En hoe is dat?
Ander vraagje trouwens, ik ben niet zo bekend met Steam, maar hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?
Jammer is vooral dat ik afgelopen week drie dagen thuis zat met een flinke verkoudheid en mezelf verveelde, en dat ik nu weer beter ben en geen tijd meer voor Civ heb.
Idd, vooral met zo'n great general die dan steeds in de buurt moet blijven. Kan de vijand eigenlijk je great general zien?quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:54 schreef Monidique het volgende:
Wel irritant, 1 unit per tile,. Nu moet ik strategisch gaan lopen enzo.
?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:05 schreef Monidique het volgende:
O, nu in het gebied van de vijand lopen ze wel door elkaar. Hm...
Bij mij was de demo simpelweg uit Steam verdwenen zodra ik de fullversie had geïnstalleerd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef Monidique het volgende:
Ik mis alleen wat info. 12 horses, leuk, maar van wie? Hoe? Ik kan maar tot 10 komen.
Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.quote:Een stad heeft een bepaalde strength, hoeveel exact? Dat zie ik niet bij het hoveren.
Nou, ik heb 12 horses, maar ik kan dus niet berekenen waarvan. 4 van die, ja. 4 van die en 2 van een eigen resource. Maar die andere twee dan? Dat kan ik niet zien.quote:
Dat is de strength, maar ik bedoel de hitpoints. Dat is gewoon een bar, geen cijfers.quote:Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.
Annexeren kost je happiness, puppet states niet - je betaalt echter wel de maintenance cost met puppet states voor de gebouwen die ze maken, en die kunnen oplopen .. maar mensen lijken doorgaans puppet states te verkiezen, tenzij je zwemt in spare happienssquote:Op zaterdag 25 september 2010 11:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
[..]
Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.
Zelf heb ik zojuist met mijn Perzische Immortals London veroverd en nu moet ik mij eens flink gaan verdiepen in de verschillen tussen het annexeren en tot puppet maken van steden.
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ik heb 12 horses, maar ik kan dus niet berekenen waarvan. 4 van die, ja. 4 van die en 2 van een eigen resource. Maar die andere twee dan? Dat kan ik niet zien.
[..]
Dat is de strength, maar ik bedoel de hitpoints. Dat is gewoon een bar, geen cijfers.
Linksonder, die gekleurde balk naast momvement en strength.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.
Zelfs van units kun je de HP niet zien bij mijn weten, Ja OK, je kunt poppetjes tellen.
Alleen via Steam.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:10 schreef MagicIsland1 het volgende:
Waar kan je de demo downloaden?
Wat Hamilcar zegt. Doorgaans kies je gewoon eerst voor Puppet, en vervolgens ga je kijken of en wanneer je ze wilt annexeren. Je kan op elk moment een puppet annexeren.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:42 schreef Frollo het volgende:
Zelf heb ik zojuist met mijn Perzische Immortals London veroverd en nu moet ik mij eens flink gaan verdiepen in de verschillen tussen het annexeren en tot puppet maken van steden.
Wanneer een stad of unit niet meer volledige HP heeft, dan pas zie je het in beeld. Bij units zie je het ook bij de mouse-over wanneer deze gewond is. Standaard staat de mouse-over ingesteld op 1.5 seconden wachttijd, maar bij de opties is het instelbaar.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.
Zelfs van units kun je de HP niet zien bij mijn weten, Ja OK, je kunt poppetjes tellen.
Je moet hem dan ook gewoon piraten, geen Steam problemenquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb steam NODIG om het spel überhaupt te kunnen installeren?! Wat de neuk is dit nou weer..
Ja, leuk en het zal allemaal wel, maar ik kan dat soort shit niet. Ik wil gewoon de DVD-rom er in pleuren en die meuk installeren. Maar dat lukt dus niet, want ik krijg een error "no steam installed" en dat is't...quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:23 schreef Cudles het volgende:
[..]
Je moet hem dan ook gewoon piraten, geen Steam problemen
quote:My Little Pony
As Catherine, research Horseback Riding before any other Civ
Ja ok..maarquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope; ook Gamershell.
http://www.gamershell.com/news_103108.html
quote:The demo requires a Steam account.
Sowieso gebruiken een aantal (national) wonders nu bergen waardoor een berg in de omgeving van je capital gewoon helemaal niet verkeerd isquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:58 schreef Monidique het volgende:
Leuk, leuk. Omdat je maar 1 unit kunt gebruiken op 1 tile, zijn bergen nu ook veel invloedrijker.
Lol ja.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:31 schreef Klaudias het volgende:
Hahaha, sommige van die achievements op Steam:
[..]
[ [url=http://cdn-www.cracked.com/articleimages/dan/smears/horse3.jpg]afbeelding[/url] ]
Net getest, antwoord is jaquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:12 schreef Thas het volgende:
Krijg je ook extra gold door een trading route als je je puppet states verbind met je hoofdstad?
Hij is vandaag ook al bij mij binnengekomen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:14 schreef RabbitHeart het volgende:
WTF, loop ik net naar beneden ligt ie gewoon op de posttafel. Amazon.co.uk is echt raar, hij zou pas volgende week moeten komen!
![]()
![]()
![]()
Je reageerde alsof hij je vriendin had beledigdquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Bedankt papa beer, voor deze toelichting.
En jij woont in Nederland? Dan moet ik even aan mijn broertje doorgeven dat het mogelijk is dat hij hem vandaag al kan ophalen bij mijn vaderquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:24 schreef boofer het volgende:
[..]
Hij is vandaag ook al bij mij binnengekomen!![]()
Vriendin.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je reageerde alsof hij je vriendin had beledigd
quote:There has been a small bug-fix pushed-out for Civilization V. Not sure if its live in steam yet, but will be very soon.
Issues fixed include:
1. Game now runs if user path includes special characters.
2. AI will now make gold per turn deals in amounts other than 5 GPT.
3. Open borders is canceled immediately if war is declared and troops in enemy lands displaced.
4. AI valuation of cities in trades and peace deals improved.
5. Unit maintenance now scales appropriately in Time Limit games.
6. Various crash fixes.
Thanks to Ed Beach (Lead Gameplay-AI Programmer for Civ5) for the info!
Dat zijn de verhalen waarvoor ik dit topic openquote:Op zondag 26 september 2010 00:15 schreef Jibbe het volgende:
[ afbeelding ]Ik heb in ieder geval geen haast met het veroveren van de hele wereld, mijn Rijk is zo al machtig genoeg, ik heb baat bij de status quo, en heb nog genoeg ruimte voor nieuwe steden op mijn huidige grondgebied. Wat ik wel doe is proxy-oorlogen voeren en de tegenstanders van mijn machtige concurrenten van wapens voorzien.
Bekend probleem. Na het belachelijk veel spelen van X-Com betrapte ik mezelf ooit op het denken in time unitsquote:Op zondag 26 september 2010 02:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb teveel Civ gespeeld. Als ik mijn ogen dichtdoe, dan zie ik hexagonale vakken. En blauwe en rode pijlen. Altijd een slecht teken.
Then again...
Vooralsnog niet, maar er komen nog uitbreidingen.quote:
Meneer Sid Meier mag mijn nier krijgen, indien hij dat wenst.quote:Op zondag 26 september 2010 03:03 schreef Danielion het volgende:
Meneer Sid Meier amuseert zich natuurlijk wel, nu hij naar de bank wandelt.
zondag 26 september 2010 @ 04:40quote:Op zondag 26 september 2010 04:40 schreef RabbitHeart het volgende:
Wat is het ook een kutspel. Het is verdorie half vier 's nachts.
Kingquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:28 schreef Thas het volgende:
[..]
Welke difficulty had je hem op staan?
Heb de special edition via Steam gekocht: geen miniaturen, etc. maar wel de babyloniersquote:Op zondag 26 september 2010 03:03 schreef Danielion het volgende:
Mijn PC kan dit spel nog niet aan. Ik bezit de speciale editie niet, want ik moet het spel nog kopen. Ik vraag me af of ik ooit die Babylonische civ kan downloaden. Welke kaarten mis ik overigens nu? Stomme exclusieve inhoud ook. Ik hoop dat ik Babylon nog ga kunnen gebruiken.
Meneer Sid Meier amuseert zich natuurlijk wel, nu hij naar de bank wandelt.
Kan je die nog kopen? En indien je die koopt: kan je die dan downloaden op gelijk welk tijdstip je wil? Het werkt met een inlogsysteem niet? Sorry dat ik het hier vraag. Mijn PC kan het niet draaien, maar ik kan het opzoeken. Alleen weet iedereen het hier al, dus krijg ik hier vast snel antwoord.quote:Op zondag 26 september 2010 15:18 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Heb de special edition via Steam gekocht: geen miniaturen, etc. maar wel de babyloniers55 euros (5 meer dan het gewone spel downloaden, dus best de moeite. Volgens mij mag je ook de behind the scenes dvd downloaden, voorzover dat boeit).
Verwacht vooral Spanjaarden (en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas)... is toch wel raar dat de Conquistadors niet meedoen, maar misschien waren dat teveel Europeze beschavingen geweest? Iig ben ik Amsterdam als "city state" nog niet tegen gekomen, dus er is nog hoop voor Nederlandquote:Op zondag 26 september 2010 03:12 schreef Danielion het volgende:
[..]
Vooralsnog niet, maar er komen nog uitbreidingen.
Nederland is geen zekerheid (ik hoop van wel uiteraard; zou prachtig zijn).
Wat ik wel verwacht voor de toekomst zijn de Mongolen, de Spanjaarden, de Zoeloes (iedereen 'houdt van' Sjaka), de Maya, de Inka, de Ethiopiërs, de Noormannen, de Portugezen en wellicht andere die ik oversloeg.
Ik heb al wel een screen gezien met Amsterdam. Dat wil echter niets zeggen. Eens Nederland erbij recupereert men die Stadstaten sowieso.quote:Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Iig ben ik Amsterdam als "city state" nog niet tegen gekomen, dus er is nog hoop voor Nederland
Ik denk wel dat Nederland er bij komt ...quote:Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef Danielion het volgende:
[..]
Ik heb al wel een screen gezien met Amsterdam. Dat wil echter niets zeggen. Eens Nederland erbij recupereert men die Stadstaten sowieso.
Ja.quote:Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Thas het volgende:
[..]
zondag 26 september 2010 @ 04:40
Je woont in de UK?
Ik denk ook dat Nederland erbij komt. Er zijn geen Nederlandse stadsstaten. Zelfde verhaal met Spanje (die komt er zeker in denk ik).quote:Op zondag 26 september 2010 15:52 schreef ImMaxa het volgende:
In zowel Civ III als IV kwam Nederland erbij in de tweede uitbreiding (Conquests en Beyond the Sword). Afwachten dus.
Ha, ik had het toevallig nét ingesteld.quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
In de 16e regel moet je SkipIntroVideo veranderen van 0 naar 1
Dan slaat 'ie de intro video over.
Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik.quote:Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.
Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.
En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Met esc-toets stopt ie ook met de video wanneer het spel is geladen.quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
In de 16e regel moet je SkipIntroVideo veranderen van 0 naar 1
Dan slaat 'ie de intro video over.
Ja, maar je heb bijvoorbeeld ook 1 optie om je extra happiness om te zetten naar culture.quote:Op zondag 26 september 2010 18:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik.
Volgens mij hebben ze de Songhai op de plaats van de Malinezen gezet. Het betreft immers hetzelfde land, enkel andere beschaving. Geen Zoeloes zouden een gemis zijn. Volgens mij komen die er wel zeker in bij een uitbreiding. Deze versie kregen we Montezuma als oorlogsstoker. Ze hebben Sjaka waarschijnlijk nog even opzij gezet.quote:Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
(en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas).
Pfft, je hebt helemaal gelijk. Speelde op archipelago en er was geen hond in de buurt :S Ik had een snelle expansie en dan culturele victorie gepland: ik kan je vertellen, er is niets zo suf als in Liberty investeren als je alleen op een eiland zit en met m'n trireem alleen maar 1 city state kon vinden. Dan weet je dus dat je op caravels moet wachten om zelf iets te kunnen... en je tegenstanders ook, maar tegen die tijd had ik al 4 policies in liberty en daarna ging ik voor piety. Toen ik daar wat dieper in zat begon ik 2 steden managen danig vervelend te vinden en exit to main menu :S Ik werd op ALLE wonderen afgetroefd, mijn science schoot met twee steden niet op (ondanks 2 libraries en een national library) en het was gewoon heel suf.quote:Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.
Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.
En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Muah ik ga juist nooit voor honor. Veel liever liberty of tradition, allebei prima bonus voor in het begin, zeker als je ook +33% wonders erbij pakt omdat sommige van de beste wonders heel vroeg in de game zitten, en de AI zal zeker niet nalaten om die ook te bouwen...quote:Op zondag 26 september 2010 17:11 schreef andrew.koster het volgende:
Heeft iemand anders ook het gevoel dat de eerste 2 "keuzes" in social policy bijna verplicht in honor moeten? 15% vs. barbaren is fantastisch in het begin en 15% extra voor flanking is een must-have, ongeacht welke verdere keuzes je gaat maken. Een gratis generaal is ook nooit mis... en zelfs die "garrison voor happiness" heeft mij gered van een hoop ongelukkige citizens. Ik zou graag voor snelle settlers gaan, oid, maar zie mij genoodzaakt om toch vroeg een fatsoenlijk legertje te hebben en dan zijn die honor policies toch wel erg sterk.
Je hebt 5 nodig voor een Cultural Victory.quote:Op zondag 26 september 2010 19:59 schreef Klaudias het volgende:
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik zo in schat:
Cultural Victory:
Wel: Tradition, Piety, Patronage, Freedom
Niet: Liberty, Order, Autocracy
Ik denk dat de policies veel meer afhangt van het terrein en de omstandigheden, dan van de overwinning die je zoekt.quote:Domination Victory:
Wel: Liberty, Honor, Order, Rationalism
Niet: Tradition
Diplomatic Victory
Wel: Patronage, Liberty
Niet: Autocracy, Honor
Space Race Victory
Wel: Rationalism
Niet: Piety
Wie corrigeert me/vult me aan?
Niemand die antwoord weet?quote:Op zondag 26 september 2010 13:13 schreef Ericjuh het volgende:
Iemand enig idee wat ik hem het beste kan halen?
zit bij play.com te kijken, maar daar doen ze er een exclusieve map bij? Wat is dat precies?
http://www.play.com/Games(...)Product.html?cur=258
Voor de rest kan ik hem, zonder exclusieve map, het goedkoopst bij zavvi halen. Of iemand nog een ander linkje?
http://www.zavvi.com/game(...)on-v-5/10208055.html
Of je neemt te veel puppet states natuurlijk.quote:Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Gewoon later in de game annexeren en een Courthouse bouwen om die angry faces weg te krijgen.quote:Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Ik heb het vooraf gekocht via steam, waarbij Babylon zat.quote:
quote:Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Net m'n allereerste potje gewonnen, op chieftain.
In dezelfde turn een space race en diplomatieke overwinning, en over een een turn of 10 was het uptopia project af....
Heb me prima vermaakt, maar mag toch hopen dat er nog vele patches zullen volgen.
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Ik had 8 stuks uranium. Toen gingen 8 puppet states een nucleaire reactor bouwen, en dus was m'n uranium op.
Oftwel dankzij m'n puppet states kon ik geen nukes etc bouwen.
Zelfde met aluminium, m'n puppet states gingen space factories bouwen, wat ten kosten gaat van m'n voorraad aluminium. En dat terwijl ik alle onderdelen van m'n space ship al bijna compleet had.
!
En als ze nog steeds vervelend worden moet je maar annexeren.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:28 schreef Montov het volgende:
Puppets zijn handig qua culture en happiness, maar ze willen ook nog wel eens nutteloze gebouwen bouwen, waardoor je met mainenance zit. Of ze groeien te snel waardoor ze happiness gebruiken. Tip: bouw Trading Posts, en zorg dat je Farms en Mines weghaalt. Op die manier stimuleer je geen groei, geen productie (geen maintenance), maar wel gold.
Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellenquote:Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef Klaudias het volgende:
Volgens mij is die uitgebreide editie ook met Babylon erbij
He, bedankt,quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
In de 16e regel moet je SkipIntroVideo veranderen van 0 naar 1
Dan slaat 'ie de intro video over.
Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?quote:Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellen
Het maakt qua tijd overigens niet uit of je het filmpje overslaat of niet. Firaxis heeft dat een beetje ongelukkig geregeld, maar in feite is het spel aan't laden terwijl het filmpje speelt. Daarom kun je op escape rammen wat je wilt, maar het filmpje houdt pas op als het spel is geladen. Door de .ini te veranderen, vervang je gewoon het filmpje met een zwart scherm, maar gebeurt er niets anders.quote:Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef Soohr het volgende:
[..]
He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...quote:Op maandag 27 september 2010 12:15 schreef Green1 het volgende:
Ik loop nu tegen een irritante bug aan![]()
Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.
Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen...Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg...
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelenquote:Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.quote:Op maandag 27 september 2010 12:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen
Wtf... als dat zo is word ik gek.. Ik hoop dat ik mijn oude save game nog heb, dan kan ik verder waar ik vanochtend begon.. dan probeer ik het wel weer even.quote:Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?quote:Op maandag 27 september 2010 13:05 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Wat is er precies kut aan embarken?quote:Op maandag 27 september 2010 13:59 schreef Green1 het volgende:
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten. Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Tja: helikopter over land: 6 movement, over zee: 2 :S Vervolgens zit er een trireem van een barbaar ergens om de hoek en plonst zo je assault chopper dood, omdat er een gat was tussen je 4 battleships (okee, trireem is wat overdreven, maar met een caravel kan dit gebeuren)quote:Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is er precies kut aan embarken?
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het ook wel een goed idee kan zijn om gewoon een ongelimiteerd aantal units op 1 watertile toe te laten. Je kan ze toch niet allemaal tegelijkertijd (dis)embarken, en veel hulpeloze units op 1 watertile is een risico mocht er een bootje in de buurt zijn. Het voordeel is dat je minder hoeft te micromanagen op het water, en je kan met goede schepen toch goed verdedigen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten.
Later in het spel mogen ze toch 3 en 4 tiles per turn?quote:Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.
Wat bedoel je hiermee?quote:Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden.
Met India zou het ook kunnen werken.quote:Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.quote:Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
Afgelopen maandag tot en met donderdag zat ik in het buitenland en ik heb dus ook niks van de oude topics gelezen en tot gisteren ben ik ook niet in dit topic geweestquote:Op maandag 27 september 2010 10:36 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Géén kloon van tvlxd!
Gewoon gebruiken als kanonnenvoer om een city-state te veroverenquote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Ook turkijke krijgt corsairs van de barbaren. Leuk idee om meer met de barbaren te doen dan irritante kampen op de map zijnquote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Het is nu voor de AI veel makkelijker om met de zee om te gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 18:42 schreef Monidique het volgende:
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
Geniale feature inderdaad. Dat heb ik gebruikt om de hele game lang veel en sterke units te hebben. Door ze steeds met goud te upgraden hadden ze op het eind zeer veel XP.quote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten.
quote:Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Montov het volgende:
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.
Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):Patch 1.0.0.20SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Released 9/27/2010
•Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
•Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
•Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
•Fix for Puppet State production exploit.
•Misc crash fixes.
Ik had het gewoon anders gedaan. Dat je er een echte boot voor nodig hebt en dat je daar je units in kan gooien, en dat die dan sneller verplaatst. Dit gaat zo langzaam als de pest.quote:Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is er precies kut aan embarken?
Ik bedoelde gewoon dat ik niet doorhad dat je social points per policy meer werden per stad die je had. Dacht dat dat net als science een constante hoeveelheid was. Nooit naar de mouseover ervan gekekenquote:
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :squote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paintquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :pquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint
Betwijfel het... 100 research in 1000 AD is toch niet belachelijk veel? Weet het even niet uit m'n hoofd, maar het klinkt vrij normaal voor een technologie georienteerde stad. Met Babyloniers is het iets makkelijker dan anders wegens de abundantie van great scientists, maar ook zonder Babyloniers kan dat prima.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p
Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Rahl het volgende:
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).
Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
Mja, idd, ik vond dat juist het geniale uit civ 4quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
Het laatste inderdaadquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).
Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?
Ik hoop het laatste.
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.quote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Rahl het volgende:
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
Ik ben nooit zo pro met de game geweest enzo, maar ik vond het idee goed dat een bevolking zich eerder bij een andere staat vindt horen en dat je daardoor disputen krijgt. Zoiets zag je dus in Zuid-Oessetië. In plaats van culture zouden ze ook zoiets met migratie kunnen doen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.quote:
Als je het te simpel vindt, ga je toch op Deity spelen ofzo...quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:12 schreef Plugin het volgende:
[..]
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.
Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?
Ik speelde het meestal op Prince. Civ IV dan. Civ V is naar mijn mening echt gericht om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (zoals op de consoles) en daarom is het niveau en de complexiteit flink naar beneden gehaald. Zit gewoon geen diepgang meer in.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:12 schreef Plugin het volgende:
[..]
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.
Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?
Misschien komt er wat meer diepgang zodra er wat DLC's met extra content uitkomen. De vanilla Civ4 was ook niet zo uitgebreid als BTS.quote:Op woensdag 29 september 2010 06:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik speelde het meestal op Prince. Civ IV dan. Civ V is naar mijn mening echt gericht om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (zoals op de consoles) en daarom is het niveau en de complexiteit flink naar beneden gehaald. Zit gewoon geen diepgang meer in.
Om dezelfde reden dat je met de Chinezen de Statue of Liberty kunt bouwen...quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef Morex het volgende:
waarom begint engeland niet in engeland bij de earth map, terwijl er wel een plaatje komt met engeland er op... Dit is ook bij andere landen zo
Daar kun je een mod voor downloaden..dat elk volk op de Earth map zn echte startpositie heeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef Morex het volgende:
waarom begint engeland niet in engeland bij de earth map, terwijl er wel een plaatje komt met engeland er op... Dit is ook bij andere landen zo
Dat heb ik al sinds Civ I.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:48 schreef Flashwin het volgende:
Hebben meer mensen dit trouwens? Dat je zo rond de rennaissance periode geen zin meer hebt in de chaos en weer een nieuwe start..
Haha, inderdaad.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat heb ik al sinds Civ I.
Ik geloof zelfs dat ik in heel Civ IV + expansions precies één pot tot aan het eind heb uitgezeten.
Weet niet.. de potjes die ik tot nog toe gespeeld heb lopen wel enigszins zo, maar mijn 3-stad culture victorie was toch wel spannend... iedereen had grotere sterkere legers dan ik. Okee, ik had idiote bonussen voor vechten op eigen terrein en mijn steden waren héél erg sterk, maar kwa leger had ik 1 destroyer, 1 cavalry en 1 crossbow archer. Verder had ik een olifant (geen zin om up te graden zolang hij niet deelnam aan het gevecht) en 1 pikeman. Gesaved en de VS aangevallen. Kan je vertellen dat 6 destroyers, 10 infantry en 4 artillerie me flink in de pan haktequote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.![]()
Of het gaat zo slecht dat je er geen heil meer in ziet.
Of het gaat zo goed dat het saai wordt en je wel kan voorspellen dat je gaat winnen.
Ja, plus dat de beginfase gewoon het leukst is. Lekker scouten, de map blootleggen, goodie huts vinden, andere civs ontmoeten...quote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.![]()
Of het gaat zo slecht dat je er geen heil meer in ziet.
Of het gaat zo goed dat het saai wordt en je wel kan voorspellen dat je gaat winnen.
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :Squote:Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, plus dat de beginfase gewoon het leukst is. Lekker scouten, de map blootleggen, goodie huts vinden, andere civs ontmoeten...
Later heb je al die units en steden die allemaal orders willen hebben. Precies wat Flashwin zegt: op een gegeven moment wordt de chaos gewoon te groot en wil je fris opnieuw beginnen.
Voor civ5 kan je beter je workers deleten. Unit maintenance is hoog, en je krijg wat gold ervoor.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :S
Dat is het nou juist. Soms weet je van te voren al welke kant het op zal gaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef Monidique het volgende:
Ik heb daar ook last van. Late game-moeheid. Wat helpt: probeer te winnen.
Dan moet je een niveau pittiger.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat is het nou juist. Soms weet je van te voren al welke kant het op zal gaan.
Daar zit wat in.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan moet je een niveau pittiger.
Even Machinery researchen en desnoods wat meer cavalry bouwen ^^ die zijn binnen no time aan de andere kant.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :S
Het is overigens ook niet de moeilijkheidsgraad, maar de diepgang. In deel IV moest je niet alleen een beetje bouwen en zo nu en dan een nieuwe research aanklikken, je moest je financiën per stad goed op orde hebben, opletten dat je niet te snel nieuwe steden erbij pakte want dan ging je upkeep eraan, etc etc. Nu is het zo extreem versimpeld dat het wel op de debiele consoles gericht lijkt ipv de diepgang die bij een civilisation game hoort.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Als je het te simpel vindt, ga je toch op Deity spelen ofzo...
Dat gezeik altijd op nieuwe delen. Ook met elke nieuwe versie van Windows hoor je weer datzelfde gezeik
En bij Civ 6 ga je weer mensen krijgen die deel 5 in alles beter achten
DLCquote:Op woensdag 29 september 2010 09:54 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Misschien komt er wat meer diepgang zodra er wat DLC's met extra content uitkomen. De vanilla Civ4 was ook niet zo uitgebreid als BTS.
Monarch/Emperor Civ4 speler en in Civ5 ben ik maar op King begonnen.
Nu ook. Financien zijn nu alleen nog maar belangrijker geworden, aangezien je er veel mee kan. In Civ 4 was gold 'waardeloos', want je ging altijd je research maximaal zetten.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het is overigens ook niet de moeilijkheidsgraad, maar de diepgang. In deel IV moest je niet alleen een beetje bouwen en zo nu en dan een nieuwe research aanklikken, je moest je financiën per stad goed op orde hebben
Nu moet je ook oppassen, voornamelijk vanwege culture (social policies). Maar ook happiness.quote:, opletten dat je niet te snel nieuwe steden erbij pakte want dan ging je upkeep eraan, etc etc.
Combat is ook meer diepgang met de 1 unit per tile. City states geven een extra dimensie. Social policies hebben meer planning en strategie nodig, dan eventjes een civic wijzigen voor een compleet andere richting.quote:Nu is het zo extreem versimpeld dat het wel op de debiele consoles gericht lijkt ipv de diepgang die bij een civilisation game hoort.
Dus omdat je te onnozel was om zelf de route aan te passen, geef je de AI de schuld?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:50 schreef andrew.koster het volgende:
GVD... ik begin die AI echt goed zat te worden. Besluit dat de snelste route over water is met een barbaarse trireem 2 vakjes van me vandaan.. en IN ZICHT. Er was ook een prima landroute, die misschien 1 beurt langer ging duren. Gevolg? Swordman en Great General zeggen plons omdat er een trireem over ze heen vaart. Die embark is echt DEBIEL. Ze moeten op z'n minst een optie maken om "auto-embark" uit te kunnen zetten zodat je dit soort idioterie kunt voorkomen.
Gozer. Je lult. Maar probeer het gerust nog een keer.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:49 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het is overigens ook niet de moeilijkheidsgraad, maar de diepgang. In deel IV moest je niet alleen een beetje bouwen en zo nu en dan een nieuwe research aanklikken, je moest je financiën per stad goed op orde hebben, opletten dat je niet te snel nieuwe steden erbij pakte want dan ging je upkeep eraan, etc etc. Nu is het zo extreem versimpeld dat het wel op de debiele consoles gericht lijkt ipv de diepgang die bij een civilisation game hoort.
Ja, ik verwacht niet dat ik mijn units moet babysitten. Bovendien had ik daar niet eens de tijd voor: rechtermuisklik op waar ik ze heen wilde laten lopen en floep, daar gingen ze in een bootje zitten. Ik ga echt niet voor elke keer dat ik een unit wil laten lopen de "move to" actie aanklikken, pad vervolgens checken en dan klikken... daar is rechtermuisknop voor en dan verwacht ik een minimum slimheid. Ik weet hoe lastig AI is (werk zelf in AI), maar pathfinding is een van de dingen die al wél behoorlijk is opgelost. De pathfinding in Civ 5 is tenenkrommend.. ook dat ze van 10 tegels afstand denken dat een andere unit een obstakel is en gaan vragen om nieuwe orders, soms de meest debiele aanvalsroute kiezen en ander zulk soort ongein.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Dus omdat je te onnozel was om zelf de route aan te passen, geef je de AI de schuld?
Rechtermuisknop ingedrukt houden terwijl je op de bestemming klikt...bevalt de route niet kun je alsnog annuleren door op de unit los te laten.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:47 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht niet dat ik mijn units moet babysitten. Bovendien had ik daar niet eens de tijd voor: rechtermuisklik op waar ik ze heen wilde laten lopen en floep, daar gingen ze in een bootje zitten. Ik ga echt niet voor elke keer dat ik een unit wil laten lopen de "move to" actie aanklikken, pad vervolgens checken en dan klikken... daar is rechtermuisknop voor en dan verwacht ik een minimum slimheid. Ik weet hoe lastig AI is (werk zelf in AI), maar pathfinding is een van de dingen die al wél behoorlijk is opgelost. De pathfinding in Civ 5 is tenenkrommend.. ook dat ze van 10 tegels afstand denken dat een andere unit een obstakel is en gaan vragen om nieuwe orders, soms de meest debiele aanvalsroute kiezen en ander zulk soort ongein.
Sowieso is '60 procent science' nu een achterhaald begrip, dus ja, er is wel wat veranderd.quote:Op donderdag 30 september 2010 02:48 schreef Watashiwa het volgende:
Hmm..net terug uit Schotland! Maandje wachten dus met kopen!
Ik zie al 10 pages over dit onderwerp en niet echt veel zin om allemaal na te lezen!
Zijn er veel verschillen met civ4?
Bij Civ4 zorg ik eerst voor uitbreiding tot ong 60 procent science, dan zorg ik voor meer workers om meer geld binnen te halen (met af en toe een legerunit tussendoor), is dat nu totaal veranderd in Civ5?
Hier moet je toch echt zelf voor oppassen. Hoeveel workers heb je nou? Sowieso krijg je meestal een melding als barbaren dicht bij je stad zijn en het is een kleine moeite om het in de gaten te blijven houden, automated of niet.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:01 schreef ImMaxa het volgende:
Ik ben ook niet helemaal te spreken over de AI. Workers worden nu de hele tijd overvallen door barbaren. In eerdere Civs probeerden ze nog om uit de buurt te blijven, maar als ik workers op automate zet krijg ik regelmatig de boodschap dat ze weer gevangen genomen zijn, zucht... Mede ook omdat steden nu veel vaker uit elkaar liggen, en workers dus door neutraal terrein moeten lopen om naar een andere stad te gaan.
Klopt ja...hopelijk fixen ze dat. Op zich maakt het niet zoveel uit dat je meteen in de kleine min staat bij een citystate, maar irritant is het wel.quote:Hetzelfde voor auto-explore. Gebruik ik niet meer, omdat de eenheden geen rekening houden met de grenzen van de stadstaten. En dus de hele tijd "trespassing in citystate!" meldingen.
Units hebben nu 2 movement, dus is het ook makkelijker om vanuit het nieuws je unit op te slurpen =x sowieso is het automatiseren van workers niet aan te raden (en noob).quote:Op donderdag 30 september 2010 10:01 schreef ImMaxa het volgende:
Hehe, zoals Flashwin al zei: dat is het idee juist ... je moet je workers wel goed beschermenquote:Op donderdag 30 september 2010 10:01 schreef ImMaxa het volgende:
Ik ben ook niet helemaal te spreken over de AI. Workers worden nu de hele tijd overvallen door barbaren. In eerdere Civs probeerden ze nog om uit de buurt te blijven, maar als ik workers op automate zet krijg ik regelmatig de boodschap dat ze weer gevangen genomen zijn, zucht... Mede ook omdat steden nu veel vaker uit elkaar liggen, en workers dus door neutraal terrein moeten lopen om naar een andere stad te gaan.
Uiteraard is worker automatiseren een slechte keuze, maar de pathing is vaak tenenkrommend slecht. Op z'n minst zou het je moeten waarschuwen dat er een onbeschermde civilian door vijandig gebied wandelt, of dat je units embarken...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:23 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hehe, zoals Flashwin al zei: dat is het idee juist ... je moet je workers wel goed beschermen
Ik ben het deels met je eens, maar dat een pathfindingroutine al rekening moet houden met units die je later misschien wel, misschien niet weg gaat halen, dat is wel erg veel gevraagd!quote:Op donderdag 30 september 2010 13:14 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Laat cavalry die in de weg staat van een swordsman dan EERST weglopen ipv dat de AI een route óm de cavalry heen plant (soms door het water, maar überhaupt eromheen, water of niet.. water maakt het alleen maar erger), terwijl de cavalry tóch genoeg movement heeft om diezelfde beurt nog uit de weg te gaan...
Zoals ik al dacht, een melee unit maakt de defense strength beter, waardoor aanvallende units meer schade oplopen als ze aanvallen, terwijl ranged units handig zijn om aan te vallen vanuit de stad.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:29 schreef Hamilcar het volgende:
Maar een unit in een stad maakt de stad 'sterker'. Wat dit inhoud, is me niet helemaal duidelijk - maar ik neem aan dat de stad meer hp krijgt en misschien meer damage doet?
Meestal zet ik mijn stad gelijk neer,quote:Op donderdag 30 september 2010 14:16 schreef STING het volgende:
Wat me opvalt is dat als je begint, er geen recommended spots worden aangegeven waar je je stad kunt bouwen. Bouwen jullie altijd direct je stad, of moven jullie toch soms nog 1 of 2 tiles?
Die heb je wel degelijk, er staat dan een geel icoontje van een stad op.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:16 schreef STING het volgende:
Wat me opvalt is dat als je begint, er geen recommended spots worden aangegeven waar je je stad kunt bouwen. Bouwen jullie altijd direct je stad, of moven jullie toch soms nog 1 of 2 tiles?
Ik doe eerst de move van de Warrior waarmee ik begin (liefst op een heuvel natuurlijk), en als hij dan niks beters ziet, ja, dan bouw ik direct mijn stad.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:16 schreef STING het volgende:
Wat me opvalt is dat als je begint, er geen recommended spots worden aangegeven waar je je stad kunt bouwen. Bouwen jullie altijd direct je stad, of moven jullie toch soms nog 1 of 2 tiles?
Ik weet hoe ze eruit zien, ik krijg ze alleen nooit te zien bij m'n eerste settler.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Die heb je wel degelijk, er staat dan een geel icoontje van een stad op.
Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in legerquote:Op donderdag 30 september 2010 15:04 schreef NoCigar het volgende:
Ik mis de eindstatistieken, m.n. de grafiek. Nu heb ik ineens verloren en dit was de score. Doei. Exit to main menu. One more turn gaat ook niet.
En het niet revealen van de map na de uitvinding van de satellieten vind ik ook vervelend.
Ik vind het sowieso niks dat je niet van andere civs kunt zien voor welke social policies ze hebben gekozen ... ik vind dat altijd voor de sfeer wel leuk om te weten.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in leger
Zoals vrij veel in het spel voelt ook dit niet helemaal af.
Zo gaat het ook in de echte wereldpolitiek.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.
Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat...
Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef RickoKun het volgende:
Als ik jullie allemaal zo hoor wacht ik wel eventjes voordat ik deze ga halen!
Dat vind ik juist één van de leukere dingen. Werd vorig potje ook volledig in de pan gehakt door de perzen omdat ik op andere dingen focuste dan mijn leger. Nieuw potje en ik heb heel noord amerika voor mij alleen. Lekker expanden en nu een troepenmacht om de Duitsers uit Zuid Amerika te flikkeren. Tegen die tijd heb ik hopelijk Astronomie en kan ik mijn oorlog in Europa verder voort zettenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.
Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat...
En ik mis ook wel iets waarin je kan zien wat de relatie met die anderen is.
I know, CIVS zijn toffe spellen, maar ik wacht liever eventjes met het beginnen met spelen zodat het beter aanvoelt! CIV zou juist eigenlijk wel het spel moeten zijn wat het gat tussen nu en eind oktober zou kunnen vullen!quote:Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.
Even onthouden dat niet iedereen een Blizzard, Bungie of Bioware is. Deze maatschappijen hebben gewoon zo'n ontzettend grote fanbase dat hun macht over de uitgever bijna groter is dan andersom (in het geval van Blizzard letterlijk equivalent: ze zijn gelijkwaardige partners binnen dezelfde onderneming) en de uitgever heeft dus weinig in te brengen over wanneer een spel uitkomt. Firaxis is een dwerg vergeleken met dit soort maatschappijen en ondanks dat Civilization een populaire franchise is, is het niet een mainstream spel en kan de uitgever dus meer druk uitoefenen. Jammer dat er dan dingen niet af zijn en hopelijk is Firaxis wel goed in patches die dit soort dingen repareren (ook maar de vraag, misschien moeten ze direct verder en komen evt. fixes pas in een expansion pack, maar iig worden een paar duidelijke exploits snel aangepakt).
Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Green1 het volgende:
Bij steden kan je research of goud, ipv gebouwen over units maken.
Er staat dan dat er 25% van de tools omgezet wordt in research. Maar wat gebeurd er dan met de restDat ben je dan gewoon kwijt??
Edit: trouwens, die productie focus die je kan instellen in een stad werkt ook voor geen meter.
Als ik food-focus neem heb ik 16 tools, als ik tool focus neem heb ik 9 tools.![]()
Nee hoor, je kunt ook winnen door als eerste een ruimteschip te lanceren, door flink in social policies te investeren en als eerste het Utopia Project te bouwen, door te investeren in goede relaties en in de VN als wereldleider gekozen te worden, of gewoon door in 2050 allround de beste te zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?
Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.
Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?
Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?
Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.
Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?
Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Oke... dat is wel duidelijker.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:14 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik laat het gewoon automatisch.quote:Over de productie focus: die ben ik nog niet tegengekomen. Productie focus geeft bijna altijd meer hamers... met als minimum precies hetzelfde. Heb je niet toevallig zelf daarna mensen als specialists toegewezen in gebouwen?
Link: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=386391quote:One of the nice things about Steam -- and, full disclosure, I'm a fan -- is that it allows you to see what people are doing by awarding achievements and publishing the related statistics. This is why the early achievements are so trivial: If 12 percent of the people haven't founded a second city, ever, you know most of them just have the game sitting around on their computer, pretty much unplayed.
Now we can use these statistics to check the claim that Civ V is "too easy" and "dumbed down". Let's look at the numbers about victory levels:
Baby Steps (Settler): 10.2 percent
Taking off the Training Wheels (Chieftan): 15.3 percent
The Alexman (Warlord): 6.6 percent
Charming, Really (Prince): 4.8 percent
The Once And Future King: 0.7 percent
The Golden Path (Emperor): 0.3 percent
Flawless Strategy (Deity): 0.2 percent
Obviously there are a lot of people not finishing their games, but we already know that (personally, I tend to quit any Civ game when I either get too far ahead or too far back).
If Civ V were really as easy as the detractors here claim, I would expect the percentage of wins on Emperor and Deity to be a lot higher, with people ramping up the difficulty to try to make the game enjoyable. It's not like everybody is leaving in disgust, either, as you can see by the number of players on the Steam Stats.
waar vind ik die test?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:51 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Shiiit.Jammer dat 'ie niet op consoles komt, mijn PC is te kut.
Dat afbranden deed ik ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:40 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen handleiding?????????![]()
![]()
![]()
![]()
Weet je met hoe veel plezier ik de handleiding van Civ 4 heb doorgelezen... bah....![]()
Die bezuinigingen ook altijd
De handleiding van Civ4 was de beste die ik ooit gelezen heb. Alles staat er gewoon in. Jammer dat deze niet bij de vijf zitquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:50 schreef karton het volgende:
[..]
Vlak voor het slapen door de handleiding bladeren is het mooiste wat het leven te bieden heeft.
Je kan die online downloaden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:02 schreef Jump het volgende:
[..]
[..]
De handleiding van Civ4 was de beste die ik ooit gelezen heb. Alles staat er gewoon in. Jammer dat deze niet bij de vijf zit
I know, maar een boekje is toffer dan een pdfquote:
Uitprinten in kleur en laten inbinden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:09 schreef Jump het volgende:
[..]
I know, maar een boekje is toffer dan een pdf
Die AI is idd behoorlijk kut. Ghandi blijft in mijn save Edinburgh aanvallen en dat is een City-state die ik bescherm (dus war omdat die iron van mij isquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:32 schreef roelofjan het volgende:
Peace treaties kloppen ook voor geen meter.
Ik in oorlog met Japan en India. Ik weet een stad van Japan te veroveren, ben verder totaal geen bedreiging voor de rest van z'n steden, en hij biedt meteen al z'n goud en zo'n beetje al z'n steden aan.
Verder heb ik nog geeneens een unit van Ghandi gezien, en die doet hetzelfde.
En dat is op Prince, normaal dus.
Wel ideaal om ze te behouden dan voor een cultural victory.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:55 schreef ImMaxa het volgende:
Als je de stad wil vernietigen moet je 'm eerst annexeren, denk ik. En marionet-steden genereren cultuur, maar maken social policies niet duurder. Dat gebeurt pas als je ze annexeert. Als je ze dan echter vernietigt worden de social policies weer goedkoper.
Alleen willen puppets nogal wat nutteloze gebouwen neerzetten, waarmee ze resources en maintenance kosten. Dus het is een erg goede kortetermijnstrategie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:11 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Wel ideaal om ze te behouden dan voor een cultural victory.
Zeker als ze om de beurt komt vragenquote:Op zondag 3 oktober 2010 01:43 schreef PirE het volgende:
Die stem van Elizabeth vind ik verschrikkelijk irritant.
Stel je sluit een Pact of Secrecy met Rusland tegen China, dan gaan Rusland en jij geen deals sluiten met China, zonder dat China dat weet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:31 schreef Green1 het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee wat dat secret packt (of hoe heet het precies) doet? Dat wat je bij 'discuss' kunt aanklikken.
En het is ook een (vaak noodzakelijke) tussenstap als je samen met de AI oorlog wilt verklaren aan een ander.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:26 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Stel je sluit een Pact of Secrecy met Rusland tegen China, dan gaan Rusland en jij geen deals sluiten met China, zonder dat China dat weet.
Althans, dat werd mij uitgelegd door iemand, heb het spel zelf nog niet gespeeld (alleen demo).
Gewoon Auto End Turn aanzetten in de opties, dan kun je tussendoor makkelijk iets anders gaan doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:03 schreef NoCigar het volgende:
Ik probeerde eens met een kleine staat, en zelfs een x met drie steden een technologische of culturele overwinning te behalen. Niet gelukt, maar watheb je dan weinig te doen zeg. Telekns een miuut wachten totdat je weer nextkunt aanklikken aangezien ik nogal weinig Units had. Saaie potjes kortom.
Met Civ4 was de cultural victory nog veel saaier. Gewoon net zo lang wachten tot dat het culture balkje vol was.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:03 schreef NoCigar het volgende:
Ik probeerde eens met een kleine staat, en zelfs een x met drie steden een technologische of culturele overwinning te behalen. Niet gelukt, maar watheb je dan weinig te doen zeg. Telekns een miuut wachten totdat je weer nextkunt aanklikken aangezien ik nogal weinig Units had. Saaie potjes kortom.
Ja natuurlijk, dat zet ik altijd uit, maar nu is het handig!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gewoon Auto End Turn aanzetten in de opties, dan kun je tussendoor makkelijk iets anders gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |