abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 11:53:08 #151
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86894542
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef Soohr het volgende:

[..]

He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
Het maakt qua tijd overigens niet uit of je het filmpje overslaat of niet. Firaxis heeft dat een beetje ongelukkig geregeld, maar in feite is het spel aan't laden terwijl het filmpje speelt. Daarom kun je op escape rammen wat je wilt, maar het filmpje houdt pas op als het spel is geladen. Door de .ini te veranderen, vervang je gewoon het filmpje met een zwart scherm, maar gebeurt er niets anders.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86895241
Ik loop nu tegen een irritante bug aan :(

Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.

Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen... :{ Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg... |:(
  maandag 27 september 2010 @ 12:18:19 #153
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86895341
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:15 schreef Green1 het volgende:
Ik loop nu tegen een irritante bug aan :(

Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.

Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen... :{ Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg... |:(
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86895709
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen :(
  maandag 27 september 2010 @ 13:05:16 #155
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86896845
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:29 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen :(
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86897398
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Wtf... als dat zo is word ik gek.. Ik hoop dat ik mijn oude save game nog heb, dan kan ik verder waar ik vanochtend begon.. dan probeer ik het wel weer even.

Bedankt voor de tip :P
pi_86898368
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
pi_86898703
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot :')
  maandag 27 september 2010 @ 14:54:30 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86901000
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:05 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86901444
Vraagje over het traden van strategic resources. Stel ik trade Washington 5 horses voor 30 turns waar hij vervolgens 2 knights van traint, krijg ik dan na 30 turns 5 of 3 horses terug?
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 27 september 2010 @ 15:15:55 #161
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86901891
5.
En Washington heeft vervolgens het probleem dat zijn 2 Knights waardeloos zijn, omdat er een penalty zit wanneer je resources in de min zitten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86902215
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:59 schreef Green1 het volgende:
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot :')
Wat is er precies kut aan embarken?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86904751
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Montov het volgende:

[..]

Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten. Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.

Overigens wat betreft cultuur: ik zou het inderdaad niet gered hebben. Eerst de amerikanen geannexeerd (als rusland :D) en daarna deden de romeinen lastig. Om nou al die steden te gaan razen is ook weer zoiets en m'n happiness was prima... maar ik moest 10,000 cultuur punten per policy :S
Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen :P
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden. Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
pi_86904824
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat is er precies kut aan embarken?
Tja: helikopter over land: 6 movement, over zee: 2 :S Vervolgens zit er een trireem van een barbaar ergens om de hoek en plonst zo je assault chopper dood, omdat er een gat was tussen je 4 battleships (okee, trireem is wat overdreven, maar met een caravel kan dit gebeuren)
  maandag 27 september 2010 @ 16:42:29 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86905664
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten.
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het ook wel een goed idee kan zijn om gewoon een ongelimiteerd aantal units op 1 watertile toe te laten. Je kan ze toch niet allemaal tegelijkertijd (dis)embarken, en veel hulpeloze units op 1 watertile is een risico mocht er een bootje in de buurt zijn. Het voordeel is dat je minder hoeft te micromanagen op het water, en je kan met goede schepen toch goed verdedigen.

quote:
Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.
Later in het spel mogen ze toch 3 en 4 tiles per turn?

quote:
Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen :P
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden.
Wat bedoel je hiermee?

quote:
Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
Met India zou het ook kunnen werken.

Maar ik krijg zelf ook het gevoel dat grotere beschavingen met veel steden wel in het voordeel is. Ok, qua Social Policies is het hopeloos, en ook met Great People, maar Science (& gold & units) is veel belangrijker op langere termijn.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 16:44:18 #166
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86905748
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86905928
Wel grappig dat Liberty/Republic nu in het voordeel van grote civs is, terwijl in de vroegere delen was "Republic" altijd meer iets voor kleinere civs.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 27 september 2010 @ 17:56:30 #168
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86908958
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:36 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
Afgelopen maandag tot en met donderdag zat ik in het buitenland en ik heb dus ook niks van de oude topics gelezen en tot gisteren ben ik ook niet in dit topic geweest :W.

Bij game.co.uk kan je hem voor 30 GBP halen. Heb zelf de digitale versie gekocht. Je krijgt dan per e-mail een code en die voeg je in steam toe en dan kan je de boel downloaden en spelen :s) :s)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_86910653
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
pi_86910733
Ik ben op africa begonnen , en city state singapore heeft rome all tot zijn bitch gemaakt :')
  maandag 27 september 2010 @ 18:46:04 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86910841
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.

Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 18:49:13 #172
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86910981
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 19:10:17 #173
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86911890
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Gewoon gebruiken als kanonnenvoer om een city-state te veroveren :Y)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_86912819
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Ook turkijke krijgt corsairs van de barbaren. Leuk idee om meer met de barbaren te doen dan irritante kampen op de map zijn ;)
pi_86915772
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:42 schreef Monidique het volgende:
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
Het is nu voor de AI veel makkelijker om met de zee om te gaan.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')