abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 11:53:08 #151
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86894542
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef Soohr het volgende:

[..]

He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
Het maakt qua tijd overigens niet uit of je het filmpje overslaat of niet. Firaxis heeft dat een beetje ongelukkig geregeld, maar in feite is het spel aan't laden terwijl het filmpje speelt. Daarom kun je op escape rammen wat je wilt, maar het filmpje houdt pas op als het spel is geladen. Door de .ini te veranderen, vervang je gewoon het filmpje met een zwart scherm, maar gebeurt er niets anders.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86895241
Ik loop nu tegen een irritante bug aan :(

Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.

Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen... :{ Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg... |:(
  maandag 27 september 2010 @ 12:18:19 #153
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86895341
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:15 schreef Green1 het volgende:
Ik loop nu tegen een irritante bug aan :(

Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.

Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen... :{ Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg... |:(
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86895709
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen :(
  maandag 27 september 2010 @ 13:05:16 #155
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86896845
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:29 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen :(
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86897398
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Wtf... als dat zo is word ik gek.. Ik hoop dat ik mijn oude save game nog heb, dan kan ik verder waar ik vanochtend begon.. dan probeer ik het wel weer even.

Bedankt voor de tip :P
pi_86898368
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
pi_86898703
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot :')
  maandag 27 september 2010 @ 14:54:30 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86901000
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:05 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86901444
Vraagje over het traden van strategic resources. Stel ik trade Washington 5 horses voor 30 turns waar hij vervolgens 2 knights van traint, krijg ik dan na 30 turns 5 of 3 horses terug?
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 27 september 2010 @ 15:15:55 #161
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86901891
5.
En Washington heeft vervolgens het probleem dat zijn 2 Knights waardeloos zijn, omdat er een penalty zit wanneer je resources in de min zitten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86902215
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:59 schreef Green1 het volgende:
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot :')
Wat is er precies kut aan embarken?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86904751
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Montov het volgende:

[..]

Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten. Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.

Overigens wat betreft cultuur: ik zou het inderdaad niet gered hebben. Eerst de amerikanen geannexeerd (als rusland :D) en daarna deden de romeinen lastig. Om nou al die steden te gaan razen is ook weer zoiets en m'n happiness was prima... maar ik moest 10,000 cultuur punten per policy :S
Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen :P
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden. Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
pi_86904824
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat is er precies kut aan embarken?
Tja: helikopter over land: 6 movement, over zee: 2 :S Vervolgens zit er een trireem van een barbaar ergens om de hoek en plonst zo je assault chopper dood, omdat er een gat was tussen je 4 battleships (okee, trireem is wat overdreven, maar met een caravel kan dit gebeuren)
  maandag 27 september 2010 @ 16:42:29 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86905664
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten.
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het ook wel een goed idee kan zijn om gewoon een ongelimiteerd aantal units op 1 watertile toe te laten. Je kan ze toch niet allemaal tegelijkertijd (dis)embarken, en veel hulpeloze units op 1 watertile is een risico mocht er een bootje in de buurt zijn. Het voordeel is dat je minder hoeft te micromanagen op het water, en je kan met goede schepen toch goed verdedigen.

quote:
Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.
Later in het spel mogen ze toch 3 en 4 tiles per turn?

quote:
Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen :P
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden.
Wat bedoel je hiermee?

quote:
Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
Met India zou het ook kunnen werken.

Maar ik krijg zelf ook het gevoel dat grotere beschavingen met veel steden wel in het voordeel is. Ok, qua Social Policies is het hopeloos, en ook met Great People, maar Science (& gold & units) is veel belangrijker op langere termijn.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 16:44:18 #166
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86905748
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86905928
Wel grappig dat Liberty/Republic nu in het voordeel van grote civs is, terwijl in de vroegere delen was "Republic" altijd meer iets voor kleinere civs.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 27 september 2010 @ 17:56:30 #168
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86908958
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:36 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
Afgelopen maandag tot en met donderdag zat ik in het buitenland en ik heb dus ook niks van de oude topics gelezen en tot gisteren ben ik ook niet in dit topic geweest :W.

Bij game.co.uk kan je hem voor 30 GBP halen. Heb zelf de digitale versie gekocht. Je krijgt dan per e-mail een code en die voeg je in steam toe en dan kan je de boel downloaden en spelen :s) :s)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_86910653
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
pi_86910733
Ik ben op africa begonnen , en city state singapore heeft rome all tot zijn bitch gemaakt :')
  maandag 27 september 2010 @ 18:46:04 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86910841
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.

Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 18:49:13 #172
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86910981
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 19:10:17 #173
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86911890
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Gewoon gebruiken als kanonnenvoer om een city-state te veroveren :Y)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_86912819
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Ook turkijke krijgt corsairs van de barbaren. Leuk idee om meer met de barbaren te doen dan irritante kampen op de map zijn ;)
pi_86915772
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:42 schreef Monidique het volgende:
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
Het is nu voor de AI veel makkelijker om met de zee om te gaan.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  maandag 27 september 2010 @ 23:36:40 #176
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86926247
Account gedeblokkeerd. INSTALLEER! INSTALLEER SNELLER
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 01:21:33 #177
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86929070
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten.
Geniale feature inderdaad. Dat heb ik gebruikt om de hele game lang veel en sterke units te hebben. Door ze steeds met goud te upgraden hadden ze op het eind zeer veel XP.
pi_86929675
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Montov het volgende:
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.

Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patch 1.0.0.20
Released 9/27/2010
•Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
•Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
•Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
•Fix for Puppet State production exploit.
•Misc crash fixes.
pi_86931145
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat is er precies kut aan embarken?
Ik had het gewoon anders gedaan. Dat je er een echte boot voor nodig hebt en dat je daar je units in kan gooien, en dat die dan sneller verplaatst. Dit gaat zo langzaam als de pest.
pi_86933281
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Montov het volgende:
Wat bedoel je hiermee?
Ik bedoelde gewoon dat ik niet doorhad dat je social points per policy meer werden per stad die je had. Dacht dat dat net als science een constante hoeveelheid was. Nooit naar de mouseover ervan gekeken :P

Ben iig nu met India goed op weg, maar de VS heeft een debiele expansiedrift, een veel groter leger en hogere tech dan ik. Voorlopig zijn we nog vriendjes, maar de AI is zooo onvoorspelbaar dat ik geen idee heb of ik het vol kan houden. :P
pi_86936755
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
pi_86936998
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint :?
pi_86940302
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef Jibbe het volgende:

[..]

Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint :?
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p

Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
pi_86942605
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p

Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
Betwijfel het... 100 research in 1000 AD is toch niet belachelijk veel? Weet het even niet uit m'n hoofd, maar het klinkt vrij normaal voor een technologie georienteerde stad. Met Babyloniers is het iets makkelijker dan anders wegens de abundantie van great scientists, maar ook zonder Babyloniers kan dat prima.
Overigens zijn academies en de tegenhanger cultural landmark ERG goed. Citadel ben ik niet zo van onder de indruk; heb je als je eenmaal je grenzen uitbreidt niets meer aan en de passieve bonus van je generaal is te goed om hem in een citadel te veranderen, engineer ding is wel okee.. voordeel is wel dat het overal kan itt tot een mijn of lumber mill. Rush production werkt op wonders, wat wél heel erg fijn is en great merchants heb ik tot nog toe elke keer op trading missie gestuurd, dus geen idee hoe goed hun gebouw is :P
Trouwens zijn de "walls of babylon" vrij nutteloos en zijn bowmen wel leuk, maar tenzij ik voor militaire overwinning ga, speel ik vrij passief vroeg in het spel en tegen de tijd dat er een invasie plaats gaat vinden zijn archers/bowmen achterhaalde technologie. Dus hun trait is sterk, maar de twee bonus unit/buildings niet. Redelijk gebalanceerd zou ik zeggen.

EDIT: ah, Babylon is wél overpowered (zie civfanatics voor de volle strat), maar niet omdat je zoveel permanente science kunt krijgen. Door debiel snel te techen naar Acoustics met gratis techs van je greater scientist en de great library bouwen kun je achtelijk snel de Renaisance openen: dan hebben je steden kanonnen, die achtelijk sterk zijn tegen alles uit de Ancient en Classical eras. Bovendien kun je nu warriors bouwen voor achtelijk weinig hamers omdat ze "outmoded" zijn... en rustig de onderste helft van de tech tree uitbouwen.
Als je dan óók nog eens social policy points op hebt gespaard kun je vervolgens alles in rationalism storten, wat je een extra science boost van je trading posts oplevert: zo kun je goud en tech tegelijk binnenharken. Dat is wel vrij zot, want dan kun je binnen no time je belachelijk goedkope warriors en horsemen upgraden naar swordsmen en knights. Bovendien is de AI dom genoeg om met warriors een rennaisance stad aan te vallen, wat je een gratis gewonnen oorlog oplevert |:(

Even iets heel anders: ik zou de map "Mesopotamia, cradle of civilization" moeten hebben, maar hij verschijnt niet als ik een game wil maken (staat wel dat het gedownload is volgens steam). Ik kan wel gewoon met de babyloniers spelen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Bericht 7% gewijzigd door andrew.koster op 28-09-2010 16:51:03 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:06:23 #185
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_86947107
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:08:41 #186
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86947209
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Rahl het volgende:
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).

Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
pi_86947272
Religies mis ik ook niet. Meestal werd bij mij de ene helft van de wereld hindoe en de andere helft boeddhist.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:11:15 #188
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_86947289
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef Frollo het volgende:

[..]

Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).

Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:24 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86947413
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).

Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?

Ik hoop het laatste.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:45 #190
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86947431
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
Mja, idd, ik vond dat juist het geniale uit civ 4
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86947582
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).

Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?

Ik hoop het laatste.
Het laatste inderdaad
anonieme razernist
pi_86947593
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:40 schreef Roellie80 het volgende:
tvp,

Ik wil weer religies hebben :(
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:23:59 #193
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_86947777
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_86948189
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:18 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
:')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:02:31 #195
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86949099
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Rahl het volgende:
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
pi_86949851
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.

Ook research traden was gewoon slecht: je kon je research enorm boosten door gewoon veel geld te lappen (en meestal verkochten AI civs hun research echt voor een habbekrats), vind de research agreement een stuk betere oplossing.

Map traden eruit is wel jammer. Ben nu met een spelletje bezig waar ik geen oceaanstad heb (en niet wil expanden). Zou toch graag met de Perzen willen praten over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Religie eruit vind ik op zich wel jammer en de nieuwe manier van happiness doen is ook vrij suf. Zó heb je een super vrolijke natie en dan loopt je trade van luxury goods af. Kaboem, -20 happiness.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:31:02 #197
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86950149
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.
Ik ben nooit zo pro met de game geweest enzo, maar ik vond het idee goed dat een bevolking zich eerder bij een andere staat vindt horen en dat je daardoor disputen krijgt. Zoiets zag je dus in Zuid-Oessetië. In plaats van culture zouden ze ook zoiets met migratie kunnen doen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:09:55 #198
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86957268
Ik vond de culture werking van civ4 rete irritant. Ik vind de Great Artist werking nu wel erg goed, waar verder de grenzen vast liggen. Research agreement in civ5 is ook beter dan civ4, imho. Religie vond ik wel een goed concept, maar iets te dominant aanwezig. Met map traden heb ik niet zoveel, in civ5 wordt gestimuleerd dat je zelf gaat verkennen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86963875
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:36 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:')
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.

Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?

[ Bericht 0% gewijzigd door Plugin op 28-09-2010 23:29:31 ]
pi_86964266
De AI is naar't schijnt nog stuk in het vroege spel. Jammer. Hopelijk fixen ze het in een patch of uitbreiding. Ik heb het spel niet; ik lees maar van spelers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')