Dat zijn de verhalen waarvoor ik dit topic openquote:Op zondag 26 september 2010 00:15 schreef Jibbe het volgende:
[ afbeelding ]Ik heb in ieder geval geen haast met het veroveren van de hele wereld, mijn Rijk is zo al machtig genoeg, ik heb baat bij de status quo, en heb nog genoeg ruimte voor nieuwe steden op mijn huidige grondgebied. Wat ik wel doe is proxy-oorlogen voeren en de tegenstanders van mijn machtige concurrenten van wapens voorzien.
Bekend probleem. Na het belachelijk veel spelen van X-Com betrapte ik mezelf ooit op het denken in time unitsquote:Op zondag 26 september 2010 02:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb teveel Civ gespeeld. Als ik mijn ogen dichtdoe, dan zie ik hexagonale vakken. En blauwe en rode pijlen. Altijd een slecht teken.
Then again...
Vooralsnog niet, maar er komen nog uitbreidingen.quote:
Meneer Sid Meier mag mijn nier krijgen, indien hij dat wenst.quote:Op zondag 26 september 2010 03:03 schreef Danielion het volgende:
Meneer Sid Meier amuseert zich natuurlijk wel, nu hij naar de bank wandelt.
zondag 26 september 2010 @ 04:40quote:Op zondag 26 september 2010 04:40 schreef RabbitHeart het volgende:
Wat is het ook een kutspel. Het is verdorie half vier 's nachts.
Kingquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:28 schreef Thas het volgende:
[..]
Welke difficulty had je hem op staan?
Heb de special edition via Steam gekocht: geen miniaturen, etc. maar wel de babyloniersquote:Op zondag 26 september 2010 03:03 schreef Danielion het volgende:
Mijn PC kan dit spel nog niet aan. Ik bezit de speciale editie niet, want ik moet het spel nog kopen. Ik vraag me af of ik ooit die Babylonische civ kan downloaden. Welke kaarten mis ik overigens nu? Stomme exclusieve inhoud ook. Ik hoop dat ik Babylon nog ga kunnen gebruiken.
Meneer Sid Meier amuseert zich natuurlijk wel, nu hij naar de bank wandelt.
Kan je die nog kopen? En indien je die koopt: kan je die dan downloaden op gelijk welk tijdstip je wil? Het werkt met een inlogsysteem niet? Sorry dat ik het hier vraag. Mijn PC kan het niet draaien, maar ik kan het opzoeken. Alleen weet iedereen het hier al, dus krijg ik hier vast snel antwoord.quote:Op zondag 26 september 2010 15:18 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Heb de special edition via Steam gekocht: geen miniaturen, etc. maar wel de babyloniers55 euros (5 meer dan het gewone spel downloaden, dus best de moeite. Volgens mij mag je ook de behind the scenes dvd downloaden, voorzover dat boeit).
Verwacht vooral Spanjaarden (en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas)... is toch wel raar dat de Conquistadors niet meedoen, maar misschien waren dat teveel Europeze beschavingen geweest? Iig ben ik Amsterdam als "city state" nog niet tegen gekomen, dus er is nog hoop voor Nederlandquote:Op zondag 26 september 2010 03:12 schreef Danielion het volgende:
[..]
Vooralsnog niet, maar er komen nog uitbreidingen.
Nederland is geen zekerheid (ik hoop van wel uiteraard; zou prachtig zijn).
Wat ik wel verwacht voor de toekomst zijn de Mongolen, de Spanjaarden, de Zoeloes (iedereen 'houdt van' Sjaka), de Maya, de Inka, de Ethiopiërs, de Noormannen, de Portugezen en wellicht andere die ik oversloeg.
Ik heb al wel een screen gezien met Amsterdam. Dat wil echter niets zeggen. Eens Nederland erbij recupereert men die Stadstaten sowieso.quote:Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Iig ben ik Amsterdam als "city state" nog niet tegen gekomen, dus er is nog hoop voor Nederland
Ik denk wel dat Nederland er bij komt ...quote:Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef Danielion het volgende:
[..]
Ik heb al wel een screen gezien met Amsterdam. Dat wil echter niets zeggen. Eens Nederland erbij recupereert men die Stadstaten sowieso.
Ja.quote:Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Thas het volgende:
[..]
zondag 26 september 2010 @ 04:40
Je woont in de UK?
Ik denk ook dat Nederland erbij komt. Er zijn geen Nederlandse stadsstaten. Zelfde verhaal met Spanje (die komt er zeker in denk ik).quote:Op zondag 26 september 2010 15:52 schreef ImMaxa het volgende:
In zowel Civ III als IV kwam Nederland erbij in de tweede uitbreiding (Conquests en Beyond the Sword). Afwachten dus.
Ha, ik had het toevallig nét ingesteld.quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
In de 16e regel moet je SkipIntroVideo veranderen van 0 naar 1
Dan slaat 'ie de intro video over.
Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik.quote:Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.
Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.
En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Met esc-toets stopt ie ook met de video wanneer het spel is geladen.quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
Ja, maar je heb bijvoorbeeld ook 1 optie om je extra happiness om te zetten naar culture.quote:Op zondag 26 september 2010 18:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik.
Volgens mij hebben ze de Songhai op de plaats van de Malinezen gezet. Het betreft immers hetzelfde land, enkel andere beschaving. Geen Zoeloes zouden een gemis zijn. Volgens mij komen die er wel zeker in bij een uitbreiding. Deze versie kregen we Montezuma als oorlogsstoker. Ze hebben Sjaka waarschijnlijk nog even opzij gezet.quote:Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
(en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas).
Pfft, je hebt helemaal gelijk. Speelde op archipelago en er was geen hond in de buurt :S Ik had een snelle expansie en dan culturele victorie gepland: ik kan je vertellen, er is niets zo suf als in Liberty investeren als je alleen op een eiland zit en met m'n trireem alleen maar 1 city state kon vinden. Dan weet je dus dat je op caravels moet wachten om zelf iets te kunnen... en je tegenstanders ook, maar tegen die tijd had ik al 4 policies in liberty en daarna ging ik voor piety. Toen ik daar wat dieper in zat begon ik 2 steden managen danig vervelend te vinden en exit to main menu :S Ik werd op ALLE wonderen afgetroefd, mijn science schoot met twee steden niet op (ondanks 2 libraries en een national library) en het was gewoon heel suf.quote:Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.
Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.
En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Muah ik ga juist nooit voor honor. Veel liever liberty of tradition, allebei prima bonus voor in het begin, zeker als je ook +33% wonders erbij pakt omdat sommige van de beste wonders heel vroeg in de game zitten, en de AI zal zeker niet nalaten om die ook te bouwen...quote:Op zondag 26 september 2010 17:11 schreef andrew.koster het volgende:
Heeft iemand anders ook het gevoel dat de eerste 2 "keuzes" in social policy bijna verplicht in honor moeten? 15% vs. barbaren is fantastisch in het begin en 15% extra voor flanking is een must-have, ongeacht welke verdere keuzes je gaat maken. Een gratis generaal is ook nooit mis... en zelfs die "garrison voor happiness" heeft mij gered van een hoop ongelukkige citizens. Ik zou graag voor snelle settlers gaan, oid, maar zie mij genoodzaakt om toch vroeg een fatsoenlijk legertje te hebben en dan zijn die honor policies toch wel erg sterk.
Je hebt 5 nodig voor een Cultural Victory.quote:Op zondag 26 september 2010 19:59 schreef Klaudias het volgende:
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik zo in schat:
Cultural Victory:
Wel: Tradition, Piety, Patronage, Freedom
Niet: Liberty, Order, Autocracy
Ik denk dat de policies veel meer afhangt van het terrein en de omstandigheden, dan van de overwinning die je zoekt.quote:Domination Victory:
Wel: Liberty, Honor, Order, Rationalism
Niet: Tradition
Diplomatic Victory
Wel: Patronage, Liberty
Niet: Autocracy, Honor
Space Race Victory
Wel: Rationalism
Niet: Piety
Wie corrigeert me/vult me aan?
Niemand die antwoord weet?quote:Op zondag 26 september 2010 13:13 schreef Ericjuh het volgende:
Iemand enig idee wat ik hem het beste kan halen?
zit bij play.com te kijken, maar daar doen ze er een exclusieve map bij? Wat is dat precies?
http://www.play.com/Games(...)Product.html?cur=258
Voor de rest kan ik hem, zonder exclusieve map, het goedkoopst bij zavvi halen. Of iemand nog een ander linkje?
http://www.zavvi.com/game(...)on-v-5/10208055.html
Of je neemt te veel puppet states natuurlijk.quote:Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Gewoon later in de game annexeren en een Courthouse bouwen om die angry faces weg te krijgen.quote:Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Ik heb het vooraf gekocht via steam, waarbij Babylon zat.quote:
quote:Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Net m'n allereerste potje gewonnen, op chieftain.
In dezelfde turn een space race en diplomatieke overwinning, en over een een turn of 10 was het uptopia project af....
Heb me prima vermaakt, maar mag toch hopen dat er nog vele patches zullen volgen.
Ik had 8 stuks uranium. Toen gingen 8 puppet states een nucleaire reactor bouwen, en dus was m'n uranium op.
Oftwel dankzij m'n puppet states kon ik geen nukes etc bouwen.
Zelfde met aluminium, m'n puppet states gingen space factories bouwen, wat ten kosten gaat van m'n voorraad aluminium. En dat terwijl ik alle onderdelen van m'n space ship al bijna compleet had.
!
En als ze nog steeds vervelend worden moet je maar annexeren.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:28 schreef Montov het volgende:
Puppets zijn handig qua culture en happiness, maar ze willen ook nog wel eens nutteloze gebouwen bouwen, waardoor je met mainenance zit. Of ze groeien te snel waardoor ze happiness gebruiken. Tip: bouw Trading Posts, en zorg dat je Farms en Mines weghaalt. Op die manier stimuleer je geen groei, geen productie (geen maintenance), maar wel gold.
Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellenquote:Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef Klaudias het volgende:
Volgens mij is die uitgebreide editie ook met Babylon erbij
He, bedankt,quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?quote:Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellen
Het maakt qua tijd overigens niet uit of je het filmpje overslaat of niet. Firaxis heeft dat een beetje ongelukkig geregeld, maar in feite is het spel aan't laden terwijl het filmpje speelt. Daarom kun je op escape rammen wat je wilt, maar het filmpje houdt pas op als het spel is geladen. Door de .ini te veranderen, vervang je gewoon het filmpje met een zwart scherm, maar gebeurt er niets anders.quote:Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef Soohr het volgende:
[..]
He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...quote:Op maandag 27 september 2010 12:15 schreef Green1 het volgende:
Ik loop nu tegen een irritante bug aan![]()
Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.
Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen...Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg...
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelenquote:Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.quote:Op maandag 27 september 2010 12:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen
Wtf... als dat zo is word ik gek.. Ik hoop dat ik mijn oude save game nog heb, dan kan ik verder waar ik vanochtend begon.. dan probeer ik het wel weer even.quote:Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?quote:Op maandag 27 september 2010 13:05 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Wat is er precies kut aan embarken?quote:Op maandag 27 september 2010 13:59 schreef Green1 het volgende:
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten. Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Tja: helikopter over land: 6 movement, over zee: 2 :S Vervolgens zit er een trireem van een barbaar ergens om de hoek en plonst zo je assault chopper dood, omdat er een gat was tussen je 4 battleships (okee, trireem is wat overdreven, maar met een caravel kan dit gebeuren)quote:Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is er precies kut aan embarken?
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het ook wel een goed idee kan zijn om gewoon een ongelimiteerd aantal units op 1 watertile toe te laten. Je kan ze toch niet allemaal tegelijkertijd (dis)embarken, en veel hulpeloze units op 1 watertile is een risico mocht er een bootje in de buurt zijn. Het voordeel is dat je minder hoeft te micromanagen op het water, en je kan met goede schepen toch goed verdedigen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten.
Later in het spel mogen ze toch 3 en 4 tiles per turn?quote:Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.
Wat bedoel je hiermee?quote:Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden.
Met India zou het ook kunnen werken.quote:Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.quote:Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
Afgelopen maandag tot en met donderdag zat ik in het buitenland en ik heb dus ook niks van de oude topics gelezen en tot gisteren ben ik ook niet in dit topic geweestquote:Op maandag 27 september 2010 10:36 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Géén kloon van tvlxd!
Gewoon gebruiken als kanonnenvoer om een city-state te veroverenquote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Ook turkijke krijgt corsairs van de barbaren. Leuk idee om meer met de barbaren te doen dan irritante kampen op de map zijnquote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Het is nu voor de AI veel makkelijker om met de zee om te gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 18:42 schreef Monidique het volgende:
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
Geniale feature inderdaad. Dat heb ik gebruikt om de hele game lang veel en sterke units te hebben. Door ze steeds met goud te upgraden hadden ze op het eind zeer veel XP.quote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten.
quote:Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Montov het volgende:
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.
Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):Patch 1.0.0.20SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Released 9/27/2010
•Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
•Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
•Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
•Fix for Puppet State production exploit.
•Misc crash fixes.
Ik had het gewoon anders gedaan. Dat je er een echte boot voor nodig hebt en dat je daar je units in kan gooien, en dat die dan sneller verplaatst. Dit gaat zo langzaam als de pest.quote:Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is er precies kut aan embarken?
Ik bedoelde gewoon dat ik niet doorhad dat je social points per policy meer werden per stad die je had. Dacht dat dat net als science een constante hoeveelheid was. Nooit naar de mouseover ervan gekekenquote:
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :squote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paintquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :pquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint
Betwijfel het... 100 research in 1000 AD is toch niet belachelijk veel? Weet het even niet uit m'n hoofd, maar het klinkt vrij normaal voor een technologie georienteerde stad. Met Babyloniers is het iets makkelijker dan anders wegens de abundantie van great scientists, maar ook zonder Babyloniers kan dat prima.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p
Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Rahl het volgende:
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).
Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
Mja, idd, ik vond dat juist het geniale uit civ 4quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
Het laatste inderdaadquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).
Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?
Ik hoop het laatste.
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.quote:
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Rahl het volgende:
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
Ik ben nooit zo pro met de game geweest enzo, maar ik vond het idee goed dat een bevolking zich eerder bij een andere staat vindt horen en dat je daardoor disputen krijgt. Zoiets zag je dus in Zuid-Oessetië. In plaats van culture zouden ze ook zoiets met migratie kunnen doen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |