abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2010 @ 02:54:53 #101
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86851457
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:15 schreef Jibbe het volgende:
[ afbeelding ]Ik heb in ieder geval geen haast met het veroveren van de hele wereld, mijn Rijk is zo al machtig genoeg, ik heb baat bij de status quo, en heb nog genoeg ruimte voor nieuwe steden op mijn huidige grondgebied. Wat ik wel doe is proxy-oorlogen voeren en de tegenstanders van mijn machtige concurrenten van wapens voorzien.

:*
Dat zijn de verhalen waarvoor ik dit topic open ^O^
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb teveel Civ gespeeld. Als ik mijn ogen dichtdoe, dan zie ik hexagonale vakken. En blauwe en rode pijlen. Altijd een slecht teken.

Then again...
Bekend probleem. Na het belachelijk veel spelen van X-Com betrapte ik mezelf ooit op het denken in time units :')
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_86851531
Och, ik heb een keer Flodder 3 achterstevoren gekeken. Dat fuckt je hoofd ook wel op.
pi_86851557
Mijn PC kan dit spel nog niet aan. Ik bezit de speciale editie niet, want ik moet het spel nog kopen. Ik vraag me af of ik ooit die Babylonische civ kan downloaden. Welke kaarten mis ik overigens nu? Stomme exclusieve inhoud ook. Ik hoop dat ik Babylon nog ga kunnen gebruiken.

Meneer Sid Meier amuseert zich natuurlijk wel, nu hij naar de bank wandelt. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Danielion op 26-09-2010 03:41:41 ]
pi_86851589
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:15 schreef Jibbe het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe leuk. Tripoli staat aan de verkeerde zijde van Algiers. _O-
pi_86851627
quote:
Op zondag 26 september 2010 01:03 schreef NoCigar het volgende:
Nee, dit keer niet.
Vooralsnog niet, maar er komen nog uitbreidingen.

Nederland is geen zekerheid (ik hoop van wel uiteraard; zou prachtig zijn).

Wat ik wel verwacht voor de toekomst zijn de Mongolen, de Spanjaarden, de Zoeloes (iedereen 'houdt van' Sjaka), de Maya, de Inka, de Ethiopiërs, de Noormannen, de Portugezen en wellicht andere die ik oversloeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Danielion op 26-09-2010 03:58:03 ]
pi_86851805
quote:
Op zondag 26 september 2010 03:03 schreef Danielion het volgende:
Meneer Sid Meier mag mijn nier krijgen, indien hij dat wenst.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86851813
Net een pot van 8 uur achter de rug...maar wil weer een nieuwe starten. Even denken of dat wel verstandig is.
pi_86851860
Ik ben al de hele dag bezig met de Japanezen, en nu viel me pas op- ik had eerder alleen met de Romeinen gespeeld, dat de muziek ook aangepast is.
Geweldig, dat Japanse gejengel! Doet me denken aan Total War deel 1: niet zo een goed spel maar wel met een fantastische Japanse sfeer, met ook zulk soort muziek die ik echt veel leuker vind dan die Westerse licht klassieke muziek die ik eerder te horen kreeg.
anonieme razernist
pi_86852199
Wat is het ook een kutspel. Het is verdorie half vier 's nachts :( .
;)
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zondag 26 september 2010 @ 11:21:14 #110
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86854329
Ik maakte het 2:30 afgelopen nacht... Potje gewonnen met Alexander. Ging voor Cultural Victory, maar bedacht me dat ik nog maar 1 hoofdstad hoefde in te nemen voor een domination victory. Stad omsingelen (lag op een schiereiland), oorlog verklaren, stad in 1 beurt innemen, en klaar. :)
You know, I've learned something today
pi_86855947
quote:
Op zondag 26 september 2010 04:40 schreef RabbitHeart het volgende:
Wat is het ook een kutspel. Het is verdorie half vier 's nachts :( .
;)
zondag 26 september 2010 @ 04:40

Je woont in de UK :P ?
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_86857331
Iemand enig idee wat ik hem het beste kan halen?

zit bij play.com te kijken, maar daar doen ze er een exclusieve map bij? Wat is dat precies?

http://www.play.com/Games(...)Product.html?cur=258

Voor de rest kan ik hem, zonder exclusieve map, het goedkoopst bij zavvi halen. Of iemand nog een ander linkje?

http://www.zavvi.com/game(...)on-v-5/10208055.html
Dit keer zonder signature
pi_86861273
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 22:28 schreef Thas het volgende:

[..]

Welke difficulty had je hem op staan?
King
pi_86861452
quote:
Op zondag 26 september 2010 03:03 schreef Danielion het volgende:
Mijn PC kan dit spel nog niet aan. Ik bezit de speciale editie niet, want ik moet het spel nog kopen. Ik vraag me af of ik ooit die Babylonische civ kan downloaden. Welke kaarten mis ik overigens nu? Stomme exclusieve inhoud ook. Ik hoop dat ik Babylon nog ga kunnen gebruiken.

Heb de special edition via Steam gekocht: geen miniaturen, etc. maar wel de babyloniers :) 55 euros (5 meer dan het gewone spel downloaden, dus best de moeite. Volgens mij mag je ook de behind the scenes dvd downloaden, voorzover dat boeit).
pi_86861518
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:18 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Heb de special edition via Steam gekocht: geen miniaturen, etc. maar wel de babyloniers :) 55 euros (5 meer dan het gewone spel downloaden, dus best de moeite. Volgens mij mag je ook de behind the scenes dvd downloaden, voorzover dat boeit).
Kan je die nog kopen? En indien je die koopt: kan je die dan downloaden op gelijk welk tijdstip je wil? Het werkt met een inlogsysteem niet? Sorry dat ik het hier vraag. Mijn PC kan het niet draaien, maar ik kan het opzoeken. Alleen weet iedereen het hier al, dus krijg ik hier vast snel antwoord.
pi_86861545
quote:
Op zondag 26 september 2010 03:12 schreef Danielion het volgende:

[..]

Vooralsnog niet, maar er komen nog uitbreidingen.

Nederland is geen zekerheid (ik hoop van wel uiteraard; zou prachtig zijn).

Wat ik wel verwacht voor de toekomst zijn de Mongolen, de Spanjaarden, de Zoeloes (iedereen 'houdt van' Sjaka), de Maya, de Inka, de Ethiopiërs, de Noormannen, de Portugezen en wellicht andere die ik oversloeg.
Verwacht vooral Spanjaarden (en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas)... is toch wel raar dat de Conquistadors niet meedoen, maar misschien waren dat teveel Europeze beschavingen geweest? Iig ben ik Amsterdam als "city state" nog niet tegen gekomen, dus er is nog hoop voor Nederland ;)
pi_86861842
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:

[..]
Iig ben ik Amsterdam als "city state" nog niet tegen gekomen, dus er is nog hoop voor Nederland ;)
Ik heb al wel een screen gezien met Amsterdam. Dat wil echter niets zeggen. Eens Nederland erbij recupereert men die Stadstaten sowieso.
pi_86862322
Leuke screens, verhalen hier! Kan niet wachten op mijn nieuwe pc...
pi_86862415
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:28 schreef Danielion het volgende:

[..]

Ik heb al wel een screen gezien met Amsterdam. Dat wil echter niets zeggen. Eens Nederland erbij recupereert men die Stadstaten sowieso.
Ik denk wel dat Nederland er bij komt ...

Dat was bij Civ 3 en 4 ook zo.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86862497
Nederland was ooit een alpha-zeemacht en heeft Engeland binnengevallen.
  zondag 26 september 2010 @ 15:52:17 #121
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86862654
In zowel Civ III als IV kwam Nederland erbij in de tweede uitbreiding (Conquests en Beyond the Sword). Afwachten dus. :)
pi_86863023
quote:
Op zondag 26 september 2010 12:25 schreef Thas het volgende:

[..]

zondag 26 september 2010 @ 04:40

Je woont in de UK :P ?
Ja.
pi_86863058
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:52 schreef ImMaxa het volgende:
In zowel Civ III als IV kwam Nederland erbij in de tweede uitbreiding (Conquests en Beyond the Sword). Afwachten dus. :)
Ik denk ook dat Nederland erbij komt. Er zijn geen Nederlandse stadsstaten. Zelfde verhaal met Spanje (die komt er zeker in denk ik).
pi_86863185
Het kan mij nog niet echt pakken. Het voelt een beetje als een uitgeklede versie van deel 4. Vooral de interface voelt zo.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_86863327
Die Deluxe Editie toch maar voor de zekerheid gekocht. Het is en blijft een editie.
pi_86865711
Heeft iemand anders ook het gevoel dat de eerste 2 "keuzes" in social policy bijna verplicht in honor moeten? 15% vs. barbaren is fantastisch in het begin en 15% extra voor flanking is een must-have, ongeacht welke verdere keuzes je gaat maken. Een gratis generaal is ook nooit mis... en zelfs die "garrison voor happiness" heeft mij gered van een hoop ongelukkige citizens. Ik zou graag voor snelle settlers gaan, oid, maar zie mij genoodzaakt om toch vroeg een fatsoenlijk legertje te hebben en dan zijn die honor policies toch wel erg sterk.
  zondag 26 september 2010 @ 18:14:50 #127
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86868015
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.

Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.

En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86868184
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
In de 16e regel moet je SkipIntroVideo veranderen van 0 naar 1
Dan slaat 'ie de intro video over.
anonieme razernist
  zondag 26 september 2010 @ 18:33:56 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86868576
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
Ha, ik had het toevallig nét ingesteld. :7
  zondag 26 september 2010 @ 18:35:00 #130
15967 Frollo
pi_86868608
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.

Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.

En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik. :)
  zondag 26 september 2010 @ 18:45:28 #131
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86868998
quote:
Met esc-toets stopt ie ook met de video wanneer het spel is geladen.
Er is ook een instelling in een ini waarmee Workers de bestaande improvements met rust laten.

Ik gebruik nu 1 mod: de klok. :P

quote:
Op zondag 26 september 2010 18:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik. :)
Ja, maar je heb bijvoorbeeld ook 1 optie om je extra happiness om te zetten naar culture.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86869329
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:

[..]
(en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas).
Volgens mij hebben ze de Songhai op de plaats van de Malinezen gezet. Het betreft immers hetzelfde land, enkel andere beschaving. Geen Zoeloes zouden een gemis zijn. Volgens mij komen die er wel zeker in bij een uitbreiding. Deze versie kregen we Montezuma als oorlogsstoker. Ze hebben Sjaka waarschijnlijk nog even opzij gezet.
Op Civ IV en Civ III was Sjaka geliefd en gehaat door fans, en viel hij op als één van de opvallendste leiders. De makers weten dit heus wel hoor. Steeds hersenloos jou de oorlog verklaren om geen reden.

Verder heb je wel gelijk dat Askia er 'hard' uitziet, vooràl dat zwaard en die brandende achtergrond doen apocalyptisch aan. Eén van mijn favoriete graphics heeft die man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danielion op 26-09-2010 21:47:07 ]
pi_86869873
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:

Pfft, je hebt helemaal gelijk. Speelde op archipelago en er was geen hond in de buurt :S Ik had een snelle expansie en dan culturele victorie gepland: ik kan je vertellen, er is niets zo suf als in Liberty investeren als je alleen op een eiland zit en met m'n trireem alleen maar 1 city state kon vinden. Dan weet je dus dat je op caravels moet wachten om zelf iets te kunnen... en je tegenstanders ook, maar tegen die tijd had ik al 4 policies in liberty en daarna ging ik voor piety. Toen ik daar wat dieper in zat begon ik 2 steden managen danig vervelend te vinden en exit to main menu :S Ik werd op ALLE wonderen afgetroefd, mijn science schoot met twee steden niet op (ondanks 2 libraries en een national library) en het was gewoon heel suf.

Nog maar een keertje en nu op archipelago eerst maar voor tradition gaan :P Zul je zien dat we nu met z'n 8en bij elkaar op een kluitje zitten :S

Nog iets: ik heb een fatsoenlijke computer met fatsoenlijke videokaart, maar Civ5 loopt retetraag als ik het op Directx 10 run. Directx 9 geeft geen problemen en ik zie helemaal 0 verschil. Weet iemand wat hier aan de hand is?
pi_86871498
snelle expansie en cultural victory is niet heel slim ...

des te meer steden je hebt, des te duurder de social policies.

voor een cultural victory moet je klein blijven
  zondag 26 september 2010 @ 19:58:29 #135
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86871799
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:11 schreef andrew.koster het volgende:
Heeft iemand anders ook het gevoel dat de eerste 2 "keuzes" in social policy bijna verplicht in honor moeten? 15% vs. barbaren is fantastisch in het begin en 15% extra voor flanking is een must-have, ongeacht welke verdere keuzes je gaat maken. Een gratis generaal is ook nooit mis... en zelfs die "garrison voor happiness" heeft mij gered van een hoop ongelukkige citizens. Ik zou graag voor snelle settlers gaan, oid, maar zie mij genoodzaakt om toch vroeg een fatsoenlijk legertje te hebben en dan zijn die honor policies toch wel erg sterk.
Muah ik ga juist nooit voor honor. Veel liever liberty of tradition, allebei prima bonus voor in het begin, zeker als je ook +33% wonders erbij pakt omdat sommige van de beste wonders heel vroeg in de game zitten, en de AI zal zeker niet nalaten om die ook te bouwen...

Honor klinkt wel aardig, maar ik heb eerlijk gezegd geen problemen met barbarians. Ze zijn alleen lastig als je geen units in de buurt hebt van je improvements en workers/settlers. Heb je dat wel, dan heb je geen honor nodig om ze aan te kunnen...
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86871832
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik zo in schat:

Cultural Victory:
Wel: Tradition, Piety, Patronage, Freedom
Niet: Liberty, Order, Autocracy

Domination Victory:
Wel: Liberty, Honor, Order, Rationalism
Niet: Tradition

Diplomatic Victory
Wel: Patronage, Liberty
Niet: Autocracy, Honor

Space Race Victory
Wel: Rationalism
Niet: Piety

Wie corrigeert me/vult me aan?
  zondag 26 september 2010 @ 20:01:58 #137
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86871918
Jups, ik was gisteren goed op weg naar een cultural victory (om de 6 á 7 beurten een policy) en had welgeteld 3 steden. :)
  zondag 26 september 2010 @ 20:56:54 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86874592
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:59 schreef Klaudias het volgende:
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik zo in schat:

Cultural Victory:
Wel: Tradition, Piety, Patronage, Freedom
Niet: Liberty, Order, Autocracy
Je hebt 5 nodig voor een Cultural Victory. :P

quote:
Domination Victory:
Wel: Liberty, Honor, Order, Rationalism
Niet: Tradition

Diplomatic Victory
Wel: Patronage, Liberty
Niet: Autocracy, Honor

Space Race Victory
Wel: Rationalism
Niet: Piety

Wie corrigeert me/vult me aan?
Ik denk dat de policies veel meer afhangt van het terrein en de omstandigheden, dan van de overwinning die je zoekt.
City States spelen een belangrijke rol voor elke overwinning, en soms blijken Wonders onmisbaar, of heb je een te kort aan happiness waar je policies voor nodig hebt. Uiteraard speelt daarbij de voordelen van je civ mee.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86879455
Net m'n allereerste potje gewonnen, op chieftain.

In dezelfde turn een space race en diplomatieke overwinning, en over een een turn of 10 was het uptopia project af....

Heb me prima vermaakt, maar mag toch hopen dat er nog vele patches zullen volgen. :{

Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.

Ik had 8 stuks uranium. Toen gingen 8 puppet states een nucleaire reactor bouwen, en dus was m'n uranium op. :{
Oftwel dankzij m'n puppet states kon ik geen nukes etc bouwen.

Zelfde met aluminium, m'n puppet states gingen space factories bouwen, wat ten kosten gaat van m'n voorraad aluminium. En dat terwijl ik alle onderdelen van m'n space ship al bijna compleet had.

:{!
pi_86879612
Oh, en ik heb via amazon.co.uk een code om een mappack te downloaden vanaf steam.

Alleen kan ik nergens wat vinden in steam? :{
pi_86881386
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:13 schreef Ericjuh het volgende:
Iemand enig idee wat ik hem het beste kan halen?

zit bij play.com te kijken, maar daar doen ze er een exclusieve map bij? Wat is dat precies?

http://www.play.com/Games(...)Product.html?cur=258

Voor de rest kan ik hem, zonder exclusieve map, het goedkoopst bij zavvi halen. Of iemand nog een ander linkje?

http://www.zavvi.com/game(...)on-v-5/10208055.html
Niemand die antwoord weet? :(
pi_86881483
Nou, bij een "exclusieve map" krijg je een code voor een map, die je vervolgens nergens kan downloaden.

Lijkt me toch zeker de moeite waard.
pi_86882139
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Of je neemt te veel puppet states natuurlijk.

"Ik werd net zo maar verslagen. Het spel werkt voor geen meter." ;)
  zondag 26 september 2010 @ 23:14:17 #144
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86883011
quote:

Gewoon later in de game annexeren en een Courthouse bouwen om die angry faces weg te krijgen.

Ben overigens nog steeds bezig met mijn 1e game als Japan. Lastige start aangezien ik maar 2 ironsources had. Sta nu 2e in de ranking maar Engeland heeft een erg grote lead. Ze heeft met haar 8 iron haar hele continent veroverd :') :'). Het is behoorlijk wennen ten opzichte van Civ4.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 26 september 2010 @ 23:20:43 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86883317
Civ is aardig populair op steam.
http://store.steampowered.com/stats/

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:42 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Niemand die antwoord weet? :(
Ik heb het vooraf gekocht via steam, waarbij Babylon zat.
Ik denk niet dat die los te verkrijgen zal zijn (zal wel bij de eerste expansion pack zitten).

Qua prijzen en bedrijven:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=361005
Ik weet niet in hoeverre die nog up to date is.

quote:
Net m'n allereerste potje gewonnen, op chieftain.

In dezelfde turn een space race en diplomatieke overwinning, en over een een turn of 10 was het uptopia project af....

Heb me prima vermaakt, maar mag toch hopen dat er nog vele patches zullen volgen. :{

Ik had 8 stuks uranium. Toen gingen 8 puppet states een nucleaire reactor bouwen, en dus was m'n uranium op. :{
Oftwel dankzij m'n puppet states kon ik geen nukes etc bouwen.

Zelfde met aluminium, m'n puppet states gingen space factories bouwen, wat ten kosten gaat van m'n voorraad aluminium. En dat terwijl ik alle onderdelen van m'n space ship al bijna compleet had.

:{!
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:28 schreef Montov het volgende:

Puppets zijn handig qua culture en happiness, maar ze willen ook nog wel eens nutteloze gebouwen bouwen, waardoor je met mainenance zit. Of ze groeien te snel waardoor ze happiness gebruiken. Tip: bouw Trading Posts, en zorg dat je Farms en Mines weghaalt. Op die manier stimuleer je geen groei, geen productie (geen maintenance), maar wel gold.
En als ze nog steeds vervelend worden moet je maar annexeren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86883370
Volgens mij is die uitgebreide editie ook met Babylon erbij
  zondag 26 september 2010 @ 23:23:52 #147
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86883464
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef Klaudias het volgende:
Volgens mij is die uitgebreide editie ook met Babylon erbij
Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellen :D
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_86891487
quote:
He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
pi_86892300
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellen :D
Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
pi_86892398
tvp,

Ik wil weer religies hebben :(
  maandag 27 september 2010 @ 11:53:08 #151
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86894542
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:04 schreef Soohr het volgende:

[..]

He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
Het maakt qua tijd overigens niet uit of je het filmpje overslaat of niet. Firaxis heeft dat een beetje ongelukkig geregeld, maar in feite is het spel aan't laden terwijl het filmpje speelt. Daarom kun je op escape rammen wat je wilt, maar het filmpje houdt pas op als het spel is geladen. Door de .ini te veranderen, vervang je gewoon het filmpje met een zwart scherm, maar gebeurt er niets anders.
pi_86895241
Ik loop nu tegen een irritante bug aan :(

Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.

Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen... :{ Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg... |:(
  maandag 27 september 2010 @ 12:18:19 #153
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86895341
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:15 schreef Green1 het volgende:
Ik loop nu tegen een irritante bug aan :(

Ik heb heel het weekend zitten spelen. En nu ben ik op het punt dat ik de anderen van de map wil vegen.. Dus ik val 1 stad aan met artillery en een schip en 2 bommenwerpers. En nog wat andere vliegtuigen.

Uiteindelijk pleur ik er 2 atoombommen op. Maar dat pokke ding wil maar niet kapot gaan. Wat ik ook doe. In het begin zie je dat het balkje gewoon leeg loopt, maar op het eind blijft ie hangen... :{ Nu heb ik dus godverdomme een weekend zitten spelen, en dan kan ik het niet af maken. Lekker zeg... |:(
Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
pi_86895709
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Probeer hem eens in te nemen met infantry of een tank? Vliegtuigen en boten kunnen dat sowieso niet, die kunnen alleen damage doen, geen steden innemen, maargoed je hebt het ook over een artillery, die zou het volgens mij wel moeten kunnen maar dat weet ik ook niet zeker...
Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen :(
  maandag 27 september 2010 @ 13:05:16 #155
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86896845
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:29 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Artillerie is ook ranged en kan het dus ook niet. Wel irritant dat je altijd een trage land unit mee moet sleuren. Wat ik helemaal irritant vind is dat land units op zee de hele tijd direct geowned worden tenzij je er een convooi helemaal omheen bouwt: zo ongeveer alle schepen hebben range 6+ en zelfs een zee van 1 vakje over steken duurt 2 beurten (embark + disembark). Ben al zooo veel units kwijtgeraakt aan schepen die ik vooraf niet eens zag. Zelfs barbaren met caravels of triremen kunnen onoplettende tanks op het water direct in de pan hakken. Ga voortaan denk ik alleen nog maar met de Songhai spelen :(
Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
pi_86897398
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Wtf... als dat zo is word ik gek.. Ik hoop dat ik mijn oude save game nog heb, dan kan ik verder waar ik vanochtend begon.. dan probeer ik het wel weer even.

Bedankt voor de tip :P
pi_86898368
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
pi_86898703
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot :')
  maandag 27 september 2010 @ 14:54:30 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86901000
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:05 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Ik vind die embark optie wel erg handig maar het is inderdaad jammer dat ze niet óók de oude manier van transports in de game hebben gelaten. Het is wel leuk dat je een vloot moet bouwen maar embarked units zijn vooral gewoon rete langzaam.
Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86901444
Vraagje over het traden van strategic resources. Stel ik trade Washington 5 horses voor 30 turns waar hij vervolgens 2 knights van traint, krijg ik dan na 30 turns 5 of 3 horses terug?
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 27 september 2010 @ 15:15:55 #161
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86901891
5.
En Washington heeft vervolgens het probleem dat zijn 2 Knights waardeloos zijn, omdat er een penalty zit wanneer je resources in de min zitten.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86902215
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:59 schreef Green1 het volgende:
Dat embarken vind ik wel kut.. Ik had ook net dat mijn helicopter een stuk water over moest steken, en die werd ook ineens een boot :')
Wat is er precies kut aan embarken?
pi_86904751
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:54 schreef Montov het volgende:

[..]

Hoe wil je de oude manier van transporteren erin houden met 1 unit per tile?
Ik hoop op een mod waarbij embarked units als civilian units worden gezien, en daarmee direct beschermd kunnen worden door een schip.
Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten. Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.

Overigens wat betreft cultuur: ik zou het inderdaad niet gered hebben. Eerst de amerikanen geannexeerd (als rusland :D) en daarna deden de romeinen lastig. Om nou al die steden te gaan razen is ook weer zoiets en m'n happiness was prima... maar ik moest 10,000 cultuur punten per policy :S
Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen :P
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden. Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
pi_86904824
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Tja: helikopter over land: 6 movement, over zee: 2 :S Vervolgens zit er een trireem van een barbaar ergens om de hoek en plonst zo je assault chopper dood, omdat er een gat was tussen je 4 battleships (okee, trireem is wat overdreven, maar met een caravel kan dit gebeuren)
  maandag 27 september 2010 @ 16:42:29 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86905664
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Gewoon op dezelfde manier als vliegtuigen in een carrier zitten.
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het ook wel een goed idee kan zijn om gewoon een ongelimiteerd aantal units op 1 watertile toe te laten. Je kan ze toch niet allemaal tegelijkertijd (dis)embarken, en veel hulpeloze units op 1 watertile is een risico mocht er een bootje in de buurt zijn. Het voordeel is dat je minder hoeft te micromanagen op het water, en je kan met goede schepen toch goed verdedigen.

quote:
Jouw optie klinkt ook wel okee, maar het is echt vervelend dat ze maximaal 2 vakjes per keer moeten. Net op archipelago gespeeld en het is ECHT niet leuk om je hele leger constant over zee te moeten verplaatsen.
Later in het spel mogen ze toch 3 en 4 tiles per turn?

quote:
Maar gewoon het VN gebouw gebouwd en met 13 stemmen voor en 3 tegen gewonnen :P
Wist niet dat die groeiden met je hoeveelheid steden... dacht dat dat gewoon een constante vermeerdering was en dat je dus met meer steden meer musea kunt bouwen, dus alles beter bij kunt houden.
Wat bedoel je hiermee?

quote:
Blijf je met research en resources niet ontzettend achter als je met maar een paar steden volledig op cultuur focust? Of je moet wel heel veel geluk hebben met hoe je ze kunt plaatsen om resources mee te pikken. Ga het eens proberen met napoleon.
Met India zou het ook kunnen werken.

Maar ik krijg zelf ook het gevoel dat grotere beschavingen met veel steden wel in het voordeel is. Ok, qua Social Policies is het hopeloos, en ook met Great People, maar Science (& gold & units) is veel belangrijker op langere termijn.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 16:44:18 #166
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86905748
quote:
Op maandag 27 september 2010 13:50 schreef Hamilcar het volgende:
Waar slaat Civ de screenshots op? :/
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
pi_86905928
Wel grappig dat Liberty/Republic nu in het voordeel van grote civs is, terwijl in de vroegere delen was "Republic" altijd meer iets voor kleinere civs.
  maandag 27 september 2010 @ 17:56:30 #168
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86908958
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:36 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
Afgelopen maandag tot en met donderdag zat ik in het buitenland en ik heb dus ook niks van de oude topics gelezen en tot gisteren ben ik ook niet in dit topic geweest :W.

Bij game.co.uk kan je hem voor 30 GBP halen. Heb zelf de digitale versie gekocht. Je krijgt dan per e-mail een code en die voeg je in steam toe en dan kan je de boel downloaden en spelen :s) :s)
pi_86910653
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
pi_86910733
Ik ben op africa begonnen , en city state singapore heeft rome all tot zijn bitch gemaakt :')
  maandag 27 september 2010 @ 18:46:04 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86910841
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.

Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 18:49:13 #172
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86910981
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 27 september 2010 @ 19:10:17 #173
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86911890
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten. Uiteindelijk krijg je dan wel te maken met hoge unit maintenance, maar dat is handig te verhelpen door ze weg te geven aan een allied City State. De invloed die je daarvoor krijgt is klein, maar je City State kan zich wel goed verdedigen tegen andere civs als dat nodig is.
Gewoon gebruiken als kanonnenvoer om een city-state te veroveren :Y)
pi_86912819
quote:
Ook turkijke krijgt corsairs van de barbaren. Leuk idee om meer met de barbaren te doen dan irritante kampen op de map zijn ;)
pi_86915772
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:42 schreef Monidique het volgende:
Och, dat embarken zorgt tegelijkertijd wel weer voor interessantere, meer belangrijke zeetheaters. In Civ 4 deed ik eigenlijk nooit wat met de zee.
Het is nu voor de AI veel makkelijker om met de zee om te gaan.
  maandag 27 september 2010 @ 23:36:40 #176
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86926247
Account gedeblokkeerd. INSTALLEER! INSTALLEER SNELLER
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 01:21:33 #177
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86929070
quote:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten.
Geniale feature inderdaad. Dat heb ik gebruikt om de hele game lang veel en sterke units te hebben. Door ze steeds met goud te upgraden hadden ze op het eind zeer veel XP.
pi_86929675
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Montov het volgende:
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.

Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patch 1.0.0.20
Released 9/27/2010
•Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
•Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
•Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
•Fix for Puppet State production exploit.
•Misc crash fixes.
pi_86931145
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ik had het gewoon anders gedaan. Dat je er een echte boot voor nodig hebt en dat je daar je units in kan gooien, en dat die dan sneller verplaatst. Dit gaat zo langzaam als de pest.
pi_86933281
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Montov het volgende:
Wat bedoel je hiermee?
Ik bedoelde gewoon dat ik niet doorhad dat je social points per policy meer werden per stad die je had. Dacht dat dat net als science een constante hoeveelheid was. Nooit naar de mouseover ervan gekeken :P

Ben iig nu met India goed op weg, maar de VS heeft een debiele expansiedrift, een veel groter leger en hogere tech dan ik. Voorlopig zijn we nog vriendjes, maar de AI is zooo onvoorspelbaar dat ik geen idee heb of ik het vol kan houden. :P
pi_86936755
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
pi_86936998
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint :?
pi_86940302
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef Jibbe het volgende:

[..]

Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint :?
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p

Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
pi_86942605
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p

Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
Betwijfel het... 100 research in 1000 AD is toch niet belachelijk veel? Weet het even niet uit m'n hoofd, maar het klinkt vrij normaal voor een technologie georienteerde stad. Met Babyloniers is het iets makkelijker dan anders wegens de abundantie van great scientists, maar ook zonder Babyloniers kan dat prima.
Overigens zijn academies en de tegenhanger cultural landmark ERG goed. Citadel ben ik niet zo van onder de indruk; heb je als je eenmaal je grenzen uitbreidt niets meer aan en de passieve bonus van je generaal is te goed om hem in een citadel te veranderen, engineer ding is wel okee.. voordeel is wel dat het overal kan itt tot een mijn of lumber mill. Rush production werkt op wonders, wat wél heel erg fijn is en great merchants heb ik tot nog toe elke keer op trading missie gestuurd, dus geen idee hoe goed hun gebouw is :P
Trouwens zijn de "walls of babylon" vrij nutteloos en zijn bowmen wel leuk, maar tenzij ik voor militaire overwinning ga, speel ik vrij passief vroeg in het spel en tegen de tijd dat er een invasie plaats gaat vinden zijn archers/bowmen achterhaalde technologie. Dus hun trait is sterk, maar de twee bonus unit/buildings niet. Redelijk gebalanceerd zou ik zeggen.

EDIT: ah, Babylon is wél overpowered (zie civfanatics voor de volle strat), maar niet omdat je zoveel permanente science kunt krijgen. Door debiel snel te techen naar Acoustics met gratis techs van je greater scientist en de great library bouwen kun je achtelijk snel de Renaisance openen: dan hebben je steden kanonnen, die achtelijk sterk zijn tegen alles uit de Ancient en Classical eras. Bovendien kun je nu warriors bouwen voor achtelijk weinig hamers omdat ze "outmoded" zijn... en rustig de onderste helft van de tech tree uitbouwen.
Als je dan óók nog eens social policy points op hebt gespaard kun je vervolgens alles in rationalism storten, wat je een extra science boost van je trading posts oplevert: zo kun je goud en tech tegelijk binnenharken. Dat is wel vrij zot, want dan kun je binnen no time je belachelijk goedkope warriors en horsemen upgraden naar swordsmen en knights. Bovendien is de AI dom genoeg om met warriors een rennaisance stad aan te vallen, wat je een gratis gewonnen oorlog oplevert |:(

Even iets heel anders: ik zou de map "Mesopotamia, cradle of civilization" moeten hebben, maar hij verschijnt niet als ik een game wil maken (staat wel dat het gedownload is volgens steam). Ik kan wel gewoon met de babyloniers spelen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Bericht 7% gewijzigd door andrew.koster op 28-09-2010 16:51:03 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:06:23 #185
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_86947107
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:08:41 #186
15967 Frollo
pi_86947209
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Rahl het volgende:
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).

Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
pi_86947272
Religies mis ik ook niet. Meestal werd bij mij de ene helft van de wereld hindoe en de andere helft boeddhist.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:11:15 #188
51794 Rahl
pi_86947289
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef Frollo het volgende:

[..]

Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).

Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
last.fm
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:24 #189
15967 Frollo
pi_86947413
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).

Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?

Ik hoop het laatste.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:45 #190
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86947431
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
Mja, idd, ik vond dat juist het geniale uit civ 4
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86947582
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).

Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?

Ik hoop het laatste.
Het laatste inderdaad
anonieme razernist
pi_86947593
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:40 schreef Roellie80 het volgende:
tvp,

Ik wil weer religies hebben :(
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:23:59 #193
51794 Rahl
pi_86947777
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
last.fm
pi_86948189
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:18 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
:')
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:02:31 #195
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86949099
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Rahl het volgende:
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
pi_86949851
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.

Ook research traden was gewoon slecht: je kon je research enorm boosten door gewoon veel geld te lappen (en meestal verkochten AI civs hun research echt voor een habbekrats), vind de research agreement een stuk betere oplossing.

Map traden eruit is wel jammer. Ben nu met een spelletje bezig waar ik geen oceaanstad heb (en niet wil expanden). Zou toch graag met de Perzen willen praten over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Religie eruit vind ik op zich wel jammer en de nieuwe manier van happiness doen is ook vrij suf. Zó heb je een super vrolijke natie en dan loopt je trade van luxury goods af. Kaboem, -20 happiness.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:31:02 #197
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86950149
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.
Ik ben nooit zo pro met de game geweest enzo, maar ik vond het idee goed dat een bevolking zich eerder bij een andere staat vindt horen en dat je daardoor disputen krijgt. Zoiets zag je dus in Zuid-Oessetië. In plaats van culture zouden ze ook zoiets met migratie kunnen doen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:09:55 #198
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86957268
Ik vond de culture werking van civ4 rete irritant. Ik vind de Great Artist werking nu wel erg goed, waar verder de grenzen vast liggen. Research agreement in civ5 is ook beter dan civ4, imho. Religie vond ik wel een goed concept, maar iets te dominant aanwezig. Met map traden heb ik niet zoveel, in civ5 wordt gestimuleerd dat je zelf gaat verkennen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86963875
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:36 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:')
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.

Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?

[ Bericht 0% gewijzigd door Plugin op 28-09-2010 23:29:31 ]
pi_86964266
De AI is naar't schijnt nog stuk in het vroege spel. Jammer. Hopelijk fixen ze het in een patch of uitbreiding. Ik heb het spel niet; ik lees maar van spelers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')