Geniale feature inderdaad. Dat heb ik gebruikt om de hele game lang veel en sterke units te hebben. Door ze steeds met goud te upgraden hadden ze op het eind zeer veel XP.quote:Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten.

quote:Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Montov het volgende:
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.
Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):Patch 1.0.0.20SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Released 9/27/2010
•Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
•Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
•Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
•Fix for Puppet State production exploit.
•Misc crash fixes.

Ik had het gewoon anders gedaan. Dat je er een echte boot voor nodig hebt en dat je daar je units in kan gooien, en dat die dan sneller verplaatst. Dit gaat zo langzaam als de pest.quote:Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat is er precies kut aan embarken?

Ik bedoelde gewoon dat ik niet doorhad dat je social points per policy meer werden per stad die je had. Dacht dat dat net als science een constante hoeveelheid was. Nooit naar de mouseover ervan gekekenquote:

Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :squote:Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.

Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paintquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s

Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :pquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint

Betwijfel het... 100 research in 1000 AD is toch niet belachelijk veel? Weet het even niet uit m'n hoofd, maar het klinkt vrij normaal voor een technologie georienteerde stad. Met Babyloniers is het iets makkelijker dan anders wegens de abundantie van great scientists, maar ook zonder Babyloniers kan dat prima.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p
Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.

Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Rahl het volgende:
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.

Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).
Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.

Mja, idd, ik vond dat juist het geniale uit civ 4quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.

Het laatste inderdaadquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).
Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?
Ik hoop het laatste.

Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.quote:

quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.

Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Rahl het volgende:
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?

Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.

Ik ben nooit zo pro met de game geweest enzo, maar ik vond het idee goed dat een bevolking zich eerder bij een andere staat vindt horen en dat je daardoor disputen krijgt. Zoiets zag je dus in Zuid-Oessetië. In plaats van culture zouden ze ook zoiets met migratie kunnen doen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:23 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.

Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |