abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 23:36:40 #176
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86926247
Account gedeblokkeerd. INSTALLEER! INSTALLEER SNELLER
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 28 september 2010 @ 01:21:33 #177
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86929070
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:49 schreef Montov het volgende:
Duitsland heeft de leuke feature dat barbaren bij je aansluiten.
Geniale feature inderdaad. Dat heb ik gebruikt om de hele game lang veel en sterke units te hebben. Door ze steeds met goud te upgraden hadden ze op het eind zeer veel XP.
pi_86929675
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:46 schreef Montov het volgende:
Het is ook een goede toevoeging dat je met bootjes landunits kan aanvallen. Ranged attack is erg goed, zeker icm 1upt.

Overigens, voor wie een bug wil misbruiken mbt Puppet States, dit las ik op civfanatics (en het werkt):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patch 1.0.0.20
Released 9/27/2010
•Modding - Installer and permissions fixes. Should address any remaining mod download and install issues.
•Full screen crash fix. Game will now restart in Windowed mode if it cannot find a suitable full-screen resolution on first start.
•Hall of Fame now records data correctly when using a Windows username with special characters.
•Fix for Puppet State production exploit.
•Misc crash fixes.
pi_86931145
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:23 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat is er precies kut aan embarken?
Ik had het gewoon anders gedaan. Dat je er een echte boot voor nodig hebt en dat je daar je units in kan gooien, en dat die dan sneller verplaatst. Dit gaat zo langzaam als de pest.
pi_86933281
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef Montov het volgende:
Wat bedoel je hiermee?
Ik bedoelde gewoon dat ik niet doorhad dat je social points per policy meer werden per stad die je had. Dacht dat dat net als science een constante hoeveelheid was. Nooit naar de mouseover ervan gekeken :P

Ben iig nu met India goed op weg, maar de VS heeft een debiele expansiedrift, een veel groter leger en hogere tech dan ik. Voorlopig zijn we nog vriendjes, maar de AI is zooo onvoorspelbaar dat ik geen idee heb of ik het vol kan houden. :P
pi_86936755
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:44 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Mijn documenten / My games / Civ V / Screenshots oid.
Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
pi_86936998
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Thanks, nu nog uitvogelen hoe hij screenshots opslaat als .jpg's, want deze tga's zijn 8mb per stuk :s
Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint :?
pi_86940302
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:21 schreef Jibbe het volgende:

[..]

Op je Prt Scr-knop drukken en het plaatje plakken in paint :?
Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p

Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
pi_86942605
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:58 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, I guess - maar als je een hele game wil screenshotten voor een Lets Play dan is dat behoorlijk ruk. Thanks anyways :p

Overigens is Babylon echt totaal gestoord. Veel voedsel en hamers + een paar Allied Maritime City-States en je kan echt belachelijk veel research uit 1 stad halen. Scientists laat je academies bouwen totdat je er 5 of 6 hebt en dan voor de rest fix je alle research gebouwen en national wonders. In mn huidige game zat ik over de 100 research points in Babylon rond 1050AD -_~ dat zullen ze wel gaan nerfen.
Betwijfel het... 100 research in 1000 AD is toch niet belachelijk veel? Weet het even niet uit m'n hoofd, maar het klinkt vrij normaal voor een technologie georienteerde stad. Met Babyloniers is het iets makkelijker dan anders wegens de abundantie van great scientists, maar ook zonder Babyloniers kan dat prima.
Overigens zijn academies en de tegenhanger cultural landmark ERG goed. Citadel ben ik niet zo van onder de indruk; heb je als je eenmaal je grenzen uitbreidt niets meer aan en de passieve bonus van je generaal is te goed om hem in een citadel te veranderen, engineer ding is wel okee.. voordeel is wel dat het overal kan itt tot een mijn of lumber mill. Rush production werkt op wonders, wat wél heel erg fijn is en great merchants heb ik tot nog toe elke keer op trading missie gestuurd, dus geen idee hoe goed hun gebouw is :P
Trouwens zijn de "walls of babylon" vrij nutteloos en zijn bowmen wel leuk, maar tenzij ik voor militaire overwinning ga, speel ik vrij passief vroeg in het spel en tegen de tijd dat er een invasie plaats gaat vinden zijn archers/bowmen achterhaalde technologie. Dus hun trait is sterk, maar de twee bonus unit/buildings niet. Redelijk gebalanceerd zou ik zeggen.

EDIT: ah, Babylon is wél overpowered (zie civfanatics voor de volle strat), maar niet omdat je zoveel permanente science kunt krijgen. Door debiel snel te techen naar Acoustics met gratis techs van je greater scientist en de great library bouwen kun je achtelijk snel de Renaisance openen: dan hebben je steden kanonnen, die achtelijk sterk zijn tegen alles uit de Ancient en Classical eras. Bovendien kun je nu warriors bouwen voor achtelijk weinig hamers omdat ze "outmoded" zijn... en rustig de onderste helft van de tech tree uitbouwen.
Als je dan óók nog eens social policy points op hebt gespaard kun je vervolgens alles in rationalism storten, wat je een extra science boost van je trading posts oplevert: zo kun je goud en tech tegelijk binnenharken. Dat is wel vrij zot, want dan kun je binnen no time je belachelijk goedkope warriors en horsemen upgraden naar swordsmen en knights. Bovendien is de AI dom genoeg om met warriors een rennaisance stad aan te vallen, wat je een gratis gewonnen oorlog oplevert |:(

Even iets heel anders: ik zou de map "Mesopotamia, cradle of civilization" moeten hebben, maar hij verschijnt niet als ik een game wil maken (staat wel dat het gedownload is volgens steam). Ik kan wel gewoon met de babyloniers spelen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Bericht 7% gewijzigd door andrew.koster op 28-09-2010 16:51:03 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:06:23 #185
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_86947107
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:08:41 #186
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86947209
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef Rahl het volgende:
Ik mis toch wel wat dingen hoor. Tech trading, religies, heilige steden, map trading om maar wat te noemen.
Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).

Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
pi_86947272
Religies mis ik ook niet. Meestal werd bij mij de ene helft van de wereld hindoe en de andere helft boeddhist.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:11:15 #188
51794 Rahl
pi_86947289
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:08 schreef Frollo het volgende:

[..]

Religies mis ik niet. Het idee dat een civ mijn bloed wel kon drinken, enkel en alleen omdat mijn religie een ander icoontje dan de zijne had, vond ik maar lastig (alhoewel realistisch).

Dat tech trading en map trading eruit zijn, dat is wel erg wennen ja.
Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
last.fm
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:24 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86947413
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).

Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?

Ik hoop het laatste.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:14:45 #190
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86947431
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ik vond het altijd een mooie persoonlijke missie om de heilige steden van andere religies te razen. Niks beters dan een godsdienstoorlog imo.
Mja, idd, ik vond dat juist het geniale uit civ 4
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86947582
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Frollo het volgende:
Oh ja, een vraagje over die social policies hè. Ik ben pas met mijn eerste pot bezig en net in de Middle Ages beland, dus het is nog niet echt aan de orde, maar ik heb begrepen dat Piety en Rationalism elkaar uitsluiten (evenals Autocracy en twee andere waar ik nu even niet op kom).

Betekent dit dat als ik ooit in de geschiedenis van mijn volk voor Piety heb gekozen, dat ik dan nooit meer op Rationalism over kan gaan?
Of houdt het in dat ik later wel Rationalism kan nemen, maar dan de voordelen van Piety kwijtraak?

Ik hoop het laatste.
Het laatste inderdaad
anonieme razernist
pi_86947593
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:40 schreef Roellie80 het volgende:
tvp,

Ik wil weer religies hebben :(
Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:23:59 #193
51794 Rahl
pi_86947777
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
last.fm
pi_86948189
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:18 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik wil weer de complexiteit van civ IV, dit lijkt wel een knullig console spelletje.
:')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:02:31 #195
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86949099
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:23 schreef Rahl het volgende:
En er zitten ook geen culture conversions van steden meer in, of wel?
Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
pi_86949851
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:02 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Hmm heb ik inderdaad niet gezien. Dat zou op zich wel jammer zijn. Vond ik een van de leukere dingen van Civ IV.
Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.

Ook research traden was gewoon slecht: je kon je research enorm boosten door gewoon veel geld te lappen (en meestal verkochten AI civs hun research echt voor een habbekrats), vind de research agreement een stuk betere oplossing.

Map traden eruit is wel jammer. Ben nu met een spelletje bezig waar ik geen oceaanstad heb (en niet wil expanden). Zou toch graag met de Perzen willen praten over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Religie eruit vind ik op zich wel jammer en de nieuwe manier van happiness doen is ook vrij suf. Zó heb je een super vrolijke natie en dan loopt je trade van luxury goods af. Kaboem, -20 happiness.
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:31:02 #197
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_86950149
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:23 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Het is eruit. Je kunt niet meer tiles "turnen" met culture (behalve Great Artists met hun culture bomb). Jammer dat het er helemaal uit is, maar de implementatie in Civ4 was wel ONTZETTEND suf.
Hrmmm, vijand gevonden: settler + genoeg geld om culture gebouwen te rush builden = debiel.
Ik ben nooit zo pro met de game geweest enzo, maar ik vond het idee goed dat een bevolking zich eerder bij een andere staat vindt horen en dat je daardoor disputen krijgt. Zoiets zag je dus in Zuid-Oessetië. In plaats van culture zouden ze ook zoiets met migratie kunnen doen.
  dinsdag 28 september 2010 @ 21:09:55 #198
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86957268
Ik vond de culture werking van civ4 rete irritant. Ik vind de Great Artist werking nu wel erg goed, waar verder de grenzen vast liggen. Research agreement in civ5 is ook beter dan civ4, imho. Religie vond ik wel een goed concept, maar iets te dominant aanwezig. Met map traden heb ik niet zoveel, in civ5 wordt gestimuleerd dat je zelf gaat verkennen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86963875
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:36 schreef Flashwin het volgende:

[..]

:')
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.

Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?

[ Bericht 0% gewijzigd door Plugin op 28-09-2010 23:29:31 ]
pi_86964266
De AI is naar't schijnt nog stuk in het vroege spel. Jammer. Hopelijk fixen ze het in een patch of uitbreiding. Ik heb het spel niet; ik lees maar van spelers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')