abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86865711
Heeft iemand anders ook het gevoel dat de eerste 2 "keuzes" in social policy bijna verplicht in honor moeten? 15% vs. barbaren is fantastisch in het begin en 15% extra voor flanking is een must-have, ongeacht welke verdere keuzes je gaat maken. Een gratis generaal is ook nooit mis... en zelfs die "garrison voor happiness" heeft mij gered van een hoop ongelukkige citizens. Ik zou graag voor snelle settlers gaan, oid, maar zie mij genoodzaakt om toch vroeg een fatsoenlijk legertje te hebben en dan zijn die honor policies toch wel erg sterk.
  zondag 26 september 2010 @ 18:14:50 #127
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86868015
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.

Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.

En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86868184
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
In de 16e regel moet je SkipIntroVideo veranderen van 0 naar 1
Dan slaat 'ie de intro video over.
anonieme razernist
  zondag 26 september 2010 @ 18:33:56 #129
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86868576
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef NoCigar het volgende:
Dit vind misschien iemand handig: In de map: "Mijn documenten\My Games\Sid Meier's Civilization 5" staat UserSettings.ini
Ha, ik had het toevallig nét ingesteld. :7
  zondag 26 september 2010 @ 18:35:00 #130
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86868608
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:
Tradition kan ook handig zijn. 1 food in de hoofstad, en voor als je Wonders wilt bouwen is er een snelle +33% productie.

Honor kan je uitstellen als je geen oorlog verwacht, want die barbaren kan je ook aan zonder die bonussen.

En je kan de Social Policy uitstellen totdat je Piety kan adopten, vooral handig als je qua happiness goed zit.
Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik. :)
  zondag 26 september 2010 @ 18:45:28 #131
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86868998
quote:
Met esc-toets stopt ie ook met de video wanneer het spel is geladen.
Er is ook een instelling in een ini waarmee Workers de bestaande improvements met rust laten.

Ik gebruik nu 1 mod: de klok. :P

quote:
Op zondag 26 september 2010 18:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Piety is al vrij happiness-gericht dacht ik. :)
Ja, maar je heb bijvoorbeeld ook 1 optie om je extra happiness om te zetten naar culture.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86869329
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:20 schreef andrew.koster het volgende:

[..]
(en dat ze de Songhai ipv de Zulus hebben gekozen is wel jammer, maar vind Askia eigenlijk ook wel een baas).
Volgens mij hebben ze de Songhai op de plaats van de Malinezen gezet. Het betreft immers hetzelfde land, enkel andere beschaving. Geen Zoeloes zouden een gemis zijn. Volgens mij komen die er wel zeker in bij een uitbreiding. Deze versie kregen we Montezuma als oorlogsstoker. Ze hebben Sjaka waarschijnlijk nog even opzij gezet.
Op Civ IV en Civ III was Sjaka geliefd en gehaat door fans, en viel hij op als één van de opvallendste leiders. De makers weten dit heus wel hoor. Steeds hersenloos jou de oorlog verklaren om geen reden.

Verder heb je wel gelijk dat Askia er 'hard' uitziet, vooràl dat zwaard en die brandende achtergrond doen apocalyptisch aan. Eén van mijn favoriete graphics heeft die man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danielion op 26-09-2010 21:47:07 ]
pi_86869873
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:14 schreef Montov het volgende:

Pfft, je hebt helemaal gelijk. Speelde op archipelago en er was geen hond in de buurt :S Ik had een snelle expansie en dan culturele victorie gepland: ik kan je vertellen, er is niets zo suf als in Liberty investeren als je alleen op een eiland zit en met m'n trireem alleen maar 1 city state kon vinden. Dan weet je dus dat je op caravels moet wachten om zelf iets te kunnen... en je tegenstanders ook, maar tegen die tijd had ik al 4 policies in liberty en daarna ging ik voor piety. Toen ik daar wat dieper in zat begon ik 2 steden managen danig vervelend te vinden en exit to main menu :S Ik werd op ALLE wonderen afgetroefd, mijn science schoot met twee steden niet op (ondanks 2 libraries en een national library) en het was gewoon heel suf.

Nog maar een keertje en nu op archipelago eerst maar voor tradition gaan :P Zul je zien dat we nu met z'n 8en bij elkaar op een kluitje zitten :S

Nog iets: ik heb een fatsoenlijke computer met fatsoenlijke videokaart, maar Civ5 loopt retetraag als ik het op Directx 10 run. Directx 9 geeft geen problemen en ik zie helemaal 0 verschil. Weet iemand wat hier aan de hand is?
pi_86871498
snelle expansie en cultural victory is niet heel slim ...

des te meer steden je hebt, des te duurder de social policies.

voor een cultural victory moet je klein blijven
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 26 september 2010 @ 19:58:29 #135
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86871799
quote:
Op zondag 26 september 2010 17:11 schreef andrew.koster het volgende:
Heeft iemand anders ook het gevoel dat de eerste 2 "keuzes" in social policy bijna verplicht in honor moeten? 15% vs. barbaren is fantastisch in het begin en 15% extra voor flanking is een must-have, ongeacht welke verdere keuzes je gaat maken. Een gratis generaal is ook nooit mis... en zelfs die "garrison voor happiness" heeft mij gered van een hoop ongelukkige citizens. Ik zou graag voor snelle settlers gaan, oid, maar zie mij genoodzaakt om toch vroeg een fatsoenlijk legertje te hebben en dan zijn die honor policies toch wel erg sterk.
Muah ik ga juist nooit voor honor. Veel liever liberty of tradition, allebei prima bonus voor in het begin, zeker als je ook +33% wonders erbij pakt omdat sommige van de beste wonders heel vroeg in de game zitten, en de AI zal zeker niet nalaten om die ook te bouwen...

Honor klinkt wel aardig, maar ik heb eerlijk gezegd geen problemen met barbarians. Ze zijn alleen lastig als je geen units in de buurt hebt van je improvements en workers/settlers. Heb je dat wel, dan heb je geen honor nodig om ze aan te kunnen...
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86871832
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik zo in schat:

Cultural Victory:
Wel: Tradition, Piety, Patronage, Freedom
Niet: Liberty, Order, Autocracy

Domination Victory:
Wel: Liberty, Honor, Order, Rationalism
Niet: Tradition

Diplomatic Victory
Wel: Patronage, Liberty
Niet: Autocracy, Honor

Space Race Victory
Wel: Rationalism
Niet: Piety

Wie corrigeert me/vult me aan?
  zondag 26 september 2010 @ 20:01:58 #137
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86871918
Jups, ik was gisteren goed op weg naar een cultural victory (om de 6 á 7 beurten een policy) en had welgeteld 3 steden. :)
You know, I've learned something today
  zondag 26 september 2010 @ 20:56:54 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86874592
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:59 schreef Klaudias het volgende:
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar wat ik zo in schat:

Cultural Victory:
Wel: Tradition, Piety, Patronage, Freedom
Niet: Liberty, Order, Autocracy
Je hebt 5 nodig voor een Cultural Victory. :P

quote:
Domination Victory:
Wel: Liberty, Honor, Order, Rationalism
Niet: Tradition

Diplomatic Victory
Wel: Patronage, Liberty
Niet: Autocracy, Honor

Space Race Victory
Wel: Rationalism
Niet: Piety

Wie corrigeert me/vult me aan?
Ik denk dat de policies veel meer afhangt van het terrein en de omstandigheden, dan van de overwinning die je zoekt.
City States spelen een belangrijke rol voor elke overwinning, en soms blijken Wonders onmisbaar, of heb je een te kort aan happiness waar je policies voor nodig hebt. Uiteraard speelt daarbij de voordelen van je civ mee.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86879455
Net m'n allereerste potje gewonnen, op chieftain.

In dezelfde turn een space race en diplomatieke overwinning, en over een een turn of 10 was het uptopia project af....

Heb me prima vermaakt, maar mag toch hopen dat er nog vele patches zullen volgen. :{

Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.

Ik had 8 stuks uranium. Toen gingen 8 puppet states een nucleaire reactor bouwen, en dus was m'n uranium op. :{
Oftwel dankzij m'n puppet states kon ik geen nukes etc bouwen.

Zelfde met aluminium, m'n puppet states gingen space factories bouwen, wat ten kosten gaat van m'n voorraad aluminium. En dat terwijl ik alle onderdelen van m'n space ship al bijna compleet had.

:{!
pi_86879612
Oh, en ik heb via amazon.co.uk een code om een mappack te downloaden vanaf steam.

Alleen kan ik nergens wat vinden in steam? :{
pi_86881386
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:13 schreef Ericjuh het volgende:
Iemand enig idee wat ik hem het beste kan halen?

zit bij play.com te kijken, maar daar doen ze er een exclusieve map bij? Wat is dat precies?

http://www.play.com/Games(...)Product.html?cur=258

Voor de rest kan ik hem, zonder exclusieve map, het goedkoopst bij zavvi halen. Of iemand nog een ander linkje?

http://www.zavvi.com/game(...)on-v-5/10208055.html
Niemand die antwoord weet? :(
Dit keer zonder signature
pi_86881483
Nou, bij een "exclusieve map" krijg je een code voor een map, die je vervolgens nergens kan downloaden.

Lijkt me toch zeker de moeite waard.
pi_86882139
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:13 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb me tijdens de laatste fase dood zitten te ergeren aan m'n puppet states, dat hele systeem werkt voor geen meter.
Of je neemt te veel puppet states natuurlijk.

"Ik werd net zo maar verslagen. Het spel werkt voor geen meter." ;)
  zondag 26 september 2010 @ 23:14:17 #144
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86883011
quote:

Gewoon later in de game annexeren en een Courthouse bouwen om die angry faces weg te krijgen.

Ben overigens nog steeds bezig met mijn 1e game als Japan. Lastige start aangezien ik maar 2 ironsources had. Sta nu 2e in de ranking maar Engeland heeft een erg grote lead. Ze heeft met haar 8 iron haar hele continent veroverd :') :'). Het is behoorlijk wennen ten opzichte van Civ4.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 26 september 2010 @ 23:20:43 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86883317
Civ is aardig populair op steam.
http://store.steampowered.com/stats/

quote:
Op zondag 26 september 2010 22:42 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Niemand die antwoord weet? :(
Ik heb het vooraf gekocht via steam, waarbij Babylon zat.
Ik denk niet dat die los te verkrijgen zal zijn (zal wel bij de eerste expansion pack zitten).

Qua prijzen en bedrijven:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=361005
Ik weet niet in hoeverre die nog up to date is.

quote:
Net m'n allereerste potje gewonnen, op chieftain.

In dezelfde turn een space race en diplomatieke overwinning, en over een een turn of 10 was het uptopia project af....

Heb me prima vermaakt, maar mag toch hopen dat er nog vele patches zullen volgen. :{

Ik had 8 stuks uranium. Toen gingen 8 puppet states een nucleaire reactor bouwen, en dus was m'n uranium op. :{
Oftwel dankzij m'n puppet states kon ik geen nukes etc bouwen.

Zelfde met aluminium, m'n puppet states gingen space factories bouwen, wat ten kosten gaat van m'n voorraad aluminium. En dat terwijl ik alle onderdelen van m'n space ship al bijna compleet had.

:{!
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:28 schreef Montov het volgende:

Puppets zijn handig qua culture en happiness, maar ze willen ook nog wel eens nutteloze gebouwen bouwen, waardoor je met mainenance zit. Of ze groeien te snel waardoor ze happiness gebruiken. Tip: bouw Trading Posts, en zorg dat je Farms en Mines weghaalt. Op die manier stimuleer je geen groei, geen productie (geen maintenance), maar wel gold.
En als ze nog steeds vervelend worden moet je maar annexeren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86883370
Volgens mij is die uitgebreide editie ook met Babylon erbij
  zondag 26 september 2010 @ 23:23:52 #147
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_86883464
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:22 schreef Klaudias het volgende:
Volgens mij is die uitgebreide editie ook met Babylon erbij
Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellen :D
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_86891487
quote:
He, bedankt,
1x half kijken was genoeg.
pi_86892300
quote:
Op zondag 26 september 2010 23:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik heb de gewone maar gekocht voor 35 euro. Met Babylon was 60 euro op steam en ik ga geen 25 euro voor 1 civ neertellen :D
Er vragen meerdere mensen in dit topic waar je hem het goedkoopste kan halen en het komt niet in je op om vervolgens te posten waar je hem gehaald hebt?
Dit keer zonder signature
pi_86892398
tvp,

Ik wil weer religies hebben :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')