abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86803305
Goed nieuws voor de Civ-fans die tot in de holst van de nacht nog die ene beurt af willen maken!
Civilization V komt er aan en wordt in de herfst verwacht.

Wat kunnen we verwachten?
- Opgepoetste graphics en een diverser speelveld.
- In plaats van vierkante hokjes, komen er zeskante hokjes.
- 18 beschavingen om mee te spelen
- Verbeterde diplomatie en onderhandellingen met andere civs
- Verbeterde strategie, het wapengekletter knalt van je scherm en er is de mogelijkheid om op grotere afstanden aan te vallen

Screenshots:

Trailer:
Website:
http://www.civilization5.com

Handleiding:
http://www.2kgames.com/manual/civ5/

Vorige delen:
Sid Meier's Civilization V - deel 1

[ Bericht 5% gewijzigd door Flashwin op 24-09-2010 22:33:00 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86803319
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:09 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

21 augustus:
- Ik koop op Steam een game voor 7,50
- Het geld wordt afgeschreven
- De game verschijnt niet op mijn account

27 augustus
- Ik neem contact op met de supprt van Steam.

1 september
- De game wordt toegevoegd aan mijn account

Vandaag:
- Mijn hele Steam-account is geblokkeerd.
- De 7,50 bleek vorige week teruggestort te zijn naar mijn rekening
Eventueel wil ik ook nog wel een flowchart maken.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_86803424
Lekker gaar. :')
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86803433
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:13 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Eventueel wil ik ook nog wel een flowchart maken.
Misschien moet je de link [Steam stort geld terug] en [Account geblokkeerd] even toelichten.
pi_86803514
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:15 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Misschien moet je de link [Steam stort geld terug] en [Account geblokkeerd] even toelichten.
Ik heb het geld terug op mijn rekening, dus Steam merkt op dat ik niet betaald heb, en blokkeert mijn hele account. De gebruikersvriendelijke oplossing. :P

Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het probleem is, maarja, het duurt wel een tijdje voordat support reageert.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
pi_86803525
Link naar de digitale handleiding aan de OP toegevoegd.
pi_86803543
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:17 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Ik heb het geld terug op mijn rekening, dus Steam merkt op dat ik niet betaald heb, en blokkeert mijn hele account. De gebruikersvriendelijke oplossing. :P

Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het probleem is, maarja, het duurt wel een tijdje voordat support reageert.
Duidelijk. Fucked up voor je. Zeker als je nog andere games op je account heb staan.

Maar goed, ontopic:

DEZE GAME IS BAAS.
pi_86803695
100+ games. Ja, pijnlijk.

En dit topic lezen is dat ook. WIL SPELEN :D
pi_86803807
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:21 schreef Gamer_V het volgende:
100+ games. Ja, pijnlijk.

En dit topic lezen is dat ook. WIL SPELEN :D
Wordt vast wel weer vrijgegeven.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:25:40 #10
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86803870
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wordt vast wel weer vrijgegeven.
Ja, na het weekend. En dan waarschijnlijk nog een halve week, want hoe krijg je geld naar Steam zonder winkel-aankoop?
  vrijdag 24 september 2010 @ 20:26:51 #11
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86803921
Maar goed, mensen komen hier niet om mijn drama te lezen, maar om verhalen te lezen en screenshots te zien van andermans wereldrijken. Dus hoppa :D
  † In Memoriam † vrijdag 24 september 2010 @ 20:44:55 #12
88815 The_Emotion
98.3
pi_86804691
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:01 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Jongetje, ik bedoel waarom koop je niet de digitale versie als je em zo graag wil spelen.
Dit jongetje heeft Steam geinstalleerd, account aangemaakt, Civ V in het winkelwagentje gedaan, keurig betaald. Maar downloaden, ho maar,.... daarom koop ik het liever in de winkel
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_86804810
Mja, ik zie wel al wat bugjes etc. Ik zie niet alle ikoontjes, als je een tech kiest. Bijvoorbeeld die van Great Wall. Ik zie 5 voedseldingetjes in plaats van 3.

Geen probleem, wordt wel weer verholpen!
pi_86804984

Shiiit. ;( Jammer dat 'ie niet op consoles komt, mijn PC is te kut.
pi_86804994
Je moet gewoon Steam paar keer opnieuw opstarten, meestal werkt dat voor mij.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_86805101
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:44 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dit jongetje heeft Steam geinstalleerd, account aangemaakt, Civ V in het winkelwagentje gedaan, keurig betaald. Maar downloaden, ho maar,.... daarom koop ik het liever in de winkel
Tuurlijk. :'). Via steam niet kunnen downloaden. :')
pi_86805580
Haha. Tof, kan ik maar twee mounted units hebben als ik twee horses heb?
pi_86805747
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef Monidique het volgende:
Ja, zelfde geldt voor het aantal swordsman bijv en je hoeveelheid ijzer resources.
pi_86807705
Ik zat lekker te spelen en had bijna heel Zuid-Amerika veroverd toen ik plotseling het volgende kreeg te zien :{

Damn it, het ging net goed, en ik dacht, ik klik wel op "Wait! Just... one... more... turn..." maar dat mocht blijkbaar niet: "Time victory". ;( Perzië heeft gewonnen. :')

* Jibbe = Neville Chamberlain :@
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:27:18 #20
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86809772
Als je al +5 happiness van bijvoorbeeld Gold hebt, krijg je dan bij een tweede Godl ook weer +5 happiness?

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef Monidique het volgende:
Ja. Let ook op hoeveel een resource precies heeft: er zijn ook tiles die 4 horses geven.
Zo heb ik ook al een 6 Iron gezien op 1 tile.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 24 september 2010 @ 22:29:16 #21
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86809878
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef Jibbe het volgende:

ik klik wel op "Wait! Just... one... more... turn..." maar dat mocht blijkbaar niet: "Time victory". ;(
Er is volgens mij een optie om langer dan de max turns te spelen, maar ik weet het niet zeker.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86809934
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:29 schreef Montov het volgende:

[..]

Er is volgens mij een optie om langer dan de max turns te spelen, maar ik weet het niet zeker.
Gewoon time victory uitzetten, lijkt me?
pi_86810009
Linkje naar deel 1?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86810035
Beter komt hij snel uit voor de Mac :'(
pi_86810072
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Linkje naar deel 1?
Toegevoegd aan OP.
pi_86810577
Vind het nog niet echt een tof spel, ok ik speel alleen nog de demo (met oneindig turns), maar vind het een beetje zo van; we moeten dit spel maken zodat iedereen er snel en goed mee overweg kan, zonder micromanagement / veel keuzes etc.

Ja het ziet er wel goed uit, kwa graphics enzo, maar heb niet het gevoel dat ik er echt goede controle over heb door mijn slimme keuzes die ik maak, wat ik wel met de vorige civs had (speel het al sinds civ 1).

Wereldwonders zien er ook niet erg nuttig uit, het bouwen van gebouwen gaat erg langzaam.

Units zijn (zelfs werkers) zelf varend. :(

Het spel is gewoon gemaakt in de huidige vorm, om vooral nieuwe spelers aan te trekken, zodat je zonder teveel denkwerk je het spel gewoon kan spelen.

Maar goed in mijn opinie zie je dat bijna bij alle hedendaagse spellen, het moet vooral niet te moeilijk gemaakt worden, gewoon een spel voor de massa, wat goed verkoopt. Dan denken ze gewoon; ik ben best goed in dit spel, als het te moeilijk wordt, haken mensen af.. Ik persoonlijk hou ervan om alles te bestuderen, wat de beste opties zijn, nu is het als; kies wat je wilt maken; gebouw, of militaire unit, kies tech (tech tree is ook bedroevend btw) en spatie.

Multiplayer is 10x niks van wat ik ervan had gelezen, in CiV IV was het ook niet wat, maar dit schijnt nog veel erger te zijn, en ze gebruiken nog steeds gamespy??? 8)7 -O-

In het kort, het is saaier geworden & langzamer (langzaam is ok maar niet op deze manier). Techs gaan vrij snel, de rest erg langzaam.

Dacht; hier hoef ik niet over na te denken, dit spel koop ik gewoon!! nu dus eerst downloaden en dan mijn uiteindelijk oordeel geven voordat ik dit spel ga kopen, nu in elk geval; not impressed!.

[ Bericht 10% gewijzigd door Plugin op 24-09-2010 23:03:29 ]
pi_86812056
Ik vind het tot nu toe tof. Het is radicaal anders dan zijn voorganger, Civ IV, maar het heeft wel wat. Combat is veel leuker en vraagt meer van je dan 'maak een grote stack, laat hem kopen en own hem vervolgens met veel siege units'. De civs voelen ook echt anders aan. Ik heb nu twee spellen tot ergens in de middeleeuwen gespeeld met Frankrijk en Egypte, en dankzij de traits ga je echt anders spelen. In Civ IV had je dit ook, maar omdat nu elk land een eigen trait heeft is het nog merkbaarder. Dik plus punt.

Ik vind het systeem van city/population control door middel van happiness ook goed tot nu toe. Civ II was geweldig toentertijd, maar als ik het nu speel word ik gestoord van al dat gecityspam. Je kan in Civ V ook wel city spammen maar je krijgt dan een empire van kleinere steden in tegenstelling tot een paar grote.. oid.

De AI is natuurlijk nog niet geweldig, maar dat was de AI in Civ IV vanilla ook niet. Pas na Beyond the Sword en wat patches was hij beter. Dat komt nog wel goed.

De graphics zijn tof, de muziek is goed en het voelt heerlijk fris en nieuw aan. In tegenstelling tot Elemental: War of Magic is dit geen enorme teleurstelling, maar voldoet het heerlijk aan mn verwachtingen en meer :7

.. Frankrijk for the win! +2 culture per stad is geweldig.
pi_86816738
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:44 schreef Plugin het volgende:
blaaaaaaaaaat
Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.

Kinderen, Civ 1 was pas een goed spel...tegenwoordig is het niks meer

Srsly dude...ga in een hoekje huilen of geef het spel wat meer tijd dan alleen een paar keer een demo spelen. Als je echt een fan was had je het spel gekocht..weekje gespeeld en dan je oordeel gegeven. Dit soort "kritiek" is te makkelijk.
pi_86816761
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:50 schreef karton het volgende:

[..]

Vlak voor het slapen door de handleiding bladeren is het mooiste wat het leven te bieden heeft.
Jij snapt 'm :Y
Krekker is de bom!
pi_86816813
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:13 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.

Kinderen, Civ 1 was pas een goed spel...tegenwoordig is het niks meer

Srsly dude...ga in een hoekje huilen of geef het spel wat meer tijd dan alleen een paar keer een demo spelen. Als je echt een fan was had je het spel gekocht..weekje gespeeld en dan je oordeel gegeven. Dit soort "kritiek" is te makkelijk.
Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.
pi_86816839
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.
Bedankt papa beer, voor deze toelichting.
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:39:48 #32
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86817353
Tof als ik het spel vind, ben ik ontzettend teleurgesteld in de multiplayer :'( Geen animaties, berichten, diplomacy screens, niks. Is een compleet kale versie van het spel. Je units teleporten de map over en gevechten worden *poef* opgelost. Het resultaat is hetzelfde maar zo kan ik niet spelen.

Jammer, want ik wilde juist graag aan de MP :( Singleplayer is gelukkig prima, want het spel zelf is verder erg vet
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86818749
Het is wel wennen, alleen de graphics al: ik heb nog niet het voordeel kunnen ontdekken van de strategic vieuw, wel van dat kleine kaartje linksonder. En zelfs wanneer ik links of rechts moet klikken valt soms niet mee :').
Ik heb geen idee wat een goede strategie is eigenlijk. Ik volg maar min of meer het idee van Civ4: niet teveel steden, kalm aan, maar bij dat spel wist ik nu al (medieval area) of ik totaal verloren was (meestal) of dat ik misschien nog een kans maakte om iets van betekenis te zijn. IS re al iemand in de modern age? En hoe is dat?
Ander vraagje trouwens, ik ben niet zo bekend met Steam, maar hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?

Jammer is vooral dat ik afgelopen week drie dagen thuis zat met een flinke verkoudheid en mezelf verveelde, en dat ik nu weer beter ben en geen tijd meer voor Civ heb :(.
anonieme razernist
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:19:48 #34
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_86819672
Nog een paar daagjes (aankomende maandag als het goed is) en dan komt ie binnen! *O*
Beetje stom van me trouwens, want ik zie nu net pas dat ik hem ook via steam had kunnen downloaden... ;(

Nah ja, ik ben benieuwd, want ik heb al weer veel te lang op het nieuwste deel moeten wachten en civ IV ken ik nu wel zo onderhande...
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:38:02 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86819923
Ik ga vandaag eens langs de game store om te kijken of 'ie daar in de schappen ligt. If yes: game on ^O^
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86820551
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:44 schreef Plugin het volgende:
Units zijn (zelfs werkers) zelf varend. :(
wat is daar mis mee eigenlijk? ik vond in de vorige Civ delen het eigenlijk vrij vervelend om voor iedere 2 a 3 units weer een bootje te bouwen. Had altijd boten te veel/te weinig. :{
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86820901
Er is geen research/gold/culture/espionage-slider?

(Ja, ik vraag het schaamteloos in dit topic, in plaats van in de handleiding te kijken, houdt het topic weer levend he.)
pi_86820939
Natuurlijk wel een spel waarvoor ik brak en nog een beetje dronken 's ochtends uit bed spring en meteen de computer aanzet. Civ FTW.
pi_86820970
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:39 schreef Pinterman het volgende:
Tof als ik het spel vind, ben ik ontzettend teleurgesteld in de multiplayer :'( Geen animaties, berichten, diplomacy screens, niks. Is een compleet kale versie van het spel. Je units teleporten de map over en gevechten worden *poef* opgelost. Het resultaat is hetzelfde maar zo kan ik niet spelen.

Jammer, want ik wilde juist graag aan de MP :( Singleplayer is gelukkig prima, want het spel zelf is verder erg vet
In Civ 4 zette iedereen die animaties enzo toch standaard uit. Als je dat op een lan speelde, was je al de hele nacht bezig en had er nog niemand gewonnen. :P
pi_86821189
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:35 schreef Monidique het volgende:
Er is geen research/gold/culture/espionage-slider?

(Ja, ik vraag het schaamteloos in dit topic, in plaats van in de handleiding te kijken, houdt het topic weer levend he.)
Nope. Research werkt dan ook compleet onafhankelijk van gold trouwens.
pi_86821269
Wel irritant, 1 unit per tile, :P. Nu moet ik strategisch gaan lopen enzo.
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:56:26 #42
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86821319
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
Het is wel wennen, alleen de graphics al: ik heb nog niet het voordeel kunnen ontdekken van de strategic vieuw, wel van dat kleine kaartje linksonder. En zelfs wanneer ik links of rechts moet klikken valt soms niet mee :').
Ik heb geen idee wat een goede strategie is eigenlijk. Ik volg maar min of meer het idee van Civ4: niet teveel steden, kalm aan, maar bij dat spel wist ik nu al (medieval area) of ik totaal verloren was (meestal) of dat ik misschien nog een kans maakte om iets van betekenis te zijn. IS re al iemand in de modern age? En hoe is dat?
Ander vraagje trouwens, ik ben niet zo bekend met Steam, maar hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?

Jammer is vooral dat ik afgelopen week drie dagen thuis zat met een flinke verkoudheid en mezelf verveelde, en dat ik nu weer beter ben en geen tijd meer voor Civ heb :(.
Demo kun je uninstallen alsof het een normale game is, dus hoeft niet via Steam: gewoon via configuratiescherm --> programma's. Wat betreft strategie: ik ben ook nog niet verder dan de middeleeuwen, maar wat zeker is, is dat je het niet zo rustig aan hoeft te doen met steden als in Civ 4 het geval was. Ik kan nog geen grote nadelige effecten zien van het hebben van veel steden. In Civ 4 kreeg je steeds een enorme klap op je inkomen als je een nieuwe stad bouwde, maar dat zie ik nu niet gebeuren. Ik bouw dus wat sneller steden, ook omdat population = science.
pi_86821338
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:54 schreef Monidique het volgende:
Wel irritant, 1 unit per tile, :P. Nu moet ik strategisch gaan lopen enzo.
Idd, vooral met zo'n great general die dan steeds in de buurt moet blijven. Kan de vijand eigenlijk je great general zien?
pi_86821544
O, nu in het gebied van de vijand lopen ze wel door elkaar. Hm..

-edit-
O, dat was een worker.
pi_86821579
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:05 schreef Monidique het volgende:
O, nu in het gebied van de vijand lopen ze wel door elkaar. Hm...
?

welke units doen dat
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:07:50 #46
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86821593
Ik heb inmiddels ook mijn eerste potje er op zitten, als Persia. Met extra goede golden ages. En heb er veel gehad, dat is zeker. Uiteindelijk gewonnen met diplomatie. Had erg veel goud, dus kon alle city states te vriend houden. En had ook nog een speler "bevrijd" waardoor hij ook op mij stemde.
Tweede potje op een small Earth map met Songhai (Afrika), 3x goud voor een barbarenkamp. 150 goud cashen voor elk kamp is zeer nice. Spel speelt goed, maar inderdaad best traag. Ik speelde op standaard snelheid, maar mijn eerste potje duurde toch wel een uur of 7. Gebouwen bouwen inderdaad zeer langzaam, maar dat geldt ook voor eenheden in latere tijdperken. 15 beurten voor een mech infantry in mijn hoofdstad...
You know, I've learned something today
pi_86821621
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:07 schreef Klaudias het volgende:

[..]

?

welke units doen dat
Een worker, :P. Niet gezien.
pi_86821652
Waar kan je de demo downloaden?
-géén blogabet, bvd-
pi_86821702
Nu met m'n eeste pot bezig na de demo als Napoleon... wel weer even wennen na CIv4.
Heb ook m'n eerste random crash van de game alweer gehad :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_86822380
Ik mis alleen wat info. 12 horses, leuk, maar van wie? Hoe? Ik kan maar tot 10 komen. Een stad heeft een bepaalde strength, hoeveel exact? Dat zie ik niet bij het hoveren.
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:39:46 #51
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86822396
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?

Bij mij was de demo simpelweg uit Steam verdwenen zodra ik de fullversie had geïnstalleerd. :)
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:42:37 #52
15967 Frollo
pi_86822467
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef Monidique het volgende:
Ik mis alleen wat info. 12 horses, leuk, maar van wie? Hoe? Ik kan maar tot 10 komen.
Wat bedoel je?
quote:
Een stad heeft een bepaalde strength, hoeveel exact? Dat zie ik niet bij het hoveren.
Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.

Zelf heb ik zojuist met mijn Perzische Immortals London veroverd en nu moet ik mij eens flink gaan verdiepen in de verschillen tussen het annexeren en tot puppet maken van steden. :)
pi_86822523
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:42 schreef Frollo het volgende:
Wat bedoel je?
Nou, ik heb 12 horses, maar ik kan dus niet berekenen waarvan. 4 van die, ja. 4 van die en 2 van een eigen resource. Maar die andere twee dan? Dat kan ik niet zien.

quote:
Dat is de strength, maar ik bedoel de hitpoints. Dat is gewoon een bar, geen cijfers.
pi_86823236
quote:

[..]

Wat bedoel je?
[..]

Zelf heb ik zojuist met mijn Perzische Immortals London veroverd en nu moet ik mij eens flink gaan verdiepen in de verschillen tussen het annexeren en tot puppet maken van steden. :)
Annexeren kost je happiness, puppet states niet - je betaalt echter wel de maintenance cost met puppet states voor de gebouwen die ze maken, en die kunnen oplopen .. maar mensen lijken doorgaans puppet states te verkiezen, tenzij je zwemt in spare happienss :)
  zaterdag 25 september 2010 @ 12:35:21 #55
15967 Frollo
pi_86823983
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, ik heb 12 horses, maar ik kan dus niet berekenen waarvan. 4 van die, ja. 4 van die en 2 van een eigen resource. Maar die andere twee dan? Dat kan ik niet zien.
[..]

Dat is de strength, maar ik bedoel de hitpoints. Dat is gewoon een bar, geen cijfers.
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.

Zelfs van units kun je de HP niet zien bij mijn weten, Ja OK, je kunt poppetjes tellen. :{
pi_86824525
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Zelfs van units kun je de HP niet zien bij mijn weten, Ja OK, je kunt poppetjes tellen. :{
Linksonder, die gekleurde balk naast momvement en strength.
pi_86824530
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:10 schreef MagicIsland1 het volgende:
Waar kan je de demo downloaden?
Alleen via Steam.
pi_86824563
Ik ga weer spelen. Zie jullie vanavond wel.
pi_86825693
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:51 schreef Flashwin het volgende:
Alleen via Steam.
Nope; ook Gamershell.
http://www.gamershell.com/news_103108.html
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:28:15 #60
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86825877
quote:

Wat Hamilcar zegt. Doorgaans kies je gewoon eerst voor Puppet, en vervolgens ga je kijken of en wanneer je ze wilt annexeren. Je kan op elk moment een puppet annexeren.

Puppets zijn handig qua culture en happiness, maar ze willen ook nog wel eens nutteloze gebouwen bouwen, waardoor je met mainenance zit. Of ze groeien te snel waardoor ze happiness gebruiken. Tip: bouw Trading Posts, en zorg dat je Farms en Mines weghaalt. Op die manier stimuleer je geen groei, geen productie (geen maintenance), maar wel gold.

quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:35 schreef Frollo het volgende:

[..]

Wanneer een stad of unit niet meer volledige HP heeft, dan pas zie je het in beeld. Bij units zie je het ook bij de mouse-over wanneer deze gewond is. Standaard staat de mouse-over ingesteld op 1.5 seconden wachttijd, maar bij de opties is het instelbaar.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:11:55 #61
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86827411
Alle units hebben 10 HP. Zal bij steden ook wel zo zijn.
pi_86827540
Vind vooral het managen van goud beter dan in Civ4. Had daar nooit echt problemen met geld, maar het lijkt alsof alles een stuk duurder is gemaakt, waardoor je echt moet kiezen welke gebouwen je in welke stad wilt. Overigens is "King" misschien net wat te lastig voor mij op het moment. Heb 2 potjes flink verloren. Deze gaat wel okee, maar moet mijn continent delen met de Arabieren. Steden plunderen met Songhai is overigens erg tof :D
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:17:49 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86827650
Steden hebben 20 HP, en herstellen altijd 1HP per turn.
Ik heb zelf eens een stad met sterkte 9 aangevallen met 2 archers, een swordsman en Spearman. De archers bleken zo'n 1 a 2 HP schade te doen, en die 4 units waren wel 4 turns bezig. Ondertussen heb je uiteraard te maken met de bombardment van de stad..
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:22:26 #64
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86827846
Ik heb steam NODIG om het spel überhaupt te kunnen installeren?! Wat de neuk is dit nou weer..

pi_86827874
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb steam NODIG om het spel überhaupt te kunnen installeren?! Wat de neuk is dit nou weer..
Je moet hem dan ook gewoon piraten, geen Steam problemen
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:26:25 #66
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86827978
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:23 schreef Cudles het volgende:

[..]

Je moet hem dan ook gewoon piraten, geen Steam problemen
Ja, leuk en het zal allemaal wel, maar ik kan dat soort shit niet. Ik wil gewoon de DVD-rom er in pleuren en die meuk installeren. Maar dat lukt dus niet, want ik krijg een error "no steam installed" en dat is't...

Edit: W00t. Dacht het al: komt door de Nederlandse taalinstellingen.

pi_86828168
Hahaha, sommige van die achievements op Steam:

quote:
My Little Pony
As Catherine, research Horseback Riding before any other Civ
pi_86828443
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nope; ook Gamershell.
http://www.gamershell.com/news_103108.html
Ja ok..maar

quote:
The demo requires a Steam account.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:57:06 #69
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_86828977
:9
pi_86829007
Leuk, leuk. Omdat je maar 1 unit kunt gebruiken op 1 tile, zijn bergen nu ook veel invloedrijker.
pi_86829453
Ik vind het wel vervelend dat ik soms per ongeluk op Annex City druk in plaats van Puppet.
pi_86829467
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:58 schreef Monidique het volgende:
Leuk, leuk. Omdat je maar 1 unit kunt gebruiken op 1 tile, zijn bergen nu ook veel invloedrijker.
Sowieso gebruiken een aantal (national) wonders nu bergen waardoor een berg in de omgeving van je capital gewoon helemaal niet verkeerd is :)
  zaterdag 25 september 2010 @ 15:21:06 #73
15967 Frollo
pi_86829543
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:31 schreef Klaudias het volgende:
Hahaha, sommige van die achievements op Steam:
[..]

[ [url=http://cdn-www.cracked.com/articleimages/dan/smears/horse3.jpg]afbeelding[/url] ]
Lol ja. :D
pi_86830995
Krijg je ook extra gold door een trading route als je je puppet states verbind met je hoofdstad?
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_86831195
Damn, dit is verslavend.
pi_86832284
Zo... net Seoul, Tyre EN Dublin ingenomen *O*
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_86832900
Ik heb de demo nu twee keer gespeeld en ik kan echt niet wachten tot donderdag, wanneer ie eindelijk binnenkomt :'( .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_86832929
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:12 schreef Thas het volgende:
Krijg je ook extra gold door een trading route als je je puppet states verbind met je hoofdstad?
Net getest, antwoord is ja :)
pi_86833221
WTF, loop ik net naar beneden ligt ie gewoon op de posttafel. Amazon.co.uk is echt raar, hij zou pas volgende week moeten komen!
*) *) *) *)
  zaterdag 25 september 2010 @ 17:24:14 #80
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_86833533
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:14 schreef RabbitHeart het volgende:
WTF, loop ik net naar beneden ligt ie gewoon op de posttafel. Amazon.co.uk is echt raar, hij zou pas volgende week moeten komen!
*) *) *) *)
Hij is vandaag ook al bij mij binnengekomen! *O*

Alleen doet ie het niet... -O-

Om de een of andere reden kan ik selecteren dat ik civ5 in directX9 of directX10/11 kan spelen, maar zodra ik een van deze opties selecteer, crasht het spel... Ik krijg geen eens een crash-schermpje of zo. Hij doet het gewoon niet... iemand anders die tegen dit probleem is opgelopen of een idee heeft wat ik kan doen?

anticlimax :{
pi_86835146
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:17 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Bedankt papa beer, voor deze toelichting.
Je reageerde alsof hij je vriendin had beledigd :')
pi_86835475
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 17:24 schreef boofer het volgende:

[..]

Hij is vandaag ook al bij mij binnengekomen! *O*
En jij woont in Nederland? Dan moet ik even aan mijn broertje doorgeven dat het mogelijk is dat hij hem vandaag al kan ophalen bij mijn vader ^O^ .
pi_86835755
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je reageerde alsof hij je vriendin had beledigd :')
Vriendin. :{w Mijn VROUW, naab.
pi_86836317
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:19 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

En jij woont in Nederland?
Ik kreeg 'm gisterochtend al.
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:08:17 #85
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86837186
Ik ben nu bezig om een heel potje (Quick, Small) in Stategic View te spelen, eigenlijk omdat ik civ even testte op mijn desktop waar alle settings op low moeten. Erg apart, maar wel een goede gameplay.

Maar ik ga toch liever met de laptop op bed liggen, inclusief bedtafeltje.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86838982
Verdomme, ik wil onderstaande patch hebben. Wordt er een beetje moe van om in een Windowed versie te moeten spelen... :{
quote:
There has been a small bug-fix pushed-out for Civilization V. Not sure if its live in steam yet, but will be very soon.

Issues fixed include:

1. Game now runs if user path includes special characters.
2. AI will now make gold per turn deals in amounts other than 5 GPT.
3. Open borders is canceled immediately if war is declared and troops in enemy lands displaced.
4. AI valuation of cities in trades and peace deals improved.
5. Unit maintenance now scales appropriately in Time Limit games.
6. Various crash fixes.

Thanks to Ed Beach (Lead Gameplay-AI Programmer for Civ5) for the info!
pi_86839693
Ik las hier ergens dat de Collectors edition ergens vrij goedkoop te bestellen was?

(Normale van amazon.co.uk is aangekomen *O* maar spelen kan ik nu toch niet)
pi_86842564
Yay! Net het potje gewonnen die ik vanmiddag beschreef :) Arabieren uitgeroeid en daarna als een gek gaan techen. De turken probeerden mijn continent nog te komen veroveren, maar dat was makkelijk opgelost. Net op tijd mijn ruimteschip af :) Hiawatha deed aan het eind wat onvriendelijk, maar geen oorlog (waarin hij me had kunnen verpletteren, omdat ik misschien 2 tanks gebouwd had) :P

Verder een paar rare dingen:

1. De AI is kwa oorlogvoeren een totale onbenul. Eerder was het met stacks of doom vrij irrelevant, maar nu je terrein echt kunt gebruiken is het toch wel heel belangrijk om je ranged units te verstoppen. Hoogste prioriteit van de AI was blijkbaar mijn (volstrekt overbodige) trireem, die ik dankbaar naast een stad liet hangen als spons terwijl mijn cavalry en musketiers de rest deden. Ook raar: met cavalry/knights mijn pikemen aanvallen

2. City states die andere steden innemen. Leuk dat je me meehelpt oorlog te voeren, maar waarom steden innemen? Vervolgens razet ie ze later weer. Doe dat dan óf gelijk, óf doneer ze aan mij.

3. Belachelijke "peace terms"... de Turken zaten op hun continent met een flink leger. Ik had genoeg om boten en evt. invasie tegen te houden, maar had geen behoefte om aan te vallen. Stalemate, zou ik zeggen, maar peace terms waren: al mijn steden, al mijn resources en wat goud voor vrede. Werd pas normaal toen Hiawatha ook alleenheerser op een continent wilde zijn.

4. Grafische glitches: aan het eind verdwenen af en toe de textures van mijn steden en units.

Verder heb ik me erg vermaakt :)
pi_86843889
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 21:53 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Welke difficulty had je hem op staan?
  zaterdag 25 september 2010 @ 23:26:55 #90
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86845990
Hmm, als barbaren mijn workers ontvoeren, en ik bevrijd ze (2 turns daarna), dan zegt ie toch dat de Worker van Arabia is en vraagt of ik de worker wil teruggeven. Hmm.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86847776

Ik speel als de Ottomanen. Ik begon in West-Frankrijk anno 1888 alwaar ik mijn hoofdstad Istanboel stichtte, heb inmiddels (bijna) heel Europa veroverd behalve Turkije, lol.

Nou ja, ik had het Turkse grondgebied (rood op de mini-map) voor één beurt in mijn handen tijdens de Ottomaans-Russische oorlog, toen ik Catharina de Grote uit het Noorden van Finland (donkergroen op de mini-map) verdreef. Mevrouw had de Arabieren uitgeroeid, en ik dacht, mooi niet dat ik haar over Damascus laat heersen. De enige reden waarom ze überhaupt in staat was om de Arabieren te verslaan was omdat ik hen kort daarvoor al een pak slaag had gegeven en Mekka en Medina bij het Ottomaanse Rijk had gevoegd.

Heb uiteindelijk de Ottomaans-Russische oorlog gewonnen, en drie uitgeroeide beschavingen (Thailand, de Arabieren en het Azteekse Rijk) bevrijd en weer tot leven gebracht (ik kan me niet herinneren dat dit mogelijk was in deel IV?). Dit verklaart meteen waarom ik nog niet het Turkse grondgebied heb veroverd, omdat ik de Azteken over dat gebied laat heersen. De gemene Indiërs ruiken bloed en vallen de zwakke Azteken aan, de vredelievende Gandhi wil wel over Anatolië heersen, mooi niet dat ik dat toesta. De Indiaas-Azteekse oorlog duurt nu al zo'n 25 jaar, waarom kan het machtige India niet van het kleine Azteekse Rijk winnen? Omdat ik de Azteken elk jaar een Modern Armor of een Helicopter Gunship cadeau doe. De Indiërs hebben inmiddels eieren voor hun geld gekozen en Gandhi is teruggegaan naar zijn vredelievende roots.

De kut-Russen hebben ondertussen bijna heel Afrika veroverd, aan mijn rechterkant rukt het Chinese gevaar op en de warmonger Romeinen bedreigen mij telkens, alleen God weet hoe groot hun Rijk is, ik zie ze door de fog of war namelijk nog niet op de map verschijnen. Ben na 10 uur spelen toch maar gestopt, één beurt duurt nu ongeveer één minuut. Het spel wordt steeds trager. Ik heb in ieder geval geen haast met het veroveren van de hele wereld, mijn Rijk is zo al machtig genoeg, ik heb baat bij de status quo, en heb nog genoeg ruimte voor nieuwe steden op mijn huidige grondgebied. Wat ik wel doe is proxy-oorlogen voeren en de tegenstanders van mijn machtige concurrenten van wapens voorzien.

:*
pi_86848072
Ik had alles op high staan en 8xAA toen ineens alles heel traag werd. Vreemd, zo'n plotse aanval van traagheid. AA afgetast en nu loopt alles weer soepel en ik zie het verschil niet geloof ik. Heeft iemand wel eens goed gekeken wat dat AA scheelt, qua beeld?
Jammer alleen dat ik de ventilator van mijn videokaart wel op 100% moet zetten, normaal staat ie op 35%. Echt een vreselijke herrie, maar anders knalt ie er om de twee beurten uit.
anonieme razernist
pi_86848284
Kan je ook met Nederland spelen? :?
pi_86849178
Nee, dit keer niet.
anonieme razernist
pi_86849562
Jezus, Ik zie een intro en hij sluit opeens af.. Dus ik heb skip intro gedaan en hij sluit dan gelijk af.. :')
wtf :')
pi_86850068
Mja. Wederom dus weer bullshit met de intro. Megafail, wat mij betreft.
pi_86850495
Leuke "bug", denk ik: als je opnieuw een spel laadt, dan is de Great Wall, de daadwerkelijke muur, rondom de huidige culture, in plaats van de originele.
pi_86851077
Yes, ik heb hem gefixt.. Gelijk geprobeerd en wauw :D
Ik ga nu hem gelijk bestellen.. :7
pi_86851176
Whoohoo. Zojuist Domination. Goed, goed, op Chieftain (kennelijk de default). Wel jammer dat je geen replat hebt, etcetera.?
pi_86851309
Ik heb teveel Civ gespeeld. Als ik mijn ogen dichtdoe, dan zie ik hexagonale vakken. En blauwe en rode pijlen. Altijd een slecht teken.

Then again...
  zondag 26 september 2010 @ 02:54:53 #101
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_86851457
quote:
Op zondag 26 september 2010 00:15 schreef Jibbe het volgende:
[ afbeelding ]Ik heb in ieder geval geen haast met het veroveren van de hele wereld, mijn Rijk is zo al machtig genoeg, ik heb baat bij de status quo, en heb nog genoeg ruimte voor nieuwe steden op mijn huidige grondgebied. Wat ik wel doe is proxy-oorlogen voeren en de tegenstanders van mijn machtige concurrenten van wapens voorzien.

:*
Dat zijn de verhalen waarvoor ik dit topic open ^O^
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb teveel Civ gespeeld. Als ik mijn ogen dichtdoe, dan zie ik hexagonale vakken. En blauwe en rode pijlen. Altijd een slecht teken.

Then again...
Bekend probleem. Na het belachelijk veel spelen van X-Com betrapte ik mezelf ooit op het denken in time units :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')