Eventueel wil ik ook nog wel een flowchart maken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:09 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
21 augustus:
- Ik koop op Steam een game voor 7,50
- Het geld wordt afgeschreven
- De game verschijnt niet op mijn account
27 augustus
- Ik neem contact op met de supprt van Steam.
1 september
- De game wordt toegevoegd aan mijn account
Vandaag:
- Mijn hele Steam-account is geblokkeerd.
- De 7,50 bleek vorige week teruggestort te zijn naar mijn rekening
Misschien moet je de link [Steam stort geld terug] en [Account geblokkeerd] even toelichten.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:13 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Eventueel wil ik ook nog wel een flowchart maken.
Ik heb het geld terug op mijn rekening, dus Steam merkt op dat ik niet betaald heb, en blokkeert mijn hele account. De gebruikersvriendelijke oplossing.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:15 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Misschien moet je de link [Steam stort geld terug] en [Account geblokkeerd] even toelichten.
Duidelijk. Fucked up voor je. Zeker als je nog andere games op je account heb staan.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:17 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Ik heb het geld terug op mijn rekening, dus Steam merkt op dat ik niet betaald heb, en blokkeert mijn hele account. De gebruikersvriendelijke oplossing.
Ik weet natuurlijk niet zeker of dit het probleem is, maarja, het duurt wel een tijdje voordat support reageert.
Wordt vast wel weer vrijgegeven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:21 schreef Gamer_V het volgende:
100+ games. Ja, pijnlijk.
En dit topic lezen is dat ook. WIL SPELEN
Ja, na het weekend. En dan waarschijnlijk nog een halve week, want hoe krijg je geld naar Steam zonder winkel-aankoop?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wordt vast wel weer vrijgegeven.
Dit jongetje heeft Steam geinstalleerd, account aangemaakt, Civ V in het winkelwagentje gedaan, keurig betaald. Maar downloaden, ho maar,.... daarom koop ik het liever in de winkelquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:01 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Jongetje, ik bedoel waarom koop je niet de digitale versie als je em zo graag wil spelen.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:44 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dit jongetje heeft Steam geinstalleerd, account aangemaakt, Civ V in het winkelwagentje gedaan, keurig betaald. Maar downloaden, ho maar,.... daarom koop ik het liever in de winkel
Ja, zelfde geldt voor het aantal swordsman bijv en je hoeveelheid ijzer resources.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef Monidique het volgende:
Haha. Tof, kan ik maar twee mounted units hebben als ik twee horses heb?
Ja. Let ook op hoeveel een resource precies heeft: er zijn ook tiles die 4 horses geven.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:02 schreef Monidique het volgende:
Haha. Tof, kan ik maar twee mounted units hebben als ik twee horses heb?
Er is volgens mij een optie om langer dan de max turns te spelen, maar ik weet het niet zeker.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:46 schreef Jibbe het volgende:
ik klik wel op "Wait! Just... one... more... turn..." maar dat mocht blijkbaar niet: "Time victory".![]()
Gewoon time victory uitzetten, lijkt me?quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Er is volgens mij een optie om langer dan de max turns te spelen, maar ik weet het niet zeker.
Toegevoegd aan OP.quote:
Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.quote:
Jij snapt 'mquote:Op vrijdag 24 september 2010 19:50 schreef karton het volgende:
[..]
Vlak voor het slapen door de handleiding bladeren is het mooiste wat het leven te bieden heeft.
Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.
Kinderen, Civ 1 was pas een goed spel...tegenwoordig is het niks meer
Srsly dude...ga in een hoekje huilen of geef het spel wat meer tijd dan alleen een paar keer een demo spelen. Als je echt een fan was had je het spel gekocht..weekje gespeeld en dan je oordeel gegeven. Dit soort "kritiek" is te makkelijk.
Bedankt papa beer, voor deze toelichting.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.
wat is daar mis mee eigenlijk? ik vond in de vorige Civ delen het eigenlijk vrij vervelend om voor iedere 2 a 3 units weer een bootje te bouwen. Had altijd boten te veel/te weinig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 22:44 schreef Plugin het volgende:
Units zijn (zelfs werkers) zelf varend.![]()
In Civ 4 zette iedereen die animaties enzo toch standaard uit. Als je dat op een lan speelde, was je al de hele nacht bezig en had er nog niemand gewonnen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 01:39 schreef Pinterman het volgende:
Tof als ik het spel vind, ben ik ontzettend teleurgesteld in de multiplayerGeen animaties, berichten, diplomacy screens, niks. Is een compleet kale versie van het spel. Je units teleporten de map over en gevechten worden *poef* opgelost. Het resultaat is hetzelfde maar zo kan ik niet spelen.
Jammer, want ik wilde juist graag aan de MPSingleplayer is gelukkig prima, want het spel zelf is verder erg vet
Nope. Research werkt dan ook compleet onafhankelijk van gold trouwens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:35 schreef Monidique het volgende:
Er is geen research/gold/culture/espionage-slider?
(Ja, ik vraag het schaamteloos in dit topic, in plaats van in de handleiding te kijken, houdt het topic weer levend he.)
Demo kun je uninstallen alsof het een normale game is, dus hoeft niet via Steam: gewoon via configuratiescherm --> programma's. Wat betreft strategie: ik ben ook nog niet verder dan de middeleeuwen, maar wat zeker is, is dat je het niet zo rustig aan hoeft te doen met steden als in Civ 4 het geval was. Ik kan nog geen grote nadelige effecten zien van het hebben van veel steden. In Civ 4 kreeg je steeds een enorme klap op je inkomen als je een nieuwe stad bouwde, maar dat zie ik nu niet gebeuren. Ik bouw dus wat sneller steden, ook omdat population = science.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
Het is wel wennen, alleen de graphics al: ik heb nog niet het voordeel kunnen ontdekken van de strategic vieuw, wel van dat kleine kaartje linksonder. En zelfs wanneer ik links of rechts moet klikken valt soms niet mee.
Ik heb geen idee wat een goede strategie is eigenlijk. Ik volg maar min of meer het idee van Civ4: niet teveel steden, kalm aan, maar bij dat spel wist ik nu al (medieval area) of ik totaal verloren was (meestal) of dat ik misschien nog een kans maakte om iets van betekenis te zijn. IS re al iemand in de modern age? En hoe is dat?
Ander vraagje trouwens, ik ben niet zo bekend met Steam, maar hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?
Jammer is vooral dat ik afgelopen week drie dagen thuis zat met een flinke verkoudheid en mezelf verveelde, en dat ik nu weer beter ben en geen tijd meer voor Civ heb.
Idd, vooral met zo'n great general die dan steeds in de buurt moet blijven. Kan de vijand eigenlijk je great general zien?quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:54 schreef Monidique het volgende:
Wel irritant, 1 unit per tile,. Nu moet ik strategisch gaan lopen enzo.
?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:05 schreef Monidique het volgende:
O, nu in het gebied van de vijand lopen ze wel door elkaar. Hm...
Bij mij was de demo simpelweg uit Steam verdwenen zodra ik de fullversie had geïnstalleerd.quote:Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:39 schreef Monidique het volgende:
Ik mis alleen wat info. 12 horses, leuk, maar van wie? Hoe? Ik kan maar tot 10 komen.
Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.quote:Een stad heeft een bepaalde strength, hoeveel exact? Dat zie ik niet bij het hoveren.
Nou, ik heb 12 horses, maar ik kan dus niet berekenen waarvan. 4 van die, ja. 4 van die en 2 van een eigen resource. Maar die andere twee dan? Dat kan ik niet zien.quote:
Dat is de strength, maar ik bedoel de hitpoints. Dat is gewoon een bar, geen cijfers.quote:Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.
Annexeren kost je happiness, puppet states niet - je betaalt echter wel de maintenance cost met puppet states voor de gebouwen die ze maken, en die kunnen oplopen .. maar mensen lijken doorgaans puppet states te verkiezen, tenzij je zwemt in spare happienssquote:Op zaterdag 25 september 2010 11:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
[..]
Dat staat boven de naam. Een nieuwe stad begint met 8 geloof ik.
Zelf heb ik zojuist met mijn Perzische Immortals London veroverd en nu moet ik mij eens flink gaan verdiepen in de verschillen tussen het annexeren en tot puppet maken van steden.
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ik heb 12 horses, maar ik kan dus niet berekenen waarvan. 4 van die, ja. 4 van die en 2 van een eigen resource. Maar die andere twee dan? Dat kan ik niet zien.
[..]
Dat is de strength, maar ik bedoel de hitpoints. Dat is gewoon een bar, geen cijfers.
Linksonder, die gekleurde balk naast momvement en strength.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.
Zelfs van units kun je de HP niet zien bij mijn weten, Ja OK, je kunt poppetjes tellen.
Alleen via Steam.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:10 schreef MagicIsland1 het volgende:
Waar kan je de demo downloaden?
Wat Hamilcar zegt. Doorgaans kies je gewoon eerst voor Puppet, en vervolgens ga je kijken of en wanneer je ze wilt annexeren. Je kan op elk moment een puppet annexeren.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:42 schreef Frollo het volgende:
Zelf heb ik zojuist met mijn Perzische Immortals London veroverd en nu moet ik mij eens flink gaan verdiepen in de verschillen tussen het annexeren en tot puppet maken van steden.
Wanneer een stad of unit niet meer volledige HP heeft, dan pas zie je het in beeld. Bij units zie je het ook bij de mouse-over wanneer deze gewond is. Standaard staat de mouse-over ingesteld op 1.5 seconden wachttijd, maar bij de opties is het instelbaar.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Op die manier. Nee, sorry, geen idee.
Zelfs van units kun je de HP niet zien bij mijn weten, Ja OK, je kunt poppetjes tellen.
Je moet hem dan ook gewoon piraten, geen Steam problemenquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:22 schreef AgLarrr het volgende:
Ik heb steam NODIG om het spel überhaupt te kunnen installeren?! Wat de neuk is dit nou weer..
Ja, leuk en het zal allemaal wel, maar ik kan dat soort shit niet. Ik wil gewoon de DVD-rom er in pleuren en die meuk installeren. Maar dat lukt dus niet, want ik krijg een error "no steam installed" en dat is't...quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:23 schreef Cudles het volgende:
[..]
Je moet hem dan ook gewoon piraten, geen Steam problemen
quote:My Little Pony
As Catherine, research Horseback Riding before any other Civ
Ja ok..maarquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nope; ook Gamershell.
http://www.gamershell.com/news_103108.html
quote:The demo requires a Steam account.
Sowieso gebruiken een aantal (national) wonders nu bergen waardoor een berg in de omgeving van je capital gewoon helemaal niet verkeerd isquote:Op zaterdag 25 september 2010 14:58 schreef Monidique het volgende:
Leuk, leuk. Omdat je maar 1 unit kunt gebruiken op 1 tile, zijn bergen nu ook veel invloedrijker.
Lol ja.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:31 schreef Klaudias het volgende:
Hahaha, sommige van die achievements op Steam:
[..]
[ [url=http://cdn-www.cracked.com/articleimages/dan/smears/horse3.jpg]afbeelding[/url] ]
Net getest, antwoord is jaquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:12 schreef Thas het volgende:
Krijg je ook extra gold door een trading route als je je puppet states verbind met je hoofdstad?
Hij is vandaag ook al bij mij binnengekomen!quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:14 schreef RabbitHeart het volgende:
WTF, loop ik net naar beneden ligt ie gewoon op de posttafel. Amazon.co.uk is echt raar, hij zou pas volgende week moeten komen!
![]()
![]()
![]()
Je reageerde alsof hij je vriendin had beledigdquote:Op zaterdag 25 september 2010 01:17 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Bedankt papa beer, voor deze toelichting.
En jij woont in Nederland? Dan moet ik even aan mijn broertje doorgeven dat het mogelijk is dat hij hem vandaag al kan ophalen bij mijn vaderquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:24 schreef boofer het volgende:
[..]
Hij is vandaag ook al bij mij binnengekomen!![]()
Vriendin.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je reageerde alsof hij je vriendin had beledigd
quote:There has been a small bug-fix pushed-out for Civilization V. Not sure if its live in steam yet, but will be very soon.
Issues fixed include:
1. Game now runs if user path includes special characters.
2. AI will now make gold per turn deals in amounts other than 5 GPT.
3. Open borders is canceled immediately if war is declared and troops in enemy lands displaced.
4. AI valuation of cities in trades and peace deals improved.
5. Unit maintenance now scales appropriately in Time Limit games.
6. Various crash fixes.
Thanks to Ed Beach (Lead Gameplay-AI Programmer for Civ5) for the info!
Dat zijn de verhalen waarvoor ik dit topic openquote:Op zondag 26 september 2010 00:15 schreef Jibbe het volgende:
[ afbeelding ]Ik heb in ieder geval geen haast met het veroveren van de hele wereld, mijn Rijk is zo al machtig genoeg, ik heb baat bij de status quo, en heb nog genoeg ruimte voor nieuwe steden op mijn huidige grondgebied. Wat ik wel doe is proxy-oorlogen voeren en de tegenstanders van mijn machtige concurrenten van wapens voorzien.
Bekend probleem. Na het belachelijk veel spelen van X-Com betrapte ik mezelf ooit op het denken in time unitsquote:Op zondag 26 september 2010 02:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb teveel Civ gespeeld. Als ik mijn ogen dichtdoe, dan zie ik hexagonale vakken. En blauwe en rode pijlen. Altijd een slecht teken.
Then again...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |