abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86810577
Vind het nog niet echt een tof spel, ok ik speel alleen nog de demo (met oneindig turns), maar vind het een beetje zo van; we moeten dit spel maken zodat iedereen er snel en goed mee overweg kan, zonder micromanagement / veel keuzes etc.

Ja het ziet er wel goed uit, kwa graphics enzo, maar heb niet het gevoel dat ik er echt goede controle over heb door mijn slimme keuzes die ik maak, wat ik wel met de vorige civs had (speel het al sinds civ 1).

Wereldwonders zien er ook niet erg nuttig uit, het bouwen van gebouwen gaat erg langzaam.

Units zijn (zelfs werkers) zelf varend. :(

Het spel is gewoon gemaakt in de huidige vorm, om vooral nieuwe spelers aan te trekken, zodat je zonder teveel denkwerk je het spel gewoon kan spelen.

Maar goed in mijn opinie zie je dat bijna bij alle hedendaagse spellen, het moet vooral niet te moeilijk gemaakt worden, gewoon een spel voor de massa, wat goed verkoopt. Dan denken ze gewoon; ik ben best goed in dit spel, als het te moeilijk wordt, haken mensen af.. Ik persoonlijk hou ervan om alles te bestuderen, wat de beste opties zijn, nu is het als; kies wat je wilt maken; gebouw, of militaire unit, kies tech (tech tree is ook bedroevend btw) en spatie.

Multiplayer is 10x niks van wat ik ervan had gelezen, in CiV IV was het ook niet wat, maar dit schijnt nog veel erger te zijn, en ze gebruiken nog steeds gamespy??? 8)7 -O-

In het kort, het is saaier geworden & langzamer (langzaam is ok maar niet op deze manier). Techs gaan vrij snel, de rest erg langzaam.

Dacht; hier hoef ik niet over na te denken, dit spel koop ik gewoon!! nu dus eerst downloaden en dan mijn uiteindelijk oordeel geven voordat ik dit spel ga kopen, nu in elk geval; not impressed!.

[ Bericht 10% gewijzigd door Plugin op 24-09-2010 23:03:29 ]
pi_86812056
Ik vind het tot nu toe tof. Het is radicaal anders dan zijn voorganger, Civ IV, maar het heeft wel wat. Combat is veel leuker en vraagt meer van je dan 'maak een grote stack, laat hem kopen en own hem vervolgens met veel siege units'. De civs voelen ook echt anders aan. Ik heb nu twee spellen tot ergens in de middeleeuwen gespeeld met Frankrijk en Egypte, en dankzij de traits ga je echt anders spelen. In Civ IV had je dit ook, maar omdat nu elk land een eigen trait heeft is het nog merkbaarder. Dik plus punt.

Ik vind het systeem van city/population control door middel van happiness ook goed tot nu toe. Civ II was geweldig toentertijd, maar als ik het nu speel word ik gestoord van al dat gecityspam. Je kan in Civ V ook wel city spammen maar je krijgt dan een empire van kleinere steden in tegenstelling tot een paar grote.. oid.

De AI is natuurlijk nog niet geweldig, maar dat was de AI in Civ IV vanilla ook niet. Pas na Beyond the Sword en wat patches was hij beter. Dat komt nog wel goed.

De graphics zijn tof, de muziek is goed en het voelt heerlijk fris en nieuw aan. In tegenstelling tot Elemental: War of Magic is dit geen enorme teleurstelling, maar voldoet het heerlijk aan mn verwachtingen en meer :7

.. Frankrijk for the win! +2 culture per stad is geweldig.
pi_86816738
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:44 schreef Plugin het volgende:
blaaaaaaaaaat
Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.

Kinderen, Civ 1 was pas een goed spel...tegenwoordig is het niks meer

Srsly dude...ga in een hoekje huilen of geef het spel wat meer tijd dan alleen een paar keer een demo spelen. Als je echt een fan was had je het spel gekocht..weekje gespeeld en dan je oordeel gegeven. Dit soort "kritiek" is te makkelijk.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_86816761
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:50 schreef karton het volgende:

[..]

Vlak voor het slapen door de handleiding bladeren is het mooiste wat het leven te bieden heeft.
Jij snapt 'm :Y
Krekker is de bom!
pi_86816813
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:13 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Standaard gezeik van een zelfbenoemde old school civfanatic.

Kinderen, Civ 1 was pas een goed spel...tegenwoordig is het niks meer

Srsly dude...ga in een hoekje huilen of geef het spel wat meer tijd dan alleen een paar keer een demo spelen. Als je echt een fan was had je het spel gekocht..weekje gespeeld en dan je oordeel gegeven. Dit soort "kritiek" is te makkelijk.
Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86816839
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij het nog niet echt een goed spel vindt en dat hij het spel de komende tijd meer gaat spelen en dan pas beslist of hij het gaat kopen. Zo veroordelend is hij dus niet.
Bedankt papa beer, voor deze toelichting.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 25 september 2010 @ 01:39:48 #32
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86817353
Tof als ik het spel vind, ben ik ontzettend teleurgesteld in de multiplayer :'( Geen animaties, berichten, diplomacy screens, niks. Is een compleet kale versie van het spel. Je units teleporten de map over en gevechten worden *poef* opgelost. Het resultaat is hetzelfde maar zo kan ik niet spelen.

Jammer, want ik wilde juist graag aan de MP :( Singleplayer is gelukkig prima, want het spel zelf is verder erg vet
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86818749
Het is wel wennen, alleen de graphics al: ik heb nog niet het voordeel kunnen ontdekken van de strategic vieuw, wel van dat kleine kaartje linksonder. En zelfs wanneer ik links of rechts moet klikken valt soms niet mee :').
Ik heb geen idee wat een goede strategie is eigenlijk. Ik volg maar min of meer het idee van Civ4: niet teveel steden, kalm aan, maar bij dat spel wist ik nu al (medieval area) of ik totaal verloren was (meestal) of dat ik misschien nog een kans maakte om iets van betekenis te zijn. IS re al iemand in de modern age? En hoe is dat?
Ander vraagje trouwens, ik ben niet zo bekend met Steam, maar hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?

Jammer is vooral dat ik afgelopen week drie dagen thuis zat met een flinke verkoudheid en mezelf verveelde, en dat ik nu weer beter ben en geen tijd meer voor Civ heb :(.
anonieme razernist
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:19:48 #34
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_86819672
Nog een paar daagjes (aankomende maandag als het goed is) en dan komt ie binnen! *O*
Beetje stom van me trouwens, want ik zie nu net pas dat ik hem ook via steam had kunnen downloaden... ;(

Nah ja, ik ben benieuwd, want ik heb al weer veel te lang op het nieuwste deel moeten wachten en civ IV ken ik nu wel zo onderhande...
  zaterdag 25 september 2010 @ 09:38:02 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86819923
Ik ga vandaag eens langs de game store om te kijken of 'ie daar in de schappen ligt. If yes: game on ^O^
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_86820551
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 22:44 schreef Plugin het volgende:
Units zijn (zelfs werkers) zelf varend. :(
wat is daar mis mee eigenlijk? ik vond in de vorige Civ delen het eigenlijk vrij vervelend om voor iedere 2 a 3 units weer een bootje te bouwen. Had altijd boten te veel/te weinig. :{
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86820901
Er is geen research/gold/culture/espionage-slider?

(Ja, ik vraag het schaamteloos in dit topic, in plaats van in de handleiding te kijken, houdt het topic weer levend he.)
pi_86820939
Natuurlijk wel een spel waarvoor ik brak en nog een beetje dronken 's ochtends uit bed spring en meteen de computer aanzet. Civ FTW.
pi_86820970
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 01:39 schreef Pinterman het volgende:
Tof als ik het spel vind, ben ik ontzettend teleurgesteld in de multiplayer :'( Geen animaties, berichten, diplomacy screens, niks. Is een compleet kale versie van het spel. Je units teleporten de map over en gevechten worden *poef* opgelost. Het resultaat is hetzelfde maar zo kan ik niet spelen.

Jammer, want ik wilde juist graag aan de MP :( Singleplayer is gelukkig prima, want het spel zelf is verder erg vet
In Civ 4 zette iedereen die animaties enzo toch standaard uit. Als je dat op een lan speelde, was je al de hele nacht bezig en had er nog niemand gewonnen. :P
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_86821189
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:35 schreef Monidique het volgende:
Er is geen research/gold/culture/espionage-slider?

(Ja, ik vraag het schaamteloos in dit topic, in plaats van in de handleiding te kijken, houdt het topic weer levend he.)
Nope. Research werkt dan ook compleet onafhankelijk van gold trouwens.
pi_86821269
Wel irritant, 1 unit per tile, :P. Nu moet ik strategisch gaan lopen enzo.
  zaterdag 25 september 2010 @ 10:56:26 #42
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_86821319
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 03:47 schreef NoCigar het volgende:
Het is wel wennen, alleen de graphics al: ik heb nog niet het voordeel kunnen ontdekken van de strategic vieuw, wel van dat kleine kaartje linksonder. En zelfs wanneer ik links of rechts moet klikken valt soms niet mee :').
Ik heb geen idee wat een goede strategie is eigenlijk. Ik volg maar min of meer het idee van Civ4: niet teveel steden, kalm aan, maar bij dat spel wist ik nu al (medieval area) of ik totaal verloren was (meestal) of dat ik misschien nog een kans maakte om iets van betekenis te zijn. IS re al iemand in de modern age? En hoe is dat?
Ander vraagje trouwens, ik ben niet zo bekend met Steam, maar hoe kan ik de demo-versie de-installeren? Of hoeft dat niet?

Jammer is vooral dat ik afgelopen week drie dagen thuis zat met een flinke verkoudheid en mezelf verveelde, en dat ik nu weer beter ben en geen tijd meer voor Civ heb :(.
Demo kun je uninstallen alsof het een normale game is, dus hoeft niet via Steam: gewoon via configuratiescherm --> programma's. Wat betreft strategie: ik ben ook nog niet verder dan de middeleeuwen, maar wat zeker is, is dat je het niet zo rustig aan hoeft te doen met steden als in Civ 4 het geval was. Ik kan nog geen grote nadelige effecten zien van het hebben van veel steden. In Civ 4 kreeg je steeds een enorme klap op je inkomen als je een nieuwe stad bouwde, maar dat zie ik nu niet gebeuren. Ik bouw dus wat sneller steden, ook omdat population = science.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_86821338
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:54 schreef Monidique het volgende:
Wel irritant, 1 unit per tile, :P. Nu moet ik strategisch gaan lopen enzo.
Idd, vooral met zo'n great general die dan steeds in de buurt moet blijven. Kan de vijand eigenlijk je great general zien?
pi_86821544
O, nu in het gebied van de vijand lopen ze wel door elkaar. Hm..

-edit-
O, dat was een worker.
pi_86821579
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:05 schreef Monidique het volgende:
O, nu in het gebied van de vijand lopen ze wel door elkaar. Hm...
?

welke units doen dat
  zaterdag 25 september 2010 @ 11:07:50 #46
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86821593
Ik heb inmiddels ook mijn eerste potje er op zitten, als Persia. Met extra goede golden ages. En heb er veel gehad, dat is zeker. Uiteindelijk gewonnen met diplomatie. Had erg veel goud, dus kon alle city states te vriend houden. En had ook nog een speler "bevrijd" waardoor hij ook op mij stemde.
Tweede potje op een small Earth map met Songhai (Afrika), 3x goud voor een barbarenkamp. 150 goud cashen voor elk kamp is zeer nice. Spel speelt goed, maar inderdaad best traag. Ik speelde op standaard snelheid, maar mijn eerste potje duurde toch wel een uur of 7. Gebouwen bouwen inderdaad zeer langzaam, maar dat geldt ook voor eenheden in latere tijdperken. 15 beurten voor een mech infantry in mijn hoofdstad...
You know, I've learned something today
pi_86821621
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 11:07 schreef Klaudias het volgende:

[..]

?

welke units doen dat
Een worker, :P. Niet gezien.
pi_86821652
Waar kan je de demo downloaden?
-géén blogabet, bvd-
pi_86821702
Nu met m'n eeste pot bezig na de demo als Napoleon... wel weer even wennen na CIv4.
Heb ook m'n eerste random crash van de game alweer gehad :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_86822380
Ik mis alleen wat info. 12 horses, leuk, maar van wie? Hoe? Ik kan maar tot 10 komen. Een stad heeft een bepaalde strength, hoeveel exact? Dat zie ik niet bij het hoveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')