Yay! Net het potje gewonnen die ik vanmiddag beschreef

Arabieren uitgeroeid en daarna als een gek gaan techen. De turken probeerden mijn continent nog te komen veroveren, maar dat was makkelijk opgelost. Net op tijd mijn ruimteschip af

Hiawatha deed aan het eind wat onvriendelijk, maar geen oorlog (waarin hij me had kunnen verpletteren, omdat ik misschien 2 tanks gebouwd had)

Verder een paar rare dingen:
1. De AI is kwa oorlogvoeren een totale onbenul. Eerder was het met stacks of doom vrij irrelevant, maar nu je terrein echt kunt gebruiken is het toch wel heel belangrijk om je ranged units te verstoppen. Hoogste prioriteit van de AI was blijkbaar mijn (volstrekt overbodige) trireem, die ik dankbaar naast een stad liet hangen als spons terwijl mijn cavalry en musketiers de rest deden. Ook raar: met cavalry/knights mijn pikemen aanvallen
2. City states die andere steden innemen. Leuk dat je me meehelpt oorlog te voeren, maar waarom steden innemen? Vervolgens razet ie ze later weer. Doe dat dan óf gelijk, óf doneer ze aan mij.
3. Belachelijke "peace terms"... de Turken zaten op hun continent met een flink leger. Ik had genoeg om boten en evt. invasie tegen te houden, maar had geen behoefte om aan te vallen. Stalemate, zou ik zeggen, maar peace terms waren: al mijn steden, al mijn resources en wat goud voor vrede. Werd pas normaal toen Hiawatha ook alleenheerser op een continent wilde zijn.
4. Grafische glitches: aan het eind verdwenen af en toe de textures van mijn steden en units.
Verder heb ik me erg vermaakt