abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87020785
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Die heb je wel degelijk, er staat dan een geel icoontje van een stad op.
Ik weet hoe ze eruit zien, ik krijg ze alleen nooit te zien bij m'n eerste settler.
pi_87022061
Ik mis de eindstatistieken, m.n. de grafiek. Nu heb ik ineens verloren en dit was de score. Doei. Exit to main menu. One more turn gaat ook niet.

En het niet revealen van de map na de uitvinding van de satellieten vind ik ook vervelend.
anonieme razernist
pi_87022806
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:04 schreef NoCigar het volgende:
Ik mis de eindstatistieken, m.n. de grafiek. Nu heb ik ineens verloren en dit was de score. Doei. Exit to main menu. One more turn gaat ook niet.

En het niet revealen van de map na de uitvinding van de satellieten vind ik ook vervelend.
Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in leger ;)

Zoals vrij veel in het spel voelt ook dit niet helemaal af.
pi_87023262
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in leger ;)

Zoals vrij veel in het spel voelt ook dit niet helemaal af.
Ik vind het sowieso niks dat je niet van andere civs kunt zien voor welke social policies ze hebben gekozen ... ik vind dat altijd voor de sfeer wel leuk om te weten. :)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87023278
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.

Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat... :{


En ik mis ook wel iets waarin je kan zien wat de relatie met die anderen is.
pi_87023399
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.

Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat... :{
Zo gaat het ook in de echte wereldpolitiek. :)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:38:03 #257
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87023413
Als ik jullie allemaal zo hoor wacht ik wel eventjes voordat ik deze ga halen!
pi_87024131
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef RickoKun het volgende:
Als ik jullie allemaal zo hoor wacht ik wel eventjes voordat ik deze ga halen!
Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.

Even onthouden dat niet iedereen een Blizzard, Bungie of Bioware is. Deze maatschappijen hebben gewoon zo'n ontzettend grote fanbase dat hun macht over de uitgever bijna groter is dan andersom (in het geval van Blizzard letterlijk equivalent: ze zijn gelijkwaardige partners binnen dezelfde onderneming) en de uitgever heeft dus weinig in te brengen over wanneer een spel uitkomt. Firaxis is een dwerg vergeleken met dit soort maatschappijen en ondanks dat Civilization een populaire franchise is, is het niet een mainstream spel en kan de uitgever dus meer druk uitoefenen. Jammer dat er dan dingen niet af zijn en hopelijk is Firaxis wel goed in patches die dit soort dingen repareren (ook maar de vraag, misschien moeten ze direct verder en komen evt. fixes pas in een expansion pack, maar iig worden een paar duidelijke exploits snel aangepakt).
pi_87024534
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.

Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat... :{


En ik mis ook wel iets waarin je kan zien wat de relatie met die anderen is.
Dat vind ik juist één van de leukere dingen. Werd vorig potje ook volledig in de pan gehakt door de perzen omdat ik op andere dingen focuste dan mijn leger. Nieuw potje en ik heb heel noord amerika voor mij alleen. Lekker expanden en nu een troepenmacht om de Duitsers uit Zuid Amerika te flikkeren. Tegen die tijd heb ik hopelijk Astronomie en kan ik mijn oorlog in Europa verder voort zetten ;)

Overigens is de AI nog altijd behoorlijk dom in zijn poging vrede te handhaven. Ik had mijn hele leger om berlijn verzameld na een vrede van 10 beurten (met 2 gratis steden en wat goud), daarna demand ik al het goud dat hij heeft. Was overduidelijk dat ik sowieso ging aanvallen, maar hij geeft me alsnog 250 goud "om de vrede te handhaven". Dacht dat ze specifiek met Civ 5 hadden geprobeerd dit soort dingen te voorkomen.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:26:39 #260
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87025687
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.

Even onthouden dat niet iedereen een Blizzard, Bungie of Bioware is. Deze maatschappijen hebben gewoon zo'n ontzettend grote fanbase dat hun macht over de uitgever bijna groter is dan andersom (in het geval van Blizzard letterlijk equivalent: ze zijn gelijkwaardige partners binnen dezelfde onderneming) en de uitgever heeft dus weinig in te brengen over wanneer een spel uitkomt. Firaxis is een dwerg vergeleken met dit soort maatschappijen en ondanks dat Civilization een populaire franchise is, is het niet een mainstream spel en kan de uitgever dus meer druk uitoefenen. Jammer dat er dan dingen niet af zijn en hopelijk is Firaxis wel goed in patches die dit soort dingen repareren (ook maar de vraag, misschien moeten ze direct verder en komen evt. fixes pas in een expansion pack, maar iig worden een paar duidelijke exploits snel aangepakt).
I know, CIVS zijn toffe spellen, maar ik wacht liever eventjes met het beginnen met spelen zodat het beter aanvoelt! CIV zou juist eigenlijk wel het spel moeten zijn wat het gat tussen nu en eind oktober zou kunnen vullen!
  donderdag 30 september 2010 @ 16:27:45 #261
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87025739
Trouwens wat een KLOTE AD van Civilization V op de FP. Ik kan niet eens fatsoenlijk in mijn profiel komen, want de ad komt er steeds voor.
  donderdag 30 september 2010 @ 17:46:54 #262
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87029266
Nog even over de workers: Automate deed ik altijd met workers uit vooral luiheid. Ik was er al achter dat zelf managen stukken efficiënter is. Maar in bv. Civ III heb je op een gegeven moment zoveel workers dat dat gewoon bijna niet meer te doen is. En toen had je ook enkel de keuze tussen farm en mine. Nu is het complexer, en loont het zelf managen ook meer. Voordeel vind ik wel trouwens dat workers nu niet vernietigd worden, en settlers ook niet. Dan kun je ze ten minste nog bevrijden. In Civ III werden ze doodleuk vermoord, en was je ook nog eens 2 pop van een stad kwijt. Dat vind ik in Civ V toch wel beter.
En auto-explore gebruik in niet meer vanwege de city states, maar ook omdat het zelf verkennen beter gaat, bv. qua het claimen van ruins.
Verder sluit ik me aan bij dat de world map gewoon zichtbaar moet worden bij satelites.
Gisteren trouwens nog wat vreemds: Ik won een diplomatic victory, met nog 1 AI in het spel. Bij de resultaten stond echter nóg een AI (unmet), die niet gestemd had. Wat vreemd is, aangezien ik op een pangea map speelde. Heb nog de zee lopen verkennen, maar vond niets meer (ook geen city states). Is dus denk ik een bug.
You know, I've learned something today
pi_87030158
Bij steden kan je research of goud, ipv gebouwen over units maken.
Er staat dan dat er 25% van de tools omgezet wordt in research. Maar wat gebeurd er dan met de rest :? Dat ben je dan gewoon kwijt??

Edit: trouwens, die productie focus die je kan instellen in een stad werkt ook voor geen meter.

Als ik food-focus neem heb ik 16 tools, als ik tool focus neem heb ik 9 tools. :{
pi_87038114
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Green1 het volgende:
Bij steden kan je research of goud, ipv gebouwen over units maken.
Er staat dan dat er 25% van de tools omgezet wordt in research. Maar wat gebeurd er dan met de rest :? Dat ben je dan gewoon kwijt??

Edit: trouwens, die productie focus die je kan instellen in een stad werkt ook voor geen meter.

Als ik food-focus neem heb ik 16 tools, als ik tool focus neem heb ik 9 tools. :{
Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).

Over de productie focus: die ben ik nog niet tegengekomen. Productie focus geeft bijna altijd meer hamers... met als minimum precies hetzelfde. Heb je niet toevallig zelf daarna mensen als specialists toegewezen in gebouwen?
pi_87052200
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?

Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.

Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?

Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:16:56 #266
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87052312
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?

Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.

Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?

Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Nee hoor, je kunt ook winnen door als eerste een ruimteschip te lanceren, door flink in social policies te investeren en als eerste het Utopia Project te bouwen, door te investeren in goede relaties en in de VN als wereldleider gekozen te worden, of gewoon door in 2050 allround de beste te zijn.

Lees je in de Civilipedia (F1) maar eens in over de victory conditions.

Maar ook als je op een meer vreedzame manier wilt winnen, moet je inderdaad toch vaak knokken, al is het maar om de concurrentie te dwarsbomen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:40:21 #267
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87053090
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?

Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.

Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?

Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.
pi_87056648
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:14 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).
Oke... dat is wel duidelijker.

quote:
Over de productie focus: die ben ik nog niet tegengekomen. Productie focus geeft bijna altijd meer hamers... met als minimum precies hetzelfde. Heb je niet toevallig zelf daarna mensen als specialists toegewezen in gebouwen?
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik laat het gewoon automatisch.

Als ik er aan denk zal ik er even een screenshot van maken.
pi_87064022
Leuke analyse op Civ Fanatics:

quote:
One of the nice things about Steam -- and, full disclosure, I'm a fan -- is that it allows you to see what people are doing by awarding achievements and publishing the related statistics. This is why the early achievements are so trivial: If 12 percent of the people haven't founded a second city, ever, you know most of them just have the game sitting around on their computer, pretty much unplayed.

Now we can use these statistics to check the claim that Civ V is "too easy" and "dumbed down". Let's look at the numbers about victory levels:

Baby Steps (Settler): 10.2 percent
Taking off the Training Wheels (Chieftan): 15.3 percent
The Alexman (Warlord): 6.6 percent
Charming, Really (Prince): 4.8 percent
The Once And Future King: 0.7 percent
The Golden Path (Emperor): 0.3 percent
Flawless Strategy (Deity): 0.2 percent

Obviously there are a lot of people not finishing their games, but we already know that (personally, I tend to quit any Civ game when I either get too far ahead or too far back).

If Civ V were really as easy as the detractors here claim, I would expect the percentage of wins on Emperor and Deity to be a lot higher, with people ramping up the difficulty to try to make the game enjoyable. It's not like everybody is leaving in disgust, either, as you can see by the number of players on the Steam Stats.
Link: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=386391
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:41:14 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_87068622
verdomme nog geen potje gewonnen (2 gespeeld)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:42:44 #271
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_87072811
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:51 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Shiiit. ;( Jammer dat 'ie niet op consoles komt, mijn PC is te kut.
waar vind ik die test?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:53:03 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87075665
Civ5 SDK is nu ook beschikbaar, met Worldbuilder en ModBuddy.
Het is te downloaden via steam -> Library -> Tools -> Sid Meier's Civilization V SDK

Er zijn trouwens ook wel wat aardige mods te vinden, via Civ5 zelf.
Zo heb ik nu diverse maps gedownload, een klok en een handig resource overzicht (sommige klokken staan in de weg van het resource overzicht, je moet dan de example clock in het midden hebben).
Géén kloon van tvlxd!
pi_87076613
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:40 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.
Dat afbranden deed ik ook :D

Duitsland had mij een stad gegeven om de eerste oorlog te stoppen. En later ging wilde die hem terug krijgen. Dus toen ging die met 60 militaire units die stad aanvallen. En toen heb ik gauw die stad even op 'raze this city' gezet.

Tegen de tijd dat hij hem veroverd had, was die stad een hoopje as _O-
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:17:34 #274
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87076917
Het 1 poplation per turn afbranden is ook weer een goede optie in civ5.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:37:57 #275
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87078051
In Civ 4 brandde ik de meeste steden die ik veroverde ook af. Rijk werd anders veel te groot. In Civ 5 maak ik de meeste steden tot puppets. Behalve steden met een zeer slechte locatie, die raze ik.
You know, I've learned something today
  Lieve Belg vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:02:50 #276
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87079511
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen handleiding????????? :( :( :( :(

Weet je met hoe veel plezier ik de handleiding van Civ 4 heb doorgelezen... bah.... :(

Die bezuinigingen ook altijd :(
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:50 schreef karton het volgende:

[..]

Vlak voor het slapen door de handleiding bladeren is het mooiste wat het leven te bieden heeft.
De handleiding van Civ4 was de beste die ik ooit gelezen heb. Alles staat er gewoon in. Jammer dat deze niet bij de vijf zit ;(
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_87079749
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:02 schreef Jump het volgende:

[..]


[..]

De handleiding van Civ4 was de beste die ik ooit gelezen heb. Alles staat er gewoon in. Jammer dat deze niet bij de vijf zit ;(
Je kan die online downloaden.
  Lieve Belg vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:09:45 #278
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_87079843
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:07 schreef Danielion het volgende:

[..]

Je kan die online downloaden.
I know, maar een boekje is toffer dan een pdf :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_87080220
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 22:09 schreef Jump het volgende:

[..]

I know, maar een boekje is toffer dan een pdf :P
Uitprinten in kleur en laten inbinden.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87082061
Heb de handleiding doorgelezen en de helft staat er niet in... de civilopedia mist ook heel veel detail. Beetje jammer. Ik moet héél erg gokken hoeveel maintenance units kosten en zo. Kan het zelf wel gaan bijhouden, maar is echt onzinnig. Ben er nog steeds niet helemaal uit wat een pact of secrecy precies doet en er zijn zo nog meer van dat soort dingen die je ingame tegenkomt, maar gewoon nergens uitgelegd zijn.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 22:53:35 #281
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87082077

Mijn 4e Settler is bijna klaar, vraag nu alleen af waarom ik hem ooit heb gebouwd (teveel gewend aan het REXen uit Civ4), had beter een extra worker kunnen bouwen (heb er maar 1 :') :'))
Het is voornamelijk een probeersel om te kijken of een specialist economy een beetje werkt in Civ5. Science City (Mecca) is online, ik moet alleen die Wheat nog even farmen. Medina was eigenlijk bedoeld als Military pump, maar daar heb ik Edinburgh voor (heb ze beschermd tegen de Romans en 3 Roman units verslagen waardoor ze nu voor nog 200turns allied zijn (12 military units en ik krijg een boel extra iron van hun, dus ik hoef geen military meer te bouwen). Oslo heb ik voor de extra food. In Damascus ga ik ook maar Scientists runnen en dan maak ik van Medina wel een merchant-city aangezien ik goud nodig heb voor de City-States.

Ik moet alleen die Settler nog kwijt. Ik wil eigenlijk nog wel een coastal city voor exploration. In het noorden heb ik deer/fish (de Dye-tile en alles rechts van de rivier is van Ghandi dus het zal nooit een geweldige stad worden). Hij kan ook tussen Ragusa en Seoul (fish/ivory en een boel desert....) of een tundra city om de Rock of Gribraltar te claimen. Geen van de sites is goed maar nu kan ik geen bootjes bouwen :( :(.

Riverside-tiles zijn trouwens zwaar overpowered, die 2 riverside wheat tiles produceren 5F per tile (10f) en ik had heel vroeg Civil Service voor de riverside bonus dankzij de Great Library (Civil Service als free tech).
War met Augustus Ceasar is meer een phony war. China was al at war en toen kwam Ghandi vragen of ik mee wou doen, dus dat heb ik maar gedaan, ben niet van plan om ook maar 1 unit richting Ceasar te moven.

Tips voor die Settler of kan ik een spaceship bouwen met slechts 3 cities?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_87092493
Dyes, vis en deer met een rivier erbij lijkt me heel geen slechte plek... alleen heb je kans dat India het je niet in dank af zal nemen, is verrekte dichtbij Ghandi's territorium.
pi_87098996


Hehe :P
pi_87110207
Peace treaties kloppen ook voor geen meter.

Ik in oorlog met Japan en India. Ik weet een stad van Japan te veroveren, ben verder totaal geen bedreiging voor de rest van z'n steden, en hij biedt meteen al z'n goud en zo'n beetje al z'n steden aan. :')

Verder heb ik nog geeneens een unit van Ghandi gezien, en die doet hetzelfde.

En dat is op Prince, normaal dus.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:06:01 #285
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87111408
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:32 schreef roelofjan het volgende:
Peace treaties kloppen ook voor geen meter.

Ik in oorlog met Japan en India. Ik weet een stad van Japan te veroveren, ben verder totaal geen bedreiging voor de rest van z'n steden, en hij biedt meteen al z'n goud en zo'n beetje al z'n steden aan. :')

Verder heb ik nog geeneens een unit van Ghandi gezien, en die doet hetzelfde.

En dat is op Prince, normaal dus.
Die AI is idd behoorlijk kut. Ghandi blijft in mijn save Edinburgh aanvallen en dat is een City-state die ik bescherm (dus war omdat die iron van mij is :Y)). De strijd om Edinburgh heeft hem al zijn hoofdstad en nog een andere stad gekost (hij heeft Rome en China verslagen dus hij is zeker niet verslagen). Maar als ik hem dan tijdens een zeldzame peace-periode benader voor een resource trade dan ben ik de oorlogszuchtige civ :') :'). What te fuck jij declared 3 keer de oorlog _O- _O- :D :D.

In Civ4 was Ghandi zo aardig, heerlijke tech-hoer en zodra hij lastig werd viel je hem gewoon binnen en dan had je hem zo in de pan gehakt aangezien hij toch geen units had :') :') en nu is het een grote warmachine :')
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:36:37 #286
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87112491
De AI is soms inderdaad erg dom, vooral qua oorlogvoering. Zelfs op Prince.

Ik als Frankrijk had een dispuut met Perzië omdat ik in de buurt van zijn rijk nieuwe nederzettingen had gebouwd. Één nederzetting was erg afgelegen van mijn rijk en ik had er 0 verdediging op staan. Wat doet de AI: hij stuurt een behoorlijk groot leger naar die nederzetting bestaande uit boogschutters en katapulten :'). Zonder ridders kan je een stad toch niet innemen, dus ik had het vrij makkelijk aan het tweede front en hoefde geen versterkingen te sturen naar mijn nederzetting :').

Een oorlog ervoor tegen Engeland had ik ook gewonnen terwijl ik een veel kleiner leger had. Door te focussen op ridders, omdat ranged units toch geen steden in kunnen nemen. Ik wilde de hele tijd een vredesverdrag, wat de AI weigerde. Toen ik eenmaal 2 steden had ingenomen komt Engeland met een verdrag aanzetten waarbij ik bijna al haar steden in handen krijg WTF :'). Iets kleiners had ik ook wel geaccepteerd, ik ben een vredige cultural empire.

Trouwens ik heb twee vragen:
Die steden had ik allemaal als marionet-steden ingesteld. Alleen daarna kon ik niet meer de optie vinden om de stad alsnog te vernietigen, kan dat nog? En een tweede vraag: zijn marionet-steden ook negatief voor het aantal culture dat je krijgt of geldt dat alleen voor normale steden?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:55:33 #287
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87113098
Als je de stad wil vernietigen moet je 'm eerst annexeren, denk ik. En marionet-steden genereren cultuur, maar maken social policies niet duurder. Dat gebeurt pas als je ze annexeert. Als je ze dan echter vernietigt worden de social policies weer goedkoper.
You know, I've learned something today
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:11:11 #288
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87113669
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:55 schreef ImMaxa het volgende:
Als je de stad wil vernietigen moet je 'm eerst annexeren, denk ik. En marionet-steden genereren cultuur, maar maken social policies niet duurder. Dat gebeurt pas als je ze annexeert. Als je ze dan echter vernietigt worden de social policies weer goedkoper.
Wel ideaal om ze te behouden dan voor een cultural victory.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:20:20 #289
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87117778
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:11 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Wel ideaal om ze te behouden dan voor een cultural victory.
Alleen willen puppets nogal wat nutteloze gebouwen neerzetten, waarmee ze resources en maintenance kosten. Dus het is een erg goede kortetermijnstrategie.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:43:53 #290
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87118548
True, je kunt niet bepalen wat ze bouwen, wat nogal vervelend kan zijn. Zo had ik een stel puppets in een game, die allemaal een nuclear powerplant gingen bouwen. Dat kost uranium, wat ik daardoor niet kon gebruiken voor het meest heilige van Civ: Nukes!
Uiteindelijk heb ik ergens aan de andere kant van de wereld een stad gesticht, om maar toegang te hebben tot extra uranium om dé bom te kunnen bouwen...
You know, I've learned something today
  zondag 3 oktober 2010 @ 01:43:31 #291
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_87121948
Die stem van Elizabeth vind ik verschrikkelijk irritant.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_87126891
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 01:43 schreef PirE het volgende:
Die stem van Elizabeth vind ik verschrikkelijk irritant.
Zeker als ze om de beurt komt vragen

Are you interested in a Trade Agreement?

:')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87128282
Heeft iemand trouwens enig idee wat dat secret packt (of hoe heet het precies) doet? Dat wat je bij 'discuss' kunt aanklikken.
pi_87130054
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:31 schreef Green1 het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee wat dat secret packt (of hoe heet het precies) doet? Dat wat je bij 'discuss' kunt aanklikken.
Stel je sluit een Pact of Secrecy met Rusland tegen China, dan gaan Rusland en jij geen deals sluiten met China, zonder dat China dat weet.

Althans, dat werd mij uitgelegd door iemand, heb het spel zelf nog niet gespeeld (alleen demo).
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87131360
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:26 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Stel je sluit een Pact of Secrecy met Rusland tegen China, dan gaan Rusland en jij geen deals sluiten met China, zonder dat China dat weet.

Althans, dat werd mij uitgelegd door iemand, heb het spel zelf nog niet gespeeld (alleen demo).
En het is ook een (vaak noodzakelijke) tussenstap als je samen met de AI oorlog wilt verklaren aan een ander.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87136955
Ik probeerde eens met een kleine staat, en zelfs een x met drie steden een technologische of culturele overwinning te behalen. Niet gelukt, maar watheb je dan weinig te doen zeg. Telekns een miuut wachten totdat je weer nextkunt aanklikken aangezien ik nogal weinig Units had. Saaie potjes kortom.
anonieme razernist
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:16:11 #297
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87137329
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:03 schreef NoCigar het volgende:
Ik probeerde eens met een kleine staat, en zelfs een x met drie steden een technologische of culturele overwinning te behalen. Niet gelukt, maar watheb je dan weinig te doen zeg. Telekns een miuut wachten totdat je weer nextkunt aanklikken aangezien ik nogal weinig Units had. Saaie potjes kortom.
Gewoon Auto End Turn aanzetten in de opties, dan kun je tussendoor makkelijk iets anders gaan doen. :)
pi_87137668
Wat een superspel. Die resources, 1 unit per tile, city states. En mooie graphics ook!
pi_87137743
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:03 schreef NoCigar het volgende:
Ik probeerde eens met een kleine staat, en zelfs een x met drie steden een technologische of culturele overwinning te behalen. Niet gelukt, maar watheb je dan weinig te doen zeg. Telekns een miuut wachten totdat je weer nextkunt aanklikken aangezien ik nogal weinig Units had. Saaie potjes kortom.
Met Civ4 was de cultural victory nog veel saaier. Gewoon net zo lang wachten tot dat het culture balkje vol was.

Nu kun je tenminste nog een strategie uitzetten. Welke social policy doe ik eerst, etc ....
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87137924
Ik zette altijd Time, Cultural en Space Victory uit. Theoretisch geen, maar praktisch wel uitzitoverwinningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')