abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87020785
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Die heb je wel degelijk, er staat dan een geel icoontje van een stad op.
Ik weet hoe ze eruit zien, ik krijg ze alleen nooit te zien bij m'n eerste settler.
pi_87022061
Ik mis de eindstatistieken, m.n. de grafiek. Nu heb ik ineens verloren en dit was de score. Doei. Exit to main menu. One more turn gaat ook niet.

En het niet revealen van de map na de uitvinding van de satellieten vind ik ook vervelend.
anonieme razernist
pi_87022806
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:04 schreef NoCigar het volgende:
Ik mis de eindstatistieken, m.n. de grafiek. Nu heb ik ineens verloren en dit was de score. Doei. Exit to main menu. One more turn gaat ook niet.

En het niet revealen van de map na de uitvinding van de satellieten vind ik ook vervelend.
Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in leger ;)

Zoals vrij veel in het spel voelt ook dit niet helemaal af.
pi_87023262
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in leger ;)

Zoals vrij veel in het spel voelt ook dit niet helemaal af.
Ik vind het sowieso niks dat je niet van andere civs kunt zien voor welke social policies ze hebben gekozen ... ik vind dat altijd voor de sfeer wel leuk om te weten. :)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87023278
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.

Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat... :{


En ik mis ook wel iets waarin je kan zien wat de relatie met die anderen is.
pi_87023399
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.

Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat... :{
Zo gaat het ook in de echte wereldpolitiek. :)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 30 september 2010 @ 15:38:03 #257
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87023413
Als ik jullie allemaal zo hoor wacht ik wel eventjes voordat ik deze ga halen!
pi_87024131
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef RickoKun het volgende:
Als ik jullie allemaal zo hoor wacht ik wel eventjes voordat ik deze ga halen!
Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.

Even onthouden dat niet iedereen een Blizzard, Bungie of Bioware is. Deze maatschappijen hebben gewoon zo'n ontzettend grote fanbase dat hun macht over de uitgever bijna groter is dan andersom (in het geval van Blizzard letterlijk equivalent: ze zijn gelijkwaardige partners binnen dezelfde onderneming) en de uitgever heeft dus weinig in te brengen over wanneer een spel uitkomt. Firaxis is een dwerg vergeleken met dit soort maatschappijen en ondanks dat Civilization een populaire franchise is, is het niet een mainstream spel en kan de uitgever dus meer druk uitoefenen. Jammer dat er dan dingen niet af zijn en hopelijk is Firaxis wel goed in patches die dit soort dingen repareren (ook maar de vraag, misschien moeten ze direct verder en komen evt. fixes pas in een expansion pack, maar iig worden een paar duidelijke exploits snel aangepakt).
pi_87024534
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.

Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat... :{


En ik mis ook wel iets waarin je kan zien wat de relatie met die anderen is.
Dat vind ik juist één van de leukere dingen. Werd vorig potje ook volledig in de pan gehakt door de perzen omdat ik op andere dingen focuste dan mijn leger. Nieuw potje en ik heb heel noord amerika voor mij alleen. Lekker expanden en nu een troepenmacht om de Duitsers uit Zuid Amerika te flikkeren. Tegen die tijd heb ik hopelijk Astronomie en kan ik mijn oorlog in Europa verder voort zetten ;)

Overigens is de AI nog altijd behoorlijk dom in zijn poging vrede te handhaven. Ik had mijn hele leger om berlijn verzameld na een vrede van 10 beurten (met 2 gratis steden en wat goud), daarna demand ik al het goud dat hij heeft. Was overduidelijk dat ik sowieso ging aanvallen, maar hij geeft me alsnog 250 goud "om de vrede te handhaven". Dacht dat ze specifiek met Civ 5 hadden geprobeerd dit soort dingen te voorkomen.
  donderdag 30 september 2010 @ 16:26:39 #260
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_87025687
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.

Even onthouden dat niet iedereen een Blizzard, Bungie of Bioware is. Deze maatschappijen hebben gewoon zo'n ontzettend grote fanbase dat hun macht over de uitgever bijna groter is dan andersom (in het geval van Blizzard letterlijk equivalent: ze zijn gelijkwaardige partners binnen dezelfde onderneming) en de uitgever heeft dus weinig in te brengen over wanneer een spel uitkomt. Firaxis is een dwerg vergeleken met dit soort maatschappijen en ondanks dat Civilization een populaire franchise is, is het niet een mainstream spel en kan de uitgever dus meer druk uitoefenen. Jammer dat er dan dingen niet af zijn en hopelijk is Firaxis wel goed in patches die dit soort dingen repareren (ook maar de vraag, misschien moeten ze direct verder en komen evt. fixes pas in een expansion pack, maar iig worden een paar duidelijke exploits snel aangepakt).
I know, CIVS zijn toffe spellen, maar ik wacht liever eventjes met het beginnen met spelen zodat het beter aanvoelt! CIV zou juist eigenlijk wel het spel moeten zijn wat het gat tussen nu en eind oktober zou kunnen vullen!
  donderdag 30 september 2010 @ 16:27:45 #261
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87025739
Trouwens wat een KLOTE AD van Civilization V op de FP. Ik kan niet eens fatsoenlijk in mijn profiel komen, want de ad komt er steeds voor.
  donderdag 30 september 2010 @ 17:46:54 #262
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87029266
Nog even over de workers: Automate deed ik altijd met workers uit vooral luiheid. Ik was er al achter dat zelf managen stukken efficiënter is. Maar in bv. Civ III heb je op een gegeven moment zoveel workers dat dat gewoon bijna niet meer te doen is. En toen had je ook enkel de keuze tussen farm en mine. Nu is het complexer, en loont het zelf managen ook meer. Voordeel vind ik wel trouwens dat workers nu niet vernietigd worden, en settlers ook niet. Dan kun je ze ten minste nog bevrijden. In Civ III werden ze doodleuk vermoord, en was je ook nog eens 2 pop van een stad kwijt. Dat vind ik in Civ V toch wel beter.
En auto-explore gebruik in niet meer vanwege de city states, maar ook omdat het zelf verkennen beter gaat, bv. qua het claimen van ruins.
Verder sluit ik me aan bij dat de world map gewoon zichtbaar moet worden bij satelites.
Gisteren trouwens nog wat vreemds: Ik won een diplomatic victory, met nog 1 AI in het spel. Bij de resultaten stond echter nóg een AI (unmet), die niet gestemd had. Wat vreemd is, aangezien ik op een pangea map speelde. Heb nog de zee lopen verkennen, maar vond niets meer (ook geen city states). Is dus denk ik een bug.
You know, I've learned something today
pi_87030158
Bij steden kan je research of goud, ipv gebouwen over units maken.
Er staat dan dat er 25% van de tools omgezet wordt in research. Maar wat gebeurd er dan met de rest :? Dat ben je dan gewoon kwijt??

Edit: trouwens, die productie focus die je kan instellen in een stad werkt ook voor geen meter.

Als ik food-focus neem heb ik 16 tools, als ik tool focus neem heb ik 9 tools. :{
pi_87038114
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Green1 het volgende:
Bij steden kan je research of goud, ipv gebouwen over units maken.
Er staat dan dat er 25% van de tools omgezet wordt in research. Maar wat gebeurd er dan met de rest :? Dat ben je dan gewoon kwijt??

Edit: trouwens, die productie focus die je kan instellen in een stad werkt ook voor geen meter.

Als ik food-focus neem heb ik 16 tools, als ik tool focus neem heb ik 9 tools. :{
Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).

Over de productie focus: die ben ik nog niet tegengekomen. Productie focus geeft bijna altijd meer hamers... met als minimum precies hetzelfde. Heb je niet toevallig zelf daarna mensen als specialists toegewezen in gebouwen?
pi_87052200
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?

Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.

Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?

Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:16:56 #266
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_87052312
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?

Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.

Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?

Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Nee hoor, je kunt ook winnen door als eerste een ruimteschip te lanceren, door flink in social policies te investeren en als eerste het Utopia Project te bouwen, door te investeren in goede relaties en in de VN als wereldleider gekozen te worden, of gewoon door in 2050 allround de beste te zijn.

Lees je in de Civilipedia (F1) maar eens in over de victory conditions.

Maar ook als je op een meer vreedzame manier wilt winnen, moet je inderdaad toch vaak knokken, al is het maar om de concurrentie te dwarsbomen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:40:21 #267
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_87053090
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?

Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.

Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?

Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.
pi_87056648
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:14 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).
Oke... dat is wel duidelijker.

quote:
Over de productie focus: die ben ik nog niet tegengekomen. Productie focus geeft bijna altijd meer hamers... met als minimum precies hetzelfde. Heb je niet toevallig zelf daarna mensen als specialists toegewezen in gebouwen?
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik laat het gewoon automatisch.

Als ik er aan denk zal ik er even een screenshot van maken.
pi_87064022
Leuke analyse op Civ Fanatics:

quote:
One of the nice things about Steam -- and, full disclosure, I'm a fan -- is that it allows you to see what people are doing by awarding achievements and publishing the related statistics. This is why the early achievements are so trivial: If 12 percent of the people haven't founded a second city, ever, you know most of them just have the game sitting around on their computer, pretty much unplayed.

Now we can use these statistics to check the claim that Civ V is "too easy" and "dumbed down". Let's look at the numbers about victory levels:

Baby Steps (Settler): 10.2 percent
Taking off the Training Wheels (Chieftan): 15.3 percent
The Alexman (Warlord): 6.6 percent
Charming, Really (Prince): 4.8 percent
The Once And Future King: 0.7 percent
The Golden Path (Emperor): 0.3 percent
Flawless Strategy (Deity): 0.2 percent

Obviously there are a lot of people not finishing their games, but we already know that (personally, I tend to quit any Civ game when I either get too far ahead or too far back).

If Civ V were really as easy as the detractors here claim, I would expect the percentage of wins on Emperor and Deity to be a lot higher, with people ramping up the difficulty to try to make the game enjoyable. It's not like everybody is leaving in disgust, either, as you can see by the number of players on the Steam Stats.
Link: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=386391
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:41:14 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_87068622
verdomme nog geen potje gewonnen (2 gespeeld)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:42:44 #271
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_87072811
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 20:51 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Shiiit. ;( Jammer dat 'ie niet op consoles komt, mijn PC is te kut.
waar vind ik die test?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:53:03 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87075665
Civ5 SDK is nu ook beschikbaar, met Worldbuilder en ModBuddy.
Het is te downloaden via steam -> Library -> Tools -> Sid Meier's Civilization V SDK

Er zijn trouwens ook wel wat aardige mods te vinden, via Civ5 zelf.
Zo heb ik nu diverse maps gedownload, een klok en een handig resource overzicht (sommige klokken staan in de weg van het resource overzicht, je moet dan de example clock in het midden hebben).
Géén kloon van tvlxd!
pi_87076613
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:40 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.
Dat afbranden deed ik ook :D

Duitsland had mij een stad gegeven om de eerste oorlog te stoppen. En later ging wilde die hem terug krijgen. Dus toen ging die met 60 militaire units die stad aanvallen. En toen heb ik gauw die stad even op 'raze this city' gezet.

Tegen de tijd dat hij hem veroverd had, was die stad een hoopje as _O-
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:17:34 #274
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87076917
Het 1 poplation per turn afbranden is ook weer een goede optie in civ5.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:37:57 #275
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_87078051
In Civ 4 brandde ik de meeste steden die ik veroverde ook af. Rijk werd anders veel te groot. In Civ 5 maak ik de meeste steden tot puppets. Behalve steden met een zeer slechte locatie, die raze ik.
You know, I've learned something today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')