Ik weet hoe ze eruit zien, ik krijg ze alleen nooit te zien bij m'n eerste settler.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:21 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Die heb je wel degelijk, er staat dan een geel icoontje van een stad op.
Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in legerquote:Op donderdag 30 september 2010 15:04 schreef NoCigar het volgende:
Ik mis de eindstatistieken, m.n. de grafiek. Nu heb ik ineens verloren en dit was de score. Doei. Exit to main menu. One more turn gaat ook niet.
En het niet revealen van de map na de uitvinding van de satellieten vind ik ook vervelend.
Ik vind het sowieso niks dat je niet van andere civs kunt zien voor welke social policies ze hebben gekozen ... ik vind dat altijd voor de sfeer wel leuk om te weten.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Statistieken waren inderdaad leuk geweest. Vooral met dingen als culturele of diplomatieke victorie om te zien hoe ver je nou eigenlijk echt achterliep in leger
Zoals vrij veel in het spel voelt ook dit niet helemaal af.
Zo gaat het ook in de echte wereldpolitiek.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.
Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat...
Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef RickoKun het volgende:
Als ik jullie allemaal zo hoor wacht ik wel eventjes voordat ik deze ga halen!
Dat vind ik juist één van de leukere dingen. Werd vorig potje ook volledig in de pan gehakt door de perzen omdat ik op andere dingen focuste dan mijn leger. Nieuw potje en ik heb heel noord amerika voor mij alleen. Lekker expanden en nu een troepenmacht om de Duitsers uit Zuid Amerika te flikkeren. Tegen die tijd heb ik hopelijk Astronomie en kan ik mijn oorlog in Europa verder voort zettenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:34 schreef Green1 het volgende:
Ik vind die andere spelers echt kut. Zo onvoorspelbaar en raar als het maar kan. Die duitser had mij op een gegeven moment helemaal afgemaakt.. dus ik was al 3 steden kwijt. Dus ik begon weer overnieuw, en toen heb ik extra veel militairen aangemaakt.
Dus die duitser komt met al zijn troepen.. en die zet hij op zijn gebied neer, bij mijn grens. En ik zet er ook wat neer. En dan zegt die opeens dat ik teveel troepen bij de grens heb staan en dat ik me niet moet aanstellen en weet ik veel wat...
En ik mis ook wel iets waarin je kan zien wat de relatie met die anderen is.
I know, CIVS zijn toffe spellen, maar ik wacht liever eventjes met het beginnen met spelen zodat het beter aanvoelt! CIV zou juist eigenlijk wel het spel moeten zijn wat het gat tussen nu en eind oktober zou kunnen vullen!quote:Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Errr, ik klaag wel over vanalles, maar het is bovenal een ontzettend verslavend spel en de onvolkomenheden zijn meer irritaties dan dat het een slecht spel is.
Even onthouden dat niet iedereen een Blizzard, Bungie of Bioware is. Deze maatschappijen hebben gewoon zo'n ontzettend grote fanbase dat hun macht over de uitgever bijna groter is dan andersom (in het geval van Blizzard letterlijk equivalent: ze zijn gelijkwaardige partners binnen dezelfde onderneming) en de uitgever heeft dus weinig in te brengen over wanneer een spel uitkomt. Firaxis is een dwerg vergeleken met dit soort maatschappijen en ondanks dat Civilization een populaire franchise is, is het niet een mainstream spel en kan de uitgever dus meer druk uitoefenen. Jammer dat er dan dingen niet af zijn en hopelijk is Firaxis wel goed in patches die dit soort dingen repareren (ook maar de vraag, misschien moeten ze direct verder en komen evt. fixes pas in een expansion pack, maar iig worden een paar duidelijke exploits snel aangepakt).
Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Green1 het volgende:
Bij steden kan je research of goud, ipv gebouwen over units maken.
Er staat dan dat er 25% van de tools omgezet wordt in research. Maar wat gebeurd er dan met de restDat ben je dan gewoon kwijt??
Edit: trouwens, die productie focus die je kan instellen in een stad werkt ook voor geen meter.
Als ik food-focus neem heb ik 16 tools, als ik tool focus neem heb ik 9 tools.![]()
Nee hoor, je kunt ook winnen door als eerste een ruimteschip te lanceren, door flink in social policies te investeren en als eerste het Utopia Project te bouwen, door te investeren in goede relaties en in de VN als wereldleider gekozen te worden, of gewoon door in 2050 allround de beste te zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?
Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.
Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?
Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef b4kl4p het volgende:
Hoe moet je dit spel nou eigenlijk spelen?
Ik ben echt helemaal nieuw in civilization en ik krijg het idee dat ik het fout aanpak. Wat ik doe is dat ik begin te bouwen en te scouten, dan zoveel mogelijk gevechtseenheden bouwen totdat ik alles kan overnemen.
Ik heb dan wel alleen de learn while playing missie gedaan maar hoe is dit spel nou eigenlijk bedoeld?
Wanneer krijg je nou echt oorlog met een vijand zonder dat je zin hebt om zijn stad over te nemen? En is het dan ook mogelijk om te proberen een economisch en diplomatiek land op te zetten of komt het uiteindelijk altijd op knokken aan?
Oke... dat is wel duidelijker.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:14 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat ben je niet kwijt... is gewoon de uitwisseling: 4 hamers = 1 punt research en 10 hamers = 1 goud. Research is soms wel de moeite waard, goud haast nooit (zet gewoon al je werkers op trade posts als je goud wilt, krijg je een stuk meer van).
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik laat het gewoon automatisch.quote:Over de productie focus: die ben ik nog niet tegengekomen. Productie focus geeft bijna altijd meer hamers... met als minimum precies hetzelfde. Heb je niet toevallig zelf daarna mensen als specialists toegewezen in gebouwen?
Link: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=386391quote:One of the nice things about Steam -- and, full disclosure, I'm a fan -- is that it allows you to see what people are doing by awarding achievements and publishing the related statistics. This is why the early achievements are so trivial: If 12 percent of the people haven't founded a second city, ever, you know most of them just have the game sitting around on their computer, pretty much unplayed.
Now we can use these statistics to check the claim that Civ V is "too easy" and "dumbed down". Let's look at the numbers about victory levels:
Baby Steps (Settler): 10.2 percent
Taking off the Training Wheels (Chieftan): 15.3 percent
The Alexman (Warlord): 6.6 percent
Charming, Really (Prince): 4.8 percent
The Once And Future King: 0.7 percent
The Golden Path (Emperor): 0.3 percent
Flawless Strategy (Deity): 0.2 percent
Obviously there are a lot of people not finishing their games, but we already know that (personally, I tend to quit any Civ game when I either get too far ahead or too far back).
If Civ V were really as easy as the detractors here claim, I would expect the percentage of wins on Emperor and Deity to be a lot higher, with people ramping up the difficulty to try to make the game enjoyable. It's not like everybody is leaving in disgust, either, as you can see by the number of players on the Steam Stats.
waar vind ik die test?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:51 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Shiiit.Jammer dat 'ie niet op consoles komt, mijn PC is te kut.
Dat afbranden deed ik ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:40 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Oorlogen kan je ook doen om andere redenen dan steden innemen. Een stad die je inneemt kan je ook laten afbranden in plaats van houden. Je kan zijn leger kleiner maken, zodat hij minder een bedreiging voor je is in de toekomst. Je kan ook zijn boerderijen, handelstiles, mijnen en werkers slopen zodat zijn economie een klap krijgt. Ook kan je voordelige vredesverdragen sluiten, waarbij de tegenstander jou goederen of goud geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |