abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86964646
Ik ben nogal underwhelmed door dit spel. Ik heb vier en twee kapotgespeeld maar dit spel zoals het nu is, is te buggy. Ik speel Starcraft II, Mass Effect 2, Napoleon: Total War op allerhoogste settings mogelijk zonder ook maar een enkel probleem, maar civ 5 begint al te zeiken als ik de intro probeer te skippen. Ik merk dat na een paar minuten de lag minder wordt, maar de units blijven zich choppy bewegen en scrollen gaat niet vloeiend. Ook worden delen van de map soms vervormd tot zwarte vlekken waarin niet te oriënteren valt. Dat blijven ze de rest van dat potje. Oh, en de helft van te tijd crasht het spel bij het laden van een nieuw of opgeslagen spel.

Qua gameplay doet het me denken aan Vista. Je was veel beter af met xp.

Ik kan me vaag herinneren dat Civ IV tot de eerste paar patches ook onspeelbaar was. Ik hoop dat deze ook nog beter wordt.

Zo, en nu houd ik op met zeiken want dat doe ik normaal nooit. :o
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:34:03 #202
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86964796
Er komen ongetwijfeld nog zat patches... En nodig ook.
Civ IV draaide destijds slecht op mijn toenmalige pc, wonderfilmpjes schokten onder andere. Maar na een paar patches draaide het spel als een zonnetje. :)
You know, I've learned something today
pi_86964799
Ik heb overigens geen enkele last van bugs of haperingen. Alles draait lekker soepel. En ja, er zijn dingen veranderd ten opzichte van Civ IV. En dat is soms wennen, maar ik vind het zeker niet slechter dan voorgaande delen. (Ik weet nog hoe teleurgesteld ik was bij Civ IV ten opzichte van Civ III. Ik weet inmiddels wel beter. :') ).
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_86965022
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:12 schreef Plugin het volgende:

[..]

Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.

Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?
Als je het te simpel vindt, ga je toch op Deity spelen ofzo...

Dat gezeik altijd op nieuwe delen. Ook met elke nieuwe versie van Windows hoor je weer datzelfde gezeik :')

En bij Civ 6 ga je weer mensen krijgen die deel 5 in alles beter achten :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:44:37 #205
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_86965171
ik heb hem toch maar weer besteld, ik wil het toch wel weer zien. Heb civ 4 eigenlijk nauwelijks gespeeld, maar wil toch weten hoe het nieuwe aanvoelt... suf he
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_86968968
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:12 schreef Plugin het volgende:

[..]

Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.

Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?
Ik speelde het meestal op Prince. Civ IV dan. Civ V is naar mijn mening echt gericht om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (zoals op de consoles) en daarom is het niveau en de complexiteit flink naar beneden gehaald. Zit gewoon geen diepgang meer in.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_86971232
quote:
Op woensdag 29 september 2010 06:59 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik speelde het meestal op Prince. Civ IV dan. Civ V is naar mijn mening echt gericht om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (zoals op de consoles) en daarom is het niveau en de complexiteit flink naar beneden gehaald. Zit gewoon geen diepgang meer in.
Misschien komt er wat meer diepgang zodra er wat DLC's met extra content uitkomen. De vanilla Civ4 was ook niet zo uitgebreid als BTS.

Monarch/Emperor Civ4 speler en in Civ5 ben ik maar op King begonnen.
Get it and Bet it
pi_86974767
waarom begint engeland niet in engeland bij de earth map, terwijl er wel een plaatje komt met engeland er op... Dit is ook bij andere landen zo
pi_86975878
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef Morex het volgende:
waarom begint engeland niet in engeland bij de earth map, terwijl er wel een plaatje komt met engeland er op... Dit is ook bij andere landen zo
Om dezelfde reden dat je met de Chinezen de Statue of Liberty kunt bouwen...
pi_86976457
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef Morex het volgende:
Daar kun je een mod voor downloaden..dat elk volk op de Earth map zn echte startpositie heeft.
pi_86976493
Hebben meer mensen dit trouwens? Dat je zo rond de rennaissance periode geen zin meer hebt in de chaos en weer een nieuwe start..
  woensdag 29 september 2010 @ 13:45:14 #212
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_86978451
Ik speel niet alle potjes uit, nee. Als ik het gevoel heb dat het niet lekker loopt bv, of als de motivatie weg is.
You know, I've learned something today
  woensdag 29 september 2010 @ 13:52:50 #213
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86978769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:48 schreef Flashwin het volgende:
Hebben meer mensen dit trouwens? Dat je zo rond de rennaissance periode geen zin meer hebt in de chaos en weer een nieuwe start..
Dat heb ik al sinds Civ I. :')

Ik geloof zelfs dat ik in heel Civ IV + expansions precies één pot tot aan het eind heb uitgezeten.
pi_86979060
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat heb ik al sinds Civ I. :')

Ik geloof zelfs dat ik in heel Civ IV + expansions precies één pot tot aan het eind heb uitgezeten.
Haha, inderdaad. :')

Of het gaat zo slecht dat je er geen heil meer in ziet.
Of het gaat zo goed dat het saai wordt en je wel kan voorspellen dat je gaat winnen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86980095
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Of het gaat zo goed dat het saai wordt en je wel kan voorspellen dat je gaat winnen.
Weet niet.. de potjes die ik tot nog toe gespeeld heb lopen wel enigszins zo, maar mijn 3-stad culture victorie was toch wel spannend... iedereen had grotere sterkere legers dan ik. Okee, ik had idiote bonussen voor vechten op eigen terrein en mijn steden waren héél erg sterk, maar kwa leger had ik 1 destroyer, 1 cavalry en 1 crossbow archer. Verder had ik een olifant (geen zin om up te graden zolang hij niet deelnam aan het gevecht) en 1 pikeman. Gesaved en de VS aangevallen. Kan je vertellen dat 6 destroyers, 10 infantry en 4 artillerie me flink in de pan hakte :P Dus was wel redelijk gerechtvaardigd in iedereen proberen te vriend te houden ;) Toch wel spannend toen ik in de buurt van Utopia kwam... of ze me zouden laten leven om het te vervullen :P
  woensdag 29 september 2010 @ 14:23:19 #216
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_86980096
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Ja, plus dat de beginfase gewoon het leukst is. Lekker scouten, de map blootleggen, goodie huts vinden, andere civs ontmoeten...
Later heb je al die units en steden die allemaal orders willen hebben. Precies wat Flashwin zegt: op een gegeven moment wordt de chaos gewoon te groot en wil je fris opnieuw beginnen.
pi_86980209
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja, plus dat de beginfase gewoon het leukst is. Lekker scouten, de map blootleggen, goodie huts vinden, andere civs ontmoeten...
Later heb je al die units en steden die allemaal orders willen hebben. Precies wat Flashwin zegt: op een gegeven moment wordt de chaos gewoon te groot en wil je fris opnieuw beginnen.
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :S
  woensdag 29 september 2010 @ 17:51:35 #218
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86988537
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :S
Voor civ5 kan je beter je workers deleten. Unit maintenance is hoog, en je krijg wat gold ervoor.
Wealth en research zijn in civ5 ook vrijwel nutteloos.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86991913
Ik heb daar ook last van. Late game-moeheid. Wat helpt: probeer te winnen.
pi_86994718
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef Monidique het volgende:
Ik heb daar ook last van. Late game-moeheid. Wat helpt: probeer te winnen.
Dat is het nou juist. Soms weet je van te voren al welke kant het op zal gaan.
pi_86994886
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat is het nou juist. Soms weet je van te voren al welke kant het op zal gaan.
Dan moet je een niveau pittiger.
pi_86996683
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dan moet je een niveau pittiger.
Daar zit wat in.
  woensdag 29 september 2010 @ 21:33:49 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_86998772
Ik heb nu oorlog tegen de Engelsen, met hun Range 3 Longbowmen. Hmm, lastig.
Géén kloon van tvlxd!
pi_86999307
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Even Machinery researchen en desnoods wat meer cavalry bouwen ^^ die zijn binnen no time aan de andere kant.
pi_86999666
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Als je het te simpel vindt, ga je toch op Deity spelen ofzo...

Dat gezeik altijd op nieuwe delen. Ook met elke nieuwe versie van Windows hoor je weer datzelfde gezeik :')

En bij Civ 6 ga je weer mensen krijgen die deel 5 in alles beter achten :')
Het is overigens ook niet de moeilijkheidsgraad, maar de diepgang. In deel IV moest je niet alleen een beetje bouwen en zo nu en dan een nieuwe research aanklikken, je moest je financiën per stad goed op orde hebben, opletten dat je niet te snel nieuwe steden erbij pakte want dan ging je upkeep eraan, etc etc. Nu is het zo extreem versimpeld dat het wel op de debiele consoles gericht lijkt ipv de diepgang die bij een civilisation game hoort.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')