Als je het te simpel vindt, ga je toch op Deity spelen ofzo...quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:12 schreef Plugin het volgende:
[..]
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.
Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?
Ik speelde het meestal op Prince. Civ IV dan. Civ V is naar mijn mening echt gericht om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (zoals op de consoles) en daarom is het niveau en de complexiteit flink naar beneden gehaald. Zit gewoon geen diepgang meer in.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:12 schreef Plugin het volgende:
[..]
Het is wel ergens zo, vrienden van mij die civ nooit echt speelden, vinden civ V nu helemaal te gek, ze vonden de vorige delen iets te lastig.
Op welke moeilijkheidsgraad speelde je civ IV?
Misschien komt er wat meer diepgang zodra er wat DLC's met extra content uitkomen. De vanilla Civ4 was ook niet zo uitgebreid als BTS.quote:Op woensdag 29 september 2010 06:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik speelde het meestal op Prince. Civ IV dan. Civ V is naar mijn mening echt gericht om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (zoals op de consoles) en daarom is het niveau en de complexiteit flink naar beneden gehaald. Zit gewoon geen diepgang meer in.
Om dezelfde reden dat je met de Chinezen de Statue of Liberty kunt bouwen...quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef Morex het volgende:
waarom begint engeland niet in engeland bij de earth map, terwijl er wel een plaatje komt met engeland er op... Dit is ook bij andere landen zo
Daar kun je een mod voor downloaden..dat elk volk op de Earth map zn echte startpositie heeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:56 schreef Morex het volgende:
waarom begint engeland niet in engeland bij de earth map, terwijl er wel een plaatje komt met engeland er op... Dit is ook bij andere landen zo
Dat heb ik al sinds Civ I.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:48 schreef Flashwin het volgende:
Hebben meer mensen dit trouwens? Dat je zo rond de rennaissance periode geen zin meer hebt in de chaos en weer een nieuwe start..
Haha, inderdaad.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat heb ik al sinds Civ I.
Ik geloof zelfs dat ik in heel Civ IV + expansions precies één pot tot aan het eind heb uitgezeten.
Weet niet.. de potjes die ik tot nog toe gespeeld heb lopen wel enigszins zo, maar mijn 3-stad culture victorie was toch wel spannend... iedereen had grotere sterkere legers dan ik. Okee, ik had idiote bonussen voor vechten op eigen terrein en mijn steden waren héél erg sterk, maar kwa leger had ik 1 destroyer, 1 cavalry en 1 crossbow archer. Verder had ik een olifant (geen zin om up te graden zolang hij niet deelnam aan het gevecht) en 1 pikeman. Gesaved en de VS aangevallen. Kan je vertellen dat 6 destroyers, 10 infantry en 4 artillerie me flink in de pan haktequote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.![]()
Of het gaat zo slecht dat je er geen heil meer in ziet.
Of het gaat zo goed dat het saai wordt en je wel kan voorspellen dat je gaat winnen.
Ja, plus dat de beginfase gewoon het leukst is. Lekker scouten, de map blootleggen, goodie huts vinden, andere civs ontmoeten...quote:Op woensdag 29 september 2010 13:59 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.![]()
Of het gaat zo slecht dat je er geen heil meer in ziet.
Of het gaat zo goed dat het saai wordt en je wel kan voorspellen dat je gaat winnen.
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :Squote:Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, plus dat de beginfase gewoon het leukst is. Lekker scouten, de map blootleggen, goodie huts vinden, andere civs ontmoeten...
Later heb je al die units en steden die allemaal orders willen hebben. Precies wat Flashwin zegt: op een gegeven moment wordt de chaos gewoon te groot en wil je fris opnieuw beginnen.
Voor civ5 kan je beter je workers deleten. Unit maintenance is hoog, en je krijg wat gold ervoor.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :S
Dat is het nou juist. Soms weet je van te voren al welke kant het op zal gaan.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:20 schreef Monidique het volgende:
Ik heb daar ook last van. Late game-moeheid. Wat helpt: probeer te winnen.
Dan moet je een niveau pittiger.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat is het nou juist. Soms weet je van te voren al welke kant het op zal gaan.
Daar zit wat in.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan moet je een niveau pittiger.
Even Machinery researchen en desnoods wat meer cavalry bouwen ^^ die zijn binnen no time aan de andere kant.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:26 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dan zet ik veel workers gewoon op slaap... en op een gegeven moment hebben al je steden wel genoeg gebouwen, dus op wealth of research zetten totdat je een nieuwe essentiele tech hebt. Wat ik wél vervelend vind is dat als je op een gegeven moment een flink rijk hebt, het 10 beurten duurt voordat je nieuwe units zich aan het front melden :S
Het is overigens ook niet de moeilijkheidsgraad, maar de diepgang. In deel IV moest je niet alleen een beetje bouwen en zo nu en dan een nieuwe research aanklikken, je moest je financiën per stad goed op orde hebben, opletten dat je niet te snel nieuwe steden erbij pakte want dan ging je upkeep eraan, etc etc. Nu is het zo extreem versimpeld dat het wel op de debiele consoles gericht lijkt ipv de diepgang die bij een civilisation game hoort.quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:40 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Als je het te simpel vindt, ga je toch op Deity spelen ofzo...
Dat gezeik altijd op nieuwe delen. Ook met elke nieuwe versie van Windows hoor je weer datzelfde gezeik
En bij Civ 6 ga je weer mensen krijgen die deel 5 in alles beter achten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |