abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 21:30:35 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86181696

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)

quote:
Koningin Beatrix ontvangt Rutte

` Koningin Beatrix ontvangt VVD-leider
Rutte om te spreken over de formatie.
Halverwege de avond arriveerde Rutte op
paleis Noordeinde.Eerder vandaag sprak
de koningin met haar vaste adviseurs.

Rutte adviseerde de koningin gisteren
hem te vragen een concept-regeerakkoord
te schrijven,omdat de formatie van een
rechts kabinet vrijdag was stukgelopen.
Vandaag kwam de rechtse coalitie echter
weer in beeld,omdat PVV-leider Wilders
na het vertrek van CDA-dissident Klink
weer verder wil onderhandelen.

In de Tweede Kamer zei oud-informateur
Opstelten vanmiddag dat hij chemie had
geconstateerd tussen VVD,PVV en CDA.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:31:37 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86181754
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Ik snap eerlijk gezegd die krokodillentranen voor het vorstenhuis niet. De situatie is veranderd, en nogal ingrijpend. Dan kan je wel vasthouden aan adviezen die uitgebracht zijn onwetend van de situatie van vanochtend, maar dat is verspilde tijd.

Dingen zijn veranderd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 21:31:58 #3
862 Arcee
Look closer
pi_86181781
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arcee: even iets heel anders: Waarover zei Rutte in het debat vanmiddag "mooi"? Jij reageerde daarop: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #2
Weet ik niet exact meer, maar Cohen zei het een en ander en Rutte ging er niet op in en zei alleen "Mooi".
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86181872
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:34:14 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86181920
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_86182032
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...
Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:37:16 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182105
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.
Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:37:57 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86182145
Niet weer die standjes, Van Der Vlies is weg :P
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:40:11 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182252
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef eriksd het volgende:
Niet weer die standjes, Van Der Vlies is weg :P
Wat DAT betreft is dat wel jammer :P
pi_86182293
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
pi_86182329
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86182463
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.

Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
pi_86182515
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
Dat zou lachen zijn _O-
pi_86182546
ghehe, het zou het circus wel compleet maken :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:46:17 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182570
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet.. ;)
pi_86182586
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef nikk het volgende:
Ach, links Nederland had tenminste een goed weekend. :P
Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoor :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:46:47 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182599
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.

Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
:Y
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:47:21 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182628
quote:
Zou idd hilarisch zijn.. _O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:47:44 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182641
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoor :P
Ja, zaterdag... ;)
pi_86182658
CDA raadsleden verdeeld over coalitie

quote:
Slechts 36 procent van de vierhonderd raadsleden die reageerden, is voorstander van een rechts kabinet, aldus de peiling. Een kwart ziet het liefst een coalitie zonder de PVV en een derde vindt dat het CDA helemaal niet meer moet regeren.
Gaat nog spannend worden, dat congres.
pi_86182666
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet.. ;)
Idd. Ik denk dat achter de schermen Beatrix dat best kan doen (zonder dat het haar beschadigd bedoel ik ).
Zij kan ook wat verder vooruitkijken dan de heren en dames politici. Als je naar de informatie tot nog toe bekijkt, dan is het net een kleuterklasje :{ Daar mag ze best wat van zeggen imo.
pi_86182703
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
pi_86182750
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
om ff mijn bericht op de FP aan te halen:
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]

Is dat zo? Hoewel ik het debat heb gemist, heb ik wel een korte samenvatting gezien. Rutte zei daarin dat Opstelten ontslag heeft genomen als informateur.

Als dit klopt, moet Trix een nieuwe aanwijzen. Ze heeft hier (als enige) beslissingsbevoegdheid in. Ze kan dus, als ze echt een andere koers wil, domweg iemand aanwijzen die die andere koers gaat varen.

Ik zal me kapot lachen als Roemer de nieuwe informateur wordt _O-
pi_86182803
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Jud1th het volgende:
CDA raadsleden verdeeld over coalitie
[..]

Gaat nog spannend worden, dat congres.
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door, en daar kunnen we allemaal van meegenieten.
En ik dat dat als het kabinet er komt, dat de discussie in het CDA ook nog gewoon doorgaat en dat effect heeft op de provinciale verkiezingen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:51:56 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182845
quote:

[..]

Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden? ;)
pi_86182858
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:50 schreef Wombcat het volgende:
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door,
Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.
pi_86182932
quote:

[..]

Als Beatrix tegen Rutte zegt dat 'ie zich wat anders moet gedragen (ik zeg het wat gechargeerd) als 'ie minister-president is, heeft ze natuurlijk nog niet automatische een te grote rol in het democratische proces en, veel belangrijker, weten we niet wat daar gezegd is.
Oftewel: als Beatrix Rutte bij wijze van spreken een half uurtje in de hoek zet om zijn zonden te overdenken (ik chargeer nog wat verder), dan komen we daar niet snel achter. Het blijft dus speculeren.
pi_86183290
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:52 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.
Lijkt me ook. Het rommelt in het CDA, dat is niet zomaar weg.
Daarnaast moeten ze ook de lijsten voor de provinciale verkiezingen (en de Eerste Kamer) opstellen. Dat gaat ook nog leuke discussies binnen de partij opleveren. Het ziet er nl. (voor mij als buitenstaander) naar uit dat Verhagen en co. koste wat het kost hun zin willen doordrijven. Dat kan wel eens op weerstand stuiten. Hoe gaat men daar intern mee om, en hoe gaat men dan de lijsten samenstellen? Als er een belangrijke weerstand binnen het CDA is tegen een kabinet met de PVV, krijgen ze dan de lijsten zo samengesteld dat de Eerste Kamer geen probleem gaat vormen? Je moet namelijk niet hebben dat een deel van de leden van provinciale staten op een 'verkeerde' kandidaat stemmen (dat kan dan een dissident zijn of zelfs iemand van een andere partij).

En dat dan nog even afgezien van de vraag of Wilders het voor elkaar krijgt om in alle provincies een lijst op te stellen, anders kan het kabinet het sowieso al wel schudden voor een meerderheid in de Eerste Kamer.

De meerderheid van rechts is al krap en er hoeft niet veel mis te gaan bij de provinciale verkiezingen om er voor te zorgen dat het kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft.

Volgens mij zitten er nogal wat haken en ogen aan dit kabinet.
pi_86184119
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:00 schreef Wombcat het volgende:
En dat dan nog even afgezien van de vraag of Wilders het voor elkaar krijgt om in alle provincies een lijst op te stellen, anders kan het kabinet het sowieso al wel schudden voor een meerderheid in de Eerste Kamer.
Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaat bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.
pi_86184291
quote:
:D _O-
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86184375
Het CDA heeft inderdaad nogal een uitdaging voor zich :)
pi_86184378
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:16 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaan bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.
Het is sowieso de vraag of een dergelijk stemadvies opgevolgd wordt.
En ook of de effecten van de bezuinigingen al merkbaar zijn.

In het algemeen zie je dat het draagvlak van een kabinet afneemt als ze eenmaal aan het regeren zijn. En aangezien de meerderheid nu erg krap is, is het maar de vraag of ze die meerderheid kunnen houden. (Sterker nog, op basis van het aantal stemmen hébben ze niet eens een meerderheid, dus een kleine verschuiving kan al funest zijn).
Mijn punt is vooral dat er maar heel weinig mis hoeft te gaan (vanuit het oogpunt van een rechts kabinet bekeken) of je hebt geen meerderheid in de Eerste Kamer.
En het zou de eerste keer zijn dat een kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft. Kortom: ze nemen nogal een risico.
pi_86184461
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden? ;)
Ik begrijp je misschien verkeerd door de smiley, maar de gesprekken hoeven niet openbaar te zijn om een indruk te wekken. Als ze Rutte nu terugkrabbeld na contact met de Koningin kan iedereen invullen dat zij hem heeft teruggefloten en is de schade gedaan.
pi_86185486
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De koningin gaat absoluut een stevig woordje wisselen met Rutte. Hij zit niet voor niets al bijna 2 uur bij de koningin!

Maar Beatrix is zeker een strenge vrouw met een duidelijke en dominante mening, zo heb ik ooit een "Andere Tijden" gezien die ging over de grenzen die de koningin opzocht in haar parlementaire en onafhankelijke verantwoordelijkheid. Zo heeft zij in de jaren 80 weleens met de premier destijds gebeld dat die niet zo gek moest zijn om een bepaalde plan door te laten gaan. De exacte context weet ik helaas niet meer, maar ik zal proberen dat programma op te zoeken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86185742
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: ze nemen nogal een risico.
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.

Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
pi_86185817
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak. Bovendien zal ze veel waarde hechten aan haar eed als koningin.
pi_86185836
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.

Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.
pi_86185991
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak.
Absoluut. Zo is hij overigena altijd al geweest. Maar wat betreft "premier van alle Nederlanders" maakte hij afgelopen vrijdag al een enorme fout door het te hebben over een regeerakkoord waar rechts Nederland zijn vingers bij zou aflikken. Beter had hij zich niet tot dergelijke uitspraken laten verleiden.

Tekenend vond ik ook hoe hij zich vanmiddag er makkelijk vanaf wilde maken in het debat, en hij de vragen die hem gesteld werden in de eerste termijn niet eens had opgeschreven en dus aan Halsema moest vragen of ze haar vragen nog een keer wilde herhalen. :N
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86186155
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:

[..]

De VVD heeft zich gecommitteerd aan een rechts kabinet. Hoewel ik dat van een liberale partij niet zo begrijp, is de VVD allang niet meer liberaal en wil de achterban kennelijk niets liever dan samenwerken met Wilders.

Van het CDA snap ik het niet zo. Gezien de discussie in de partij zit het daar nog steeds niet lekker. En als die discussie doorgaat, dan keert de aanhang zich af van het CDA en kan het wel eens einde CDA betekenen. Of dan toch een voorlopig einde als machtsblok in het midden waar je niet omheen kunt.
pi_86186315
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef RvLaak het volgende:
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.
Ja, zijn eerste reactie dat er nog 2 dissidenten zijn lijkt er ook al op te wijzen dat hij helemaal niet zo happig was om er weer in te stappen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:04:27 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86186687
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak. Bovendien zal ze veel waarde hechten aan haar eed als koningin.
BEETJE arrogant???? _O- _O- _O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:08:09 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86186878
Rutte zit nu al bij 2 1/2 uur bij de koningin...
Of is 'm via de achterdeur gesmeerd ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:10:52 #43
132191 -jos-
Money=Power
pi_86186999
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86187023
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rutte zit nu al bij 2 1/2 uur bij de koningin...
Of is 'm via de achterdeur gesmeerd ;)
Da's een flink gesprek dan. :o
Of zouden ze de vlaai van Wilders niet wegkrijgen? :P
pi_86187031
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
|:(
pi_86187051
quote:
Huh? Beetje raar.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:12:32 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187075
quote:
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:13:01 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187099
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

|:(
_O- _O- _O- De Drie moeten dus nog even hun keutel inhouden... Minstens een dag..
pi_86187101
Eigenlijk had de koningin nu gewoon ballen moeten tonen en Rutte als formateur aanwijzen voor een rechts kabinet. Laat 'ie het maar waarmaken.
pi_86187119
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Huh? Beetje raar.
Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wilders :P.
pi_86187130
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk had de koningin nu gewoon ballen moeten tonen en Rutte als formateur aanwijzen voor een rechts kabinet. Laat 'ie het maar waarmaken.
Maar dat wil ze dus niet...
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:13:44 #52
132191 -jos-
Money=Power
pi_86187131
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_Tjeenk_Willink.html

Dikke vinger van Bea aan Rutte en Wilders dus _O-
pi_86187132
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
Waarom goede keuze? Als die drie samen willen hou je het toch niet tegen. Dan is een vertraging ook niet zinvol.
pi_86187174
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:

:')

Als het ANP een beetje opschiet, knal ik een linkje daar naartoe in het bericht :D
pi_86187201
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wilders :P.
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.
Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
pi_86187246
quote:

_O-
pi_86187256
Vreemde keuze, nu moet een PvdA'er de informatie met deze drie partijen leiden :?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:16:20 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187258
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
Ach, vind het wel leuk dat ze iig nog éven op hun neus kijken... Waren erg arro.. :D
pi_86187273
Beatrix _O_
pi_86187277
Ik denk dat de koningin eigenlijk geen stabiele kabinet ziet in VVD-CDA met gedoogsteun van PVV. En ze wil het de arrogante drie wellicht niet te makkelijk maken. Plus dat ze misschien persoonlijk vindt dat het voorgenomen kabinet in strijd is met haar eed.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:17:10 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187293
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemde keuze, nu moet een PvdA'er de informatie met deze drie partijen leiden :?
Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...
pi_86187348
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Beatrix _O_
pi_86187351
Bijzonder, ze heeft dus wel een TV.
pi_86187358
Ze heeft toch zo'n twee uur gepraat met Rutte?
pi_86187364
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...
Om vervolgens CDA-PvdA-SP-GL te gaan formeren :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:18:30 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187366
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Beatrix _O_
De majesteit laat niet met zich dollen. En terecht.
pi_86187385
Nu gaat het er ook bij P&W over.
pi_86187399
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 23:19:17 ]
pi_86187415
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar heb je ook een punt hoor :)
pi_86187420
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Nu gaat het er ook bij P&W over.
linkje naar stream?
pi_86187421
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de koningin eigenlijk geen stabiele kabinet ziet in VVD-CDA met gedoogsteun van PVV. En ze wil het de arrogante drie wellicht niet te makkelijk maken. Plus dat ze misschien persoonlijk vindt dat het voorgenomen kabinet in strijd is met haar eed.
Ik zie er ook geen stabiel kabinet in. Maar als Rutte en Verhagen niets anders willen (en daar lijkt het op), dan blijven ze toch daarop aansturen.

Nu gaat Tjeenk Willink dus weer iedereen langs. Komt dan eind van de week tot de conclusie dat een rechts kabinet de meest logische oplossing is en volgende week gaan ze verder onderhandelen. Begin dan gewoon morgen, zou ik zeggen.
pi_86187438
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

linkje naar stream?
http://pauwenwitteman.var(...)liveplayer-penw.html
pi_86187441
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, daar is Tjeenk Willink niet voor nodig.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:19:54 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187445
quote:

[..]

Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
pi_86187446
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Oh ja, klopt. Dat was ik even vergeten ;)
pi_86187471
Achterlijk dit, ingaan tegen de meerderheid van de kamer. Onbegrijpelijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_86187503
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Bijzonder, ze heeft dus wel een TV.
Ze heeft denk ik zelfs een computer en een mobiele telefoon. :o
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:21:04 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187515
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, niks mis mee.
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.
pi_86187563
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar heb je ook een punt hoor :)
Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:
1. er komt een rechts kabinet.
2. Rutte en Verhagen gaan op hun bek en verdwijnen van het toneel.

Dus ik zeg: maak Rutte formateur. Die wil zo graag. Laat 't 'm maar doen.
pi_86187574
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar. ;)
pi_86187592
quote:

[..]

Ze zal inderdaad wel iemand zoeken die wat verder kan kijken dan enkel de partijpolitiek.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:22:41 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187599
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Meer zelfs.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..

Want het is en blijft natuurlijk onvermijdelijk dat De Drie verder gaan onderhandelen als ze dat willen.. Maar ze worden door deze stap gedwongen even een pas op de plaats te doen ^O^

*LES*
pi_86187602
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
Voornamelijk PVV, die andere 2 wilde sowieso al verder
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:22:53 #84
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187611
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
Bis bis bis
pi_86187635
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar. ;)
Alleen als er verslagen van gemaakt worden. Wat ik niet echt verwacht.
pi_86187636
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:23:20 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187640
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:

[..]

^O^ _O_
pi_86187643
quote:
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp :N
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:23:24 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187644
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:
1. er komt een rechts kabinet.
2. Rutte en Verhagen gaan op hun bek en verdwijnen van het toneel.

Dus ik zeg: maak Rutte formateur. Die wil zo graag. Laat 't 'm maar doen.
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
pi_86187655
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..

Want het is en blijft natuurlijk onvermijdelijk dat De Drie verder gaan onderhandelen als ze dat willen.. Maar ze worden door deze stap gedwongen even een pas op de plaats te doen ^O^

*LES*
Wordt tijd dat ze met pensioen gaat dan :)
pi_86187657
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
Trix links :') _O-
pi_86187682
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad..
Idd. Dat is wel duidelijk.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:24:13 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187698
quote:

[..]

Ik ook niet. Maar prachtig is het wél :Y
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 23:24:18 #94
862 Arcee
Look closer
pi_86187703
quote:

Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.

In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
pi_86187708
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp :N
Klopt, het werd even snel besproken, was bij hun ook maar net bekend. Zometeen gaan ze er over verder.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:24:41 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187725
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
pi_86187731
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:25:12 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187760
Ik snap de zet ook niet zo. Een PvdA figuur en een rechts blok.
Bis bis bis
pi_86187764
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
Dat is zelden vertoond idd.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:25:42 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187790
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef remlof het volgende:

[..]

En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.
Bis bis bis
pi_86187801
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
Hej. Niet alles over één kam scheren. Ik ben links en ik vind dat ze het anders had moeten doen o|O
pi_86187838
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
Tjeenk Willink is niet echt een PvdA-figuur hoor. Hij is lid, maar daar blijft het dan ook bij.
pi_86187853
quote:

[..]

Maar ze heeft wel een parlementaire verantwoordelijkheid waaraan ze zich heeft te houden.
pi_86187854
quote:
Ach er is net een maand verspild aan het kijken hoe extreem-rechts een plaatsje in ons landsbestuur kan krijgen. Dan doet een weekje meer of minder er ook niet toe...
pi_86187858
quote:
En de rechterflank in ene zo anti is...

Heerlijk dat preken voor eigen kerk, niet? Ik geniet er iig wel van :+

PS: ik ben nog immer tegen de monarchie, maar het is nu eenmaal het systeem dat we hebben.
pi_86187859
quote:

[..]

Tjeenk Willink is in eerste plaats de vice-president van de Raad van State. Hij zou als onafhankelijk moeten worden gezien, maar dat lukt niet helemaal tot nu toe. Rutte en Verhagen zullen bedrukt zijn, maar zeggen zich te scharen achter de keuze van Beatrix. Wilders zal wel stennis schoppen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:27:13 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187876
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Trix links :') _O-
Je weet toch: ALLES wat "rechts"niet bevalt is "links"....

Sorry hoor eriksd, maar dat sloeg idd echt nergens op..
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:27:18 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187883
quote:
Ik sta voor alles dat bijdraagt aan het behouden van onze democratie en grondrechten.
pi_86187884
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tjeenk Willink is niet echt een PvdA-figuur hoor. Hij is lid, maar daar blijft het dan ook bij.
Maak dat Wilders maar eens wijs :+
pi_86187907
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.

In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
Tsja....als de hoofdrolspelers elke dag iets anders zeggen en willen, dan is het wel handig om even rustig te inventariseren. Morgen vinden Wilders en Rutte mss weer heel iets anders, dus tijd dat men even wat tot rust komt en wat minder gaat draaien.
pi_86187910
quote:

[..]

Zeker wel. De grondwet is democratisch gelegitimeerd. Hierin staat de rol van Trix beschreven.
pi_86187912
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

In principe kan 'ie ook morgenochtend 15 minuten met Rutte, Wilders en Verhagen (elk afzonderlijk) praten en dan een verslagje typen idd.
Als 'ie om 9 uur begint, heeft ze dan het verslag tegen 11 uur :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:28:37 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187957
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:26 schreef Jojoke het volgende:
Wilders zal wel stennis schoppen.
Hoe meer hoe beter, dan kan Verhagen straks wel inpakken, want dat gaat z'n achterban niet pikken.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:28:57 #114
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86187969
Nou, een andere invulling van het koningschap zal er als Wim-Lex beëdigd wordt wel doorkomen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:29:05 #115
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187977
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je weet toch: ALLES wat "rechts"niet bevalt is "links"....

Sorry hoor eriksd, maar dat sloeg idd echt nergens op..
Beatrix is van oudsher centrumlinks.

En over dat preken voor eigen parochie: ik was al ruim voor verkiezingen, zelfs al voor de val van dit kabinet tegen de rol van het koningshuis in het formatieproces. Dat is zelfs na te trekken hier :D
Bis bis bis
pi_86188001
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

En over dat preken voor eigen parochie: ik was al ruim voor verkiezingen, zelfs al voor de val van dit kabinet tegen de rol van het koningshuis in het formatieproces. Dat is zelfs na te trekken hier :D
Knap dat je dat weet. :')
pi_86188003
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In principe kan 'ie ook morgenochtend 15 minuten met Rutte, Wilders en Verhagen (elk afzonderlijk) praten en dan een verslagje typen idd.
Als 'ie om 9 uur begint, heeft ze dan het verslag tegen 11 uur :)
Dan ga je er vanuit dat ze morgen hetzelfde zeggen als vandaag....daar zou ik niet teveel geld op inzetten, gezien de afgelopen weken.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:29:58 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_86188012
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan was Juliana zeker stalinistisch? _O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:30:06 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86188021
quote:
Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen.. Ze laat ze even een pas op de plaats maken, terwijl ze nu alleen maar dóór willen..

Want de onderhandelingen op rechts gaan natuurlijk gewoon door ná deze snelle informatieronde..
pi_86188040
Ik denk dat Wilders Balkenende nog wel laat opdraven om uitleg te geven over de stappen van de koningin. :P
pi_86188048
quote:
Het is denk ik meer een kwestie van zorgvuldigheid. Formatieonderhandelingen zijn een serieuze zaak. Wanneer partijen de ene dag dit roepen en de volgende dag opeens weer met iets anders komen, kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking. Dat moet een informateur nu even goed uitzoeken in een korte ronde (want dat oordeel moet en kan de koningin niet geven) en vervolgens kunnen de onderhandelingen weer verder, vermoed ik.
pi_86188070
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ze heeft denk ik zelfs een computer en een mobiele telefoon. :o
:P :s)
pi_86188075
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan was Juliana zeker stalinistisch? _O-
Het zou zomaar kunnen. :{
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:31:30 #124
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86188099
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen..
Ja, want als 'baddest bitch in town' moet Bea voor haar reputatie waken hé. :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:31:36 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_86188109
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat Wilders Balkenende nog wel laat opdraven om uitleg te geven over de stappen van de koningin. :P
Moet ie vooral doen, dan hoeft ie niet eens naar New York zaterdag om alles te laten klappen :')
pi_86188113
quote:

[..]

Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen.. Ze laat ze even een pas op de plaats maken, terwijl ze nu alleen maar dóór willen..

Want de onderhandelingen op rechts gaan natuurlijk gewoon door ná deze snelle informatieronde..
Ze kunnen zelfs doorgaan tijdens deze informatieronde. Er is weinig dat Rutte, Wilders en Verhagen tegenhoudt om met zijn drieën in een kamertje te gaan zitten.
pi_86188168
quote:
Wilders is in staat om de koningin op te willen laten draven om hem uitleg te geven.
pi_86188172
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Toad het volgende:

[..]
kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking.
Daar zou ik me nu totaal geen vragen over stellen. Volgens mij is overduidelijk dat deze samenwerking instabiel is :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:32:47 #129
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188181
quote:

[..]

Nogmaals: wat een signaal ook. Echt, ik zou sidderen.
Bis bis bis
pi_86188191
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wilders is in staat om de koningin op te willen laten draven om hem uitleg te geven.
Tof, weer een rel :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:33:32 #131
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188216
Ik zie Wilders JP wel ter verantwoording roepen binnenkort.

Tenzij hij verstandig is en het CDA niet tegen de schenen wil schoppen.
Bis bis bis
pi_86188223
quote:

[..]

Dat kan niet. ;) De koning is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk.
pi_86188266
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze kunnen zelfs doorgaan tijdens deze informatieronde. Er is weinig dat Rutte, Wilders en Verhagen tegenhoudt om met zijn drieën in een kamertje te gaan zitten.
Tuurlijk komt er nu een akkoord tussen die drie, maar het zal niet lang standhouden. Daar heb ik de politiek de afgelopen 15 jaar te goed voor gevolgd.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:34:51 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188294
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Tuurlijk komt er nu een akkoord tussen die drie, maar het zal niet lang standhouden. Daar heb ik de politiek de afgelopen 15 jaar te goed voor gevolgd.
Zegt ook zo lekker veel over de toekomst.
Bis bis bis
  † In Memoriam † dinsdag 7 september 2010 @ 23:34:55 #135
230491 Zith
pls tip
pi_86188297
Mensen die zeuren op de Koningin :')

Heb er niets mee als liberaal (lees: niet VVDer), maar ze volgt gewoon procedure: ze kreeg adviezen en op basis daarvan stelt ze iemand aan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:35:12 #136
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86188311
quote:
Dat lijkt me een compleet zinloze stap; het enige wat je doet is Balkenende in een lastig parket brengen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:35:16 #137
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_86188320
Cohen was weer een drama vandaag. Probeerde Rutte en Wilders aan te vallen maar ging zoals gewoonlijk weer hopeloos de mist in. Wat is dat toch voor een rare politicus? Hij komt zo keurig, net en eerlijk over maar daar win je echt de oorlog niet mee.
pi_86188329
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

In de politiek herhaalt de geschiedenis zich maar al te vaak.
pi_86188343
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me een compleet zinloze stap; het enige wat je doet is Balkenende in een lastig parket brengen.
Lijkt me dus typisch iets voor Wilders :Y
pi_86188348
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat kan niet. ;) De koning is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk.
Duh....je gelooft toch niet dat Wilders zich druk maakt om dat soort achterlijke grondwetten?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:36:10 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86188360
quote:

[..]

Lijkt me een strak plan, dan is het circus compleet... _O-
pi_86188379
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

In de politiek herhaalt de geschiedenis zich maar al te vaak.
Zeker omdat er van het verleden niet geleerd wordt.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:36:57 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86188404
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Duh....je gelooft toch niet dat Wilders zich druk maakt om dat soort achterlijke grondwetten?
_O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:37:02 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188415
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef voice-over het volgende:
Cohen was weer een drama vandaag. Probeerde Rutte en Wilders aan te vallen maar ging zoals gewoonlijk weer hopeloos de mist in. Wat is dat toch voor een rare politicus? Hij komt zo keurig, net en eerlijk over maar daar win je echt de oorlog niet mee.
Hij komt te vriendelijk over inderdaad. Meer iemand voor Vak-K dan de kamer.
Bis bis bis
pi_86188428
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, tof, dan zit je een week later met een republiek.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:37:27 #146
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86188435
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Lijkt me dus typisch iets voor Wilders :Y
Nee, niet bepaald. Of hij op lange termijn een vruchtbare strategie volgt, valt nog te bezien, maar dergelijke tactische blunders zijn toch bijzonder zeldzaam bij Wilders.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:37:36 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_86188444
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Och, het zou niet het eerste Grondwetsartikel zijn waar Wilders maling aan heeft.
pi_86188453
[edit]
Hebben ze verdomme mijn bericht verwijdert :(
[/edit]

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 23:38:53 ]
pi_86188462
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij zal wel moeten want de koningin gaat zich echt niet in de kamer wagen.
pi_86188466
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wél na zijn 9/11speech, want die is belangrijker dan de formatie en Beatrix moet haar plek natuurlijk wel kennen....mastodont die ze is!
pi_86188543
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hij zal wel moeten want de koningin gaat zich echt niet in de kamer wagen.
Als de koningin zich als dissidente op wil stellen, dan weet ze wat haar te wachten staat....
pi_86188545
Beatrix is toch al ver over haar pensioenleeftijd, dus als het misgaat vanwege deze stap dan neemt Willem gewoon het stokje over. Ze zal proberen haar eed zoveel mogelijk te bewaren tot dat moment. De Oranjes hebben in machtskwesties als deze vaak het gelijk aan hun zijde gehad (anders leiden ze Nederland niet al ruim 400 jaar) dus ik neem aan dat ook deze Oranje wat verder kijkt dan de politieke neuzen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:39:35 #153
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86188560
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef freako het volgende:

[..]

Och, het zou niet het eerste Grondwetsartikel zijn waar Wilders maling aan heeft.
De Grondwet én het Koningshuis schofferen; dat moet bijna wel rumoer binnen reformatorische kringen veroorzaken.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:40:09 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_86188586
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef RvLaak het volgende:
[edit]
Hebben ze verdomme mijn bericht verwijdert :(
[/edit]
Omdat Beatrix wil advies van Tjeenk Willink
pi_86188588
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als de koningin zich als dissidente op wil stellen, dan weet ze wat haar te wachten staat....
Wat verwacht je? Dat Wilders zijn lijfwachten opdracht geeft om de koningin in de kamer af te leveren? :')
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:40:15 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188589
Wat een zooitje weer.
Bis bis bis
pi_86188598
quote:
:P

Maar mijn plaatje :'(
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:40:28 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86188599
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, tof, dan zit je een week later met een republiek.
Ja? Ken je de procedure voor een Grondwetswijziging?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:40:56 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_86188620
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

:P

Maar mijn plaatje :'(
Post die hier maar dan :*
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:41:12 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188632
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik meen dat haar invloed op het formatieproces een staatsrechtelijke gewoonte is. 1 motie en dat is voorbij.
Bis bis bis
pi_86188647
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken natuurlijk.
pi_86188648
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Post die hier maar dan :*
Ging vooral om het onderschrift ;). Subtiele sneer @ Wilders... Check maar ff in DPS ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:41:31 #163
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86188649
Als Tjeenk Willink wéér Paars+ adviseert dan verhuis ik.

Wees gerust, binnen de landsgrenzen.
pi_86188656
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat verwacht je? Dat Wilders zijn lijfwachten opdracht geeft om de koningin in de kamer af te leveren? :')
Ik dacht meer aan een vakkundige eliminatie a la Klink. :7
pi_86188673
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verhagen kan haar niet onder druk zetten in zijn martelkamertje. Hij is nog wel haar minister van Buitenlandse Zaken. Interessante tijden zijn het.
pi_86188688
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik meen dat haar invloed op het formatieproces een staatsrechtelijke gewoonte is. 1 motie en dat is voorbij.
Uhm, nee. Zoals ik al eerder zei is de rol van Trix vastgelegd in de grondwet. Deze kan niet met "een simpele motie" verandert worden.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:42:41 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86188707
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef Morendo het volgende:
Als Tjeenk Willink wéér Paars+ adviseert dan verhuis ik.

Wees gerust, binnen de landsgrenzen.
Noem je dat een geruststelling??? ;)
pi_86188708
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef Jojoke het volgende:
Interessante tijden zijn het.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:42:42 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_86188710
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:39 schreef Jojoke het volgende:
Beatrix is toch al ver over haar pensioenleeftijd, dus als het misgaat vanwege deze stap dan neemt Willem gewoon het stokje over. Ze zal proberen haar eed zoveel mogelijk de bewaren tot dat moment. De Oranjes hebben in machtskwesties als deze vaak het gelijk aan hun zijde gehad (anders leiden ze Nederland niet al ruim 400 jaar) dus ik neem aan dat ook deze Oranje wat verder kijkt dan de politieke neuzen.
Dat speelt ook mee denk ik, Beatrix bereidt haar abdicatie voor maar dat zal ze niet willen doen als er een dubieus minderheidskabinet met gedoogsteun van extreemrechts aan de macht is in Nederland.
pi_86188741
quote:

[..]

Volgens mij klopt dat wel zo'n beetje. Ik denk dat Beatrix haar bevoegdheden te buiten gaat met deze benoeming.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:44:31 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188786
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Uhm, nee. Zoals ik al eerder zei is de rol van Trix vastgelegd in de grondwet. Deze kan niet met "een simpele motie" verandert worden.
Het proces van (in)formateurs niet.
Bis bis bis
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:44:39 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86188791
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat Beatrix haar bevoegdheden te buiten gaat met deze benoeming.
Nee, want Tjeenk Willink doet slecht een korte informatieronde vooralsnog.. En dat valt prima te verdedigen na alle commotie de afgelopen dagen..
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:45:01 #173
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_86188808
Een tussenstap.

Nu kunnen CDA VVD en PVV weer het Deense model adviseren en krijgen we Opstelten weer als informateur. :P
pi_86188815
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het proces van (in)formateurs niet.
Sterker nog, volgens mij is dat helemaal niet vastgelegd.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:45:42 #175
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86188837
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat wel zo'n beetje. Ik denk dat Beatrix haar bevoegdheden te buiten gaat met deze benoeming.
Denk het niet, maar sowieso dient haar rol in het (in)formatieproces danig beperkt te worden. Want wat vanavond gebeurde is gewoon bananenrepubliek waardig, in Zimbabwe lachen ze hierom.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:45:44 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188839
Daarom. Ik vind dat om te beginnen dat een zaak van de kamer is/ moet worden.
Bis bis bis
pi_86188866
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Sterker nog, volgens mij is dat helemaal niet vastgelegd.
Er is idd helemaal niets vastgelegd.
pi_86188872
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef eriksd het volgende:
Daarom. Ik vind dat om te beginnen dat een zaak van de kamer is/ moet worden.
Dan was er dus al een andere informateur geweest & Klink pas na die motie het CDA uit getrapt ;)
pi_86188906
Ik snap die kritiek op de Koningin niet zo goed. Ze heeft de adviezen aangehoord en ze heeft dit besloten. Prima toch. Rechts komt er heus wel hoor, maar er wordt gewoon een zorgvuldige stap genomen.

Steeds maar weer over de spelregels beginnen, terwijl we middenin het spel zitten. :{ Prima als je de regels voor formaties verandert, maar hou je nu gewoon aan de procedure. Of dat nou op papier staat, of niet.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:47:25 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86188907
Everbody loves Maxime.
Bis bis bis
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:48:36 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86188957
quote:

[..]

Het klopt dat de rol van de Koningin in de formatie nergens is gecodeerd, maar ik zie niet in hoe je de huidige situatie met een motie zou willen veranderen.
pi_86188974
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Toad het volgende:

[..]

Het is denk ik meer een kwestie van zorgvuldigheid. Formatieonderhandelingen zijn een serieuze zaak. Wanneer partijen de ene dag dit roepen en de volgende dag opeens weer met iets anders komen, kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking. Dat moet een informateur nu even goed uitzoeken in een korte ronde (want dat oordeel moet en kan de koningin niet geven) en vervolgens kunnen de onderhandelingen weer verder, vermoed ik.
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.
pi_86188997
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:47 schreef eriksd het volgende:
Everbody loves Maxime.
Femke fikt het idd ff vakkundig af tot op zijn veters :D
pi_86189030
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd (ik weet niet wat Rutte vanavond tegen Beatrix heeft gezegd).

En Beatrix heeft ook nog andere adviseurs.
pi_86189063
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd.

De SP zal ook zeker iets anders hebben geadviseerd. De PvdA ook... De CU ook...

Je punt?
pi_86189073
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:47 schreef Toad het volgende:
Ik snap die kritiek op de Koningin niet zo goed. Ze heeft de adviezen aangehoord en ze heeft dit besloten. Prima toch. Rechts komt er heus wel hoor, maar wordt gewoon een zorgvuldige stap genomen.
Men heeft haast....dat zie je het beste aan Rutte die van alles roept en niks waar kan maken en een dag later weer heel iets anders roept. Geen geduld. Kabinet moet er voor 1 juli zijn, hij gaat wel even iets schrijven en hij raast maar door ....een ADHD-er is er niets bij....beseft niet dat dingen tijd nodig hebben en dat je best eerst even na mag denken voordat je weer een woordendiarree er uit gooit die je niet waar kan maken.
pi_86189099
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De SP zal ook zeker iets anders hebben geadviseerd. De PvdA ook... De CU ook...

Je punt?
Er is geen meerderheid die aan de Koningin geadviseerd heeft om de onderhandelingen over rechts te hervatten. Fijn dat Wilders zich een dag later bedenkt, maar dan moet hij dat maar aan Tjeenk Willink uitleggen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:51:30 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189121
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze heeft geen andere mening, Tjeenk Willink moet alleen "zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de stand van zaken in de kabinetsformatie"!!!

Waarom doet iedereen alsof ze Job Cohen heeft benoemd?? Ze heeft gewoon een tussenstap gezet... Zo dramatisch is het allemaal niet hoor... ;)
pi_86189150
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Men heeft haast....dat zie je het beste aan Rutte die van alles roept en niks waar kan maken en een dag later weer heel iets anders roept. Geen geduld. Kabinet moet er voor 1 juli zijn, hij gaat wel even iets schrijven en hij raast maar door ....een ADHD-er is er niets bij....beseft niet dat dingen tijd nodig hebben en dat je best eerst even na mag denken voordat je weer een woordendiarree er uit gooit die je niet waar kan maken.
Rutte raast idd maar door zonder na te denken.
Juist vandaar mijn gedachte: "zet 'm dan maar voor het blok." Hij gaat namelijk toch niet van gedachten veranderen, dus laat 'm 't maar waarmaken. Of van het toneel verdwijnen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:52:29 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_86189155
Beatrix had trouwens Lubbers al moeten terugfluiten toen ie aankwam met een minderheidskabinet zonder genoeg steun in de Eerste Kamer toen zijn opdracht was de mogelijkheden van een kabinet met "met vruchtbare samenwerking in de Staten Generaal" te onderzoeken.

Dat ze dat niet gedaan heeft wreekt zich nu.
pi_86189166
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:49 schreef Toad het volgende:

[..]

Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd (ik weet niet wat Rutte vanavond tegen Beatrix heeft gezegd).

Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.

Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
pi_86189208
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze heeft geen andere mening, Tjeenk Willink moet alleen "zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de stand van zaken in de kabinetsformatie"!!!

Waarom doet iedereen alsof ze Job Cohen heeft benoemd?? Ze heeft gewoon een tussenstap gezet... Zo dramatisch is het allemaal niet hoor... ;)
Het probleem is dat ze (Rutte, Verhagen, Wilders) eerst met de koningin gaan praten en dan een dag later in de TK iets anders zeggen. Tsja, wat moet je daar nu mee...
pi_86189230
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.

Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
Nergens blijkt de mening van Trix uit. Wij interpreteren deze actie als zodanig ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:54:31 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189247
quote:

[..]

NOGMAALS:

Waarom doet iedereen alsof ze Job Cohen heeft benoemd?? Ze heeft gewoon een tussenstap gezet... Zo dramatisch is het allemaal niet hoor... ;) Niks constitutionele crisis :N
pi_86189252
quote:

[..]

Probleem is dat de meerderheid in de Tweede Kamer tegen de koningin iets anders gezegd heeft dan ze een dag later in de Kamer gezegd hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
pi_86189268
quote:

[..]

Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is.
Dat weet je helemaal niet?
pi_86189277
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tja het is natuurlijk per definitie een instabiel experiment. Zoveel is nu wel zeker :).
pi_86189284
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef Toad het volgende:

[..]

Er is geen meerderheid die aan de Koningin geadviseerd heeft om de onderhandelingen over rechts te hervatten. Fijn dat Wilders zich een dag later bedenkt, maar dan moet hij dat maar aan Tjeenk Willink uitleggen.
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:55:51 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189308
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.
Kun je niet lezen ofzo??
pi_86189315
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, er is tijdens die vergadering niets besloten. En er wordt niet algemeen verkend.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:56:02 #201
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_86189325
Paranoia hier zeg. _O-

Toad maakt een prima punt, met als gevolg dat we nu een pas op de plaats maken totdat er een kamermeerderheid is gevonden die met elkaar wilt informeren.
Meer moet je er niet achter zoeken denk ik.
pi_86189337
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Probleem is dat de meerderheid in de Tweede Kamer tegen de koningin iets anders gezegd heeft dan ze een dag later in de Kamer gezegd hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.
pi_86189367
De kern van het probleem is dit:
quote:
Dinsdagochtend verklaarde PVV-leider Geert Wilders dat hij bereid is de onderhandelingen over een rechts minderheidskabinet met VVD en CDA te hervatten, nadat hij die vorige week had gestopt.

Wilders' mededeling kwam toen koningin Beatrix al haar consultaties van adviseurs en fractievoorzitters was begonnen over de ontstane situatie in de kabinetsformatie. Die adviezen zijn daardoor niet gebaseerd op de laatste stand van zaken. Het is nu aan Tjeenk Willink om van de partijen hun meest actuele opstelling te horen.
En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:57:30 #204
198365 Morendo
The Real Deal
pi_86189393
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
Beatrix had trouwens Lubbers al moeten terugfluiten toen ie aankwam met een minderheidskabinet zonder genoeg steun in de Eerste Kamer toen zijn opdracht was de mogelijkheden van een kabinet met "met vruchtbare samenwerking in de Staten Generaal" te onderzoeken.

Alsof, het door velen zo bewierookte, Paars+ wel over een meerderheid beschikt in de Senaat, :')

En sowieso mag Beatrix wel wat meer energie steken in het doorknippen van lintjes en wat minder in het aanschuren tegen de politiek.
pi_86189409
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).
pi_86189430
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef Lekiamh het volgende:
Paranoia hier zeg. _O-

Toad maakt een prima punt, met als gevolg dat we nu een pas op de plaats maken totdat er een kamermeerderheid is gevonden die met elkaar wilt informeren.
Meer moet je er niet achter zoeken denk ik.
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.

Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:58:06 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189431
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geloof lekker wat je wil... :W
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:58:27 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189447
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).
Ik heb het al opgegeven...
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:58:32 #209
66825 Reya
Fier Wallon
pi_86189450
quote:
Dat zijn wel erg grote woorden voor de benoeming tot een functie waar de grondwet uberhaupt niet in voorziet.
pi_86189456
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.

Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Heeft de TK dan een motie aangenomen vandaag of een besluit genomen?
pi_86189476
quote:

[..]

Het is nu al een keer of drie in dit topic gezegd. Maar dit klopt feitelijk gewoon niet.
pi_86189483
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Denk het niet, maar sowieso dient haar rol in het (in)formatieproces danig beperkt te worden. Want wat vanavond gebeurde is gewoon bananenrepubliek waardig, in Zimbabwe lachen ze hierom.
Want het is een schande dat de koningin haar belangrijkste adviseur om advies vraagt :').

Nee wat een schande, daar zou men in een bananenrepubliek nooit aan beginnen :').
pi_86189484
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het al opgegeven...
Ow. :{ Bel jij dan later voor mij 112?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:59:43 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_86189499
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heeft de TK dan een motie aangenomen vandaag of een besluit genomen?
Jazeker wel, maar niet over de kabinetsformatie :P
pi_86189515
quote:

[..]

Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.
pi_86189517
Wat is de opdracht van Willink?
pi_86189521
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Jazeker wel, maar niet over de kabinetsformatie :P
Wijsneus :+
pi_86189529
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef nikk het volgende:
http://www.kabinetsformat(...)_Willink_informateur
  woensdag 8 september 2010 @ 00:00:45 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189532
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ow. :{ Bel jij dan later voor mij 112?
Is goed ;)
pi_86189565
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.
Dat is niet hoe het bestuurlijk werkt. Als de TK iets wil, dan moeten ze een besluit nemen. Niet iets duidelijk maken door er over te discussieren.
Als bestuursorgaan maak je iets duidelijk door een besluit te nemen.
pi_86189569
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Toad het volgende:

[..]

Het is nu al een keer of drie in dit topic gezegd. Maar dit klopt feitelijk gewoon niet.
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:01:47 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189574
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef nikk het volgende:
Hare majesteit zsm informeren over "de stand van zaken in de kabinetsformatie". Niet meer en niet minder. Een tussenstap dus..
pi_86189585
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.

Laat Tjeenk Willink nu maar gewoon gesprekken voeren en dan kunnen we weer verder.
pi_86189591
quote:
omg... "Hey Tjeenk, ga jij eens kijken hoe de wind waait"

Dag later:

"Hey Bea, nog steeds kutweer buiten."
pi_86189608
quote:
Een opdracht die dus afwijkt van de mening van de meerderheid van de TK.
pi_86189632
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
Zolang de kamer geen besluit neemt (lees; een motie of wet aanneemt), is het inderdaad niet meer dan een borrelpraatje.
pi_86189656
quote:

[..]

Tja, Bea moet het doen met een advies van Rutte dat niet overeenkomt met dat van Wilders.

Wat maken die 1/2 dagen extra dat Bea advies inwint nu nog uit. :')
Als CDA VVD en PVV het opnieuw willen proberen gebeurt dat toch wel. Er is dan geen andere keuze.
pi_86189659
quote:

Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond :).
  woensdag 8 september 2010 @ 00:03:35 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189660
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:03:46 #230
862 Arcee
Look closer
pi_86189671
quote:
De kern van het probleem is dit:

En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!
Inderdaad, gewoon de formele weg dus.

Kost wel de rest van deze week waarschijnlijk.
pi_86189672
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef Toad het volgende:

[..]

Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.

Laat Tjeenk Willink nu maar gewoon gesprekken voeren en dan kunnen we weer verder.
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
pi_86189673
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als de TK geen besluit heeft genomen, heeft het idd niet meer status dan een borreltafelpraatje ^O^
  woensdag 8 september 2010 @ 00:04:29 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189695
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
NIET DUS!
pi_86189704
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon de formele weg dus.

Kost wel de rest van deze week waarschijnlijk.
Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.

En overigens, wat ik al zei, wat mij betreft had Beatrix Rutte mogen aanwijzen als formateur.
pi_86189719
quote:

[..]

Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.
pi_86189743
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..
Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.
pi_86189744
quote:

[..]

Wat heeft de kamermeerderheid dan besloten vandaag?
pi_86189754
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.
En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdA :')
pi_86189758
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.
Juist ^O^
pi_86189768
quote:

[..]

Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...

Volgens mij ben je ernstig bezig met spijkers op laag water zoeken...
pi_86189774
quote:

[..]

Vind ik ook.
Maar had het wel verwacht hoor dat Tjeenk Willink op de proppen zou komen.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:06:34 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_86189785
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond :).
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:06:35 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189787
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.
Geloof je dat nu echt??? ECHT?
pi_86189794
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdA :')
Je weet toch dat alles per definitie de schuld van links is?
  woensdag 8 september 2010 @ 00:07:07 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189809
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...

Volgens mij ben je ernstig bezig met spijkers op laag water zoeken...
pi_86189820
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.

Rutte: tussenstap is noodzakelijk. Waar is je meerderheid HiZ?
pi_86189845
quote:
Bea heeft helemaal geen tijd gehad om naar dat debat te kijken, man.
pi_86189847
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geloof je dat nu echt??? ECHT?
Laat maar, of hij is jonger dan 12, of hij heeft nog nooit opgelet bij staatsinrichting.

Of zijn stemrecht zou ontnomen moeten worden ivm gebrek aan de hersencapaciteit om te begrijpen wat nou echt is & wat zijn mening/hoop is.
pi_86189849
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
Dat denk ik ook.
Spannend, weer een nieuwe wending.
pi_86189857
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij zal moeten onderzoeken of ze echt wel met elkaar verder willen of dat er bij een volgende scheet weer opgegeven gaat worden. Ze blijken zo instabiel als het maar zijn kan. Hele logische stap dus van Beatrix.
pi_86189867
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.
Dat is idd logisch.

Nu hoop ik wel dat de volgende stap het aanwijzen van Rutte als formateur is.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:08:41 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189871
quote:

Rutte: tussenstap is noodzakelijk.
Nu nog eens HiZ???? WELKE meerderheid??
pi_86189873
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.

Nadat deze formatie afgelopen is gaan ze regelen dat de TK de (in)formateur aanwijst.
pi_86189876
quote:

Net met meer dan 30 zetels afgenomen :')
  woensdag 8 september 2010 @ 00:09:06 #255
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_86189887
Tjeenk Willink in Journaal:

De Koningin kan alleen een besluit nemen na een advies, niet op basis van nieuwsberichten of een debat in de tweede kamer.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:09:11 #256
862 Arcee
Look closer
pi_86189893
quote:
Terecht, maar moet dat dagen duren?
pi_86189896
quote:

Kijk zelfs Rutte beseft dat nu direct door onderhandelen niet geloofwaardig is.
pi_86189916
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.

Nadat deze formatie afgelopen is gaan ze regelen dat de TK de (in)formateur aanwijst.
Wedden van niet?
  woensdag 8 september 2010 @ 00:10:10 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189923
quote:

[..]

Vertel!
pi_86189925
quote:

Rutte: tussenstap is noodzakelijk.
Wat een formaliteit.
Wat kost dat ons wel niet?! Een paar dagen tijd en gekwetste ego's! Daarom, snijden in de overheid, weg met de bureaucratie...! uhh.. monarchie! _O-
pi_86189936
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wie weet zijn ze er morgen al uit. :)
pi_86189943
quote:

[..]

Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...
pi_86189967
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vertel!
Volgens mij is dit nog wel de grootste chaos bij formaties tot nog toe. Misschien alleen die van 1977 die ook zoiets was, maar die is van voor mijn tijd.
pi_86189971
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu nog eens Hiz????
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.
pi_86189975
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze wil een bericht op zo kort mogelijke termijn. Maar Tjeenk Willink moet wel even met de fractievoorzitters van de grotere partijen in overleg natuurlijk.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:11:48 #266
62292 MOVO
pi_86189980
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...
Maar die heeft dan ook serieuze billenkoek van Bea gekregen natuurlijk.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:11:53 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189985
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Had 'ie sowieso al niet.. ;)
pi_86189992
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.
Goed verhaal ^O^
pi_86189996
quote:

[..]

Kloontje van 2030rd?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:12:33 #270
862 Arcee
Look closer
pi_86190007
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef Toad het volgende:
Wie weet zijn ze er morgen al uit. :)
Het zijn zijn eigen woorden: "Tjeenk Willink denkt enkele dagen nodig te hebben om te bepalen welke stappen nodig zijn. "
pi_86190019
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij is dit nog wel de grootste chaos bij formaties tot nog toe. Misschien alleen die van 1977 die ook zoiets was, maar die is van voor mijn tijd.
Niet voor mij. In de jaren zeventig waren de koppen in de kranten een stuk heftiger dan nu.
pi_86190023
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef MOVO het volgende:

[..]

Maar die heeft dan ook serieuze billenkoek van Bea gekregen natuurlijk.
Zal geen heel gezellig gesprek zijn geweest. Jongetje Rutte zal wel een lesje staatsrecht hebben gekregen van Bea :P
pi_86190025
quote:
Dus dit kabinet betekent zowel het einde voor het CDA als voor het koningshuis? Het wordt steeds beter ^O^
pi_86190055
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze wil een bericht op zo kort mogelijke termijn. Maar Tjeenk Willink moet wel even met de fractievoorzitters van de grotere partijen in overleg natuurlijk.
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.

Het had sneller gekund, maar het is ook niet heel raar dat de koningin niet van persberichten en kamerdiscussies (die geen status hebben) uitgaat.
pi_86190065
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dus dit kabinet betekent zowel het einde voor het CDA als voor het koningshuis? Het wordt steeds beter ^O^
Ach, je kan blijven dromen natuurlijk :D
pi_86190069
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kloontje van 2030rd?
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:14:31 #277
862 Arcee
Look closer
pi_86190088
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.

Het had sneller gekund, maar het is ook niet heel raar dat de koningin niet van persberichten en kamerdiscussies (die geen status hebben) uitgaat.
Inderdaad, TW is ook niet informateur, maar gewoon adviseur.
pi_86190099
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het zijn zijn eigen woorden: "Tjeenk Willink denkt enkele dagen nodig te hebben om te bepalen welke stappen nodig zijn. "
Ik ben het met je eens. Het hoeft niet zo lang te duren. Maar dat zal ook niet gebeuren, is mijn inschatting. :)
pi_86190103
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.
Maar je klinkt net zo als hem... Blind je eigen domme redenering volgen, ongeacht hoeveel argumenten en feiten je ook tegen krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:14:59 #280
862 Arcee
Look closer
pi_86190105
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef HiZ het volgende:
1234 8-)
pi_86190112
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oh zeker, al zal hij Cohen voor de vorm ook nog wel ontvangen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:15:30 #282
862 Arcee
Look closer
pi_86190125
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef Toad het volgende:
Ik ben het met je eens. Het hoeft niet zo lang te duren. Maar dat zal ook niet gebeuren, is mijn inschatting. :)
Ja, het staat nog niet vast dat het dagen gaat duren, dus wellicht valt het wel mee. :)
  woensdag 8 september 2010 @ 00:16:57 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86190188
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, het staat nog niet vast dat het dagen gaat duren, dus wellicht valt het wel mee. :)
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??
pi_86190207
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??
Zou wel humor zijn... Niveautje Bea ;)
pi_86190264
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:20:18 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86190289
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.
Dat bedoelde ik inderdaad...
  woensdag 8 september 2010 @ 00:20:48 #287
132191 -jos-
Money=Power
pi_86190298
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zou wel humor zijn... Niveautje Bea ;)
Haha, zou zeker goed kunnen, Wilders heeft Willink ook al geschoffeerd na zijn laatste optreden als adviseur. Dat zal niet ongestraft blijven voor Wilders o|O
  woensdag 8 september 2010 @ 00:21:05 #288
62292 MOVO
pi_86190307
Het is slechts een idee maar het kan natuurlijk ook het plan zijn om te stagneren tot Wilders het orgel in New York bespeeld heeft en hoe dat gaat landen, voor hetzelfde geld heeft het CDA er dan weer een paar dissidenten bij en als de onderhandelingen dan reeds begonnen zijn dan wordt het natuurlijk helemaal een janboel, lakmoestestje voor de stabiliteit van het CDA kam op dit moment weinig kwaad lijkt me.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:21:34 #289
62292 MOVO
pi_86190324
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat dus...
pi_86190343
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:20 schreef -jos- het volgende:

[..]

Haha, zou zeker goed kunnen, Wilders heeft Willink ook al geschoffeerd na zijn laatste optreden als adviseur. Dat zal niet ongestraft blijven voor Wilders o|O
Ik hoop zo dat hij zijn bek niet kan houden voor zo'n menigte...
pi_86190352
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niet voor mij. In de jaren zeventig waren de koppen in de kranten een stuk heftiger dan nu.
Volgens mij zijn er al wel in een hoger tempo (in)formateurs versleten dan toen.
pi_86190371
Achtergrondstuk van de VK:
Koningin lijkt regie kwijt in ‘formatie van Wilders’
http://www.volkskrant.nl/(...)formatie_van_Wilders
pi_86190389
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al wel in een hoger tempo (in)formateurs versleten dan toen.
quote:
Op woensdag 8 september 2010 @ 00:17 schreef kroegtijger het volgende:
[..]

was in '77 niet de formatie die 208 dagen duurde?? Even googlen :P
--edit--

Van Agt I
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Agt_I
  woensdag 8 september 2010 @ 00:24:08 #294
62292 MOVO
pi_86190422
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.
pi_86190436
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
Ze heeft inderdaad een lastige positie momenteel. Maar volgens mij heeft ze de beste optie verkozen.
pi_86190441
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef MOVO het volgende:

[..]

Never fuck a Bilderberger :P
pi_86190455
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar je klinkt net zo als hem... Blind je eigen domme redenering volgen, ongeacht hoeveel argumenten en feiten je ook tegen krijgt.
Ten eerste is het 'je klinkt net zoals hij'

Ten tweede heb ik zoals al is gezegd registratie 1234, als ik een kloon was, dan in ieder geval een kloon met een decade vooruitziende blik.

Daarnaast ben ik tamelijk verbijsterd over hoe mensen uitspraken van Rutte in het journaal tegen mij durven te gebruiken. Alsof politici in het journaal altijd precies zouden vertellen wat ze denken. En alsof ik niet zo'n beetje bij elke post heb gezegd dat 'men het NU niet zal opspelen' maar later wel zal afrekenen. Wat dus volkomen niet strijdig is met het instemmen nu van Rutte met een tussenstap.
pi_86190498
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef MOVO het volgende:

[..]

Tsja, dingen lopen snel. Maar het is ook geen nieuwsstuk. Meer analyse.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:26:38 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_86190522
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze heeft inderdaad een lastige positie momenteel. Maar volgens mij heeft ze de beste optie verkozen.
Dat komt mede hierdoor dus:
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef remlof het volgende:

pi_86190528
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ten eerste is het 'je klinkt net zoals hij'

Ten tweede heb ik zoals al is gezegd registratie 1234, als ik een kloon was, dan in ieder geval een kloon met een decade vooruitziende blik.

Daarnaast ben ik tamelijk verbijsterd over hoe mensen uitspraken van Rutte in het journaal tegen mij durven te gebruiken. Alsof politici in het journaal altijd precies zouden vertellen wat ze denken. En alsof ik niet zo'n beetje bij elke post heb gezegd dat 'men het NU niet zal opspelen' maar later wel zal afrekenen. Wat dus volkomen niet strijdig is met het instemmen nu van Rutte met een tussenstap.
Ik denk niet dat men later gaat afrekenen.

Zoals al diverse malen gezegd, is er in de TK niets besloten en kan Beatrix niks met het debat dat er in de TK is gehouden.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:26:46 #301
862 Arcee
Look closer
pi_86190531
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')