quote:Koningin Beatrix ontvangt Rutte
` Koningin Beatrix ontvangt VVD-leider
Rutte om te spreken over de formatie.
Halverwege de avond arriveerde Rutte op
paleis Noordeinde.Eerder vandaag sprak
de koningin met haar vaste adviseurs.
Rutte adviseerde de koningin gisteren
hem te vragen een concept-regeerakkoord
te schrijven,omdat de formatie van een
rechts kabinet vrijdag was stukgelopen.
Vandaag kwam de rechtse coalitie echter
weer in beeld,omdat PVV-leider Wilders
na het vertrek van CDA-dissident Klink
weer verder wil onderhandelen.
In de Tweede Kamer zei oud-informateur
Opstelten vanmiddag dat hij chemie had
geconstateerd tussen VVD,PVV en CDA.
Ik snap eerlijk gezegd die krokodillentranen voor het vorstenhuis niet. De situatie is veranderd, en nogal ingrijpend. Dan kan je wel vasthouden aan adviezen die uitgebracht zijn onwetend van de situatie van vanochtend, maar dat is verspilde tijd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Weet ik niet exact meer, maar Cohen zei het een en ander en Rutte ging er niet op in en zei alleen "Mooi".quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arcee: even iets heel anders: Waarover zei Rutte in het debat vanmiddag "mooi"? Jij reageerde daarop: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #2
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...
Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.
Wat DAT betreft is dat wel jammerquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef eriksd het volgende:
Niet weer die standjes, Van Der Vlies is weg
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
Dat zou lachen zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet..quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef nikk het volgende:
Ach, links Nederland had tenminste een goed weekend.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.
Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
Zou idd hilarisch zijn..quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
Ja, zaterdag...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoor
Gaat nog spannend worden, dat congres.quote:Slechts 36 procent van de vierhonderd raadsleden die reageerden, is voorstander van een rechts kabinet, aldus de peiling. Een kwart ziet het liefst een coalitie zonder de PVV en een derde vindt dat het CDA helemaal niet meer moet regeren.
Idd. Ik denk dat achter de schermen Beatrix dat best kan doen (zonder dat het haar beschadigd bedoel ik ).quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet..
True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.
Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
om ff mijn bericht op de FP aan te halen:quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoewel ik het debat heb gemist, heb ik wel een korte samenvatting gezien. Rutte zei daarin dat Opstelten ontslag heeft genomen als informateur.
Als dit klopt, moet Trix een nieuwe aanwijzen. Ze heeft hier (als enige) beslissingsbevoegdheid in. Ze kan dus, als ze echt een andere koers wil, domweg iemand aanwijzen die die andere koers gaat varen.
Ik zal me kapot lachen als Roemer de nieuwe informateur wordt
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door, en daar kunnen we allemaal van meegenieten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Jud1th het volgende:
CDA raadsleden verdeeld over coalitie
[..]
Gaat nog spannend worden, dat congres.
Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:50 schreef Wombcat het volgende:
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door,
Als Beatrix tegen Rutte zegt dat 'ie zich wat anders moet gedragen (ik zeg het wat gechargeerd) als 'ie minister-president is, heeft ze natuurlijk nog niet automatische een te grote rol in het democratische proces en, veel belangrijker, weten we niet wat daar gezegd is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Het rommelt in het CDA, dat is niet zomaar weg.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:52 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.
Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaat bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:00 schreef Wombcat het volgende:
En dat dan nog even afgezien van de vraag of Wilders het voor elkaar krijgt om in alle provincies een lijst op te stellen, anders kan het kabinet het sowieso al wel schudden voor een meerderheid in de Eerste Kamer.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Het is sowieso de vraag of een dergelijk stemadvies opgevolgd wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:16 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaan bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.
Ik begrijp je misschien verkeerd door de smiley, maar de gesprekken hoeven niet openbaar te zijn om een indruk te wekken. Als ze Rutte nu terugkrabbeld na contact met de Koningin kan iedereen invullen dat zij hem heeft teruggefloten en is de schade gedaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden?
De koningin gaat absoluut een stevig woordje wisselen met Rutte. Hij zit niet voor niets al bijna 2 uur bij de koningin!quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.quote:
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
Absoluut. Zo is hij overigena altijd al geweest. Maar wat betreft "premier van alle Nederlanders" maakte hij afgelopen vrijdag al een enorme fout door het te hebben over een regeerakkoord waar rechts Nederland zijn vingers bij zou aflikken. Beter had hij zich niet tot dergelijke uitspraken laten verleiden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak.
De VVD heeft zich gecommitteerd aan een rechts kabinet. Hoewel ik dat van een liberale partij niet zo begrijp, is de VVD allang niet meer liberaal en wil de achterban kennelijk niets liever dan samenwerken met Wilders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
Ja, zijn eerste reactie dat er nog 2 dissidenten zijn lijkt er ook al op te wijzen dat hij helemaal niet zo happig was om er weer in te stappen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef RvLaak het volgende:
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.
BEETJE arrogant????quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak. Bovendien zal ze veel waarde hechten aan haar eed als koningin.
Da's een flink gesprek dan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rutte zit nu al bij 2 1/2 uur bij de koningin...
Of is 'm via de achterdeur gesmeerd
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
Huh? Beetje raar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
quote:
Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wildersquote:
Maar dat wil ze dus niet...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk had de koningin nu gewoon ballen moeten tonen en Rutte als formateur aanwijzen voor een rechts kabinet. Laat 'ie het maar waarmaken.
Waarom goede keuze? Als die drie samen willen hou je het toch niet tegen. Dan is een vertraging ook niet zinvol.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_Tjeenk_Willink.html
Dikke vinger van Bea aan Rutte en Wilders dus![]()
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wilders.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
Ach, vind het wel leuk dat ze iig nog éven op hun neus kijken... Waren erg arro..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.
Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemde keuze, nu moet een PvdA'er de informatie met deze drie partijen leiden
Om vervolgens CDA-PvdA-SP-GL te gaan formerenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
De majesteit laat niet met zich dollen. En terecht.
Daar heb je ook een punt hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.
Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
Ik zie er ook geen stabiel kabinet in. Maar als Rutte en Verhagen niets anders willen (en daar lijkt het op), dan blijven ze toch daarop aansturen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de koningin eigenlijk geen stabiele kabinet ziet in VVD-CDA met gedoogsteun van PVV. En ze wil het de arrogante drie wellicht niet te makkelijk maken. Plus dat ze misschien persoonlijk vindt dat het voorgenomen kabinet in strijd is met haar eed.
Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, daar is Tjeenk Willink niet voor nodig.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...
Oh ja, klopt. Dat was ik even vergetenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Ze heeft toch zo'n twee uur gepraat met Rutte?
Ze heeft denk ik zelfs een computer en een mobiele telefoon.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Bijzonder, ze heeft dus wel een TV.
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, niks mis mee.
Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:quote:
Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.
Ze zal inderdaad wel iemand zoeken die wat verder kan kijken dan enkel de partijpolitiek.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer zelfs.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Ze heeft toch zo'n twee uur gepraat met Rutte?
Voornamelijk PVV, die andere 2 wilde sowieso al verderquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
Alleen als er verslagen van gemaakt worden. Wat ik niet echt verwacht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar.
Daar hoort een Koningin toch boven te staan?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
De majesteit laat niet met zich dollen. En terecht.
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerpquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://pauwenwitteman.var(...)liveplayer-penw.html
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:
1. er komt een rechts kabinet.
2. Rutte en Verhagen gaan op hun bek en verdwijnen van het toneel.
Dus ik zeg: maak Rutte formateur. Die wil zo graag. Laat 't 'm maar doen.
Wordt tijd dat ze met pensioen gaat danquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..
Want het is en blijft natuurlijk onvermijdelijk dat De Drie verder gaan onderhandelen als ze dat willen.. Maar ze worden door deze stap gedwongen even een pas op de plaats te doen![]()
*LES*
Trix linksquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
Idd. Dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad..
Ik ook niet. Maar prachtig is het wélquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
Klopt, het werd even snel besproken, was bij hun ook maar net bekend. Zometeen gaan ze er over verder.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
Dat is zelden vertoond idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
Hej. Niet alles over één kam scheren. Ik ben links en ik vind dat ze het anders had moeten doenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
Tjeenk Willink is niet echt een PvdA-figuur hoor. Hij is lid, maar daar blijft het dan ook bij.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
Ik snap de zet ook niet zo. Een PvdA figuur en een rechts blok.
Maar ze heeft wel een parlementaire verantwoordelijkheid waaraan ze zich heeft te houden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.
Ach er is net een maand verspild aan het kijken hoe extreem-rechts een plaatsje in ons landsbestuur kan krijgen. Dan doet een weekje meer of minder er ook niet toe...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
En de rechterflank in ene zo anti is...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
Tjeenk Willink is in eerste plaats de vice-president van de Raad van State. Hij zou als onafhankelijk moeten worden gezien, maar dat lukt niet helemaal tot nu toe. Rutte en Verhagen zullen bedrukt zijn, maar zeggen zich te scharen achter de keuze van Beatrix. Wilders zal wel stennis schoppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet toch: ALLES wat "rechts"niet bevalt is "links"....quote:
Ik sta voor alles dat bijdraagt aan het behouden van onze democratie en grondrechten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maak dat Wilders maar eens wijsquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tjeenk Willink is niet echt een PvdA-figuur hoor. Hij is lid, maar daar blijft het dan ook bij.
Tsja....als de hoofdrolspelers elke dag iets anders zeggen en willen, dan is het wel handig om even rustig te inventariseren. Morgen vinden Wilders en Rutte mss weer heel iets anders, dus tijd dat men even wat tot rust komt en wat minder gaat draaien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.
In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
Zeker wel. De grondwet is democratisch gelegitimeerd. Hierin staat de rol van Trix beschreven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.
In principe kan 'ie ook morgenochtend 15 minuten met Rutte, Wilders en Verhagen (elk afzonderlijk) praten en dan een verslagje typen idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.
In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
Hoe meer hoe beter, dan kan Verhagen straks wel inpakken, want dat gaat z'n achterban niet pikken.quote:
Beatrix is van oudsher centrumlinks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet toch: ALLES wat "rechts"niet bevalt is "links"....
Sorry hoor eriksd, maar dat sloeg idd echt nergens op..
Knap dat je dat weet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beatrix is van oudsher centrumlinks.
En over dat preken voor eigen parochie: ik was al ruim voor verkiezingen, zelfs al voor de val van dit kabinet tegen de rol van het koningshuis in het formatieproces. Dat is zelfs na te trekken hier
Dan ga je er vanuit dat ze morgen hetzelfde zeggen als vandaag....daar zou ik niet teveel geld op inzetten, gezien de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In principe kan 'ie ook morgenochtend 15 minuten met Rutte, Wilders en Verhagen (elk afzonderlijk) praten en dan een verslagje typen idd.
Als 'ie om 9 uur begint, heeft ze dan het verslag tegen 11 uur
Dan was Juliana zeker stalinistisch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beatrix is van oudsher centrumlinks.
Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen.. Ze laat ze even een pas op de plaats maken, terwijl ze nu alleen maar dóór willen..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
Ik snap de zet ook niet zo. Een PvdA figuur en een rechts blok.
Het is denk ik meer een kwestie van zorgvuldigheid. Formatieonderhandelingen zijn een serieuze zaak. Wanneer partijen de ene dag dit roepen en de volgende dag opeens weer met iets anders komen, kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking. Dat moet een informateur nu even goed uitzoeken in een korte ronde (want dat oordeel moet en kan de koningin niet geven) en vervolgens kunnen de onderhandelingen weer verder, vermoed ik.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze heeft denk ik zelfs een computer en een mobiele telefoon.
Het zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan was Juliana zeker stalinistisch?
Ja, want als 'baddest bitch in town' moet Bea voor haar reputatie waken hé.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen..
Moet ie vooral doen, dan hoeft ie niet eens naar New York zaterdag om alles te laten klappenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat Wilders Balkenende nog wel laat opdraven om uitleg te geven over de stappen van de koningin.
Ze kunnen zelfs doorgaan tijdens deze informatieronde. Er is weinig dat Rutte, Wilders en Verhagen tegenhoudt om met zijn drieën in een kamertje te gaan zitten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen.. Ze laat ze even een pas op de plaats maken, terwijl ze nu alleen maar dóór willen..
Want de onderhandelingen op rechts gaan natuurlijk gewoon door ná deze snelle informatieronde..
Wilders is in staat om de koningin op te willen laten draven om hem uitleg te geven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat Wilders Balkenende nog wel laat opdraven om uitleg te geven over de stappen van de koningin.
Daar zou ik me nu totaal geen vragen over stellen. Volgens mij is overduidelijk dat deze samenwerking instabiel isquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Toad het volgende:
[..]
kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking.
Nogmaals: wat een signaal ook. Echt, ik zou sidderen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen.. Ze laat ze even een pas op de plaats maken, terwijl ze nu alleen maar dóór willen..
Want de onderhandelingen op rechts gaan natuurlijk gewoon door ná deze snelle informatieronde..
Tof, weer een relquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders is in staat om de koningin op te willen laten draven om hem uitleg te geven.
Dat kan niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders is in staat om de koningin op te willen laten draven om hem uitleg te geven.
Tuurlijk komt er nu een akkoord tussen die drie, maar het zal niet lang standhouden. Daar heb ik de politiek de afgelopen 15 jaar te goed voor gevolgd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs doorgaan tijdens deze informatieronde. Er is weinig dat Rutte, Wilders en Verhagen tegenhoudt om met zijn drieën in een kamertje te gaan zitten.
Zegt ook zo lekker veel over de toekomst.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Tuurlijk komt er nu een akkoord tussen die drie, maar het zal niet lang standhouden. Daar heb ik de politiek de afgelopen 15 jaar te goed voor gevolgd.
Dat lijkt me een compleet zinloze stap; het enige wat je doet is Balkenende in een lastig parket brengen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
In de politiek herhaalt de geschiedenis zich maar al te vaak.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zegt ook zo lekker veel over de toekomst.
Lijkt me dus typisch iets voor Wildersquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een compleet zinloze stap; het enige wat je doet is Balkenende in een lastig parket brengen.
Duh....je gelooft toch niet dat Wilders zich druk maakt om dat soort achterlijke grondwetten?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat kan niet.De koning is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk.
Lijkt me een strak plan, dan is het circus compleet...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeker omdat er van het verleden niet geleerd wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
In de politiek herhaalt de geschiedenis zich maar al te vaak.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Duh....je gelooft toch niet dat Wilders zich druk maakt om dat soort achterlijke grondwetten?
Hij komt te vriendelijk over inderdaad. Meer iemand voor Vak-K dan de kamer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef voice-over het volgende:
Cohen was weer een drama vandaag. Probeerde Rutte en Wilders aan te vallen maar ging zoals gewoonlijk weer hopeloos de mist in. Wat is dat toch voor een rare politicus? Hij komt zo keurig, net en eerlijk over maar daar win je echt de oorlog niet mee.
Ja, tof, dan zit je een week later met een republiek.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me een strak plan, dan is het circus compleet...
Nee, niet bepaald. Of hij op lange termijn een vruchtbare strategie volgt, valt nog te bezien, maar dergelijke tactische blunders zijn toch bijzonder zeldzaam bij Wilders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me dus typisch iets voor Wilders
Och, het zou niet het eerste Grondwetsartikel zijn waar Wilders maling aan heeft.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat kan niet.De koning is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk.
Hij zal wel moeten want de koningin gaat zich echt niet in de kamer wagen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Duh....je gelooft toch niet dat Wilders zich druk maakt om dat soort achterlijke grondwetten?
Wél na zijn 9/11speech, want die is belangrijker dan de formatie en Beatrix moet haar plek natuurlijk wel kennen....mastodont die ze is!quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me een strak plan, dan is het circus compleet...
Als de koningin zich als dissidente op wil stellen, dan weet ze wat haar te wachten staat....quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten want de koningin gaat zich echt niet in de kamer wagen.
De Grondwet én het Koningshuis schofferen; dat moet bijna wel rumoer binnen reformatorische kringen veroorzaken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef freako het volgende:
[..]
Och, het zou niet het eerste Grondwetsartikel zijn waar Wilders maling aan heeft.
Omdat Beatrix wil advies van Tjeenk Willinkquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef RvLaak het volgende:
[edit]
Hebben ze verdomme mijn bericht verwijdert
[/edit]
Wat verwacht je? Dat Wilders zijn lijfwachten opdracht geeft om de koningin in de kamer af te leveren?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als de koningin zich als dissidente op wil stellen, dan weet ze wat haar te wachten staat....
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat Beatrix wil advies van Tjeenk Willink
Ja? Ken je de procedure voor een Grondwetswijziging?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, tof, dan zit je een week later met een republiek.
Ik meen dat haar invloed op het formatieproces een staatsrechtelijke gewoonte is. 1 motie en dat is voorbij.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja? Ken je de procedure voor een Grondwetswijziging?
Bij wijze van spreken natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja? Ken je de procedure voor een Grondwetswijziging?
Ik dacht meer aan een vakkundige eliminatie a la Klink.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat verwacht je? Dat Wilders zijn lijfwachten opdracht geeft om de koningin in de kamer af te leveren?
Verhagen kan haar niet onder druk zetten in zijn martelkamertje. Hij is nog wel haar minister van Buitenlandse Zaken. Interessante tijden zijn het.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als de koningin zich als dissidente op wil stellen, dan weet ze wat haar te wachten staat....
Uhm, nee. Zoals ik al eerder zei is de rol van Trix vastgelegd in de grondwet. Deze kan niet met "een simpele motie" verandert worden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik meen dat haar invloed op het formatieproces een staatsrechtelijke gewoonte is. 1 motie en dat is voorbij.
Noem je dat een geruststelling???quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef Morendo het volgende:
Als Tjeenk Willink wéér Paars+ adviseert dan verhuis ik.
Wees gerust, binnen de landsgrenzen.
Dat speelt ook mee denk ik, Beatrix bereidt haar abdicatie voor maar dat zal ze niet willen doen als er een dubieus minderheidskabinet met gedoogsteun van extreemrechts aan de macht is in Nederland.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:39 schreef Jojoke het volgende:
Beatrix is toch al ver over haar pensioenleeftijd, dus als het misgaat vanwege deze stap dan neemt Willem gewoon het stokje over. Ze zal proberen haar eed zoveel mogelijk de bewaren tot dat moment. De Oranjes hebben in machtskwesties als deze vaak het gelijk aan hun zijde gehad (anders leiden ze Nederland niet al ruim 400 jaar) dus ik neem aan dat ook deze Oranje wat verder kijkt dan de politieke neuzen.
Volgens mij klopt dat wel zo'n beetje. Ik denk dat Beatrix haar bevoegdheden te buiten gaat met deze benoeming.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik meen dat haar invloed op het formatieproces een staatsrechtelijke gewoonte is. 1 motie en dat is voorbij.
Het proces van (in)formateurs niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm, nee. Zoals ik al eerder zei is de rol van Trix vastgelegd in de grondwet. Deze kan niet met "een simpele motie" verandert worden.
Nee, want Tjeenk Willink doet slecht een korte informatieronde vooralsnog.. En dat valt prima te verdedigen na alle commotie de afgelopen dagen..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat Beatrix haar bevoegdheden te buiten gaat met deze benoeming.
Sterker nog, volgens mij is dat helemaal niet vastgelegd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het proces van (in)formateurs niet.
Denk het niet, maar sowieso dient haar rol in het (in)formatieproces danig beperkt te worden. Want wat vanavond gebeurde is gewoon bananenrepubliek waardig, in Zimbabwe lachen ze hierom.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat wel zo'n beetje. Ik denk dat Beatrix haar bevoegdheden te buiten gaat met deze benoeming.
Er is idd helemaal niets vastgelegd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Sterker nog, volgens mij is dat helemaal niet vastgelegd.
Dan was er dus al een andere informateur geweest & Klink pas na die motie het CDA uit getraptquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef eriksd het volgende:
Daarom. Ik vind dat om te beginnen dat een zaak van de kamer is/ moet worden.
Het klopt dat de rol van de Koningin in de formatie nergens is gecodeerd, maar ik zie niet in hoe je de huidige situatie met een motie zou willen veranderen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is denk ik meer een kwestie van zorgvuldigheid. Formatieonderhandelingen zijn een serieuze zaak. Wanneer partijen de ene dag dit roepen en de volgende dag opeens weer met iets anders komen, kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking. Dat moet een informateur nu even goed uitzoeken in een korte ronde (want dat oordeel moet en kan de koningin niet geven) en vervolgens kunnen de onderhandelingen weer verder, vermoed ik.
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd (ik weet niet wat Rutte vanavond tegen Beatrix heeft gezegd).quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.
De SP zal ook zeker iets anders hebben geadviseerd. De PvdA ook... De CU ook...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd.
En Beatrix heeft ook nog andere adviseurs.
Men heeft haast....dat zie je het beste aan Rutte die van alles roept en niks waar kan maken en een dag later weer heel iets anders roept. Geen geduld. Kabinet moet er voor 1 juli zijn, hij gaat wel even iets schrijven en hij raast maar door ....een ADHD-er is er niets bij....beseft niet dat dingen tijd nodig hebben en dat je best eerst even na mag denken voordat je weer een woordendiarree er uit gooit die je niet waar kan maken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:47 schreef Toad het volgende:
Ik snap die kritiek op de Koningin niet zo goed. Ze heeft de adviezen aangehoord en ze heeft dit besloten. Prima toch. Rechts komt er heus wel hoor, maar wordt gewoon een zorgvuldige stap genomen.
Er is geen meerderheid die aan de Koningin geadviseerd heeft om de onderhandelingen over rechts te hervatten. Fijn dat Wilders zich een dag later bedenkt, maar dan moet hij dat maar aan Tjeenk Willink uitleggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De SP zal ook zeker iets anders hebben geadviseerd. De PvdA ook... De CU ook...
Je punt?
Ze heeft geen andere mening, Tjeenk Willink moet alleen "zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de stand van zaken in de kabinetsformatie"!!!quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.
Rutte raast idd maar door zonder na te denken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Men heeft haast....dat zie je het beste aan Rutte die van alles roept en niks waar kan maken en een dag later weer heel iets anders roept. Geen geduld. Kabinet moet er voor 1 juli zijn, hij gaat wel even iets schrijven en hij raast maar door ....een ADHD-er is er niets bij....beseft niet dat dingen tijd nodig hebben en dat je best eerst even na mag denken voordat je weer een woordendiarree er uit gooit die je niet waar kan maken.
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd (ik weet niet wat Rutte vanavond tegen Beatrix heeft gezegd).
En Beatrix heeft ook nog andere adviseurs.
Het probleem is dat ze (Rutte, Verhagen, Wilders) eerst met de koningin gaan praten en dan een dag later in de TK iets anders zeggen. Tsja, wat moet je daar nu mee...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze heeft geen andere mening, Tjeenk Willink moet alleen "zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de stand van zaken in de kabinetsformatie"!!!
Waarom doet iedereen alsof ze Job Cohen heeft benoemd?? Ze heeft gewoon een tussenstap gezet... Zo dramatisch is het allemaal niet hoor...
Nergens blijkt de mening van Trix uit. Wij interpreteren deze actie als zodanigquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.
Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
NOGMAALS:quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.
Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
Probleem is dat de meerderheid in de Tweede Kamer tegen de koningin iets anders gezegd heeft dan ze een dag later in de Kamer gezegd hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is.
Tja het is natuurlijk per definitie een instabiel experiment. Zoveel is nu wel zekerquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zegt ook zo lekker veel over de toekomst.
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is geen meerderheid die aan de Koningin geadviseerd heeft om de onderhandelingen over rechts te hervatten. Fijn dat Wilders zich een dag later bedenkt, maar dan moet hij dat maar aan Tjeenk Willink uitleggen.
Kun je niet lezen ofzo??quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.
Nee, er is tijdens die vergadering niets besloten. En er wordt niet algemeen verkend.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.
Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is dat de meerderheid in de Tweede Kamer tegen de koningin iets anders gezegd heeft dan ze een dag later in de Kamer gezegd hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!quote:Dinsdagochtend verklaarde PVV-leider Geert Wilders dat hij bereid is de onderhandelingen over een rechts minderheidskabinet met VVD en CDA te hervatten, nadat hij die vorige week had gestopt.
Wilders' mededeling kwam toen koningin Beatrix al haar consultaties van adviseurs en fractievoorzitters was begonnen over de ontstane situatie in de kabinetsformatie. Die adviezen zijn daardoor niet gebaseerd op de laatste stand van zaken. Het is nu aan Tjeenk Willink om van de partijen hun meest actuele opstelling te horen.
Alsof, het door velen zo bewierookte, Paars+ wel over een meerderheid beschikt in de Senaat,quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
Beatrix had trouwens Lubbers al moeten terugfluiten toen ie aankwam met een minderheidskabinet zonder genoeg steun in de Eerste Kamer toen zijn opdracht was de mogelijkheden van een kabinet met "met vruchtbare samenwerking in de Staten Generaal" te onderzoeken.
Dat ze dat niet gedaan heeft wreekt zich nu.
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef Lekiamh het volgende:
Paranoia hier zeg.
Toad maakt een prima punt, met als gevolg dat we nu een pas op de plaats maken totdat er een kamermeerderheid is gevonden die met elkaar wilt informeren.
Meer moet je er niet achter zoeken denk ik.
Geloof lekker wat je wil...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.
Ik heb het al opgegeven...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).
Dat zijn wel erg grote woorden voor de benoeming tot een functie waar de grondwet uberhaupt niet in voorziet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
Heeft de TK dan een motie aangenomen vandaag of een besluit genomen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.
Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Het is nu al een keer of drie in dit topic gezegd. Maar dit klopt feitelijk gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.
Want het is een schande dat de koningin haar belangrijkste adviseur om advies vraagtquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Denk het niet, maar sowieso dient haar rol in het (in)formatieproces danig beperkt te worden. Want wat vanavond gebeurde is gewoon bananenrepubliek waardig, in Zimbabwe lachen ze hierom.
Jazeker wel, maar niet over de kabinetsformatiequote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft de TK dan een motie aangenomen vandaag of een besluit genomen?
Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).
Wijsneusquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Jazeker wel, maar niet over de kabinetsformatie
Is goedquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ow.Bel jij dan later voor mij 112?
Dat is niet hoe het bestuurlijk werkt. Als de TK iets wil, dan moeten ze een besluit nemen. Niet iets duidelijk maken door er over te discussieren.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is nu al een keer of drie in dit topic gezegd. Maar dit klopt feitelijk gewoon niet.
Hare majesteit zsm informeren over "de stand van zaken in de kabinetsformatie". Niet meer en niet minder. Een tussenstap dus..quote:
Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.
omg... "Hey Tjeenk, ga jij eens kijken hoe de wind waait"quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.kabinetsformat(...)_Willink_informateur
Een opdracht die dus afwijkt van de mening van de meerderheid van de TK.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.kabinetsformat(...)_Willink_informateur
Zolang de kamer geen besluit neemt (lees; een motie of wet aanneemt), is het inderdaad niet meer dan een borrelpraatje.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
Tja, Bea moet het doen met een advies van Rutte dat niet overeenkomt met dat van Wilders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoondquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een opdracht die dus afwijkt van de mening van de meerderheid van de TK.
Inderdaad, gewoon de formele weg dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
De kern van het probleem is dit:
En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.
Laat Tjeenk Willink nu maar gewoon gesprekken voeren en dan kunnen we weer verder.
Als de TK geen besluit heeft genomen, heeft het idd niet meer status dan een borreltafelpraatjequote:Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
NIET DUS!quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de formele weg dus.
Kost wel de rest van deze week waarschijnlijk.
Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..
Wat heeft de kamermeerderheid dan besloten vandaag?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdAquote:Op woensdag 8 september 2010 00:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.
Juistquote:Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.
Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vind ik ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond.
Geloof je dat nu echt??? ECHT?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.
Je weet toch dat alles per definitie de schuld van links is?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdA
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...
Volgens mij ben je ernstig bezig met spijkers op laag water zoeken...
Bea heeft helemaal geen tijd gehad om naar dat debat te kijken, man.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:
Laat maar, of hij is jonger dan 12, of hij heeft nog nooit opgelet bij staatsinrichting.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geloof je dat nu echt??? ECHT?
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
Hij zal moeten onderzoeken of ze echt wel met elkaar verder willen of dat er bij een volgende scheet weer opgegeven gaat worden. Ze blijken zo instabiel als het maar zijn kan. Hele logische stap dus van Beatrix.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
Dat is idd logisch.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.
Nu nog eens HiZ???? WELKE meerderheid??quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.
Rutte: tussenstap is noodzakelijk.
Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond.
Net met meer dan 30 zetels afgenomenquote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Rutte: tussenstap is noodzakelijk. Waar is je meerderheid HiZ?
Terecht, maar moet dat dagen duren?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Kijk zelfs Rutte beseft dat nu direct door onderhandelen niet geloofwaardig is.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Rutte: tussenstap is noodzakelijk. Waar is je meerderheid HiZ?
Wedden van niet?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.
Nadat deze formatie afgelopen is gaan ze regelen dat de TK de (in)formateur aanwijst.
Vertel!quote:Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.
Nadat deze formatie afgelopen is gaan ze regelen dat de TK de (in)formateur aanwijst.
Wat een formaliteit.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Rutte: tussenstap is noodzakelijk.
Wie weet zijn ze er morgen al uit.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Terecht, maar moet dat dagen duren?
Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nog wel de grootste chaos bij formaties tot nog toe. Misschien alleen die van 1977 die ook zoiets was, maar die is van voor mijn tijd.quote:
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.quote:
Ze wil een bericht op zo kort mogelijke termijn. Maar Tjeenk Willink moet wel even met de fractievoorzitters van de grotere partijen in overleg natuurlijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Terecht, maar moet dat dagen duren?
Maar die heeft dan ook serieuze billenkoek van Bea gekregen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...
Had 'ie sowieso al niet..quote:Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...
Goed verhaalquote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.
Kloontje van 2030rd?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.
Het zijn zijn eigen woorden: "Tjeenk Willink denkt enkele dagen nodig te hebben om te bepalen welke stappen nodig zijn. "quote:
Niet voor mij. In de jaren zeventig waren de koppen in de kranten een stuk heftiger dan nu.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nog wel de grootste chaos bij formaties tot nog toe. Misschien alleen die van 1977 die ook zoiets was, maar die is van voor mijn tijd.
Zal geen heel gezellig gesprek zijn geweest. Jongetje Rutte zal wel een lesje staatsrecht hebben gekregen van Beaquote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef MOVO het volgende:
[..]
Maar die heeft dan ook serieuze billenkoek van Bea gekregen natuurlijk.
Dus dit kabinet betekent zowel het einde voor het CDA als voor het koningshuis? Het wordt steeds beterquote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze wil een bericht op zo kort mogelijke termijn. Maar Tjeenk Willink moet wel even met de fractievoorzitters van de grotere partijen in overleg natuurlijk.
Ach, je kan blijven dromen natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dus dit kabinet betekent zowel het einde voor het CDA als voor het koningshuis? Het wordt steeds beter
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.quote:
Inderdaad, TW is ook niet informateur, maar gewoon adviseur.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.
Het had sneller gekund, maar het is ook niet heel raar dat de koningin niet van persberichten en kamerdiscussies (die geen status hebben) uitgaat.
Ik ben het met je eens. Het hoeft niet zo lang te duren. Maar dat zal ook niet gebeuren, is mijn inschatting.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het zijn zijn eigen woorden: "Tjeenk Willink denkt enkele dagen nodig te hebben om te bepalen welke stappen nodig zijn. "
Maar je klinkt net zo als hem... Blind je eigen domme redenering volgen, ongeacht hoeveel argumenten en feiten je ook tegen krijgt.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.
1234quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef HiZ het volgende:
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.
Oh zeker, al zal hij Cohen voor de vorm ook nog wel ontvangen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.
Het had sneller gekund, maar het is ook niet heel raar dat de koningin niet van persberichten en kamerdiscussies (die geen status hebben) uitgaat.
Ja, het staat nog niet vast dat het dagen gaat duren, dus wellicht valt het wel mee.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef Toad het volgende:
Ik ben het met je eens. Het hoeft niet zo lang te duren. Maar dat zal ook niet gebeuren, is mijn inschatting.
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??quote:Op woensdag 8 september 2010 00:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, het staat nog niet vast dat het dagen gaat duren, dus wellicht valt het wel mee.
Zou wel humor zijn... Niveautje Beaquote:Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??
Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??
Dat bedoelde ik inderdaad...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.
Haha, zou zeker goed kunnen, Wilders heeft Willink ook al geschoffeerd na zijn laatste optreden als adviseur. Dat zal niet ongestraft blijven voor Wildersquote:Op woensdag 8 september 2010 00:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou wel humor zijn... Niveautje Bea
Dat dus...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.
Ik hoop zo dat hij zijn bek niet kan houden voor zo'n menigte...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Haha, zou zeker goed kunnen, Wilders heeft Willink ook al geschoffeerd na zijn laatste optreden als adviseur. Dat zal niet ongestraft blijven voor Wilders
Volgens mij zijn er al wel in een hoger tempo (in)formateurs versleten dan toen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet voor mij. In de jaren zeventig waren de koppen in de kranten een stuk heftiger dan nu.
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al wel in een hoger tempo (in)formateurs versleten dan toen.
quote:Op woensdag 8 september 2010 @ 00:17 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
was in '77 niet de formatie die 208 dagen duurde?? Even googlen
--edit--
Van Agt I
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Agt_I
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
Achtergrondstuk van de VK:
Koningin lijkt regie kwijt in ‘formatie van Wilders’
http://www.volkskrant.nl/(...)formatie_van_Wilders
Ze heeft inderdaad een lastige positie momenteel. Maar volgens mij heeft ze de beste optie verkozen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
Achtergrondstuk van de VK:
Koningin lijkt regie kwijt in ‘formatie van Wilders’
http://www.volkskrant.nl/(...)formatie_van_Wilders
Never fuck a Bilderbergerquote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef MOVO het volgende:
[..]
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.
Ten eerste is het 'je klinkt net zoals hij'quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar je klinkt net zo als hem... Blind je eigen domme redenering volgen, ongeacht hoeveel argumenten en feiten je ook tegen krijgt.
Tsja, dingen lopen snel. Maar het is ook geen nieuwsstuk. Meer analyse.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef MOVO het volgende:
[..]
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.
Dat komt mede hierdoor dus:quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad een lastige positie momenteel. Maar volgens mij heeft ze de beste optie verkozen.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
Beatrix had trouwens Lubbers al moeten terugfluiten toen ie aankwam met een minderheidskabinet zonder genoeg steun in de Eerste Kamer toen zijn opdracht was de mogelijkheden van een kabinet met "met vruchtbare samenwerking in de Staten Generaal" te onderzoeken.
Dat ze dat niet gedaan heeft wreekt zich nu.
Ik denk niet dat men later gaat afrekenen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten eerste is het 'je klinkt net zoals hij'
Ten tweede heb ik zoals al is gezegd registratie 1234, als ik een kloon was, dan in ieder geval een kloon met een decade vooruitziende blik.
Daarnaast ben ik tamelijk verbijsterd over hoe mensen uitspraken van Rutte in het journaal tegen mij durven te gebruiken. Alsof politici in het journaal altijd precies zouden vertellen wat ze denken. En alsof ik niet zo'n beetje bij elke post heb gezegd dat 'men het NU niet zal opspelen' maar later wel zal afrekenen. Wat dus volkomen niet strijdig is met het instemmen nu van Rutte met een tussenstap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |