abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86189632
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
Zolang de kamer geen besluit neemt (lees; een motie of wet aanneemt), is het inderdaad niet meer dan een borrelpraatje.
pi_86189656
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.

Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Tja, Bea moet het doen met een advies van Rutte dat niet overeenkomt met dat van Wilders.

Wat maken die 1/2 dagen extra dat Bea advies inwint nu nog uit. :')
Als CDA VVD en PVV het opnieuw willen proberen gebeurt dat toch wel. Er is dan geen andere keuze.
pi_86189659
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:

Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:03:35 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189660
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een opdracht die dus afwijkt van de mening van de meerderheid van de TK.
Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 september 2010 @ 00:03:46 #230
862 Arcee
Look closer
pi_86189671
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
De kern van het probleem is dit:

En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!
Inderdaad, gewoon de formele weg dus.

Kost wel de rest van deze week waarschijnlijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86189672
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef Toad het volgende:

[..]

Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.

Laat Tjeenk Willink nu maar gewoon gesprekken voeren en dan kunnen we weer verder.
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
pi_86189673
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
Als de TK geen besluit heeft genomen, heeft het idd niet meer status dan een borreltafelpraatje ^O^
  woensdag 8 september 2010 @ 00:04:29 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189695
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
NIET DUS!
pi_86189704
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon de formele weg dus.

Kost wel de rest van deze week waarschijnlijk.
Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.

En overigens, wat ik al zei, wat mij betreft had Beatrix Rutte mogen aanwijzen als formateur.
pi_86189719
quote:

[..]

Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.
pi_86189743
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..
Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.
pi_86189744
quote:

[..]

Wat heeft de kamermeerderheid dan besloten vandaag?
pi_86189754
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.
En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdA :')
pi_86189758
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.
Juist ^O^
pi_86189768
quote:

[..]

Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...

Volgens mij ben je ernstig bezig met spijkers op laag water zoeken...
pi_86189774
quote:

[..]

Vind ik ook.
Maar had het wel verwacht hoor dat Tjeenk Willink op de proppen zou komen.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:06:34 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_86189785
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond :).
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
  woensdag 8 september 2010 @ 00:06:35 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189787
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.
Geloof je dat nu echt??? ECHT?
pi_86189794
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdA :')
Je weet toch dat alles per definitie de schuld van links is?
  woensdag 8 september 2010 @ 00:07:07 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86189809
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...

Volgens mij ben je ernstig bezig met spijkers op laag water zoeken...
:Y
pi_86189820
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.

Rutte: tussenstap is noodzakelijk. Waar is je meerderheid HiZ?
pi_86189845
quote:
Bea heeft helemaal geen tijd gehad om naar dat debat te kijken, man.
pi_86189847
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geloof je dat nu echt??? ECHT?
Laat maar, of hij is jonger dan 12, of hij heeft nog nooit opgelet bij staatsinrichting.

Of zijn stemrecht zou ontnomen moeten worden ivm gebrek aan de hersencapaciteit om te begrijpen wat nou echt is & wat zijn mening/hoop is.
pi_86189849
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
Dat denk ik ook.
Spannend, weer een nieuwe wending.
pi_86189857
quote:
Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij zal moeten onderzoeken of ze echt wel met elkaar verder willen of dat er bij een volgende scheet weer opgegeven gaat worden. Ze blijken zo instabiel als het maar zijn kan. Hele logische stap dus van Beatrix.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')