Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is dat de meerderheid in de Tweede Kamer tegen de koningin iets anders gezegd heeft dan ze een dag later in de Kamer gezegd hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.
En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!quote:Dinsdagochtend verklaarde PVV-leider Geert Wilders dat hij bereid is de onderhandelingen over een rechts minderheidskabinet met VVD en CDA te hervatten, nadat hij die vorige week had gestopt.
Wilders' mededeling kwam toen koningin Beatrix al haar consultaties van adviseurs en fractievoorzitters was begonnen over de ontstane situatie in de kabinetsformatie. Die adviezen zijn daardoor niet gebaseerd op de laatste stand van zaken. Het is nu aan Tjeenk Willink om van de partijen hun meest actuele opstelling te horen.
Alsof, het door velen zo bewierookte, Paars+ wel over een meerderheid beschikt in de Senaat,quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
Beatrix had trouwens Lubbers al moeten terugfluiten toen ie aankwam met een minderheidskabinet zonder genoeg steun in de Eerste Kamer toen zijn opdracht was de mogelijkheden van een kabinet met "met vruchtbare samenwerking in de Staten Generaal" te onderzoeken.
Dat ze dat niet gedaan heeft wreekt zich nu.
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef Lekiamh het volgende:
Paranoia hier zeg.
Toad maakt een prima punt, met als gevolg dat we nu een pas op de plaats maken totdat er een kamermeerderheid is gevonden die met elkaar wilt informeren.
Meer moet je er niet achter zoeken denk ik.
Geloof lekker wat je wil...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het 'adviseren' is één ding, als de Tweede Kamer spreekt dan heeft dat een veel zwaarder gewicht.
Ik heb het al opgegeven...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).
Dat zijn wel erg grote woorden voor de benoeming tot een functie waar de grondwet uberhaupt niet in voorziet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
Heeft de TK dan een motie aangenomen vandaag of een besluit genomen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.
Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Het is nu al een keer of drie in dit topic gezegd. Maar dit klopt feitelijk gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die kamermeerderheid is vandaag vastgesteld in de Tweede Kamer, duidelijker kan het niet. Wat Beatrix nu zegt is een rechtstreekse kritiek op de Tweede Kamer.
Want het is een schande dat de koningin haar belangrijkste adviseur om advies vraagtquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Denk het niet, maar sowieso dient haar rol in het (in)formatieproces danig beperkt te worden. Want wat vanavond gebeurde is gewoon bananenrepubliek waardig, in Zimbabwe lachen ze hierom.
Jazeker wel, maar niet over de kabinetsformatiequote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft de TK dan een motie aangenomen vandaag of een besluit genomen?
Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De TK heeft niet gesproken. Er is in de TK gesproken (er zijn namelijk geen besluiten genomen in de TK!).
Wijsneusquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Jazeker wel, maar niet over de kabinetsformatie
Is goedquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ow.Bel jij dan later voor mij 112?
Dat is niet hoe het bestuurlijk werkt. Als de TK iets wil, dan moeten ze een besluit nemen. Niet iets duidelijk maken door er over te discussieren.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is nu al een keer of drie in dit topic gezegd. Maar dit klopt feitelijk gewoon niet.
Hare majesteit zsm informeren over "de stand van zaken in de kabinetsformatie". Niet meer en niet minder. Een tussenstap dus..quote:
Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tijdens het debat hebben VVD, PVV en CDA, die samen 76 zetels hebben duidelijk gemaakt dat ze willen dat er zo snel mogelijk doorgepraat wordt. Een besluit is niet nodig om daarmee vast te stellen wat de meerderheid van de Tweede Kamer wil.
omg... "Hey Tjeenk, ga jij eens kijken hoe de wind waait"quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.kabinetsformat(...)_Willink_informateur
Een opdracht die dus afwijkt van de mening van de meerderheid van de TK.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:00 schreef Toad het volgende:
[..]
http://www.kabinetsformat(...)_Willink_informateur
Zolang de kamer geen besluit neemt (lees; een motie of wet aanneemt), is het inderdaad niet meer dan een borrelpraatje.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
Tja, Bea moet het doen met een advies van Rutte dat niet overeenkomt met dat van Wilders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat iemand dit hoog gaat opspelen, maar ik denk dat Beatrix met deze actie heeft verzorgd dat de rol van de Koning bij de volgende formatie nog verder gereduceerd zal worden.
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoondquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:58 schreef HiZ het volgende:
Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een opdracht die dus afwijkt van de mening van de meerderheid van de TK.
Inderdaad, gewoon de formele weg dus.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:57 schreef Wombcat het volgende:
De kern van het probleem is dit:
En zoals hierboven gezegd, in de TK is niets besloten, dus daar kan de koningin geen conclusies uit trekken!
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef Toad het volgende:
[..]
Ja, maar misschien heeft Wilders zich nu wel weer bedacht.
Laat Tjeenk Willink nu maar gewoon gesprekken voeren en dan kunnen we weer verder.
Als de TK geen besluit heeft genomen, heeft het idd niet meer status dan een borreltafelpraatjequote:Op woensdag 8 september 2010 00:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hebben die 3 partijen geen meerderheid in de Kamer ? Hebben die 3 partijen niet gezegd dat ze zo snel mogelijk door willen praten? Je kunt nou wel doen alsof een debat in de TK een borreltafelpraatje is, maar dat is het niet.
NIET DUS!quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de formele weg dus.
Kost wel de rest van deze week waarschijnlijk.
Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is dus niet relevant. Beatrix heeft stelling tegen de kamermeerderheid genomen. Dat kunnen mensen die tegen deze combinatie zijn geweldig vinden, maar het is WEL een overschrijding van haar bevoegdheden.
Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gejank!! Alsjeblieft..
Wat heeft de kamermeerderheid dan besloten vandaag?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdAquote:Op woensdag 8 september 2010 00:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hadden ze maar beter moeten nadenken over wat ze adviseerden en niet per dag van mening veranderen.
Juistquote:Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Er is geen kamermeerderheid. Tenminste, niet voor zover wij weten. Er is namelijk niets ter stemming gebracht, dus zijn de voor- en tegenstemmers niet in aantal geteld.
Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vind ik ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond.
Geloof je dat nu echt??? ECHT?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik zie gewoon dat Beatrix haar eigen baan vernaggelt. Dit grapje wordt haar niet snel vergeven, ook niet door de andere partijen. Haar geluk is dat het nu onder het tapijt geveegd wordt, maar als er straks een kabinet zit, dan gaat dit echt wel opgelost worden hoor.
Je weet toch dat alles per definitie de schuld van links is?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En maar blijven janken over het "draaien" van de PvdA
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er in de TK grote bezwaren zijn tegen deze tussenstap vanwege de bijzondere omstandigheden die momenteel spelen...
Volgens mij ben je ernstig bezig met spijkers op laag water zoeken...
Bea heeft helemaal geen tijd gehad om naar dat debat te kijken, man.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:02 schreef HiZ het volgende:
Laat maar, of hij is jonger dan 12, of hij heeft nog nooit opgelet bij staatsinrichting.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geloof je dat nu echt??? ECHT?
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
Hij zal moeten onderzoeken of ze echt wel met elkaar verder willen of dat er bij een volgende scheet weer opgegeven gaat worden. Ze blijken zo instabiel als het maar zijn kan. Hele logische stap dus van Beatrix.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, ik denk dat Tjeenk Willink wel een paar heel gerichte vragen heeft aan de beoogde coalitiepartners. Zowel voor als na aanstaande zaterdag.
Dat is idd logisch.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.
Nu nog eens HiZ???? WELKE meerderheid??quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Tjeenk Willink net even in het journaal. Koningin kan niet afgaan op persbericht en kamerdebat. Er moet gewoon een advies komen.
Rutte: tussenstap is noodzakelijk.
Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh, ik denk eerder dat men nu inziet dat een dergelijke stabiele factor in het hele formatieproces meer dan ooit haar noodzaak heeft aangetoond.
Net met meer dan 30 zetels afgenomenquote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Rutte: tussenstap is noodzakelijk. Waar is je meerderheid HiZ?
Terecht, maar moet dat dagen duren?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Kijk zelfs Rutte beseft dat nu direct door onderhandelen niet geloofwaardig is.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Rutte: tussenstap is noodzakelijk. Waar is je meerderheid HiZ?
Wedden van niet?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.
Nadat deze formatie afgelopen is gaan ze regelen dat de TK de (in)formateur aanwijst.
Vertel!quote:Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor, geloof je het zelf? Het is toch wel overduidelijk dat de 'oppositie' gewoon geen andere argumenten heeft en daarom maar even gaat zitten huilen over 'chaos'. Maar die chaos is gebruikelijk in Nederlandse formaties. Het is in het verleden echt nog wel erger geweest dan deze week hoor.
Nadat deze formatie afgelopen is gaan ze regelen dat de TK de (in)formateur aanwijst.
Wat een formaliteit.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Rutte: tussenstap is noodzakelijk.
Wie weet zijn ze er morgen al uit.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Terecht, maar moet dat dagen duren?
Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nog wel de grootste chaos bij formaties tot nog toe. Misschien alleen die van 1977 die ook zoiets was, maar die is van voor mijn tijd.quote:
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.quote:
Ze wil een bericht op zo kort mogelijke termijn. Maar Tjeenk Willink moet wel even met de fractievoorzitters van de grotere partijen in overleg natuurlijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Terecht, maar moet dat dagen duren?
Maar die heeft dan ook serieuze billenkoek van Bea gekregen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...
Had 'ie sowieso al niet..quote:Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs Rutte ziet deze stap zitten en die is noodzakelijk voor elk mogelijk kabinet. Dus je hebt echt geen enkel punt, sorry...
Goed verhaalquote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.
Kloontje van 2030rd?quote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, nu nog steeds. Men wil het in dit stadium niet hoog opspelen en daarom krijgt ze haar 'tussenstapje' zodat er geen full-blown constitutionele crisis hoeft te worden opgelost tijdens de formatie. Maar pay-back gaat echt komen voor Beatrix, en dat zal ze niet leuk vinden.
Het zijn zijn eigen woorden: "Tjeenk Willink denkt enkele dagen nodig te hebben om te bepalen welke stappen nodig zijn. "quote:
Niet voor mij. In de jaren zeventig waren de koppen in de kranten een stuk heftiger dan nu.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nog wel de grootste chaos bij formaties tot nog toe. Misschien alleen die van 1977 die ook zoiets was, maar die is van voor mijn tijd.
Zal geen heel gezellig gesprek zijn geweest. Jongetje Rutte zal wel een lesje staatsrecht hebben gekregen van Beaquote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef MOVO het volgende:
[..]
Maar die heeft dan ook serieuze billenkoek van Bea gekregen natuurlijk.
Dus dit kabinet betekent zowel het einde voor het CDA als voor het koningshuis? Het wordt steeds beterquote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef HiZ het volgende:
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze wil een bericht op zo kort mogelijke termijn. Maar Tjeenk Willink moet wel even met de fractievoorzitters van de grotere partijen in overleg natuurlijk.
Ach, je kan blijven dromen natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dus dit kabinet betekent zowel het einde voor het CDA als voor het koningshuis? Het wordt steeds beter
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.quote:
Inderdaad, TW is ook niet informateur, maar gewoon adviseur.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.
Het had sneller gekund, maar het is ook niet heel raar dat de koningin niet van persberichten en kamerdiscussies (die geen status hebben) uitgaat.
Ik ben het met je eens. Het hoeft niet zo lang te duren. Maar dat zal ook niet gebeuren, is mijn inschatting.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het zijn zijn eigen woorden: "Tjeenk Willink denkt enkele dagen nodig te hebben om te bepalen welke stappen nodig zijn. "
Maar je klinkt net zo als hem... Blind je eigen domme redenering volgen, ongeacht hoeveel argumenten en feiten je ook tegen krijgt.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.
1234quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef HiZ het volgende:
En jij hebt wat extra genen of zo? Je moet wel echt heel erg dom zijn wil je denken dat ik een kloon ben.
Oh zeker, al zal hij Cohen voor de vorm ook nog wel ontvangen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie morgen met Rutte, Verhagen en Wilders praat, kan 'ie morgenavond een verslag typen.
Het had sneller gekund, maar het is ook niet heel raar dat de koningin niet van persberichten en kamerdiscussies (die geen status hebben) uitgaat.
Ja, het staat nog niet vast dat het dagen gaat duren, dus wellicht valt het wel mee.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef Toad het volgende:
Ik ben het met je eens. Het hoeft niet zo lang te duren. Maar dat zal ook niet gebeuren, is mijn inschatting.
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??quote:Op woensdag 8 september 2010 00:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, het staat nog niet vast dat het dagen gaat duren, dus wellicht valt het wel mee.
Zou wel humor zijn... Niveautje Beaquote:Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??
Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als hij vrijdag pas verslag uitbrengt... Of is dat nu hééll vals gedacht van me??
Dat bedoelde ik inderdaad...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.
Haha, zou zeker goed kunnen, Wilders heeft Willink ook al geschoffeerd na zijn laatste optreden als adviseur. Dat zal niet ongestraft blijven voor Wildersquote:Op woensdag 8 september 2010 00:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou wel humor zijn... Niveautje Bea
Dat dus...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er komt wel een risicovol weekend aan natuurlijk. Zou me niks verbazen als Bea het daar overheen wil tillen.
Ik hoop zo dat hij zijn bek niet kan houden voor zo'n menigte...quote:Op woensdag 8 september 2010 00:20 schreef -jos- het volgende:
[..]
Haha, zou zeker goed kunnen, Wilders heeft Willink ook al geschoffeerd na zijn laatste optreden als adviseur. Dat zal niet ongestraft blijven voor Wilders
Volgens mij zijn er al wel in een hoger tempo (in)formateurs versleten dan toen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet voor mij. In de jaren zeventig waren de koppen in de kranten een stuk heftiger dan nu.
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al wel in een hoger tempo (in)formateurs versleten dan toen.
quote:Op woensdag 8 september 2010 @ 00:17 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
was in '77 niet de formatie die 208 dagen duurde?? Even googlen
--edit--
Van Agt I
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Van_Agt_I
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
Achtergrondstuk van de VK:
Koningin lijkt regie kwijt in ‘formatie van Wilders’
http://www.volkskrant.nl/(...)formatie_van_Wilders
Ze heeft inderdaad een lastige positie momenteel. Maar volgens mij heeft ze de beste optie verkozen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:22 schreef Toad het volgende:
Achtergrondstuk van de VK:
Koningin lijkt regie kwijt in ‘formatie van Wilders’
http://www.volkskrant.nl/(...)formatie_van_Wilders
Never fuck a Bilderbergerquote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef MOVO het volgende:
[..]
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.
Ten eerste is het 'je klinkt net zoals hij'quote:Op woensdag 8 september 2010 00:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar je klinkt net zo als hem... Blind je eigen domme redenering volgen, ongeacht hoeveel argumenten en feiten je ook tegen krijgt.
Tsja, dingen lopen snel. Maar het is ook geen nieuwsstuk. Meer analyse.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef MOVO het volgende:
[..]
Reeds achterhaald, Bea rules, Rutte kan overmorgen pas weer zitten.
Dat komt mede hierdoor dus:quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad een lastige positie momenteel. Maar volgens mij heeft ze de beste optie verkozen.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef remlof het volgende:
Beatrix had trouwens Lubbers al moeten terugfluiten toen ie aankwam met een minderheidskabinet zonder genoeg steun in de Eerste Kamer toen zijn opdracht was de mogelijkheden van een kabinet met "met vruchtbare samenwerking in de Staten Generaal" te onderzoeken.
Dat ze dat niet gedaan heeft wreekt zich nu.
Ik denk niet dat men later gaat afrekenen.quote:Op woensdag 8 september 2010 00:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten eerste is het 'je klinkt net zoals hij'
Ten tweede heb ik zoals al is gezegd registratie 1234, als ik een kloon was, dan in ieder geval een kloon met een decade vooruitziende blik.
Daarnaast ben ik tamelijk verbijsterd over hoe mensen uitspraken van Rutte in het journaal tegen mij durven te gebruiken. Alsof politici in het journaal altijd precies zouden vertellen wat ze denken. En alsof ik niet zo'n beetje bij elke post heb gezegd dat 'men het NU niet zal opspelen' maar later wel zal afrekenen. Wat dus volkomen niet strijdig is met het instemmen nu van Rutte met een tussenstap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |