Er is idd helemaal niets vastgelegd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Sterker nog, volgens mij is dat helemaal niet vastgelegd.
Dan was er dus al een andere informateur geweest & Klink pas na die motie het CDA uit getraptquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:45 schreef eriksd het volgende:
Daarom. Ik vind dat om te beginnen dat een zaak van de kamer is/ moet worden.
Het klopt dat de rol van de Koningin in de formatie nergens is gecodeerd, maar ik zie niet in hoe je de huidige situatie met een motie zou willen veranderen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik meen dat haar invloed op het formatieproces een staatsrechtelijke gewoonte is. 1 motie en dat is voorbij.
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is denk ik meer een kwestie van zorgvuldigheid. Formatieonderhandelingen zijn een serieuze zaak. Wanneer partijen de ene dag dit roepen en de volgende dag opeens weer met iets anders komen, kan je je vraagtekens stellen bij de instabiliteit van zo'n samenwerking. Dat moet een informateur nu even goed uitzoeken in een korte ronde (want dat oordeel moet en kan de koningin niet geven) en vervolgens kunnen de onderhandelingen weer verder, vermoed ik.
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd (ik weet niet wat Rutte vanavond tegen Beatrix heeft gezegd).quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.
De SP zal ook zeker iets anders hebben geadviseerd. De PvdA ook... De CU ook...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd.
En Beatrix heeft ook nog andere adviseurs.
Men heeft haast....dat zie je het beste aan Rutte die van alles roept en niks waar kan maken en een dag later weer heel iets anders roept. Geen geduld. Kabinet moet er voor 1 juli zijn, hij gaat wel even iets schrijven en hij raast maar door ....een ADHD-er is er niets bij....beseft niet dat dingen tijd nodig hebben en dat je best eerst even na mag denken voordat je weer een woordendiarree er uit gooit die je niet waar kan maken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:47 schreef Toad het volgende:
Ik snap die kritiek op de Koningin niet zo goed. Ze heeft de adviezen aangehoord en ze heeft dit besloten. Prima toch. Rechts komt er heus wel hoor, maar wordt gewoon een zorgvuldige stap genomen.
Er is geen meerderheid die aan de Koningin geadviseerd heeft om de onderhandelingen over rechts te hervatten. Fijn dat Wilders zich een dag later bedenkt, maar dan moet hij dat maar aan Tjeenk Willink uitleggen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De SP zal ook zeker iets anders hebben geadviseerd. De PvdA ook... De CU ook...
Je punt?
Ze heeft geen andere mening, Tjeenk Willink moet alleen "zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de stand van zaken in de kabinetsformatie"!!!quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is in ieder geval staatsrechtelijk niet goed te praten dat de Koningin een andere mening heeft dan de meerderheid van de TK. Die meerderheid heeft gezegd; er moet zo snel mogelijk doorgepraat worden, dan kan Beatrix niet zeggen 'ho ho, eventjes nadenken hoor'.
Rutte raast idd maar door zonder na te denken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Men heeft haast....dat zie je het beste aan Rutte die van alles roept en niks waar kan maken en een dag later weer heel iets anders roept. Geen geduld. Kabinet moet er voor 1 juli zijn, hij gaat wel even iets schrijven en hij raast maar door ....een ADHD-er is er niets bij....beseft niet dat dingen tijd nodig hebben en dat je best eerst even na mag denken voordat je weer een woordendiarree er uit gooit die je niet waar kan maken.
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben CDA en PVV iets anders geadviseerd (ik weet niet wat Rutte vanavond tegen Beatrix heeft gezegd).
En Beatrix heeft ook nog andere adviseurs.
Het probleem is dat ze (Rutte, Verhagen, Wilders) eerst met de koningin gaan praten en dan een dag later in de TK iets anders zeggen. Tsja, wat moet je daar nu mee...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze heeft geen andere mening, Tjeenk Willink moet alleen "zo snel mogelijk verslag uitbrengen over de stand van zaken in de kabinetsformatie"!!!
Waarom doet iedereen alsof ze Job Cohen heeft benoemd?? Ze heeft gewoon een tussenstap gezet... Zo dramatisch is het allemaal niet hoor...
Nergens blijkt de mening van Trix uit. Wij interpreteren deze actie als zodanigquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.
Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
NOGMAALS:quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is. Ze MAG geen andere mening hebben dan de meerderheid van de Tweede Kamer, als dat gebeurt dan zou ze eigenlijk moeten opstappen.
Niemand zal het zo hoog opspelen, maar dit is feitelijk een constitutionele crisis.
Probleem is dat de meerderheid in de Tweede Kamer tegen de koningin iets anders gezegd heeft dan ze een dag later in de Kamer gezegd hebben. Dat maakt het er niet makkelijker op natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het feit dat Beatrix gepikeerd is (of iets anders wil)en dit laat blijken in directe strijd met het staatsrecht is.
Tja het is natuurlijk per definitie een instabiel experiment. Zoveel is nu wel zekerquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zegt ook zo lekker veel over de toekomst.
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:50 schreef Toad het volgende:
[..]
Er is geen meerderheid die aan de Koningin geadviseerd heeft om de onderhandelingen over rechts te hervatten. Fijn dat Wilders zich een dag later bedenkt, maar dan moet hij dat maar aan Tjeenk Willink uitleggen.
Kun je niet lezen ofzo??quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.
Nee, er is tijdens die vergadering niets besloten. En er wordt niet algemeen verkend.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er vandaag een debat in de Tweede Kamer is geweest? Volgens mijn informatie heeft daar de meerderheid van de Tweede Kamer uitgesproken dat er zo snel mogelijk weer doorgepraat moet worden. Dat is niet verenigbaar met nu algemeen gaan verkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |