quote:Koningin Beatrix ontvangt Rutte
` Koningin Beatrix ontvangt VVD-leider
Rutte om te spreken over de formatie.
Halverwege de avond arriveerde Rutte op
paleis Noordeinde.Eerder vandaag sprak
de koningin met haar vaste adviseurs.
Rutte adviseerde de koningin gisteren
hem te vragen een concept-regeerakkoord
te schrijven,omdat de formatie van een
rechts kabinet vrijdag was stukgelopen.
Vandaag kwam de rechtse coalitie echter
weer in beeld,omdat PVV-leider Wilders
na het vertrek van CDA-dissident Klink
weer verder wil onderhandelen.
In de Tweede Kamer zei oud-informateur
Opstelten vanmiddag dat hij chemie had
geconstateerd tussen VVD,PVV en CDA.
Ik snap eerlijk gezegd die krokodillentranen voor het vorstenhuis niet. De situatie is veranderd, en nogal ingrijpend. Dan kan je wel vasthouden aan adviezen die uitgebracht zijn onwetend van de situatie van vanochtend, maar dat is verspilde tijd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Weet ik niet exact meer, maar Cohen zei het een en ander en Rutte ging er niet op in en zei alleen "Mooi".quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arcee: even iets heel anders: Waarover zei Rutte in het debat vanmiddag "mooi"? Jij reageerde daarop: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #2
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...
Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.
Wat DAT betreft is dat wel jammerquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef eriksd het volgende:
Niet weer die standjes, Van Der Vlies is weg
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
Dat zou lachen zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet..quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef nikk het volgende:
Ach, links Nederland had tenminste een goed weekend.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.
Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
Zou idd hilarisch zijn..quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
Ja, zaterdag...quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoor
Gaat nog spannend worden, dat congres.quote:Slechts 36 procent van de vierhonderd raadsleden die reageerden, is voorstander van een rechts kabinet, aldus de peiling. Een kwart ziet het liefst een coalitie zonder de PVV en een derde vindt dat het CDA helemaal niet meer moet regeren.
Idd. Ik denk dat achter de schermen Beatrix dat best kan doen (zonder dat het haar beschadigd bedoel ik ).quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet..
True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.
Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
om ff mijn bericht op de FP aan te halen:quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoewel ik het debat heb gemist, heb ik wel een korte samenvatting gezien. Rutte zei daarin dat Opstelten ontslag heeft genomen als informateur.
Als dit klopt, moet Trix een nieuwe aanwijzen. Ze heeft hier (als enige) beslissingsbevoegdheid in. Ze kan dus, als ze echt een andere koers wil, domweg iemand aanwijzen die die andere koers gaat varen.
Ik zal me kapot lachen als Roemer de nieuwe informateur wordt
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door, en daar kunnen we allemaal van meegenieten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Jud1th het volgende:
CDA raadsleden verdeeld over coalitie
[..]
Gaat nog spannend worden, dat congres.
Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden?quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:50 schreef Wombcat het volgende:
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door,
Als Beatrix tegen Rutte zegt dat 'ie zich wat anders moet gedragen (ik zeg het wat gechargeerd) als 'ie minister-president is, heeft ze natuurlijk nog niet automatische een te grote rol in het democratische proces en, veel belangrijker, weten we niet wat daar gezegd is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Het rommelt in het CDA, dat is niet zomaar weg.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:52 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.
Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaat bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:00 schreef Wombcat het volgende:
En dat dan nog even afgezien van de vraag of Wilders het voor elkaar krijgt om in alle provincies een lijst op te stellen, anders kan het kabinet het sowieso al wel schudden voor een meerderheid in de Eerste Kamer.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Het is sowieso de vraag of een dergelijk stemadvies opgevolgd wordt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:16 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaan bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.
Ik begrijp je misschien verkeerd door de smiley, maar de gesprekken hoeven niet openbaar te zijn om een indruk te wekken. Als ze Rutte nu terugkrabbeld na contact met de Koningin kan iedereen invullen dat zij hem heeft teruggefloten en is de schade gedaan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden?
De koningin gaat absoluut een stevig woordje wisselen met Rutte. Hij zit niet voor niets al bijna 2 uur bij de koningin!quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.quote:
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
Absoluut. Zo is hij overigena altijd al geweest. Maar wat betreft "premier van alle Nederlanders" maakte hij afgelopen vrijdag al een enorme fout door het te hebben over een regeerakkoord waar rechts Nederland zijn vingers bij zou aflikken. Beter had hij zich niet tot dergelijke uitspraken laten verleiden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak.
De VVD heeft zich gecommitteerd aan een rechts kabinet. Hoewel ik dat van een liberale partij niet zo begrijp, is de VVD allang niet meer liberaal en wil de achterban kennelijk niets liever dan samenwerken met Wilders.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.
Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
Ja, zijn eerste reactie dat er nog 2 dissidenten zijn lijkt er ook al op te wijzen dat hij helemaal niet zo happig was om er weer in te stappen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef RvLaak het volgende:
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.
BEETJE arrogant????quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak. Bovendien zal ze veel waarde hechten aan haar eed als koningin.
Da's een flink gesprek dan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rutte zit nu al bij 2 1/2 uur bij de koningin...
Of is 'm via de achterdeur gesmeerd
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
Huh? Beetje raar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
quote:
Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wildersquote:
Maar dat wil ze dus niet...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk had de koningin nu gewoon ballen moeten tonen en Rutte als formateur aanwijzen voor een rechts kabinet. Laat 'ie het maar waarmaken.
Waarom goede keuze? Als die drie samen willen hou je het toch niet tegen. Dan is een vertraging ook niet zinvol.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_Tjeenk_Willink.html
Dikke vinger van Bea aan Rutte en Wilders dus![]()
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wilders.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
Ach, vind het wel leuk dat ze iig nog éven op hun neus kijken... Waren erg arro..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.
Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemde keuze, nu moet een PvdA'er de informatie met deze drie partijen leiden
Om vervolgens CDA-PvdA-SP-GL te gaan formerenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
De majesteit laat niet met zich dollen. En terecht.
Daar heb je ook een punt hoorquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.
Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
Ik zie er ook geen stabiel kabinet in. Maar als Rutte en Verhagen niets anders willen (en daar lijkt het op), dan blijven ze toch daarop aansturen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de koningin eigenlijk geen stabiele kabinet ziet in VVD-CDA met gedoogsteun van PVV. En ze wil het de arrogante drie wellicht niet te makkelijk maken. Plus dat ze misschien persoonlijk vindt dat het voorgenomen kabinet in strijd is met haar eed.
Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, daar is Tjeenk Willink niet voor nodig.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...
Oh ja, klopt. Dat was ik even vergetenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Ze heeft toch zo'n twee uur gepraat met Rutte?
Ze heeft denk ik zelfs een computer en een mobiele telefoon.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Bijzonder, ze heeft dus wel een TV.
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, niks mis mee.
Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:quote:
Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.
Ze zal inderdaad wel iemand zoeken die wat verder kan kijken dan enkel de partijpolitiek.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.
Meer zelfs.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Ze heeft toch zo'n twee uur gepraat met Rutte?
Voornamelijk PVV, die andere 2 wilde sowieso al verderquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
Alleen als er verslagen van gemaakt worden. Wat ik niet echt verwacht.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar.
Daar hoort een Koningin toch boven te staan?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
De majesteit laat niet met zich dollen. En terecht.
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerpquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
http://pauwenwitteman.var(...)liveplayer-penw.html
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:
1. er komt een rechts kabinet.
2. Rutte en Verhagen gaan op hun bek en verdwijnen van het toneel.
Dus ik zeg: maak Rutte formateur. Die wil zo graag. Laat 't 'm maar doen.
Wordt tijd dat ze met pensioen gaat danquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..
Want het is en blijft natuurlijk onvermijdelijk dat De Drie verder gaan onderhandelen als ze dat willen.. Maar ze worden door deze stap gedwongen even een pas op de plaats te doen![]()
*LES*
Trix linksquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
Idd. Dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad..
Ik ook niet. Maar prachtig is het wélquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
Klopt, het werd even snel besproken, was bij hun ook maar net bekend. Zometeen gaan ze er over verder.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
Dat is zelden vertoond idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |