abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 21:30:35 #1
862 Arcee
Look closer
pi_86181696

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)

quote:
Koningin Beatrix ontvangt Rutte

` Koningin Beatrix ontvangt VVD-leider
Rutte om te spreken over de formatie.
Halverwege de avond arriveerde Rutte op
paleis Noordeinde.Eerder vandaag sprak
de koningin met haar vaste adviseurs.

Rutte adviseerde de koningin gisteren
hem te vragen een concept-regeerakkoord
te schrijven,omdat de formatie van een
rechts kabinet vrijdag was stukgelopen.
Vandaag kwam de rechtse coalitie echter
weer in beeld,omdat PVV-leider Wilders
na het vertrek van CDA-dissident Klink
weer verder wil onderhandelen.

In de Tweede Kamer zei oud-informateur
Opstelten vanmiddag dat hij chemie had
geconstateerd tussen VVD,PVV en CDA.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:31:37 #2
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86181754
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Ik snap eerlijk gezegd die krokodillentranen voor het vorstenhuis niet. De situatie is veranderd, en nogal ingrijpend. Dan kan je wel vasthouden aan adviezen die uitgebracht zijn onwetend van de situatie van vanochtend, maar dat is verspilde tijd.

Dingen zijn veranderd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 21:31:58 #3
862 Arcee
Look closer
pi_86181781
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arcee: even iets heel anders: Waarover zei Rutte in het debat vanmiddag "mooi"? Jij reageerde daarop: LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie #2
Weet ik niet exact meer, maar Cohen zei het een en ander en Rutte ging er niet op in en zei alleen "Mooi".
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86181872
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom niet?? Ze heeft toch bijna 2 dagen voor niets gesprekken gevoerd?? En heel sympatisch richting haar schijnt hij ook niet geweest te zijn in het debat..
Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:34:14 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86181920
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij denkt dat de koningin een stevig woordje gaat wisselen met een gekozen politicus? Dat lijkt me niet bij het takenpakket van de koningin horen. Daarnaast zal ze zelf ook wel begrijpen dat de situatie tussen vrijdag en vandaag dermate is veranderd dat de conclusies die vrijdag zijn getrokken (door Wilders, niet door Rutte!) nu niet meer opgaan.
Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_86182032
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zo maar mogelijk is ja...
Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:37:16 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182105
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat zou in mijn ogen zeer ongepast zijn voor een (ongekozen) staatshoofd en ik zie Beatrix daar eerlijk gezegd ook niet voor aan.
Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:37:57 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86182145
Niet weer die standjes, Van Der Vlies is weg :P
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:40:11 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182252
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef eriksd het volgende:
Niet weer die standjes, Van Der Vlies is weg :P
Wat DAT betreft is dat wel jammer :P
pi_86182293
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beatrix is een stuk steviger dan ze wellicht lijkt.. Ik zeg ook niet dat ze hem uit zal schelden, maar eerder een subtiel maar zeer duidelijk "standje" geeft..
Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
pi_86182329
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86182463
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Het zou haar en de monarchie beschadigen. De enige manier waarop die nog te verantwoorden is, is door het idee (misschien onterecht) dat hun rol vooral ceremonieel is.
en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.

Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
pi_86182515
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:41 schreef marcodej het volgende:
Als de Koningin humor heeft benoemd ze gewoon Ab Klink als nieuwe formateur. Ik verbaas me iig nergens meer over.
Dat zou lachen zijn _O-
pi_86182546
ghehe, het zou het circus wel compleet maken :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:46:17 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182570
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:40 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet.. ;)
pi_86182586
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 12:58 schreef nikk het volgende:
Ach, links Nederland had tenminste een goed weekend. :P
Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoor :P
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:46:47 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182599
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

en hoeveel schade heeft de actie van Wilders toegebracht aan dit hele ritueel? Het lijkt me dat je niet voor Jan Lul naar de koningin gaat met een verhaal.

Dat verhaal (nog geen dag later) weer intrekken, getuigt ook niet van enig respect voor het staatshoofd van het land waar Wilders zelf zegt zo verliefd op te zijn.
:Y
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:47:21 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182628
quote:
Zou idd hilarisch zijn.. _O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:47:44 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182641
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik denk dat het volgend weekend ook heel leuk gaat worden hoor :P
Ja, zaterdag... ;)
pi_86182658
CDA raadsleden verdeeld over coalitie

quote:
Slechts 36 procent van de vierhonderd raadsleden die reageerden, is voorstander van een rechts kabinet, aldus de peiling. Een kwart ziet het liefst een coalitie zonder de PVV en een derde vindt dat het CDA helemaal niet meer moet regeren.
Gaat nog spannend worden, dat congres.
pi_86182666
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin, de gesprekken mogen niet openbaar raken.. Dus beschadigt haar totaal niet.. ;)
Idd. Ik denk dat achter de schermen Beatrix dat best kan doen (zonder dat het haar beschadigd bedoel ik ).
Zij kan ook wat verder vooruitkijken dan de heren en dames politici. Als je naar de informatie tot nog toe bekijkt, dan is het net een kleuterklasje :{ Daar mag ze best wat van zeggen imo.
pi_86182703
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
pi_86182750
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

True, maar dat is nog altijd minder erg dan de indruk dat zij een te grote rol speelt in het democratisch proces.
om ff mijn bericht op de FP aan te halen:
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 21:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]

Is dat zo? Hoewel ik het debat heb gemist, heb ik wel een korte samenvatting gezien. Rutte zei daarin dat Opstelten ontslag heeft genomen als informateur.

Als dit klopt, moet Trix een nieuwe aanwijzen. Ze heeft hier (als enige) beslissingsbevoegdheid in. Ze kan dus, als ze echt een andere koers wil, domweg iemand aanwijzen die die andere koers gaat varen.

Ik zal me kapot lachen als Roemer de nieuwe informateur wordt _O-
pi_86182803
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:48 schreef Jud1th het volgende:
CDA raadsleden verdeeld over coalitie
[..]

Gaat nog spannend worden, dat congres.
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door, en daar kunnen we allemaal van meegenieten.
En ik dat dat als het kabinet er komt, dat de discussie in het CDA ook nog gewoon doorgaat en dat effect heeft op de provinciale verkiezingen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:51:56 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86182845
quote:

[..]

Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden? ;)
pi_86182858
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:50 schreef Wombcat het volgende:
De komende tijd gaat de discussie in het CDA gewoon door,
Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.
pi_86182932
quote:

[..]

Als Beatrix tegen Rutte zegt dat 'ie zich wat anders moet gedragen (ik zeg het wat gechargeerd) als 'ie minister-president is, heeft ze natuurlijk nog niet automatische een te grote rol in het democratische proces en, veel belangrijker, weten we niet wat daar gezegd is.
Oftewel: als Beatrix Rutte bij wijze van spreken een half uurtje in de hoek zet om zijn zonden te overdenken (ik chargeer nog wat verder), dan komen we daar niet snel achter. Het blijft dus speculeren.
pi_86183290
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:52 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook, het gaat allemaal verschrikkelijk snel op dit moment, maar ik kan me niet voorstellen dat de hele gang van zaken met Klink geen gevolgen gaat krijgen.
Lijkt me ook. Het rommelt in het CDA, dat is niet zomaar weg.
Daarnaast moeten ze ook de lijsten voor de provinciale verkiezingen (en de Eerste Kamer) opstellen. Dat gaat ook nog leuke discussies binnen de partij opleveren. Het ziet er nl. (voor mij als buitenstaander) naar uit dat Verhagen en co. koste wat het kost hun zin willen doordrijven. Dat kan wel eens op weerstand stuiten. Hoe gaat men daar intern mee om, en hoe gaat men dan de lijsten samenstellen? Als er een belangrijke weerstand binnen het CDA is tegen een kabinet met de PVV, krijgen ze dan de lijsten zo samengesteld dat de Eerste Kamer geen probleem gaat vormen? Je moet namelijk niet hebben dat een deel van de leden van provinciale staten op een 'verkeerde' kandidaat stemmen (dat kan dan een dissident zijn of zelfs iemand van een andere partij).

En dat dan nog even afgezien van de vraag of Wilders het voor elkaar krijgt om in alle provincies een lijst op te stellen, anders kan het kabinet het sowieso al wel schudden voor een meerderheid in de Eerste Kamer.

De meerderheid van rechts is al krap en er hoeft niet veel mis te gaan bij de provinciale verkiezingen om er voor te zorgen dat het kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft.

Volgens mij zitten er nogal wat haken en ogen aan dit kabinet.
pi_86184119
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:00 schreef Wombcat het volgende:
En dat dan nog even afgezien van de vraag of Wilders het voor elkaar krijgt om in alle provincies een lijst op te stellen, anders kan het kabinet het sowieso al wel schudden voor een meerderheid in de Eerste Kamer.
Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaat bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.
pi_86184291
quote:
:D _O-
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86184375
Het CDA heeft inderdaad nogal een uitdaging voor zich :)
pi_86184378
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:16 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Wilders in dat geval een stemadvies voor de VVD of het CDA zal geven aan zijn aanhang, want die verkiezingen gaan natuurlijk gewoon een referendum voor het kabinetsbeleid worden. Maar een deel van zijn aanhang is afkomstig van de SP, en als dit kabinet keihard gaan bezuinigen zie ik ze dat advies nog niet zo snel opvolgen.
Het is sowieso de vraag of een dergelijk stemadvies opgevolgd wordt.
En ook of de effecten van de bezuinigingen al merkbaar zijn.

In het algemeen zie je dat het draagvlak van een kabinet afneemt als ze eenmaal aan het regeren zijn. En aangezien de meerderheid nu erg krap is, is het maar de vraag of ze die meerderheid kunnen houden. (Sterker nog, op basis van het aantal stemmen hébben ze niet eens een meerderheid, dus een kleine verschuiving kan al funest zijn).
Mijn punt is vooral dat er maar heel weinig mis hoeft te gaan (vanuit het oogpunt van een rechts kabinet bekeken) of je hebt geen meerderheid in de Eerste Kamer.
En het zou de eerste keer zijn dat een kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft. Kortom: ze nemen nogal een risico.
pi_86184461
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nogmaals, die indruk KAN niet ontstaan.. Die gesprekken zijn vertrouwelijk... Waarom "moest" Boekestijn ook al weer aftreden? ;)
Ik begrijp je misschien verkeerd door de smiley, maar de gesprekken hoeven niet openbaar te zijn om een indruk te wekken. Als ze Rutte nu terugkrabbeld na contact met de Koningin kan iedereen invullen dat zij hem heeft teruggefloten en is de schade gedaan.
pi_86185486
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De koningin gaat absoluut een stevig woordje wisselen met Rutte. Hij zit niet voor niets al bijna 2 uur bij de koningin!

Maar Beatrix is zeker een strenge vrouw met een duidelijke en dominante mening, zo heb ik ooit een "Andere Tijden" gezien die ging over de grenzen die de koningin opzocht in haar parlementaire en onafhankelijke verantwoordelijkheid. Zo heeft zij in de jaren 80 weleens met de premier destijds gebeld dat die niet zo gek moest zijn om een bepaalde plan door te laten gaan. De exacte context weet ik helaas niet meer, maar ik zal proberen dat programma op te zoeken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86185742
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:21 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: ze nemen nogal een risico.
Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.

Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
pi_86185817
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak. Bovendien zal ze veel waarde hechten aan haar eed als koningin.
pi_86185836
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, ik snap het ook echt niet. Vooral Rutte neemt een enorm risico, want de kans bestaat dat hij straks maar eventjes premier is geweest zonder iets te hebben bereikt.

Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik nog steeds niet uitsluit dat een of meerdere van de heren dubbelspel speelt en het uiteindelijk toch nog laat klappen. Verhagen denk ik niet, die heeft zich een beetje in een alles-of-niets-positie gemanoeuvreerd. Maar bij Wilders en Rutte heb ik zo mijn twijfels. Ik heb af en toe het idee dat die met een staring-contest bezig zijn en allebei doodsbang zijn om de schuld te krijgen als het rechtse kabinet er uiteindelijk toch niet komt. Misschien hebben ze elkaar wel in een houdgreep en krijgen ze straks allebei het kabinet dat ze eigenlijk helemaal niet wilden.
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.
pi_86185991
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak.
Absoluut. Zo is hij overigena altijd al geweest. Maar wat betreft "premier van alle Nederlanders" maakte hij afgelopen vrijdag al een enorme fout door het te hebben over een regeerakkoord waar rechts Nederland zijn vingers bij zou aflikken. Beter had hij zich niet tot dergelijke uitspraken laten verleiden.

Tekenend vond ik ook hoe hij zich vanmiddag er makkelijk vanaf wilde maken in het debat, en hij de vragen die hem gesteld werden in de eerste termijn niet eens had opgeschreven en dus aan Halsema moest vragen of ze haar vragen nog een keer wilde herhalen. :N
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86186155
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:48 schreef Jud1th het volgende:

[..]

De VVD heeft zich gecommitteerd aan een rechts kabinet. Hoewel ik dat van een liberale partij niet zo begrijp, is de VVD allang niet meer liberaal en wil de achterban kennelijk niets liever dan samenwerken met Wilders.

Van het CDA snap ik het niet zo. Gezien de discussie in de partij zit het daar nog steeds niet lekker. En als die discussie doorgaat, dan keert de aanhang zich af van het CDA en kan het wel eens einde CDA betekenen. Of dan toch een voorlopig einde als machtsblok in het midden waar je niet omheen kunt.
pi_86186315
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef RvLaak het volgende:
Zou goed de reden kunnen zijn waarom Wilders nu in ene wel weer dooronderhandelen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op zijn beslissing.
Ja, zijn eerste reactie dat er nog 2 dissidenten zijn lijkt er ook al op te wijzen dat hij helemaal niet zo happig was om er weer in te stappen.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:04:27 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86186687
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Rutte gedraagt zich een beetje arrogant de laatste tijd (en hij zit nog niet eens op het pluche), dus als de koningin er even stevig op wijst dat hij premier wordt van alle Nederlanders dan lijkt me dat een goede zaak. Bovendien zal ze veel waarde hechten aan haar eed als koningin.
BEETJE arrogant???? _O- _O- _O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:08:09 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86186878
Rutte zit nu al bij 2 1/2 uur bij de koningin...
Of is 'm via de achterdeur gesmeerd ;)
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:10:52 #43
132191 -jos-
Money=Power
pi_86186999
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86187023
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rutte zit nu al bij 2 1/2 uur bij de koningin...
Of is 'm via de achterdeur gesmeerd ;)
Da's een flink gesprek dan. :o
Of zouden ze de vlaai van Wilders niet wegkrijgen? :P
pi_86187031
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:10 schreef -jos- het volgende:
AMSTERDAM - Herman Tjeenk Willink is door de koningin wederom benoemd als informateur.
|:(
pi_86187051
quote:
Huh? Beetje raar.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:12:32 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187075
quote:
Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:13:01 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187099
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

|:(
_O- _O- _O- De Drie moeten dus nog even hun keutel inhouden... Minstens een dag..
pi_86187101
Eigenlijk had de koningin nu gewoon ballen moeten tonen en Rutte als formateur aanwijzen voor een rechts kabinet. Laat 'ie het maar waarmaken.
pi_86187119
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Huh? Beetje raar.
Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wilders :P.
pi_86187130
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk had de koningin nu gewoon ballen moeten tonen en Rutte als formateur aanwijzen voor een rechts kabinet. Laat 'ie het maar waarmaken.
Maar dat wil ze dus niet...
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:13:44 #52
132191 -jos-
Money=Power
pi_86187131
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_Tjeenk_Willink.html

Dikke vinger van Bea aan Rutte en Wilders dus _O-
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_86187132
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie het net op Twitter. Goeie keuze van de koningin om geen VVDer te benoemen, ze gingen veel te snel ook en zonder respect voor hoe het hoort.
Waarom goede keuze? Als die drie samen willen hou je het toch niet tegen. Dan is een vertraging ook niet zinvol.
pi_86187174
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:

:')

Als het ANP een beetje opschiet, knal ik een linkje daar naartoe in het bericht :D
pi_86187201
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja best wel inderdaad. Maar goed misschien is de koningin iets realistischer dan de heren Rutte, Verhagen en Wilders :P.
Ik zou dan zeggen: laat die drie maar op hun bek gaan dan.
Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
pi_86187246
quote:

_O-
pi_86187256
Vreemde keuze, nu moet een PvdA'er de informatie met deze drie partijen leiden :?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:16:20 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187258
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is nu namelijk wel duidelijk dat iig Rutte en Verhagen niets liever willen. Laat ze het maar doen dan. Het blijft toch weer boven de markt hangen.
Ach, vind het wel leuk dat ze iig nog éven op hun neus kijken... Waren erg arro.. :D
pi_86187273
Beatrix _O_
pi_86187277
Ik denk dat de koningin eigenlijk geen stabiele kabinet ziet in VVD-CDA met gedoogsteun van PVV. En ze wil het de arrogante drie wellicht niet te makkelijk maken. Plus dat ze misschien persoonlijk vindt dat het voorgenomen kabinet in strijd is met haar eed.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:17:10 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187293
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemde keuze, nu moet een PvdA'er de informatie met deze drie partijen leiden :?
Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...
pi_86187348
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Beatrix _O_
pi_86187351
Bijzonder, ze heeft dus wel een TV.
pi_86187358
Ze heeft toch zo'n twee uur gepraat met Rutte?
pi_86187364
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, hij doet een snelle inventarisatieronde...
Om vervolgens CDA-PvdA-SP-GL te gaan formeren :D
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:18:30 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187366
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Beatrix _O_
De majesteit laat niet met zich dollen. En terecht.
pi_86187385
Nu gaat het er ook bij P&W over.
pi_86187399
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 23:19:17 ]
pi_86187415
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar heb je ook een punt hoor :)
pi_86187420
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Nu gaat het er ook bij P&W over.
linkje naar stream?
pi_86187421
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de koningin eigenlijk geen stabiele kabinet ziet in VVD-CDA met gedoogsteun van PVV. En ze wil het de arrogante drie wellicht niet te makkelijk maken. Plus dat ze misschien persoonlijk vindt dat het voorgenomen kabinet in strijd is met haar eed.
Ik zie er ook geen stabiel kabinet in. Maar als Rutte en Verhagen niets anders willen (en daar lijkt het op), dan blijven ze toch daarop aansturen.

Nu gaat Tjeenk Willink dus weer iedereen langs. Komt dan eind van de week tot de conclusie dat een rechts kabinet de meest logische oplossing is en volgende week gaan ze verder onderhandelen. Begin dan gewoon morgen, zou ik zeggen.
pi_86187438
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

linkje naar stream?
http://pauwenwitteman.var(...)liveplayer-penw.html
pi_86187441
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, daar is Tjeenk Willink niet voor nodig.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:19:54 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187445
quote:

[..]

Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
pi_86187446
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Oh ja, klopt. Dat was ik even vergeten ;)
pi_86187471
Achterlijk dit, ingaan tegen de meerderheid van de kamer. Onbegrijpelijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_86187503
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Bijzonder, ze heeft dus wel een TV.
Ze heeft denk ik zelfs een computer en een mobiele telefoon. :o
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:21:04 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187515
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de koningin direct naar een partij heeft gekeken, Tjeenk Willink is een belangrijke adviseur voor haar en gezien de complexe situatie is de kans natuurlijk vrij groot dat hij vanwege zijn ervaring benoemd is. Overigens is dit geen beletsel voor VVD-CDA en PVV om de onderhandelingen voort te zetten, 3 kamerfracties onderhandelen met elkaar, niks mis mee.
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.
pi_86187563
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar heb je ook een punt hoor :)
Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:
1. er komt een rechts kabinet.
2. Rutte en Verhagen gaan op hun bek en verdwijnen van het toneel.

Dus ik zeg: maak Rutte formateur. Die wil zo graag. Laat 't 'm maar doen.
pi_86187574
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar. ;)
pi_86187592
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze zal inderdaad wel iemand zoeken die wat verder kan kijken dan enkel de partijpolitiek.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:22:41 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187599
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef Toad het volgende:
Meer zelfs.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..

Want het is en blijft natuurlijk onvermijdelijk dat De Drie verder gaan onderhandelen als ze dat willen.. Maar ze worden door deze stap gedwongen even een pas op de plaats te doen ^O^

*LES*
pi_86187602
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze werd ook wel behoorlijk geschoffeerd door VVD, CDA en met name de PVV, deze reactie verbaast me niks.
Voornamelijk PVV, die andere 2 wilde sowieso al verder
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:22:53 #84
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187611
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
Bis bis bis
pi_86187635
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Over 50 jaar ofzo zullen we het weten, dan worden die zaken openbaar. ;)
Alleen als er verslagen van gemaakt worden. Wat ik niet echt verwacht.
pi_86187636
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:23:20 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187640
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:18 schreef remlof het volgende:

[..]

^O^ _O_
pi_86187643
quote:
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp :N
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:23:24 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187644
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er maar twee manieren om uit de impasse te komen:
1. er komt een rechts kabinet.
2. Rutte en Verhagen gaan op hun bek en verdwijnen van het toneel.

Dus ik zeg: maak Rutte formateur. Die wil zo graag. Laat 't 'm maar doen.
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
pi_86187655
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad.. Ze is NIET blij, anders had ze dit niet gedaan,. Dit is een signaal aan De Drie..

Want het is en blijft natuurlijk onvermijdelijk dat De Drie verder gaan onderhandelen als ze dat willen.. Maar ze worden door deze stap gedwongen even een pas op de plaats te doen ^O^

*LES*
Wordt tijd dat ze met pensioen gaat dan :)
pi_86187657
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
Trix links :') _O-
pi_86187682
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad..
Idd. Dat is wel duidelijk.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:24:13 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86187698
quote:

[..]

Ik ook niet. Maar prachtig is het wél :Y
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 september 2010 @ 23:24:18 #94
862 Arcee
Look closer
pi_86187703
quote:

Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.

In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
pi_86187708
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp :N
Klopt, het werd even snel besproken, was bij hun ook maar net bekend. Zometeen gaan ze er over verder.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:24:41 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_86187725
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
pi_86187731
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:25:12 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187760
Ik snap de zet ook niet zo. Een PvdA figuur en een rechts blok.
Bis bis bis
pi_86187764
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
Dat is zelden vertoond idd.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:25:42 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86187790
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef remlof het volgende:

[..]

En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')