Trix linksquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
Idd. Dat is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meer zelf.. En hij heeft dus wel degelijk op z'n lazer gehad..
Ik ook niet. Maar prachtig is het wélquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ze zo duidelijk haar mening zou gelden...
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:13 schreef -jos- het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_Tjeenk_Willink.html
Dikke vinger van Bea aan Rutte en Wilders dus![]()
Klopt, het werd even snel besproken, was bij hun ook maar net bekend. Zometeen gaan ze er over verder.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dank, maar ze zijn weer naar een ander onderwerp
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar hoort een Koningin toch boven te staan?
Dat is zelden vertoond idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dat is ook dat deze formatie zo bizar maakt, de carrières van twee van de hoofdrolspelers hangen er volledig vanaf.
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
En zich zomaar opzij te laten zetten? Dacht het niet.
Hej. Niet alles over één kam scheren. Ik ben links en ik vind dat ze het anders had moeten doenquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
Tjeenk Willink is niet echt een PvdA-figuur hoor. Hij is lid, maar daar blijft het dan ook bij.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
Ik snap de zet ook niet zo. Een PvdA figuur en een rechts blok.
Maar ze heeft wel een parlementaire verantwoordelijkheid waaraan ze zich heeft te houden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.
Ach er is net een maand verspild aan het kijken hoe extreem-rechts een plaatsje in ons landsbestuur kan krijgen. Dan doet een weekje meer of minder er ook niet toe...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
Trix weer met een links fossiel. Nou, weer een weekje weggegooid.
En de rechterflank in ene zo anti is...quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Grappig hoe de linkerflank zich ineens zeer koningsgezind toont, toch nog vooruitgang deze avond.
Tjeenk Willink is in eerste plaats de vice-president van de Raad van State. Hij zou als onafhankelijk moeten worden gezien, maar dat lukt niet helemaal tot nu toe. Rutte en Verhagen zullen bedrukt zijn, maar zeggen zich te scharen achter de keuze van Beatrix. Wilders zal wel stennis schoppen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze bewust geen VVD of CDA informateur heeft gekozen.
Je weet toch: ALLES wat "rechts"niet bevalt is "links"....quote:
Ik sta voor alles dat bijdraagt aan het behouden van onze democratie en grondrechten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maak dat Wilders maar eens wijsquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tjeenk Willink is niet echt een PvdA-figuur hoor. Hij is lid, maar daar blijft het dan ook bij.
Tsja....als de hoofdrolspelers elke dag iets anders zeggen en willen, dan is het wel handig om even rustig te inventariseren. Morgen vinden Wilders en Rutte mss weer heel iets anders, dus tijd dat men even wat tot rust komt en wat minder gaat draaien.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.
In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
Zeker wel. De grondwet is democratisch gelegitimeerd. Hierin staat de rol van Trix beschreven.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dacht het wel, ze is niet democratisch gelegitimeerd.
In principe kan 'ie ook morgenochtend 15 minuten met Rutte, Wilders en Verhagen (elk afzonderlijk) praten en dan een verslagje typen idd.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Of heeft Bea zitten slapen? Raar, hoor. Ze wil dus dat Herman Tjeenk Willink haar zo snel mogelijk informeert over de politieke situatie en over welke stappen er nu genomen moeten worden. Dat klinkt alsof ze het heel formeel wil spelen ipv pragmatisch. Nou ja, dat zal wel bij een koningin passen.
In principe kan TW natuurlijk heel snel aangeven wat de situatie is, namelijk dat VVD, PVV en CDA weer om de tafel willen.
Hoe meer hoe beter, dan kan Verhagen straks wel inpakken, want dat gaat z'n achterban niet pikken.quote:
Beatrix is van oudsher centrumlinks.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet toch: ALLES wat "rechts"niet bevalt is "links"....
Sorry hoor eriksd, maar dat sloeg idd echt nergens op..
Knap dat je dat weet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beatrix is van oudsher centrumlinks.
En over dat preken voor eigen parochie: ik was al ruim voor verkiezingen, zelfs al voor de val van dit kabinet tegen de rol van het koningshuis in het formatieproces. Dat is zelfs na te trekken hier
Dan ga je er vanuit dat ze morgen hetzelfde zeggen als vandaag....daar zou ik niet teveel geld op inzetten, gezien de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In principe kan 'ie ook morgenochtend 15 minuten met Rutte, Wilders en Verhagen (elk afzonderlijk) praten en dan een verslagje typen idd.
Als 'ie om 9 uur begint, heeft ze dan het verslag tegen 11 uur
Dan was Juliana zeker stalinistisch?quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Beatrix is van oudsher centrumlinks.
Ze geeft hiermee een signaal af aan De Drie: dat ze niet met zich laat sollen, en dat ze niet zo arrogant moeten doen.. Ze laat ze even een pas op de plaats maken, terwijl ze nu alleen maar dóór willen..quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:25 schreef eriksd het volgende:
Ik snap de zet ook niet zo. Een PvdA figuur en een rechts blok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |