Die YES dingessen zijn nog te koop bij de Aldi of de Lidl, alleen heten ze dan "Balconi Snack Cacao".quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef gretchenfoxz het volgende:
Vroeger had je van die koeken het heette YES. Was een chocolade koek met cake erin en een laagje vanille geloof ik, lekkaaaaahhh.
O ja en Milkyway Safari. Die waren lekker, boh! en volgens mij knetterden die ook in je mond.als kind was dat helemaal cool
Knettertops! Woeeeequote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef gretchenfoxz het volgende:
Vroeger had je van die koeken het heette YES. Was een chocolade koek met cake erin en een laagje vanille geloof ik, lekkaaaaahhh.
O ja en Milkyway Safari. Die waren lekker, boh! en volgens mij knetterden die ook in je mond.als kind was dat helemaal cool
Lange jan is ook nog wel te koop hoor.. van volgens mij Look O Lookquote:
Inderdaad. Alleen de salmiaksmaak is al jaren niet meer te krijgenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:24 schreef Miss_paraplu het volgende:
[..]
Lange jan is ook nog wel te koop hoor.. van volgens mij Look O Look
Vorig jaar hadden mijn ouders het nog voor Sint Maarten 11 november.
Dat is én niet lekker, én niet verdwenen.quote:
Hebben ze die serieus nog bij de AH? O.o heb me gek gezocht, maar niet gevondenquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:14 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Dat is én niet lekker, én niet verdwenen.
Bij ons in de AH verkopen ze die gewoon nog.
Ja bij de AH XL bij ons verkopen ze die nog gewoon hoor. Beter kijken dan de volgende keer.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:06 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Hebben ze die serieus nog bij de AH? O.o heb me gek gezocht, maar niet gevondenmoet maar eens beter kijken
definitely de beste chips ever
Mijn moeder noemt M&M"s nog steeds treetsquote:
Lidlquote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:38 schreef vulkaan het volgende:
Ik zag in een reclameblaadje van aldi of lidl (weet niet zeker welke van de 2) een Winner Taco "replica". Het proberen waard lijkt meziet er iig lekker uit.
quote:
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kreeg vroeger elke zaterdag een puddingbroodje, die mn ouders bij de NIeuwe Weme kochtenBestaan die nog?
Die zocht ikquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:06 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Deze hebben ook maar korte tijd in de winkels gelegen:
En diverse smaken.. ik denk dat ik de caramel maar eens in huis moet halen. Kijken of het een beetje te pruimen is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:38 schreef vulkaan het volgende:
Ik zag in een reclameblaadje van aldi of lidl (weet niet zeker welke van de 2) een Winner Taco "replica". Het proberen waard lijkt meziet er iig lekker uit.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef Maincoon het volgende:
De ijsjes genaamd Joekels. Maar ik was laatst bij de kruidvat, waar ik spongebob ijsjes tegenkwam met dezelfde vorm. Meegenomen, waren iets zoeter denk ik, maar lijkt er wel wat op dus!
Bestaan die niet meer danquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:19 schreef Maincoon het volgende:
De ijsjes genaamd Joekels. Maar ik was laatst bij de kruidvat, waar ik spongebob ijsjes tegenkwam met dezelfde vorm. Meegenomen, waren iets zoeter denk ik, maar lijkt er wel wat op dus!
Bestaan inderdaad niet meer.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:16 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Bestaan die niet meer dan?
Die paarse waren het lekkerst.
Ik ookquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:35 schreef Held_op_Sokken het volgende:
De kaaspopcorn van lays was ik vroeger wel gek op. Maar die hebben nooit lang in de schappen gelegen omdat ik blijkbaar de enige was die ze wel aardig vond
waht jongquote:
Jaa, daar moest ik laatst ook al aan denken. Die waren zo lekker!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:27 schreef fairytalessuck het volgende:
Je had vroeger ook van die Timon en Pumba ijsjes.
Daar zaten dan van die snoepjes in.
& Je had ook een variant die knetterde, knetterijsjes noemden we die altijd.
Dan help ik je even, toverballen zijn er nog wel, gister nog gehad. Bjij oud hollands snoepzaakje gehaald.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:24 schreef Globe21 het volgende:
Croky Kraakbeesten![]()
Toverballen
[ afbeelding ]
Cola Rola Balls
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je die balletjes nog wel ergens krijgen, maar ben te lui om er naar te zoeken
volgens mij is dat niet verdwenen, misschien wat harder zoeken, maar bestaat volgens mij nog welquote:
die zijn er nog zeker wel, van de zomer nog op, gekocht in een winkeltje met oud hollandse snoep. Maar volgens mij zijn ze ook nog bij jamin te krijgen (zie ze zo ergens liggen, maar weet niet helemaal meer waar...)quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
stroopsoldaatjes, die heb ik echt al 15 jaar of zo niet meer gehad/gezien
Is dat nu al weer uit de supermarkten verdwenen dan?quote:Op zondag 5 september 2010 14:55 schreef Sprouts het volgende:
Smiths Pastrelli's. Ik mis ze.
[ afbeelding ]
jazekers, tenminste, ik denk dat je deze bedoeld:quote:Op woensdag 8 september 2010 10:08 schreef SeLang het volgende:
Heeft Jamin nog die wafelijsjes? Die kostten vroeger een kwartje. Dan kon je een smaak uitzoeken en dat kocht je dan in een pakje en de waveltjes stonden ernaast. Blokje ijs tussen de wafeltjes en smullen maar
Inderdaad!quote:Op woensdag 8 september 2010 10:43 schreef kvd het volgende:
[..]
jazekers, tenminste, ik denk dat je deze bedoeld:
http://www.jamin.nl/ijs/dubbeldik-ijsje-398
Jodenvet heette dat toch.quote:
Ik vond net dit:quote:Op zondag 5 september 2010 17:42 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet verdwenen, misschien wat harder zoeken, maar bestaat volgens mij nog wel
quote:Artikel - 2 september 2005
Jodenvet terug in de schappen
De ouderwetse lekkernij is eigenlijk een restproduct van aardappelzetmeel. Maar de witte blokjes ‘borsthoning’, beneden de rivieren beter bekend als ‘jodenvet’, waren in Nederland al vele jaren niet meer te koop, doordat het productieproces voor aardappelmeel veranderd was.
Leo Smetsers, eigenaar van de Oirschotse snoepwinkel De Heerlijckheid, ontdekte dat het snoepgoed in Roemenië nog steeds geproduceerd wordt. Hij benaderde de fabrikant en sloot een contract voor de exclusieve import in de Benelux. Inmiddels vliegt het jodenvet onder de oorspronkelijke naam de winkels uit, gedragen door nostalgische emoties. "We zitten nog wel in de maag met het woord jodenvet", bekende Smetsers in een interview met het Eindhovens Dagblad. "Je kunt daar terecht veel kritiek op hebben, maar de naam borsthoning is in het zuiden niet bekend", aldus de snoephandelaar.
Inmiddels ligt jodenvet ook elders in snoepwinkels - onder andere bij Amsterdamse vestigingen van Jamin - en niet als borsthoning of massé, maar onder de in het zuiden des lands bekende productnaam. Dat heeft tot emotionele reacties geleid van klanten, die de negatieve associaties niet op prijs kunnen stellen. Jodenvet past in een categorie aan het volksantisemitisme ontleende uitdrukkingen, zoals ‘jodenfooi’, ‘jodenpek’ (asfalt) en ‘jodenlijm’ (speeksel). Het woord ‘Jodenkoeken’ daarentegen, heeft geen negatieve connotatie, omdat het primair beoogde te verwijzen naar de kwaliteit van door Joodse bakkers en huisvrouwen gebakken boterkoek.
nu iets van 10 cent bij Jamin....quote:Op maandag 27 september 2010 17:40 schreef Happyherpes het volgende:
schuimblokken, voor 5 cent in het zwembad...
Solero?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:34 schreef Origamipaper het volgende:
Help!
Ik zoek een ijsje die rond de midden jaren 90 bestond.
Het ijsje werd gemarket als een kinderijsje en als toetje.
Het ijsje was in de vorm van een magnum, ovaal dus maar rozekleurig!
De smaak had het meest weg van Danonetje ijs.
Ik kan mij ook herinneren dat de achterkant van de doos waar het in kwam, uitgeknipt kon worden en dan een puzzel was.
Iedereen op andere fora is dit ijsje vergeten. =(
Misschien heb ik meer succes hier.
oei, zo komt er iets in mij op. Bij een bakker in Delfzijl (zou niet eens meer weten welke) hadden ze bladerdeegbakjes met een huzarensalade erin. Een hele lekkere frisse (met ui en denk ook appel erin). Zo lekker en nu ik er aan denk loopt het water me in mn mond.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:51 schreef Chelle23 het volgende:
Niet echt iets algemeens maar ik had vroeger elke zaterdag in Hoorn, een kaassoufle bij snackbar het smidje...
En nu is het smidje weg en daarmee dus ook die heeeeerlijke kaassoufle's die waren ambachtelijk zelf gemaakt... ik heb er soms nog steeds trek in!
Was dat niet toevallig een Magnum uit de Seven Sins reeks? Het zou best goed kunnen qua jaartal. (Ik ging rond 2003 bij een roeivereniging waar een ploeg zich Seven Sins nav die ijsjes had genoemd)quote:Op woensdag 8 september 2010 09:35 schreef female81 het volgende:
In 2003 - ja, ik weet het nog precies - had je één zomer lang het ouderwetse vanilleijsje met dun laagje chocola (de ouderwetse versie van de Magnum, zeg maar) met als nieuwe toevoeging een hoop aardbeienjam aan de binnenkant. Ik heb me er haast scheel aan gevreten. Het was gewoon van Ola. Geen idee meer hoe het heette, maar waar is het heen?
Ik zou er zowaar haast voor zondigen als ze weer terug zouden komen. Idem voor die Smiths Cream & Shives-chips die je in de late jaren 90 had.
Suikerpatient... extra spuitje dan maar. Kwam trouwens pas jaren na die ijsjes...
quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:35 schreef lekker_toch het volgende:
[..]
Solero was volgens mij de oranje en soledo de roze. Als ik het goed heb.
quote:Caddy's yep, mijn favoriet. LION is lang niet zo lekker maar een reep die er het meeste op lijkt. En dan die reep de 3 Musketiers, en ik mis een soort chips(waffeltjes structuur)paprika maar ik weet niet meer hoe die heten. In de eind jaren 70 waren die al niet meer te krijgen geloof ik.Op zondag 17 oktober 2010 18:44 schreef bloodymary het volgende:
Vroeger at ik heel veel Caddy's. Dat was een chocoladecandybar met rice crispies erin en een lichte caramelsmaak. Heerlijk! Maar helaas ineens verdwenen.
En Winner Taco's waren ook lekker!
quote:
quote:ook die zijn nog gewoon verkrijgbaarOp woensdag 27 oktober 2010 01:18 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik zoek de zombieballen die ik vroeger altijd bij Jamin haalde
Zeg maar fireballs:
[ afbeelding ]
Maar dan niet heel heet maar heeeeel erg zuur, die waren echt goddelijk.
quote:Bij de Tuinen heb ik ze nog wel regelmatig gekocht hoor!Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
Dat is niet helemaal waar... Er zijn idd nog steeds groene jawbreakers... maar echt wel beetje anders - en stukken minder zuur. de rode en roze zijn bij mijn weten nog steeds hetzelfdequote:Op woensdag 27 oktober 2010 10:36 schreef kvd het volgende:
[. zuuuure jawbreakers .]
ook die zijn nog gewoon verkrijgbaar
volgens mij heb ik die laatst gewoon bij de jamin zien liggen. Met een beetje mazzel kom ik er vandaag of morgen nog, ik zal even voor je kijkenquote:
Toevallig was deze van de BurgerKing. Maar inderdaad, hij was maar een maandje of 2 in het assortiment.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef de_boswachter het volgende:
Die MacDonalds dingen tellen niet.
Die wisselen vaker van assortiment dan ik van onderbroek.
Ik mis de Smith Chips met Feta smaak en die met tzatziki smaak was ook erg goed. Heerlijke chips was dat! Als ik me niet vergis, vielen die onder de Smith's Mediterraneas 'lijn'.quote:
mee eensquote:Op maandag 6 juni 2011 21:45 schreef Big_Poppa het volgende:
[..]
Ik mis de Smith Chips met Feta smaak en die met tzatziki smaak was ook erg goed. Heerlijke chips was dat! Als ik me niet vergis, vielen die onder de Smith's Mediterraneas 'lijn'.
Erg jammer dat deze niet lang verkocht werden
wordt zeker wel genoemd, alleen in de 3 delen hiervoorquote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom word dit niet genoemd ?Dit mis ik echt heel erg
Dacht alquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:14 schreef kvd het volgende:
[..]
wordt zeker wel genoemd, alleen in de 3 delen hiervoor
Heb je het nou over de dropveter of over kussende kids ?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:35 schreef pinine het volgende:
geen idee of het verdwenen is maar vroeger op verjaardagen gingen jongens en meisjes met een dropveter naar
elkaar toe eten tot ze lip aan lip zaten
[ afbeelding ]
alletwee eigenlijk, ik eet al 25 jaar geen drop meer dus weet ik veelquote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je het nou over de dropveter of over kussende kids ?
ge-lange-vingerd?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:22 schreef de_boswachter het volgende:
Tegenwoordig wordt er al gevingerd op die leeftijd.
Ik ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had het hier vorige week over, waar kun je die kopen? Ik at mij helemaal lens in die dingen vroeger.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:34 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik ook
Kwam er dan laatst ook pas achter waarom-ie weg is...
En van de week zag ik deze...
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het niet meer bestond![]()
Bij Dille & Kamille zag ik ze nog.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
Nog altijd te koop in bijna alle landen behalve NL. Als mijn ouders naar duitsland gaan mogen ze ook altijd een krat van iets van 16 flessen voor me meenemen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
Bij De Tuinen volgens mij!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:27 schreef knuffelkonijntje het volgende:
[..]
Ik had het hier vorige week over, waar kun je die kopen? Ik at mij helemaal lens in die dingen vroeger.
Verkopen ze in duitsland nog, wij gaan af en toe ff een dagje naar de oosterburen voor oa vanille cola en schwip-schwap.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat er niet meer dan? Ik zal toch eens onderzoek doen, vroeger kochten we die altijd bij de IJspaleis.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:40 schreef rubbereend het volgende:
geen idee of het al genoemd is maar zo'n ijsje met bananensmaak wat je uit een koker omhoog moest schuiven
Bij die dingen denk ik ALTIJD aan 24 Time Flippo'squote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:37 schreef Ludd het volgende:
Oh ja, Chester Cheetoos frietjes, die zijn er ook niet meer.
En Punica, in een glazen fles zie ik ook niet meer in de schappen liggen.
7 punten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Bij die dingen denk ik ALTIJD aan 24 Time Flippo's
supermarkt op schiphol verkoopt het...quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
Lays Ketchup bestaat inderdaad nog gewoon. Alleen dan heet die Heinz of zo ipv Ketchupquote:Op donderdag 4 november 2010 16:19 schreef Zoheetik het volgende:
[ afbeelding ]
Salt & Vinegar, Sour Cream & Union, Ketchup (maar die is er nog in ribbelvariant bij sommige AH's)
Verder: citroenyoghurt, dat at ik vroegah altijd.
C1000 hier in Capelle ook gewoonquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:23 schreef Remco_h het volgende:
[..]
supermarkt op schiphol verkoopt het...
punica zit tegenwoordig gewoon in een plastic statiegeld fles.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:37 schreef Ludd het volgende:
Oh ja, Chester Cheetoos frietjes, die zijn er ook niet meer.
En Punica, in een glazen fles zie ik ook niet meer in de schappen liggen.
Supermarkt op Schiphol verkoopt het ook nog. Onlangs nog 6 flessen gescoordquote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
Boomy!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:18 schreef Ludd het volgende:
Een waterijsje dat in de jaren 90 even op de markt was.
Weet helaas niet meer precies hoe dat heette, maar was echt lekker.
Het bestond uit 3 delen op zo'n houten stokje.
3 verschillende stukken fruit, ook in de kleur en vorm. (bijvoorbeeld een rood stukje ijs in de vorm van een aarbei, een groen stukje in de vorm van een kiwi etc.)
Weet iemand welke ik dan bedoel?
Het heette boomer of boomy ofzo.
Ik vind het uit een plastic fles niet zo lekker. Dat kan allicht puur de gedachten zijn hoor, maar ik wil het niet uit plastic.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:13 schreef gianni61 het volgende:
[..]
punica zit tegenwoordig gewoon in een plastic statiegeld fles.
in duitsland krijg je ze waarschijnlijk nog in de originele fles
Boomy, dacht ik al ja. Zó lekker. Onbegrijpelijk dat dat maar zo kort in het assortiment gezeten heeft. Was hier best populair.quote:
En die wijven ook niet meer.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:09 schreef themauster het volgende:
Jive ijsjes zie je ook nergens meer
De Jamin had ze gewoon. Volgens mij zijn ze wel iets veranderd qua smaak.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:27 schreef knuffelkonijntje het volgende:
[..]
Ik had het hier vorige week over, waar kun je die kopen? Ik at mij helemaal lens in die dingen vroeger.
volgens mij jamin, zelf scheppenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:50 schreef sweetdancegirl het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand of deze nog ergens verkrijgbaar zijn?
In Frankrijk worden ze nog verkocht (bij ons op de camping :p), weet niet meer of ze in Nederland worden verkocht.quote:
Die hebben ze toch nog?quote:Op zondag 4 september 2011 16:07 schreef Paxcon het volgende:
Tien jaar geleden (ofzo) had de MacDonalds toch ook altijd van die donuts met suiker?
Dat heb ik afgelopen weekend nog gehad! Geen idee waar mijn oma het vandaan had..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:42 schreef made het volgende:
Jodenvet heb ik ook al jaren niet meer gezien !
in een ouderwetse snoepwinkel kan je die nog krijgenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:50 schreef sweetdancegirl het volgende:
[ afbeelding ]
JAAAAAAMINNNNNNquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:11 schreef Borizzz het volgende:
Vroeger had je ook van die diplollies, die kocht je in een zakje.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:16 schreef Blast het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas al jaren verdwenen
Of kreeg je een Yes???quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:27 schreef La_Vita het volgende:
Vroeger kreeg ik bij mijn oma weleens een rechthoekig wit cakeje met chocola eroverheen. Dit zat in een kartonnetje en was vervolgens verpakt in plastic. Iemand enig idee hoe dit heette? Heb het al tijden niet gezien... Maar dat was echt feest als we het kregen
Op de weekmarkt misschien?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:42 schreef made het volgende:
Jodenvet heb ik ook al jaren niet meer gezien !
Het ligt op het puntje van mijn tong, maar kom er even niet meer op. ik weet wel dat het verschikkelijk goor wasquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Begin jaren negentig gok ik had je drie soorten vla die de jeugd aan moesten spreken.
Zwarte verpakkingen met felgroen, felgeel en felroze opdruk.
Volgens mij was het iets van Choq (oh nee, dat was een chocolade melk merk van toen). was het dan iets van Yor? Iemand enig idee?
Tjolk?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Begin jaren negentig gok ik had je drie soorten vla die de jeugd aan moesten spreken.
Zwarte verpakkingen met felgroen, felgeel en felroze opdruk.
Volgens mij was het iets van Choq (oh nee, dat was een chocolade melk merk van toen). was het dan iets van Yor? Iemand enig idee?
Dat heb ik dus ook. Volgens mij is Yor ook wat anders. Dat was volgens mij een yoghurtdrink met graffiti op de verpakking.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:39 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
Het ligt op het puntje van mijn tong, maar kom er even niet meer op. ik weet wel dat het verschikkelijk goor was
Nope, dat was drinken.quote:
Importeren?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:35 schreef Kattenkop het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig heeft Milka wel een variant met Daim maar het is toch anders
Die "nieuwe" bros zuigt inderdaad ontzettendquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:15 schreef G-lock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verlang terug naar de oude Bros, die zo lekker smolt op je tong. Zie ook Bros smaakt naar alcohol?
Effe de grens over wippen naar Duitsland. Punica in alle soorten, smaken en...flessen!quote:En Punica, in een glazen fles zie ik ook niet meer in de schappen liggen.
De fabriek van Bastini chips is een tijd terug afgebrand. Sindsdien heb ik geen Bastini chips meer gezien eigenlijk, en dus ook geen Airbags.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tengels, wat was dat ook alweer?
Oh ja, chips. Daar heb je toch wel vergelijkbare producten van?
Je had ook Airbags. Van die brosse chips in een ovaal die zuur smaakte. Volgens mij bestaat dat ook niet meer.
[ afbeelding ]
Niet meer helaas. Daim schijnt zelf te willen gaan verkopen, en verkoopt dus niet meer via Ikea. Afwachten dus of het ook daadwerkelijk gebeurt!quote:
Boomy!quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Boomy, dacht ik al ja. Zó lekker. Onbegrijpelijk dat dat maar zo kort in het assortiment gezeten heeft. Was hier best populair.
Liggen hier gewoon in de albert heijn en bij benzinestations. Gister nog gehaaldquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:35 schreef Kattenkop het volgende:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig heeft Milka wel een variant met Daim maar het is toch anders
Ik ook, maar ik kreeg van die kauwgom een zware allergische reactie, jeukende grote rode opgezette vlekken over m'n hele lichaam. Verder nergens allergisch voor, behalve voor Donald Duck kauwgom.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:54 schreef Fratz het volgende:
Donald Duck kauwgom! Die vond ik altijd heerlijk!
Als ik aan hetzelfde denk, hebben ze dat bij Jamin gewoon bij het schepsnoep!quote:Op woensdag 4 januari 2012 04:41 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik weet niet of ze nog bestaan.
Ik at vroeger van die lange roze staafjes (snoep) en de binnenkant was rood.
Kortom het lijkt dus op een rode veter en omhelsd door roze substantie
zijdebonbons hebben ze bij Hemaquote:Op woensdag 2 november 2011 21:42 schreef Biancaatje het volgende:
Milkshake aardbeien van Melkunie met die reclame van de koe in de zijspan van een motor
Vlaggesticks en potloodijs, waterijsjes van Ola
Baretta bar, een langwerpig blokje van gepofte mais met caramel
Meloen waterijsjes van Nestle
Pindarinda, chips met pinda´s erop van Duyvis
Advocaatvla van Mona
Luchtig toetje yoghurtsmaak van Campina
Zijde bonbons
Javano´s, ovale gepaneerde schijven met een tauge vulling
Jaffa pijl, een oranje kartonnen kokertje met sinaasappelpoeder en een dropstaaf erin van de Jamin
Groenteschijven van Iglo
Jammer jammer........
Dat is bij zo'n beetje elke supermarkt te vindenquote:
Echt nooit meer ergens gezien, wat gek.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:07 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat is bij zo'n beetje elke supermarkt te vinden
[ afbeelding ]
Misschien kijk je er langs, omdat het tegenwoordig in een kuipje zit en niet meer in een zilveren wikkel? Het staat meestal naast de roomboterquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Echt nooit meer ergens gezien, wat gek.
Bij de meeste Turkse supermarkten hebben ze die welquote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zijn die zonnebloem pitten met zout nog te krijgen? Kon ze bij de ah niet vinden.
Dat vind ik echt vies haha.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zijn die zonnebloem pitten met zout nog te krijgen? Kon ze bij de ah niet vinden.
Jamin en Jan Linders (destijds).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 01:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jivequote:Op woensdag 18 april 2012 17:41 schreef Disavowed het volgende:
Oh, en deze natuurlijk:
Niet eens een plaatje![]()
.
Boomyquote:
Maxibonquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:07 schreef muzas het volgende:
Ongetwijfeld al eerder langs gekomen, maar ik wil het toch kwijt;
[ afbeelding ]
Klapten altijd dubbel
[ afbeelding ]
Dit was zooo fukking lekker. Is daar een modern equivalent van?
En joekel-ijsjes.
In Duitsland ook niet meer te koop? Of wat bij de Lidl van een ander merk? Er is wel witte chocola bij de Lidl met aardbei brokjes er in, die is erg lekker.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef MsMessy het volgende:
Must have back, waarom kan ik nergens meer chocolade met aardbeivulling kopen
Milka herintroduceert merk Lila Pause.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:05 schreef MsMessy het volgende:
[ afbeelding ]
Must have back, waarom kan ik nergens meer chocolade met aardbeivulling kopen
Wtf, is Jive alweer zo lang geleden?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
JiveHeb in '96 nog een poos als ijscoboer gewerkt. Die dingen gingen toen als warme broodjes
Die zie ik heel soms bij tankstations. Voorheen kon je ze nog bij de MAKRO kopen, maar daar hebben ze ze ook al een jaar niet meer.quote:Op zondag 29 april 2012 11:36 schreef xminator het volgende:
Tickles met colasmaak... Nergens meer te vinden. Kon alleen nog de drop en mint variant vinden
Waarom is die shit uit de handel gegaan?quote:
nie zo gezond ofzo. tand artsen vonden het niet ergquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Waarom is die shit uit de handel gegaan?Zo lekker
Toen het niet meer te koop was moest ik keihard huilen.
Wel jammer opzich.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:46 schreef T42 het volgende:
[..]
nie zo gezond ofzo. tand artsen vonden het niet erg
Veelste duur. Idd een keer naar Duitsland rijden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:05 schreef Waffle het volgende:
Voor de liefhebbers van Coca Cola Vanille, ik heb in de wandelgangen gehoord dat alle spar supermarkten binnenkort ze kunnen bestellen.![]()
Wel 1,40 per blikje of zo
Ga dan in duitsland naar een "Getrankenmarkt" daar hebben ze vaak van alles....quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:17 schreef JK het volgende:
[..]
Veelste duur. Idd een keer naar Duitsland rijden.
Of ga eens naar Amerika (ok, dat kost meer dan een ritje Duitsland), daar heb je zoveel verschillende soorten en dingen er in, dat ga je hier nooit zien.
Ook uniek, maar al JAREN niet meer te krijgen: Crystal Pepsi. Cola in waterkleur.
Maar het meeste mis ik denk ik toch nog wel de Hubba Bubba drank...
Op de zaanse schans zit een snoepwinkeltje met ouderwets snoepgoed, die verkopen zequote:Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
Dit spul ken ik nog wel uit mijn vakkenvullertijd. Wanneer je zo'n fles liet vallen en hij viel op zijn hals brak hij net onder de dop af en was het halve pad blauw, inclusief jij en je kleren.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Die 7-up Ice-cola, daar kwamen altijd nog wat varianten van. Een paar jaar terug had je ook Pepsi X-Mas cola. Dat was een blauwe variant, maar smaakt precies hetzelfde.
[ afbeelding ]
Zijn gewoon idem als de gezichtjes van Mc Cain.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:55 schreef Artillerieschaap het volgende:
Een soort aardappelsnack - niet echt friet zoals we het kennen - in de vorm van het Euro-teken bij McDonalds, speciaal voor de introductie van de euro eind 2001, begin 2002. Wie kan zich die nog herinneren? Wat waren die dingen heerlijk, wat ben ik toen vaak bij McDonalds geweest.
Frankrijk ook. Vanille, Cappuchino, latte, bij Geant Casino in St. Maxime hadden ze volgens mij 10 verschillende cola variaties.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:46 schreef mistermaniac het volgende:
Als je in de buurt van Duitsland woont: Coca Cola Vanille is daar gewoon te koop, en nog vele anderen.
Als je die harde chocoladetoffees met vulling bedoelt, ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:40 schreef BzP het volgende:
Meller (with a little kick inside)
Hebben ze die snoepjes nog?
ohjaaa!!!quote:
ik snap niet waarom er in de KitKat karamel zatquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:04 schreef JustD1984 het volgende:
Ik was boos toen ze Mc flurry cappuccino weg ging. Tot nu toe vind ik het nog de lekkerste die ze hebben gehad!
Roll'up?quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:44 schreef karton2 het volgende:
Je had vroeger (jaren '90) ook van die ronde roze doosjes met een lange opgerolde roze kauwgom erin.
Doosjes waren niet zo heel dik zodat je ze makkelijk in je broekzak kon stoppen.
Iemand de de naam weet?
Bingo!quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Roll'up?
Volgens mij is het nog steeds bij jamin te koop
De plus bij ons verkoopt ze ookquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:19 schreef karton2 het volgende:
[..]
Bingo!
Ik heb nog vage herinneringen dat ik dat dat doosje bewaarde en er een paar colaflesjes indeed om deze stiekem tijdens de les op te eten.
Mooie tijd die basisschool![]()
[ afbeelding ]
Druivensuiker?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die buisjes/rietjes met poeder vond ik ook altijd zo lekker, en wijnballen
ja daar zat id druivensuiker is, En door het speeksel moest je dat staafje steeds korter knippen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:06 schreef blow... het volgende:
[..]
Druivensuiker?
Wijnballen hebben ze hier ook nog ( die grote, geen napoleon).
Dat zijn toch geen verdwenen lekkernijen? Allebei jamin, de wijnbal ook bij de antwoorden op de kermis. Oudhollandse snoepwinkels hebben die meestal ook welquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die buisjes/rietjes met poeder vond ik ook altijd zo lekker, en wijnballen
ik kom hier wel meer dingen tegen die niet echt verdwenen zijnquote:Op zaterdag 29 december 2012 05:52 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen verdwenen lekkernijen? Allebei jamin, de wijnbal ook bij de antwoorden op de kermis. Oudhollandse snoepwinkels hebben die meestal ook wel
Volgens mij moeten we gewoon een keertje met zijn alleen naar jamin en de markt/kermis en een oud hollands snoepwinkeltje, tennisster, als het gaat om snoepjesquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik kom hier wel meer dingen tegen die niet echt verdwenen zijn
bij de sligro staan ze nog, dus ze moeten nog te koop zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:50 schreef sweetdancegirl het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon te krijgen bij Kaufland in Duitslandquote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef Olijfboom het volgende:
[ afbeelding ]
En bij de C1000, althans in Zevenaar. Literflessen en blikjes.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:37 schreef Fvandercraats het volgende:
[..]
Gewoon te krijgen bij Kaufland in DuitslandHaal ik nog steeds elke week.
sour cream pas nog bij de makro zien liggenquote:Op donderdag 4 november 2010 16:19 schreef Zoheetik het volgende:
[ afbeelding ]
Salt & Vinegar, Sour Cream & Union, Ketchup (maar die is er nog in ribbelvariant bij sommige AH's)
Verder: citroenyoghurt, dat at ik vroegah altijd.
jaaaaaquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tengels, wat was dat ook alweer?
Oh ja, chips. Daar heb je toch wel vergelijkbare producten van?
Je had ook Airbags. Van die brosse chips in een ovaal die zuur smaakte. Volgens mij bestaat dat ook niet meer.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 januari 2013 14:43 schreef soapie het volgende:
Deze waren vroeger toch roze en zat er zoet poeder in?????
[ afbeelding ]
Nu zijn ze zout en lang zo lekker niet meer.....
Even kicken dit. Het is er weer!quote:Op zondag 5 juni 2011 23:12 schreef Tornadovis het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk komt deze nog een keer terug. Momenteel hebben ze wel hete burgers trouwens, maar net niet zo lekker als deze.
* klein kickje
Die vegetarische Crossa's.. Gingen drie pakken per week doorheen hier..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:37 schreef Kimzz het volgende:
Ben begonnen met rondneuzen op dit forum maar dit topic verdient mijn eerste post wel
Ik mis de Yogho-Yogho ijsjes en de 'Iglo Pizza Crossa' pizza's. Vooral de Picante en Tonno waren lekker. Die Tonno had geen tomatensaus zoals de meeste andere pizza Tonno's maar een roomachtige witte saus. Jammer dat die niet meer verkocht worden!
ja de Schlecker had altijd een bijzonder assortimentquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:50 schreef _Arual_ het volgende:
Verschillende smaakjes Ferrero bij de Schlecker-drogist:
[ afbeelding ]
Sowieso hadden ze allerlei Duits snoep dat nergens meer te vinden is in NL. En exotische Labello's
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik ging net door het Stophoest-topic (zie General Chat, GC / Korte vraag; hoe heet dit materiaal?) en ineens dacht ik... Rrrrrang! Die ongelofelijk zoete snoepjes maar zó lekker! En ik heb ze een paar (een drietal) jaar geleden ofzo nog gekocht bij een benzinepomp. Sowieso: verdwenen etenswaren worden 9 van de 10 keer nog verkocht bij Q8, Esso, BP of de QuickVan likkoekjes tot hulahoops van Croky (en ja die waren moeilijk te vinden een paar jaar lang), via koetjesrepen tot aan donald duck kauwgom en... Rang.
[ afbeelding ]
Wáár Rang te kopen? Dat is mijn vraag. Kent iemand het nog? Of andere verdwenen snoepjes, etenswaren of... Wat dan ook? Op bubblegum.tv (inmiddels terziele) was daar ooit een heel topic aan gewijd en misschien dat zoiets hier ook aanslaat. ...Kwam van de week ook ineens een reclame van Bisc &... tegen, waar Twix, Mars, M&M en Bounty in koekvorm waren gegoten. Dat is er ook niet meer, bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:49 schreef Buikboor het volgende:
Ik ken het nog, tentijde had je ook de buisjes met smarties en de treets en caramelrepen....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |