Dan help ik je even, toverballen zijn er nog wel, gister nog gehad. Bjij oud hollands snoepzaakje gehaald.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:24 schreef Globe21 het volgende:
Croky Kraakbeesten![]()
Toverballen
[ afbeelding ]
Cola Rola Balls
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je die balletjes nog wel ergens krijgen, maar ben te lui om er naar te zoeken
volgens mij is dat niet verdwenen, misschien wat harder zoeken, maar bestaat volgens mij nog welquote:
die zijn er nog zeker wel, van de zomer nog op, gekocht in een winkeltje met oud hollandse snoep. Maar volgens mij zijn ze ook nog bij jamin te krijgen (zie ze zo ergens liggen, maar weet niet helemaal meer waar...)quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
stroopsoldaatjes, die heb ik echt al 15 jaar of zo niet meer gehad/gezien
Is dat nu al weer uit de supermarkten verdwenen dan?quote:Op zondag 5 september 2010 14:55 schreef Sprouts het volgende:
Smiths Pastrelli's. Ik mis ze.
[ afbeelding ]
jazekers, tenminste, ik denk dat je deze bedoeld:quote:Op woensdag 8 september 2010 10:08 schreef SeLang het volgende:
Heeft Jamin nog die wafelijsjes? Die kostten vroeger een kwartje. Dan kon je een smaak uitzoeken en dat kocht je dan in een pakje en de waveltjes stonden ernaast. Blokje ijs tussen de wafeltjes en smullen maar
Inderdaad!quote:Op woensdag 8 september 2010 10:43 schreef kvd het volgende:
[..]
jazekers, tenminste, ik denk dat je deze bedoeld:
http://www.jamin.nl/ijs/dubbeldik-ijsje-398
Jodenvet heette dat toch.quote:
Ik vond net dit:quote:Op zondag 5 september 2010 17:42 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet verdwenen, misschien wat harder zoeken, maar bestaat volgens mij nog wel
quote:Artikel - 2 september 2005
Jodenvet terug in de schappen
De ouderwetse lekkernij is eigenlijk een restproduct van aardappelzetmeel. Maar de witte blokjes ‘borsthoning’, beneden de rivieren beter bekend als ‘jodenvet’, waren in Nederland al vele jaren niet meer te koop, doordat het productieproces voor aardappelmeel veranderd was.
Leo Smetsers, eigenaar van de Oirschotse snoepwinkel De Heerlijckheid, ontdekte dat het snoepgoed in Roemenië nog steeds geproduceerd wordt. Hij benaderde de fabrikant en sloot een contract voor de exclusieve import in de Benelux. Inmiddels vliegt het jodenvet onder de oorspronkelijke naam de winkels uit, gedragen door nostalgische emoties. "We zitten nog wel in de maag met het woord jodenvet", bekende Smetsers in een interview met het Eindhovens Dagblad. "Je kunt daar terecht veel kritiek op hebben, maar de naam borsthoning is in het zuiden niet bekend", aldus de snoephandelaar.
Inmiddels ligt jodenvet ook elders in snoepwinkels - onder andere bij Amsterdamse vestigingen van Jamin - en niet als borsthoning of massé, maar onder de in het zuiden des lands bekende productnaam. Dat heeft tot emotionele reacties geleid van klanten, die de negatieve associaties niet op prijs kunnen stellen. Jodenvet past in een categorie aan het volksantisemitisme ontleende uitdrukkingen, zoals ‘jodenfooi’, ‘jodenpek’ (asfalt) en ‘jodenlijm’ (speeksel). Het woord ‘Jodenkoeken’ daarentegen, heeft geen negatieve connotatie, omdat het primair beoogde te verwijzen naar de kwaliteit van door Joodse bakkers en huisvrouwen gebakken boterkoek.
nu iets van 10 cent bij Jamin....quote:Op maandag 27 september 2010 17:40 schreef Happyherpes het volgende:
schuimblokken, voor 5 cent in het zwembad...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |