Dan help ik je even, toverballen zijn er nog wel, gister nog gehad. Bjij oud hollands snoepzaakje gehaald.quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:24 schreef Globe21 het volgende:
Croky Kraakbeesten![]()
Toverballen
[ afbeelding ]
Cola Rola Balls
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je die balletjes nog wel ergens krijgen, maar ben te lui om er naar te zoeken
volgens mij is dat niet verdwenen, misschien wat harder zoeken, maar bestaat volgens mij nog welquote:
die zijn er nog zeker wel, van de zomer nog op, gekocht in een winkeltje met oud hollandse snoep. Maar volgens mij zijn ze ook nog bij jamin te krijgen (zie ze zo ergens liggen, maar weet niet helemaal meer waar...)quote:Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
stroopsoldaatjes, die heb ik echt al 15 jaar of zo niet meer gehad/gezien
Is dat nu al weer uit de supermarkten verdwenen dan?quote:Op zondag 5 september 2010 14:55 schreef Sprouts het volgende:
Smiths Pastrelli's. Ik mis ze.
[ afbeelding ]
jazekers, tenminste, ik denk dat je deze bedoeld:quote:Op woensdag 8 september 2010 10:08 schreef SeLang het volgende:
Heeft Jamin nog die wafelijsjes? Die kostten vroeger een kwartje. Dan kon je een smaak uitzoeken en dat kocht je dan in een pakje en de waveltjes stonden ernaast. Blokje ijs tussen de wafeltjes en smullen maar
Inderdaad!quote:Op woensdag 8 september 2010 10:43 schreef kvd het volgende:
[..]
jazekers, tenminste, ik denk dat je deze bedoeld:
http://www.jamin.nl/ijs/dubbeldik-ijsje-398
Jodenvet heette dat toch.quote:
Ik vond net dit:quote:Op zondag 5 september 2010 17:42 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens mij is dat niet verdwenen, misschien wat harder zoeken, maar bestaat volgens mij nog wel
quote:Artikel - 2 september 2005
Jodenvet terug in de schappen
De ouderwetse lekkernij is eigenlijk een restproduct van aardappelzetmeel. Maar de witte blokjes ‘borsthoning’, beneden de rivieren beter bekend als ‘jodenvet’, waren in Nederland al vele jaren niet meer te koop, doordat het productieproces voor aardappelmeel veranderd was.
Leo Smetsers, eigenaar van de Oirschotse snoepwinkel De Heerlijckheid, ontdekte dat het snoepgoed in Roemenië nog steeds geproduceerd wordt. Hij benaderde de fabrikant en sloot een contract voor de exclusieve import in de Benelux. Inmiddels vliegt het jodenvet onder de oorspronkelijke naam de winkels uit, gedragen door nostalgische emoties. "We zitten nog wel in de maag met het woord jodenvet", bekende Smetsers in een interview met het Eindhovens Dagblad. "Je kunt daar terecht veel kritiek op hebben, maar de naam borsthoning is in het zuiden niet bekend", aldus de snoephandelaar.
Inmiddels ligt jodenvet ook elders in snoepwinkels - onder andere bij Amsterdamse vestigingen van Jamin - en niet als borsthoning of massé, maar onder de in het zuiden des lands bekende productnaam. Dat heeft tot emotionele reacties geleid van klanten, die de negatieve associaties niet op prijs kunnen stellen. Jodenvet past in een categorie aan het volksantisemitisme ontleende uitdrukkingen, zoals ‘jodenfooi’, ‘jodenpek’ (asfalt) en ‘jodenlijm’ (speeksel). Het woord ‘Jodenkoeken’ daarentegen, heeft geen negatieve connotatie, omdat het primair beoogde te verwijzen naar de kwaliteit van door Joodse bakkers en huisvrouwen gebakken boterkoek.
nu iets van 10 cent bij Jamin....quote:Op maandag 27 september 2010 17:40 schreef Happyherpes het volgende:
schuimblokken, voor 5 cent in het zwembad...
Solero?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:34 schreef Origamipaper het volgende:
Help!
Ik zoek een ijsje die rond de midden jaren 90 bestond.
Het ijsje werd gemarket als een kinderijsje en als toetje.
Het ijsje was in de vorm van een magnum, ovaal dus maar rozekleurig!
De smaak had het meest weg van Danonetje ijs.
Ik kan mij ook herinneren dat de achterkant van de doos waar het in kwam, uitgeknipt kon worden en dan een puzzel was.
Iedereen op andere fora is dit ijsje vergeten. =(
Misschien heb ik meer succes hier.
oei, zo komt er iets in mij op. Bij een bakker in Delfzijl (zou niet eens meer weten welke) hadden ze bladerdeegbakjes met een huzarensalade erin. Een hele lekkere frisse (met ui en denk ook appel erin). Zo lekker en nu ik er aan denk loopt het water me in mn mond.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:51 schreef Chelle23 het volgende:
Niet echt iets algemeens maar ik had vroeger elke zaterdag in Hoorn, een kaassoufle bij snackbar het smidje...
En nu is het smidje weg en daarmee dus ook die heeeeerlijke kaassoufle's die waren ambachtelijk zelf gemaakt... ik heb er soms nog steeds trek in!
Was dat niet toevallig een Magnum uit de Seven Sins reeks? Het zou best goed kunnen qua jaartal. (Ik ging rond 2003 bij een roeivereniging waar een ploeg zich Seven Sins nav die ijsjes had genoemd)quote:Op woensdag 8 september 2010 09:35 schreef female81 het volgende:
In 2003 - ja, ik weet het nog precies - had je één zomer lang het ouderwetse vanilleijsje met dun laagje chocola (de ouderwetse versie van de Magnum, zeg maar) met als nieuwe toevoeging een hoop aardbeienjam aan de binnenkant. Ik heb me er haast scheel aan gevreten. Het was gewoon van Ola. Geen idee meer hoe het heette, maar waar is het heen?
Ik zou er zowaar haast voor zondigen als ze weer terug zouden komen. Idem voor die Smiths Cream & Shives-chips die je in de late jaren 90 had.
Suikerpatient... extra spuitje dan maar. Kwam trouwens pas jaren na die ijsjes...
quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:35 schreef lekker_toch het volgende:
[..]
Solero was volgens mij de oranje en soledo de roze. Als ik het goed heb.
quote:Caddy's yep, mijn favoriet. LION is lang niet zo lekker maar een reep die er het meeste op lijkt. En dan die reep de 3 Musketiers, en ik mis een soort chips(waffeltjes structuur)paprika maar ik weet niet meer hoe die heten. In de eind jaren 70 waren die al niet meer te krijgen geloof ik.Op zondag 17 oktober 2010 18:44 schreef bloodymary het volgende:
Vroeger at ik heel veel Caddy's. Dat was een chocoladecandybar met rice crispies erin en een lichte caramelsmaak. Heerlijk! Maar helaas ineens verdwenen.
En Winner Taco's waren ook lekker!
quote:
quote:ook die zijn nog gewoon verkrijgbaarOp woensdag 27 oktober 2010 01:18 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik zoek de zombieballen die ik vroeger altijd bij Jamin haalde
Zeg maar fireballs:
[ afbeelding ]
Maar dan niet heel heet maar heeeeel erg zuur, die waren echt goddelijk.
quote:Bij de Tuinen heb ik ze nog wel regelmatig gekocht hoor!Op zaterdag 4 september 2010 22:47 schreef Byte_Me het volgende:
stroopsoldaatjes, die heb ik echt al 15 jaar of zo niet meer gehad/gezien
Dat is niet helemaal waar... Er zijn idd nog steeds groene jawbreakers... maar echt wel beetje anders - en stukken minder zuur. de rode en roze zijn bij mijn weten nog steeds hetzelfdequote:Op woensdag 27 oktober 2010 10:36 schreef kvd het volgende:
[. zuuuure jawbreakers .]
ook die zijn nog gewoon verkrijgbaar
volgens mij heb ik die laatst gewoon bij de jamin zien liggen. Met een beetje mazzel kom ik er vandaag of morgen nog, ik zal even voor je kijkenquote:
Toevallig was deze van de BurgerKing. Maar inderdaad, hij was maar een maandje of 2 in het assortiment.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:25 schreef de_boswachter het volgende:
Die MacDonalds dingen tellen niet.
Die wisselen vaker van assortiment dan ik van onderbroek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |