abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:34:38 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84098555

Welkom in alweer deel 241 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. Wat een verrassing.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
MET INGANG VAN 16 JULI MOETEN JULLIE GEWOON WEER EEN KAARTJE KOPEN, LUIE KUTSTUDENTEN!
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal "interessante" (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinwerkers - Dr_Flash

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84098585
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:35:25 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84098586
Uit.

Ff naar FB.

Maar mijn vraag was dus: reden er vandaag twee of drie stellen Plan T richting Amsterdam?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juli 2010 @ 17:40:23 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84098808
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:35 schreef Duvel het volgende:
Uit.

Ff naar FB.

Maar mijn vraag was dus: reden er vandaag twee of drie stellen Plan T richting Amsterdam?
3
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84098854
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:52:05 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84099274
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

3
Damn, daar had ik wel een foto van willen maken...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84099311
Vreemde posticon i.c.m. de TT
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:54:45 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84099371
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:53 schreef Ireyon het volgende:
Vreemde posticon i.c.m. de TT
Ik word niet vrolijk van dat uitzwaaien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juli 2010 @ 17:59:38 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84099540
http://somda.nl/forum/8828/Wijzigingsblad+6+september+2010/

Er gaat weer standaard ICM(m) in de 3600 rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:01:48 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84099634
Hm, en DDM1 reserve, ICRm op reserve. Wat een idioot gedoe, dat materieel is net gereviseerd en staat nu alweer niets te doen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84099669
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
http://somda.nl/forum/8828/Wijzigingsblad+6+september+2010/

Er gaat weer standaard ICM(m) in de 3600 rijden
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
pi_84100685
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:02 schreef Ireyon het volgende:

[..]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Dat het maar vaak buiten jou tijden mag rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84100782
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat het maar vaak buiten jou tijden mag rijden
Ochjee dan zal ik het helaas met ICRm moeten doen
pi_84102552
Socios, we hebben je nodig!

Wat je altijd al wilde weten...

Post 65.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84102639
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Socios, we hebben je nodig!

Wat je altijd al wilde weten...

Post 65.
't Lijkt mij dat de buitenkant eronder beschadigd was en er dus later een sticker overheen is geplakt.
pi_84102742
Danku! Meerdere suggesties welkom.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juli 2010 @ 19:38:37 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84102950
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Lijkt mij dat de buitenkant eronder beschadigd was en er dus later een sticker overheen is geplakt.

Meestal is alleen het beschadigde deel opnieuw geschilderd na uiteraard eerst de boel ontroest te hebben. Dit wordt ook wel stempelen genoemd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:41:39 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84103083
ICM(m) in de 3600, yes!
pi_84106179
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Meestal is alleen het beschadigde deel opnieuw geschilderd na uiteraard eerst de boel ontroest te hebben. Dit wordt ook wel stempelen genoemd.


Thnx!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_84108368
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juli 2010 @ 21:32:21 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84108491
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn

Het is idd jammer ja. Als men in dit tempo doorgaat, dan rijdt medio volgend jaar mat'64 alleen nog op Zwolle - Emmen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84108545
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Ja, nostalgie ftw.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:39:38 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84108908
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Momenteel het beste tractiegeluid op het Nederlandse spoorwegnet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:48:39 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84109468
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
Ja, dat zeker. Waarom? Het is een mooi geluid, en het zijn tenminste nog wat echte treinen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:52:15 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84109700
Groete uit Brussel btw.

Belgie heeft mooie treintjes
En Luxemburg zeker ook Die oudjes zijn ook wel vet (Ik heb het over deze oudjes
En de ICE en Thalys tussen Aken - Keulen is ook vet. Toeslag vrij en dergelijke (sowieso bij InterRail )

Morgen nog eventjes naar Gent St Pieters, Brugge, Leuven, Hasselt, Antwerpen en dan terug naar huis. Jammer genoeg zit de week er alweer bijna op
pi_84110466
Thalys moet je toch reserveren? Of zelfs dat daar niet?

En ICM(m) en ICRm zijn ook nog echte treinen.
En VIRM ook, maar daar zijn jullie het vast niet mee eens.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84110607
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:52 schreef greavy het volgende:

En de ICE en Thalys tussen Aken - Keulen is ook vet. Toeslag vrij en dergelijke (sowieso bij InterRail )

Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet ?
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:09:04 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84110721
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:04 schreef Ascendancy het volgende:
En VIRM ook, maar daar zijn jullie het vast niet mee eens.
Inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84110836
Germany
Thalys (between Köln and Aachen)
Compulsory reservation, 2nd class: ¤ 5 / 1st class: ¤ 7

http://www.interrailnet.com/interrail-special-trains


Waar haalt Greavy 'geen toeslag' vandaan?
pi_84111360
In de groep CTA-Huisvlijt, de categorie "Die hadden we nog niet":



Groetjes uit Deventer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84111428
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet ?
ICE niet. Thalys is zelfs reserveringsplicht en dat kost sowieso geld. En met de kosten die dat in Nederland met zich mee brengt, kan ik me niet voorstellen dat het daar gratis is.

Waarom is VIRM overigens geen echte trein?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84111541
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

ICE niet. Thalys is zelfs reserveringsplicht en dat kost sowieso geld. En met de kosten die dat in Nederland met zich mee brengt, kan ik me niet voorstellen dat het daar gratis is.
Van dezelfde pagina
Germany

ICE / IC / EC
Reservation possible but not compulsory.
2nd class: ¤ 4,50 / 1st class: ¤ 5,50


Naja ik lees het allemaal wel als ik m'n pass binnen krijg. 'k Ben uitgegaan van 10 euro toeslag om van Brussel met ICE en Railjet via München in Budapest te komen, dus minder is altijd beter.
pi_84111695
poeh dan vind ik 10 euro toeslag nog ermm krap langs het randje begroot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84112059
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
poeh dan vind ik 10 euro toeslag nog ermm krap langs het randje begroot
Toeslag voor internationale ICE-reizen van/naar Duitsland is ¤5,50 en toeslag voor Railjet tussen München en Budapest is ¤3,-. Volgens Interrailnet dan. 'k Vind sowieso het concept toeslag een beetje absurd als je een treinkaartje van 240 euro hebt, CityNightLine is zelfs ¤40.
pi_84112331
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Toeslag voor internationale ICE-reizen van/naar Duitsland is ¤5,50 en toeslag voor Railjet tussen München en Budapest is ¤3,-. Volgens Interrailnet dan. 'k Vind sowieso het concept toeslag een beetje absurd als je een treinkaartje van 240 euro hebt, CityNightLine is zelfs ¤40.
Jij denkt dat je dan de hele wereld krijgt of zo? Voor hogesnelheidstreinen en slaaptreinen betaal je gewoon voor het extra comfort, zo raar is dat niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84112865
Binnenlandse ICE is sowieso gratis met interrail, dus daar betaal je niets extra's voor comfort
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84112953
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:49 schreef Ascendancy het volgende:
Binnenlandse ICE is sowieso gratis met interrail, dus daar betaal je niets extra's voor comfort
Alle reden om maar gelijk een slaapplaats met douche gratis te eisen ook ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84112980
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij denkt dat je dan de hele wereld krijgt of zo? Voor hogesnelheidstreinen en slaaptreinen betaal je gewoon voor het extra comfort, zo raar is dat niet
Nee dat ook weer niet.. 'k heb er ook weinig moeite mee om gewoon voor ICE of Railjet te betalen. Maar voor Thalys of Eurostar betaal je gewoon tientallen euro's, voor de Eurostar is de toeslag zelfs duurder dan wanneer je een gewoon enkeltje zou kopen .
pi_84113209
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee dat ook weer niet.. 'k heb er ook weinig moeite mee om gewoon voor ICE of Railjet te betalen. Maar voor Thalys of Eurostar betaal je gewoon tientallen euro's, voor de Eurostar is de toeslag zelfs duurder dan wanneer je een gewoon enkeltje zou kopen .
Zou daar een idee achter zitten misschien? Ze hebben geen zin in stinkende zwerfjongeren die op badslippers heel Europa door crossen voor een scheet en drie knikkers. Niet in DIE trein tenminste. Wordt niet zo gewaardeerd door het publiek waar die treinen WEL voor bedoeld zijn, namelijk zakenreizigers. Die WEL dikke toeslag betalen om een beetje op stand vervoerd te worden

Wel jammer, en enigszins generaliserend natuurlijk, maar zo werkt het dus wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84113349
Alsof de rest van het volk wat in de eurostar/thalys zit zo elitair is.
Het is natuurlijk belachelijk dat je met een europees interrail-ticket niet eens in engeland kan komen zonder meer aan de eurostar te betalen, dan wanneer je gewoon 2 maanden van tevoren boekt. Zelfde geldt voor de thalys.

En als straks de benelux weg is, is de goedkoopste manier om met een interrail in België te komen waarschijnlijk via Duitsland
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84113615
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:58 schreef Ascendancy het volgende:

En als straks de benelux weg is, is de goedkoopste manier om met een interrail in België te komen waarschijnlijk via Duitsland
Neuh, ik wandel gewoon de grens over

Maargoed, 'k snap de redenatie wel maar het slaat natuurlijk nergens op. Mijn medestuderende reisgenoten en ik gedragen ons een stuk fatsoenlijker dan de diknekken die luid telefonerend de kruimels van hun stinkende visbroodjes op de vloerbedekking vegen. Al zeg ik het zelf.
pi_84113793
Ja. Is het nou afgelopen met dat gejammer? Die hogesnelheidstreinen krijgen ze toch wel vol, hoe veel toeslag zo ook vragen. Interrail bestaat juist bij de gratie van het mechanisme dat daardoor ook de zijlijntjes en de boemeltjes tenminste nog een BEETJE bestaansrecht hebben. Anders waren heel veel van die regionale zijlijntjes allang opgeheven. Okee, verlieslatend zal het zijn. Maar in elk geval zit er nog wat volk in zoeen trein, waardoor de maatschappelijke functie (makkelijker) te rechtvaardigen is.

Wie betaalt, bepaalt. Wie een maand lang voor een krats door Europa wil scheuren, maakt maar gebruik van de daarvoor aangewezen treinen, of betaal gewoon dikke toeslag. Vraag - Aanbod. Niks meer en niks minder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84114367
Maar waarom zijn binnenlandse hogesnelheidstreinen dan niet zo duur?

En zoveel interrailers zitten er toch niet in die kleine boemeltjes? Zeker niet buiten de zomer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84114657
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:18 schreef Ascendancy het volgende:
Maar waarom zijn binnenlandse hogesnelheidstreinen dan niet zo duur?
Omdat ze natuurlijk vooral gebruikt worden, door de interrailers, voor het mijlen trappen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84119784
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het is idd jammer ja. Als men in dit tempo doorgaat, dan rijdt medio volgend jaar mat'64 alleen nog op Zwolle - Emmen
Daar rijd toch de plan V i.p.v. de plan T?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  vrijdag 16 juli 2010 @ 02:53:23 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84119948
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Zijn er serieus mensen die treuren dat het Mat '64 eruit gaat? Vind het alleen maar prima en hoop dat ze zo snel mogelijk weg zijn
* Ofyles2 vindt de Plan T wel oké, alleen jammer dat deze voor geluidsoverlast zorgen. Zelf vindt hij de SGMm een hobbelend kutpaard...
  vrijdag 16 juli 2010 @ 02:56:59 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84119970
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nu nog alle buffels eruit
Ik durf er ¤ 5k op in te zetten dat de DM'90 de 30 jaar niet haalt, ¤ 3k als de laatste DM'90 voor 2034 wordt afgevoerd.
pi_84120006
Hallo vrindelijke medespotters, moeten jullie zien wat ik vandaag weer heb gezien.



Vinden jullie niet dat de politie haar ogen sluit voor dit maatschappelijk échec?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 03:13:08 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84120049
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 03:05 schreef tho_Omas het volgende:
Hallo vrindelijke medespotters, moeten jullie zien wat ik vandaag weer heb gezien.



Vinden jullie niet dat de politie haar ogen sluit voor dit maatschappelijk échec?
Yep.

Spoorwegpolitie en ProRail beloven deze stommelingen te manen met prijzige boetes, maar het komt er niet van.

Leuk voorbeeld is de gemeente Zaanstad, op het traject Koog-Zaandijk - Krommenie-Assendelft.
pi_84120628
kan een maand traject worden geladen op een studenten ov chipkaart?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 07:38:48 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84120809
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Huh? Ook met InterRail moet je toch voor ICE en Thalys toeslag betalen? Of toevallig op dat traject niet ?
Ik had het nagevraagd voor InterRail, en vertelden ze mij bij het loket dat je Aken - Keulen met Thalys zonder toeslag en reservering mag, enkel in wagen 28. Anders wel reserveren.
De ICE is Aken - Keulen - Frankfurt toeslagvrij met InterRail, en mag je overal zitten als die plek niet gereserveerd is.

Je hebt weliswaar geen zitplaatsgarantie.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:19:46 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84121144
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 06:52 schreef sk888er het volgende:
kan een maand traject worden geladen op een studenten ov chipkaart?
Nee. Op dit moment kan er behalve Reizen op Saldo, een Voordeelurenabonnement en een NS-jaarabonnement nog helemaal niks aan NS-formules op een OV-Chipkaart worden geladen.
pi_84121270
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 02:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 vindt de Plan T wel oké, alleen jammer dat deze voor geluidsoverlast zorgen. Zelf vindt hij de SGMm een hobbelend kutpaard...
Geluidsoverlast? Wat is dat voor onzin? Die dingen denderen al 40 jaar door Nederland en nou zorgen ze ineens voor geluidsoverlast?
pi_84121810
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 08:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee. Op dit moment kan er behalve Reizen op Saldo, een Voordeelurenabonnement en een NS-jaarabonnement nog helemaal niks aan NS-formules op een OV-Chipkaart worden geladen.
Ok dank je
pi_84121897
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.

Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:13:07 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84121955
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:09 schreef Fixers het volgende:
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.

Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 09:52:51 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84122828
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 02:28 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Daar rijd toch de plan V i.p.v. de plan T?

Klopt, maar dat is ook mat'64
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84123650
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:09 schreef Fixers het volgende:
In de nrc.next van gister een opiniestuk over het spoor. Dat onze regering maar een voorbeeld moest nemen aan groot-brittanie. Want daar is de privatisering uiterst succesvol en goed voor de reizigers gebleken.

Ik moet dat artikel nog maar eens lezen, volgens mij heb ik een sarcasme-aanduiding gemist ergens....
Inderdaad. 1 blik op het prijspeil in GB zegt al genoeg. En anders die herrie die die hobbelende kuttreinen daar maken
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84123978
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:29 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Inderdaad. 1 blik op het prijspeil in GB zegt al genoeg. En anders die herrie die die hobbelende kuttreinen daar maken
En het staat me bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat British Rail nog meer vertragingen heeft dan de NS.
pi_84125303
http://www.omroepbrabant.(...)g+roze+trein+in.aspx

Roze trein? Welke bedoelen ze?
die ov chipkaart virm?
pi_84127363
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Klopt, maar dat is ook mat'64
Ik vind ze zeker wat hebben, dat mat spul maar het zijn verdomd oncomfortabele treinen zeg. Ik rijd regelmatig van zwolle naar ommen c.q. hardenberg..
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:33:35 #62
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_84132905
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Als je kijkt in de achterhoek en het noorden is de klant er wel op vooruit gegaan. Simpelweg omdat de nieuwe partijen vaak wel 2x in het uur rijdt waarbij de NS dat niet rendabel vond en dus niet deed.

Ik gok als het spoor naar Meppel aanbesteed wordt dat we ook 2x per uur op zondag een trein krijgen naar het zuiden ipv de 1x per uur nu (grootste deel van de dag). En 2x per uur een trein richting Leeuwarden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:36:32 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84133027
Het ging om die vergelijking met GB toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84133229
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)g+roze+trein+in.aspx

Roze trein? Welke bedoelen ze?
die ov chipkaart virm?
Met Bingo aanboord .

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 19:31:36 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84143275
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Met Bingo aanboord .



Dat is een oudje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84144231
Ik sta nu al een paar dagen te werken op een school in rijswijk, helemaal aan het begin van de stad, op het dak. En die zit dus vlak naast het spoor, is wel tof, kan ik de hele dag treintjes kijken
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:01:31 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84144580
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:51 schreef Yreal het volgende:
Ik sta nu al een paar dagen te werken op een school in rijswijk, helemaal aan het begin van de stad, op het dak. En die zit dus vlak naast het spoor, is wel tof, kan ik de hele dag treintjes kijken
De oude THR toevallig?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84144874
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En het staat me bij dat ik hier wel eens gelezen heb dat British Rail nog meer vertragingen heeft dan de NS.
En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.


Dit is victoria station ofzo. Echt heel sneu, deze tent is groter dan utrecht CS en dan ligt het er zo bij.
pi_84145546
Liverpool street was nog niet zo heel erg. In ieder geval, het dak boven de perrons was mooi.
Maar die vertrekhal was ook een beetje

En kings cross houden ze maar prachtig voor de eurostar reizigers.

De metro is er overigens ook klote. In het centrum zeker, warme tunnels enzo.
Dan reizen er dagelijks zoveel mensen mee. De infrastructuur ligt er. Dan moet er toch best een beetje airco mogelijk zijn, Of in ieder geval een iets betere presentatie.

In plaats daarvan is geldt gestoken in schermen om reclame op weer te geven
En dat levert blijkbaar ook niets op voor de kwaliteit van de metro.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 20:32:18 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84145847
Gisteren met de Harzer SmallspurBahnen van Wernigerode naar de Brocken geweest, en vervolgens onderlangs via Stiege en Quedlinburg terug gegaan. Foto's volgen morgen!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:38:00 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84146129
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:32 schreef dennistd het volgende:
Gisteren met de Harzer SmallspurBahnen van Wernigerode naar de Brocken geweest, en vervolgens onderlangs via Stiege en Quedlinburg terug gegaan. Foto's volgen morgen!
Gaaf, ik hou dit topic in de gaten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:53:55 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84146953
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
En kings cross houden ze maar prachtig voor de eurostar reizigers.
Het is wel een prachtig station. Overigens is dat hele gebied enorm in ontwikkeling, zie onderstaand filmpje:

quote:
De metro is er overigens ook klote. In het centrum zeker, warme tunnels enzo.
Dan reizen er dagelijks zoveel mensen mee. De infrastructuur ligt er. Dan moet er toch best een beetje airco mogelijk zijn, Of in ieder geval een iets betere presentatie.
Hoe wil jij op plekken waar het eruitziet zoals hieronder, nog plek vinden om airco-installaties kwijt te raken? Dit is iets waar ingenieurs van Transport for London zich al jaren het hoofd over breken, en ze ook prijsvragen uitschrijven zodat ze tenminste ideeën binnenkrijgen?

Vorig jaar is de eerste trein met airco voorgesteld aan de burgemeester van Londen trouwens. link

quote:
In plaats daarvan is geldt gestoken in schermen om reclame op weer te geven
En dat levert blijkbaar ook niets op voor de kwaliteit van de metro.
Het is het oudste metronetwerk ter wereld, ze zijn er zelfs begonnen met stoomtractie meen ik me te herinneren. Het onderhoud van dit netwerk kost gigantisch veel geld, die reclameuitingen betalen daar aan mee, samen met de inkomsten vanuit de stad Londen, de ticketverkoop, enzovoorts.
pi_84147156
Die plek daaronder heeft toch heul geen airco nodig.
In plaats van het steeds maar opknappen van het bestaande netwerk zou het netwerk vernieuwen veel beter zijn.
Uiteraard, dat is even vervelend, maar op de lange termijn beter.
De metro van New York en Parijs zijn bijna net zo oud, maar het is er wel beter geregeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:00:43 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84147346
In Parijs kan het anders ook flink warm zijn hoor... bovendien hebben al die krappe tunneltjes wel zo z'n charme.

Niet te vergelijken met Rotterdam, waar het strak modern is en het oudste spul (type T) er alweer uitgaat terwijl het nog best 10 jaar mee zou kunnen.
pi_84147389
Goh, de NS weet nu al precies wanneer over 2.5 dagen de problemen bij schiphol opgelost zijn.
Ik zet 10 euro op het niet halen van de deadline.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84147456
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
In Parijs kan het anders ook flink warm zijn hoor... bovendien hebben al die krappe tunneltjes wel zo z'n charme.

Niet te vergelijken met Rotterdam, waar het strak modern is en het oudste spul (type T) er alweer uitgaat terwijl het nog best 10 jaar mee zou kunnen.
Is er een probleem met dat de RET dat doen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 21:19:22 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84148279
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:01 schreef Ascendancy het volgende:
Goh, de NS weet nu al precies wanneer over 2.5 dagen de problemen bij schiphol opgelost zijn.
Ik zet 10 euro op het niet halen van de deadline.

mja, het is idd de vraag of het gaat lukken.

Als dit waar is dan ben je wel ff zoet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:28:56 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84148790
Dit zou weleens waar kunnen zijn. Draagconstructies in tunnels zijn andere koek dan buiten: je moet ze allemaal op een speciale manier ophangen en je moet afwachten of er voldoende reservemateriaal voorhanden is om 3 km te vernieuwen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 juli 2010 @ 21:46:22 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84149721
Helleuw.

Ben weer terug in het land. Heb rond de 11 GB aan foto's + filmpjes, waarvan ik de mooiste van online zet (geresized).
  Redactie Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 22:40:32 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84152761
Zo, voor vanavond al vast een foto:

Een Lint41 van HEX (HarzElbeExpres, onderdeel van Veolia) in het station van Thale, vanuit de kabelbaan op de foto gezet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84152789
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, het is idd de vraag of het gaat lukken.

Als dit waar is dan ben je wel ff zoet
Als je die foto's ziet op die bron die daar vermeld wordt, is direct helemaal duidelijk hoe een ravage dat is geweest.
Je zou maar in die trein hebben gezeten.

Haarlem had er wel een leuke IC verbinding bij. Hoewel de IC Vlissingen-Amsterdam nu blijkbaar weer normaal rijdt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:25:09 #82
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84154859
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is er een probleem met dat de RET dat doen?
Algehele vernieuwing van het wagenpark.

Ik zie de nieuwe metrostellen geen 30 jaar halen, mits de politiek steeds nieuw nieuwer nieuwst eist...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juli 2010 @ 23:30:01 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84155101
Dat gaat dus nog wel ff duren zo te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:36:48 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84155422
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

En ongeveer elk station buiten kings cross is een fucking krot.
[ afbeelding ]

Dit is victoria station ofzo. Echt heel sneu, deze tent is groter dan utrecht CS en dan ligt het er zo bij.
Misschien heeft het te maken met de algehele hernieuwing van het voorstedelijke spoorwegnetwerk in Londen?
pi_84156775
Zijn de stations nog steeds baggerkrotten
pi_84160692
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gechreven door Bassie van Adriaan of zo?
Een student journalistiek, die er best een paar treinrampen voor overheeft om de boel te privatiseren. Maar hij is serieus.... ik kan echt geen greintje sarcasme ontdekken.
quote:
"...of zelfs door meerdere vervoerders tegelijk op één route te laten rijden, zoals in Groot-Brittanië goed werkt"

"Op tijd boeken is weinig betalen. Zo is het mogelijk om van Londen naar Newcastle te reizen voor 22 euro. [...] Dit systeem zou Nederland ook goed doen."
Dus als ik eens op bezoek wil bij mijn tante in Heerhugowaard moet ik dat een maand of 3 van te voren boeken en reserveren, of de hoofdprijs betalen. Ik herinner me nog het nieuwsbericht dat het goedkoper is om van Londen naar Manchester te reizen met een taxi dan met de trein.

En dan het mooiste:
quote:
"Tegenstanders van dit model wijzen naar het Verenigd Koninkrijk en hebben deels gelijk. Daar ging bij de privatisering vanaf 1993 veel mis. Dat leidde in het begin tot dodelijke ongelukken. Maar inmiddels hebben de britten geleerd"... "
Och, we laten een paar treinen ontsporen, klappen er nog een paar frontaal op elkaar. Maar dan krijgen we wel een übertof volstrekt ondoorzichtig reserverings- en prijssysteem en treinen die nog slechter op elkaar aansluiten als nu. Oh, en vergeet niet het oerwoud aan OV-chip paaltjes op de perrons, zodat je bij de juiste vervoerder kan incheken.
  Redactie Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 08:50:47 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84161074
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 17 juli 2010 @ 09:57:41 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84161676
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/


En voor de Mat'64 liefhebbers onder ons: De serie 12100 gaat per september volledig met Plan V gereden worden. 3 setjes van 2x Plan V is de planning. Echter gaan het aantal diensten van 126 terug naar 99, waarvan 15 op de Dijksgracht.

Keesje op Somda:
quote:
Alvast wat eerste nieuwtjes over het wijzigingsblad van 6-9-2010:

* Plan T heeft op papier nog 1 dienst: OND Mt.
* Plan V diensten van 126 naar 99, waarvan 15 als reserve op Dgr.
* Planmatig ICM op de IJssellijn: één dienst dat ma-vr 73615 Nm-Ht/3615/24/41/50/67/76/91 (nvr)/73691 Ah-Nm (nvr) rijdt met III+IV.
Op zaterdag gezamelijk 3623/32/49 en dan de IV solo 3658/75/84.
Op zondag 3620/37 en pikt dan te Rsd de III weer op om 3646/3663/3672/3689 te rijden.
* Mat. '64 na hele lange tijd weer terug in de 5800: 3 composities (veelal 2 of 3x Plan V) rijden hier ma-vr, in de stille uren aangevuld met wat slagen Asd-Hfd in de 3900. Ook in het weekend rijdt er Mat.'64 in de 5800.
Ook op zaterdag vinden we Mat.'64 zelfs in een dienst dat start in 5820 maar daarna via 3920 in 3933 naar Lls terecht komt en vervolgens de hele dag in de IC-diensten van de 3700/3900 rijdt. Nadat het overnacht in Llso, gaat ditzelfde duo weer de hele dag in de 3900 rijden en via 3977 en 5877 weer goed te Amf uit te komen voor de maandagse 5800.
Ook is Mat.'64 weer volledig terug in de 12100.
* Het aantal diensten voor ICR neemt ook af, hetgeen is af te leiden uit de hoeveel diensten van de BDs-en: van 24 naar 21. In de 1900 rijden nog 8 compo's, in de 3500 nog steeds in de bekende treinen en 5 in de 3600. De rest rijdt wat overbrengingsslagen of staan reserve te Mt.
* DDM1 heeft nog wel 12 diensten, maar allemaal GDST te Aswplz.
En de 4000/7400/17400/14700 gaat ook volledig met SLT gereden worden.
De serie 14500 staat gepland met 2x mDDM

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 17-07-2010 10:04:11 ]
pi_84163361
ICM in de 3600... Boh vet Daar gaan we een leuk reisje voor plannen.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:34:55 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84163559
Het is maar 1 omloop. Maar het is idd. wel vet, ICM in 3600. En dat er bijvoorbeeld IRM in de 12100 verdwijnt heeft te maken met de ETMET proef.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 12:13:27 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84164626
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Heeft er nog iemand koppelwagens in de aanbieding? NedTrain en DB Schenker zijn er een paar kwijt namelijk: http://www.somda.nl/forum/8827/p280695/Koppelwagens/

In Zwolle staan er als het goed is nog 2. Zijn gebruikt om een T'tje te verplaatsen.

Maar goed, ik denk niet dat ze die bedoelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84166411
Even een hersenspinsel weer van mij.
Waarom is er specifiek voor gekozen de 3600 tussen nijmegen en Arnhem te laten stoppen en niet 1 van de IC's uit Utrecht?
Daarmee zou je namelijk alle reizigers uit Tilburg, Breda, Den Bosch en Nijmegen een betere verbindig geven richting het noorden en het oosten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 18:57:41 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84175157
Dat komt omdat de 3600 (Arnhem-Roosendaal) en de 3700 (Zwolle-Nijmegen) aan elkaar gekoppeld zijn. Hierdoor staat de trein ook lang stil in Arnhem en Nijmegen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:03:43 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84179553
Van de week zat ik in de kortste internationale trein (DK-DE) die ik ooit heb gezien:

  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:05:11 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84179602
Ah! Een broertje van de Wadlopers, wat lief!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84179759
En oude CTA's uit Nederland ?

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2010 21:10:46 ]
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:46:48 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84180911
Zelfde leverancier als de CTA's vermoed ik, bij de Berlijnse S-Bahn zie je zulke CTA's soms ook. Bijvoorbeeld bij Postdamer Platz.
  Redactie Sport zaterdag 17 juli 2010 @ 22:27:42 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84182300
Zo, hier dan de beloofde foto's:


V100 199 861
Rangerend met rijtuigen van de HSB, te Wernigerode


HSB 99 7239
Met een trein naar Nordhausen, te Wernigerode


HSB 187 019
Trein uit Eisfelder Talmühle, te Wernigerode


HSB 99 7241
Met een trein van Eisfelder Talmühle naar Wernigerode, te Drei Annen Höhe


HSB 99 7235
Met een trein van Wernigerode naar Eisfelder Talmühle, te Drei Annen Höhe


HSB 99 7239
Met een trein naar Drei Annen Höhe, op de Brocken


HSB 99 5906
Met een trein uit Gernrode, te Eisfelder Talmühle


HSB 187 018
Trein uit Nordhausen, te Eisfelder Talmühle


HSB 187 016
Trein naar Hasselfelde, te Stiege


HSB 187 017
Trein naar Nordhausen, te Alexisbad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juli 2010 @ 00:50:44 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84187363
@Dennis: Nice pics!

In Veenendaal Centrum is de verlenging van het perron afgerond:

© Bjorn Lammers

Te Veenendaal West is er nog niet veel qua activiteit te zien, meldt hij op Somda.
Dit heeft te maken met de inzet van SLT straks op de lijn naar Rhenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')