rival | woensdag 14 juli 2010 @ 10:06 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door rival op 14-07-2010 20:56:30 ] | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 10:07 |
Gewoon een Yoshi quoten en de tags weghalen. | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 10:11 |
Ik vind je auto niet mooi Rival. | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 10:14 |
quote:ik wel ![]() en gelukkig dat dat het enige is dat boeit ![]() Wat vind je niet mooi? ben wel benieuwd! | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 10:36 |
Was een grapje hoor van je huis ![]() Kan je deze persoon even aan de OP toevoegen: oYo E89 3.5i | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 10:47 |
quote:Je kwetst mijn gevoelens ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 10:47 |
Zwarte achterlichten en de velgen. Ow, en ik had nog een vraagje gezet in vorig topic. Hoe kan je makkelijk controleren of je benzinefilter nog oké is? Ik heb al namelijk twee lekke benzinepompen gehad. | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 10:57 |
quote:dat kan ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 11:49 |
Wat een ordinaire sjonniebak in de OP. ![]() Is vast iemand erg trots op, maar het ziet er niet uit. Goed gevonden! [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 11:49:50 ] | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 12:01 |
Oh wacht, het is je eigen auto? ![]() ![]() Ik dacht dat je op internet gezocht had naar een ultiem fout plaatje en daar uitermate goed in geslaagd was. ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 12:03 |
quote:Subtiel k_man, heel subtiel ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:07 |
Ja, sorry. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 13:19 |
![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:21 |
ik zie het al voor me hoe jullie op de weg zitten, die auto zien, dan met het hoofdje gaan schudden.. en dan er proberen voorbij te komen..... om vervolgens met een schaamrode kop weer achter me te gaan ![]() en daarbij, het is een E30 coupe. alleen de wielen en achterlichten zijn anders.. als je dat al ultiem fout noemt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:25 |
Die ramen horen zo? | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:27 |
quote:oh de geblindeerde zijramen, die waren al zo toen ik hem kocht.... ik kan me er echt niet aan storen hoor... dat het raam iets donderder is is in jouw ogen dus een ultiem foute auto? aha, oke ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:29 |
Folie op je ramen plakken is inderdaad nogal fout. Iets voor petjesvolk. Tel daar die achterlichten (idem) en velgen (idem) bij op, en dan wordt het inderdaad een sjonniemobiel. Maar hey, als jij er maar blij mee bent hè? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 13:29:32 ] | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:34 |
dus wat originele delen in de kleur van je auto maken, maakt iets een sjonniemobiel ![]() vreemd, ik dacht dat dat bumpers en skirts zoals dit waren ![]() ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:36 |
en je voelt je toch wel lullig als je met je Z4 deze sjonniebak niet in kan halen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:36 |
quote:Ja, die velgen zijn lekker origineel zeker? En ja, zwarte achterlichten en zwarte folie zijn inderdaad sjonniedingen. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:40 |
quote:Nee, dat interesseert me helemaal niks. Als ik snelheid belangrijk had gevonden, had ik wel een Z4 met zwaardere motor gekocht. Een beetje toeren met open dak over leuke dijkjes en bosweggetjes, is veel leuker dan met 250 over de snelweg razen terwijl horen en zien je vergaat. ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:43 |
quote:Alpina zit erop, erg fout ja nu je het zegt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:46 |
Ja, inderdaad. Vooral in combinatie met die auto. Ze zijn te groot, steken te ver uit. Het staat ordinair. ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:46 |
quote:daar heb ik een echte auto voor ![]() ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 13:47 |
![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:47 |
quote:het is 17 inch. die maakt alpina voor de BMW. volgens de wet steken ze niet te ver uit... wat zeg je toch rare dingen ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:47 |
quote: ![]() shhhht | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:49 |
quote:Ah, leuk. een rijdende badkuip. ![]() Maar goed, dit ziet er inderdaad een stuk beter uit dan die coupé. Geen idee waarom je die coupé zo hebt toegetakeld als je weet dat het ook zo kan. | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 13:50 |
quote:Ja, alles wat volgens de wet mag is smaakvol. ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 13:54 |
quote:mij zien ze iig niet als een homofiele kapper ![]() ik heb niks aan die coupe gedaan anders dan er een fucking snel blok inleggen ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 14:00 |
Wat zit erin dan? En Rival, zou je oYo nog in de OP kunnen zetten, zie mijn post aan begin van dit topic. Alhoewel ik die gast nooit heb zien posten hier... ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 14:21 |
quote:staat er nu in, bij 1 serie... klopt toch? Ik ben begonnen met de M52 uit een 328i. maar met de grotere inlaat erop van de M50B25... je kan het wel zien als een 3 liter vanos blok. verder zit er niks in de auto op de 2 stoelen en het dashboard na. dus alle bekleding is eruit, kofferbak is helemaal leeg (op de accu na natuurlijk ![]() moet alleen nog de chiptuning regelen (ik heb half 2.8, half 2.5 onderdelen, computer van de 2.5 dus hij loopt niet optimaal) maar dan moet ik eerst weer ff budget hebben ![]() | |
M.O.D | woensdag 14 juli 2010 @ 14:36 |
Mar hoeveel PK"s komen er nu dan ongeveer uit? | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 14:50 |
quote:zal nog dichtbij de standaard liggen van de 2.8 dus 193pk wat zou moeten uitkomen op ongeveer 220. maar we gaan met deze wagen driften, dan heb je meer aan koppel. dat zit nu minimaal op de 285nm en dat zal rond de 305 uitkomen! (mij worden dingen belooft als 240pk en 350nm na chippen... maar ik kom wel vaker in de kroeg ik ken die verhalen ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 15:21 |
Is een Z4 geen 1-serie ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 15:23 |
quote:oke, geen casino voor mij vandaag ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 15:29 |
Wat is een E89? Zet er even achter dat 't een Z4 is, motorinhoud is onbelangrijk | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 15:33 |
quote:tsjah of je nou een M3 of een 316 hebt, het is beide een 3 serie ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 15:36 |
M is een klasse apart ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 15:38 |
quote:tsjah of je nou een 316 hebt, of een 335.... boeie... zit toch dezelfde motor in? ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 15:46 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 15:55 |
quote:Er bestaat bovendien niet eens een M van de E89. ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 16:00 |
quote:beweerde iemand dat dan? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 16:14 |
Nee, het was een aanvulling. Vandaar het woordje 'bovendien'. ![]() Laat het gerust weten als ik nog andere dingen aan je uit moet leggen die verder voor iedereen duidelijk zijn. Schaam je niet, het geeft echt niet hoor. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 16:15:14 ] | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 16:17 |
quote: ![]() Je bent vandaag lekker op dreef ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2010 @ 16:18 |
Af en toe moet dat hè? Anders wordt m'n ondertitel zo'n loze kreet. ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 16:34 |
quote:er bestaat bovendien geen AMG versie van de E92, slaat op net zo weinig als wat jij zegt ![]() vandaar dat ik me afvroeg waarom je het zei ![]() | |
Kreator | woensdag 14 juli 2010 @ 16:38 |
Ah. Ik dacht al dat ik de enige was die de bmw van TS een pauperbak vond. ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 16:52 |
quote:welke van de 5? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 16:57 |
quote:En jij noemt je een BMW fan? De E89 is de opvolger van de E85 en heeft een metalen opklapbaar dak waardoor er geen coupe meer is. | |
oYo | woensdag 14 juli 2010 @ 19:11 |
quote:Ik heb al gepost hoor, in het vorige topic. Maar "die gast" leest mee, reageren als je niks zinnigs hebt te melden is onnodig. En verder pruts ik niet zelf aan auto's maar laat dat netjes doen door de dealer. In ieder geval sta ik nu in de OP, maar maak er even Z4 (e89)SDrive 35i met DCT van ![]() Dat puntje hoort er echt niet tussen, want het is een 3 liter. Wat betreft de M-duscusiie, ja die heb je niet bij de e89, maar wel een SDrive 35is. Die heeft meer vermogen en PK dan de vorige M. een M komt er ook niet. Wel is er nu een lelijke speciale Special Design serie uit (kijk maar op de BMW UK site met gele ![]() ![]() | |
oYo | woensdag 14 juli 2010 @ 19:13 |
quote:Staat er ook niet, maar misschien moet er ook nog maar inhoud, vermogen, PK bij voor de nitwits zoals jij. ![]() | |
Bowny | woensdag 14 juli 2010 @ 19:13 |
Hey Yoshi, welke stoepmongool maakt jou wijs dat het sisgeluid uit je auto normaal is? ![]() Durf bijna met zekerheid te zeggen dat het je carter ventilatie slang is, wat een goedkope meuk hebben ze toendertijd gebruikt. Het lijkt soms echt of ze bij de E46 zwaar bespaard hebben op sommige onderdelen. Toen ik aan die slang trok om 'm te verwijderen, scheurde dat hele ding ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 19:43 |
Wat doet die slang dan? Mijne loopt stationair ook spatzuiver en het is ook weer geen heel hard sissend geluid. Als er iets lekt dan zal ik het moeten merken en de auto doet het nu weer perfect. Tenzij het iets met de airco te maken heeft ![]() BOVENDIEN is mijn monteur geen stoepmongool ![]() quote:Gaan we eisen stellen? Dat puntje hoort inderdaad niet, maar zoals je misschien aan de andere auto's in de OP kan zien wordt alleen het BMW E-nummer gegeven en het type. Dus lijkt me E89 Z4 35i of als je het echt precies wil hebben E89 Z4 sDrive35i mij ruim voldoende. | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 19:47 |
quote:Ow? Het staat gewoon geordend op type, vandaar. | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 19:48 |
@ Yoshi, omdat ik dol ben op BMW's moet ik dan echt alles weten? ![]() Nou ja, ik ben wel zo dol op m'n auto dat ik 'm niet ergens tegenaan parkeer. | |
Bowny | woensdag 14 juli 2010 @ 19:50 |
Weet ik veel wat die doet, weet alleen dat ik wat koelvloeistof op m'n klauwen kreeg, toen ik de slang eraf rukte. ![]() Ik reed bij m'n specialist binnen, motorkap was nog dicht en vertelde hem mijn "probleem" en zei gelijk dat het de carter ventilatie slang was ![]() ![]() Ik weet niet of er een relatie is, maar hij rijdt ook gelijk een stuk zuiniger. Deed eerst 650km op 56 liter, nu ruim 700. Kan ook aan het warme weer liggen ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 20:00 |
quote:Ja, als dat ding nauwelijks rijdt is dat ook niet lastig. Bovendien maak jij een post met "wat is een E89" en daaronder "zet er dan bij dat het een Z4 is". Dus eigenlijk antwoord op je eigen vraag ![]() quote:Mijn koelvloeistof is in orde en dat geluid hoor ik al maanden dus dat zal het wel niet zijn ![]() | |
oYo | woensdag 14 juli 2010 @ 20:10 |
quote:Ik stel geen eisen (zie de smiley ![]() ![]() | |
rival | woensdag 14 juli 2010 @ 20:57 |
quote:Aangepast ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 21:42 |
quote:Misschien is het juist voor anderen? Ow ja. Ach ja, ik heb m'n auto wel onder controle gehouden in de winter, terwijl 't jou niet in de regen lukt. | |
YoshiBignose | woensdag 14 juli 2010 @ 21:50 |
Oh oh oh wat zijn we stoer. Ik maak in 4 jaar dat ik m'n rijbewijs heb en BMW rijdt een slippertje en dan ben ik geen BMW fan ofzo? Volgens mij heeft zo'n beetje ELKE BMW rijder wel een keer een ongeluk gehad, ik zie niet in wat dat met elkaar te maken heeft. Dat jij niet alle E types uit je hoofd kent kan me ook niet veel schelen, maar er zijn BMW fans die dat wel weten en dat zijn er ongetwijfeld meer dan die nog nooit met hun BMW een ongeluk(je) hebben gehad. | |
tha_rizzo | woensdag 14 juli 2010 @ 22:42 |
![]() Beweer ik dat jij geen fan bent omdat je niet kan rijden? ![]() Genoeg geflamed, laten we 't topic proper houden. | |
M.O.D | donderdag 15 juli 2010 @ 09:34 |
![]() ![]() | |
rival | donderdag 15 juli 2010 @ 10:45 |
quote:Tsja als je als een oud vrouwtje rijdt zal je niet snel uit een bocht vliegen.... ![]() wel of geen schade hebben gemaakt in je leven zegt best weinig over je rijkunsten. denk je dat schumacher nooit een auto in de prak rijdt? als je vaak risico's neemt kan het weleens mis gaan natuurlijk ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 15 juli 2010 @ 11:02 |
quote:Hehe. Maar ik zie wel een verschil tussen de openbare weg en het circuit. Ja ik rijd graag hard, maar ik neem minder risico als ik gewoon aan het autorijden ben. Als je regelmatig brokken rijdt zegt het wel degelijk iets over je rijkunsten. Veel ongelukken kan je voorkomen door te anticiperen en je snelheid aan te passen aan de omgeving. Overigens maakt iedereen wel eens brokken. | |
tha_rizzo | donderdag 15 juli 2010 @ 20:18 |
Ik heb het topic vermoord ![]() | |
Ysblok | vrijdag 16 juli 2010 @ 00:11 |
Mensen, ik ben in het bezit van een E36 318i, bouwjaar 1992 (met M40 motor). Ongeveer 40duizend km geleden heb ik, i.v.m. beginnende nokkenas-slijtage, de nokkenas en klepstoters laten vervangen. Vanwege het gebrek aan airco rijd ik met deze temperaturen met de ramen open. Wat me dan opvalt is dat (waarschijnlijk?) de klepstoters hoorbaak tikken, dit zowel bij koude als warme motor. In hoeverre kan dit nou eigenlijk kwaad? | |
rival | vrijdag 16 juli 2010 @ 08:59 |
quote:in principe kan het weinig kwaad, je moet de mijne eens horen tikken ![]() maar als dat er pas 40k in zit, dan zou je toch verwachten dat het stiller is. check je regelmatig je olie? ververs je dat regelmatig? (incl oliefilter) gebruik je wel de goede olie? ik weet niet zeker of dat blok zelfstellende kleppen heeft, zo niet, heb je die goed laten stellen? | |
Hyperdude | vrijdag 16 juli 2010 @ 10:12 |
Snel nog hiero even posten voordat het niet meer mag. www.PTAgoes.peugeot.nl ![]() mbt. tikken, ook een goede motor kan tikken. Hoeveel heeft het blok (totaal) gelopen? | |
zimmerzimmer | vrijdag 16 juli 2010 @ 10:17 |
Is de eerste keer dat ik uberhaupt een niet tikkende BMW in mn bezit heb ![]() verder: kinders kinders ![]() ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 16 juli 2010 @ 10:47 |
Hyper, wtf @ Peugeot-link? Franse auto's ![]() Wat voor BMW heb je Zimmer? | |
rival | vrijdag 16 juli 2010 @ 11:33 |
quote:Laat ons lekker spelen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 16 juli 2010 @ 11:54 |
quote:Lees nou wat die link precies zegt. Flauw, maar kan toch geen toeval zijn? ![]() | |
rival | vrijdag 16 juli 2010 @ 11:57 |
quote:ik zie daar al een fokker binnen komen... :" wie is hier de mod? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 16 juli 2010 @ 17:49 |
meldtt. | |
tha_rizzo | vrijdag 16 juli 2010 @ 17:59 |
quote:Ik zat al met mixed feelings naar te kijken. Ik woon er in de buurt, ik zou langs kunnen gaan met de vraag wie de mod is ![]() | |
zimmerzimmer | vrijdag 16 juli 2010 @ 21:21 |
quote:een blauwe ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 16 juli 2010 @ 22:07 |
Ik ook! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juli 2010 @ 23:06 |
Ik ook! ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 16 juli 2010 @ 23:38 |
Ik niet ![]() | |
zimmerzimmer | vrijdag 16 juli 2010 @ 23:41 |
Cool! | |
Turquaz52 | zaterdag 17 juli 2010 @ 09:01 |
Mijne is Alpin Weiss III ![]() | |
oYo | zaterdag 17 juli 2010 @ 10:00 |
Mijne is space grau ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:29 |
Die van mij is Burgundrot-Metallic Dus rood, maar volgens sommigen paars of bruin ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:44 |
Pfff... mensen die geen blauwe hebben. ![]() [ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2010 11:45:21 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:47 |
quote:Mensen die een blauwtje hebben opgelopen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:47 |
WhitePower ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 17 juli 2010 @ 11:52 |
quote:Bweheheheheheeheheheheheheheeh ![]() | |
zimmerzimmer | zaterdag 17 juli 2010 @ 14:06 |
Valt me mee dacht dat jullie allemaal roze bmwtjes zouden hebben ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 17 juli 2010 @ 17:47 |
Ik zie Turq wel aan om een roze BMW te hebben ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 juli 2010 @ 17:53 |
quote:Nope, roze velgjes.. daar blijft het bij ![]() | |
zimmerzimmer | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:18 |
quote:SRSLY? ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:20 |
quote:Dat zeg je nu... ![]() | |
rival | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:41 |
de mijne heeft de afgelopen week zoveel kleuren gehad, ik weetet niet meer ![]() ![]() ![]() ![]() oke oke... et is matzwart ![]() ![]() | |
rival | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:42 |
quote:staat vast netjes naast mijn neongroen ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:49 |
Dat groene op de velgen ziet er wel cool uit ![]() | |
rival | zaterdag 17 juli 2010 @ 18:58 |
quote:wel he ![]() en denk dat ik hem voorlopig maar ff zo hou (of anders alleen het groene eraf) was de bedoeling dat deze er maar een maandje zou zijn, maar dit wordt voorlopig toch mijn daily... hij is veel zuiniger dan de rest... en voor woon/werk verkeer is is prima ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 17 juli 2010 @ 19:12 |
Misschien kan je op nog meer plekken wat groen verwerken. Het heeft wel wat, groen & zwart. Jammer dat het geen coupe is, die zijn toch net wat toffer ![]() | |
zimmerzimmer | zaterdag 17 juli 2010 @ 19:29 |
hehehe ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 juli 2010 @ 20:36 |
quote:Nou ik heb nu nog me M velgjes onder liggen, die worden zwart ![]() Me andere setje moest eigenlijk roze worden, wat in het toekomst nog gebeurd, tot die tijd is ie paars ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En zo gaat hij +/- uit zien (maar dan met mijn velgjes en zonder e46 front): ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 17 juli 2010 @ 20:40 |
quote:Had je nieren ook gelijk zwart gemaakt.. Of zelfde kleur groen als je velgen (alleen de lijst) en (eventueel) de spiegels.. ![]() En achter een beetje droppen (heb wel veren liggen als je interesse hebt) ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 17 juli 2010 @ 21:16 |
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE niet de nieren zwart. | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 01:20 |
quote:Tuurlijk wel.. Chrome staat toch niet op een Mat zwarte Bimmer ![]() | |
zimmerzimmer | zondag 18 juli 2010 @ 09:07 |
quote:Agree, maar ik zou ze dieprood maken.. Als je toch bezig bent..;) | |
FkTwkGs2012 | zondag 18 juli 2010 @ 09:08 |
quote:ow my god! ![]() moet een verbod op komen he, automishandeling ![]() | |
zimmerzimmer | zondag 18 juli 2010 @ 09:17 |
quote:zeur niet smaken verschillen en niemand dwingt jou erin te rijden. | |
FkTwkGs2012 | zondag 18 juli 2010 @ 09:19 |
quote:wel om ernaar te kijken als ie voor me rijdt! | |
DancingPhoebe | zondag 18 juli 2010 @ 09:21 |
Fokje!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
zimmerzimmer | zondag 18 juli 2010 @ 09:23 |
quote:Your life must be so hard.. | |
FkTwkGs2012 | zondag 18 juli 2010 @ 09:23 |
quote:fiebs doe es zeggen dat die omgebouwde barbie bmw echt niet kan. ![]() fiiebs ![]() | |
DancingPhoebe | zondag 18 juli 2010 @ 09:25 |
Die omgebouwde barbie bmw kan ECHT niet ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 juli 2010 @ 10:17 |
Wat komen deze randdebielen nou weer doen ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 18 juli 2010 @ 10:25 |
quote:zolang jij roze velgen mooi vindt en een fout verbouwde bak kun je beter eens in het stratenmakerferrari's topic gaan rondneuzen. daar kun je al je liefdes vinden! niet de teksten lezen he, die gaan je zeer doen. dag liefje ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 juli 2010 @ 10:41 |
Ik vind het ook niet mooi ![]() | |
zimmerzimmer | zondag 18 juli 2010 @ 10:46 |
Ik ook niet maar daar ging het ook niet om.. | |
FkTwkGs2012 | zondag 18 juli 2010 @ 10:49 |
![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 juli 2010 @ 10:51 |
![]() ![]() | |
NiGeLaToR | zondag 18 juli 2010 @ 10:52 |
Je auto in je voortuin parkeren is zo Flodder. Past het barbie-karakter er overigens wel prima bij. Tokki's united! | |
tha_rizzo | zondag 18 juli 2010 @ 11:47 |
De nieren horen chroom te zijn. Zwarte nieren ziet er niet uit. Zwart Chroom | |
rival | zondag 18 juli 2010 @ 12:10 |
quote: ![]() Maar ik hou hem lekker zoals ie is, ga mijn vrije tijd in de projectjes stoppen ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 12:54 |
quote:Tja, tot die tijd ben ik safe denk ik? ![]() quote:Dan zie je ook echt mijn velgen he? ![]() Enige wat je ziet zal een klein wit puntje in de verte zijn.. quote:Onder een Witte auto kun je elke kleur velgen pleuren.. Ben geen Barbiefan of weet ik veel wat.. Maar het past er mooi onder, het is apart itt zwarte/witte/chrome velgen wat iedereen doet tegenwoordig... Ik wil gewoon een aparte auto die geen Show maar Go wordt.. Al het extra's aan het uiterlijk is dan mooi meegenomen ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 14:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 38% gewijzigd door Turquaz52 op 18-07-2010 15:00:43 ] | |
YoshiBignose | zondag 18 juli 2010 @ 14:46 |
![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 15:04 |
quote:Alleen ze moesten nog Alpin Weiss zijn, dan was het uber geil geweest.. ![]() Slammed op zijn bek, breedst mogelijke velgen er onder en de schermen zo uitrollend at ie net boven de getrokken band en velg in zit ![]() Oftewel: HellaFlush FTW ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 18 juli 2010 @ 15:12 |
quote:Die dakdragers zijn toffer dan al die lelijke wielen in dit topic tot nu toe. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 15:41 |
quote:Tja.. mijn smaak.. ![]() Okee dan, goedmakertje en weer ergens anders over kletsen dan over gekleurde velgen of Hellaflush auto's.. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 18 juli 2010 @ 16:00 |
Jaaaaaaa, witte 3-series ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 18 juli 2010 @ 16:27 |
quote:* FkTwkGs2012 likes ![]() | |
zimmerzimmer | zondag 18 juli 2010 @ 17:03 |
Me likes too! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 17:13 |
quote:3 witte M3's om precies te zijn ![]() @ FkTwkGs2012 & zimmerzimmer: Ik heb ook smaak hoor.. ![]() ![]() | |
gebrokenglas | zondag 18 juli 2010 @ 21:08 |
Betreft een BMW E36. Wat is het verschil tussen anti-vries + water, en koelvloeistof? Het instructieboekje beweert namelijk "Het koelvloeistof bestaat uit water en een permanent anti-vriesmiddel met anti-corrosieve eigenschappen. Vanwege de anti-corrosieve eigenschappen moet de mengverhouding het gehele jaar op 50:50 worden gehouden. Verdere toevoegingen zijn niet nodig. Elke 3 jaar verversen". Wat moet ik doen? Het boekje aanhouden en de combinatie anti-vries + water erin gooien, of de volwaardige pure blauwe koelvloeistof van de Brezan? [ Bericht 99% gewijzigd door gebrokenglas op 18-07-2010 21:15:11 ] | |
nelisb | zondag 18 juli 2010 @ 21:11 |
Tvp! Zal gauw eens bijlezen. Ga waarschijnlijk een 320D uit 2006 kopen aankomende week. | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 22:38 |
quote:Gewoon er in gooien ![]() | |
gebrokenglas | zondag 18 juli 2010 @ 22:57 |
quote:Je bedoelt de koelvloeistof? En niet die anti-vries/water mix...? | |
zimmerzimmer | zondag 18 juli 2010 @ 23:22 |
Wat moet je doen als je klok in de auto het niet doet haha! Ik had m laatst goed gezet maar hij blijft steeds achterlopen... ![]() | |
Hyperdude | zondag 18 juli 2010 @ 23:31 |
quote:Gewoon op de koelvloeistoffles/verpakking kijken of je de koelvloeistof moet verdunnen, en hoeveel, ![]() Wel ff checken of je de blauwe (neem ik aan) of rode (denk het niet) koelvloeistof moet hebben. | |
Turquaz52 | zondag 18 juli 2010 @ 23:44 |
quote:Gewoon kvs er in gooien, kan niet mis gaan, wel ff ontluchten ![]() | |
tha_rizzo | maandag 19 juli 2010 @ 09:03 |
@ Turq, nee, je hebt geen smaak. | |
Bowny | maandag 19 juli 2010 @ 15:53 |
Gewoon zin om ff te ranten ![]() ![]() | |
rival | maandag 19 juli 2010 @ 16:01 |
quote:en waar ga je nu voor kijken? | |
Bowny | maandag 19 juli 2010 @ 16:02 |
quote:Nergens naar, want ze zijn nog nieuw ![]() | |
rival | maandag 19 juli 2010 @ 16:12 |
quote: dan kan ik nog maar 1 ding doen! je veel poetsplezier wensen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 19 juli 2010 @ 17:17 |
Ik heb geen OEM blokjes en treur niet, ik kan ook elke week m'n velgen schoonmaken. Vooral voor, uiteraard en dat terwijl ik toch nauwelijks rem, maar vooral gas geef ![]() | |
tha_rizzo | maandag 19 juli 2010 @ 19:13 |
Klotepomp, zit net als de auto zo vastgeroest dat er geen beweging in is te krijgen. ![]() Mss verstandig om de auto in te ruilen voor iets anders. Dit is gewoon niet leuk meer. | |
YoshiBignose | maandag 19 juli 2010 @ 19:24 |
Breng maar naar de sloop. | |
tha_rizzo | maandag 19 juli 2010 @ 19:24 |
FU Yoshi. | |
tha_rizzo | maandag 19 juli 2010 @ 20:42 |
Zo, het werkt. Eindelijk. Onding. | |
Hyperdude | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:15 |
quote: ![]() Maar ff serieus; het loont om zo nu en'dan te kijken of je moet door gaan. Serieus geld pompen in een bak die over 12 maanden in de pers verdwijnt is zonde van je geld, tijd en ergernis. Paar jaar gereden in een 325iX Touring. gekocht voor 3000, verkocht, met veel moeite, voor 1000 oid. (Heb ik van ellende verdrongen ![]() Mijn oplossing: zoek een auto die zijn geld waard blijft. Ik heb zelf een 911 genomen; die blijven altijd geld waard. BMW Z1, Z3 Coupé en roest-en schadevrije M's blijven hun geld wel waard. Loaded dikke versies in A1-staat van normale BMW's ook wel aardig, maar toch al tricky. Een E34 518 "met wat werk"zou ik nooit aan beginnen. ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:27 |
De vraag is hoe het gaat met de waarde. De e28 zie je niet dagelijks rijden. Als je de auto laat taxeren kan deze wel in waarde stijgen. | |
Hyperdude | dinsdag 20 juli 2010 @ 20:36 |
Dat is waar. Maar roest blijft een groot gevaar. En taxatie; daardoor stijgt ie niet in waarde. Verkoopopbrengst is het enige dat telt. | |
zimmerzimmer | dinsdag 20 juli 2010 @ 23:14 |
quote:Oi! ![]() ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 08:51 |
quote:Ja oké ![]() quote:Geen idee, wellicht een kapotte batterij. | |
zimmerzimmer | woensdag 21 juli 2010 @ 09:58 |
oh wist niet dat die dingen op een batterij liepen.. ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 10:13 |
quote:Het is maar een gok hoor. Kan ook zijn dattie direct op de accu zit aangesloten. | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 10:34 |
Dit meen je niet. Ik vond de auto gevaarlijk staan langs de kant van de weg, dus ik verplaats 'm net naar de parkeervakken bij ons voor de deur. Ik stap uit de auto; "deze geur herken ik". Dus ik start de auto opnieuw, loop naar het wiel rechtsachter, kijk onder de auto en jawel, de auto lekt WEER benzine ![]() Pomp zit er net een dagje onder, gisteren nog zonder problemen naar Loosdrecht gereden ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 21 juli 2010 @ 10:37 |
quote: | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 11:13 |
quote:Neen! SPOILER | |
YoshiBignose | woensdag 21 juli 2010 @ 11:27 |
Gezien het feit dat een vriend van mij een een E28 525i in hele goede staat (voor een 28 jarige auto) heeft verkocht voor wat meer dan 3000 euro, weet ik niet wat mensen voor zo'n rampenbak willen geven. | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 11:32 |
Onderdelen Yoshi, onderdelen. Niet de auto als geheel, maar de onderdelen van de auto. | |
YoshiBignose | woensdag 21 juli 2010 @ 11:36 |
Tja, als je het lukt om je auto in onderdelen te verkopen en er dan meer voor te vangen dan je de auto als 1 geheel zou verkopen, dan vind ik dat best knap. | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 11:47 |
Gast ![]() Jij bent wereldvreemd, echt ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 21 juli 2010 @ 11:52 |
Gast, jij hebt een half werkende 28 jarige auto waarbij elk onderdeel problemen geeft en dan ga je dat in onderdelen verkopen. Tja, er zal heus wel wat bruikbaars tussen zitten maar het gaat je niet veel opleveren. | |
tha_rizzo | woensdag 21 juli 2010 @ 11:54 |
Er zijn een aantal onderdelen die ik inderdaad niet kan verkopen, maar het gros is prima verkoopbaar. | |
M.O.D | woensdag 21 juli 2010 @ 15:34 |
Het ding lekt benzine, steek het gewoon in de fik ![]() Daarna gewoon claimen bij de verzekering als vandalisme en een ander halen ![]() | |
zimmerzimmer | woensdag 21 juli 2010 @ 16:12 |
denk niet dat je dan veel geld zou krijgen... | |
Hyperdude | woensdag 21 juli 2010 @ 17:51 |
quote:Welk model BMW hebben we het eigenlijk over? Een analoge klok in een E30? Een digitale in een E36 of E46? Of een Beierse Koekoeksklok in een 2002 Turbo? | |
zimmerzimmer | woensdag 21 juli 2010 @ 18:22 |
Dat zal de analoge zijn ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 21 juli 2010 @ 19:49 |
Analoge in E36 dus, ipv toerenteller. Sommige E36 hebben ook een klein klokje onder de radio, maar die bedoel je dus niet. Hoe die dingen werken....... ik heb geen idee. | |
zimmerzimmer | woensdag 21 juli 2010 @ 20:14 |
quote:Nee precies het is zo'n grotere niet onder de radio zoals bij mn vorige auto.. vind het ook raar heb ook geen boekje erbij dus geen id.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 21 juli 2010 @ 22:38 |
![]() Ik heb wel een toerenteller voor je? Van een 318.. ![]() En als je er per se een klokje bij wilt kan ik je er wel eentje cadeau doen (neem wel mee van de sloop, zo'n kleintje net boven je zonnebril vakje).. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 21 juli 2010 @ 23:14 |
Me Bimmertje krijgt een broer er bij.. Hij is niet groot geschapen maar wel groter dan wat me 318i is geweest ![]() Morgen kijken voor een 320i Sedan ![]() Ga de complete front over zetten op de mijne en de blok in de 316i van een maat lepelen met de achter as etc.. ![]() Parts anyone? ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 22 juli 2010 @ 11:18 |
Nog een projectje Turq? | |
nelisb | donderdag 22 juli 2010 @ 11:20 |
quote:Net gekocht. Papierwerk regelen we vandaag of morgen. ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 22 juli 2010 @ 11:26 |
quote:Tof. Welke opties heeft 'ie? Pics van interieur ![]() | |
nelisb | donderdag 22 juli 2010 @ 11:34 |
Opties: 1e eigenaar 6-versnellingen ABS achterbank neerklapbaar airbag bestuurderairbag passagierairbags hoofdairbags zijalarmalarmsysteem klasse III armsteun achterarmsteun voorboordcomputer bovag garantie bumpers en spiegels in carrosseriekleur centrale vergrendeling climate control cruise control dealer onderhouden deelbare achterbank elektrische buitenspiegels elektrische ramen voor + achter ESPgetint glas gordelspanners bluetooth gsm carkit hoofdsteunen achterin hoogte verstelbare stoel(en) lichtmetalen velgen lichtsensor mistlampen nationale autopas Onderhoudsboekjes aanwezig parkdistance control achter radio/cd-speler regensensor ski luikspiegels electrischspiegels verwarmdstuurbekrachtigingtraction contro lwarmtewerend glas ![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 22 juli 2010 @ 11:38 |
Grappig hoeveel gelijkenis je nog ziet met het interieur van de E46 ![]() | |
zimmerzimmer | donderdag 22 juli 2010 @ 12:45 |
quote:Zit je me uit te lachen ![]() Maar toch bedankt voor je aanbod ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 22 juli 2010 @ 13:38 |
quote:Maar een scheepsklok ipv je toerenteller? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 22 juli 2010 @ 13:40 |
quote:nahh.. strippen en de front overzetten op mijn e36 zoals gezegd.. En over de 316i van die maat? Wie weet.. ![]() ![]() | |
rival | donderdag 22 juli 2010 @ 23:22 |
quote:Juist een auto die technisch niet in orde is of er slecht uit ziet heb je meer kans om met losse onderdelen meer te verdienen ![]() | |
rival | donderdag 22 juli 2010 @ 23:31 |
Ik heb weer wat gevonden hoor ![]() ![]() Erg goedkoop omdat de druklager kapot WAS. Net even een avondje gesleuteld en rijdt weer prima ![]() Tis een 316 uit 89 met maar 165k op de teller ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 22 juli 2010 @ 23:42 |
Voor hoeveel gekocht? ![]() | |
rival | vrijdag 23 juli 2010 @ 15:11 |
quote:Dat is niet relevant, wat je ervoor wilt geven wil ik horen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 23 juli 2010 @ 15:28 |
quote:Hoop wel met flinke korting. Met zo'n lullig ééntje op je platen wil je toch niet gezien worden. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 23 juli 2010 @ 19:06 |
quote:niet meer als 2 meijers.. wtf moet ik met een 316i ![]() | |
rival | vrijdag 23 juli 2010 @ 23:17 |
quote: Hij is sneller dan de 318 die je had ![]() Oh en zijn electrische spiegels doen het, kan jij dat ook zeggen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:08 |
Gisteren in Duitsland gemerkt dat mijn auto in de 6 niet boven de 5000 toeren komt, terwijl het rode gebied pas bij 6500 begint. Zouden ze dat begrensd hebben of wordt de acceleratie op dat punt gewoon hemeltergend traag? Ik heb toch minutenlang plankgas gegeven. | |
tha_rizzo | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:24 |
Er is in Duitsland een herenakkoord, de autofabrikanten daar begrenzen hun auto's op 250 km/h. Als je die snelheid niet reed is het wellicht geen begrenzer maar iets anders. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:28 |
Nee, zo hard gaat mijn waggie niet. Ik reed 210 op de GPS. | |
tha_rizzo | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:31 |
Schroef er dan gewoon een biturbo op | |
YoshiBignose | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:39 |
210 op de GPS haalt de E36 318is zelfs. Jij had toch een Z4? | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:42 |
quote:Ja, de 2.0. Die heeft een top van 220, volgens BMW. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:49 |
Zou toch wel iets harder moeten kunnen inderdaad, maar ja het blijft een 4 cilinder he. Heeft niet zoveel meer pk dan een 318is dus 210 is zo heel gek nog niet dan ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:50 |
Misschien moet dat dan in de 5, niet in de 6. Dat de 6 vooral voor economisch rijden is, zoals de overdrive van vroeger. [ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2010 13:01:37 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:56 |
Geen idee die heb ik niet ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 24 juli 2010 @ 12:56 |
quote: dat zal wel niet, maar als je een luie (underpowered) auto hebt, is het meestal wel het beste om hem in 5 te redlinen, en dán pas in 6 te gooien, zodat je meteen zo hoog mogelijk in vermogen zit in 6 ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 24 juli 2010 @ 13:46 |
quote: Wel leuk natuurlijk, een keertje maximaal planken met je bak... Maar afzakken naar de 170 en zo relaxt voortcruisen, rijdt een heul stuk prettiger en maakt in ETA geen barst uit. | |
YoshiBignose | zaterdag 24 juli 2010 @ 13:55 |
Zucht, er zal ook altijd weer iemand zijn die met dat gelul komt ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 24 juli 2010 @ 13:59 |
quote: ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 24 juli 2010 @ 15:41 |
http://www.autoblog.nl/ar(...)00-spicup#post-36803 Damn! | |
YoshiBignose | zaterdag 24 juli 2010 @ 16:24 |
Gruwelijke bak man, hoe kan je dat in 1969 nou lelijk vinden? Het is nu zelfs nog een masterbak! Wel treurig om te zien hoe de eigenaar er mee om gaat ![]() ![]() ![]() AH, gelukkig is ie weer gerestaureerd! ![]() ![]() ![]() | |
oYo | zaterdag 24 juli 2010 @ 18:11 |
quote: Je moet in de 5 doortrekken. Gebruik je vpower benzine? Zo nee, tank dat eens een keertje of 4 a 5 en ga dan weer scheuren, je zal het verschil wel merken met het hogere octaangehalte. | |
zimmerzimmer | zaterdag 24 juli 2010 @ 19:30 |
wat een gave bak! ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 24 juli 2010 @ 19:51 |
quote:Ik heb maar 1 318 gehad, en die bezit ik nog steeds. Mijn elektrische spiegels L&R werken net als mijn beide elektrische ramen EN CV perfect.. Kan jij ook zeggen dat je comfortmodule hebt? ![]() Ik geef je 200 euro voor dat bak en gooi er mijn 318is blok in ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juli 2010 @ 20:52 |
quote:Geen V-Power. Wat ook nog zou kunnen is dat de top wat lager lag omdat het dak open was. | |
tha_rizzo | zaterdag 24 juli 2010 @ 20:53 |
Ja, aerodynamisch is dat niet echt; met een open dak rijden. | |
rival | zondag 25 juli 2010 @ 15:16 |
quote:Zit een andere motor in ![]() | |
oYo | zondag 25 juli 2010 @ 15:29 |
quote:Zou best kunnen.... dak eraf heeft wel invloed, maar niet op je toerental toch? | |
Turquaz52 | zondag 25 juli 2010 @ 16:01 |
quote:Blijft een 318.. ![]() Maar ik durf ook eerlijk toe te geven dat mijn 318i automaat met zijn 1.8je zelfs verloor van een e36 316i coupe handgeschakeld.. ![]() Maar nu? ![]() | |
rival | zondag 25 juli 2010 @ 17:43 |
quote:blijft geen 318. blijft een 3 serie. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 25 juli 2010 @ 17:47 |
quote:Ja, een 3 serie 318i. Als ik bij jou 2 stel tieten plant dan ben jij nog steeds een vent, nogsteeds Mr. Rival en niet Mrs Rival.. Toch? ![]() | |
rival | zondag 25 juli 2010 @ 18:22 |
quote:We hebben het nu over de motor, niet over koplampen meneer ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 juli 2010 @ 22:12 |
quote:Ik denk dat het zo is dat de motor niet sterk genoeg is om de toenemende luchtweerstand nog te overwinnen. Dat punt kan eerder bereikt worden dan dat je het maximum toerental bereikt hebt. | |
Oksel | maandag 26 juli 2010 @ 10:47 |
Goed, mij was van het bedrijf waar ik voor zou gaan werken een dikke BMW beloofd.. 330 ofzo. Maar ik ga niet voor het bedrijf werken, want heb mijn eigen bedrijf opgericht.. ![]() ![]() | |
tha_rizzo | maandag 26 juli 2010 @ 10:49 |
quote:Jammer van de 330, maar wel tof dat je voor jezelf bent begonnen. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je doet of gaat doen? | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 11:17 |
Zo, gister teruggekomen van vakantie. M'n auto heeft het probleemloos 5.000km volgehouden ![]() Op de autobahn even de 230 aangetikt, maar toen mocht ik niet meer harder van m'n vrienden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 26 juli 2010 @ 11:31 |
quote:Dus je hebt de hele tijd maar lopen opscheppen in dit topic terwijl je eigenlijk geen BMW hebt of zal krijgen... nou tot ziens dan, kom je maar weer melden als je er wel eentje rijdt ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 11:43 |
Ah, allemaal leuk geflame weer zie ik. Niks gemist ![]() | |
tha_rizzo | maandag 26 juli 2010 @ 12:04 |
quote:Gewoon negeren. Dan probeer ik me bij sommige personen ook in te houden om te reageren ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 12:09 |
quote:Oke! SPOILER | |
nelisb | maandag 26 juli 2010 @ 12:11 |
quote:Morgen tussen 17 en 18 uur ophalen. Mijn eerste Bmw ![]() | |
tha_rizzo | maandag 26 juli 2010 @ 12:11 |
quote:Whehehehe, lul ![]() Had ik hier al verteld dat ik na het plaatsen van een andere pomp er na een dag weer benzine aan het lekken was? Nou ja, ik heb er even geen zin meer in, daar komt nog bovenop dat ik volgens mij echt de veerpoten achter moet vervangen. Ik ben de auto een beetje moe, ik moest zonodig een oldtimer kopen in plaats van een auto die daadwerkelijk rijdt ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 12:12 |
quote:Gefeliciteerd! quote:Had het even gelezen inderdaad. Hoe kan dat nou? Terloops las ik dat je 'm misschien gaat verkopen? Of heb ik dat verkeerd begrepen? | |
tha_rizzo | maandag 26 juli 2010 @ 12:16 |
Ik verkoop 'm (nog) niet. Het lekken, tsja, wellicht het afsluitklemmetje wat niet goed vast zit, gaar is, of de brandstofslag die gewoon poreus is. Maar ik heb even geen zin om onder de auto te liggen en heb er even ook geen tijd voor. | |
hamkaastosti | maandag 26 juli 2010 @ 12:17 |
gisteren op de autobahn weer even 220 aangetikt. het was helaas te druk om harder te gaan ![]() wel het hardste wat ik heb gereden op blote voeten ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 12:17 |
quote:Hopelijk is het snel/makkelijk op te lossen. SPOILER | |
YoshiBignose | maandag 26 juli 2010 @ 12:25 |
quote:Wat voor auto had je ook alweer? Ik was laatst in Duitsland, maar niet op de autobahn geweest, wel andere snelwegen waar genoeg duitsers ook de max. snelheid reden. Op de A7 in NL wel even de 230 aangetikt, maar toen kwam net op het goede moment een licht daling in de snelweg denk ik. Na de 220 gaat het echt opvallend langzaam. De E36 van m'n broertje (318is) heeft ook de 220 aangetikt. Ik vind het nog wel redelijk hoog voor 4-cilinders, je zou toch verwachten dat 6-cilinders veel harder kunnen gaan. | |
Oksel | maandag 26 juli 2010 @ 12:29 |
quote:Ik ga zonnepanelen verkopen ![]() | |
Oksel | maandag 26 juli 2010 @ 12:29 |
quote:Ik rij een BMW 118d.. ![]() | |
hamkaastosti | maandag 26 juli 2010 @ 12:31 |
quote:323i ik heb hem al eens iets verder dan 240 op de teller gehad maar dan is de meeste rek er ook wel uit. | |
justmattie | maandag 26 juli 2010 @ 12:36 |
quote:Staat ook in de OP. | |
Oksel | maandag 26 juli 2010 @ 12:48 |
quote:Ja, Yoshi is een beetje een lamlul. | |
rival | maandag 26 juli 2010 @ 12:49 |
Ik heb mijn 3.0 E30 dit weekend ook in de toerenteller gehad, 210 was de top ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 12:50 |
quote:Lekker kort diff dus ![]() | |
rival | maandag 26 juli 2010 @ 12:57 |
quote:Je snapt het ![]() Man man wat een feest ![]() | |
Vuurmuis | maandag 26 juli 2010 @ 13:16 |
Mn nieuwe velgjes en verlaging ![]() ![]() ![]() ![]() | |
rival | maandag 26 juli 2010 @ 13:48 |
Ik weet niet hoe hij er hiervoor uit zag maar ziet er goed uit zo ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 juli 2010 @ 14:01 |
Ziet er nice uit, imo had ik hem toch een cmtje of 5 lager gezet, maar dat is mijn smaak ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 14:06 |
quote:Ja joh, elke auto slammed to the ground zodat je er niet meer normaal mee op straat kunt. Volgens mij is het wel te zien dat die E46 geen show-car is, maar gewoon een normale auto die ook over straat moet kunnen. Op een aantal van die oost europese wegen (en TERINGHOGE stoepen!) had ik af en toe wel ietwat een klein probleempje of schrapertje met de E30, en die is nog maar 35mm verlaagd. | |
hamkaastosti | maandag 26 juli 2010 @ 14:09 |
ik heb er een eibach pro kit onder zitten en ik schraap regelmatig met m'n voorbumper over de grond. nog lager = wansmaak | |
Vuurmuis | maandag 26 juli 2010 @ 14:10 |
zo was het eerst: ![]() | |
YoshiBignose | maandag 26 juli 2010 @ 14:11 |
quote:Ik vind het nog wel meevallen met de eibach pro kit. Goeie vering vind ik het wel, ik kan voor mijn gevoel toch nog wel redelijk over de drempels. Misschien maakt het wel wat uit dat ik 18 inch heb icm pro kit? Ik had laatst even opgemeten wat de afstand van de wielkast tot de grond was. 64 cm bij mij, voor en achter even hoog (laag). Maar in principe zou de omtrek van de band hetzelfde moeten zijn toch? Dus zit jij ook op 64 cm ![]() | |
Maharbal | maandag 26 juli 2010 @ 14:11 |
quote:Precies, en eibach pro ligt dacht ik ook rond de 30mm. Die van mij staat op 35mm omdat het noodzaak was (in verband met bepaalde merken die beginnen bij een minimale verlaging). Af en toe was het een afschuwelijk geluid in oost europa (heel sporadisch hier) als m'n voorbumper weer 's licht ergens overheen schraapte...of nog erger....je een boenk hoorde op het carter/de uitlaat ![]() Alhoewel ik het geen wansmaak zou noemen, want op sommige auto's (en dan vooral show-cars) staat het best leuk. | |
tha_rizzo | maandag 26 juli 2010 @ 14:13 |
Ik heb er nooit last van, een auto die over de weg schraapt.SPOILER | |
Vuurmuis | maandag 26 juli 2010 @ 14:20 |
quote:Dit is ook een eibach pro kit ![]() @turquaz52: nog 5 cm lager? ![]() ![]() | |
justmattie | maandag 26 juli 2010 @ 14:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 juli 2010 @ 15:40 |
quote:Ik ook niet, moest letterlijk 4km om rijden om na huis te gaan.. (gerekend vanaf 200meter achter mijn huis). ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 juli 2010 @ 15:43 |
quote:Ik hou van hoe lager hoe mooier, liefst plat op zn bek.. Mooie grote ruimte vullende velgjes er onder en de auto is af ![]() | |
Vuurmuis | maandag 26 juli 2010 @ 15:50 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
minispilie | maandag 26 juli 2010 @ 16:23 |
quote:Hey die velgen heb ik ook ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 26 juli 2010 @ 16:49 |
Hé, een Z. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 26 juli 2010 @ 19:43 |
Hmm bij de E36 werken opeens de ramen, spiegels en deurvergrendeling niet meer ![]() ![]() Maar zal het een zekering ofzo zijn? | |
Hyperdude | maandag 26 juli 2010 @ 19:45 |
Allemaal niet meer, of één deur/kant? | |
tha_rizzo | maandag 26 juli 2010 @ 19:47 |
Die vraag kan je het best zelf beantwoorden door de zekeringen te controleren. | |
YoshiBignose | maandag 26 juli 2010 @ 19:59 |
Inderdaad ![]() | |
Hyperdude | maandag 26 juli 2010 @ 21:53 |
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen waardoor die zekering doorgebrand is? ![]() | |
YoshiBignose | maandag 26 juli 2010 @ 23:12 |
Waar kan dat aan liggen dan? Is nog nooit eerder gebeurd ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 juli 2010 @ 23:25 |
quote:Ruilen tegen de mijne? ![]() | |
rival | maandag 26 juli 2010 @ 23:28 |
quote:misschien zit/zat er iets klem waardoor er teveel belasting op het motortje kwam? euhm ik weet dat bv met vastgevroren ruitenwissers dit gebeurd. dan brand ook de zekering door. ook bv met een electrische fin die vast slaat (lagers stuk)... | |
YoshiBignose | dinsdag 27 juli 2010 @ 08:42 |
Ah oke, misschien toen hij z'n ramen wilde sluiten ofzo, dat z'n arm erop zat? Ik weet het niet, maar goed het werkt allemaal weer ![]() | |
Maharbal | dinsdag 27 juli 2010 @ 17:19 |
Rival, pm! | |
Hyperdude | dinsdag 27 juli 2010 @ 18:49 |
Oppassen met je BMW in België ![]() quote: quote:http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G8O2TAJCJ | |
tha_rizzo | woensdag 28 juli 2010 @ 16:32 |
quote:Waarom zou je zulke achterlijke dingen doen met je fiets? Idioot! | |
Mikkie | donderdag 29 juli 2010 @ 13:10 |
Daar ben ik ook weer. Begin een beetje van het idee van een 320d af te stappen. Qua km's is het net aan dat diesel rendabel is, maar heb nogal wat horrorverhalen gehoord over de 150pk diesel van de E46. Zit nu te kijken naar een E46 318i touring van 2001 of later. In Duitsland te krijgen om en nabij en 7k... klinkt aantrekkelijk. Mensen met tips? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 juli 2010 @ 13:18 |
quote:Ja, haal een 6 pitter, al is het maar een 320i ![]() | |
Mikkie | donderdag 29 juli 2010 @ 13:34 |
quote:Daar heb ik naar zitten kijken, want het lijkt me heerlijk ja. Probleem is alleen dat die, op basis van de verbruikscijfers van de fabriek, per jaar al 500 euro duurder is in brandstof. En dan heb ik het nog niet over m'n eigen gescheur dat met een zespitter waarschijnlijk erger is dan met een vierpitter ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 juli 2010 @ 16:01 |
quote:Minder trappen, scheelt je ook boetes.. Verbruik van een 6 pitter valt mee, ik rij met 60 liter 550km, en dit met een automaat, 2.5 liter, 80% stad trappen en 20% snelweg (waaronder 3x 200+).. ik rij er ook rustig mee.. ![]() 1 op 9,5 gemiddeld dus.. Dat geroffel van een 6 pitter vs. dat miezerig 4 pittertje, keuze is toch snel gemaakt? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 juli 2010 @ 16:18 |
Heb je nou al een Z4 gevonden? | |
Mikkie | donderdag 29 juli 2010 @ 17:36 |
quote:Die heerlijke roffel komt nog wel een keer. Verschil in prestaties tussen de 4 en 6 pitter valt tegen (318 vs 320), dat geluid komt wel een keer. We hebben het wel over een aanschaf richting de 10k en running costs van duizenden euro's per jaar. 500 euro alleen al aan brandstof (en waarschijnlijk nog wel meer) scheelt nogal op het budget. Dus voorlopig is dat gewoon een no-go. Niet zo drammen ![]() | |
Bowny | donderdag 29 juli 2010 @ 17:48 |
Ik wil ook een BMW met 6 kabouters erin ![]() Maar mijn auto is nu helemaal goed, ben zo bang om weer het hele riedeltje opnieuw te doen. ![]() Kan ik voor een remvloeistof-wissel gewoon naar de kwik-shit (nee, ik laat me geen oor aannaaien voor overige reparaties), of weer naar de specialist? | |
tha_rizzo | donderdag 29 juli 2010 @ 17:49 |
Ik hoorde ooit dat je met een zwaardere (meer cc) zuiniger kan rijden. ![]() Ik weet niet in hoeverre dat klopt, wat ik wel weet is dat je rechtervoet bepaalt hoe vaak je naar de pomp mag om te tanken ![]() Ik heb trouwens geen aakooptips voor je, ik heb geen ervaring met een e46. | |
YoshiBignose | donderdag 29 juli 2010 @ 17:50 |
Gewoon E46 318i nemen hoor (wel de 2.0) is helemaal niks mis met die motor. Als je nu al een 6 neemt dan kan je nooit meer terug ![]() quote:Juist, kan. En dat gebeurt dus NOOIT. En volgens mij is een 330i bijv. in geen enkel opzicht zuiniger dan een 4-cilinder behalve als we over constant hoge snelheden praten. | |
tha_rizzo | donderdag 29 juli 2010 @ 17:51 |
Lowlands? Pinkpop? Rock Werchter? Mystery Land? Of hobbies als snowboarden, (wind)surfen et cetera ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 juli 2010 @ 18:49 |
quote:Ik schrap de Z4 effetjes, ben me al aan het orienteren op iets veel leukers ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 juli 2010 @ 18:51 |
Waarom verbaast dat antwoord me niet...? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 juli 2010 @ 19:06 |
quote:Omdat ik een vetter idee heb dan een Z4 ![]() De Z4 die komt nog, dit gaat me ietsjes meer kosten, maar is het wel waard ![]() | |
Mikkie | donderdag 29 juli 2010 @ 19:19 |
quote:Gezin en hond zijn voorlopig nog niet in beeld ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 29 juli 2010 @ 22:35 |
318i Touring is een prima keuze. Facelift modellen (na zomer 2001) schijnen redelijk uit-ontwikkeld te zijn, en vrijwel foutloos, maar ik heb zelf weinig gedoe met mijn pré-facelift versie Touring uit 2001. Let wel op dat alles wat er op en aan zit ook daadwerkelijk werkt; reparaties en onderdelen zijn nooit echt goedkoop. | |
Turquaz52 | donderdag 29 juli 2010 @ 22:54 |
GVD IK KAN BIJNA EEN KLAAGBAAK TOPIC OPENEN ![]() ![]() ![]() ![]() ZOO PISSED OFF.. Was in de buurt een LS6 blok te koop met net 40.000km incl. alles voor 1000 euro.. ![]() Belt die flikker mij op van ja is al verkocht. ![]() | |
Bowny | donderdag 29 juli 2010 @ 23:33 |
Waar ga je die 5.7 liter dan laten? ![]() | |
justmattie | donderdag 29 juli 2010 @ 23:42 |
quote:In de schuur waarschijnlijk ![]() | |
oYo | donderdag 29 juli 2010 @ 23:53 |
Kan niet ![]() ![]() quote: | |
Mikkie | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:05 |
quote:Goed om te horen ![]() En ik betwijfel wat handig is. Voor rond de 10k staan de coupés en tourings in NL ook, onderkant van de markt. Duurdere secties loopt het richting de 13k. Zijn die dan allemaal overpriced of is de onderkant v/d markt gewoon vol met verrotte modellen? Meestal hebben ze rond de 150 à 200k gelopen, al twijfel ik in NL regelmatig aan de tellerstand (te makkelijk mee te knoeien). In Duitsland heb je dezelfde modellen, regelmatig met iets minder km's voor (inclusief import) rond de 8,5 à 9,5k. Is dat dan de moeite waard? 40k tot 80k minder gereden kan natuurlijk een flink voordeel zijn in onderhoud. Bovendien is tellerstanden knoeien daar bij wet strenger bestraft en heb ik meer vertrouwen in onderhoudsboekjes enzo. Iemand ervaring? | |
YoshiBignose | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:20 |
Net was het nog sjonnie en nu is het sjiek. Een wereld van verschil lijkt me........ Coupe is zeker niet praktisch, maar wel verreweg het mooiste ![]() | |
Mikkie | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:21 |
quote:Het kan dicht bij elkaar liggen ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:01 |
quote:Ik zou wat exemplaren bij je in de buurt bekijken. Als het allemaal niet echt nette auto's zijn met een NAP/stapeltje rekeningen zou ik eens een dagje in Duitsland kijken. Importeren is een makkie en je hebt er veel meer keuze. Ver is het ook niet; bij Arnhem de grens over. ![]() NB. Het gaat om auto's van bijna 10 jaar oud, en toch staan er erg veel te koop met 120000 of minder op de teller. Zou ik alleen vertrouwen met volledige documentatie. | |
rival | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:30 |
quote:Die past zelfs in een e30 Als het cabrio project klaar is gaan wij hier ook beginnen met een Amerikaanse V8 ofzo ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:44 |
Een Amerikaanse V8, dat is waarschijnlijk 9 liter met 100 PK ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:50 |
Altijd nog genoeg PK's om naar zijn project topic te tuffen. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 30 juli 2010 @ 09:59 |
En 1500 nm koppel ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 30 juli 2010 @ 10:11 |
quote:Maar ook genoeg benzine? ![]() | |
rival | vrijdag 30 juli 2010 @ 10:24 |
quote:Kijk jij snapt het ![]() Er zijn blokken te vinden van 200pk die niet snel zijn. Maar die wel zonder problemen een bus een berg oprijden ![]() Maar zo zijn er zat verschillende motoren, verdiep je er eens in voordat je gekke dingen roept ![]() | |
Mikkie | vrijdag 30 juli 2010 @ 10:43 |
quote:Ik ben gewoon niet zo'n fan van NL-verkoop. Zit nu in Duitsland te kijken inderdaad, via Internet. Hooguit een km of 400 rijden, da's nog te overzien als je een mooi voordeeltje kan scoren. | |
tha_rizzo | vrijdag 30 juli 2010 @ 11:03 |
quote:Dat klopt, Amerikaanse auto's (en dus ook motoren) zijn gemaakt om lange afstanden te maken. Maar er is natuurlijk een reden waarom Europese auto's verschillen met die Amerikaanse dingen. Een Amerikaans blok is ook niet nuttig hier. En daarbij zuipt het ook als de tering. Voor Europese wegen kan je gewoon het beste een Europese auto hebben. Eigenlijk prefereer ik sowieso Europese wagens, betere afwerking, gaat beter door de bochten met veel comfort... ![]() SPOILER | |
rival | vrijdag 30 juli 2010 @ 11:08 |
Verdiep je er eens in ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 30 juli 2010 @ 12:24 |
quote:Ik wou een 320i coupe/cabrio kopen voor donor onderdelen om de motor te swappen in de 316i coupe van een maat. EN om de gat te vullen onder de motorkap wou ik daar een V8 in gooien.. Die dingen passen werkelijk overal in, 240SX, RX7, RX8, e34, e30, e36 zelfs een Civic (Civette) ![]() ![]() Een ombouw kit heb j ezo voor +/- 4.000dollar en die blokken gaan voor 3000dollar weg (6000 voor een rollend chasiss met alles er op en dr aan).. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 30 juli 2010 @ 12:27 |
5.7 liter met +/- 400PK, en met kleine aanpassingkjes krik je dat zo omhoog.. Ze zijn klein, Alu, betrouwbaar en veel over te vinden en te krijgen... Je hebt de wegligging van een BMW, vermogen van een American Muscle en het verbruik van een Hot Import ![]() + een V8je is niet veel lichter/zwaarder dan de huidige 6 cilinder wat er in zit.. | |
Hyperdude | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:20 |
quote:En gij geleuf da? Die 1 op 11 haal misschien als je 'm in een rollator schroeft en nooit meer van het McDrive terrein af komt. ![]() Als je ooit je achterbanden die 400 pk wilt laten voelen kom je nooit meer in de buurt van die 1 op 11. NB respect als je het voor elkaar krijgt. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:33 |
quote:1 op 11 haal je zeker wel als je rustig rijdt, als ik 400PK heb wilt niet zeggen dat ik het steeds oproep.. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 30 juli 2010 @ 13:36 |
Daar kunnen we wel dit hele topic over vollullel; maar dat vind ik zonde van mijn, en jouw, tijd. ![]() |