Ruilen tegen de mijne?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:23 schreef minispilie het volgende:
[..]
Hey die velgen heb ik ook![]()
[ afbeelding ]
misschien zit/zat er iets klem waardoor er teveel belasting op het motortje kwam?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar kan dat aan liggen dan? Is nog nooit eerder gebeurd
quote:Moeder en dochter zien motor overvliegen terwijl ze stilstaan aan verkeerslichten
Biker springt over wachtende auto
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G8O2TAJCJquote:EEKLO - Nicole Dobbelaere en haar dochter Jolien schrokken zich vorige week een aap toen een roekeloze motorrijder letterlijk over hun wagen sprong aan het station van Eeklo. 'Hadden we sneller opgetrokken, hij was in onze voorruit beland. Onverantwoord.'
Trialpiloten zijn kunstenaars op de motorfiets, maar meestal beperken ze hun waaghalzerijen tot het circuit. Eentje alvast doet het liever in volle stadscentrum, overdag. Dat ondervonden Nicole Dobbelaere en haar dochter Jolien Van Holderbeke in Eeklo.
'Mama en ik stonden rond half acht 's avonds aan te schuiven voor het rode licht aan het station van Eeklo', zegt Jolien. 'Toen het licht op groen sprong, zag ik plots een motorfiets met hoge snelheid achter ons opduiken. Zijn motor brulde. Ik zei mama dat ze beter wat naar links zou uitwijken, want ik dacht dat de piloot ons op het kruispunt rechts voorbij zou stuiven. Toen we de motor een paar seconden later voor onze neus zagen landen, amper een halve meter voor onze auto, zaten we allebei als aan de grond genageld. Die man was gewoon over onze auto gesprongen. Wij konden onze ogen niet geloven. Hoe hij dat gedaan heeft, weet ik niet. De baan aan het station is biljartvlak, er zijn geen uitsteeksels die als schans gebruikt kunnen worden. Hoe dan ook, zo'n manoeuvre is onverantwoord, zeker aan een druk kruispunt in een stad als Eeklo.'
Vinnig beestje
Nicole Dobbelaere rijdt met een BMW1, een kleine maar vinnige wagen die 4,23 meter lang is. 'Onze auto is inderdaad een energiek beestje dat snel optrekt', zegt Jolien. 'Normaal gezien geeft mijn moeder ook goed gas als het groen wordt, gelukkig deed ze dat nu niet. Hadden we sneller opgetrokken, dan was die piloot op onze motorkap beland, zo close was het. We zijn de piloot nog een tijdje gevolgd en enkele kilometers later is hij ijzig kalm afgestapt. Zulke dwaasheden, zo'n roekeloos gedrag, dat hoort toch niet thuis op de openbare weg? Stel dat zijn stunt mislukt of dat wij toch sneller hadden aangezet, de gevolgen waren niet te overzien geweest. Iemand die zo onverantwoord rijdt, zou zijn rijbewijs afgenomen mogen worden.'
Waarom zou je zulke achterlijke dingen doen met je fiets?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
Oppassen met je BMW in België
[..]
[..]
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G8O2TAJCJ
Ja, haal een 6 pitter, al is het maar een 320iquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:10 schreef Mikkie het volgende:
Daar ben ik ook weer. Begin een beetje van het idee van een 320d af te stappen. Qua km's is het net aan dat diesel rendabel is, maar heb nogal wat horrorverhalen gehoord over de 150pk diesel van de E46. Zit nu te kijken naar een E46 318i touring van 2001 of later. In Duitsland te krijgen om en nabij en 7k... klinkt aantrekkelijk. Mensen met tips?
Daar heb ik naar zitten kijken, want het lijkt me heerlijk ja. Probleem is alleen dat die, op basis van de verbruikscijfers van de fabriek, per jaar al 500 euro duurder is in brandstof. En dan heb ik het nog niet over m'n eigen gescheur dat met een zespitter waarschijnlijk erger is dan met een vierpitterquote:Op donderdag 29 juli 2010 13:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, haal een 6 pitter, al is het maar een 320i
Minder trappen, scheelt je ook boetes..quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar heb ik naar zitten kijken, want het lijkt me heerlijk ja. Probleem is alleen dat die, op basis van de verbruikscijfers van de fabriek, per jaar al 500 euro duurder is in brandstof. En dan heb ik het nog niet over m'n eigen gescheur dat met een zespitter waarschijnlijk erger is dan met een vierpitter. Dat kan ik nu nog even niet hebben
. In de toekomst komt er absoluut iets leuks, maar ik denk dat ik het al niet onaardig doe wanneer ik als student zijnde een 3-serie Touring van na 2001 rij
. Een dikkere auto komt daarna wel weer.
Die heerlijke roffel komt nog wel een keer. Verschil in prestaties tussen de 4 en 6 pitter valt tegen (318 vs 320), dat geluid komt wel een keer. We hebben het wel over een aanschaf richting de 10k en running costs van duizenden euro's per jaar. 500 euro alleen al aan brandstof (en waarschijnlijk nog wel meer) scheelt nogal op het budget. Dus voorlopig is dat gewoon een no-go. Niet zo drammenquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Minder trappen, scheelt je ook boetes..
Verbruik van een 6 pitter valt mee, ik rij met 60 liter 550km, en dit met een automaat, 2.5 liter, 80% stad trappen en 20% snelweg (waaronder 3x 200+).. ik rij er ook rustig mee..![]()
1 op 9,5 gemiddeld dus.. Dat geroffel van een 6 pitter vs. dat miezerig 4 pittertje, keuze is toch snel gemaakt?
Juist, kan. En dat gebeurt dus NOOIT. En volgens mij is een 330i bijv. in geen enkel opzicht zuiniger dan een 4-cilinder behalve als we over constant hoge snelheden praten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:49 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik hoorde ooit dat je met een zwaardere (meer cc) zuiniger kan rijden.
Ik schrap de Z4 effetjes, ben me al aan het orienteren op iets veel leukersquote:
Omdat ik een vetter idee heb dan een Z4quote:
Gezin en hond zijn voorlopig nog niet in beeldquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Gewoon E46 318i nemen hoor (wel de 2.0) is helemaal niks mis met die motor. Als je nu al een 6 neemt dan kan je nooit meer terugMaar wat moet je als student met een touring? Of heb je ook al een gezin en een hond.
In de schuur waarschijnlijkquote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik schrap de Z4 effetjes, ben me al aan het orienteren op iets veel leukers
Goed om te horenquote:Op donderdag 29 juli 2010 22:35 schreef Hyperdude het volgende:
318i Touring is een prima keuze.
Facelift modellen (na zomer 2001) schijnen redelijk uit-ontwikkeld te zijn, en vrijwel foutloos, maar ik heb zelf weinig gedoe met mijn pré-facelift versie Touring uit 2001. Let wel op dat alles wat er op en aan zit ook daadwerkelijk werkt; reparaties en onderdelen zijn nooit echt goedkoop.
Het kan dicht bij elkaar liggenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Net was het nog sjonnie en nu is het sjiek. Een wereld van verschil lijkt me........ Coupe is zeker niet praktisch, maar wel verreweg het mooiste
Ik zou wat exemplaren bij je in de buurt bekijken. Als het allemaal niet echt nette auto's zijn met een NAP/stapeltje rekeningen zou ik eens een dagje in Duitsland kijken. Importeren is een makkie en je hebt er veel meer keuze. Ver is het ook niet; bij Arnhem de grens over.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:05 schreef Mikkie het volgende:
...Voor rond de 10k staan de coupés en tourings in NL ook, onderkant van de markt. Duurdere secties loopt het richting de 13k. Zijn die dan allemaal overpriced of is de onderkant v/d markt gewoon vol met verrotte modellen? Meestal hebben ze rond de 150 à 200k gelopen, al twijfel ik in NL regelmatig aan de tellerstand (te makkelijk mee te knoeien). In Duitsland heb je dezelfde modellen, regelmatig met iets minder km's voor (inclusief import) rond de 8,5 à 9,5k. Is dat dan de moeite waard? 40k tot 80k minder gereden kan natuurlijk een flink voordeel zijn in onderhoud. Bovendien is tellerstanden knoeien daar bij wet strenger bestraft en heb ik meer vertrouwen in onderhoudsboekjes enzo. Iemand ervaring?
Die past zelfs in een e30quote:
Maar ook genoeg benzine?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:50 schreef Hyperdude het volgende:
Altijd nog genoeg PK's om naar zijn project topic te tuffen.
Kijk jij snapt hetquote:
Ik ben gewoon niet zo'n fan van NL-verkoop. Zit nu in Duitsland te kijken inderdaad, via Internet. Hooguit een km of 400 rijden, da's nog te overzien als je een mooi voordeeltje kan scoren.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou wat exemplaren bij je in de buurt bekijken. Als het allemaal niet echt nette auto's zijn met een NAP/stapeltje rekeningen zou ik eens een dagje in Duitsland kijken. Importeren is een makkie en je hebt er veel meer keuze. Ver is het ook niet; bij Arnhem de grens over.
NB. Het gaat om auto's van bijna 10 jaar oud, en toch staan er erg veel te koop met 120000 of minder op de teller. Zou ik alleen vertrouwen met volledige documentatie.
Dat klopt, Amerikaanse auto's (en dus ook motoren) zijn gemaakt om lange afstanden te maken. Maar er is natuurlijk een reden waarom Europese auto's verschillen met die Amerikaanse dingen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:24 schreef rival het volgende:
[..]
Kijk jij snapt het
Er zijn blokken te vinden van 200pk die niet snel zijn. Maar die wel zonder problemen een bus een berg oprijden
Maar zo zijn er zat verschillende motoren, verdiep je er eens in voordat je gekke dingen roept
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
Ik wou een 320i coupe/cabrio kopen voor donor onderdelen om de motor te swappen in de 316i coupe van een maat. EN om de gat te vullen onder de motorkap wou ik daar een V8 in gooien..quote:
En gij geleuf da?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:27 schreef Turquaz52 het volgende:
5.7 liter met +/- 400PK, en met kleine aanpassingkjes krik je dat zo omhoog..
...(1 op 11 gemiddeld)....
1 op 11 haal je zeker wel als je rustig rijdt, als ik 400PK heb wilt niet zeggen dat ik het steeds oproep..quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En gij geleuf da?
Die 1 op 11 haal misschien als je 'm in een rollator schroeft en nooit meer van het McDrive terrein af komt.![]()
Als je ooit je achterbanden die 400 pk wilt laten voelen kom je nooit meer in de buurt van die 1 op 11.
NB respect als je het voor elkaar krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |