Ik denk dat de autoriteiten daar in Peru maling aan hebben met een hongerstaking.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat hij in hongerstaking gaat, het is een aandachtshoer.
Ben ik het mee eens.. Tot op zekere hoogte kan ik er wel in meegaan, maar bijvoorbeeld die foto's die je postte. Dat gaat mij echt, echt veels te ver. Precies wat je zegt, iedereen heeft recht op een humane behandeling.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Nogmaals, elk mens, verdachte of niet, veroordeelde of niet heeft recht op een humane behandeling.
Zo ook Joran.
Ik zal er niet mee zitten dat hij wellicht voor tientallen jaren het gevang in zal gaan, maar dan nog, de omstandigheden in Zuid Amerikaanse gevangenissen kan men eigenlijk het beste omschrijven als "levenslang" (maar dan getekend voor het leven..)
Maar goed, hier is het systeem nu eenmaal zo dat de gevangenis condities geen stemmen oplevert bij de kiezer, en het dus een ondergeschikt onderwerp is. Men wilt wraak ipv straf. En op zich kan ik daar best in meegaan tot op zekere hoogte.
Dan stoppen ze rustig een sonde in zijn neus. Dat is een land waar je geen praatjes moet hebben. Jongeheer van der Sloot zal het daar moeilijk mee hebben.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat hij in hongerstaking gaat, het is een aandachtshoer.
Neuh, zijn advocaat stopt er mee. That's all.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:39 schreef Luna3 het volgende:
Jonge jonge, een dagje werken en ze zijn hier alweer drie topics verder. Is iedereen hier met zwangerschapsverlof ofzo?
Nog (schokkend) nieuws?
quote:He added that the crossing will be asked for information from cell phone calls Stephany. También contarán con testimonios de una periodista de Aruba que siguió de cerca el caso de Natalee Holloway . No descartan que una tercera persona esté involucrada en el crimen. Also featured testimony from a journalist from Aruba that followed closely the case of Natalee Holloway . Do not rule out third person is involved in the crime.
quote:Agregó que pedirán el cruce de información de las llamadas telefónicas del celular de Stephany. Also featured testimony from a journalist from Aruba that followed closely the case of Natalee Holloway . Do not rule out third person is involved in the crime. También contarán con testimonios de una periodista de Aruba que siguió de cerca el caso de Natalee Holloway . No descartan que una tercera persona esté involucrada en el crimen.
Toch is zijn gevangenis volgens mij minder erg dan die waar de juist voor minder veroordeelden zitten (drugs): de Sarita nogwat gevangenis?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Nogmaals, elk mens, verdachte of niet, veroordeelde of niet heeft recht op een humane behandeling.
Zo ook Joran.
Ik zal er niet mee zitten dat hij wellicht voor tientallen jaren het gevang in zal gaan, maar dan nog, de omstandigheden in Zuid Amerikaanse gevangenissen kan men eigenlijk het beste omschrijven als "levenslang" (maar dan getekend voor het leven..)
Maar goed, hier is het systeem nu eenmaal zo dat de gevangenis condities geen stemmen oplevert bij de kiezer, en het dus een ondergeschikt onderwerp is. Men wilt wraak ipv straf. En op zich kan ik daar best in meegaan tot op zekere hoogte.
Tot aan zijn proces zullen ze toch wel zuinig op 'm zijn denk ik en door zulke dingen kan hij in ziekenhuis komen wat weer nieuwe mogelijkheden schept.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat de autoriteiten daar in Peru maling aan hebben met een hongerstaking.
bronquote:Nog meer Joran van der Sloot op SBS 6
SBS 6 blijft uitpakken met tv-uitzendingen over Joran van der Sloot. Nadat het tv-station vorige week donderdag tegen middernacht maar liefst een miljoen kijkers trok met ‘Joran van der Sloot: Het Complete Verhaal’, komt SBS 6 deze woensdag met het programma ‘Joran van der Sloot: het exclusieve verslag vanuit Peru’. Die uitzending staat niet late night, maar primetime om half negen op het programma. Bovendien is de zendtijd uitgebreid van dertig minuten naar ruim tachtig minuten.
De nieuwe documentaire over Van der Sloot brengt het laatste nieuws over de Nederlander die in Peru wordt vastgehouden voor de moord op Stephany Flores. “De nieuwe documentaire bevat onder andere een uitgebreide reconstructie van de moord op Flores. Deze is gemaakt aan de hand van de bekentenis van Joran van der Sloot, die van minuut tot minuut aantoont wat er op de avond van de moord gebeurd is en wat Joran uitspookte in de dagen tot zijn arrestatie“, zo laat SBS weten.
Ook Peter R. de Vries komt weer aan het woord. “Hij deelt zijn mening over Jorans bekentenis en over zijn wens om overgeplaatst te worden naar een andere gevangenis in ruil voor informatie over de vindplaats van Natalee Holloway.”
Verslaggevers van SBS 6 praten in het programma met Nederlanders in Peru. “Ook wordt de zwaar bewaakte Castro Castro-gevangenis bezocht, waar Joran inmiddels in voorarrest zit. Een interview met een Nederlandse journalist, die een week lang undercover is geweest binnen de muren van de gevangenis, verklaart waarom Castro Castro ook wel de hel op aarde wordt genoemd.”
Aansluitend op de documentaire over Joran van der Sloot, zendt SBS 6 woensdag om 21.50 uur het programma Gevangen in Peru uit. Deze reportage vertelt het verhaal van Rhonda Gordijn, die in 2007 aangehouden werd op het vliegveld van Lima omdat er drugs in haar koffer gevonden waren. Ze werd onder erbarmelijke omstandigheden gevangen gehouden in Peru.
Ik was het niet hoor, ik heb voornamelijk geslapen vanmiddag en voetbal gekeken en daarnaast heel af en toe op fok gezeten...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:39 schreef Luna3 het volgende:
Jonge jonge, een dagje werken en ze zijn hier alweer drie topics verder. Is iedereen hier met zwangerschapsverlof ofzo?
Nog (schokkend) nieuws?
Dat wordt wel anders als hij eenmaal veroordeeld is. Dan wordt hij ook gewoon bij de rest van de moordenaars gegooid. Waar hij hoort.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:41 schreef ooYoo het volgende:
[..]
Toch is zijn gevangenis volgens mij minder erg dan die waar de juist voor minder veroordeelden zitten (drugs): de Sarita nogwat gevangenis?
Dat was volgens die Nederlandse club die gevangenen in Lima opzoeken echt Dante's hel op aarde; geen vaste slaapplaatsen, gegil, stank van de openbare toiletten, gangs, verkrachtingen, messen van 30cm, iedereen daar vogelvrij, vrijwel niemand met een eigen cel. Dan heeft Joran het toch wel beter. Zuur eigenlijk.
Vergeet er even niet bi te vertellen dat Joran in een apart gedeelte zit nu.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:41 schreef ooYoo het volgende:
[..]
Toch is zijn gevangenis volgens mij minder erg dan die waar de juist voor minder veroordeelden zitten (drugs): de Sarita nogwat gevangenis?
Dat was volgens die Nederlandse club die gevangenen in Lima opzoeken echt Dante's hel op aarde; geen vaste slaapplaatsen, gegil, stank van de openbare toiletten, gangs, verkrachtingen, messen van 30cm, iedereen daar vogelvrij, vrijwel niemand met een eigen cel. Dan heeft Joran het toch wel beter. Zuur eigenlijk.
Ik vind ook dat het wel wat meer sober zou mogen in Nederland. Recidivegevallen liggen overal vrijwel even hoog volgens mij. Het scheelt wel wat maar niet zoveel als je zou verwachten. Mensen die geneigd zijn naar criminaliteit vallen er schijnbaar toch weer in terug. Maar zwaardere straffen en zwaardere omstandigheden heeft ook geen positief effect op recidivisme. Je kweekt er alleen zware criminelen mee.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar bijvoorbeeld televisie vind ik best ver gaan. Laat ze maar een boek lezen, of een studie volgen of zo. Als ik toch moet kiezen, zeg ik ook dat wij het beter doen dan Peru. Dat zullen de criminaliteitsstatistieken ook wel aantonen, gok ik.
SBS gaat dus over lijken voor de kijkcijfersquote:
Hij zit nu min of meer in isolatie tot aan zijn proces waarschijnlijk.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vergeet er even niet bi te vertellen dat Joran in een apart gedeelte zit nu.
In de "echte" cellen is dat nog stukken malen erger dan die Sarita gevangenis.
Dame! Ik snap het al: De hele middag geslapen omdat je vannacht een heel topic vol hebt gebabbeldquote:Op maandag 14 juni 2010 20:42 schreef djenneke het volgende:
Ik was het niet hoor, ik heb voornamelijk geslapen vanmiddag en voetbal gekeken en daarnaast heel af en toe op fok gezeten...
Maar dat soort onthoofdingen komt dat vaak voor ?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, vanavond moet ik maar gewoon op tijd naar bed.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:46 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Dame! Ik snap het al: De hele middag geslapen omdat je vannacht een heel topic vol hebt gebabbeld
Ik moet je nog complimenteren met de titel van deel 43! Top.
Het verbaast me niets. Het ergste is, dat ik waarschijnlijk nog zal kijken ook...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
SBS gaat dus over lijken voor de kijkcijfers![]()
Dat zeker ja. Maar daarna zal er wel een buidel met geld op tafel komen van de familie van Joran om hem toch maar in een speciaal regime te houden. Dat is goed voor de gevangenis directeur, en goed voor Joran.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hij zit nu min of meer in isolatie tot aan zijn proces waarschijnlijk.
De mensen die daar in Peru in die gevangenis zitten kan je toch eigenlijk nooit meer terugplaatsenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het wel wat meer sober zou mogen in Nederland. Recidivegevallen liggen overal vrijwel even hoog volgens mij. Het scheelt wel wat maar niet zoveel als je zou verwachten. Mensen die geneigd zijn naar criminaliteit vallen er schijnbaar toch weer in terug. Maar zwaardere straffen en zwaardere omstandigheden heeft ook geen positief effect op recidivisme. Je kweekt er alleen zware criminelen mee.
Er is die regionen regelmatig een keer gevangenisopstand en dan worden er dingen intern geregeld om de overbevolking tegen te gaan.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:47 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Maar dat soort onthoofdingen komt dat vaak voor ?
Doen ze dat ook bij vrouwen moordenaars ?
wat is dat toch , een beest vermoord een meisje om eigenlijk niets, en wij moeten maar humaan zijnquote:Op maandag 14 juni 2010 20:39 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens.. Tot op zekere hoogte kan ik er wel in meegaan, maar bijvoorbeeld die foto's die je postte. Dat gaat mij echt, echt veels te ver. Precies wat je zegt, iedereen heeft recht op een humane behandeling.
Bij een opstand komt dat idd vaak voor ja. En ook voor vrouwenmoordenaars, of voor hen die het grote nieuws hebben gehaald die het volk in woede deed uitbarsten.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:47 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Maar dat soort onthoofdingen komt dat vaak voor ?
Doen ze dat ook bij vrouwen moordenaars ?
Heb geen idee of Joran nog wat steun gaat krijgen?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zeker ja. Maar daarna zal er wel een buidel met geld op tafel komen van de familie van Joran om hem toch maar in een speciaal regime te houden. Dat is goed voor de gevangenis directeur, en goed voor Joran.
Zo werkt het hier.
Maar dat kan ook zo blijven natuurlijk, misschien dat Peru hem om zijn veiligheid toch liever in het aparte deel laat zitten. Anders wordt hij misschien binnen 2 weken na de veroordeling vermoord en staat Peru er internationaal toch slecht op, want dat wordt meteen wereldkundig gemaakt door de familie.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Peru gaat met gevangenen uiterst inhumaan om, maar verwacht wel dat iedereen zich als een brave burger gedraagt, ook nadat men terugkeert in de maatschappij na detentie... Hoe realistisch is dat?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:49 schreef plonsplons het volgende:
[..]
wat is dat toch , een beest vermoord een meisje om eigenlijk niets, en wij moeten maar humaan zijn
mijn vraag na die foto's is eigenlijk
neemt jorannet als zijn vader de geheime mee de dood in ??
Daarom bij moorden als deze tien jaar laten zitten en dan preventief een spuitje gevenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:49 schreef FANN het volgende:
[..]
De mensen die daar in Peru in die gevangenis zitten kan je toch eigenlijk nooit meer terugplaatsen
in ''de normale wereld'', die zijn volgens mij alleen maar slechter en verknipter dan dat ze erin gingen.
lost toch helemaal geen zak op...
Steun za hij wel krijgen, via het consulaat en ambasade, plus mede van familie.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Heb geen idee of Joran nog wat steun gaat krijgen?
Wat ga je snel!quote:Op maandag 14 juni 2010 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zeker ja. Maar daarna zal er wel een buidel met geld op tafel komen van de familie van Joran om hem toch maar in een speciaal regime te houden. Dat is goed voor de gevangenis directeur, en goed voor Joran.
Zo werkt het hier.
Waarom zou hij na een veroordeling naar een speciale inrichting gaan ?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij een opstand komt dat idd vaak voor ja. En ook voor vrouwenmoordenaars, of voor hen die het grote nieuws hebben gehaald die het volk in woede deed uitbarsten.
Geloof mij, hij zal nooit in een cel komen met "gewone moordenaars". Dat zal de Peruaanse regering zwaar in verlegenheid brengen. Daar wilt men niet aan beginnen.
Hij zal na veroordeling naar wederom een speciale inrichting gaan.
Precies, dat is vrijwel onmogelijk als je in zo'n hel hebt gezeten,quote:Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Peru gaat met gevangenen uiterst inhumaan om, maar verwacht wel dat iedereen zich als een brave burger gedraagt, ook nadat men terugkeert in de maatschappij na detentie... Hoe realistisch is dat?
Precies.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef djenneke het volgende:
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Peru gaat met gevangenen uiterst inhumaan om, maar verwacht wel dat iedereen zich als een brave burger gedraagt, ook nadat men terugkeert in de maatschappij na detentie... Hoe realistisch is dat?
quote:Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Daarom bij moorden als deze tien jaar laten zitten en dan preventief een spuitje geven
De steun van NL is 30 Euro per maand en dat mag moeder betalen, geen idee of die geld heeft nog?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Steun za hij wel krijgen, via het consulaat en ambasade, plus mede van familie.
Maar daar houd het dan ook wel mee op.
Niet van mijn kant.
Wel hoop ik dat hij een eerlijk proces gaat krijgen, wat ik sterk betwijfel.
Ze worden alleen maar meer onaangepast. Het is hetzelfde als in die grote gevangenissen in de VS. Het enige wat ze er leren is hoe het in de onderwereld werkt. Ze zijn allemaal gepokt en gemazelde experts als ze naar buiten komen.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:49 schreef FANN het volgende:
[..]
De mensen die daar in Peru in die gevangenis zitten kan je toch eigenlijk nooit meer terugplaatsen
in ''de normale wereld'', die zijn volgens mij alleen maar slechter en verknipter dan dat ze erin gingen.
lost toch helemaal geen zak op...
Nee en ja. Kan zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:54 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Waarom zou hij na een veroordeling naar een speciale inrichting gaan ?
Zitten de andere Nederlandse gevangenen daar ook ?
jah...quote:Op maandag 14 juni 2010 20:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Doe dat spuitje dan maar meteen, dat is een stuk goedkoper...
In Peru ligt dat iets anders.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:58 schreef NorthernStar het volgende:
Uit veel gevangenissen komen ze ook nog als klerenkasten naar buiten omdat ze hele dagen aan gewichten hangen.
verwachten ze dat daar dan ?? geloof het niet hoorquote:Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
De doodstraf is te mild voor hem. Laat hem maar lekker tot zijn pensioen in de bak zitten. En als hij dan vrij komt, nog eens 20 jaar in Amerika.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:58 schreef FANN het volgende:
[..]
jah...![]()
serieus in zulke landen ben je met de doodstraf nog beter af...
ach maak je geen zorgen die haalt zijn pensioen echt niet hoor...quote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
De doodstraf is te mild voor hem. Laat hem maar lekker tot zijn pensioen in de bak zitten. En als hij dan vrij komt, nog eens 20 jaar in Amerika.
Tja, als men er naar streeft om zoveel mogelijk burgers op te leiden tot zware crimineel, dan zijn ze daar in Peru goed bezigquote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef plonsplons het volgende:
[..]
verwachten ze dat daar dan ?? geloof het niet hoor
dat noemen ze nou met harde hand leiding geven !!!
we zien wel hoe het zich ontwikkeld met joran, er zijn nog wat mensen die geloven in dat joran nog wat kan doen voor de familie holloway, ik persoonlijk denk van niet. joran lijkt op zijn vader dus zal hij ook dingen meenemen in zijn graf ???
hebben trouwens de familie van der sloot een geloof, ze komen uit brabant maar dat zegt eigenlijk niets meer
trekken ze dat in peru ook al opquote:Op maandag 14 juni 2010 21:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ach maak je geen zorgen die haalt zijn pensioen echt niet hoor...
Nee, dat denk ik ook niet. Maar het idee leek me wel leuk. Maar ach, zolang die griezel maar nooit meer vrij rond loopt, is het mij om het even wat er met hem gebeurt.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ach maak je geen zorgen die haalt zijn pensioen echt niet hoor...
Ok laten we 't laag inschatten dan wordt het jaar of 20 in Peru en daar 12 in de USA.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
De doodstraf is te mild voor hem. Laat hem maar lekker tot zijn pensioen in de bak zitten. En als hij dan vrij komt, nog eens 20 jaar in Amerika.
Heb je een leestekenaanvalquote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef plonsplons het volgende:
[..]
verwachten ze dat daar dan ?? geloof het niet hoor
dat noemen ze nou met harde hand leiding geven !!!
we zien wel hoe het zich ontwikkeld met joran, er zijn nog wat mensen die geloven in dat joran nog wat kan doen voor de familie holloway, ik persoonlijk denk van niet. joran lijkt op zijn vader dus zal hij ook dingen meenemen in zijn graf ???
hebben trouwens de familie van der sloot een geloof, ze komen uit brabant maar dat zegt eigenlijk niets meer
Na een week gevangenis daar in Peru ben je al helemaal gesloopt en een wrak .quote:Op maandag 14 juni 2010 21:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok laten we 't laag inschatten dan wordt het jaar of 20 in Peru en daar 12 in de USA.
Rond zijn 50e kan hij met goed gedrag weer vrij zijn.
wie zegt dat hij uberhaupt iets te biechten had?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:06 schreef EllaN het volgende:
[..]
Heb je een leestekenaanval?
En goed, de dood van Joran's vader kwam vrij onverwachts, weet jij veel of hij het misschien de week daar op op wilde biechten. Kleine kans natuurlijk, maar het zou kunnen. En dat Joran op zijn vader lijkt is natuurlijk ook maar gegis.
Die komt echt nooit meer vrij. Moet je zien hoe hij er nu al uit ziet. Laat staan als hij straks moet zien te overleven in het echte gedeelte van die gevangenis.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok laten we 't laag inschatten dan wordt het jaar of 20 in Peru en daar 12 in de USA.
Rond zijn 50e kan hij met goed gedrag weer vrij zijn.
Joran in meerdere van zijn leugenachtige verklaringenquote:Op maandag 14 juni 2010 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wie zegt dat hij uberhaupt iets te biechten had?
Ook helemaal waar idd. Wilde alleen even laten zien dat "Joran lijkt op zijn vader en zal het wel mee zijn graf in nemen" niet helemaal geldt.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wie zegt dat hij uberhaupt iets te biechten had?
Dat was hij voor de verdwijning van Natalee eigenlijk ook al. Dat heeft indirect zelfs tot deze zaak geleid. Anders was hij nu misschien wel braaf aan het studeren in de VS.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:10 schreef ErwinRommel het volgende:
In elk geval kunnen we nu al concluderen dat Joran reeds veroordeeld is zonder dat hij het vonnis van een rechtbank heeft gehoord.
twee handen op 1 buik, zoveel gegis is het nu ook weer niet hoorquote:Op maandag 14 juni 2010 21:06 schreef EllaN het volgende:
[..]
Heb je een leestekenaanval?
En goed, de dood van Joran's vader kwam vrij onverwachts, weet jij veel of hij het misschien de week daar op op wilde biechten. Kleine kans natuurlijk, maar het zou kunnen. En dat Joran op zijn vader lijkt is natuurlijk ook maar gegis.
Fijne verjaardag en werk ze!quote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga werken, op mijn eigen verjaardag
Zoals het een goed burger betaamt
Die rechters zijn daar toch wel onafhankelijk en te vertrouwen ?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:10 schreef ErwinRommel het volgende:
In elk geval kunnen we nu al concluderen dat Joran reeds veroordeeld is zonder dat hij het vonnis van een rechtbank heeft gehoord.
Jij kent de Van der Sloots persoonlijk?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef plonsplons het volgende:
[..]
twee handen op 1 buik, zoveel gegis is het nu ook weer niet hoor
gefeliciteerdquote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Kan de naam Erwin Rommel wel in Brazilië ?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
ja.. fijne verjaardag en inderdaad werksequote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een generalisatiequote:Op maandag 14 juni 2010 21:16 schreef FANN het volgende:
[..]
ja.. fijne verjaardag en inderdaad werkse![]()
![]()
ik zou bijna zeggen bedankt voor de foto'sik dacht misschien helpt het maar
nee, toch niet, hier op Fok is hij inderdaad al veroordeeld en het kan ze niet erg genoeg
zijn.
gaan we weer , hoe wordt een mens een mens ?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat was hij voor de verdwijning van Natalee eigenlijk ook al. Dat heeft indirect zelfs tot deze zaak geleid. Anders was hij nu misschien wel braaf aan het studeren in de VS.
ik gok dat hij zijn eigen naam gebruiktquote:Op maandag 14 juni 2010 21:15 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Kan de naam Erwin Rommel wel in Brazilië ?![]()
Fijne verjaardag
wat zou die vader nu eigenlijk te biechten hebben dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef plonsplons het volgende:
[..]
twee handen op 1 buik, zoveel gegis is het nu ook weer niet hoor
Gaan we weer? Waar heb je het over?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:17 schreef plonsplons het volgende:
[..]
gaan we weer , hoe wordt een mens een mens ?
je krijgt wat genen me , maar ook de omgeving en de opvoeding spelen een grootte rol
het idee was dat hij inderdaad ging leren in USA, maar voor de natalee story , was het al het een en ander mis
we zullen nooit weten of hij wel kon leren in USA. je kan wel willen , maar je moet het ook kunnen.
gelukkig ken ik hem niet persoonlijk, je zou misschien zomaar iets van hem oplopenquote:Op maandag 14 juni 2010 21:13 schreef EllaN het volgende:
[..]
Jij kent de Van der Sloots persoonlijk?
Ik wil alleen maar zeggen dat er heel veel onduidelijkheid is en jouw aannames echt niet per se kloppen.
Die vader ?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:22 schreef plonsplons het volgende:
[..]
gelukkig ken ik hem niet persoonlijk, je zou misschien zomaar iets van hem oplopen
beetje achtergrond lezen , de zaak heeft me al 5 jaar geboeid en je ziet toch echt wel op wie joran lijkt hoor, vader had ook van die vreemde zaken( eigenschappen)
mijn bloeddruk kan wel wat hoger hoorquote:Op maandag 14 juni 2010 21:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gaan we weer? Waar heb je het over?![]()
Feit is dat hij niet door heel de wereld had hoeven zwerven. Alhoewel je je natuurlijk kunt afvragen of hij niet ergens anders de mist in was gegaan. Waarschijnlijk wel. Dat zullen we nooit weten. Dat begrijp ik ook wel hoor. Rustig aan doen, dat is beter voor je bloeddruk, heus!
was hij niet geschikt voorquote:Op maandag 14 juni 2010 21:27 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Die vader ?
Dat was toch een rechter ?
uit dit stukje; bronquote:The lawyer for the family of Stephany Flores , Edward Alvarez, told Perú.21 will not rest until Joran van der Sloot is sentenced to life imprisonment. He considered that for the crime of murder will get a light sentence and could walk free in about eight years.
"The police report is weak and insufficient because only are based on the demonstration of the Dutchman. We present new evidence and testimony revealed that the motive for the crime would have been robbery, "said the lawyer.
He added that the crossing will be asked for information from cell phone calls Stephany. Also featured testimony from a journalist from Aruba that followed closely the case of Natalee Holloway . Do not rule out third person is involved in the crime.
Die kwam bij mij anders als een fatsoenlijke man over ,welbespraakt en maakte een eerlijke indruk .quote:
Rechter in opleiding.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:27 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Die vader ?
Dat was toch een rechter ?
Welbespraakt zeker! Maar eerlijk? Doe ff normaal...quote:Op maandag 14 juni 2010 21:30 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Die kwam bij mij anders als een fatsoenlijke man over ,welbespraakt en maakte een eerlijke indruk .
Vertel mij wat, ik ben zwanger met een bloeddruk van 110/55 als ik geluk hebquote:Op maandag 14 juni 2010 21:27 schreef plonsplons het volgende:
[..]
mijn bloeddruk kan wel wat hoger hoor, je kan namelijk ook flauwvallen van een te lage bloed druk
![]()
dus opwinding kan geen kwaad![]()
de joran voor 17 jaren was ook al niet best, maar ik heb iets andere kijk op leven dan jij
zo is geen enkel mens ziek in mijn optiek als ze misdaden begaan, het is hoe ze gevormd zijn
Ja, dat was ik. Apart he? Misschien toch die gozert, ben even zijn naam kwijt, die ook gebeld had dat Joran niet op een afspraak was gekomen, en bang was dat zowel Joran als Stephany waren ontvoerd? (Speculatie alert).quote:Op maandag 14 juni 2010 21:29 schreef danilel het volgende:
Iemand had net dit stukje gequote
[..]
uit dit stukje; bron
Wel raar, third person is involved in crime, dit wordt door de advocaten vd Flores Fam. beweert.......
quote:Op maandag 14 juni 2010 21:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Apart he? Misschien toch die gozert, ben even zijn naam kwijt, die ook gebeld had dat Joran niet op een afspraak was gekomen, en bang was dat zowel Joran als Stephany waren ontvoerd? (Speculatie alert).
Nou nu gaat het allemaal wel weer heel raar! Joran was, zover we weten, alleen Peru afgreisd toch?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Apart he? Misschien toch die gozert, ben even zijn naam kwijt, die ook gebeld had dat Joran niet op een afspraak was gekomen, en bang was dat zowel Joran als Stephany waren ontvoerd? (Speculatie alert).
zo komt joran toch ook overquote:Op maandag 14 juni 2010 21:30 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Die kwam bij mij anders als een fatsoenlijke man over ,welbespraakt en maakte een eerlijke indruk .
Oh daar had ik helemaal overheen gelezen.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke journalist dat is dan uit Aruba.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:41 schreef sesame het volgende:
[..]
Oh daar had ik helemaal overheen gelezen.
Maar volgens mij staat er dat ze cruciale informatie van de telefoon van Stephany verwachten. Maar ook bewijs zullen gebruiken van een reporter uit Aruba die de zaak Holloway volgde en het niet uitsloot dat er een derde persoon bij betrokken was (dus bij de Holloway-zaak).
Jij kon toch aardig Spaans? Ik heb het ook in het spaans geplaatst....:quote:Op maandag 14 juni 2010 21:41 schreef sesame het volgende:
[..]
Oh daar had ik helemaal overheen gelezen.
Maar volgens mij staat er dat ze cruciale informatie van de telefoon van Stephany verwachten. Maar ook bewijs zullen gebruiken van een reporter uit Aruba die de zaak Holloway volgde en het niet uitsloot dat er een derde persoon bij betrokken was (dus bij de Holloway-zaak).
Hmmm, het lijkt inderdaad eerder te slaan op de zaak Natalee. Lastig om te oordelen, als je geen Spaans spreekt...quote:También contarán con testimonios de una periodista de Aruba que siguió de cerca el caso de Natalee Holloway . No descartan que una tercera persona esté involucrada en el crimen.
we hebben het hier toch niet over renee gielen ??quote:Op maandag 14 juni 2010 21:43 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke journalist dat is dan uit Aruba.
Ja, ik het het ook uit het Spaansquote:Op maandag 14 juni 2010 21:44 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij kon toch aardig Spaans? Ik heb het ook in het spaans geplaatst....:
[..]
Hmmm, het lijkt inderdaad eerder te slaan op de zaak Natalee. Lastig om te oordelen, als je geen Spaans spreekt...
Volgens mij was Renee Gielen werkzaam bij Eénvandaagquote:Op maandag 14 juni 2010 21:46 schreef plonsplons het volgende:
[..]
we hebben het hier toch niet over renee gielen ??
Survival of the fitness, hahaquote:Op maandag 14 juni 2010 21:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Elke dag moeten vechten om een handje rijst is ook een soort van fitness
Peter R.!!!quote:Op maandag 14 juni 2010 21:43 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke journalist dat is dan uit Aruba.
En nu in begrijpelijk Nederlands?quote:Op maandag 14 juni 2010 21:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Peter R.!!!
die derde kerel is natuurlijk dat manneke van die boot maar die kon niet zo snel ter plaatse zijn want het water aldaar zit vol oorlogsschepen van Nederlandse makelijk
Haha is het straks gewoon zijn moeder ofzoquote:Op maandag 14 juni 2010 21:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Peter R.!!!
die derde kerel is natuurlijk dat manneke van die boot maar die kon niet zo snel ter plaatse zijn want het water aldaar zit vol oorlogsschepen van Nederlandse makelijk
Volgens wikipedia ben jij op 15 november jarig.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat zou wel een bak zijnquote:Op maandag 14 juni 2010 21:52 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Haha is het straks gewoon zijn moeder ofzo
Daar hebben we toch al een Nederlandse vertaling van?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:05 schreef MidnightB00m het volgende:
In de Diaro (krant van Aruba) is net artikel geplaatst inclusief scans van de volledige verklaring van Joran van der Sloot.
Ik kan alleen geen Papiaments. Kan iemand het vertalen?
Bron
Kan iemand in die krant even checken of er iets staat als "grote telefoonstoring onmogelijk om telefonisch contact met Peru te krijgen" ?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:05 schreef MidnightB00m het volgende:
In de Diaro (krant van Aruba) is net artikel geplaatst inclusief scans van de volledige verklaring van Joran van der Sloot.
Ik kan alleen geen Papiaments. Kan iemand het vertalen?
Bron
de americanen zijn weer met bootje natalee aan het zoeken zeker en hebben per ongeluk de telefoonkabel op de zee bodem kapot getrokkenquote:Op maandag 14 juni 2010 22:10 schreef sesame het volgende:
[..]
Kan iemand in die krant even checken of er iets staat als "grote telefoonstoring onmogelijk om telefonisch contact met Peru te krijgen" ?
quote:Op maandag 14 juni 2010 22:14 schreef plonsplons het volgende:
[..]
de americanen zijn weer met bootje natalee aan het zoeken zeker en hebben per ongeluk de telefoonkabel op de zee bodem kapot getrokken
Daar liggen ze met dertig man tussen de stront en dan zijn er geen gewichtenquote:
Oh sorry, ik dacht dat ik een keer een nieuwtje hadquote:Op maandag 14 juni 2010 22:06 schreef Felixa het volgende:
[..]
Daar hebben we toch al een Nederlandse vertaling van?
Gistermiddag was de Spaanse versie online en gisteravond laat had de Teletoeter de vertaling:quote:Op maandag 14 juni 2010 22:38 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat ik een keer een nieuwtje had
geen geld meer?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:50 schreef zoefbust het volgende:
Waarom zou die moeder niet kunnen reizen ?
Anita van der Sloot stuurde de volgende boodschap aan haar zoon Joran: ' Sinds ik heb gehoord van je problemen in Peru, blijven mensen me bellen. Wees sterk en moedig en vertrouw op God, dan zal alles goed komen. Ik kan nu niet reizen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ld-om-pincodes.dhtml
Weet jij het? Dan weet ik het ookquote:Op maandag 14 juni 2010 22:50 schreef zoefbust het volgende:
Anita van der Sloot stuurde de volgende boodschap aan haar zoon Joran: ' Sinds ik heb gehoord van je problemen in Peru, blijven mensen me bellen. Wees sterk en moedig en vertrouw op God, dan zal alles goed komen. Ik kan nu niet reizen.'
Ze had geen geld ... maar nu wordt ze (volgens peruaanse media) gesponserd door Nederlandse tv en komt ze morgen of overmorgen naar Lima.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:50 schreef zoefbust het volgende:
Het was toch omdat ze helemaal plat werd gebeld sinds de Stephany Flores case?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:50 schreef zoefbust het volgende:
En wat voor belang heeft de Nederlandse TV daar nou weer bij ? Sbs6 vergoed zeker de reis in ruil voor camerabeelden voor nieuw item van Peter R. de Vriesquote:Op maandag 14 juni 2010 22:53 schreef sesame het volgende:
[..]
Ze had geen geld ... maar nu wordt ze (volgens peruaanse media) gesponserd door Nederlandse tv en komt ze morgen of overmorgen naar Lima.
Bron: - ergens in 1001 artikelen die ik heb gelezen
Ja Peter R zei in Boulevard ook al "ik neem toch aan dat ze er bij de Telegraaf een serieuse vertaler op hebben gezet"quote:Op maandag 14 juni 2010 22:55 schreef fespo het volgende:
die man bij SBS denkt nog steeds dat Joran haar kleren heeft aangetrokken en ze gaan er nog serieus op in ook!!!
Dat was ook al weer veranderd in dat ze toch niet zou komen.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:53 schreef sesame het volgende:
[..]
Ze had geen geld ... maar nu wordt ze (volgens peruaanse media) gesponserd door Nederlandse tv en komt ze morgen of overmorgen naar Lima.
Bron: - ergens in 1001 artikelen die ik heb gelezen
Ja, toen ik het typte dacht ik dat ook. De laatste berichten uit Peru zijn dat moeders morgen al aankomt. Precies op tijd om nog even wat op te nemen voor de grote SBS6-showquote:Op maandag 14 juni 2010 22:56 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
En wat voor belang heeft de Nederlandse TV daar nou weer bij ? Sbs6 vergoed zeker de reis in ruil voor camerabeelden voor nieuw item van Peter R. de Vries
dan nog zal ze hem als moeder wel willen zien gok ikquote:Op maandag 14 juni 2010 22:57 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat was ook al weer veranderd in dat ze toch niet zou komen.
Zou ze nog wel willen?
Ik heb zo'n idee dat nu eindelijk haar ogen opengaan.
Tijdens de Holloway-zaak heeft ze hem tot in den treure verdedigd, maar hoe ver kun je gaan als moeder?
Zij zal toch ook de videobeelden van het hotel hebben gezien en de bekentenis hebben gelezen.
Misschien is ze wel blij dat hij nu eindelijk van de straat is.
Wanneer is dat veranderd dan?quote:Op maandag 14 juni 2010 22:57 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat was ook al weer veranderd in dat ze toch niet zou komen.
Zou ze nog wel willen?
Ik heb zo'n idee dat nu eindelijk haar ogen opengaan.
Tijdens de Holloway-zaak heeft ze hem tot in den treure verdedigd, maar hoe ver kun je gaan als moeder?
Zij zal toch ook de videobeelden van het hotel hebben gezien en de bekentenis hebben gelezen.
Misschien is ze wel blij dat hij nu eindelijk van de straat is.
Serieus? Dat is best een beetje triestquote:Op maandag 14 juni 2010 22:55 schreef fespo het volgende:
die man bij SBS denkt nog steeds dat Joran haar kleren heeft aangetrokken en ze gaan er nog serieus op in ook!!!
Deze tweet van vanmorgen:quote:Op maandag 14 juni 2010 23:00 schreef sesame het volgende:
[..]
Wanneer is dat veranderd dan?
Vandaag stond in de krant dat de familie van Joran (moeder en broers) naar Lima komen o.a. om een nieuwe advocaat voor Joran te zoeken.
Bron (o.a. in deze staat ook morgen): http://www.generaccion.co(...)tua-asesino-stephany
Maar misschien is het ondertussen wel wéér veranderd! Ik kijk nergens meer van op in deze zaak zo ondertussen.quote:Jayhootsen
@henrivanveen Er komt net een nieuw nieuwsfeitje binnen: moeder Van der Sloot geeft aan NIET naar Peru te kunnen komen #Joran
about 16 hours ago via TweetDeck in reply to henrivanveen
Het klinkt niet echt als een (semi)betrouwbare bron...quote:Op maandag 14 juni 2010 23:03 schreef Felixa het volgende:
[..]
Deze tweet van vanmorgen:
[..]
Maar misschien is het ondertussen wel wéér veranderd! Ik kijk nergens meer van op in deze zaak zo ondertussen.
jayhootsen: Bio Nederlands correspondent in Mexico voor o.a. De Pers, ANP, Trouw en Radio Nederland Wereldomroep. Docent journalistiek aan de Universidad de las Américas.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het klinkt niet echt als een (semi)betrouwbare bron...
Oh. Okee. Maar het is niet echt bevestigd, toch?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:06 schreef Felixa het volgende:
[..]
jayhootsen: Bio Nederlands correspondent in Mexico voor o.a. De Pers, ANP, Trouw en Radio Nederland Wereldomroep. Docent journalistiek aan de Universidad de las Américas.
Hij was in het begin van deze zaak vaak de eerste met nieuws via Twitter.
Niet officieel nee.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Oh. Okee. Maar het is niet echt bevestigd, toch?
Helemaal eens.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo ook Joran.
Ja, klopt!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:06 schreef Felixa het volgende:
[..]
jayhootsen: Bio Nederlands correspondent in Mexico voor o.a. De Pers, ANP, Trouw en Radio Nederland Wereldomroep. Docent journalistiek aan de Universidad de las Américas.
Hij was in het begin van deze zaak vaak de eerste met nieuws via Twitter.
Het enige wat hier nog gemist wordt, zijn de exacte beelden van de moord zelf. Er ligt een bekentenis, er zijn uiterst belastende beelden. Er zijn forensische sporen. Er zijn getuigen waar hij tegen heeft verteld dat hij haar heeft vermoord.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Grappig ook om de reacties hier te zien. Na proces Lucia de B riep iedereen braaf 'dit nooit meer' Maar de denkwijze die tot de tunnelvisie leidde en niet meer kritisch de situatie ziet beoordelen duikt nu ook hier op. En dan wordt het heel normaal gevonden.
Zitten ze daar samen, met een vuvuzuela en een oranje petje op, te juichen voor oranje!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef MargrietV het volgende:
Zo Joran heeft een psychologisch onderzoek vandaag, en heeft met de huurmoordenaar naast hem kennis gemaakt in de tv kamer, alle kans dus dat hij voetbal heeft mogen kijken,
Ik denk dat Pr de Vries u ook wel een beetje erg ziek wordt van die Joran, hij is zo ver gezakt en zit zover in de shit, dat er valt niets te winnen, dan een beschamend voorbeeld voor Nederland.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:56 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
En wat voor belang heeft de Nederlandse TV daar nou weer bij ? Sbs6 vergoed zeker de reis in ruil voor camerabeelden voor nieuw item van Peter R. de Vries
Die had hij al die tijd al onder die trui aan. Dat ding zal stinken als een bunzing!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:25 schreef MargrietV het volgende:
Hij had gister al zijn oranje t-shirt aan.
Dat was ook exact de manier waarop het OM redeneerde. Tot de uitspraak van de rechter vind ik dat die jongen niet op youtube zo vernederd hoort te worden. Ik geloof ook niet in zijn onschuld. Maar ik vind ook dat rechten en de manier waarop je met een verdachte omgaat niet alleen op papier leuk moeten klinken en worden toegepast alshet uitkomt. En niet als het uitkomt ze omver werpen en er allerlei gwin ten koste van de persoon te behalen moet. Rechten voor een verdachte vind ik altijd belangrijk, niet als de situatie vrij zeker lijkt of als het uitkomst even af te schaffen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het enige wat hier nog gemist wordt, zijn de exacte beelden van de moord zelf. Er ligt een bekentenis, er zijn uiterst belastende beelden. Er zijn forensische sporen. Er zijn getuigen waar hij tegen heeft verteld dat hij haar heeft vermoord.
Er is dus gewoon totaal geen enkele kans dat hij onschuldig is aan de moord op dit meisje.
OH, heb je dan wel ook de leuke complot-linkjes meegeven als dat Geller ervoor heeft gezorgd dat Michael Jackson werd beschuldigd van pedofilie ... enneuh dat Michael dezelfde advocaat had als Joran in de Holloway-zaak, en dat zowel Michael als Joran toen zijn vrijgesproken. Ghehe, kan ze tenminste even vooruit.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:27 schreef MargrietV het volgende:
Greta van Susteren is uur geleden terug gekomen uit Peru, heeft uitgebreid interview met de familie van Stephaniy gedaan, Heb haar even de link van Uri Geller gegeven, heeft ze nog wat meer uit te zenden. Lol.
Dat is ook raar (dat ze het erna niet weer hebben ingesteld).quote:Op maandag 14 juni 2010 23:31 schreef MargrietV het volgende:
Persona non Grata werd opgeheven toen Joran zijn vader overleed, kon hij terugkomen voor de begrafenis. Blijkbaar hebben ze het daarna niet weer ingesteld.
Bron: http://www.hartvannederla(...)ring-joran-openbaar/quote:De verklaring van Joran van der Sloot aan de politie is naar buiten gebracht. Hierin vertelt Joran hoe en waarom hij Stephany Flores heeft vermoord.
Journalist en schrijver, Sytze van der Zee, trekt de verklaring van Joran zeer in twijfel. Volgens van der Zee wordt door justitie veel te veel de nadruk gelegd op een roofmoord, terwijl het ook om een lustmoord zou kunnen gaan. Zo heeft Joran na de moord Stephany’s kleren aangetrokken
Snap best, dat ze al hun bewijzen niet op internet gooien. Ben er van overtuigd, dat ze nog veel en veel meer belastend materiaal hebben, dat ze voor de rechtzaak bewaren. Te veel mensen hebben al gelekt naar de media.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat was ook exact de manier waarop het OM redeneerde. Tot de uitspraak van de rechter vind ik dat die jongen niet op youtube zo vernederd hoort te worden. Ik geloof ook niet in zijn onschuld. Maar ik vind ook dat rechten en de manier waarop je met een verdachte omgaat niet alleen op papier leuk moeten klinken en worden toegepast alshet uitkomt. En niet als het uitkomt ze omver werpen en er allerlei gwin ten koste van de persoon te behalen moet. Rechten voor een verdachte vind ik altijd belangrijk, niet als de situatie vrij zeker lijkt of als het uitkomst even af te schaffen.
Hij heeft haar kleren niet aangetrokken.. Dat past niet eens, dat was een vertaalfout die SBS6 verkeerd overneemt..quote:Op maandag 14 juni 2010 23:34 schreef sesame het volgende:
[..]
Bron: http://www.hartvannederla(...)ring-joran-openbaar/
Op de site staat ook filmpje van de uitzending.
Goed gevonden.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:36 schreef sesame het volgende:
http://site.uri-geller.com/legal_issues
Deze keer hebben ze ook door dat het 14 juni is.
hm ja en?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:34 schreef MargrietV het volgende:
[..]
Snap best, dat ze al hun bewijzen niet op internet gooien. Ben er van overtuigd, dat ze nog veel en veel meer belastend materiaal hebben, dat ze voor de rechtzaak bewaren. Te veel mensen hebben al gelekt naar de media.
Ik mis nog steeds een goede verklaring voor al die verschillende verwondingen. Aan haar knieen bijvoorbeeld. Dat is er daar niet zachtzinnig aan toe gegaan, die rat is echt als een beest te keer gegaan. Daarnaast lijkt me gewzien de zo her en der gepubliceerde chat berichten van hem, dat roof moord absoluut niet uitgesloten kan worden. Ook ben ik wel benieuwd naar wat meer details van die vermeende inkomsten van 20K per jaar uit zijn Thaise winkel. Ik weet uit hele betrouwbare bron dat dat schier onmogelijk is als startende ondernemer van een pizza en coffee shop. Dus wie het weet mag het zeggen. interessante hypotheses ook altijd welkom.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het enige wat hier nog gemist wordt, zijn de exacte beelden van de moord zelf. Er ligt een bekentenis, er zijn uiterst belastende beelden. Er zijn forensische sporen. Er zijn getuigen waar hij tegen heeft verteld dat hij haar heeft vermoord.
Er is dus gewoon totaal geen enkele kans dat hij onschuldig is aan de moord op dit meisje.
Ik geloof niets wat Uri zegt of doet.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Goed gevonden.![]()
Alweer een leugen van van der Sloot dus. Hij hangt zichzelf alleen maar meer op met al die leugens.
Ja, echt?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Goed gevonden.![]()
Alweer een leugen van van der Sloot dus. Hij hangt zichzelf alleen maar meer op met al die leugens.
Zou hij haar dan hebben uitgekleed toen ze al dood was ?quote:Op maandag 14 juni 2010 23:36 schreef MargrietV het volgende:
Theorie lustmoord heb ik gister al genoemd. Ze was dood, hij had zin in sex, Trok kleding uit en wat bleek ze was ongesteld en hij wilde niet door de Rode Zee raggen,
Ik denk dat Uri zijn beweringen wel kan ondersteunen met bewijzen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:42 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik geloof niets wat Uri zegt of doet.
Niet voordat een rechter heeft gezegd dat ze echt dood zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:44 schreef MargrietV het volgende:
Hebben slachtoffers en nabestaanden van slachtoffers wel rechten?
Denk dat SBS6 dat ook zal ondersteunen.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat Uri zijn beweringen wel kan ondersteunen met bewijzen.
Zou je denken he... Maar dat met die Michael Jackson toen heb ik ook geen bewijs van gezien.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat Uri zijn beweringen wel kan ondersteunen met bewijzen.
Dan wacht je toch een paar uren, stopt vanzelf welquote:Op maandag 14 juni 2010 23:43 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Zou hij haar dan hebben uitgekleed toen ze al dood was ?
En daarna aangekleed hebben omdat ze ongesteld was ?
quote:Uit het persbericht van SBS 6: “De nieuwe documentaire bevat onder andere een uitgebreide reconstructie van de moord op Stephany Flores. Deze is gemaakt aan de hand van (red: vertaalde) de bekentenis van Joran van der Sloot, die van minuut tot minuut aantoont wat er op de avond van de moord gebeurd is en wat Joran uitspookte in de dagen tot zijn arrestatie.
Ga hem niet weer emailen, hij kan het gebruiken, hij kan het niet gebruiken, ik zie het vanzelf.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:47 schreef sesame het volgende:
Margriet misschien moet je Peter nog ff mailen
[..]
Oops ... zit te veel dingen te gelijk te doen ... was eigenlijk bedoeld voor snuggere opmerking van RemcoW23 over de vertaling.quote:
Haha weet het wel zeker!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:53 schreef MargrietV het volgende:
Alle kans dat Greta van Susteren het wel gebruikt, voordat Peter R. de Vries het doet. Greta van Susteren wil die scoop wel, want die moet opvechten tegen Nancy Grace hahaha.
quote:Op maandag 14 juni 2010 21:51 schreef MargrietV het volgende:
ORANJESTAD — Minister Rudy Croes (MEP) van Justitie vindt dat er serieus moet worden gekeken naar de bevindingen van de twee Amerikaanse onderzoekers Daniel Young en Kelly Castillo in de vermissingzaak van Natalee Holloway. De twee beweren dat Nalalee is misbruikt door haar stiefvader Jug Twitty, zwanger van hem was en dat haar moeder Beth hiervan wist. Ook zou Natalee twee weken na haar verdwijning na de nacht op het strand met Joran van der Sloot, zijn overleden aan een overdosis. “Joran is onschuldig”, aldus het speurdersduo.
De twee privé-detectives waren gisteren uitgebreid te horen en zien in de lokale actualiteitprogramma’s op tv en radio. Zo besteedde TeleAruba de helft van haar dagelijkse nieuwsprogramma aan een interview met Castillo en Young die zichzelf overigens ook ‘mediums’ noemen. Het verhaal dat ze vertellen, is echter niet nieuw. Vorig jaar waren ze ook op Aruba, maar toen was er nauwelijks aandacht voor hun verhalen. Ook minister Croes niet, die tijdens zijn kennismaking met het duo twee jaar geleden de verhalen afdeed als ‘indianenverhalen’.
De ontmoeting was overigens op initiatief van minister Edison Briesen van Toerisme en Transport, die de informatie belangrijk vond om ook te worden meegenomen in het justitieel onderzoek. Croes meent dat nu de zaak tegen de verdachten Joran en de broers Deepak en Satish Kalpoe niets heeft opgeleverd, er ook naar andere ‘scenario’s’ moeten worden gekeken door het Openbaar Ministerie. De bevindingen van Castillo en de Young moeten daarom nu wel serieus onderzocht worden, aldus de minister. “Nadat de vrouw (Beth Twitty, red.) in de uitzending van Oprah is geweest, is het heel goed dat nu ook een keer de andere kant van de medaille wordt verteld.” Oprah Winfrey besteedde gisteren in haar show aandacht aan de kwestie-Holloway.
ZWANGER
Zo moet onderzocht worden wat de werkelijke relatie was tussen Natalee en haar ouders. De Amerikaanse speurders zeggen bewijs te hebben dat de tiener seksueel is misbruikt door haar stiefvader Jug en mogelijk zelfs zwanger van hem. “Beth en Jug (inmiddels gescheiden, red.) doen er alles aan om dit familiegeheim verborgen te houden. Feit is dat Natalee na haar vakantie in Aruba niet naar huis wilde terugkeren. En dat wist Beth”, zegt Young. De beste vriendin van Beth, Carol Standifer, zou tegen de twee onderzoekers hebben verteld dat ze op de hoogte was van het seksueel misbruik. “We hebben dat gesprek op band. Ook hebben we bewijs dat Beth niet om elf uur ’s avonds, maar om kwart voor acht op Aruba per vliegtuig arriveerde. Ze wist immers al dat haar dochter niet wilde terugkomen.”
Dat blijkt ook uit de oorspronkelijke poster die Beth al in de Verenigde Staten maakte, zegt Young. “Hierop stond nergens het woord kidnapping, zoals bij de latere posters het geval was. Er stond: ‘Natalee call, big hooty is on the island; call big hooty, we have to talk’.” Volgens het duo hebben zij de poster van de toenmalige onderzoeksleider, hoofdofficier Karin Janssen gekregen. “In haar boek schrijft Beth dat de kidnapping-posters de eerste posters waren die ze op Aruba heeft verspreid. Dat is dus niet waar, weten wij en ook een flink aantal Arubanen dat de eerste poster heeft zien hangen. Alleen in Amerika weet niemand dit.”
Beth zou hebben gelogen, beweert het tweetal, omdat ze bang was dat de autoriteiten minder werk van de vermissingzaak zouden maken als ze wisten dat de relatie tussen haar en haar dochter slecht was. Ook wilde ze voorkomen dat het onderzoek zich zou richten op de familierelatie.
Natalee was nog in leven toen haar ouders op Aruba arriveerden, zeggen de onderzoekers. Young: “Joran heeft haar inderdaad op het strand achtergelaten, maar ze is toen bevriend geraakt met een aantal andere mensen, die haar toen hebben verborgen. Ze wou absoluut niet terug en verbleef nog zeker een paar weken in San Nicolas. Daar is ze uiteindelijk wel, zoals Dompig (commissaris Gerold Dompig die het politieonderzoek leidde, red.) al zei, aan een overdosis overleden.”
In april vorig jaar zijn ze samen met journalisten van Aruba Today naar de plek zijn geweest waar het lichaam van Natalee zou zijn begraven. “De politie geloofde ons niet, maar toen we de agenten de plek lieten zien, zagen ze direct dat er iets niet pluis was. De volgende dag zouden ze met honden terugkomen om de plaats te onderzoeken maar dat is nooit gebeurd”, aldus Young.
bedoelen jullie dit?
Ow.. maar dit is wel nieuws voor mij hoor, ik heb die Natalee Holloway zaak niet op de voet gevolgd toen.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:56 schreef MidnightB00m het volgende:
Margriet, dat is oud nieuws geloof ik. Dat is inderdaad een theorie die Renee Gielen ondersteunde of onderzoek naar deed.
Maar in Aruba zijn een aantal journalisten die vanaf het begin af aan over de zaak Holloway hebben geschreven.
Ow... dus daar zal ik mijn hoofd dan ook maar niet over brekenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:08 schreef MargrietV het volgende:
Fann dat was van die verslaggeefster Renee van Gielen.
Voor mij een vreemd verhaal, met dubieuze detectives.
Haast ongeloofwaardig en misschien veel te ver gezocht,
Kan zijn dat ie haar haar kleding heeft aangetrokken! Dat ze in d'r ondergoed zat (voor sex, of misschien simpelweg omdat de airco uit stond/kapot was en het fokking heet was op die kamer.)quote:Op maandag 14 juni 2010 23:39 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hij heeft haar kleren niet aangetrokken.. Dat past niet eens, dat was een vertaalfout die SBS6 verkeerd overneemt..
Volgens mij is het menselijk om dingen in te vullen als een verhaal niet (of niet helemaal) klopt. Kijk maar terug naar de vorige 43 topics. Complotten, invullingen...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Ow... dus daar zal ik mijn hoofd dan ook maar niet over breken![]()
maar wel vreemd om te horen dat er toen ook al zoveel verschillende verhalen waren
het blijft allemaal maar vaag...
...of ze zei dat ze niet wilde omdat ze lesbisch was, en dat hij daar woedend over werd.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:36 schreef MargrietV het volgende:
Theorie lustmoord heb ik gister al genoemd. Ze was dood, hij had zin in sex, Trok kleding uit en wat bleek ze was ongesteld en hij wilde niet door de Rode Zee raggen,
Ja van nu weet ik dat inmiddelsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:20 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Volgens mij is het menselijk om dingen in te vullen als een verhaal niet (of niet helemaal) klopt. Kijk maar terug naar de vorige 43 topics. Complotten, invullingen...
Dat die ogen uit haar hoofd kwamen, dat komt door de verwurging, dan puilen je ogen uitquote:Op maandag 14 juni 2010 23:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds een goede verklaring voor al die verschillende verwondingen. Aan haar knieen bijvoorbeeld. Dat is er daar niet zachtzinnig aan toe gegaan, die rat is echt als een beest te keer gegaan.
Ik ben blij met deze reactie. Lucia speelt de hele tijd in mijn hoofd met het Joran verhaal. Iedereen lijkt hem op grond van berichten in de media al veroordeeld te hebben en middeleeuwse kerkers zijn nog te mild voor hem. De zaak Lucia heeft ons geleerd niet zomaar op OM en rechters te vertrouwen. De werkelijkheid blijkt soms heel anders te zijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Grappig ook om de reacties hier te zien. Na proces Lucia de B riep iedereen braaf 'dit nooit meer' Maar de denkwijze die tot de tunnelvisie leidde en niet meer kritisch de situatie ziet beoordelen duikt nu ook hier op. En dan wordt het heel normaal gevonden.
Nee man, je bloedvaten springen dan door de druk, en misschien gaan ze wat opzwellen, maar dan hangt er toch geen oogbal uit je kas?! Waarschijnlijk heeft ie haar een klap op d'r oog gemeppert en is er een oogkas gebroken (oogkas is zo dun als een eierschaal, dus dat breekt bij een tikkie best makkelijk) Oogkas gebroken, oogje hangt er zo uit...aan wat peesjes, spiertjes en adertjes dan wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Verburg_K het volgende:
Dat die ogen uit haar hoofd kwamen, dat komt door de verwurging, dan puilen je ogen uit
Klap op neus gebroken of bijna gebroken oogkas kan dat wel veroorzaken en alle medische details zijn nog niet vrijgeven, zeg dus niet, dat het niet kan of onwaar is.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:28 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Nee man, je bloedvaten springen dan door de druk, en misschien gaan ze wat opzwellen, maar dan hangt er toch geen oogbal uit je kas?! Waarschijnlijk heeft ie haar een klap op d'r oog gemeppert en is er een oogkas gebroken (oogkas is zo dun als een eierschaal, dus dat breekt bij een tikkie best makkelijk) Oogkas gebroken, oogje hangt er zo uit...aan wat peesjes, spiertjes en adertjes dan wel.
But, if there aint pictures, it doesn't have to be the truth.
Jawel! Da's heel interessant. Leuke Koefnoen typetjes maar best een geloofwaardig verhaal. Ik geloof dat er meer achter zit...dan we denken. En nee, dat wil niet zeggen dat ik Joran onschuldig acht.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Ow... dus daar zal ik mijn hoofd dan ook maar niet over breken![]()
maar wel vreemd om te horen dat er toen ook al zoveel verschillende verhalen waren
het blijft allemaal maar vaag...
en ze moeten dan ook de vader nog ff opgraven, want dat hartinfarct werd misschien wel veroorzaakt door iets dat in zijn drankje gedaan werd etc. etc.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef MargrietV het volgende:
Nou Luna, ik kan ook ff mijn kleine duim gebruiken en dan zuig ik dit eruit.
Aangezien er geen onderzoek gedaan is in het huis van de Van der Sloots.... zouden ze dat eens moeten doen, vooral dat tuinhuis, en niet vergeten daar onder de vloer te kijken.
Ze zullen misschien wel heel verbaasd staan.
Iedereen kan wel een theorie verzinnen, die mogelijk is. Sta ff. wel met twee benen op de grond en in de realiteit.
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:46 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dan wacht je toch een paar uren, stopt vanzelf wel
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef MargrietV het volgende:
Zo Joran heeft een psychologisch onderzoek vandaag, en heeft met de huurmoordenaar naast hem kennis gemaakt in de tv kamer, alle kans dus dat hij voetbal heeft mogen kijken,
Het zou me niet verbazen als dit mediacircus nog een 'dingetje' wordt. Vanuit Nederland, dus. Het heeft ongetwijfeld te maken met het cultuurverschil, kennelijk vinden ze het in Peru wel fijn om verdachten diep door het stof te zien gaan, maar intussen zou ik er niet eens meer gek van opkijken als we straks een filmpje te zien krijgen waarop Joran zijn broek laat zakken om het gat in zijn celvloer voor het eerst in gebruik te nemen. Want ja, ook dát zijn FEITENquote:Op maandag 14 juni 2010 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Dat was ook exact de manier waarop het OM redeneerde. Tot de uitspraak van de rechter vind ik dat die jongen niet op youtube zo vernederd hoort te worden. Ik geloof ook niet in zijn onschuld. Maar ik vind ook dat rechten en de manier waarop je met een verdachte omgaat niet alleen op papier leuk moeten klinken en worden toegepast alshet uitkomt. En niet als het uitkomt ze omver werpen en er allerlei gwin ten koste van de persoon te behalen moet. Rechten voor een verdachte vind ik altijd belangrijk, niet als de situatie vrij zeker lijkt of als het uitkomst even af te schaffen.
Het is inmiddels wel duidelijk dat ze daar enorm achter lopenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:51 schreef Nadine26 het volgende:
De mate van beschaving van een land kan worden afgemeten aan de manier waarop er met gedetineerden wordt omgegaan
Stephany lag in haar onderbroek toen ze gevonden werd. Haar andere kleren had ze allemaal nog aan.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:39 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hij heeft haar kleren niet aangetrokken.. Dat past niet eens, dat was een vertaalfout die SBS6 verkeerd overneemt..
Mochten ze iets vinden, zal je zien dat Joran (wellicht terecht hoor) alle schuld bij zijn dode vader neer zal leggen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef MargrietV het volgende:
Aangezien er geen onderzoek gedaan is in het huis van de Van der Sloots.... zouden ze dat eens moeten doen, vooral dat tuinhuis, en niet vergeten daar onder de vloer te kijken.
Iedereen kan wel een theorie verzinnen, die mogelijk is. Sta ff. wel met twee benen op de grond en in de realiteit.
Nee, ze is niet seksueel gebruikt/misbruikt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 01:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Stephany lag in haar onderbroek toen ze gevonden werd. Haar andere kleren had ze allemaal nog aan.
Joran zegt in de bekentenis dat hij haar broek en schoenen heeft uitgetrokken nà de moord.
Dat is toch bizar? Waarom in hemelsnaam, is Joran necrofiel oid?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 04:21 schreef Santello het volgende:
Iemand samenvatting? Week je weg, 30 delen verder...
http://www.csmonitor.com/(...)-the-past-five-yearsquote:Joran Van der Sloot: How he's spent the past five years
Joran Van der Sloot: His last five years make up a tale of dissolution, deception and increasing desperation according to friends and people who have chronicled his life.
Lima, Peru
For all of his garrulous charm, Joran van der Sloot didn't do himself any favors in his online interactions, where his generation tends to reveal a lot about itself.
"If I would have to describe myself as an animal it would be a snake," he wrote on his YouTube page. Perhaps wistfully wishing the past undone, he continued: "however, I want to be a lion and one day I will be a lion."
At age 22, Van der Sloot is now a caged animal. He sits in a bleak third-world prison, where he fears his fellow inmates. After requesting isolation, he shares a cellblock with a reputed Colombian murderer-for-hire.
Van der Sloot's journey from the quiet comfort of Aruba to being escorted briskly in handcuffs past Peruvian crowds screaming "murderer" is a tale of dissolution, deception and increasing desperation, according to friends and people who have chronicled his life.
Bracketing that journey are the May 30, 2005, disappearance of Natalee Holloway in Aruba and, five years later to the day, the strangling death of Stephany Flores in his hotel room in Lima, Peru.
Bred in privilege on a Caribbean tourist island, a high school soccer and tennis star, the handsome, physically imposing young Dutchman has fallen about as far as a young man can fall. But between the disappearance of Holloway, one year his senior, and the death of Flores, one year his junior, where was Joran Van Der Sloot? What journey led him from the ashes of one missing-persons case to the heart of a murder?
Who, really, is he?
___
The moment word got out that Van der Sloot was suspected of Flores' murder, speculation swirled that he'd left a trail of young female victims in his travels — that he was something of a playboy killer for the globalized 21st century. He likes to travel, after all, and there were visits to Cambodia, Hong Kong, Venezuela, the United States.
Peruvian police officials called Van der Sloot a "psychopath." A New York detective who worked for the Holloways, Bo Dietl, branded him "a homicidal maniac."
But no evidence has emerged thus far linking Van der Sloot to any other disappearances or killings, and he certainly does not fit the profile of a deranged loner. He has had plenty of interpersonal relationships — friends, girlfriends, ardent defenders.
"Joran isn't a monster and isn't a serial killer," his cousin, Natalia den Boer, told the AP. "I think that Joran needs help. Because something is bad in his head."
Before Lima, the only case in the past five years where he's known to have caused bodily harm was in January 2008. Then, he threw a glass of red wine in the face of Dutch crime reporter Peter de Vries right after a live TV program on which the journalist called him a liar.
But the five years in between those brackets — Holloway and Flores — were bumpy ones for Van der Sloot:
He is twice arrested in the Holloway disappearance, and twice released. He is harassed by crime-obsessed media and tracked doggedly by investigators hired by the Holloway family.
He relocates to Holland but, perpetually accosted, can't live a normal university student's life. He settles in Thailand, where he studies business without earning a degree. He buys a coffee shop.
In February, his prominent lawyer father collapses and dies of a heart attack on an Aruba tennis court at age 57. Van der Sloot flies home, lingering there after the funeral.
Then he moves. Strapped for cash, he obtains $25,000 from Holloway's mother in exchange for a promise to lead her to her daughter's body. The FBI secretly records the alleged extortion but Van der Sloot is not arrested.
Instead, he heads off to Lima to play poker. He kills Flores, Peru's police say, after a night of poker with her at a casino in which he had about 10 drinks of whiskey and pisco while she drank wine. The evidence against him is so overwhelming, they say, that he has no choice but to confess.
But what motivated Van der Sloot, as his signed confession describes, to slam Flores in the face with his right elbow, strangle her for a full minute, then take off his shirt and asphyxiate her?
In the confession, a copy of which was obtained by The Associated Press, he says Flores threw the first blow.
The two were playing online poker on his laptop, said Van der Sloot, when an insulting message arrived mentioning the Holloway case and saying, "I'm going to kill you, you little Mongoloid." He said that after he explained the Holloway disappearance and how he'd been accused of it, she punched him on the left side of his head.
There is no mention in the confession about Flores and Van der Sloot having sexual relations. Police say there is no evidence of sexual abuse.
Peru's criminal police chief, Gen. Cesar Guardia, says he's skeptical about Van der Sloot's story. The defendant is, after all, a person who described himself as "a pathological liar" in a 2007 book he co-wrote when several of the figures in the Holloway saga cashed in on the case with published accounts.
Asked about his motive for killing Flores, Van der Sloot told his questioners he didn't really know. "I lost control of my actions," the confession quotes him as saying. "I didn't know what I was doing."
___
Van der Sloot's Facebook picture is a near-empty bottle of Johnny Walker Red whisky, corked, with a powerboat at rest in the ocean as a backdrop.
He likes the rapper Notorious B.I.G. and pop singer Katy Perry, the TV show South Park. He has 160 kills in the game "Mob Wars, Texas Hold'em Poker, Heineken beer and Barack Obama.
On his DateInAsia.com profile page, created when he was living in Thailand, he says he is attractive, agnostic, a smoker, regular drinker and a former professional card player. He retired from cards, he says, because it's "too much stress and ups and downs."
In the sleepy Bangkok suburb of Muang Ake, he attended Rangsit University in 2008 as a business major but dropped out and bought the Sawadee Cup cafe just off the campus, which served sandwiches and pizza.
One person who met Van der Sloot there, a 35-year-old schoolteacher from Illinois named Matthew Lufcy, was struck by his cavalier attitude about his notoriety.
"I would describe him as arrogant, like nobody can do anything to me. He wasn't shy about it," Lufcy said. He said he met Van der Sloot's then-girlfriend, a blonde from California. Lufcy was surprised, given all the media attention on him, that she was with him.
Van der Sloot may have been a charmer, but he apparently wasn't much of a businessman. So says the young Thai woman who, with her American boyfriend, bought the cafe from him early this year.
"I looked at the documents and balance sheets he left. Many items just look wrong," said the woman, who would identify herself only by her first name, Siripat. Still, Siripat described him as "a very affable guy. He'd invite us for meals. Sometimes, he'd let us eat for free at his cafe."
One souvenir Van der Sloot apparently picked up in Thailand is visible on his chest in a photo taken during a medical checkup after Chilean police handed him over to Peruvian authorities on June 4. It is a tattoo that says, in Thai, "never mind." The word reflects two prominent characteristics of Thai culture in foreigners' eyes: tolerance and forgiveness.
___
If Joran van der Sloot can be said to have a nemesis, it is De Vries, a no-nonsense 53-year-old investigative reporter who has refused to leave him alone.
In 2008, the Dutch crime journalist broadcast video of Van der Sloot confessing in front of hidden cameras in the Netherlands to having a friend dispose of Holloway's body after, intoxicated, she went into convulsions.
In the video, Van Eem comments on the huge media hype the Holloway case has caused. Van der Sloot, smoking what appears to be a large marijuana joint, smiles.
"But now," he says, "I can abuse that as well."
Nine months later, De Vries drops another bombshell. He airs undercover footage of Van der Sloot in Bangkok alleging that he was trying to recruit Thai women to go to the Netherlands to work as prostitutes. No women were actually delivered, and Thai authorities have no record of ever opening an investigation.
Van der Sloot's next confession comes that same month — November 2008. He tells Fox News' Greta van Susteren that he sold Natalee into sexual slavery. But before she airs the interview, he calls to say it was all a lie.
In recent months, particularly after the death of his father, it appears Van der Sloot got back into gambling in a big way online.
"I do not have a real job but am a professional poker player," he says on his YouTube page. He says he hasn't read many books, but if he had to choose a favorite it would be "Ace on the River" by Barry Greenstein, a poker strategy book.
Jaap Amesz, a Dutch reality TV star, befriended Van der Sloot and extracted yet another confession from him in the Holloway disappearance. In this one, she falls off a balcony drunk and is disposed of in a swampy lake.
On his blog, Amesz writes about how Van der Sloot was often broke and constantly losing at poker. Van der Sloot, Amesz acknowledges, has swindled him, too.
"He likes to think of himself as a gambler, but he's a loser," said Harold Copus, a former FBI agent who worked as a private investigator for Holloway's family.
The Van der Sloot family's finances were already depleted hiring lawyers to defend him in the Holloway case. Now his mother Anita, an art teacher at Aruba's international school, must pay for defense counsel in Peru.
"She is devastated. She just lost her husband a few months ago, and now she's essentially lost her son," said Julia Renfro, editor-in-chief of the newspaper Aruba Today.
Neither Van der Sloot's mother, his two younger brothers or his friends or neighbors would speak to the AP about the case. An old girlfriend, Aline Hibbert, replaced her Facebook photo with a picture of words:
"Mind Your Own Business."
On his TV show's blog last week, De Vries reported that its reporters "have gotten countless e-mails in recent months pointing to the money problems Joran had. He made up anything to get money, and did not hesitate to pry money from the pockets of friends or his own family."
The blog publishes an instant-message exchange it says is between Van der Sloot and a 20-year-old girlfriend five days before Flores was killed. In it, he asks her to wire him 300 euros in Peru. He claims his wallet has been stolen.
Separately, Amesz said on his blog that a close friend of Van der Sloot's told him Joran had run out of money, didn't know how he'd pay his hotel bill and was hungry.
In the Peru confession, Van der Sloot says he took the equivalent of $300 from Flores' wallet and that he also paid drivers who took him south to Chile with his digital camera, his watch and some clothing.
On the day he was arrested outside the Chilean capital, Van der Sloot told police an elaborate story of two bandits jumping him and Flores in his Lima hotel room. According to a transcript obtained by the AP, he asserted that one was armed with a pistol, the other with a knife.
The knife-wielder told them to be quiet, it says, "but Stephany starts to talk in a loud voice and he strikes her in the face, making her bleed from the nose." The same men, Van der Sloot claims, had pulled over Flores' car the previous day and robbed them, taking $4,000 from her and a Thai bracelet from him.
One person Van der Sloot didn't deceive in Lima was Roberto Blades, brother of the famed Panamanian singer and former government minister Ruben Blades. He told Peruvian media that he played poker at the same table as Van der Sloot at the Atlantic City casino in Lima's upscale Miraflores district and said he warned casino employees about the Dutchman.
Blades, who lives in Miami, said he was surprised at how no one in Peru seemed to have heard about the Holloway case.
He also said in one TV interview that he was astounded by Van der Sloot's brazenness in asking for help to find female companionship: "When you have that reputation, when you have history, how can you so openly be talking about how you want to pick up women?"
For an answer, he might have turned to his acquaintance's YouTube page. Listed by Van der Sloot there as one of his favorite songs is "Fear," by the rap artist Drake.
In its refrain, the rapper sings plaintively: "Please don't be scared of me."
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 04:26 schreef Hendrik45 het volgende:
Nederland moet ingrijpen. Zoals Joran behandeld wordt is bij de beesten af. Hij is nog nergens voor veroordeeld, dus Nederland moet gaan protesteren. Willen ze niet luisteren, dan Peru aanvallen.
Dat weet ik en dat is niet de vraag.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 04:28 schreef Hendrik45 het volgende:
[..]
Nee, ze is niet seksueel gebruikt/misbruikt.
...er is een team van het NFI naar Aruba afgereist en heeft onderzoek gedaan in beide huizen, dat van Joran en de ouders en in de tuin! Dat weet ik dan weet toevallig. En waarmee sta ik niet met beide benen in de realiteit?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:42 schreef MargrietV het volgende:
Ja, dat ZEG ik toch. Dat een gebroken oogkas dat kan veroorzaken. Jemig, lezen jullie door de regels door ofzo? Ik zeg alleen dat we dat nog niet bevestigd hebben gekregen, dus hoeft het niet waar te zijn. Maar omdat in Peru ALLES gepubliceert wordt, maak ik er "if there aint pics...bla bla van."quote:Op dinsdag 15 juni 2010 00:33 schreef MargrietV het volgende:
[..]
Klap op neus gebroken of bijna gebroken oogkas kan dat wel veroorzaken en alle medische details zijn nog niet vrijgeven, zeg dus niet, dat het niet kan of onwaar is.
de resultaten zijn nooit bekend geworden, maar ja toen leefde paul van der sloot nog, en had invloedquote:Op dinsdag 15 juni 2010 07:26 schreef Luna3 het volgende:
[..]
...er is een team van het NFI naar Aruba afgereist en heeft onderzoek gedaan in beide huizen, dat van Joran en de ouders en in de tuin! Dat weet ik dan weet toevallig. En waarmee sta ik niet met beide benen in de realiteit?
Wel pas heel laat trouwens, omdat pa van der Sloot dat DNA onderzoek met zijn vriendjes heel lang had tegengehouden.
Een oorlog ontketenen om Joran.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 04:26 schreef Hendrik45 het volgende:
Nederland moet ingrijpen. Zoals Joran behandeld wordt is bij de beesten af. Hij is nog nergens voor veroordeeld, dus Nederland moet gaan protesteren. Willen ze niet luisteren, dan Peru aanvallen.
ik wordt hier echt gek van, nou kan ik zelf ook hele krome zinnen maken hoor , maar hier voor mij niets uit te begrijpenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:25 schreef Felixa het volgende:
Vertaald via Google:
Joran van der Sloot kreeg een telefoontje twee dagen na de moord Stephany Flores
Het telefoontje was gemaakt bij het hotel TAC maar geen antwoord gekregen. Volgens de aanklacht tegen de Nederlander, was zich bewust van zijn daden
Dinsdag 06.15.2010 - 0:05
(Frecuencia Latina)
Op 23:23 op 1 juni, twee dagen na de dood van Stephany Flores, Joran van der Sloot werden opgeroepen naar het hotel TAC, communicatie werd overgebracht naar haar kamer, maar werd nooit beantwoord.
Dit is gewezen op de strafrechtelijke vervolging tegen Joran van der Sloot, uitgezonden door het tv-nieuws "90 seconden." Maar die probeerde om te communiceren met de Nederlander? Had je verwacht dat een oproep, de bekende moordenaar van Stephany Flores?
BODY wilde verdwijnen
Het onderzoek moet bepalen of de verbinding van het gesprek met het vermeende voornemen van nu in de gevangenis zou het meisje hebben gehad 's lichaam uit de buurt van Stephany op de zee in een koffer, maar dan heeft hij spijt van, volgens bronnen eerder geopenbaard Homicide Division de Dirincri.
Het document stelt ook dat de dader het hotel verliet, zonder hen te informeren dat eindelijk met pensioen en vragen dat niemand zich heeft voorgedaan merkte het hoge volume van de twee dagen die TV uit de ruimte waar de gebeurtenissen.
Zij meldt ook dat de lijkschouwer vastgesteld dat toxicologische expertise Stephany Flores niet had alcohol of drugs geconsumeerd, hoewel amfetaminen.
De Nederlander PROFIEL
Volgens de psychologische analyse, forensisch Sloot Joran van geen pathologische aandoeningen die voorkomen dat u zich bewust van zijn acties, maar heeft een lage tolerantie voor frustratie en een wraakzuchtige houding ten opzichte van de tegenslagen, die plotselinge gedragsveranderingen veroorzaakt.
http://elcomercio.pe/noti(...)inar-stephany-flores
Ik denk (want die googlevertalingen zijn inderdaad om te janken) dat iemand Joran 2 dagen na de moord heeft gebeld (iemand die hij misschien op de dag van de moord heeft gebeld) om hem te helpen het lijk in zee te gooien.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:34 schreef plonsplons het volgende:
[..]
ik wordt hier echt gek van, nou kan ik zelf ook hele krome zinnen maken hoor , maar hier voor mij niets uit te begrijpen
Uit dat artikel:quote:Op maandag 14 juni 2010 23:30 schreef MidnightB00m het volgende:
5. Waarom bent u naar Peru gekomen en hoe en wanneer bent u naar Lima gekomen?
"Ik ben in Lima aangekomen om mee te doen aan het internationale pokertoernooi, per vliegtuig uit Aruba, via Bogotá, op 14 mei 2010."
Dat snap ik niet als hij persona no gratta op Aruba is verklaard- bron
Dus waarom zou hij niet op Aruba mogen zijn (geweest)?quote:Het is juridisch nog niet mogelijk om Van der Sloot werkelijk de toegang tot het land te ontzeggen
hebben ze het over zijn mobiele telefoon of had iemand naar zijn kamer 309 gebelt ??quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:41 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik denk (want die googlevertalingen zijn inderdaad om te janken) dat iemand Joran 2 dagen na de moord heeft gebeld (iemand die hij misschien op de dag van de moord heeft gebeld) om hem te helpen het lijk in zee te gooien.
En dat ze dat nu gaan uitzoeken, wie Joran heeft gebeld en waarom.
sommige mensen worden moe, en moeten af en toe slappie doen.quote:
en er zit een andere regering toch op aruba , ook verkiezingen geweestquote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:44 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uit dat artikel:
[..]
Dus waarom zou hij niet op Aruba mogen zijn (geweest)?
Iemand heeft naar het hotel gebeld en doorgeschakeld naar kamer 309 maar geen antwoord gekregen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:45 schreef plonsplons het volgende:
[..]
hebben ze het over zijn mobiele telefoon of had iemand naar zijn kamer 309 gebelt ??
En wieweet ook nog een Nederlandse advocaat die bij Joran op bezoek gaat om hem wat adviezen te geven.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:47 schreef plonsplons het volgende:
[..]
sommige mensen worden moe, en moeten af en toe slappie doen.
verder is er niet veel bewegingsruimte meer voor joran
het wachten is op anita van der sloot, afgehaald van vliegveld denk ik door media
Jij begint toch over Necrofilie?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 07:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat is niet de vraag.
Waarom heeft hij haar half uitgekleed?
nederlandse advocaat, is denk ik niet zo handig, beter een peruaanse die niet bang is, en levensmoe,geen kids en vrouw heeft.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:51 schreef fiooon het volgende:
[..]
En wieweet ook nog een Nederlandse advocaat die bij Joran op bezoek gaat om hem wat adviezen te geven.
joran blijkt na korte onderzoek niet ziek te zijn in het hoofdquote:
nee waren familie omstandigheden, waarschijnlijk bedreigingenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:59 schreef freejoran het volgende:
wellicht stopt die advocaat ook gewoon omdat hij nog een beetje geweten heeft en die zieke hond niet wil verdedigen en dan is een dergelijk excuus natuurlijk heel geloofwaardig
Ze zullen eerst toch een goede zaak moeten hebben, alles controleren, documenteren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:54 schreef freejoran het volgende:
trouwens normaal duurt het 2 jaar tot iemand veroordeeld is in peru.
zal dit weer zo zijn met joran of word dit straks gezien de publiciteit direct voor gebracht?
Met een vraagteken erachter.quote:
zegt misschien iets over hoe hij natalee ook ontklede, op de automatische pilootquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met een vraagteken erachter.![]()
Enige andere wat ik kan bedenken is dat het onderdeel was van zijn plan het lichaam te laten verdwijnen. Als het dan later alsnog gevonden wordt maakt ontbreken van kleding de identificatie moeilijker. Halverwege het uitkleden bedenkt hij dat het onmogelijk is om onopgemerkt met een grote koffer te gaan sjouwen en geeft het op.
Zou kunnen maar het blijft een bizar.
"Ik heb haar schoenen en broek uitgetrokken maar weet niet meer waarom"
Deze topics gaan razendsnel, je hebt de eerdere discussie hierover waarschijnlijk gemist, maar er zijn toen meerdere opties aangedragen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 07:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat is niet de vraag.
Waarom heeft hij haar half uitgekleed?
Zou het niet die ene Elton Garcia zijn?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 08:50 schreef Felixa het volgende:
[..]
Iemand heeft naar het hotel gebeld en doorgeschakeld naar kamer 309 maar geen antwoord gekregen.
ik vraag me toch echt af waarom ze gewacht hebben tot woensdag om op die kamer te zoeken, oke de tv stond aan en joran kan gezegd hebben niet storen. maar de tv 24 uur aan is toch hindelijk ook voor kamer 308 en 307 of stonden die leeg.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:22 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Deze topics gaan razendsnel, je hebt de eerdere discussie hierover waarschijnlijk gemist, maar er zijn toen meerdere opties aangedragen.
De meest logische: Joran heeft haar uitgekleed omdat het eruit moest zien alsof ze lag te slapen. Dat hangt dan weer samen met die 'deurklop'-scène, waarin je hem een paar keer voorzichtig op de deur ziet kloppen, maar ja, Stephany doet niet open (want ze slaapt... heel diep, weten wij inmiddels), en dat is voor Joran reden om het hotelpersoneel om de sleutel te vragen - het moest dus lijken alsof ze sliep. Kort daarna, toen hij het hotel verliet, verzocht hij het personeel immers om zijn vriendin niet te storen: "Ze ligt nog te slapen,' zei hij, of woorden van gelijke strekking.
Zou kunnen, maar hij had ook het mobiele nummer van Joran.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:22 schreef danilel het volgende:
[..]
Zou het niet die ene Elton Garcia zijn?
Hij had toch ook gebeld naar zijn hotel?
Die mobiel was hem toch al afhandig gemaakt door de taxi chauffeurs.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:30 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar hij had ook het mobiele nummer van Joran.
Maar nou weet ik niet of Joran zijn mobiel bij zich had, volgens mij had hij die niet bij zich toen hij werd aangehouden...
Ja, geen idee. Misschien heeft hij het heel nadrukkelijk gevraagd: 'Niet storen, ik geef wel een seintje als jullie weer kunnen schoonmaken,' en in de meeste hotels is de klant koning. En wat die tv betreft: wij weten niet hoe hard dat ding stond. Bovendien was het een goedkoop hotel, toch? Dan nemen veel gasten het lawaai van een tv waarschijnlijk op de koop toe.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:28 schreef plonsplons het volgende:
[..]
ik vraag me toch echt af waarom ze gewacht hebben tot woensdag om op die kamer te zoeken, oke de tv stond aan en joran kan gezegd hebben niet storen. maar de tv 24 uur aan is toch hindelijk ook voor kamer 308 en 307 of stonden die leeg.
Oh ja, da's waar ook!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:37 schreef danilel het volgende:
[..]
Die mobiel was hem toch al afhandig gemaakt door de taxi chauffeurs.
dus na 2 dagen hadden ze een peruaan aan de lijn , en niet joranquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:37 schreef danilel het volgende:
[..]
Die mobiel was hem toch al afhandig gemaakt door de taxi chauffeurs.
het is deze vertaalde zin he :quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:38 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Misschien heeft hij het heel nadrukkelijk gevraagd: 'Niet storen, ik geef wel een seintje als jullie weer kunnen schoonmaken,' en in de meeste hotels is de klant koning. En wat die tv betreft: wij weten niet hoe hard dat ding stond. Bovendien was het een goedkoop hotel, toch? Dan nemen veel gasten het lawaai van een tv waarschijnlijk op de koop toe.
Wat een vuile gluiperd is het toch ook...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:44 schreef MargrietV het volgende:
June 14, 2010 | 10:43 PM ET
Joran's lawyer ..Joran's lawyer told us how Joran tried to fake his signature on his confession. I took a look at the signature and it looks like his name is 3 letters long (and it is hardly that !) His lawyer said if you compare to his passport you can see the signature on the confession is very different. His lawyer was hinting to us that Joran did that to give him some room to deny the confession was made by him or was made under duress. He will have a hard time with that one...and, as an aside......on the confession, next to his signature is his fingerprint. The authorities in Aruba make the declarant (here Joran) put his thumbprint next to his signature.
http://gretawire.blogs.foxnews.com/jorans-lawyer/
gaat waarschijnlijk ook te snel voor foxnewsquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:44 schreef MargrietV het volgende:
Joran's lawyer ..Joran's lawyer told us how Joran tried to fake his signature on his confession. I took a look at the signature and it looks like his name is 3 letters long (and it is hardly that !) His lawyer said if you compare to his passport you can see the signature on the confession is very different. His lawyer was hinting to us that Joran did that to give him some room to deny the confession was made by him or was made under duress. He will have a hard time with that one...and, as an aside......on the confession, next to his signature is his fingerprint. The authorities in Aruba make the declarant (here Joran) put his thumbprint next to his signature.
Gatverdamme wat een gluiperige griezel is het toch ook.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:44 schreef MargrietV het volgende:
hoeveel lijkt de valse signatuur op die van PAUL van der sloot ???, z'n vader die heeft het natuurlijk gedaanquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:44 schreef MargrietV het volgende:
Dat was een document over zijn rechten en plichten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:52 schreef MargrietV het volgende:
Goed dan dat het allemaal op video staat en de hele wereld, dat tekenen heeft gezien en dat hij steeds zei, dat hij het begrepen had.
En ondertussen in Nederland fijn Groen Links stemmen natuurlijk. En afgeven op de PVV.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
hoezo geen eerlijk proces?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:55 schreef SteveBudin het volgende:
Een eerlijk proces zit er niet in voor Joran en dat is wel jammer. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces.
wat we allemaal in de natalee holloway zaak niet hebben , krijgen we uit peru allemaal wel te zien op internet !!!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:57 schreef danilel het volgende:
nog een documentje opgedoken.
Niets nieuws maar wel maf dat het zomaar op het www rondcirkelt......
overlijdenscertificaat Stephany
En dat betekend dat je dan ineens geen rechten meer hebt??quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:59 schreef freejoran het volgende:
[..]
hoezo geen eerlijk proces?
en daarnaast eerlijkheid...
hij heeft 2 vrouwen vermoord, de families voorgelogen, bedrogen, slachtoffers zwart gemaakt, etc.
verdachte die als laatste bij haar was en de meest bizarre bekentenissen heeft gedaan en waar papa zijn invloed gebruikte.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:11 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
En dat betekend dat je dan ineens geen rechten meer hebt??
Voor zover ik weet is hij alleen verdachte in de Holloway-zaak.
Met een eerlijk proces bedoel ik gewoon dat er een rechter op de zaak wordt gezet die gewoon een oordeel velt op basis van de feiten en niet op basis van de publieke opinie. De huidige gang van zaken in Peru lijkt me niet normaal en ik kan me niet voorstellen dat ze elke verdachte van moord met een camera volgen als hij richting gevangenis gaat.
bron: elsevier.nlquote:Joran: Ik ben een slang, liever was ik een leeuw
Moordverdachte Joran van der Sloot omschrijft zichzelf op zijn YouTube-pagina als een slang. 'Als ik mezelf zou moeten omschrijven als een dier, zou dat een slang zijn.' Joran vermeldt dat hij liever een leeuw zou zijn en dat hij dat ook 'ooit zal worden'.
Op zijn YouTube-site schrijft Joran ook dat hij graag groot denkt en dat hij 'zo links is als je maar zijn kan' op politiek gebied. Verder biedt hij zich aan als pokerleraar.
Het account op YouTube zou van Joran kunnen zijn: zijn biografie klopt en hij is al ruim twee weken niet meer ingelogd.
De Peruaanse krant EL Comercio meldt vandaag dat het hotel waar Joran verbleef twee dagen na de moord op Stephany Flores (21) steeds telefoon voor hem kreeg. Van der Sloot was toen al lang gevlucht, dus ging het kamermeisje naar zijn hotelkamer en trof daar Flores aan in een plas bloed.
Volgens de politie had Flores geen alcohol op, maar in haar bloed is wel amfetamine gevonden.
Psycho
Volgens de psychologische analyse heeft Joran van der Sloot geen pathologische aandoeningen die voorkomen dat hij zich onbewust is van zijn handelen. De moord zou hij dan ook bewust hebben uitgevoerd.
Hij heeft een 'lage tolerantie voor frustratie en een wraakzuchtige houding ten opzichte van tegenslagen. Dat veroorzaakt plotselinge gedragsveranderingen,' staat in de krant.
Ze lieten ook beelden zien van die huurmoordenaar die bij Joran gevangen zit.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:11 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Met een eerlijk proces bedoel ik gewoon dat er een rechter op de zaak wordt gezet die gewoon een oordeel velt op basis van de feiten en niet op basis van de publieke opinie. De huidige gang van zaken in Peru lijkt me niet normaal en ik kan me niet voorstellen dat ze elke verdachte van moord met een camera volgen als hij richting gevangenis gaat.
Koffie-toneeltje was misschien meer bedoeld om hotelpersoneel te doen "delen" in z'n ontdekking van de dode Stephany? Joran ging koffie halen, Steph sliep nog, hij stomweg sleutel vergeten, snel eventjes vragen aan hotelbediende, Joran en bediende merken samen dat ze dood is, Joran heeft alibi want hij was er niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:22 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat hangt dan weer samen met die 'deurklop'-scène, waarin je hem een paar keer voorzichtig op de deur ziet kloppen, maar ja, Stephany doet niet open (want ze slaapt... heel diep, weten wij inmiddels)
(...)
Kort daarna, toen hij het hotel verliet, verzocht hij het personeel immers om zijn vriendin niet te storen: "Ze ligt nog te slapen,' zei hij, of woorden van gelijke strekking.
vreemd, als je nu kijkt, is het 2 dagen geleden dat hij inlogde.......quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:20 schreef peesmaker het volgende:
[..]
bron: elsevier.nl
Overigens, niet gek bedacht dat van die slang, het moet echter zijn levenslang
wat wil je nou als feiten zijn dan , 5 dagen tape van gang kamer 309, waarin alleen is te zien dat alleen joran die kamer bewoonde en er toch echt niemand anders nog was toen stef en joran de kamer binnen gingen, ook de 3 dagen erna niet. ik denk dat dat bewijs er wel is hoor. verder is stef dood ( dus niemand anders die daarop lijkt ( ja je weet het nooit he)quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:11 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
sorry klopt nie.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:27 schreef danilel het volgende:
[..]
vreemd, als je nu kijkt, is het 2 dagen geleden dat hij inlogde.......
niet echt belangrijk denk ik voor veroordelingquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:31 schreef freejoran het volgende:
en hij heeft uiteraard bekend, laten we dat niet vergeten
Jeezzzzzz, bij de Elsevier hebben ze ook iemand werken met een grote duim zeg!quote:De Peruaanse krant EL Comercio meldt vandaag dat het hotel waar Joran verbleef twee dagen na de moord op Stephany Flores (21) steeds telefoon voor hem kreeg. Van der Sloot was toen al lang gevlucht, dus ging het kamermeisje naar zijn hotelkamer en trof daar Flores aan in een plas bloed.
Ja die beelden zijn er en daar kan joran niet omheen, ze kunnen precies zien wie er op die nachtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 10:27 schreef plonsplons het volgende:
[..]
wat wil je nou als feiten zijn dan , 5 dagen tape van gang kamer 309, waarin alleen is te zien dat alleen joran die kamer bewoonde en er toch echt niemand anders nog was toen stef en joran de kamer binnen gingen, ook de 3 dagen erna niet. ik denk dat dat bewijs er wel is hoor. verder is stef dood ( dus niemand anders die daarop lijkt ( ja je weet het nooit he)
dus proces is zo eerlijk als wat, zie geen enkel probleem. dat de media erop zit en alles maar vrijgegeven wordt is nieuw voor nederland. maar staat eigenlijk geen eerlijk proces in de weg.
en ook in nederland laat de rechter zich wel eens oneerlijk uit hoor , en luistert wat wij ervan vinden en geeft dan een oordeel, maatschappelijk verontwaardiging maakt de strafmaat hoger, zou ook niet mogen toch
Toch vraag ik me af of het niet gewoon een paraaf is wat ie onder de verklaring heeft getekent......quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:44 schreef MargrietV het volgende:
Ze hebben hem ook een vingerafdruk laten plaatsen voor de zekerheid .quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:04 schreef danilel het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of het niet gewoon een paraaf is wat ie onder de verklaring heeft getekent......
Tja en daarom snap ik de ophef hierover niet.........quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:07 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Ze hebben hem ook een vingerafdruk laten plaatsen voor de zekerheid .
Ik denk dat de ophef 'm er meer in zit dat hij wéér wat flikt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:11 schreef danilel het volgende:
[..]
Tja en daarom snap ik de ophef hierover niet.........
Lijkt net alsof Greta weinig nieuws heeft te melden en maar iets in de lucht gooit....
Maar volgens mij heeft ie niks geflikt, alleen een paraaf ipv handtekening gezet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:15 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik denk dat de ophef 'm er meer in zit dat hij wéér wat flikt.
Er staat duidelijk Joran's lawyer told us how Joran tried to fake his signature on his confessionquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:18 schreef danilel het volgende:
[..]
Maar volgens mij heeft ie niks geflikt, alleen een paraaf ipv handtekening gezet.
En Greta heeft het verhaaltje eromheen gebreid om mensen te laten denken dat hij iets geflikt heeft.
(lees vaak op Amerikaanse blogs, zelfs de Amerikaneneen beetje over van Susteren, weet dus niet of alles wat ze zegt zo betrouwbaar is)
Denk jij dat hij dat echt gezegd heeft?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:22 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Er staat duidelijk Joran's lawyer told us how Joran tried to fake his signature on his confession
Ze hebben daar gewoon een rechtbank en zelfs de oud president Fujimori heeft daar een keurig proces gehad .quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:25 schreef danilel het volgende:
[..]
Denk jij dat hij dat echt gezegd heeft?
Mag een advocaat zoiets naar buiten lekken?
Ik geloof het niet......
(By the way, ik ben geen Joran-Fan, hij behoort de straf te krijgen die hij verdiend, maar wel met een "normaal" proces, niet zoals het nu is; "trial by media")
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:25 schreef danilel het volgende:
Denk jij dat hij dat echt gezegd heeft?
Mag een advocaat zoiets naar buiten lekken?
Ik geloof het niet......
wel bekend als het joran symptoomquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:03 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
De advocaat verdedigt de verdachte, het is niet gebruikelijk dat hij hem er nog eens extra bij lapt
Dat heeft-ie zeker niet zo gezegd. Trouwens: ik krijg wel eens bericht van mijn bank, omdat ze mijn handtekening (op een overschrijving) niet vertrouwen. Ik kan mijn eigen handtekening niet maken
gaat joran dan karacter getuigen oproepen ??quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:09 schreef zoefbust het volgende:
Die advocaat is joran's advocaat helemaal niet meer en waarom zou hij zijn mening niet mogen geven over een ex cliënt ?
Er nog maar weinig advocaten te vinden zijn die hem willen verdedigen ,dus hij zal het zelf moeten doen .
Alleen dit geeft al aan dat het een achterlijk land is. Een eerlijk proces zit er nu zeker niet meer in. En iedereen die hier van mening is dat iemand die verdacht wordt van een misdrijf geen eerlijk proces verdientquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:09 schreef zoefbust het volgende:
Die advocaat is joran's advocaat helemaal niet meer en waarom zou hij zijn mening niet mogen geven over een ex cliënt ?
Er nog maar weinig advocaten te vinden zijn die hem willen verdedigen ,dus hij zal het zelf moeten doen .
Nou ja, zo zit een normaal rechtssysteem niet in elkaar: ook ten opzichte van een ex-cliënt bestaat er zoiets als beroepsethiek/geheimhoudingsplicht. Natuurlijk kan hij zich uitspreken over de reden van zijn vertrek, maar om hem nog iets dieper de modder in te duwen... dat gaat ver. Zou wat zijn, als de voormalige advocaat van vrijgesproken moordverdachte in de pers vertelt: 'O, maar hij heeft het gewoon gedaan, hoor. Dat heeft-ie me zelf verteld.'quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:09 schreef zoefbust het volgende:
Sure. Gewoon alle advocaten achteraf hun mening laten geven over hun voormalige clienten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:09 schreef zoefbust het volgende:
toch niet gedroomd hequote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:18 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik ben vanochtend weer in slaap gevallen met de tv aan... toen ik wakker werd, kwartier geleden, zag ik op NED1, NED2 of NED3 de camerabeelden van Joran&Stephany, vervolgd door een Amerikaanse pief (geloof ik) in een pak die zei dat het een set-up was van de FBI, op verzoek van Beth, om een bekentenis te krijgen over Natalee. Hij zei vervolgens dat Joran had gezegd dat hij Natalee van het balkon had geduwd en zijn vader had gebeld op het lijk op te ruimen - lijkt wel die confession die Joran bij Terror Jaap deed.
Ik sliep nog half en kwam waarschijnlijk halverwege het item. Maar is er hier nieuws over?
zal er weinig over blijven om vertrouwen in te hebbenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:22 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Sure. Gewoon alle advocaten achteraf hun mening laten geven over hun voormalige clienten.
Nee, natuurlijk ligt het niet allemaal aan Peru. Sowieso, waar hebben we het over? Waar ligt wat aan? Joran gaat gewoon down. En dat is jammer. Want hij is een Nederlandse baas.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:25 schreef zoefbust het volgende:
Nu ligt het allemaal ineens aan Peru ?
Ging Joran niet uit vrije wil naar dat achterlijke land ?
Volgens mij is hier niemand die hem geen eerlijk proces gunt .
down under , mij god straks staat er in de televaag dat joran heeft geprobeert naar australie te vluchtenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk ligt het niet allemaal aan Peru. Sowieso, waar hebben we het over? Waar ligt wat aan? Joran gaat gewoon down. En dat is jammer. Want hij is een Nederlandse baas.
hij krijgt een eerlijk process imo.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:55 schreef SteveBudin het volgende:
Een eerlijk proces zit er niet in voor Joran en dat is wel jammer. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces.
Hahaha ik begon al te twijfelenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:23 schreef plonsplons het volgende:
[..]
toch niet gedroomd he,
je moet in bed slapen en zonder tv in slaapkamer daar krijg je problemen mee ( zegt mijn doctor altijd )
Ja ze zullen al strafbare feiten bij elkaar optellenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef dontcare het volgende:
[..]
hij krijgt een eerlijk process imo.
Laten we niet vergeten dat ie bekend heeft haar vermoord te hebben , hij heeft bekend geld en haar auto gajat te hebben , hij heeft bekend dat ie het lijk kwijt wou maken, hij heeft bekend dat ie gevlucht is.
Wat valt er nog 'eerlijk' te doen in een rechtzaak ? naar joran's sprookjes luisteren omdat hij zich eruit probeert te lullen ?
Het enige wat overblijft voor een rechter is een strafmaat bedenken voor vermoedelijk elk van die misdaden die hij bekend heeft.
zou joran dan al dood zijn ??? ,quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:40 schreef Noelle06 het volgende:
Dvd over Joran van der Sloot een hit in Peru
15-06-2010 | Door: ANP
LIMA - Een dvd over Joran van der Sloot gaat als warme broodjes over de toonbank in Peru. Het gaat om een fictieve film over de vermissing van de Amerikaanse studente Natalee Holloway op het eiland Aruba. Van der Sloot wordt in Peru verdacht van de moord op Stephany Flores.
Ik zou er niet eens van staan te kijken weet je dat? Joran is en blijft voor mij gewoon een echte baas. Een soort Tony Montana, maar dan echt. Iemand die overal schijt aan heeft en alles durft. Daarom is het gewoon jammer dat hij down gaat.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:32 schreef plonsplons het volgende:
[..]
down under , mij god straks staat er in de televaag dat joran heeft geprobeert naar australie te vluchten
edit: via het poepgaatje in zijn nor ??
Met dat soort baasjes weten ze wel raad daar ,gisteren postte iemand hier wat foto's wat ze daar zoal met Vrouwen moordenaars doen in de gevangenissen .quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:51 schreef dpgargoyle het volgende:
[..]
Ik zou er niet eens van staan te kijken weet je dat? Joran is en blijft voor mij gewoon een echte baas. Een soort Tony Montana, maar dan echt. Iemand die overal schijt aan heeft en alles durft. Daarom is het gewoon jammer dat hij down gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |