abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82809002
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

Jij kon toch aardig Spaans? Ik heb het ook in het spaans geplaatst....:
[..]

Hmmm, het lijkt inderdaad eerder te slaan op de zaak Natalee. Lastig om te oordelen, als je geen Spaans spreekt...
Ja, ik het het ook uit het Spaans

Volgens mij hoort die punt er niet te staan voor No descartan (=sluit niet uit) want achter journalist uit Aruba staat een komma. Dus dan sluit die journalist het niet uit ....
pi_82809028
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:46 schreef plonsplons het volgende:

[..]

we hebben het hier toch niet over renee gielen ??
Volgens mij was Renee Gielen werkzaam bij Eénvandaag En zij was zo'n beetje pro-Joran.
Vermoed een journalist die altijd geschreven heeft voor een Arubaanse krant.
pi_82809158
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Elke dag moeten vechten om een handje rijst is ook een soort van fitness
Survival of the fitness, haha
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 21:50:38 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82809184
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:43 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke journalist dat is dan uit Aruba.
Peter R.!!!

die derde kerel is natuurlijk dat manneke van die boot maar die kon niet zo snel ter plaatse zijn want het water aldaar zit vol oorlogsschepen van Nederlandse makelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_82809259
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

Peter R.!!!

die derde kerel is natuurlijk dat manneke van die boot maar die kon niet zo snel ter plaatse zijn want het water aldaar zit vol oorlogsschepen van Nederlandse makelijk
En nu in begrijpelijk Nederlands?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82809297
ORANJESTAD — Minister Rudy Croes (MEP) van Justitie vindt dat er serieus moet worden gekeken naar de bevindingen van de twee Amerikaanse onderzoekers Daniel Young en Kelly Castillo in de vermissingzaak van Natalee Holloway. De twee beweren dat Nalalee is misbruikt door haar stiefvader Jug Twitty, zwanger van hem was en dat haar moeder Beth hiervan wist. Ook zou Natalee twee weken na haar verdwijning na de nacht op het strand met Joran van der Sloot, zijn overleden aan een overdosis. “Joran is onschuldig”, aldus het speurdersduo.

De twee privé-detectives waren gisteren uitgebreid te horen en zien in de lokale actualiteitprogramma’s op tv en radio. Zo besteedde TeleAruba de helft van haar dagelijkse nieuwsprogramma aan een interview met Castillo en Young die zichzelf overigens ook ‘mediums’ noemen. Het verhaal dat ze vertellen, is echter niet nieuw. Vorig jaar waren ze ook op Aruba, maar toen was er nauwelijks aandacht voor hun verhalen. Ook minister Croes niet, die tijdens zijn kennismaking met het duo twee jaar geleden de verhalen afdeed als ‘indianenverhalen’.

De ontmoeting was overigens op initiatief van minister Edison Briesen van Toerisme en Transport, die de informatie belangrijk vond om ook te worden meegenomen in het justitieel onderzoek. Croes meent dat nu de zaak tegen de verdachten Joran en de broers Deepak en Satish Kalpoe niets heeft opgeleverd, er ook naar andere ‘scenario’s’ moeten worden gekeken door het Openbaar Ministerie. De bevindingen van Castillo en de Young moeten daarom nu wel serieus onderzocht worden, aldus de minister. “Nadat de vrouw (Beth Twitty, red.) in de uitzending van Oprah is geweest, is het heel goed dat nu ook een keer de andere kant van de medaille wordt verteld.” Oprah Winfrey besteedde gisteren in haar show aandacht aan de kwestie-Holloway.

ZWANGER

Zo moet onderzocht worden wat de werkelijke relatie was tussen Natalee en haar ouders. De Amerikaanse speurders zeggen bewijs te hebben dat de tiener seksueel is misbruikt door haar stiefvader Jug en mogelijk zelfs zwanger van hem. “Beth en Jug (inmiddels gescheiden, red.) doen er alles aan om dit familiegeheim verborgen te houden. Feit is dat Natalee na haar vakantie in Aruba niet naar huis wilde terugkeren. En dat wist Beth”, zegt Young. De beste vriendin van Beth, Carol Standifer, zou tegen de twee onderzoekers hebben verteld dat ze op de hoogte was van het seksueel misbruik. “We hebben dat gesprek op band. Ook hebben we bewijs dat Beth niet om elf uur ’s avonds, maar om kwart voor acht op Aruba per vliegtuig arriveerde. Ze wist immers al dat haar dochter niet wilde terugkomen.”

Dat blijkt ook uit de oorspronkelijke poster die Beth al in de Verenigde Staten maakte, zegt Young. “Hierop stond nergens het woord kidnapping, zoals bij de latere posters het geval was. Er stond: ‘Natalee call, big hooty is on the island; call big hooty, we have to talk’.” Volgens het duo hebben zij de poster van de toenmalige onderzoeksleider, hoofdofficier Karin Janssen gekregen. “In haar boek schrijft Beth dat de kidnapping-posters de eerste posters waren die ze op Aruba heeft verspreid. Dat is dus niet waar, weten wij en ook een flink aantal Arubanen dat de eerste poster heeft zien hangen. Alleen in Amerika weet niemand dit.”

Beth zou hebben gelogen, beweert het tweetal, omdat ze bang was dat de autoriteiten minder werk van de vermissingzaak zouden maken als ze wisten dat de relatie tussen haar en haar dochter slecht was. Ook wilde ze voorkomen dat het onderzoek zich zou richten op de familierelatie.

Natalee was nog in leven toen haar ouders op Aruba arriveerden, zeggen de onderzoekers. Young: “Joran heeft haar inderdaad op het strand achtergelaten, maar ze is toen bevriend geraakt met een aantal andere mensen, die haar toen hebben verborgen. Ze wou absoluut niet terug en verbleef nog zeker een paar weken in San Nicolas. Daar is ze uiteindelijk wel, zoals Dompig (commissaris Gerold Dompig die het politieonderzoek leidde, red.) al zei, aan een overdosis overleden.”

In april vorig jaar zijn ze samen met journalisten van Aruba Today naar de plek zijn geweest waar het lichaam van Natalee zou zijn begraven. “De politie geloofde ons niet, maar toen we de agenten de plek lieten zien, zagen ze direct dat er iets niet pluis was. De volgende dag zouden ze met honden terugkomen om de plaats te onderzoeken maar dat is nooit gebeurd”, aldus Young.

bedoelen jullie dit?
pi_82809326
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

Peter R.!!!

Haha is het straks gewoon zijn moeder ofzo
  maandag 14 juni 2010 @ 21:53:23 #108
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_82809392
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga werken, op mijn eigen verjaardag
Zoals het een goed burger betaamt
Volgens wikipedia ben jij op 15 november jarig.
Non possumus non loqui
pi_82809593
Margriet, dat is oud nieuws geloof ik. Dat is inderdaad een theorie die Renee Gielen ondersteunde of onderzoek naar deed.

Maar in Aruba zijn een aantal journalisten die vanaf het begin af aan over de zaak Holloway hebben geschreven.
pi_82809616
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:52 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Haha is het straks gewoon zijn moeder ofzo
Dat zou wel een bak zijn
pi_82810099
In de Diaro (krant van Aruba) is net artikel geplaatst inclusief scans van de volledige verklaring van Joran van der Sloot.

Ik kan alleen geen Papiaments. Kan iemand het vertalen?

Bron
pi_82810174
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:05 schreef MidnightB00m het volgende:
In de Diaro (krant van Aruba) is net artikel geplaatst inclusief scans van de volledige verklaring van Joran van der Sloot.

Bron
Daar hebben we toch al een Nederlandse vertaling van?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82810272
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=es&u=http://www.diario.aw/2010/06/confesion-completo-di-joran-van-der-sloot/comment-page-1/&ei=64sWTPX6LISLOPHdlKsM&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.diario.aw/2010/06/confesion-completo-di-joran-van-der-sloot/%2523comment%26hl%3Dnl%26sa%3DG%26rlz%3D1G1GGLQ_NLNL385
pi_82810415
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:05 schreef MidnightB00m het volgende:

Bron
Kan iemand in die krant even checken of er iets staat als "grote telefoonstoring onmogelijk om telefonisch contact met Peru te krijgen" ?
pi_82810592
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:10 schreef sesame het volgende:

[..]

Kan iemand in die krant even checken of er iets staat als "grote telefoonstoring onmogelijk om telefonisch contact met Peru te krijgen" ?
de americanen zijn weer met bootje natalee aan het zoeken zeker en hebben per ongeluk de telefoonkabel op de zee bodem kapot getrokken
pi_82810658
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:14 schreef plonsplons het volgende:

[..]

de americanen zijn weer met bootje natalee aan het zoeken zeker en hebben per ongeluk de telefoonkabel op de zee bodem kapot getrokken
  maandag 14 juni 2010 @ 22:35:46 #117
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82811996
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:01 schreef sig000 het volgende:

[..]

In Peru ligt dat iets anders.
Daar liggen ze met dertig man tussen de stront en dan zijn er geen gewichten
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_82812150
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:06 schreef Felixa het volgende:

[..]

Daar hebben we toch al een Nederlandse vertaling van?
Oh sorry, ik dacht dat ik een keer een nieuwtje had
pi_82812473
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:38 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht dat ik een keer een nieuwtje had
Gistermiddag was de Spaanse versie online en gisteravond laat had de Teletoeter de vertaling:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Sloot__.html?p=30,2

pi_82812794
Waarom zou die moeder niet kunnen reizen ?

Anita van der Sloot stuurde de volgende boodschap aan haar zoon Joran: ' Sinds ik heb gehoord van je problemen in Peru, blijven mensen me bellen. Wees sterk en moedig en vertrouw op God, dan zal alles goed komen. Ik kan nu niet reizen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ld-om-pincodes.dhtml
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 22:51:19 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82812848
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:50 schreef zoefbust het volgende:

Anita van der Sloot stuurde de volgende boodschap aan haar zoon Joran: ' Sinds ik heb gehoord van je problemen in Peru, blijven mensen me bellen. Wees sterk en moedig en vertrouw op God, dan zal alles goed komen. Ik kan nu niet reizen.'

geen geld meer?
pi_82812894
quote:

Weet jij het? Dan weet ik het ook
pi_82812976
quote:

Ze had geen geld ... maar nu wordt ze (volgens peruaanse media) gesponserd door Nederlandse tv en komt ze morgen of overmorgen naar Lima.
Bron: - ergens in 1001 artikelen die ik heb gelezen
pi_82813013
quote:

Het was toch omdat ze helemaal plat werd gebeld sinds de Stephany Flores case?
pi_82813098
die man bij SBS denkt nog steeds dat Joran haar kleren heeft aangetrokken en ze gaan er nog serieus op in ook !!!
pi_82813124
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:53 schreef sesame het volgende:

[..]

Ze had geen geld ... maar nu wordt ze (volgens peruaanse media) gesponserd door Nederlandse tv en komt ze morgen of overmorgen naar Lima.
En wat voor belang heeft de Nederlandse TV daar nou weer bij ? Sbs6 vergoed zeker de reis in ruil voor camerabeelden voor nieuw item van Peter R. de Vries
pi_82813155
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:55 schreef fespo het volgende:
die man bij SBS denkt nog steeds dat Joran haar kleren heeft aangetrokken en ze gaan er nog serieus op in ook !!!
Ja Peter R zei in Boulevard ook al "ik neem toch aan dat ze er bij de Telegraaf een serieuse vertaler op hebben gezet"
pi_82813172
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:53 schreef sesame het volgende:

[..]

Dat was ook al weer veranderd in dat ze toch niet zou komen.
Zou ze nog wel willen?
Ik heb zo'n idee dat nu eindelijk haar ogen opengaan.
Tijdens de Holloway-zaak heeft ze hem tot in den treure verdedigd, maar hoe ver kun je gaan als moeder?
Zij zal toch ook de videobeelden van het hotel hebben gezien en de bekentenis hebben gelezen.
Misschien is ze wel blij dat hij nu eindelijk van de straat is.
pi_82813219
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:56 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

En wat voor belang heeft de Nederlandse TV daar nou weer bij ? Sbs6 vergoed zeker de reis in ruil voor camerabeelden voor nieuw item van Peter R. de Vries
Ja, toen ik het typte dacht ik dat ook. De laatste berichten uit Peru zijn dat moeders morgen al aankomt. Precies op tijd om nog even wat op te nemen voor de grote SBS6-show
  Moderator maandag 14 juni 2010 @ 22:59:36 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82813305
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:57 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zou ze nog wel willen?
Tijdens de Holloway-zaak heeft ze hem tot in den treure verdedigd, maar hoe ver kun je gaan als moeder?
Zij zal toch ook de videobeelden van het hotel hebben gezien en de bekentenis hebben gelezen.

dan nog zal ze hem als moeder wel willen zien gok ik

denk echt dat ze geen geld meer heeft ... dat joch kost een paar centen!
pi_82813355
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:57 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zou ze nog wel willen?

Wanneer is dat veranderd dan?
Vandaag stond in de krant dat de familie van Joran (moeder en broers) naar Lima komen o.a. om een nieuwe advocaat voor Joran te zoeken.

Bron (o.a. in deze staat ook morgen): http://www.generaccion.co(...)tua-asesino-stephany
pi_82813430
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:55 schreef fespo het volgende:
Serieus? Dat is best een beetje triest
pi_82813495
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:00 schreef sesame het volgende:

[..]

Wanneer is dat veranderd dan?
Vandaag stond in de krant dat de familie van Joran (moeder en broers) naar Lima komen o.a. om een nieuwe advocaat voor Joran te zoeken.

Bron (o.a. in deze staat ook morgen): http://www.generaccion.co(...)tua-asesino-stephany
Deze tweet van vanmorgen:
quote:
Jayhootsen

@henrivanveen Er komt net een nieuw nieuwsfeitje binnen: moeder Van der Sloot geeft aan NIET naar Peru te kunnen komen #Joran
about 16 hours ago via TweetDeck in reply to henrivanveen
Maar misschien is het ondertussen wel wéér veranderd! Ik kijk nergens meer van op in deze zaak zo ondertussen.
pi_82813582
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:03 schreef Felixa het volgende:

[..]

Deze tweet van vanmorgen:
[..]

Maar misschien is het ondertussen wel wéér veranderd! Ik kijk nergens meer van op in deze zaak zo ondertussen.
Het klinkt niet echt als een (semi)betrouwbare bron...
pi_82813671
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:05 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het klinkt niet echt als een (semi)betrouwbare bron...
jayhootsen: Bio Nederlands correspondent in Mexico voor o.a. De Pers, ANP, Trouw en Radio Nederland Wereldomroep. Docent journalistiek aan de Universidad de las Américas.

Hij was in het begin van deze zaak vaak de eerste met nieuws via Twitter.
pi_82813744
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:06 schreef Felixa het volgende:

[..]

jayhootsen: Bio Nederlands correspondent in Mexico voor o.a. De Pers, ANP, Trouw en Radio Nederland Wereldomroep. Docent journalistiek aan de Universidad de las Américas.

Oh. Okee. Maar het is niet echt bevestigd, toch?
pi_82813935
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Oh. Okee. Maar het is niet echt bevestigd, toch?
Niet officieel nee.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:13:32 #139
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82814044
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Nogmaals, elk mens, verdachte of niet, veroordeelde of niet heeft recht op een humane behandeling.
Zo ook Joran.
Ik zal er niet mee zitten dat hij wellicht voor tientallen jaren het gevang in zal gaan, maar dan nog, de omstandigheden in Zuid Amerikaanse gevangenissen kan men eigenlijk het beste omschrijven als "levenslang" (maar dan getekend voor het leven..)
Maar goed, hier is het systeem nu eenmaal zo dat de gevangenis condities geen stemmen oplevert bij de kiezer, en het dus een ondergeschikt onderwerp is. Men wilt wraak ipv straf. En op zich kan ik daar best in meegaan tot op zekere hoogte.
Helemaal eens.

Grappig ook om de reacties hier te zien. Na proces Lucia de B riep iedereen braaf 'dit nooit meer' Maar de denkwijze die tot de tunnelvisie leidde en niet meer kritisch de situatie ziet beoordelen duikt nu ook hier op. En dan wordt het heel normaal gevonden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_82814051
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:06 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja, klopt!
Maar zijn berichtje is wel weer ouder als dat van de peruaanse media ... dus misschien heeft ze nu inderdaad geld gekregen zodat ze wel kan komen ....
Zie ook dat hij niets meer heeft getwitterd over nieuws advocaat Joran daarna enzo. Dus misschien volgt hij het nu niet meer zo ... maar wat je zegt ... ondertussen is alles mogelijk
  maandag 14 juni 2010 @ 23:19:14 #141
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_82814336
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Helemaal eens.

Grappig ook om de reacties hier te zien. Na proces Lucia de B riep iedereen braaf 'dit nooit meer' Maar de denkwijze die tot de tunnelvisie leidde en niet meer kritisch de situatie ziet beoordelen duikt nu ook hier op. En dan wordt het heel normaal gevonden.
Het enige wat hier nog gemist wordt, zijn de exacte beelden van de moord zelf. Er ligt een bekentenis, er zijn uiterst belastende beelden. Er zijn forensische sporen. Er zijn getuigen waar hij tegen heeft verteld dat hij haar heeft vermoord.
Er is dus gewoon totaal geen enkele kans dat hij onschuldig is aan de moord op dit meisje.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_82814554
Zo Joran heeft een psychologisch onderzoek vandaag, en heeft met de huurmoordenaar naast hem kennis gemaakt in de tv kamer, alle kans dus dat hij voetbal heeft mogen kijken,
  maandag 14 juni 2010 @ 23:25:13 #143
38396 mazaru
pi_82814643
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef MargrietV het volgende:
Zo Joran heeft een psychologisch onderzoek vandaag, en heeft met de huurmoordenaar naast hem kennis gemaakt in de tv kamer, alle kans dus dat hij voetbal heeft mogen kijken,
Zitten ze daar samen, met een vuvuzuela en een oranje petje op, te juichen voor oranje!

Ik ben niet gek!
Ik ben een toeter!!
pi_82814693
Hij had gister al zijn oranje t-shirt aan.
  maandag 14 juni 2010 @ 23:26:34 #145
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_82814728
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:56 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik denk dat Pr de Vries u ook wel een beetje erg ziek wordt van die Joran, hij is zo ver gezakt en zit zover in de shit, dat er valt niets te winnen, dan een beschamend voorbeeld voor Nederland.
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 14 juni 2010 @ 23:27:26 #146
38396 mazaru
pi_82814784
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:25 schreef MargrietV het volgende:
Hij had gister al zijn oranje t-shirt aan.
Die had hij al die tijd al onder die trui aan. Dat ding zal stinken als een bunzing!
Als hij hem uitdoet, kan hij hem recht overeind zetten.
pi_82814805
Greta van Susteren is uur geleden terug gekomen uit Peru, heeft uitgebreid interview met de familie van Stephaniy gedaan, Heb haar even de link van Uri Geller gegeven, heeft ze nog wat meer uit te zenden. Lol.
pi_82814870
Misschien jaagt hij de ratten daarmee weg met zijn stankie stankie.
pi_82814968
5. Waarom bent u naar Peru gekomen en hoe en wanneer bent u naar Lima gekomen?
"Ik ben in Lima aangekomen om mee te doen aan het internationale pokertoernooi, per vliegtuig uit Aruba, via Bogotá, op 14 mei 2010."

Dat snap ik niet als hij persona no gratta op Aruba is verklaard- bron
  maandag 14 juni 2010 @ 23:30:30 #150
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_82814986
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:19 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het enige wat hier nog gemist wordt, zijn de exacte beelden van de moord zelf. Er ligt een bekentenis, er zijn uiterst belastende beelden. Er zijn forensische sporen. Er zijn getuigen waar hij tegen heeft verteld dat hij haar heeft vermoord.
Er is dus gewoon totaal geen enkele kans dat hij onschuldig is aan de moord op dit meisje.
Dat was ook exact de manier waarop het OM redeneerde. Tot de uitspraak van de rechter vind ik dat die jongen niet op youtube zo vernederd hoort te worden. Ik geloof ook niet in zijn onschuld. Maar ik vind ook dat rechten en de manier waarop je met een verdachte omgaat niet alleen op papier leuk moeten klinken en worden toegepast alshet uitkomt. En niet als het uitkomt ze omver werpen en er allerlei gwin ten koste van de persoon te behalen moet. Rechten voor een verdachte vind ik altijd belangrijk, niet als de situatie vrij zeker lijkt of als het uitkomst even af te schaffen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')