abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82802653
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:12 schreef FANN het volgende:

[..]

ja dat vond ik al maar nu helemaal, het probleem is alleen dat als er een ''foutje'' is gemaakt
en iemand is onterecht veroordeeld dat je dat niet meer kan terugdraaien, maar in dit geval,
Peru dus, is doodstraf zelfs humaner zelf als je onterecht veroordeeld bent anders eindig je dus
zo als die mannen op de foto..
Het is ook niet alsof dit echt dagelijkse kost is hoor, volgens mij. (in ieder geval niet zoveel slachtoffers tegelijkertijd ).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82802671
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:10 schreef freejoran het volgende:

[..]

dat ze zijn pik niet hebben afgesneden en in zijn bek hebben gestopt.

trouwens hoe krijgen ze een dergelijke onthoofding voor elkaar?
door die nekwervels komen is nog een lastig karwei
Hoezo, was je het van plan na te spelen?
  maandag 14 juni 2010 @ 20:14:42 #278
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_82802679
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:10 schreef freejoran het volgende:

[..]

dat ze zijn pik niet hebben afgesneden en in zijn bek hebben gestopt.

trouwens hoe krijgen ze een dergelijke onthoofding voor elkaar?
door die nekwervels komen is nog een lastig karwei
Daar zijn massa's filmpjes over te vinden. Recentelijk heb ik er nog een gezien over een Mexicaans drugskartel die een tegenstander onthoofde met een klein en bot mes. Het duurt erg lang, maar met wat snijden, steken, hakken en trekken zijn nekwervels geen probleem.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_82802721
Met die drugskoeriers kun je meer medelijden hebben.
Mijn gok is dat Joran het proces niet gaat redden, die gaat in hongerstaking of zoiets.
pi_82802774
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:12 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Dan zou ik niet kijken
Te laat.
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2010 @ 20:17:13 #281
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_82802830
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Aan de ene kant heb ik zoiets van, dan had hij het maar niet moeten doen, en al helemaal niet daar. Aan de andere kant is het inhumaan. En weer aan de andere kant, vind ik dat wij misschien echt wel te lief omgaan met onze gedetineerden. Ik vind het heel moeilijk om hier een goed gefundeerde mening over te hebben...
Gevangenisstraf heeft twee elementen, genoegdoening en rehabilitatie.

Het is zoeken naar een evenwicht. Soms lijkt de nadruk op rehabilitatie in Nederland wat tever doorgeschoten. Aan de andere kant, als je niet van plan bent de mensen tot hun dood op te sluiten kun je beter proberen ze er zo goed mogelijk weer uit te laten komen.

Als je genoegdoening en wraak de boventoon laat voeren, ja dan voldoet Peru wel.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:17:17 #282
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_82802836
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ben wel schokkendere dingen gewend, maar toch. Da's niet de manier waarop je aan je eind wil komen. Hebben ze het gezicht nou ook 'bewerkt' of zie ik dat verkeerd?
Klopt, bij het "bewerken" van het hoofd stopt men er een mes en bloemetje in. Dat men weet dat het om een kinderverkrachter gaat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_82802898
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Aan de ene kant heb ik zoiets van, dan had hij het maar niet moeten doen, en al helemaal niet daar. Aan de andere kant is het inhumaan. En weer aan de andere kant, vind ik dat wij misschien echt wel te lief omgaan met onze gedetineerden. Ik vind het heel moeilijk om hier een goed gefundeerde mening over te hebben...
Als je naar Thailand of Singapore gaat weet je ook dat je geen drugs moet smokkelen .
  maandag 14 juni 2010 @ 20:18:37 #284
110987 ErwinRommel
pi_82802930
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:14 schreef FANN het volgende:

[..]

zou jij dit een beest aandoen dan? een dier dus...

nou ik niet hoor..
Neither would I.
Elk mens, hoe schuldig dan ook, heeft recht op een eerlijk proces, plus eerlijke behandeling in het gevang.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:19:01 #285
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_82802957
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt, bij het "bewerken" van het hoofd stopt men er een mes en bloemetje in. Dat men weet dat het om een kinderverkrachter gaat.
Dat is dan wel weer lief'en attent, zo'n bloemetje
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_82802964
Ik heb ook meer medelijden met die drugskoeriers.Joran heeft naar alle waarschijnlijkheid een meisje vermoord en misschien wel 2.Niet dat ik hem gun dat er zoiets zou gebeuren van de foto.Maar wakker liggen ervan zal ik ook niet.Had hij maar niet zo stom moeten wezen, hij begaat zelf een misdrijf in een land waar je niet opgepakt wil worden.
pi_82803024
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Als je naar Thailand of Singapore gaat weet je ook dat je geen drugs moet smokkelen .
Ook in heel Zuid-Amerika is dat niet aan te raden, zelfs Frankrijk is al niet grappig.
pi_82803094
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Neither would I.
Elk mens, hoe schuldig dan ook, heeft recht op een eerlijk proces, plus eerlijke behandeling in het gevang.
precies... voor sommige mensen is het misschien wel goed om de foto's te zien die blijven Joran
maar het ergste van het ergste toewensen maar misschien vinden ze zelfs DIT nog niet erg
genoeg... dat kan ook nog...
pi_82803166
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:11 schreef freejoran het volgende:

[..]

na nathalee had die beter moeten weten.

maar zoals je zegt, mensenrechten, joran is geen mens maar een beest
Nee hoor, gewoon een mens, net als jij!
  maandag 14 juni 2010 @ 20:23:12 #290
110987 ErwinRommel
pi_82803229
Al die mensen die bloed willen zien, Joran willen zien doodgaan op een langzame manier zijn zelf geen stuk beter. Let wel, ik ben er van overtuigd dat hij schuldig is, maar hoe er hier vaak gesproken word van bloedvergelding, welke ik wilde aantonen met 2 foto's, dan heeft men toch zelf ergens een steekje los.
Joran verdient een eerlijk proces.
pi_82803254
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:21 schreef FANN het volgende:

[..]

precies... voor sommige mensen is het misschien wel goed om de foto's te zien die blijven Joran
maar het ergste van het ergste toewensen maar misschien vinden ze zelfs DIT nog niet erg
Aan de andere kant heeft hij het wel over zichzelf afgeroepen net zoals die ruim 100 andere Nedelanders daar.
pi_82803262
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:14 schreef FANN het volgende:

[..]

zou jij dit een beest aandoen dan? een dier dus...

nou ik niet hoor..
nee normale mensen kunnen dat niet.
ik zou zo'n verkrachter kunnen neerschieten maar zo bewerken of martelen niet.

maar helaas voor joran gaan nette mensen niet naar de gevangenis en komt die bij mensen die hetzelfde kunnen als hem...

tja, zo erg is de doodstraf niet, denk dat joran ook liever een spuitje krijgt dan de behandeling die die kerel van erwinrommel heeft gehad.

ps, kunnen we zulke plaatjes niet posten als ansichtkaart naar joran met de tekst "weltrusten"
  maandag 14 juni 2010 @ 20:24:16 #293
110987 ErwinRommel
pi_82803290
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Dan zijn zij zelf geen haar beter als Joran (indien hij schuldig bevonden gaat worden)
pi_82803331
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:22 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon een mens, net als jij!
je moet je niet laten verleiden door uiterlijke menselijke kenmerken.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:26:06 #296
110987 ErwinRommel
pi_82803436
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:23 schreef sig000 het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft hij het wel over zichzelf afgeroepen net zoals die ruim 100 andere Nedelanders daar.
Punt is dat die andere 100+ daar niet zitten voor (roof)moord, althans als verdachte.
En dat zij nooit het slachtoffer zijn geworden van zulks een media spectakel eromheen..
Drugssmokkelaars worden veelal anoniem berecht, met enkel een berichte in de krant. Daarna hoor je er niks meer over in Peru zelf.
pi_82803465
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:

Dat gaat er waarschijnlijk wel komen, de vader van het slachtoffer zal wel zorgen voor genoeg bewijzen.
pi_82803493
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gevangenisstraf heeft twee elementen, genoegdoening en rehabilitatie.

Het is zoeken naar een evenwicht. Soms lijkt de nadruk op rehabilitatie in Nederland wat tever doorgeschoten. Aan de andere kant, als je niet van plan bent de mensen tot hun dood op te sluiten kun je beter proberen ze er zo goed mogelijk weer uit te laten komen.

Als je genoegdoening en wraak de boventoon laat voeren, ja dan voldoet Peru wel.
Dat ben ik met je eens. Maar bijvoorbeeld televisie vind ik best ver gaan. Laat ze maar een boek lezen, of een studie volgen of zo. Als ik toch moet kiezen, zeg ik ook dat wij het beter doen dan Peru. Dat zullen de criminaliteitsstatistieken ook wel aantonen, gok ik.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_82803503
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Al die mensen die bloed willen zien, Joran willen zien doodgaan op een langzame manier zijn zelf geen stuk beter. Let wel, ik ben er van overtuigd dat hij schuldig is, maar hoe er hier vaak gesproken word van bloedvergelding, welke ik wilde aantonen met 2 foto's, dan heeft men toch zelf ergens een steekje los.
Dat verdient hij zeker ,maar wat er na een veroordeling met hem gaat gebeuren dat is niet in te schatten .
pi_82803511
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:24 schreef freejoran het volgende:

[..]

je moet je niet laten verleiden door uiterlijke menselijke kenmerken.
Jij hebt het anders nu over verkrachters neerschieten. Dat weet jij nu dus al, bij Joran was het waarschijnlijk allemaal in een opvlieging en had ie dat vantevoren nooit zien aankomen. Jij bent dus nog erger dan Joran.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')