Het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie normaal vindt stemt mij hoopvol.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Ik ga nu uitleggen waarom de Islamisering van Nederland een potentiële dreiging vormt voor de Nederlandse cultuur.
In Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat, en daar is 6 eeuwen over gedaan om dat tot stand te brengen. In deze 4 eeuwen is hier lang voor gestreden, en ook daar zijn mensen voor gesneuveld.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting aan vast, vrijheid van pers etc.
Echter zie je dat in veel Islamitische landen de scheiding tussen kerk en staat dramatisch is. En het ergste is nog dat men hier totaal geen boodschap aan heeft.
Is dit nou direct een dreiging voor Nederland? Misschien wel. Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt. Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Denemarken: Een man heeft daar een spotprent van Mohammed gemaakt, vrijheid van pers, er zouden daar dus geen rechtstreekse ingrepen van ideologieën moeten zijn. Echter zie je dat deze man nu permanent moet worden beveiligd, en dat men toch regelmatig probeert hem om het leven te brengen.
Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
Dit is natuurlijk geen afspiegeling op alle moslims, maar het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt op grond van de Islam, baart mij zorgen.
Waar haal je die informatie, hief als feit gepresenteerd (of is dat niet wat je bedoelt), vandaan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt.
Als we op grond daarvan concluderen dat 'de Islam daar niet goed heeft uitgepakt', kunnen we nog wel even doorgaan met zaken die niet goed uitpakken.quote:Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Denemarken: Een man heeft daar een spotprent van Mohammed gemaakt, vrijheid van pers, er zouden daar dus geen rechtstreekse ingrepen van ideologieën moeten zijn. Echter zie je dat deze man nu permanent moet worden beveiligd, en dat men toch regelmatig probeert hem om het leven te brengen.
Hoe concluderen we daaruit dat de Islam 'daar niet goed heeft uitgepakt'? Ik zou willen concluderen dat we hier zien dat de Islam niet gewelddadig is, anders was er wel iets gebeurd. We zijn immers conclusies aan het verbinden aan een enkel incident, zie je Denemarken voorbeeld.quote:Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen.
Nederlandse cultuur is geld, we verkopen onze eigen vijanden nog de wapens die ze nodig hebben om ons te verslaan (true storyquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:16 schreef Dunwich het volgende:
hebben wij een "Nederlandse" cultuur ?
zou wel es wat voorbeelden willen van "echte" nederlandse cultuur, want wij zijn niet te onderscheiden van de meeste west-europese landen
En vervolgens steunt hij een politieke partij die in de grondwet wil aangeven welk geloof leidend is. Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:17 schreef Dagonet het volgende:
Verder sta je alleen maar voor dat de kerk geen invloed heeft op de staat terwijl de scheiding ook eist dat de staat geen invloed op de kerk heeft en is de scheiding pas sinds begin 19e eeuw in gang gezet.
OP aangepast met bron.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie, hief als feit gepresenteerd (of is dat niet wat je bedoelt), vandaan?
Misschien is het dan ook wel niet goed uitgepakt..quote:[..]
Als we op grond daarvan concluderen dat 'de Islam daar niet goed heeft uitgepakt', kunnen we nog wel even doorgaan met zaken die niet goed uitpakken.
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.quote:[..]
Hoe concluderen we daaruit dat de Islam 'daar niet goed heeft uitgepakt'? Ik zou willen concluderen dat we hier zien dat de Islam niet gewelddadig is, anders was er wel iets gebeurd. We zijn immers conclusies aan het verbinden aan een enkel incident, zie je Denemarken voorbeeld.
ooh , leukquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
In Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat, en daar is 6 eeuwen over gedaan om dat tot stand te brengen. In deze 4 eeuwen is hier lang voor gestreden, en ook daar zijn mensen voor gesneuveld.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting aan vast, vrijheid van pers etc.
En als jij de F-side (of hoe dat ook mag heten bij Ajax en Feyenoord) gaat bekritiseren dan ben je wel veilig? Ik dacht het niet. Daar hoeft het nieuws zich niet eens over de wereld te verspreiden. We zijn alleen in NL blijkbaar slim genoeg om die mensen met rust te laten tot ze echt de omgeving kort en klein slaan (al is echt ingrijpen er dan nog niet bij). Maar we gaan voetbal dus ook als gevaar voor de democratie zien?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Holograph het volgende:
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.
Heksenverbranding gebeurt nog steeds in Afrikaanse landen waar het Christendom zit (ook zonder Christendom, maar ze doen er iig niks tegen)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Dunwich het volgende:
[..]
ooh , leuk
maar nu is het wel zo dat christenhonden voornamelijk hun christenhondenregels in onze wetboeken willen heben
homohuwelijk?
abortus?
godslastering?
dit zijn verboden/wetten die de christenhonden, niet de moslims al jaren terug willen
"Gij zult geen heks in leven laten" , misschien brengen ze deze "gouwe ouwe" weer terug, 350 jaar heksenverbrandingen was niet genoeg toch ?
Hoe concluderen we uit jouw verhaaltje over Zwitserland dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Holograph het volgende:
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.
Daarom zeg ik ook dat daar enkele eeuwen voor deze scheiding tussen kerk en staat is gestreden, alleen is deze scheiding tussen kerk en staat niet absoluut. De punten die jij benoemt kunnen daardoor ook worden ingevoerd, op grond van het Christendom. Daarom willen GL en D'66 zedelijkheidswetgeving, zoals rechten van homo's, in de grondwet hebben. Echter kunnen ze op grond van het Christendom niet de democratie omverwerpen. Maar ik ben persoonlijk voor een seculiere staat à la Frankrijk, maar ik denk dat daar niet veel draagvlak voor is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Dunwich het volgende:
[..]
ooh , leuk
maar nu is het wel zo dat christenhonden voornamelijk hun christenhondenregels in onze wetboeken willen heben
homohuwelijk?
abortus?
godslastering?
dit zijn verboden/wetten die de christenhonden, niet de moslims al jaren terug willen
"Gij zult geen heks in leven laten" , misschien brengen ze deze "gouwe ouwe" weer terug, 350 jaar heksenverbrandingen was niet genoeg toch ?
http://weeswaakzaam.wazzu(...)-greep-van-de-islam/ bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe concluderen we uit jouw verhaaltje over Zwitserland dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt?
Zwitserland is niet Zweden, stop eens met de vraag ontwijken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://weeswaakzaam.wazzu(...)-greep-van-de-islam/ bijvoorbeeld.
dat de Islam in Zwitserland niet goed heeft uitgepakt.quote:Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
Waarom stem je dan PVV ?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar ik ben persoonlijk voor een seculiere staat à la Frankrijk
Excuus, had de vraag niet goed gelezen. Ik zou als voorbeeld Khadafi kiezen, die een Jihad wilt tegen Zwitserland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zwitserland is niet Zweden, stop eens met de vraag ontwijken.
Hoe blijkt uit:
[..]
, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
dat de Islam in Zwitserland niet goed heeft uitgepakt.
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.quote:
Khadaffi is geen Zwitser, woont daar ook niet. Nogmaals: Hoe blijkt uit jouw tekst, die je aanhaalt om aan te tonen dat de Islam in Zwitserland niet goed uitpakt, dat dit het geval is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Excuus, had de vraag niet goed gelezen. Ik zou als voorbeeld Khadafi kiezen, die een Jihad wilt tegen Zwitserland.
sorry , dit is niet waarquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:33 schreef Schaffelaar het volgende:
Kijk naar Turkije, bijna de hele bevolking is Islamitisch en toch is het een seculier land, waar zelfs geen hoofddoekjes in openbare gebouwen gedragen mogen worden. Het kan dus wel.
Inderdaad, al die haatbaarden hebben groot gelijk dat ze zo hard schreeuwen, want de Nederlandse cultuur is een veel grotere bedreiging voor de Islam dan andersom. Ik maak me er dan ook niet zo druk over. Ik vind die partij die artikel 1 van de grondwet wil afschaffen een veel grotere bedreiging voor onze cultuur.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:33 schreef Schaffelaar het volgende:Ik geloof alleen niet in dit doemscenario omdat ik denk dat de ontkerkelijking bij de Moslims net zo hard gaat toeslaan als bij de Christenen.
criminele allochtonen zijn per definitie geen nederlanders, want het zijn allochtonen. Als ze wel een NL's paspoort hebben zijn het nederlanders en behandel je ze dus als nederlanders. Onderscheid maken op oorspronkelijke afkomst doe je maar in een of andere onderdrukkende fascistische staat. Mensen het land uit willen zetten omdat ze een andere huidskleur hebbenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.
Nee, maar hij doet wel een oproep aan (Zwitserse) Moslims, ik weet niet in hoeverre die is gehonoreerd. Toch zie ik dat bijvoorbeeld een anti-minaret politicus opeens tot de Islam is bekeerd, als spijt dat hij dit voorstelde. Dat lijkt me toch dat er wel iets moet zijn gebeurd, want je bekeert je niet out of the blue tot de Islam. Dus misschien is hij wel bedreigd door Moslims? Het zou me niets verbazen gezien de reactie op de Mohammed cartoons in Zweden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Khadaffi is geen Zwitser, woont daar ook niet. Nogmaals: Hoe blijkt uit jouw tekst, die je aanhaalt om aan te tonen dat de Islam in Zwitserland niet goed uitpakt, dat dit het geval is.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef exdeo het volgende:
Kijk naar moslim wijken... Hoe verpaupert ze zijn... Nederlanders zijn zuinig op hun wegen,gebouwen, nuts netwerken en natuur... Kijk bijv naar TV-wonen huizen, dat zijn henk en ingrid woningen...
DIe moslims maken alles kapot door hun onverantwoordelijk onverzorgt gedrag. EN planten ook nog eens lelijke gebedsgebouwen neer die ze wel verzorgen.. Maar hollandse wijkjes verzorgen hun niet...
Dan zijn we op dit moment al een fascistische staat, aangezien mensen met een dubbele nationaliteit die een terroristisch misdrijf begaan hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen. Dus er wordt al gemeten met 2 maten.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef Morthill het volgende:
[..]
criminele allochtonen zijn per definitie geen nederlanders, want het zijn allochtonen. Als ze wel een NL's paspoort hebben zijn het nederlanders en behandel je ze dus als nederlanders. Onderscheid maken op oorspronkelijke afkomst doe je maar in een of andere onderdrukkende fascistische staat. Mensen het land uit willen zetten omdat ze een andere huidskleur hebben
Pssst, CBS denkt daar iets anders over, allochtoon is iemand met een ouder geboren in het buitenlandquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef Morthill het volgende:
[..]
criminele allochtonen zijn per definitie geen nederlanders, want het zijn allochtonen.
Ok, dus de Islam heeft in Zwitserland niet goed uitgepakt. Dat baseer je allemaal op aannames. Sterk punt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, maar hij doet wel een oproep aan (Zwitserse) Moslims, ik weet niet in hoeverre die is gehonoreerd. Toch zie ik dat bijvoorbeeld een anti-minaret politicus opeens tot de Islam is bekeerd, als spijt dat hij dit voorstelde. Dat lijkt me toch dat er wel iets moet zijn gebeurd, want je bekeert je niet out of the blue tot de Islam. Dus misschien is hij wel bedreigd door Moslims? Het zou me niets verbazen gezien de reactie op de Mohammed cartoons in Zweden.
Wilders is geen voorstander van een seculiere staat, als ik me niet vergis wil hij in de grondwet vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke staat is?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.
De regering vreesde de reacties van Islamitische laden, waarmee je toch buigt voor de Islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dus de Islam heeft in Zwitserland niet goed uitgepakt. Dat baseer je allemaal op aannames. Sterk punt.
En in hoeverre de oproep van Khadaffi is gehonoreerd weet je wel, je post het nota bene zelf. Om het te benadrukken, heb ik die zinsnede uit de OP nog even vet gemaakt voor je.
Ik zie nog steeds niet dat de Islam in landen als Denemarken en Zweitserland daar niet goed heeft uitgepakt. Je voorbeelden kun je niet echt als argument gebruiken. In Denemarken was het een actie gericht tegen één persoon. Die persoon had evengoed in Duitsland kunnen wonen. Of een kettingrokende filmmaker in Amsterdam kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
(..)
Is dit nou direct een dreiging voor Nederland? Misschien wel. Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt. Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
(..)
En waar komt dat mallotige idee toch vandaan? We hebben een Christelijke achtergrond als land, de joodse invloed is altijd marginaal geweest.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:48 schreef Schaffelaar het volgende:
wil hij in de grondwet vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke staat is?![]()
Ach, ik doe die wel even. Mijn specialiteit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dus de Islam heeft in Zwitserland niet goed uitgepakt. Dat baseer je allemaal op aannames. Sterk punt.
Nee, wanneer op grond van die vrees het verbod afgewezen zou worden, dan zou de regering misschien 'buigen voor de Islam'. Dat is niet het geval, ergo je lult uit je nek omdat de feiten niet in jouw straatje passen. Stop daar eens mee, je weet vast zelf ook wel beter.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
De regering vreesde de reacties van Islamitische laden, waarmee je toch buigt voor de Islam.
Is het nou 6 eeuwen, 4 eeuwen of toch de twee eeuwen sinds de Fransen die Nederland bezetten het hebben ingevoerd? Of door Thorbecke in 1848. Of de echte formele laatste (financiële) scheiding in ik meen 1983?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Als dit je specialiteit is, is het treurig gesteld je met je.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:53 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach, ik doe die wel even. Mijn specialiteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)is-tegen-Allah.dhtml
http://www.grenswetenscha(...)mitische-minaretten/
http://www.nd.nl/artikele(...)j-anderen-niet-geven
Voorbeelden moeten juist argumenten zijn, want anders kom je er nooit. Maar ik heb ook argumentatie gebruikt zonder voorbeelden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:51 schreef Alecks het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet dat de Islam in landen als Denemarken en Zweitserland daar niet goed heeft uitgepakt. Je voorbeelden kun je niet echt als argument gebruiken. In Denemarken was het een actie gericht tegen één persoon. Die persoon had evengoed in Duitsland kunnen wonen. Of een kettingrokende filmmaker in Amsterdam kunnen zijn.
57,5% van de Zwitsers was voor dit verbod, en ik geloof niet dat 58% van de Zwitsers op het platteland wonen. Veel stemmen zullen daarom ook uit de stad zijn gekomen.quote:In Zwitserland is een minarettenverbod ingevoerd. Waarom?! De referenda erover werden op het platteland gewonnen, niet in de steden. Het is even onzinnig als stadsbewoners een referendum zouden bepalen over het afschaffen van koeienbellen.
Volgens mij is het toch diep triest dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt, en dat bij de aanslagen van 11 September (Nederlandse) Moslims over het algemeen begrip hadden voor de aanslagen. Je moet voor terreur geen begrip hebben, wat Amerika deed in Irak en Afghanistan is fout geweest, maar begrip hebben voor terrorisme, no way.quote:Even wat cijfertjes erbij (van het CIA World factbook)
Nederland
Aantal migranten per 1000 inwoners: 2.38
Percentage Moslims van de bevolking: 5,8
Denemarken
Aantal migranten per 1000 inwoners: 2.47 <- Vergelijkbaar met Nederland, dus.
Percentage Moslims van de bevolking: 2 <- Een stuk minder dan Nederland, iets meer dan een derde.
Zwitserland
Aantal migranten per 1000 inwoners: 1.31 <- Een stuk minder dan Nederland, iets meer dan de helft. Percentage Moslims van de bevolking: 4,3 <- Zit tussen Nederland en Denemarken in.
Kortom: je kunt de landen wel enigszins vergelijken maar je kan zeker niet stellen dat het in die landen al verder "uit de hand gelopen is" dan in Nederland. Of hebben ze met minder Islamieten meer problemen dan Nederland? Dan lijkt de softe Nederlandse aanpak toch te werken.
Ik keur de inval van Afghanistan en Irak niet goed, maar heb er wel begrip voor. Dat je begrip hebt dat hele domme mensen hele domme dingen doen omdat ze dom zijn, hoeft niet te betekenen dat je hun acties goedkeurt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:59 schreef Holograph het volgende:
...en dat bij de aanslagen van 11 September (Nederlandse) Moslims over het algemeen begrip hadden voor de aanslagen. Je moet voor terreur geen begrip hebben, wat Amerika deed in Irak en Afghanistan is fout geweest, maar begrip hebben voor terrorisme, no way.
Hitlervergelijkingen zijn uit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:02 schreef Dunwich het volgende:
sorry hoor , maar wilder's beschuldigingen over de islam zijn precies hetzelfde als hitler's gelul over de joden
Economische crisis ? Check
Gebrek aan banen en sociale zekerheid ? Check
Meer "kleine criminaliteit" op straat ? Check
lets blame the uh... jews/muslims/gypsies
Je draagt gewoon nog steeds geen links aan die antwoord geven op mijn vraag. Het is geen schande als je ze gewoon niet kunt vinden, maar kom niet met deze onzin aanzetten.quote:
Die artikelen geven alleen aan dat de Zwitsers zo'n verbod willen en de reactie van Ghadaffi erop. En die laatste wordt door niemand meer echt serieus genomen. (En heeft weinig met Zwitserland te maken. Waarschijnlijk alleen als klant van een bank.)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:53 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach, ik doe die wel even. Mijn specialiteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)is-tegen-Allah.dhtml
http://www.grenswetenscha(...)mitische-minaretten/
http://www.nd.nl/artikele(...)j-anderen-niet-geven
Ongefundeerd Islambashen is ook niet erg hip meer.quote:
dat in mijn wijk een paar lelijke flats staan(gebouwd door Nederlandse architecten), ok, daardoor zien ze er wel verpaupert uit. maar voor de rest is 't toch een mooi wijkje, alles ziet er mooi verzorgt uit, zie geen dingen die kapot gemaakt zijn oid.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef exdeo het volgende:
Kijk naar moslim wijken... Hoe verpaupert ze zijn... Nederlanders zijn zuinig op hun wegen,gebouwen, nuts netwerken en natuur... Kijk bijv naar TV-wonen huizen, dat zijn henk en ingrid woningen...
DIe moslims maken alles kapot door hun onverantwoordelijk onverzorgt gedrag. EN planten ook nog eens lelijke gebedsgebouwen neer die ze wel verzorgen.. Maar hollandse wijkjes verzorgen hun niet...
De moslims maken Nederlandse omgeving kapot, wat de belasting betaler hebben betaald door heel hard te werken...
helemaal mee eens, van mij mogen ze oprotten met die facistische wetgeving omdat de terreurdreiging oh zo godverdomme groot is dat we al nul terroristische aanslagen in nederland hebben gehad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan zijn we op dit moment al een fascistische staat, aangezien mensen met een dubbele nationaliteit die een terroristisch misdrijf begaan hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen. Dus er wordt al gemeten met 2 maten.
Het is niet erg dat je het niet wilt lezen hoor, geeft alleen aan hoe serieus jij te nemen bent.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je draagt gewoon nog steeds geen links aan die antwoord geven op mijn vraag. Het is geen schande als je ze gewoon niet kunt vinden, maar kom niet met deze onzin aanzetten.
Door stellingen in te nemen, worden ze niet waar. Door irrelevante argumenten net zo min.
De waarheid vertellen over de islam islambashen noemen eveneens niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ongefundeerd Islambashen is ook niet erg hip meer.
Ja, doe jij maar even een poging. Ik heb er genoeg van, ik ga de regen maar eens trotseren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:04 schreef Alecks het volgende:
[..]
Die artikelen geven alleen aan dat de Zwitsers zo'n verbod willen en de reactie van Ghadaffi erop. En die laatste wordt door niemand meer echt serieus genomen. (En heeft weinig met Zwitserland te maken. Waarschijnlijk alleen als klant van een bank.)
Feiten waren niet te vinden, argumenten zijn op, discussie over?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het is niet erg dat je het niet wilt lezen hoor, geeft alleen aan hoe serieus jij te nemen bent.
Een uitspraak wordt geen waarheid als je het maar hard genoeg roept.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
De waarheid vertellen over de islam islambashen noemen eveneens niet.
Wil je dit nog wel? Alle regen is haat.....quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, doe jij maar even een poging. Ik heb er genoeg van, ik ga de regen maar eens trotseren.
Bij het ontkennen van de feiten en de discussie hiermee monddood proberen te maken houdt het inderdaad op...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Feiten waren niet te vinden, argumenten zijn op, discussie over?
Hard genoeg roepen dat feiten gestoeld zijn op uitspraken eveneens niet.quote:Een uitspraak wordt geen waarheid als je het maar hard genoeg roept.
Dat zegt niets over de problemen met de islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:11 schreef Alecks het volgende:
Gillette_M5 : Ik heb ze gelezen.. Ik zie het niet. In je linkje naar de site van grenswetenschap staat wel het volgende: "Amper 0,5 procent van de Zwitsers is moslim en in heel het land staan vandaag vier minaretten.
Welke grote problemen dan? Kom maar op met de criminaliteitscijfers van Zwitserland... of berichten van hordes hangjongeren die wijken terroriseren. Parijs, Brussel ok.. (Maar die hebben volgens mij vooral sociaal-economische oorzaken). Maar Zwitserland?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:12 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over de problemen met de islam.
404 errorquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Bron dat helft Marokkanen de democratie verwerpt: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/80494/Helft-Marokkanen-verwerpt-democratie.htm
Het feit dat de islam het westen verwerpt, de ongelovigen zich moeten bekeren of anders dood moeten, de sharia, ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zwitserland moet zich onderwerpen. Dat lijkt me al een groot probleem opzich, die islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:14 schreef Alecks het volgende:
[..]
Welke grote problemen dan? Kom maar op met de criminaliteitscijfers van Zwitserland... of berichten van hordes hangjongeren die wijken terroriseren. Parijs, Brussel ok.. (Maar die hebben volgens mij vooral sociaal-economische oorzaken). Maar Zwitserland?
van wie moet Zwitserland zich onderwerpen? Van een paar randdebielen? Ik ken genoeg mensen die vinden dat het midden-oosten zich aan het westen moet onderwerpen en precies zo moeten gaan leven als wij doen. En doen ze dat niet dan is er een kans dat Amerika ze wel binnen valt. Voorlopig zijn Christelijk Amerika en ook Joods Israel een véél groter probleem voor de wereld dan moslims. Daar doen een handvol bedreigde Westerse mensen niks aan af.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het feit dat de islam het westen verwerpt, de ongelovigen zich moeten bekeren of anders dood moeten, de sharia, ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zwitserland moet zich onderwerpen. Dat lijkt me al een groot probleem opzich, die islam.
*Kijkt het raam uit*quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het feit dat de islam het westen verwerpt, de ongelovigen zich moeten bekeren of anders dood moeten, de sharia, ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zwitserland moet zich onderwerpen. Dat lijkt me al een groot probleem opzich, die islam.
Maar maandag gaan ze weer naar hun islamitische school, en gaat het indoctrineren weer verder.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:30 schreef tsijben het volgende:
[..]
*Kijkt het raam uit*
De Moslims hier zitten met de kinderen in de speeltuin, die hebben het te druk om het ongelovige Westen te onderdrukken.
Fijn, dat kun je dan ook melden bij jouw psychiater. Succes.quote:Paniek/angstaanvallen, waanbeelden en dergelijke illusies kunnen een teken zijn van schizofrenie.
Ik zeg het maar even.
Geloof je dat nu echt?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:34 schreef Gillette_M5 het volgende:
Maar maandag gaan ze weer naar hun islamitische school, en gaat het indoctrineren weer verder.
Fijn, dat kun je dan ook melden bij jouw psychiater. Succes.
Niet? Oh, ik dacht van wel namelijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:38 schreef tsijben het volgende:
[..]
Geloof je dat nu echt?
Ik heb geen waanbeelden over mensen die in dit land wonen.
Wat geloof je nu écht over de Moslims in Nederland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:39 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Niet? Oh, ik dacht van wel namelijk.
Gillette_M5 heb jij hier anders een antwoord op, ik denk dat de TS het topic heeft verlaten...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:17 schreef Schaffelaar het volgende:
@TS
Denk je niet dat de radicalisering van o.a. Wilders de islamitische jeugd de moskeeën injaagt, en daarmee de ontkerkelijking van moslims deels tegenhoud?
Ik geloof zelf dat als je de moslims met rust laat, ze nog harder onkerkelijken dan de Christenen. Islamitische wetgeving is zeer onaantrekkelijk voor jongeren die opgroeien in een modern land als Nederland. Geen alcohol, geen seks voor het huwelijk, geen tabak, geen speklapjes & geen drugs. Ook is 7 keer per dag op de knietjes geen aantrekkelijk idee voor de verwende kindjes van tegenwoordig.
Hier irriteerde een Marokkaanse jongen zo'n studentje dat Telegraven probeerde te slijten. Dat moet kunnenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:41 schreef tsijben het volgende:
[..]
Wat geloof je nu écht over de Moslims in Nederland.
Willen ze hier een dictatuur of theocratie beginnen? Want daar is niets van te merken.
Vanwege de Islam die tegen de jongen zei dat hij het moest doen of komt het doordat het verdomde warm is en dat rotjoch zich kapot verveelde?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:52 schreef du_ke het volgende:
Hier irriteerde een Marokkaanse jongen zo'n studentje dat Telegraven probeerde te slijten. Dat moet kunnen
Softe jihad is ook niet gelijk zichtbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:41 schreef tsijben het volgende:
[..]
Wat geloof je nu écht over de Moslims in Nederland.
Willen ze hier een dictatuur of theocratie beginnen? Want daar is niets van te merken.
Helaas, het bezorgen van kranten ligt al ver achter me.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hier irriteerde een Marokkaanse jongen zo'n studentje dat Telegraven probeerde te slijten. Dat moet kunnen
Oke.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:43 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Gillette_M5 heb jij hier anders een antwoord op, ik denk dat de TS het topic heeft verlaten...
Wilders radicaliseert niet, en er bestaat geen radicale of gematigde islam. Er is maar één ware islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:17 schreef Schaffelaar het volgende:
@TS
Denk je niet dat de radicalisering van o.a. Wilders de islamitische jeugd de moskeeën injaagt, en daarmee de ontkerkelijking van moslims deels tegenhoud?
Dat lijkt allemaal zo, toch wil ik je er op wijzen dat de islam er ingebakken zit. Het blijven moslims die zodra ze meer volwassen zijn de scooter verruilen voor een baard & sandalen.quote:Ik geloof zelf dat als je de moslims met rust laat, ze nog harder onkerkelijken dan de Christenen. Islamitische wetgeving is zeer onaantrekkelijk voor jongeren die opgroeien in een modern land als Nederland. Geen alcohol, geen seks voor het huwelijk, geen tabak, geen speklapjes & geen drugs. Ook is 7 keer per dag op de knietjes geen aantrekkelijk idee voor de verwende kindjes van tegenwoordig.
Dus er is een samenzwering van alle Moslims, maar die is met het oog niet zichtbaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:57 schreef Gillette_M5 het volgende:
Softe jihad is ook niet gelijk zichtbaar inderdaad.De moskeetjes in Amsterdam alsmede andere islamitische elementen wel. We hadden een dag voor de verkiezingen nog een proef in Amsterdam met een sharia rechtbank. Zichtbaarder kan het niet.
Lees de koran.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:03 schreef tsijben het volgende:
[..]
Dus er is een samenzwering van alle Moslims, maar die is met het oog niet zichtbaar.
Hoe is deze dan wel zichtbaar, hoe kun je zien dat ze ons allemaal willen afslachten en onderwerpen?
Fout. Een kerk hoort hier thuis = westers. Een Moskee niet = niet westers. In een moskee wordt haat gepredikt, in een kerk niet.quote:Wat is het verschil tussen een Moskee of een katholieke Kerk? Beide horen hier niet thuis.
Dit is het begin van het einde. Het begint allemaal met een dekmantel. De shariarechtbanken in islamitische landen laten hun ware aard zien. Dus er staat nog wat te wachten.quote:Bedoel je trouwens de rechtbank die geen enkele rechterlijke macht had en enkel advies gaf als mensen wilden weten wat de Koran zei over hun probleem?
Ik lig meestal nog lekker in mijn nest als de krant in de bus valtquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:58 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Helaas, het bezorgen van kranten ligt al ver achter me.Overigens zie ik maar weinig Marokkaanse jongens kranten bezorgen. Want ja, die hangen liever rond met hun scootertje ipv te werken voor hun geld.
En dan?quote:
Incorrect.quote:Fout. Een kerk hoort hier thuis = westers. Een Moskee niet = niet westers. In een moskee wordt haat gepredikt, in een kerk niet.
Als het zo overduidelijk is dan zou je MAKKELIJK wat bewijs kunnen tonen.quote:Dit is het begin van het einde. Het begint allemaal met een dekmantel. De shariarechtbanken in islamitische landen laten hun ware aard zien. Dus er staat nog wat te wachten.
Als je die stelling accepteert dan is de orthodox protestantse uitleg van de statenbijbel ook de enige ware uitleg van de bijbelquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wilders radicaliseert niet, en er bestaat geen radicale of gematigde islam. Er is maar één ware islam.
[..]
Onzin, net zoals er kerken zijn waar haat gepredikt wordt zo zijn er ook moskees waar dat gebeurt. Daarnaast wordt in verreweg de meeste kerken geen haat gepredikt net zoals in verreweg de meeste moskees...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:06 schreef Gillette_M5 het volgende:In een moskee wordt haat gepredikt, in een kerk niet.
[..]
En dan trek je je conclusies of je zet je oogkleppen op (kan ook).quote:
We leven in 2010 niet in het stenen tijdperk. Daar hebben we het nu over. Het probleem is dat de islam in die tijd is blijven hangen. In een moskee wordt wel degelijk haat gepredikt aangezien er wordt geciteerd uit de koran (haatzaaiend boek).quote:Incorrect.
Onze Kerk komt uit het Midden Oosten, net zoals de Islam.
Daarnaast was er continue stress tussen de Katholieken en de Protestanten en is Nederland een protestants land... De Katholieke Kerk hoort hier eigenlijk niet thuis.
Maar tóch staan die kerken hier omdat wij een tolerant land zijn en iedereen zijn ding laten doen.
In een Moskee wordt bovendien geen haat gepredikt.
Nogmaals, ik heb je dit al vertelt.quote:Als het zo overduidelijk is dan zou je MAKKELIJK wat bewijs kunnen tonen.
Laat dan zien dat het een dekmantel is en dat ze hun ware aard hier gaan laten zien.
Ja en zo kan je verder redeneren tot je een ons weegt. Een drogreden dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je die stelling accepteert dan is de orthodox protestantse uitleg van de statenbijbel ook de enige ware uitleg van de bijbel.
En die zaait zeker zoveel haat
Het punt is dat er één islam is en er geen gematigdheid bestaat in de islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin, net zoals er kerken zijn waar haat gepredikt wordt zo zijn er ook moskees waar dat gebeurt. Daarnaast wordt in verreweg de meeste kerken geen haat gepredikt net zoals in verreweg de meeste moskees...
Welke vreselijke dingen staan er in die OOK dagelijks door Moslims wordt uitgevoerd?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
En dan trek je je conclusies of je zet je oogkleppen op (kan ook).
En in een Moskee wordt dus wekelijks/dagelijks opgeroepen tot al die hatelijke dingen?quote:We leven in 2010 niet in het stenen tijdperk. Daar hebben we het nu over. Het probleem is dat de islam in die tijd is blijven hangen. In een moskee wordt wel degelijk haat gepredikt aangezien er wordt geciteerd uit de koran (haatzaaiend boek).
Nogmaals, ik heb je dit al vertelt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het punt is dat er één islam is en er geen gematigdheid bestaat in de islam.
Ofwel je kwam zelf met een drogreden aan. Er is net zo min maar 1 interpretatie van de Islam als er maar 1 interpretatie van het Christendom is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:18 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja en zo kan je verder redeneren tot je een ons weegt. Een drogreden dus.
En van dat punt klopt dus geen bal.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het punt is dat er één islam is en er geen gematigdheid bestaat in de islam.
Ach, ik kan hier wel weer op in gaan maar ik weet hoe dit weer gaat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:21 schreef tsijben het volgende:
[..]
Welke vreselijke dingen staan er in die OOK dagelijks door Moslims wordt uitgevoerd?
[..]
En in een Moskee wordt dus wekelijks/dagelijks opgeroepen tot al die hatelijke dingen?
Je roept steeds van alles maar je bent bang om concrete voorbeelden te geven en weigert al helemaal om iets van bewijs te geven.
Als het echt zó erg is dan kun je toch MAKKELIJK laten zien dat Moslims zich klaarmaken voor een burgeroorlog?
Tot zover het selectief verspreiden van informatie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:22 schreef tsijben het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor zover de één Islam
Nee, je mag informatie geven. Maar je weigert gewoon.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach, ik kan hier wel weer op in gaan maar ik weet hoe dit weer gaat.Als ik met dingen kom klopt er weer niets van de bron, mankeert er iets aan de auteur, ga zo maar door. Neuh, hoeft van mij niet zo. Arabist Janssen bijvoorbeeld is natuurlijk een leugenaar, toch?
Ik weet beter. Succes met het goedpraten van een achterlijke en verwerpelijke ideologie.
Selectief?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Gillette_M5 het volgende:
Tot zover het selectief verspreiden van informatie.
Helaas is het niet ongefundeerd. Als Moslims geen boodschap hebben aan de scheiding tussen kerk en staat is dat een vrij groot probleem.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ongefundeerd Islambashen is ook niet erg hip meer.
Die bewering is juist ongefundeerdquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Helaas is het niet ongefundeerd. Als Moslims geen boodschap hebben aan de scheiding tussen kerk en staat is dat een vrij groot probleem.
Not at all.quote:
Beste Holograph, bedankt dat je zo betrokken bent bij de Islam, fijn ook dat je je zorgen maakt!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Ik ga nu uitleggen waarom de Islamisering van Nederland een potentiële dreiging vormt voor de Nederlandse cultuur.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers etc aan vast.
Echter zie je dat in veel Islamitische landen de scheiding tussen kerk en staat dramatisch is. En het ergste is nog dat men hier totaal geen boodschap aan heeft.
Dit is natuurlijk geen afspiegeling op alle moslims, maar het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt op grond van de Islam, baart mij zorgen.
Bron dat helft Marokkanen de democratie verwerpt:
http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm
Vooruit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:41 schreef tsijben het volgende:
[..]
Probeer je daar maar onderuit te lullen, want er is niet één Islam.
quote:Horowitz: Oké. Wil je Hamas hier en nu veroordelen?
MSA moslima: Het spijt me, wat?
Horowitz: Wil je Hamas veroordelen?
MSA moslima: Of ik Hamas wil veroordelen?
Horowitz: …als een terroristische organisatie… Genocidale organisatie.
MSA moslima: Vraagt u nu om mij mezelf te laten kruisigen?
bron: http://www.crethiplethi.c(...)e-islam/israel/2010/
Slaap lekker verderquote:
Daar heb ik ook niks mee, maar je kunt niet ontkennen dat er problemen zijn met de Islam. Het feit dat in veel Moslimlanden men geen boodschap heeft aan de Scheiding tussen Kerk en Staat, is gewoon de waarheid. En als je het als regering als doel ziet om de halve Islamitische wereld naar Nederland te halen (bij wijzen van spreken natuurlijk), dan is het niet raar dat er ook problemen ontstaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:15 schreef Aylin het volgende:
[..]
Beste Holograph, bedankt dat je zo betrokken bent bij de Islam, fijn ook dat je je zorgen maakt!![]()
Maar vertel mij eens, wat heb ik, als individu, die gewoon naar school gaat en werkt, goed Nederlands spreekt, Nederlandse vrienden heeft en geintregreerd is, en oh ja, af en toe de koran leest omdat ze dat fijn vindt, nu te maken met al die voorbeelden die jij noemt??
Ik denk niet dat ze random hangjongeren gingen interviewen. Het onderzoek moest worden uitgevoerd door het voormalig ministerie van Vreemdelingenzaken en Intergratie, en dan mag er geenvertekend beeld zijn. En ik verwacht dat veel Turken veel minder radicaal zijn in dit opzicht, aangezien Turkije zelf een streng seculier land is.quote:Verder geloof ik er niks van dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt, zoals in het artikel al staat is het aan jongeren gevraagd. Ten eerste is dat geen eerlijk beeld, je kan er niet van uit gaan dat wat geldt voor de jongeren gelijk geldt voor de gehele Marokkaanse gemeenschap. Daarnaast nogmaals JONGEREN. Dat zijn dus die hangjongeren, die in een of ander interview op straat, waar hun 10 vrienden omheen stonden zijn gevraagd, ben je tegen democratie?
Ten eerste twijfel ik ten zeerste of die personen uberhaupt wel begrijpen wat er met die vraag bedoeld wordt, ten tweede denk ik dat ze gewoon om stoer te doen hebben geroepen dat ze tegen democratie zijn.
Dat besef ik me ook, bijvoorbeeld Turkije. Maar ook in Turkije wordt de roep om de seculiere staat af te schaffen groter. Bijna 50% van de Turken heeft op de AK-Partij gestemt, en dat vormt een gevaar voor de seculiere staat. Dus ook steeds minder Turken hebben een boodschap aan de scheiding van kerk en staat.quote:Al zouden deze twee bovenstaande dingen niet van toepassing zijn, dan nog moet je er rekening mee houden dat jongeren er in de pubertijd nou af en toe gekke ideeen en meningen op nahouden. Misschien weet je van jezelf nog wel dat je heel anders was toen je nog een stukje jonger was. (al weet ik niet hoe oud je bent ;) En als laatst, er zijn ook genoeg Islamitische landen waar de dingen wel goed gaan, en vaak is het zo dat in Islamitische landen waar het niet zo goed gaat niet (alleen) het geloof ten grondslag ligt. Het zou dus fijn zijn als je zou beseffen dat, ondanks de dingen die je noemt, die natuurlijk verschrikkelijk zijn, er ook mensen zijn die zich wel weten te gedragen en die door mensen die jouw visie delen worden weggezet als een stel idiote gelovigen die van god los zijn! (
)
Alles wat je hier noemt heb je ook al eerder genoemd, zoals ik zei, meen ik dat al zou het een serieus onderzoek zijn, dan nog is wat jongeren denken niet respresentatief voor de gehele Marokkaanse gemeenschap, daar ben je het toch wel met mij over eens?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:38 schreef Holograph het volgende:
[..]
Daar heb ik ook niks mee, maar je kunt niet ontkennen dat er problemen zijn met de Islam. Het feit dat in veel Moslimlanden men geen boodschap heeft aan de Scheiding tussen Kerk en Staat, is gewoon de waarheid. En als je het als regering als doel ziet om de halve Islamitische wereld naar Nederland te halen (bij wijzen van spreken natuurlijk), dan is het niet raar dat er ook problemen ontstaan.
[..]
Ik denk niet dat ze random hangjongeren gingen interviewen. Het onderzoek moest worden uitgevoerd door het voormalig ministerie van Vreemdelingenzaken en Intergratie, en dan mag er geenvertekend beeld zijn. En ik verwacht dat veel Turken veel minder radicaal zijn in dit opzicht, aangezien Turkije zelf een streng seculier land is.
[..]
Dat besef ik me ook, bijvoorbeeld Turkije. Maar ook in Turkije wordt de roep om de seculiere staat af te schaffen groter. Bijna 50% van de Turken heeft op de AK-Partij gestemt, en dat vormt een gevaar voor de seculiere staat. Dus ook steeds minder Turken hebben een boodschap aan de scheiding van kerk en staat.
Maar theocratische landen zoals Iran en SA, en in mindere maten de landen in Noord-Afrika, kun je niet zeggen dat ze een boodschap hebben aan de scheiding tussen kerk en staat. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dankzij de Scheiding tussen Kerk en Staat kennen we vrijheid van Meningsuiting, vrijheid![]()
van Vereniging, vreiheid van Pers etc. etc. Deze vrijheden kent men niet in theocratische landen.
En dan kom je op het punt wie deze problemen durft te benoemen, en de enige partij die dat doet is de PVV. Natuurlijk ben ik het niet eens met alle standpunten met de PVV, ik ben niet voor een kopvoddentax, ik ben niet voor een verbod op de Koran (overigens vind ik het wel puur slecht dat men Mein Kampf niet wil uitgeven, je moet geen boeken verbieden) maar deze partij heeft wel iets aangekaart waar alle politiek-correcte partijen geen boodschap aan hadden.
Je bent dan ook geen echte moslima, want pure islam zou nooit toestaan dat je dit zou mogen posten. Die vrijheid heb je dan niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:57 schreef Aylin het volgende:
[..]
maar wat ik mij afvraag, is waarom ik, als meisje dat gewoon in Nederland is geboren, opgegroeid, naar school is gegaan etc, dus precies hetzelfde is als jij, alleen met een ander geloof, nu mijn geloof niet zou mogen belijden omdat er een paar idioten zijn die extremistisch zijn? IK heb daar, nogmaals, niks mee te maken, maar ik word er wel verantwoordelijk voor gehouden!
Ja, lekker makkelijk he!!! Zodra je er niet uitkomt, roepen dat ik geen moslima ben!! Dat ben ik dus wel, en inderdaad geniet ik de vrijheid, ook van mijn geloof, om te zeggen wat ik wil. Dat een paar extremistische idioten beweren dat dat niet mag, neemt niet weg dat de koran mij de vrijheid geeft om te zeggen wat ik wil. Ik zou het fijn vinden als je toegeeft dat niet iedere moslim een blaatende gamelagamele roepende gestoorde extremistische idioot is met een jeleba/burka, maar dat er ontwikkelde, welbespraakte, geleerde en Nederlandssprekende moslims zijn die het goed doen in Nederland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je bent dan ook geen echte moslima, want pure islam zou nooit toestaan dat je dit zou mogen posten. Die vrijheid heb je dan niet.
Die zijn er ongetwijfeld, en verdienen wat mij betreft alle respect.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:16 schreef Aylin het volgende:
[..]
Ik zou het fijn vinden als je toegeeft dat er ontwikkelde, welbespraakte, geleerde en Nederlandsprekende moslims zijn die het goed doen in Nederland.
Maar net riep je nog dat ik geen échte moslima ben? En als ik volgens jou alle respect verdien, waarom zou ik dan volgens jou (of iig van de PVV) niet gewoon relaxt de koran mogen lezen? Daar heb je toch heul geen last van??quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:18 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die zijn er ongetwijfeld, en verdienen wat mij betreft alle respect.
Die koran moet je opzij flikkeren, ga leven en geniet van je vrijheid.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:20 schreef Aylin het volgende:
[..]
Maar net riep je nog dat ik geen échte moslima ben? En als ik volgens jou alle respect verdien, waarom zou ik dan volgens jou (of iig van de PVV) niet gewoon relaxt de koran mogen lezen? Daar heb je toch heul geen last van??
Contradictie!!!! Hoe kan ik échte vrijheid hebben, als jij voor mij beslist wat die vrijheid dient in te houden?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:22 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die koran moet je opzij flikkeren, ga leven en geniet van je vrijheid.
Goohquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
Vooruit.
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=matig
Of hier, zomaar ff hoor: "There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.
Bron: http://worldmuslimcongres(...)-only-one-islam.html
En wat te denken van dit: http://www.dagelijksestan(...)tigde-islam-bestaat/
Of dit: http://hpd.de/node/7175?page=0,0 (Es gibt keine moderaten Muslime)...
Nee, 50% vindt dat kwetsende uitspraken verboden zouden moeten zijn. Niet alleen als die over de Islam gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:01 schreef Holograph het volgende:
Not at all.
50% van de Nederlandse Marokkanen verwerpt de democratie op grond van de Islam. En juist dat ze het verwerpen op grond van de Islam is verwerpelijk. De scheiding van Kerk en Staat betekend juist dat er geen ingrepen zijn in de staat door levensbeschouwingen en ideologieën, en als je dan zegt dat je tegen de democratie bent, omdat de Islam dat zegt, kun je wel zeggen dat men daar geen boodschap aan heeft.
Natuurlijk is dat geen afspiegeling van de gehele moslim gemeenschap, maar veel mensen zeggen dat Moslim jongeren aan het seculariseren zijn, en als dat zo zou zijn dan moet het aantal mensen wat de democratie verwerpt onder Marokkanen een stuk hoger liggen, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:57 schreef Aylin het volgende:
[..]
Alles wat je hier noemt heb je ook al eerder genoemd, zoals ik zei, meen ik dat al zou het een serieus onderzoek zijn, dan nog is wat jongeren denken niet respresentatief voor de gehele Marokkaanse gemeenschap, daar ben je het toch wel met mij over eens?
Maar dat neemt niet weg dat veel Turken geen boodschap hebben aan de scheiding van Kerk en Staat, maar je ziet wel in Turkije, dat het een relatief rijk land is. En dat komt alleen maar omdat de zoveel mogelijk hebben geweerd. Landen waar de Sharia op staatsniveau is ingevoerd, zijn niet echt de meest welvarende landen.quote:Daarnaast zal in Turkije de seculiere staat niet afgeschaft worden, daar zorgt het leger wel voor!
Hoe ik dat goed wil praten? Dat kan niet, als je op een partij stemt, ga je akkoord met de standpunten, maar dat wil niet zeggen dat je er geen bezwaar tegen kan hebbent. Ik weet niet op welke partij jij heb gestemd, maar als je op de PvdA hebt gestemd: PvdA' er Marcouch had voorgesteld om Moslim-ghetto's te bouwen, dus ik hoop niet dat hij een afspiegeling is van de perfect geïntegreerde Moslim, terwijl de PvdA wel doet alsof hij dat wel is. Maar terug naar het punt: Ik neem aan dat jij Marcouch' voorstel wel verwerpt, terwijl je mogelijk wel op de PvdA hebt gestemd.quote:maar wat ik mij afvraag, is waarom ik, als meisje dat gewoon in Nederland is geboren, opgegroeid, naar school is gegaan etc, dus precies hetzelfde is als jij, alleen met een ander geloof, nu mijn geloof niet zou mogen belijden omdat er een paar idioten zijn die extremistisch zijn? IK heb daar, nogmaals, niks mee te maken, maar ik word er wel verantwoordelijk voor gehouden! En dan kun je wel zeggen dat je het niet eens bent met alle punten van de PVV, feit blijft dat jij op een partij hebt gestemd die dat standpunt wel naar buiten brengt en ook daadwerkelijk die dingen wil uitvoeren! Hoe kun je dat dan voor jezelf goed praten?
Ik wil best vertellen hoe mijn terughoudendheid t.o.v. de Islam is gekomen. Enkele jaren geleden had ik er nog geen enkel bezwaar tegen. In 2006 had ik Levensbeschouwing lessen, en daar werd mij geleerd wat voor vredelievend geloof de Islam wel niet is, en dat de Islam geen bezwaren kent. Mij werd voorgespiegeld dat Mohammed maar 1 vrouw had, en dat Mohammed op een vreedzame manier geschillen beslechtten, maar in 2006 vertelde Geert Wilders ook dat de Islam een 'gewelddadige religie' is. Dus ik was zelf maar op verkenning uit gegaan. Wat bleek? Mohammed had 14 vrouwen en had honderden joden vermoord. Dus ik ben verder gaan zoeken en kwam nog wel meer dingen tegen die totaal botste met het verhaal van mijn leraar toentertijd, bijvoorbeeld over Sauodi-Arabië en Iran. Maar het ergste van alles vind ik nog steeds, dat de school mij met dit soort demagogie probeerde te overtuigen. Die leraar maakte gewoon een karikatuur van zijn eigen geloofwaardigheid.quote:Laatste vraag: eerlijk antwoorden hè, gaat het nou voor jou echt over de gevaar van die Islam of gaat het (diep in je hartje!!) gewoon over dat stel hangjongens die de boel op straat terroriseren?
Dan vind ik het logisch dat ik je vraag waar de gematigde Islam is? Volgens mij is er maar 1 Koran.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:45 schreef tsijben het volgende:
[..]
GoohRadicale Moslims roepen dat er maar één Islam is.
Je kunt roepen wat je wil, maar het FEIT dat zoveel verschillende Moslims dit punt anders zien betekent dus dat er niet één Islam is.
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters De volkskrant trekt die conclusie ook, en dat is volgens mij wel een linkse krant.quote:[..]
Nee, 50% vindt dat kwetsende uitspraken verboden zouden moeten zijn. Niet alleen als die over de Islam gaan.
Elsevier maakt weer sensationele titels die onjuist zijn als je de tekst leest.
Op een aantal punten geef ik je gelijk, maar wat denk je dan dat er moet gebeuren in Nederland?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen afspiegeling van de gehele moslim gemeenschap, maar veel mensen zeggen dat Moslim jongeren aan het seculariseren zijn, en als dat zo zou zijn dan moet het aantal mensen wat de democratie verwerpt onder Marokkanen een stuk hoger liggen, lijkt me.
[..]
Maar dat neemt niet weg dat veel Turken geen boodschap hebben aan de scheiding van Kerk en Staat, maar je ziet wel in Turkije, dat het een relatief rijk land is. En dat komt alleen maar omdat de zoveel mogelijk hebben geweerd. Landen waar de Sharia op staatsniveau is ingevoerd, zijn niet echt de meest welvarende landen.
[..]
Hoe ik dat goed wil praten? Dat kan niet, als je op een partij stemt, ga je akkoord met de standpunten, maar dat wil niet zeggen dat je er geen bezwaar tegen kan hebbent. Ik weet niet op welke partij jij heb gestemd, maar als je op de PvdA hebt gestemd: PvdA' er Marcouch had voorgesteld om Moslim-ghetto's te bouwen, dus ik hoop niet dat hij een afspiegeling is van de perfect geïntegreerde Moslim, terwijl de PvdA wel doet alsof hij dat wel is. Maar terug naar het punt: Ik neem aan dat jij Marcouch' voorstel wel verwerpt, terwijl je mogelijk wel op de PvdA hebt gestemd.
[..]
Ik wil best vertellen hoe mijn terughoudendheid t.o.v. de Islam is gekomen. Enkele jaren geleden had ik er nog geen enkel bezwaar tegen. In 2006 had ik Levensbeschouwing lessen, en daar werd mij geleerd wat voor vredelievend geloof de Islam wel niet is, en dat de Islam geen bezwaren kent. Mij werd voorgespiegeld dat Mohammed maar 1 vrouw had, en dat Mohammed op een vreedzame manier geschillen beslechtten, maar in 2006 vertelde Geert Wilders ook dat de Islam een 'gewelddadige religie' is. Dus ik was zelf maar op verkenning uit gegaan. Wat bleek? Mohammed had 14 vrouwen en had honderden joden vermoord. Dus ik ben verder gaan zoeken en kwam nog wel meer dingen tegen die totaal botste met het verhaal van mijn leraar toentertijd, bijvoorbeeld over Sauodi-Arabië en Iran. Maar het ergste van alles vind ik nog steeds, dat de school mij met dit soort demagogie probeerde te overtuigen. Die leraar maakte gewoon een karikatuur van zijn eigen geloofwaardigheid.
Natuurlijk wil ik dit niet afreageren op gematigde Moslims, maar als 50% van de Marokkaanse jongeren zegt dat zij de democratie verwerpen op grond van de Islam, terwijl men zegt dat Marokkanen aan het seculariseren zijn, vind ik dat erg.
Als mensen in het openbaar (Real Life zou ik dit nooit zeggen) bang moeten zijn om kritiek te hebben op de Islam, dan kan ik niet blijven volhouden dat er toch niets fout zit bij de Islam.
En zoals ik al eerder zeg: ik wil niemand verbieden de Islam te belijden, dus ik wil de Koran niet verbieden, en ik wil ook geen kopvoddentax, zoals de PVV wel wilt. Ik zie het daar ook niet van komen, zelf al zou de PVV 76 zetels krijgen. En voor alle Moslims van goede wil, die willen integreren in Nederland en die de taal willen leren heb ik gewoon respect voor. Maar Allochtonen die denken hier de beest uit te kunnen hangen, die zie ik liever vertrekken.
Ik bepaal ook niet voor jou, dat is weer een fout die jij maakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:31 schreef Aylin het volgende:
[..]
Contradictie!!!! Hoe kan ik échte vrijheid hebben, als jij voor mij beslist wat die vrijheid dient in te houden?
Ik heb nu een goed leven, dat ik zelf heb ingericht, en heb zelf de keuze gemaakt om de koran daar ook onderdeel van uit te laten maken. Neemt niet weg dat ik lekker geniet van het leven en doe waar ik zin in heb. Ik vind het (ja sorry, maar echt..) arrogant te noemen, dat jij meent te kunnen uitmaken wat voor mij nou leven en vrijheid is.
Dat bedoel ik dus, daarom wilde ik er eerst ook niet aan beginnen omdat je het toch niet gelooft en je aan je standpunt vasthoudt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:45 schreef tsijben het volgende:
[..]
GoohRadicale Moslims roepen dat er maar één Islam is.
Je kunt roepen wat je wil, maar het FEIT dat zoveel verschillende Moslims dit punt anders zien betekent dus dat er niet één Islam is.
Ja, en jouw bronnen zijn allemaal objectief uiteraard.quote:Nee, 50% vindt dat kwetsende uitspraken verboden zouden moeten zijn. Niet alleen als die over de Islam gaan.
Elsevier maakt weer sensationele titels die onjuist zijn als je de tekst leest.
Dat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan vind ik het logisch dat ik je vraag waar de gematigde Islam is? Volgens mij is er maar 1 Koran.
Ook dat.quote:http://www.volkskrant.nl/binnenland/article319760.ece/Bijna_helft_jonge_Marokkanen_antiwesters De volkskrant trekt die conclusie ook, en dat is volgens mij wel een linkse krant.
Jij houdt uiteraard ook vast aan je standpunt dat er maar één islam is, wat een domme ontkenning van de werkelijkheid is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, daarom wilde ik er eerst ook niet aan beginnen omdat je het toch niet gelooft en je aan je standpunt vasthoudt.
Zelfde conclusie: Jonge Marokkanen zijn in meerderheid tegen het recht op vrije meningsuiting als het gaat om toestaan van kwetsende uitspraken, vooral als het de islam betreft.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan vind ik het logisch dat ik je vraag waar de gematigde Islam is? Volgens mij is er maar 1 Koran.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters De volkskrant trekt die conclusie ook, en dat is volgens mij wel een linkse krant.
Jij zei: gooi die koran weg, ik vatte dat op als iets wat jij vond dat ik zou moeten doen, maar blijkbaar bedoelde je dat jij dat wil, maar niet dat ik dat moet. (haha, je begrijpt me nog wel tochquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik bepaal ook niet voor jou, dat is weer een fout die jij maakt.In de vrijheid die we hebben kan ik zeggen wat ik wil, en dus dat je gewoon die koran weg moet flikkeren. Dat jij daar allerlei conclusies aan verbindt zegt genoeg, maar dat is helemaal voor jouw rekening uiteraard. Je komt er vanzelf achter wat vrijheid is als je ook daadwerkelijk die koran weggooit. Want hoe kan je nou weten wat vrijheid is als je bent geïndoctrineerd met het idee dat islam vrijheid inhoudt.
Als je bij voorbaat al zulke drastische maatregelen neemt, erken je indirect dat er al wat mis is met dat geloof.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:13 schreef Dagonet het volgende:
Turkije en Marokko hebben meermalen aangeboden om staatsopgeleide imams naar Nederland te sturen die een bepaalde, gematigde, islam aanhangen. Dit omdat ze weten dat het een groot radicalisatierisico meebrengt als je zelfopgeleide bergimams neemt zoals wij nu hier hebben vooral.
Nederland weigerde dit omdat ze het een te grote mengeling van kerk en staat vonden.
Dat is het bizarre aan zijn theorie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef tsijben het volgende:
Maar uhm.. Er is één Bijbel.
Hoe komen we dan een Protestanen én Katholieken?
Het is niks anders dan wat al heel lang in Nederland de praktijk was.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je bij voorbaat al zulke drastische maatregelen neemt, erken je indirect dat er al wat mis is met dat geloof.
Straks krijg ik nog te horen dat die precies hetzelfde zijn.quote:
Dat absoluut. Dat erken ik ook.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:01 schreef Aylin het volgende:
[..]
Als jij maar erkent dat ik mijn mening mag hebben, en natuurlijk erken ik dat jij jouw mening mag hebben.
Het jodendom van vroeger is een discussie in een andere situatie dan nu (overingens was die regel natuurlijk onterecht want het jodendom heeft geschiedkundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig is dan haar 2 jongere broertjes).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is niks anders dan wat al heel lang in Nederland de praktijk was.
De Joden werden zelfs verplicht een kerkgenootschap op te richten naar Hollands model om ze min of meer in de gaten te houden.
Nou zo heel veel anders was die situatie niet. Een in aantal opkomende groep gelovigen die maar matig in de bekende structuren paste. Volgens mij is dat verschil maar beperkt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het jodendom van vroeger is een discussie in een andere situatie dan nu (overingens was die regel natuurlijk onterecht want het jodendom heeft geschiedkundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig is dan haar 2 jongere broertjes).
Tja als je geloven bekijkt is het grootste deel van de mensen niet al te geschiktquote:Maar nu bieden moslimlanden namelijk zelf aan om niet alle imams aan te nemen. Ene kant attent van hen natuurlijk, maar aan de andere kant zegt het ook wat over het geloof als niet alle imams geschikt zouden zijn.
Het komt allemaal wel goed ja, ze zitten er bovenopquote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:57 schreef du_ke het volgende:
Niet voor niets dat er door de overheid gecontroleerde theologische opleidingen zijn
Dat kunnen we wel degelijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:27 schreef sneakypete het volgende:
[..]
'De islam' is geen bedreiging omdat het onmogelijk is om zonder verder discussie te definiëren wat dat begrip dan behelst.
Je vindt heftige maatschappelijke discussie een bedreiging voor ons land? Wat had je liever, een dictatuur? Maatschappelijke discussie is echt een van de beste dingen in een vrije democratie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:30 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat kunnen we wel degelijk.
- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.
Is dat wel degelijk zo? Er zijn problemen en die moeten aangepakt worden daar is iedereen het over eens. Maar zijn die problemen groter dan ze 10, 20 of 30 jaar geleden waren met andere groepen? Volgens mij is het aantal veldslagen met de ME wel eens groter geweestquote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:27 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het komt allemaal wel goed ja, ze zitten er bovenop![]()
'De islam' is geen bedreiging omdat het onmogelijk is om zonder verder discussie te definiëren wat dat begrip dan behelst. Maar het is weldegelijk zo dat we nogal wat te stellen gaan krijgen met mensen afkomstig uit landen die Islamitisch genoemd worden. En dat is de uitkomst van een som waarin je kunt optellen hun cultuur, onze cultuur (ja die bestaat niet, zo naar schijnt, maar toch..), de verzorgingsstaat, de democratie enz.
Neeuh die stort vanzelf weer als een kaartenhuis in elkaar.quote:Het is onverenigbaar in deze situatie. Een PVV? Die zal groeien.
In vergelijking met veel andere landen gaat het hier eigenlijk ook best wel goed met de integratie. Het kan altijd beter natuurlijk maar als je naar de meetbare cijfers kijkt (arbeidsparticipatie, scholingsniveau, aantal kinderen, inkomen, taalbeheersing etc) gaat het best aardig en, belangrijker nog, per generatie beter.quote:Het is idioot om te zien hoe partijen als GL en D66 doen alsof we al bijna klaar zijn met de integratie. Integendeel, het begint nu pas, en is maar zeer de vraag of het gunstig afloopt.
Het is vooral de tijd die nodig is. Integratie kan je niet van de ene op de andere dag forceren. Dat is een gegeven dat die de PVV en VVD stemmers eens in moeten gaan zien maar goed daarvoor zijn ze misschien wat te gevoelig voor goedkope retoriek.quote:Maargoed, ik weet nu al dat élke D66/GL (of PVDA zo je wilt) stemmer dit zal ontkennen, met allerhande cijfers enz. Nuja, de tijd zal het leren.
Europa en Nederland zijn anders dan 20 jaar geleden, 40 jaar geleden of 60 jaar geleden en dat is maar goed ook. Landen en hun bevolking ontwikkelen zich als het goed is. Stilstand is achteruitgang, daar is Nederland in de 18e eeuw al eens een keer hardhandig achter gekomen.quote:En ik zou GRAAG willen dat het goed komt. Ik haat niemand zolang het netjes blijft. Maar ik vrees met grote vreze dat Nederland en Europa niet hetzelfde kunnen blijven.
Natuurlijk was de situatie joden vroeger vs. alle geloven in het moderne Europa verschillend.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou zo heel veel anders was die situatie niet. Een in aantal opkomende groep gelovigen die maar matig in de bekende structuren paste. Volgens mij is dat verschil maar beperkt.
Die zijn er inderdaad. Maar daarbij kan je ook gewoon een studie doen en priester/imam/monnik worden zonder die door de overheid gecontroleerde opleiding te doen.quote:Tja als je geloven bekijkt is het grootste deel van de mensen niet al te geschikt.
Niet voor niets dat er door de overheid gecontroleerde theologische opleidingen zijn
Waarom hebben we dezelfde integratieproblemen dan niet in dezelfde mate met andere groepen? Waarom hamert men steeds op de integratie van moslims en niet zozeer die van boeddhisten?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat wel degelijk zo? Er zijn problemen en die moeten aangepakt worden daar is iedereen het over eens. Maar zijn die problemen groter dan ze 10, 20 of 30 jaar geleden waren met andere groepen? Volgens mij is het aantal veldslagen met de ME wel eens groter geweestEr is altijd gedoe met bepaalde groepen etters. Dat is niks nieuws en zal ook niet veranderen door immigratiestops of koranverboden. Ook met de cultuur heeft het niet zo gek veel te maken.
[..]
Neeuh die stort vanzelf weer als een kaartenhuis in elkaar.
[..]
In vergelijking met veel andere landen gaat het hier eigenlijk ook best wel goed met de integratie. Het kan altijd beter natuurlijk maar als je naar de meetbare cijfers kijkt (arbeidsparticipatie, scholingsniveau, aantal kinderen, inkomen, taalbeheersing etc) gaat het best aardig en, belangrijker nog, per generatie beter.
[..]
Het is vooral de tijd die nodig is. Integratie kan je niet van de ene op de andere dag forceren. Dat is een gegeven dat die de PVV en VVD stemmers eens in moeten gaan zien maar goed daarvoor zijn ze misschien wat te gevoelig voor goedkope retoriek.
[..]
Europa en Nederland zijn anders dan 20 jaar geleden, 40 jaar geleden of 60 jaar geleden en dat is maar goed ook. Landen en hun bevolking ontwikkelen zich als het goed is. Stilstand is achteruitgang, daar is Nederland in de 18e eeuw al eens een keer hardhandig achter gekomen.
Aantallen, dat is het voornaamste verschil. Als in de afgelopen decennia de immigratie niet uit Marokko en Turkije was gekomen maar uit pakweg Sri Lanka of Polen dan waren er nu problemen geweest met de jongeren uit die hoek. Heeft geen bal met het geloof te maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom hebben we dezelfde integratieproblemen dan niet in dezelfde mate met andere groepen? Waarom hamert men steeds op de integratie van moslims en niet zozeer die van boeddhisten?
Dat weten we inderdaad nog niet maar ik heb goede hoopquote:Sneakypete werpte net een bijzondere stelling op: 'de integratie begint nu pas'.
Ik moet erkennen dat daar zeker wat voor te zeggen valt. We moeten immers maar zien hoe de integratie [met degenen die een strenge intepretatie van de islam aanhangen] op lange termijn zal verlopen.
Nee hoor. Kijk maar eens naar de demografische gegevens. Elke nieuwe generatie lijkt meer op de 'autochtone Nederlanders' dan op hun ouders en grootouders. Dus welke feiten hebben ze precies tegen zich? Welke statistieken sla jij er op na voor je vergelijking?quote:Statistisch gezien hebben PvdA en GL-stemmers de feiten tegen zich;
Samenleven gaat op veel plaatsen prima dus ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen.quote:immers overal op de wereld is de islam in conflict met andere culturen. Zou West-Europa de eerste regio zijn waar de integratie en het samenleven met de islam vreedzaam en zonder spanningen zal verlopen?
Aantallen he ? Of is de oorzaak van de problemen met Mexicanen in de V.S. ook hun katholieke achtergrond ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom hebben we dezelfde integratieproblemen dan niet in dezelfde mate met andere groepen?
Hij was iets anders maar wel heel erg goed vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk was de situatie joden vroeger vs. alle geloven in het moderne Europa verschillend.
[..]
Neuh dat zegt het niet eigenlijk. Het laat vooral zien dat het een minder gereguleerd geloof is dan wij hier gewend zijn. Het kent niet de machtsstructuren die we hier gewend zijn bij de protestanten en katholieken en die we de Joden opgelegd hebben in de 19e eeuw. En als er geen centraal aanspreekpunt is maakt dat het moeilijker om een geloof als geheel aan te spreken. Wat dat betreft waren onze zuilen erg praktisch natuurlijk en zou het ook best handig kunnen zijn om de Moslims een eigen halve zuil op te laten bouwen. Wanneer je tenminste de op assimilatie gelijkende manier van integreren wilt die de Wildersachtigen nastreven.quote:Die zijn er inderdaad. Maar daarbij kan je ook gewoon een studie doen en priester/imam/monnik worden zonder die door de overheid gecontroleerde opleiding te doen.
Mijn punt is dat als moslimlanden ZELF geschikte imams willen sturen, het al indirect zegt dat er iets mis is met dat geloof.
Ja dat zou zomaar kunnen wanneer hier een half miljoen Thai rond zouden lopen waar het moederland graag een beetje grip op wil houden.quote:Kan je het je voorstellen dat Thailand voortaan geschikte boeddhistische monniken bijvoorbeeld naar Europa zou sturen? Kennelijk is er uit die hoek minder te vrezen voor religieuze wantoestanden.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aantallen, dat is het voornaamste verschil. Als in de afgelopen decennia de immigratie niet uit Marokko en Turkije was gekomen maar uit pakweg Sri Lanka of Polen dan waren er nu problemen geweest met de jongeren uit die hoek. Heeft geen bal met het geloof te maken.
Onzin. Er zijn meer Westerse allochtonen dan Turkse en Marokkanse allochtonen. Toch zorgen Westerse allochtonen voor minder problemen en spanningen dan Turk. en Mar. allochtonen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Aantallen he ? Of is de oorzaak van de problemen met Mexicanen in de V.S. ook hun katholieke achtergrond ?
En dat is precies waar PvdA en GL-stemmers enkel op drijven: hoop. Wil jij een land besturen met hoop?quote:Dat weten we inderdaad nog niet maar ik heb goede hoop![]()
Bij de oudere generatie had je geen Mo B. Bij de oudere generatie had je geen Sharia4Belgium of waar moskeeen in A'dam pleitten voor een islamitische staat in Nederland.quote:Nee hoor. Kijk maar eens naar de demografische gegevens. Elke nieuwe generatie lijkt meer op de 'autochtone Nederlanders' dan op hun ouders en grootouders. Dus welke feiten hebben ze precies tegen zich? Welke statistieken sla jij er op na voor je vergelijking?
Noem eens een paar landen dan waar samenleven met de islam zonder spanningen verloopt.quote:Samenleven gaat op veel plaatsen prima dus ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen.
Nee want joden werden toen niet altijd goed behandeld, en wat dus niet hun schuld was, want het jodendom heeft al geschiedeniskundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig en intolerant is dan haar 2 jongere broertjes.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij was iets anders maar wel heel erg goed vergelijkbaar.
Dat heeft niets met machtsstructuur te maken. Dat heeft te maken met dat imams wel eens intolerante uitspraken kunnen hebben en daarbij worden ze - naar eigen zeggen - geinspireerd door de islam en/of de Koran. Of dat islam, i.t.t. alle andere geloven, naast religieze aspecten in de theologie ook politieke en andere aspecten heeft. In Turkije zijn daar heel alert op bijvoorbeeld.quote:Neuh dat zegt het niet eigenlijk. Het laat vooral zien dat het een minder gereguleerd geloof is dan wij hier gewend zijn. Het kent niet de machtsstructuren die we hier gewend zijn bij de protestanten en katholieken en die we de Joden opgelegd hebben in de 19e eeuw. En als er geen centraal aanspreekpunt is maakt dat het moeilijker om een geloof als geheel aan te spreken. Wat dat betreft waren onze zuilen erg praktisch natuurlijk en zou het ook best handig kunnen zijn om de Moslims een eigen halve zuil op te laten bouwen. Wanneer je tenminste de op assimilatie gelijkende manier van integreren wilt die de Wildersachtigen nastreven.
Ik heb het hier over geloof en niet over nationaliteit. En verder is je argumentatie enkel gebasserd op woorden als 'het zou zomaar kunnen'. Kom eens met harde feiten.quote:Ja dat zou zomaar kunnen wanneer hier een half miljoen Thai rond zouden lopen waar het moederland graag een beetje grip op wil houden.
En dat is een antwoord op wat precies ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Er zijn meer Westerse allochtonen dan Turkse en Marokkanse allochtonen.
Hoger opgeleid en een andere sociaal-economische positie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Er zijn meer Westerse allochtonen dan Turkse en Marokkanse allochtonen. Toch zorgen Westerse allochtonen voor minder problemen en spanningen dan Turk. en Mar. allochtonen.
[..]
Hoop en de demografische statistieken die goed uitpakken. Liever dat dan enkel vanuit een vage angst kunnen denkenquote:En dat is precies waar PvdA en GL-stemmers enkel op drijven: hoop. Wil jij een land besturen met hoop?
[..]
Die ehbben dan ook echt de steun van honderdduizenden...quote:Bij de oudere generatie had je geen Mo B. Bij de oudere generatie had je geen Sharia4Belgium of waar moskeeen in A'dam pleitten voor een islamitische staat in Nederland.
Extremisme is altijd slecht. Zowel het moslim-extremisme als het rechts-extremisme dat zich daar weer aan optrekt.quote:Integratie is meer dan enkel de taal leren. De jongere generatie draagt extremisme meer naar buiten dan de oudere generatie. Een slechtere ontwikkeling dus.
[..]
Nederland is eigenlijk best een goed voorbeeld. Of de Duitsers of Britten. Er zijn wel wat strubbelingen maar dat zijn geen serieuze spanningen dat is wennen over en weer.quote:Noem eens een paar landen dan waar samenleven met de islam zonder spanningen verloopt.
Tja ze waren nieuw en anders, dat bleek keer op keer voldoende argument voor aparte maatregelen ten opzichte van hen. Dat is ook het gevaarlijke van speciale maatregelen tegen 1 geloof...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee want joden werden toen niet altijd goed behandeld, en wat dus niet hun schuld was,
Tja dat bleek voor degenen die baat hadden bij Jodenvervolging geen sterk argument..quote:want het jodendom heeft al geschiedeniskundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig en intolerant is dan haar 2 jongere broertjes.
[..]
Toch wel daar heeft het juist heel erg veel mee te maken. Dat heb ik je net al uitgelegd.quote:Dat heeft niets met machtsstructuur te maken.
Dat doen bepaalde dominees ook aan de lopende band. Maar door de machtsstructuur zijn die eenvoudiger aan te pakken en bij te sturen door de moederkerk.quote:Dat heeft te maken met dat imams wel eens intolerante uitspraken kunnen hebben en daarbij worden ze - naar eigen zeggen - geinspireerd door de islam en/of de Koran.
Onzin daar hebben alle grote religies last van. Zeker ook het Katholicisme en het Protestantisme.quote:Of dat islam, i.t.t. alle andere geloven, naast religieze aspecten in de theologie ook politieke en andere aspecten heeft. In Turkije zijn daar heel alert op bijvoorbeeld.
[..]
Jij komt zelf met deze vrij onzinnige vergelijking. Daar is lastig met harde feiten op te reageren. Maar dat er bij massale emigratie uit landen het moederland enige grip probeert te houden op de emigranten is niks nieuws en toch geen onbekend fenomeen?quote:Ik heb het hier over geloof en niet over nationaliteit. En verder is je argumentatie enkel gebasserd op woorden als 'het zou zomaar kunnen'. Kom eens met harde feiten.
Zucht.. Gewoon zucht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:44 schreef Gillette_M5 het volgende:
'Kein Platz für Juden in Bullerbü, Antisemitismus in Südschweden
Die 19-jährige Nina Tojzner ist eine von knapp 1000 jüdischen Einwohnern Malmös. Sie sagt, die Angst unter den Juden begann auf dem Rathausplatz, als eine Demonstration von Juden von jungen Moslems attackiert wurde.
Sogar er, der Imam, widersetze sich dem radikalem Islamismus mehr als die Schweden. "Ich unterstütze das Gesetz gegen Burka und Nekhab in Belgien", sagt Hajar. "Und ich hoffe, dass es in ganz Europa gelten wird. Denn das ist nicht der Islam, sondern Tradition. Das ist unakzeptabel."
http://www.3sat.de/page/?source=/kulturzeit/themen/144953/index.html
Nee hoor, niets aan de hand mensen.
Het is juist heel correct..,omdat de islam niet zomaar een geloof is zoals het Christendom of Jodendom maar een politieke ideologie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
De Islam is heel vervelend en hardnekkig. Volgens mij kun je de mensen niet zo veranderen. Het enige dat je als Nederland kan doen, is dit geloof zo veel mogelijk buiten de deur houden.
Het is misschien niet correct, maar het gaat wel over toekomst van het land.
Er is een deel die dat wilt maar het merendeel inderdaad (nog) niet wel willen ze een moslim land van maken hoe meer moskees hoe beter ,slachtfeest nationale feestdag prima ! aparte zwembaden voor moslima's prima alles zullen ze toejuichen.. , maar kerstfeest in Turkije of Marroko ? denk het niet he? Turken en Marokkanen zijn exreem rechts + super nationalistisch. daar zouden ze extreem recht stemmen en hier op links.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:20 schreef tsijben het volgende:
[..]
Zucht.. Gewoon zucht.
BEWIJS nu eens dat ALLE Nederlandse Moslims ons willen onderdrukken en de democratie omver willen werpen.
Alwéér?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:20 schreef tsijben het volgende:
[..]
Zucht.. Gewoon zucht.
BEWIJS nu eens dat ALLE Nederlandse Moslims ons willen onderdrukken en de democratie omver willen werpen.
Hopelijk snap je zelf dat dit onzin is, dat je vind dat Turken en Marrokanen extreem rechts zijn. Ben het wel met je eens dat extreem rechts fout is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:56 schreef PVVvoorNL het volgende:
[..]
Er is een deel die dat wilt maar het merendeel inderdaad (nog) niet wel willen ze een moslim land van maken hoe meer moskees hoe beter ,slachtfeest nationale feestdag prima ! aparte zwembaden voor moslima's prima alles zullen ze toejuichen.. , maar kerstfeest in Turkije of Marroko ? denk het niet he? Turken en Marrokanen zijn exreem rechts + super nationalistisch. daar zouden ze extreem recht stemmen en hier op links.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hopelijk snap je zelf dat dit onzin is, dat je vind dat Turken en Marrokanen extreem rechts zijn. Ben het wel met je eens dat extreem rechts fout is.
Dat is geen onzin, jij bent tolerant tegen mensen die zelf niet tolerant zijn, dat is niet slim.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hopelijk snap je zelf dat dit onzin is, dat je vind dat Turken en Marrokanen extreem rechts zijn. Ben het wel met je eens dat extreem rechts fout is.
Moslims zijn helemaal niet 5x vaker crimineelquote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:11 schreef PVVvoorNL het volgende:
Als je jaren lang betuttelt wordt dan weet je ook niet eens beter dus normale moslims (niet die straatratten) neem ik het niet eens kwalijk dat ze denken dat PVV'ers racisten zijn. Ze denken dat werkelijkhoe kortzichtig.
Aan iedere moslim die hier is wil ik een ding zeggen draai de rollen eens om en beeld je in dat 800 000 Nederlanders naar Marroko of Turkije zouden zijn geemigreerd en ze pleuren dat hele land vol met orthodoxe mega grote kerken 5x groter dan de moskees.en die Nederlanders zijn ook 5x vaker crimineel volgens de statistieken. ook schelden ze moslima's met hoofdoek uit voor onreinige hoer. wat stem je op partijen die nieuwe Hollanders toejuichen? of een partij die dat een halt wilt toeroepen. Ik weet het antwoord al.
Mij niet. Dat vind ik schrikbarend laag.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:12 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie normaal vindt stemt mij hoopvol.
Lachwekkend eerder. Als 50% van de Nederlanders voor democratie zou zijn, ben ik morgen vertrokken.quote:Op zondag 13 juni 2010 11:05 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mij niet. Dat vind ik schrikbarend laag.
Wel netjes de bron er bij zetten, hè. Pim Fortuyn.quote:Ik ga nu uitleggen waarom de Islamisering van Nederland een potentiële dreiging vormt voor de Nederlandse cultuur.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers etc aan vast.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wel netjes de bron er bij zetten, hè. Pim Fortuyn.
3.000 doden op 9/11 was erg, zeker, maar het is wel erg hypocriet van je dat je de invasies van Afghanistan en Irak zo makkelijk wegwuift. Besef je wel dat volgens sommige schattingen er 500x zoveel doden zijn gevallen door die oorlogen dan op 9/11? Wie is hier nou het slachtoffer? Je misplaatste slachtofferrol is zum kotzen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:59 schreef Holograph het volgende:
[..]
en dat bij de aanslagen van 11 September (Nederlandse) Moslims over het algemeen begrip hadden voor de aanslagen. Je moet voor terreur geen begrip hebben, wat Amerika deed in Irak en Afghanistan is fout geweest, maar begrip hebben voor terrorisme, no way.
Klopt, daar kan menig Nederland nog wat van leren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wel netjes de bron er bij zetten, hè. Pim Fortuyn.
Wat de kern van het betoog van Pim Fortuyn is dat de slechte staat in de Islamitische landen tot bedrijgingen kan leiden voor onze veiligheid. Ik geloof er niet in dat die overslaat op de moslims in Nederland en al helemaal niet dat het een bedrijging is voor de scheiding tussen kerk en staat. Overigens valt me op bij het zien van dat filmpje dat Pim Fortuyn een welbespraakt politicus is die helder redeneerd. Totaal andere catogorie dan Geert Wilders.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Klopt, daar kan menig Nederland nog wat van leren.
Jammer dat je er nou weinig inhoudelijks tegenover brengt, chaque fois.
Elke uitzondering op grond van geloof uitsluitenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:35 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Napraten van die blonde Israëliër kan elke zwakbegaafde. Waar ik nou werkelijk benieuwd naar ben, is hoe jij die zogenaamde 'islamisering' wil tegengaan dan? Ga je mijn koran afpakken? Ga je me verplicht voeden tijdens de Ramadan?
Wat willen jullie nou?
'islam is slecht, islam is slecht'
Lijkt godverdomme wel een slechte grammofoonplaat die telkens blijft haken.
in turkije was in 1900 nog 30% christen nu is dat minder dan 1% ..quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:33 schreef Schaffelaar het volgende:
Kijk naar Turkije, bijna de hele bevolking is Islamitisch en toch is het een seculier land, waar zelfs geen hoofddoekjes in openbare gebouwen gedragen mogen worden. Het kan dus wel.
Ik zou het ook niks vinden als over een x-aantal jaar de islamitische meerderheid in Nederland de macht grijpt en de sharia invoert. Ik geloof alleen niet in dit doemscenario omdat ik denk dat de ontkerkelijking bij de Moslims net zo hard gaat toeslaan als bij de Christenen. Ik ken geen 1 niet westelijke allochtoon die nog elke week naar de moskee gaat, geen alcohol drinkt en niet van plan is om geen seks voor het huwelijk te hebben.
Er zal vast wel een minderheid zijn die de sharia wil invoeren, maar er is ook een minderheid die pleit voor het aanpassen van het strafrecht aan de hand van de bijbel.
In Nederland was in 1900 nog 2% Joods nu is dat minder dan 0,3%quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:02 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
in turkije was in 1900 nog 30% christen nu is dat minder dan 1% ..
Dat is zeker niet correct. Er is namelijk niks mis met dat geloof. Met het katholieke geloof ook niet. Excessen zijn overal.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
De Islam is heel vervelend en hardnekkig. Volgens mij kun je de mensen niet zo veranderen. Het enige dat je als Nederland kan doen, is dit geloof zo veel mogelijk buiten de deur houden.
Het is misschien niet correct, maar het gaat wel over toekomst van het land.
Het punt was dat jij elementaire regels van fatsoen niet in acht neemt door niet de bron van jouw quote te vermelden noch het feit dat het uberhaupt een quote is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:44 schreef Holograph het volgende:
Klopt, daar kan menig Nederland nog wat van leren.
Jammer dat je er nou weinig inhoudelijks tegenover brengt, chaque fois.
Niks mis met dat geloof. Inderdaad. Het zijn gelovigen die anderen lastig vallen met hun geloof waar iets mis mee is. Kutte is alleen dat dit alle gelovigen zijn die je over geloof hoort mekkeren.quote:Dat is zeker niet correct. Er is namelijk niks mis met dat geloof. Met het katholieke geloof ook niet. Excessen zijn overal.
En schaar mij in Godsnaam niet onder dat Nederland van je.
Het lijkt me een veel beter idee om jou in de plaats van God voor het gerechtshof te slepen. Ik geloof namelijk dat jij voor alles verantwoordelijk bent.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:53 schreef SiSaX5 het volgende:
En hij schaart je niet in Godsnaam onder dat Nederland van hem, als God niet bestaat. En als gut wel bestaat is het een verrekt grote teringlijer en moet hij voor het internationale gerechtshof gedaagd worden, wegens het begaan en toestaan van excessen.
Exact, we zijn het met elkaar eens. Maar dan ook alleen maar omdat we het over dezelfde persoon hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het lijkt me een veel beter idee om jou in de plaats van God voor het gerechtshof te slepen. Ik geloof namelijk dat jij voor alles verantwoordelijk bent.
Waarom moeten mensen per se zeggen dat het heel gemeen was van Bin Laden en de zijnen? Ik neem aan dat jij ook niet je excuses hebt aangeboden voor de invasie van Irak. Is ook nergens voor nodig, maar ik snap werkelijk niet waarom jij per se moslims wilt horen zeggen hoe erg zij de aanslagen van 9/11 vonden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:59 schreef Holograph het volgende:
Volgens mij is het toch diep triest dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt, en dat bij de aanslagen van 11 September (Nederlandse) Moslims over het algemeen begrip hadden voor de aanslagen. Je moet voor terreur geen begrip hebben, wat Amerika deed in Irak en Afghanistan is fout geweest, maar begrip hebben voor terrorisme, no way.
Jup, ik ben gisteren nog door een moslim gestenigd en van het dak gegooid, waarna een groep uit de locale moskee kwam om nog even goed over me heen te braken. Dagelijks ritueel voor Moslimsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:15 schreef Opa2012 het volgende:
De islam is geen bedreiging maar dat zijn wel de sukkels die de islam beschouwen als een nieuw soort beschermd ras (terwijl er toch minstens 2.500.000.000 van rondlopen) en de ironie is dat deze sukkels zelf door de moslims uitgekotst, gestenigd, danwel van het dak gegooid worden.
[zie bijv. post hierboven.]
Dan mag je nog blij zijn dat je je geitenkostuum niet aan had/quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:07 schreef Morthill het volgende:
[..]
Jup, ik ben gisteren nog door een moslim gestenigd en van het dak gegooid, waarna een groep uit de locale moskee kwam om nog even goed over me heen te braken. Dagelijks ritueel voor Moslims
Psssssst............... Pim ligt al een jaar of acht madeliefjes omhoog te drukken............quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:57 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wat de kern van het betoog van Pim Fortuyn is dat de slechte staat in de Islamitische landen tot bedrijgingen kan leiden voor onze veiligheid. Ik geloof er niet in dat die overslaat op de moslims in Nederland en al helemaal niet dat het een bedrijging is voor de scheiding tussen kerk en staat. Overigens valt me op bij het zien van dat filmpje dat Pim Fortuyn een welbespraakt politicus is die helder redeneerd. Totaal andere catogorie dan Geert Wilders.
En ze slaan ook zo hard terug tegen Wilders en Nederland...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef trekhengel het volgende:
Volgens mij ligt de de scheiding tussen kerk en staat meer onder vuur vanwege minaretten en burka verboden. De overheid kan (en dat doet ze over het algemeen ook, soms ook niet) religie-neutraal beleid voeren. Juist mensen als Wilders willen iets in de grondwet wat weer te maken heeft met godsdienst (blabla over joods christelijke cultuur e.d.). Wilders is een bedreiging voor de scheiding tussen kerk en staat. Hij gaat "inhoudelijk" op een godsdienst in. Domste wat je kan doen natuurlijk. Dat is alles wat extremisten nog nodig hadden.
Dit is ook een probleem wat de Islam met zich meebrengt. Waar de Jodendom een in zichzelf gekeerde godsdienst, een select clubje wat geen bekeringsdrang heeft, is de Islam een agressieve godsdienst die zoveel mogelijk mensen probeert te bekeren tot Moslim. Dit zou op zich geen probleem zijn als Moslims zich ook tot het Jodendom of Christendom mogen bekeren. Hier staat echter in veel Moslimlanden de doodstraf op.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:10 schreef rubje het volgende:
De islam is helemaal geen bedreiging dat maken die rechtse vrienden van de blonde leider ervan.
Dat enkele gestoorden het Geloof misbruiken wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
neem maar Theo Cornelissen = ook tot de islam aangetrokken en heet nu Theo Coşkun en is een vredelievende SP politicus.![]()
Eh, nu zie ik regelmatig christelijke groeperingen bij mensen langs gaan om te pogen ze te bekeren maar ik heb nog nooit in Nederland een moslim gezien die dat deed dus waarom is de Islam een probleem voor Nederland in dit verband?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:55 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Dit is ook een probleem wat de Islam met zich meebrengt. Waar de Jodendom een in zichzelf gekeerde godsdienst, een select clubje wat geen bekeringsdrang heeft, is de Islam een agressieve godsdienst die zoveel mogelijk mensen probeert te bekeren tot Moslim. Dit zou op zich geen probleem zijn als Moslims zich ook tot het Jodendom of Christendom mogen bekeren. Hier staat echter in veel Moslimlanden de doodstraf op.
Ze zijn bang dat de islam gaat overnemen en de EU verandert in een soort Eurabië!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nu zie ik regelmatig christelijke groeperingen bij mensen langs gaan om te pogen ze te bekeren maar ik heb nog nooit in Nederland een moslim gezien die dat deed dus waarom is de Islam een probleem voor Nederland in dit verband?
Doe even uitleggen.
terecht ook, de laatste keer dat ze het echt probeerden is het ze bijna gelukt. De slag bij Potiers was pas het keerpunt...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de islam gaat overnemen en de EU verandert in een soort Eurabië!
Jeweetz.
Nee, andersom. De islam is gedoemd om uit te sterven want wie wil er nou vrijwillig in pure armoede leven?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de islam gaat overnemen en de EU verandert in een soort Eurabië!
Jeweetz.
Ja hoor, dat is vast hun beweegreden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:58 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee, andersom. De islam is gedoemd om uit te sterven want wie wil er nou vrijwillig in pure armoede leven?
Maar in die tussentijd kunnen ze wel de christenen opjutten en dat moeten we niet willen hebben.
Dat begrijp ik wel van jou als SP aanhanger want er is eigenlijk niet veel verschil tussen de SP en de islam, beide richten zich op de armoedzaaier en geven het liefst het geld van een ander uit maar helaas, wat vervelend toch, maken die akelige kapitalisten iedereen rijk en dus zijn zowel de SP als de islam gedoemd om op termijn te verdwijnen vanwege gebrek aan armoedzaaiers.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is vast hun beweegreden.
Ik zou zeggen, praat eens met een stel moslims en vraag ze naar hun geloof.
Van mij mag iedereen trouwens christenen opjutten hoor.![]()
SP en Islam gelijkquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:21 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel van jou als SP aanhanger want er is eigenlijk niet veel verschil tussen de SP en de islam, beide richten zich op de armoedzaaier en geven het liefst het geld van een ander uit maar helaas, wat vervelend toch, maken die akelige kapitalisten iedereen rijk en dus zijn zowel de SP als de islam gedoemd om op termijn te verdwijnen vanwege gebrek aan armoedzaaiers.
p.s. Met opjutten bedoel ik dat ze de christenen het gevoel kunnen geven om weer voor zichzelf op te komen (en er zijn er nog steeds zo'n 3 miljard van) en zo de macht weer naar zich toe te trekken (ook niet leuk voor SPers).
Ja, afschuwlijke uitspraken over moslims, buitenlanders en kapitalisten. Ik ken ze wel maar -Strawberry- niet, die denkt dat de huidige SP goed voor iedereen is maar een vos verliest wel zijn haren, maar meestal niet zijn streken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:28 schreef Morthill het volgende:
[..]
SP en Islam gelijkVoor jou wat leuke SP-uitspraken
"Ik wil mijn afschuw voor de Islam - de leer de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers - niet onder stoelen of banken steken..."
Over de moslims in NL:
"Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt (...), vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dur verarmt (...). Zoals nu kan het niet!"
Duidelijk twee groeperingen die op 1 lijn zitten
Ach scheiding van kerk en staat.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef trekhengel het volgende:
Volgens mij ligt de de scheiding tussen kerk en staat meer onder vuur vanwege minaretten en burka verboden. De overheid kan (en dat doet ze over het algemeen ook, soms ook niet) religie-neutraal beleid voeren. Juist mensen als Wilders willen iets in de grondwet wat weer te maken heeft met godsdienst (blabla over joods christelijke cultuur e.d.). Wilders is een bedreiging voor de scheiding tussen kerk en staat. Hij gaat "inhoudelijk" op een godsdienst in. Domste wat je kan doen natuurlijk. Dat is alles wat extremisten nog nodig hadden.
Je hebt het over het Christendom toch?????quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:55 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Dit is ook een probleem wat de Islam met zich meebrengt. Waar de Jodendom een in zichzelf gekeerde godsdienst, een select clubje wat geen bekeringsdrang heeft, is de Islam een agressieve godsdienst die zoveel mogelijk mensen probeert te bekeren tot Moslim.
Ik vraag me nog steeds af of je een troll bent, of echt zulke denkbeelden hebt...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:48 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja, afschuwlijke uitspraken over moslims, buitenlanders en kapitalisten. Ik ken ze wel maar -Strawberry- niet, die denkt dat de huidige SP goed voor iedereen is maar een vos verliest wel zijn haren, maar meestal niet zijn streken.
Die Christenlijke groeperingen zijn veelal niet succesvol in hun bekeringsdrang. Je ziet ook in Nederland dat er steeds minder Christenen komen. Nieuwe Moslims zie je echter overal. Bijvoorbeeld van die Nederlandse vrouwen die Moslim moeten worden van hun Marokkaanse man voordat ze gaan trouwen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nu zie ik regelmatig christelijke groeperingen bij mensen langs gaan om te pogen ze te bekeren maar ik heb nog nooit in Nederland een moslim gezien die dat deed dus waarom is de Islam een probleem voor Nederland in dit verband?
Doe even uitleggen.
Oh, dus jij verstaat onder seculier het onderdrukken van andersdenkenden en andersgelovigen? Dat is niet seculier, dat is niet democratisch, dat is niet westers.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ow ja, humor heb je wel, en jou staat niets bij van de furore die ontstond toen een lid van het koninklijk huis haar religie aan paste om te kunnen trouwen? Neuh, vast niet....quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 02:05 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Die Christenlijke groeperingen zijn veelal niet succesvol in hun bekeringsdrang. Je ziet ook in Nederland dat er steeds minder Christenen komen. Nieuwe Moslims zie je echter overal. Bijvoorbeeld van die Nederlandse vrouwen die Moslim moeten worden van hun Marokkaanse man voordat ze gaan trouwen.
Ik ben geen SP aanhanger.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:21 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel van jou als SP aanhanger want er is eigenlijk niet veel verschil tussen de SP en de islam, beide richten zich op de armoedzaaier en geven het liefst het geld van een ander uit maar helaas, wat vervelend toch, maken die akelige kapitalisten iedereen rijk en dus zijn zowel de SP als de islam gedoemd om op termijn te verdwijnen vanwege gebrek aan armoedzaaiers.
p.s. Met opjutten bedoel ik dat ze de christenen het gevoel kunnen geven om weer voor zichzelf op te komen (en er zijn er nog steeds zo'n 3 miljard van) en zo de macht weer naar zich toe te trekken (ook niet leuk voor SPers).
Onzin. De traditionele kerken stromen misschien leeg, de nieuwe gemeenten stromen juist vol. En die nieuwe evangelische kerken zijn vaak ook fanatieker. Die kerel die zondagochtend op SBS6 is trekt altijd volle zalen (David Maasbach).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 02:05 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Die Christenlijke groeperingen zijn veelal niet succesvol in hun bekeringsdrang. Je ziet ook in Nederland dat er steeds minder Christenen komen. Nieuwe Moslims zie je echter overal. Bijvoorbeeld van die Nederlandse vrouwen die Moslim moeten worden van hun Marokkaanse man voordat ze gaan trouwen.
Reageer eens op die kerel boven je: hoezo ben tegen "maatschappelijke discussies"? Wil je een dictatuur maken van NL of zo?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:57 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Alwéér?
Oke (voorbeelden uit Nederland)::
- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.
Weet je wel waar je het over hebt? Mijn zus is getrouwd met een Egyptenaar, een moslim. Ze wonen in zijn geboortestad en niemand heeft haar gedwongen zich te bekeren tot de islam. Dat heeft ze dan ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 02:05 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Heb je haar wel een bouwhelm meegegeven?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je wel waar je het over hebt? Mijn zus is getrouwd met een Egyptenaar, een moslim. Ze wonen in zijn geboortestad en niemand heeft haar gedwongen zich te bekeren tot de islam. Dat heeft ze dan ook niet gedaan.
Anders houd jij gewoon effe je domme bek.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:46 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Heb je haar wel een bouwhelm meegegeven?
Onbeschofteling.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders houd jij gewoon effe je domme bek.
Wat laat jij je kennen zeg, erg laag.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:46 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Heb je haar wel een bouwhelm meegegeven?
Zo objectief is Dr.Nikita niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:14 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die andere gast.
Het was gewoon smakeloos. Dus alle rechtsen hebben smakeloze humor zegmaar? Als we toch gaan generaliseren. Oh wacht ik zie nu pas tegen wie ik het heb, laat dan maar.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:25 schreef Opa2012 het volgende:
Nou, nou, wat zijn linkse toch zuur zeg! Je zult maar zo zijn, wat een rotleven moet je dan hebben.
De jankende hete adem van 5% islamaanhangers is nu al goed merkbaar. Met 10% van die racismeschreeuwerds is het helemaal gedaan met de westerse verworvenheden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, nu we weer de gebruikelijke ongein hebben gehad van de PVV aanhang blijft mijn vraag nog steeds staan hoe nu eigenlijk de Nederlandse staat in gevaar is door de Islam.
Vele malen objectiever dan een appel van een afaboom.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zo objectief is Dr.Nikita niet.
Awww. Eng he als mensen anders dan je zelf zijn?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 07:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De jankende hete adem van 5% islamaanhangers is nu al goed merkbaar. Met 10% van die racismeschreeuwerds is het helemaal gedaan met de westerse verworvenheden.
Voor jou is een scheet misschien al eng maar mijn mening is dat de islam niets verloren heeft in de westerse wereld waar hun doctrine haaks staat op onze gebruiken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Awww. Eng he als mensen anders dan je zelf zijn?
Dat groepje wat anderen wil laten zien hoe goed ze wel niet zijn lijkt mij niet de meerderheid te zijn. (al heeft de media er soms een handje van dat dat wel zo lijkt te zijn)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor jou is een scheet misschien al eng maar mijn mening is dat de islam niets verloren heeft in de westerse wereld waar hun doctrine haaks staat op onze gebruiken.
Als je nog steeds niet snapt dat als je geloven wilt dat je dat zelf moet weten maar confronteer anderen niet met je doctrine om te laten zien hoe 'goed' je wel bent. Voor mij zijn sprookjesgelovigen in een entiteit die niet bestaat stuk voor stuk armetierige sukkels die geestelijk niet rijp zijn om met twee benen in de maatschappij te staan.
De moslimpartij had inderdaad een overweldigend succes bij de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 07:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De jankende hete adem van 5% islamaanhangers is nu al goed merkbaar. Met 10% van die racismeschreeuwerds is het helemaal gedaan met de westerse verworvenheden.
Idd. Als de moslims een blok hadden gevormd, dan had de moslimpartij bij de gemeenteraadsverkiezingen wel meer succes gehad.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie geen enkele serieuze dreiging richting onze samenleving vanuit de islam. Sommige lui doen hier werkelijk net of moslims een monolitisch blok tegen de rest vormen en allemaal uit zijn op wereldheerschappij. Dat is simpelweg niet zo. De meeste moslims zijn burgermannetjes die in een opel rijden en kankeren op voetballers.
Er is een kleine groep extremisten die wel gevaarlijk kan zijn op kleine schaal door gewelddadige acties. Daar moeten we zeker dingen tegen doen. Maar bang zijn dat die echt een machtsgreep kunnen doen vind ik onzin.
Taqiyya!! Wilders gelooft er helig in, tientallen miljoenen moslims in Europa zijn in feite het paard van Troje! Alleen jammer voor die knuppel dat zijn cijfers niet kloppen en hij niet begrijpt wat het begrip Taqiyya daadwerkelijk inhoudt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Als de moslims een blok hadden gevormd, dan had de moslimpartij bij de gemeenteraadsverkiezingen wel meer succes gehad.
Er hebben zo ongeveer anderhalve man en een paardenkop op gestemd, dus het is wel duidelijk dat de moslims geen front vormen.
Of ze zijn natuurlijk heel handig en hebben expres niet op die partij gestemd omdat het anders te duidelijk werd dat ze de macht over willen nemen. Ze wachten natuurlijk nog een paar jaar zodat ze in één keer de meerderheid krijgen.
Ja ja, dat blijkt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 07:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vele malen objectiever dan een appel van een afaboom.
Huh? Ik heb het over voetballen begin jij ineens over tennissen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De moslimpartij had inderdaad een overweldigend succes bij de gemeenteraadsverkiezingen.
So what? Beide betreft een sportquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Huh? Ik heb het over voetballen begin jij ineens over tennissen.
We hebben het in dit topic over het gevaar van een machtsgreep door orthodoxe moslims. En die kans acht ik nihil omdat moslims geen eenheid met een gemeenschappelijk doel tot wereldheerschappij zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Huh? Ik heb het over voetballen begin jij ineens over tennissen.
Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben het in dit topic over het gevaar van een machtsgreep door orthodoxe moslims. En die kans acht ik nihil omdat moslims geen eenheid met een gemeenschappelijk doel tot wereldheerschappij zijn.
Laat Egypte dan ook niet echt bekend staan als een fundamentalistisch Moslim-land.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je wel waar je het over hebt? Mijn zus is getrouwd met een Egyptenaar, een moslim. Ze wonen in zijn geboortestad en niemand heeft haar gedwongen zich te bekeren tot de islam. Dat heeft ze dan ook niet gedaan.
ik wist niet dat jij in staat was te beschrijven wat de "echte" islam inhoudt eigenlijkquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
Laat Egypte dan ook niet echt bekend staan als een fundamentalistisch Moslim-land.
Het boek 'Not without my daughter', over een Amerikaanse vrouw die naar Iran verhuist samen met haar Moslimman, staat beschreven hoe het in echte Islamitische landen er aan toe gaat. (waar gebeurd)
Nee nee, dat geldt alleen voor landen die, ehm, ehm. Nou ja, niet voor Egypte dus. Of een ander land dat weliswaar islamitisch is maar niet voldoet aan het heersende beeld.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Egypte is met 90% islamitische inwoners natuurlijk wel een "echt islamitisch land".
De echte Islam is een religieus wereldidealisme gedreven op totale heerschappij. Althans, dat was hij 1400 jaar geleden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik wist niet dat jij in staat was te beschrijven wat de "echte" islam inhoudt eigenlijk
doe mij eens een definitie van de echte islam...
Klets toch niet. Ik heb het niet over een partij maar gewoon over de verstikkende druk die uitgaat van de islam.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
So what? Beide betreft een sportJe snapt heus wel wat wombcat wil zeggen. Ga dan op zijn argumenten in!
![]()
Wat lul je toch, machtsgreep........quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben het in dit topic over het gevaar van een machtsgreep door orthodoxe moslims. En die kans acht ik nihil omdat moslims geen eenheid met een gemeenschappelijk doel tot wereldheerschappij zijn.
Moslims kunnen geen land besturen zonder onderdrukking, indoctrinatie en geweld? Ik kom vaak in Marokko, maar daar hebben ze ook gewoon kerken en synagogen en wordt niemand onderdrukt. Bovendien er zijn zat non-moslim landen die ook onderdrukken, indoctrineren en geweldadig zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat liul je toch, machtsgreep........![]()
Moslims kunnen nog geeneens fatsoenlijk een land besturen zonder onderdrukking, indoctrinatie en geweld. Voorbeelden te over. Zelfs een simpel cartoontje in een ander land ontaardt wereldwijd in geweld met doden bij die primitieven.
Dus kan je wel janken maar de druk van die geweldige vredesreligie is een gevaar. Vraag maar aan de nabestaanden van de slachtoffers van London, Madrid, Twin Towers en nog de vele landen wereldwijd waar ze hun religiedrang botvieren..
Maargoed, als goede moslim zijnde is het niet waar en zal alles worden ontkend.
Wordt je daar nu nooit moe van .. continu voor je gevoel tegen de menigte in kletsen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klets toch niet. Ik heb het niet over een partij maar gewoon over de verstikkende druk die uitgaat van de islam.
[..]
Wat lul je toch, machtsgreep........![]()
Moslims kunnen nog geeneens fatsoenlijk een land besturen zonder onderdrukking, indoctrinatie en geweld. Voorbeelden te over. Zelfs een simpel cartoontje in een ander land ontaardt wereldwijd in geweld met doden bij die primitieven.
Dus kan je wel janken maar de druk van die geweldige vredesreligie is een gevaar. Vraag maar aan de nabestaanden van de slachtoffers van London, Madrid, Twin Towers en nog de vele landen wereldwijd waar ze hun religiedrang botvieren..
De 'echte' Islam is natuurlijk de Islam beschreven in de Koran, die gek genoeg veel parallellen vertoont met Mein Kampf.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik wist niet dat jij in staat was te beschrijven wat de "echte" islam inhoudt eigenlijk
doe mij eens een definitie van de echte islam...
Lekker makkelijk, of niet? Het voorbeeld dat ik aanhaal correspondeert niet met jouw visie op de moslimwereld, dus steek je maar weer een lulverhaal af over hoe Egypte geen echt islamitisch land is. En dat roept een figuur die waarschijnlijk nog nooit de EU is uit geweest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
Laat Egypte dan ook niet echt bekend staan als een fundamentalistisch Moslim-land.
Het boek 'Not without my daughter', over een Amerikaanse vrouw die naar Iran verhuist samen met haar Moslimman, staat beschreven hoe het in echte Islamitische landen er aan toe gaat. (waar gebeurd)
Waar ben je dan bang voor? Als moslims der rest willen onderdrukken zullen ze een machtsgreep moeten doen. Dat zie ik dus niet gebeuren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat lul je toch, machtsgreep........![]()
Ik geef al aan dat extremisten op kleine schaal veel schade kunnen veroorzaken. Maar niet zodanig dat de westerse samenleving als geheel daar echt een gevaar door loopt.quote:Dus kan je wel janken maar de druk van die geweldige vredesreligie is een gevaar. Vraag maar aan de nabestaanden van de slachtoffers van London, Madrid, Twin Towers en nog de vele landen wereldwijd waar ze hun religiedrang botvieren..
Ken je "echt" alleen maar napraten wat onze geblondeerde vriend zegt?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
De 'echte' Islam is natuurlijk de Islam beschreven in de Koran, die gek genoeg veel parallellen vertoont met Mein Kampf.
"Here was the new Koran of faith and war: turgid, verbose, shapeless, but pregnant with its message. The main thesis of Mein Kampf is simple", Winston Churchillquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Ja ik denk dat Hitler zijn inspiratie uit de Koran heeft gehaald.
Ten eerste was mijn OP gebaseerd op het stukje van Fortuyn, dus doe eerst je huiswerk voor dat je dingen gaat roepen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:26 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ken je "echt" alleen maar napraten wat onze geblondeerde vriend zegt?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee nee, dat geldt alleen voor landen die, ehm, ehm. Nou ja, niet voor Egypte dus. Of een ander land dat weliswaar islamitisch is maar niet voldoet aan het heersende beeld.
En omdat Churchill het zegt, is het automatisch waar? Ik ruik een drogreden argumentum ad verecundiam.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
"Here was the new Koran of faith and war: turgid, verbose, shapeless, but pregnant with its message. The main thesis of Mein Kampf is simple", Winston Churchill
Weet ik, en ik had het over de uitspraak die jij deed. Tegendeel aantonen, bewijs jij maar aan mij dat het zo is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:41 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ten eerste was mijn OP gebaseerd op het stukje van Fortuyn, dus doe eerst je huiswerk voor dat je dingen gaat roepen.
Ten tweede is het dan ook handig dat je het tegendeel aantoont..
Dat moet toch weinig verschil maken. Het is het volk dat invulling moet geven aan de religie, niet de staat. Een Bin Laden is ook geen regeringsleider. Daarnaast heb jij en andere Wilders-adepten het altijd over 'de moslim'. "Een westerse vrouw wordt niet gerespecteerd door moslims". "Ze worden gedwongen te bekeren tot de islam." Enzovoort blabla. Ik roep dat ik andere verhalen ken en dan kom jij aanschijten met een lulverhaal over dat Egypte geen theocratie is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik zal je een eindje op weg helpen: Egypte is geen theocratie, Iran wel. Duidelijk?
Ten eerste heb ik dat nooit gezegd, ik geef altijd aan dat er ook gematigde Moslims zijn.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat moet toch weinig verschil maken. Het is het volk dat invulling moet geven aan de religie, niet de staat. Een Bin Laden is ook geen regeringsleider. Daarnaast heb jij en andere Wilders-adepten het altijd over 'de moslim'. "Een westerse vrouw wordt niet gerespecteerd door moslims". "Ze worden gedwongen te bekeren tot de islam." Enzovoort blabla. Ik roep dat ik andere verhalen ken en dan kom jij aanschijten met een lulverhaal over dat Egypte geen theocratie is.
Ooit gehoord van verschuiving van bewijslast?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:46 schreef Killaht het volgende:
[..]
Weet ik, en ik had het over de uitspraak die jij deed. Tegendeel aantonen, bewijs jij maar aan mij dat het zo is.
Ik doe een beroep op een autoriteit, en het is pas een drogreden als de autoriteit onbetrouwbaar is. De oud-premier van de UK vind ik persoonlijk een betrouwbare autoriteit.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En omdat Churchill het zegt, is het automatisch waar? Ik ruik een drogreden argumentum ad verecundiam.
Ooit gehoord van onschuld tot bewezen is? Het staat nergens vast dan een paar domme uitspraken dat Mein Kampf op de Koran lijkt en vice versa. Dus bewijs maar met dat het wel zo is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ooit gehoord van verschuiving van bewijslast?
Met betrekking tot dit onderwerp is hij geen betrouwbare autoriteit. Wat maakt Churchill een islam-expert? Het is een mening, niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:56 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik doe een beroep op een autoriteit, en het is pas een drogreden als de autoriteit onbetrouwbaar is. De oud-premier van de UK vind ik persoonlijk een betrouwbare autoriteit.
Fijn voor je. Maar dat Churchill iets gezegd heeft, maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:56 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik doe een beroep op een autoriteit, en het is pas een drogreden als de autoriteit onbetrouwbaar is. De oud-premier van de UK vind ik persoonlijk een betrouwbare autoriteit.
In een land als Egypte groeien kinderen ook gewoon op met de islam.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik dat nooit gezegd, ik geef altijd aan dat er ook gematigde Moslims zijn.
Ten tweede maakt dat wel een groot verschil. In landen waar je van jongs af aan te horen krijgt (ook op school) dat de Koran de waarheid spreekt (Iran), zullen mensen sneller radicaliseren dan mensen die in een gematigder klimaat leven.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:53 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik dat nooit gezegd, ik geef altijd aan dat er ook gematigde Moslims zijn.
Ten tweede maakt dat wel een groot verschil. In landen waar je van jongs af aan te horen krijgt (ook op school) dat de Koran de waarheid spreekt (Iran), zullen mensen sneller radicaliseren dan mensen die in een gematigder klimaat leven.
Het licht er aan in welke mate. In Nederland kennen we een geseculariseerde vorm van het Christendom, en op Christelijke basisscholen staan niet bekend als radicaal.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja maar jij denkt 95% extremisten en 5% gematigd.
Ohja en christelijke scholen en joodse scholen waar ze vanaf kinds af aan de bijbel en de tora met de paplepel krijgen binnengeschoven, zullen mensen ook sneller radicaliseren toch. En Patriotisme zoals in Amerika is ook radicalisering?
Wat noem jij 'Last hebben van de Islam'?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:15 schreef Baghdaddy het volgende:
Beste Holograph en Gilette. Hebben jullie persoonlijk zelf last van de Islam in Nederland gehad? Ben nieuwsgieirg namelijk.
Van de zogenoemde "islamisering van Nederland". Iets meegemaakt, nare ervaring, angst, weet ik het.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:17 schreef Holograph het volgende:
Wat noem jij 'Last hebben van de Islam'?
Het gaat erom dat jij altijd de mond vol hebt over de situatie in andere landen. Maar ik durf te wedden dat je nog nooit in een islamitisch land bent geweest. Sterker, je hebt volgens mij nog nooit een stap gezet uit het westen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het licht er aan in welke mate. In Nederland kennen we een geseculariseerde vorm van het Christendom, en op Christelijke basisscholen staan niet bekend als radicaal.
Hoe zit het dan met Islamitische scholen? Volgens onderzoek van NOVA hebben 1 op de 3 Islamitische scholen banden met Fundamentalistische Islamitische organisaties ( http://www.novatv.nl/page(...)istische+stichtingen ) Dat lijkt me toch een basis voor radicalisme.
Ze worden wel eens uitgescholden door Mohammed op de hoek. Daar worden ze bang van en nu hopen ze dat messias Geert die enge mensen het land uitflikkert.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:20 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Van de zogenoemde "islamisering van Nederland". Iets meegemaakt, nare ervaring, angst, weet ik het.
Dat eerste klopt, dat laatste niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij altijd de mond vol hebt over de situatie in andere landen. Maar ik durf te wedden dat je nog nooit in een islamitisch land bent geweest. Sterker, je hebt volgens mij nog nooit een stap gezet uit het westen.
Misstanden zullen ongetwijfeld voorkomen en het lijkt mij ook geen pretje om in Iran te wonen. Verder voel ik geen enkele affiniteit met de islam of welk geloof dan ook. Ik vind echter dat jij te gemakkelijk harde conclusies trekt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, dat laatste niet.
Maar het boek 'Not without my daughter' gaf mij wel een beeld van Iran.
Nee. In mijn omgeving was wel Marokkaanse familie die 1 maand een Ferrari hadden, maar die was na een maand in beslag werd genomen door de FIOD. Uit diezelfde familie is iemand veroordeeld omdat hij had ingebroken, en toen hij werd betrapt had hij de man die hem betrapte zwaar mishandeld. Maar ik geloof niet dat de Islam daar een grote rol in speelt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:20 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Van de zogenoemde "islamisering van Nederland". Iets meegemaakt, nare ervaring, angst, weet ik het.
Doe nou niet alsof Nederlanders altijd zo coulant zijn geweest tegen homo's. Vooral de gemiddelde tokkie is nog steeds zo homofoob als de pest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee. In mijn omgeving was wel Marokkaanse familie die 1 maand een Ferrari hadden, maar die was na een maand in beslag werd genomen door de FIOD. Uit diezelfde familie is iemand veroordeeld omdat hij had ingebroken, en toen hij werd betrapt had hij de man die hem betrapte zwaar mishandeld. Maar ik geloof niet dat de Islam daar een grote rol in speelt.
Maar als je hoort dat in Amsterdam Joden/Homo's worden weggepest door Moslims, trek ik mijn conclusies.
Dat de SGP een gevaarlijke partij is en een bedreiging voor Nederland?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Holograph het volgende:
Maar als je hoort dat in Amsterdam Joden/Homo's worden weggepest door Moslims, trek ik mijn conclusies.
Nee, de meeste niet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:01 schreef Killaht het volgende:
[..]
Moslims kunnen geen land besturen zonder onderdrukking, indoctrinatie en geweld?
Ook vaak genoeg geweest.quote:Ik kom vaak in Marokko,
En je punt is?quote:maar daar hebben ze ook gewoon kerken en synagogen
Weet je het wel zeker?quote:en wordt niemand onderdrukt.
Dat bestrijd ik ook niet, Maar noem eens een paar islamitische landen waar het geweldig toeven is, vooral voor een vrouw,quote:Bovendien er zijn zat non-moslim landen die ook onderdrukken, indoctrineren en geweldadig zijn.
Tuurlijk niet. Precies zoals ik al eerder zei. Rottigheid wordt ontkend, heeft ineens niets met de islam te maken, die mop kon ik nog niet.quote:Die aanslagen doen ze in naam van de Islam die misbruikt wordt om volgelingen te krijgen, maar heeft niks met de Islam te maken.
Uiteraard heeft elk geloof slechte kanten, nergens beweer ik het tegendeel, maar voorlopig woon ik in een werelddeel waar over het algemeen vrouwen iets meer zijn dan een broedmachine ter genoege van een baardaap met pisjurk.quote:Zo kan je van elk geloof rotte voorbeelden noemen en zeggen dat dat bij het geloof hoort.
Ga je nu schelden omdat er mensen zijn die niets van de islam moeten hebben.quote:Maarja, geeft maar weer aan hoe bekrompen jouw gedachtengang is.
Dat heb je in ieder geval niet aan de kerk te danken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
maar voorlopig woon ik in een werelddeel waar over het algemeen vrouwen iets meer zijn dan een broedmachine ter genoege van een baardaap met pisjurk.
Hahaha, jij vormt een beeld over Iran aan de hand van 1 boek van iemand die een nare ervaring heeft gehad?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, dat laatste niet.
Maar het boek 'Not without my daughter' gaf mij wel een beeld van Iran.
Je bent dus door de media gehersenspoeld. Wel raar dat je selectief welgevallige zaken van de media overneemt maar bijvoorbeeld het bericht dat autochtonen grotere potenrammers zijn dan de allochtonen negeert, of het bericht dat antisemitisch geweld zwaar wordt overdreven.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ah, Churchill de barbaar heeft ook het volgende gezegd:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
"Here was the new Koran of faith and war: turgid, verbose, shapeless, but pregnant with its message. The main thesis of Mein Kampf is simple", Winston Churchill
Ik weet dat je sarcastisch bentquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Ja ik denk dat Hitler zijn inspiratie uit de Koran heeft gehaald.
Je vergist je echt enorm in Egypte en Iran.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:37 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het is idd triest om te zien dat mensen zo bang zijn voor moslims die zogenaamd zouden streven naar wereldheerschappij (dit werd ook over de joden gezegd), maar als we naar de feiten kijken dan kunnen we constateren dat het juist de Amerikaanse (christenen) imperialisten zijn die de wereld willen domineren, hieronder kun je een map zien van hoe de VS de wereld al hebben verdeeld en hoe ze in al die sectoren waar nog geen pro-Amerikaanse puppet aan de macht is oorlogen voeren.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
omdat moslims geen eenheid met een gemeenschappelijk doel tot wereldheerschappij zijn.
Ja leuk hoor dat je de religie de schuld geeft van die aanslagen maar het klopt niet wat je zegt. Die aanslagen kun je beter onder politiek geweld scharen, je weet wel als reactie op wat Amerika uitspookt in het Midden-Oosten, of Spanje en het Verenigd Koninkrijk in Irak.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wie ontkent er eigenlijk dat Churchill een racist was? Dat is recentelijk nog duidelijk naar voren gekomen in een biografie over hem.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 17:40 schreef Holograph het volgende:
[..]
Exact. Islam is de toevallige voorbijganger in een anders politieke daad. Hierover een kort schets:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 20:10 schreef Farang het volgende:
[..]
Ja leuk hoor dat je de religie de schuld geeft van die aanslagen maar het klopt niet wat je zegt. Die aanslagen kun je beter onder politiek geweld scharen, je weet wel als reactie op wat Amerika uitspookt in het Midden-Oosten, of Spanje en het Verenigd Koninkrijk in Irak.
Als je tegen nuance bent dan kunnen we de Amerikaanse oorlogen voortaan ook kruistochten noemen.
Als je denkt dat de islam hierin geen rol speelt, waarom haal je dan deze voorbeelden aan? Ik vermoed dat jij wel weet dat de islam geen echte bedreiging is, maar dat je er toch tegen ageert in de hoop dat Marokkanen en andere allochtonen het land uit worden geflikkerd.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee. In mijn omgeving was wel Marokkaanse familie die 1 maand een Ferrari hadden, maar die was na een maand in beslag werd genomen door de FIOD. Uit diezelfde familie is iemand veroordeeld omdat hij had ingebroken, en toen hij werd betrapt had hij de man die hem betrapte zwaar mishandeld. Maar ik geloof niet dat de Islam daar een grote rol in speelt.
Dat is toch duidelijk? TS wil moslims het land uitzetten, tenzij zij de islam verwerpen. Wilders wil dat ook, al zal hij dat niet snel hardop toegeven.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:33 schreef Aloulou het volgende:
Wat is de oplossing van het probleem? Volgens topicstarter holograph.
Islam staat gelijk aan de Moslims die in dit land wonen. Als je ervan overtuigd bent dat de Islam absoluut een gevaar is is dat de aanwezigheid van circa 1 miljoen Moslims ook. Anders zou je de relevantie ervan niet inzien om dit topic te openen en anderen te overtuigen van het (potentiele) gevaar voor Nederland.
Probleem is geconstateerd, nu de oplossing graag. Als Moslim mag ik best weten waar ik aan toe ben lijkt mij.
Koran verbieden is slechts symboolpolitiek. Daarmee blijft het gevaar dat de aanwezigheid van Moslims in dit land met zich meebrengt. Het gevaar zit dus in onze aanwezigheid in dit land. Oplossing volgens jou?
De meeste Christenen kunnen het ook niet.quote:
Dus geen persoonlijke last, wat mijn vraag was?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Holograph het volgende:
Bron?quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:21 schreef trekhengel het volgende:
Het enige wat ik tot nu toe van de islamisering heb gemerkt is Geert Wilders. Die wil dezelfde wetten gaan invoeren als in het MO.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hijabquote:
Zoveel onzin dat ik er niet eens op inga.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:24 schreef trekhengel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hijab
http://www.trouw.nl/nieuw(...)__kopvoddentax_.html
http://www.dailymail.co.u(...)s-approved-list.html
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ppeltje_mag_wel.html
http://onzemaninteheran.com/?p=252
Essentie is hetzelfde:
Dat doet de regering al vele jaren knul. Heb je niet opgelet bij de lessen?quote:De regering bepaald wat je mag dragen.
De sharia-achtige wetgeving die hij voor ogen heeft is ook wat mij het meeste opvalt. Blijkbaar zijn zulke wetten oké als je zelf het goede vertegenwoordigd, maar is het heel erg verkeerd als je het grote kwaad in deze wereld bent.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:21 schreef trekhengel het volgende:
Het enige wat ik tot nu toe van de islamisering heb gemerkt is Geert Wilders. Die wil dezelfde wetten gaan invoeren als in het MO.
Ik heb toch ook nergens gezegd dat het er komt. Ik heb gezegd wat Geert wil. Wat is er mis met buitenlandse bronnen? Wil je zeggen dat er in het MO geen kledingwetten zijn, of dat Wilders geen kledingwetten wil invoeren? Wat is er mis met de inhoud van mijn bronnen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je niets beters dan een paar buitenlandse bronnen en wat Wilders graag zou willen wat er niet komt?
Ik weet niet precies wat je hier bedoeld, maar dat is volgens mij ook niet echt relevant voor mijn punt. De regering doet wel meer knul.quote:Dat doet de regering al vele jaren knul. Heb je niet opgelet bij de lessen?
Je vraagt er toch zelf om?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zoveel onzin dat ik er niet eens op inga.
Heb je niets beters dan een paar buitenlandse bronnen en wat Wilders graag zou willen wat er niet komt?
Dr. Nikita heeft niet door dat Wilders precies hetzelfde doet als in strenge moslim landen in het MO m.b.t. regelgeving, mensen onderdrukken en indoctrineren.quote:
Inderdaad. Ik denk dat er nu niet meer wordt gereageerd omdat er wat raderen aan het draaien zijn. Kost tijd...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:07 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dr. Nikita heeft niet door dat Wilders precies hetzelfde doet als in strenge moslim landen in het MO m.b.t. regelgeving, mensen onderdrukken en indoctrineren.
Inderdaad, in het verkiezingsprogramma van Wilders staat dat overspelige vrouwen gestenigd dienen te worden..quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:07 schreef Killaht het volgende:
[..]
Dr. Nikita heeft niet door dat Wilders precies hetzelfde doet als in strenge moslim landen in het MO m.b.t. regelgeving, mensen onderdrukken en indoctrineren.
Hij wil moslims minder rechten geven dan andere inwoners van dit land. Dat is misschien nog niet zo zeer onderdrukking, maar wel apartheid. En het eerste leidt tot het tweede.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:35 schreef Holograph het volgende:
[..]
Inderdaad, in het verkiezingsprogramma van Wilders staat dat overspelige vrouwen gestenigd dienen te worden..
En toon mij nou eens aan dat Wilders mensen wilt onderdrukken, het klinkt leuk, maar het slaat nergens op.
Moslims moeten in de goot lopen ipv de stoep?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil moslims minder rechten geven dan andere inwoners van dit land. Dat is misschien nog niet zo zeer onderdrukking, maar wel apartheid. En het eerste leidt tot het tweede.
Onderdrukking - Als onrechtvaardig gevoelde beperkingen die door een staat worden opgelegd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil moslims minder rechten geven dan andere inwoners van dit land. Dat is misschien nog niet zo zeer onderdrukking, maar wel apartheid. En het eerste leidt tot het tweede.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Moslims moeten in de goot lopen ipv de stoep?
Nee. Wilders' standpunt is dat de Islam een politieke ideologie is, en dan valt het te rechtvaardigen wat hij doet. Net als Duitsland nazi-symbolen verbiedt, wilt Wilders Islamitische symbolen verbieden. Het Islamisme is minstens zo erg als het Nationaal-socialisme (kijk naar Iran en SA: Als je hiet nieuws volgt zul je veel parallellen zien met Nazi-DU).
Ik vind het al niet te rechtvaardigen dat hij de islam een politieke ideologie vindt. Dat is echt je reinste bullshit en alleen bedoeld om, let op, moslims te kunnen onderdrukken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Moslims moeten in de goot lopen ipv de stoep?
Nee. Wilders' standpunt is dat de Islam een politieke ideologie is, en dan valt het te rechtvaardigen wat hij doet.
Definitie van ideologie (volgens Wikipedia):quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het al niet te rechtvaardigen dat hij de islam een politieke ideologie vindt. Dat is echt je reinste bullshit en alleen bedoeld om, let op, moslims te kunnen onderdrukken.
De Islam/Het Islamisme voldoet hier 100% aan.quote:Onder ideologie verstaan we het geheel van ideeën over de mens, menselijke relaties en de inrichting van de samenleving.
Dan ook andere geloven, maar daar horen we Wilders nooit over. Je punt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
Definitie van ideologie (volgens Wikipedia):
[..]
De Islam/Het Islamisme voldoet hier 100% aan.
Dat uit onderzoek blijkt dat Moslims dit ook graag willen. ( http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm )quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan ook andere geloven, maar daar horen we Wilders nooit over. Je punt?
Ik ken ook christenen die dit willen. Je punt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat uit onderzoek blijkt dat Moslims dit ook graag willen. ( http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm )
dat is het gevaarlijke aan de Ideologische Islam.
En dat is ook niet zo raar dat Moslims er zo over denken. Moslims leven over het algemeen in de onderklasse van de samenleving, waar niemand naar ze om kijkt. Ze komen zo niet in aanraking met de Westerse normen en waarden, en Links vindt dat goed. Die zeggen dat het hun cultuur is, en dat we daar van moeten afblijven. Als je met die mentaliteit mensen in de Nederlandse samenleving toelaat, moet je niet gek op kijken als mensen gaan radicaliseren.
Punt is dat TS alles wat Elsevier schrijft of Wilders zegt voor zoete koek sliktquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ken ook christenen die dit willen. Je punt?
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwestersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Punt is dat TS alles wat Elsevier schrijft of Wilders zegt voor zoete koek slikt
Wil 50% van de Christenen dat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ken ook christenen die dit willen. Je punt?
Wel meer, I guess. Vraag een willekeurige christen of hij/zij wil dat Nederland een christelijk land wordt en er zullen er maar weinig zijn die dat niet willen. De vraag is echter of ze dat ook daadwerkelijk willen bewerkstelligen. De SGP die voorheen in haar programma streefde naar een theocratie, is inmiddels van dit punt afgestapt. Niet omdat de SGP dat niet wil, maar inziet dat het niet haalbaar is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |