Het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie normaal vindt stemt mij hoopvol.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Ik ga nu uitleggen waarom de Islamisering van Nederland een potentiële dreiging vormt voor de Nederlandse cultuur.
In Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat, en daar is 6 eeuwen over gedaan om dat tot stand te brengen. In deze 4 eeuwen is hier lang voor gestreden, en ook daar zijn mensen voor gesneuveld.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting aan vast, vrijheid van pers etc.
Echter zie je dat in veel Islamitische landen de scheiding tussen kerk en staat dramatisch is. En het ergste is nog dat men hier totaal geen boodschap aan heeft.
Is dit nou direct een dreiging voor Nederland? Misschien wel. Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt. Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Denemarken: Een man heeft daar een spotprent van Mohammed gemaakt, vrijheid van pers, er zouden daar dus geen rechtstreekse ingrepen van ideologieën moeten zijn. Echter zie je dat deze man nu permanent moet worden beveiligd, en dat men toch regelmatig probeert hem om het leven te brengen.
Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
Dit is natuurlijk geen afspiegeling op alle moslims, maar het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt op grond van de Islam, baart mij zorgen.
Waar haal je die informatie, hief als feit gepresenteerd (of is dat niet wat je bedoelt), vandaan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt.
Als we op grond daarvan concluderen dat 'de Islam daar niet goed heeft uitgepakt', kunnen we nog wel even doorgaan met zaken die niet goed uitpakken.quote:Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Denemarken: Een man heeft daar een spotprent van Mohammed gemaakt, vrijheid van pers, er zouden daar dus geen rechtstreekse ingrepen van ideologieën moeten zijn. Echter zie je dat deze man nu permanent moet worden beveiligd, en dat men toch regelmatig probeert hem om het leven te brengen.
Hoe concluderen we daaruit dat de Islam 'daar niet goed heeft uitgepakt'? Ik zou willen concluderen dat we hier zien dat de Islam niet gewelddadig is, anders was er wel iets gebeurd. We zijn immers conclusies aan het verbinden aan een enkel incident, zie je Denemarken voorbeeld.quote:Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen.
Nederlandse cultuur is geld, we verkopen onze eigen vijanden nog de wapens die ze nodig hebben om ons te verslaan (true storyquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:16 schreef Dunwich het volgende:
hebben wij een "Nederlandse" cultuur ?
zou wel es wat voorbeelden willen van "echte" nederlandse cultuur, want wij zijn niet te onderscheiden van de meeste west-europese landen
En vervolgens steunt hij een politieke partij die in de grondwet wil aangeven welk geloof leidend is. Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:17 schreef Dagonet het volgende:
Verder sta je alleen maar voor dat de kerk geen invloed heeft op de staat terwijl de scheiding ook eist dat de staat geen invloed op de kerk heeft en is de scheiding pas sinds begin 19e eeuw in gang gezet.
OP aangepast met bron.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie, hief als feit gepresenteerd (of is dat niet wat je bedoelt), vandaan?
Misschien is het dan ook wel niet goed uitgepakt..quote:[..]
Als we op grond daarvan concluderen dat 'de Islam daar niet goed heeft uitgepakt', kunnen we nog wel even doorgaan met zaken die niet goed uitpakken.
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.quote:[..]
Hoe concluderen we daaruit dat de Islam 'daar niet goed heeft uitgepakt'? Ik zou willen concluderen dat we hier zien dat de Islam niet gewelddadig is, anders was er wel iets gebeurd. We zijn immers conclusies aan het verbinden aan een enkel incident, zie je Denemarken voorbeeld.
ooh , leukquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
In Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat, en daar is 6 eeuwen over gedaan om dat tot stand te brengen. In deze 4 eeuwen is hier lang voor gestreden, en ook daar zijn mensen voor gesneuveld.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting aan vast, vrijheid van pers etc.
En als jij de F-side (of hoe dat ook mag heten bij Ajax en Feyenoord) gaat bekritiseren dan ben je wel veilig? Ik dacht het niet. Daar hoeft het nieuws zich niet eens over de wereld te verspreiden. We zijn alleen in NL blijkbaar slim genoeg om die mensen met rust te laten tot ze echt de omgeving kort en klein slaan (al is echt ingrijpen er dan nog niet bij). Maar we gaan voetbal dus ook als gevaar voor de democratie zien?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Holograph het volgende:
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.
Heksenverbranding gebeurt nog steeds in Afrikaanse landen waar het Christendom zit (ook zonder Christendom, maar ze doen er iig niks tegen)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Dunwich het volgende:
[..]
ooh , leuk
maar nu is het wel zo dat christenhonden voornamelijk hun christenhondenregels in onze wetboeken willen heben
homohuwelijk?
abortus?
godslastering?
dit zijn verboden/wetten die de christenhonden, niet de moslims al jaren terug willen
"Gij zult geen heks in leven laten" , misschien brengen ze deze "gouwe ouwe" weer terug, 350 jaar heksenverbrandingen was niet genoeg toch ?
Hoe concluderen we uit jouw verhaaltje over Zwitserland dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Holograph het volgende:
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.
Daarom zeg ik ook dat daar enkele eeuwen voor deze scheiding tussen kerk en staat is gestreden, alleen is deze scheiding tussen kerk en staat niet absoluut. De punten die jij benoemt kunnen daardoor ook worden ingevoerd, op grond van het Christendom. Daarom willen GL en D'66 zedelijkheidswetgeving, zoals rechten van homo's, in de grondwet hebben. Echter kunnen ze op grond van het Christendom niet de democratie omverwerpen. Maar ik ben persoonlijk voor een seculiere staat à la Frankrijk, maar ik denk dat daar niet veel draagvlak voor is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Dunwich het volgende:
[..]
ooh , leuk
maar nu is het wel zo dat christenhonden voornamelijk hun christenhondenregels in onze wetboeken willen heben
homohuwelijk?
abortus?
godslastering?
dit zijn verboden/wetten die de christenhonden, niet de moslims al jaren terug willen
"Gij zult geen heks in leven laten" , misschien brengen ze deze "gouwe ouwe" weer terug, 350 jaar heksenverbrandingen was niet genoeg toch ?
http://weeswaakzaam.wazzu(...)-greep-van-de-islam/ bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe concluderen we uit jouw verhaaltje over Zwitserland dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt?
Zwitserland is niet Zweden, stop eens met de vraag ontwijken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://weeswaakzaam.wazzu(...)-greep-van-de-islam/ bijvoorbeeld.
dat de Islam in Zwitserland niet goed heeft uitgepakt.quote:Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
Waarom stem je dan PVV ?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar ik ben persoonlijk voor een seculiere staat à la Frankrijk
Excuus, had de vraag niet goed gelezen. Ik zou als voorbeeld Khadafi kiezen, die een Jihad wilt tegen Zwitserland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zwitserland is niet Zweden, stop eens met de vraag ontwijken.
Hoe blijkt uit:
[..]
, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
dat de Islam in Zwitserland niet goed heeft uitgepakt.
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.quote:
Khadaffi is geen Zwitser, woont daar ook niet. Nogmaals: Hoe blijkt uit jouw tekst, die je aanhaalt om aan te tonen dat de Islam in Zwitserland niet goed uitpakt, dat dit het geval is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:39 schreef Holograph het volgende:
[..]
Excuus, had de vraag niet goed gelezen. Ik zou als voorbeeld Khadafi kiezen, die een Jihad wilt tegen Zwitserland.
sorry , dit is niet waarquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:33 schreef Schaffelaar het volgende:
Kijk naar Turkije, bijna de hele bevolking is Islamitisch en toch is het een seculier land, waar zelfs geen hoofddoekjes in openbare gebouwen gedragen mogen worden. Het kan dus wel.
Inderdaad, al die haatbaarden hebben groot gelijk dat ze zo hard schreeuwen, want de Nederlandse cultuur is een veel grotere bedreiging voor de Islam dan andersom. Ik maak me er dan ook niet zo druk over. Ik vind die partij die artikel 1 van de grondwet wil afschaffen een veel grotere bedreiging voor onze cultuur.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:33 schreef Schaffelaar het volgende:Ik geloof alleen niet in dit doemscenario omdat ik denk dat de ontkerkelijking bij de Moslims net zo hard gaat toeslaan als bij de Christenen.
criminele allochtonen zijn per definitie geen nederlanders, want het zijn allochtonen. Als ze wel een NL's paspoort hebben zijn het nederlanders en behandel je ze dus als nederlanders. Onderscheid maken op oorspronkelijke afkomst doe je maar in een of andere onderdrukkende fascistische staat. Mensen het land uit willen zetten omdat ze een andere huidskleur hebbenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.
Nee, maar hij doet wel een oproep aan (Zwitserse) Moslims, ik weet niet in hoeverre die is gehonoreerd. Toch zie ik dat bijvoorbeeld een anti-minaret politicus opeens tot de Islam is bekeerd, als spijt dat hij dit voorstelde. Dat lijkt me toch dat er wel iets moet zijn gebeurd, want je bekeert je niet out of the blue tot de Islam. Dus misschien is hij wel bedreigd door Moslims? Het zou me niets verbazen gezien de reactie op de Mohammed cartoons in Zweden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Khadaffi is geen Zwitser, woont daar ook niet. Nogmaals: Hoe blijkt uit jouw tekst, die je aanhaalt om aan te tonen dat de Islam in Zwitserland niet goed uitpakt, dat dit het geval is.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef exdeo het volgende:
Kijk naar moslim wijken... Hoe verpaupert ze zijn... Nederlanders zijn zuinig op hun wegen,gebouwen, nuts netwerken en natuur... Kijk bijv naar TV-wonen huizen, dat zijn henk en ingrid woningen...
DIe moslims maken alles kapot door hun onverantwoordelijk onverzorgt gedrag. EN planten ook nog eens lelijke gebedsgebouwen neer die ze wel verzorgen.. Maar hollandse wijkjes verzorgen hun niet...
Dan zijn we op dit moment al een fascistische staat, aangezien mensen met een dubbele nationaliteit die een terroristisch misdrijf begaan hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen. Dus er wordt al gemeten met 2 maten.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef Morthill het volgende:
[..]
criminele allochtonen zijn per definitie geen nederlanders, want het zijn allochtonen. Als ze wel een NL's paspoort hebben zijn het nederlanders en behandel je ze dus als nederlanders. Onderscheid maken op oorspronkelijke afkomst doe je maar in een of andere onderdrukkende fascistische staat. Mensen het land uit willen zetten omdat ze een andere huidskleur hebben
Pssst, CBS denkt daar iets anders over, allochtoon is iemand met een ouder geboren in het buitenlandquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef Morthill het volgende:
[..]
criminele allochtonen zijn per definitie geen nederlanders, want het zijn allochtonen.
Ok, dus de Islam heeft in Zwitserland niet goed uitgepakt. Dat baseer je allemaal op aannames. Sterk punt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:45 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, maar hij doet wel een oproep aan (Zwitserse) Moslims, ik weet niet in hoeverre die is gehonoreerd. Toch zie ik dat bijvoorbeeld een anti-minaret politicus opeens tot de Islam is bekeerd, als spijt dat hij dit voorstelde. Dat lijkt me toch dat er wel iets moet zijn gebeurd, want je bekeert je niet out of the blue tot de Islam. Dus misschien is hij wel bedreigd door Moslims? Het zou me niets verbazen gezien de reactie op de Mohammed cartoons in Zweden.
Wilders is geen voorstander van een seculiere staat, als ik me niet vergis wil hij in de grondwet vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke staat is?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:42 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.
De regering vreesde de reacties van Islamitische laden, waarmee je toch buigt voor de Islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dus de Islam heeft in Zwitserland niet goed uitgepakt. Dat baseer je allemaal op aannames. Sterk punt.
En in hoeverre de oproep van Khadaffi is gehonoreerd weet je wel, je post het nota bene zelf. Om het te benadrukken, heb ik die zinsnede uit de OP nog even vet gemaakt voor je.
Ik zie nog steeds niet dat de Islam in landen als Denemarken en Zweitserland daar niet goed heeft uitgepakt. Je voorbeelden kun je niet echt als argument gebruiken. In Denemarken was het een actie gericht tegen één persoon. Die persoon had evengoed in Duitsland kunnen wonen. Of een kettingrokende filmmaker in Amsterdam kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
(..)
Is dit nou direct een dreiging voor Nederland? Misschien wel. Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt. Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
(..)
En waar komt dat mallotige idee toch vandaan? We hebben een Christelijke achtergrond als land, de joodse invloed is altijd marginaal geweest.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:48 schreef Schaffelaar het volgende:
wil hij in de grondwet vastleggen dat Nederland een Joods-Christelijke staat is?![]()
Ach, ik doe die wel even. Mijn specialiteit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dus de Islam heeft in Zwitserland niet goed uitgepakt. Dat baseer je allemaal op aannames. Sterk punt.
Nee, wanneer op grond van die vrees het verbod afgewezen zou worden, dan zou de regering misschien 'buigen voor de Islam'. Dat is niet het geval, ergo je lult uit je nek omdat de feiten niet in jouw straatje passen. Stop daar eens mee, je weet vast zelf ook wel beter.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
De regering vreesde de reacties van Islamitische laden, waarmee je toch buigt voor de Islam.
Is het nou 6 eeuwen, 4 eeuwen of toch de twee eeuwen sinds de Fransen die Nederland bezetten het hebben ingevoerd? Of door Thorbecke in 1848. Of de echte formele laatste (financiële) scheiding in ik meen 1983?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Als dit je specialiteit is, is het treurig gesteld je met je.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:53 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach, ik doe die wel even. Mijn specialiteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)is-tegen-Allah.dhtml
http://www.grenswetenscha(...)mitische-minaretten/
http://www.nd.nl/artikele(...)j-anderen-niet-geven
Voorbeelden moeten juist argumenten zijn, want anders kom je er nooit. Maar ik heb ook argumentatie gebruikt zonder voorbeelden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:51 schreef Alecks het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet dat de Islam in landen als Denemarken en Zweitserland daar niet goed heeft uitgepakt. Je voorbeelden kun je niet echt als argument gebruiken. In Denemarken was het een actie gericht tegen één persoon. Die persoon had evengoed in Duitsland kunnen wonen. Of een kettingrokende filmmaker in Amsterdam kunnen zijn.
57,5% van de Zwitsers was voor dit verbod, en ik geloof niet dat 58% van de Zwitsers op het platteland wonen. Veel stemmen zullen daarom ook uit de stad zijn gekomen.quote:In Zwitserland is een minarettenverbod ingevoerd. Waarom?! De referenda erover werden op het platteland gewonnen, niet in de steden. Het is even onzinnig als stadsbewoners een referendum zouden bepalen over het afschaffen van koeienbellen.
Volgens mij is het toch diep triest dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt, en dat bij de aanslagen van 11 September (Nederlandse) Moslims over het algemeen begrip hadden voor de aanslagen. Je moet voor terreur geen begrip hebben, wat Amerika deed in Irak en Afghanistan is fout geweest, maar begrip hebben voor terrorisme, no way.quote:Even wat cijfertjes erbij (van het CIA World factbook)
Nederland
Aantal migranten per 1000 inwoners: 2.38
Percentage Moslims van de bevolking: 5,8
Denemarken
Aantal migranten per 1000 inwoners: 2.47 <- Vergelijkbaar met Nederland, dus.
Percentage Moslims van de bevolking: 2 <- Een stuk minder dan Nederland, iets meer dan een derde.
Zwitserland
Aantal migranten per 1000 inwoners: 1.31 <- Een stuk minder dan Nederland, iets meer dan de helft. Percentage Moslims van de bevolking: 4,3 <- Zit tussen Nederland en Denemarken in.
Kortom: je kunt de landen wel enigszins vergelijken maar je kan zeker niet stellen dat het in die landen al verder "uit de hand gelopen is" dan in Nederland. Of hebben ze met minder Islamieten meer problemen dan Nederland? Dan lijkt de softe Nederlandse aanpak toch te werken.
Ik keur de inval van Afghanistan en Irak niet goed, maar heb er wel begrip voor. Dat je begrip hebt dat hele domme mensen hele domme dingen doen omdat ze dom zijn, hoeft niet te betekenen dat je hun acties goedkeurt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:59 schreef Holograph het volgende:
...en dat bij de aanslagen van 11 September (Nederlandse) Moslims over het algemeen begrip hadden voor de aanslagen. Je moet voor terreur geen begrip hebben, wat Amerika deed in Irak en Afghanistan is fout geweest, maar begrip hebben voor terrorisme, no way.
Hitlervergelijkingen zijn uit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:02 schreef Dunwich het volgende:
sorry hoor , maar wilder's beschuldigingen over de islam zijn precies hetzelfde als hitler's gelul over de joden
Economische crisis ? Check
Gebrek aan banen en sociale zekerheid ? Check
Meer "kleine criminaliteit" op straat ? Check
lets blame the uh... jews/muslims/gypsies
Je draagt gewoon nog steeds geen links aan die antwoord geven op mijn vraag. Het is geen schande als je ze gewoon niet kunt vinden, maar kom niet met deze onzin aanzetten.quote:
Die artikelen geven alleen aan dat de Zwitsers zo'n verbod willen en de reactie van Ghadaffi erop. En die laatste wordt door niemand meer echt serieus genomen. (En heeft weinig met Zwitserland te maken. Waarschijnlijk alleen als klant van een bank.)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:53 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach, ik doe die wel even. Mijn specialiteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)is-tegen-Allah.dhtml
http://www.grenswetenscha(...)mitische-minaretten/
http://www.nd.nl/artikele(...)j-anderen-niet-geven
Ongefundeerd Islambashen is ook niet erg hip meer.quote:
dat in mijn wijk een paar lelijke flats staan(gebouwd door Nederlandse architecten), ok, daardoor zien ze er wel verpaupert uit. maar voor de rest is 't toch een mooi wijkje, alles ziet er mooi verzorgt uit, zie geen dingen die kapot gemaakt zijn oid.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:44 schreef exdeo het volgende:
Kijk naar moslim wijken... Hoe verpaupert ze zijn... Nederlanders zijn zuinig op hun wegen,gebouwen, nuts netwerken en natuur... Kijk bijv naar TV-wonen huizen, dat zijn henk en ingrid woningen...
DIe moslims maken alles kapot door hun onverantwoordelijk onverzorgt gedrag. EN planten ook nog eens lelijke gebedsgebouwen neer die ze wel verzorgen.. Maar hollandse wijkjes verzorgen hun niet...
De moslims maken Nederlandse omgeving kapot, wat de belasting betaler hebben betaald door heel hard te werken...
helemaal mee eens, van mij mogen ze oprotten met die facistische wetgeving omdat de terreurdreiging oh zo godverdomme groot is dat we al nul terroristische aanslagen in nederland hebben gehad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan zijn we op dit moment al een fascistische staat, aangezien mensen met een dubbele nationaliteit die een terroristisch misdrijf begaan hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen. Dus er wordt al gemeten met 2 maten.
Het is niet erg dat je het niet wilt lezen hoor, geeft alleen aan hoe serieus jij te nemen bent.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je draagt gewoon nog steeds geen links aan die antwoord geven op mijn vraag. Het is geen schande als je ze gewoon niet kunt vinden, maar kom niet met deze onzin aanzetten.
Door stellingen in te nemen, worden ze niet waar. Door irrelevante argumenten net zo min.
De waarheid vertellen over de islam islambashen noemen eveneens niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ongefundeerd Islambashen is ook niet erg hip meer.
Ja, doe jij maar even een poging. Ik heb er genoeg van, ik ga de regen maar eens trotseren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:04 schreef Alecks het volgende:
[..]
Die artikelen geven alleen aan dat de Zwitsers zo'n verbod willen en de reactie van Ghadaffi erop. En die laatste wordt door niemand meer echt serieus genomen. (En heeft weinig met Zwitserland te maken. Waarschijnlijk alleen als klant van een bank.)
Feiten waren niet te vinden, argumenten zijn op, discussie over?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het is niet erg dat je het niet wilt lezen hoor, geeft alleen aan hoe serieus jij te nemen bent.
Een uitspraak wordt geen waarheid als je het maar hard genoeg roept.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:06 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
De waarheid vertellen over de islam islambashen noemen eveneens niet.
Wil je dit nog wel? Alle regen is haat.....quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, doe jij maar even een poging. Ik heb er genoeg van, ik ga de regen maar eens trotseren.
Bij het ontkennen van de feiten en de discussie hiermee monddood proberen te maken houdt het inderdaad op...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Feiten waren niet te vinden, argumenten zijn op, discussie over?
Hard genoeg roepen dat feiten gestoeld zijn op uitspraken eveneens niet.quote:Een uitspraak wordt geen waarheid als je het maar hard genoeg roept.
Dat zegt niets over de problemen met de islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:11 schreef Alecks het volgende:
Gillette_M5 : Ik heb ze gelezen.. Ik zie het niet. In je linkje naar de site van grenswetenschap staat wel het volgende: "Amper 0,5 procent van de Zwitsers is moslim en in heel het land staan vandaag vier minaretten.
Welke grote problemen dan? Kom maar op met de criminaliteitscijfers van Zwitserland... of berichten van hordes hangjongeren die wijken terroriseren. Parijs, Brussel ok.. (Maar die hebben volgens mij vooral sociaal-economische oorzaken). Maar Zwitserland?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:12 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over de problemen met de islam.
404 errorquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Bron dat helft Marokkanen de democratie verwerpt: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/80494/Helft-Marokkanen-verwerpt-democratie.htm
Het feit dat de islam het westen verwerpt, de ongelovigen zich moeten bekeren of anders dood moeten, de sharia, ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zwitserland moet zich onderwerpen. Dat lijkt me al een groot probleem opzich, die islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:14 schreef Alecks het volgende:
[..]
Welke grote problemen dan? Kom maar op met de criminaliteitscijfers van Zwitserland... of berichten van hordes hangjongeren die wijken terroriseren. Parijs, Brussel ok.. (Maar die hebben volgens mij vooral sociaal-economische oorzaken). Maar Zwitserland?
van wie moet Zwitserland zich onderwerpen? Van een paar randdebielen? Ik ken genoeg mensen die vinden dat het midden-oosten zich aan het westen moet onderwerpen en precies zo moeten gaan leven als wij doen. En doen ze dat niet dan is er een kans dat Amerika ze wel binnen valt. Voorlopig zijn Christelijk Amerika en ook Joods Israel een véél groter probleem voor de wereld dan moslims. Daar doen een handvol bedreigde Westerse mensen niks aan af.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het feit dat de islam het westen verwerpt, de ongelovigen zich moeten bekeren of anders dood moeten, de sharia, ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zwitserland moet zich onderwerpen. Dat lijkt me al een groot probleem opzich, die islam.
*Kijkt het raam uit*quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:20 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het feit dat de islam het westen verwerpt, de ongelovigen zich moeten bekeren of anders dood moeten, de sharia, ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zwitserland moet zich onderwerpen. Dat lijkt me al een groot probleem opzich, die islam.
Maar maandag gaan ze weer naar hun islamitische school, en gaat het indoctrineren weer verder.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:30 schreef tsijben het volgende:
[..]
*Kijkt het raam uit*
De Moslims hier zitten met de kinderen in de speeltuin, die hebben het te druk om het ongelovige Westen te onderdrukken.
Fijn, dat kun je dan ook melden bij jouw psychiater. Succes.quote:Paniek/angstaanvallen, waanbeelden en dergelijke illusies kunnen een teken zijn van schizofrenie.
Ik zeg het maar even.
Geloof je dat nu echt?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:34 schreef Gillette_M5 het volgende:
Maar maandag gaan ze weer naar hun islamitische school, en gaat het indoctrineren weer verder.
Fijn, dat kun je dan ook melden bij jouw psychiater. Succes.
Niet? Oh, ik dacht van wel namelijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:38 schreef tsijben het volgende:
[..]
Geloof je dat nu echt?
Ik heb geen waanbeelden over mensen die in dit land wonen.
Wat geloof je nu écht over de Moslims in Nederland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:39 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Niet? Oh, ik dacht van wel namelijk.
Gillette_M5 heb jij hier anders een antwoord op, ik denk dat de TS het topic heeft verlaten...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:17 schreef Schaffelaar het volgende:
@TS
Denk je niet dat de radicalisering van o.a. Wilders de islamitische jeugd de moskeeën injaagt, en daarmee de ontkerkelijking van moslims deels tegenhoud?
Ik geloof zelf dat als je de moslims met rust laat, ze nog harder onkerkelijken dan de Christenen. Islamitische wetgeving is zeer onaantrekkelijk voor jongeren die opgroeien in een modern land als Nederland. Geen alcohol, geen seks voor het huwelijk, geen tabak, geen speklapjes & geen drugs. Ook is 7 keer per dag op de knietjes geen aantrekkelijk idee voor de verwende kindjes van tegenwoordig.
Hier irriteerde een Marokkaanse jongen zo'n studentje dat Telegraven probeerde te slijten. Dat moet kunnenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:41 schreef tsijben het volgende:
[..]
Wat geloof je nu écht over de Moslims in Nederland.
Willen ze hier een dictatuur of theocratie beginnen? Want daar is niets van te merken.
Vanwege de Islam die tegen de jongen zei dat hij het moest doen of komt het doordat het verdomde warm is en dat rotjoch zich kapot verveelde?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:52 schreef du_ke het volgende:
Hier irriteerde een Marokkaanse jongen zo'n studentje dat Telegraven probeerde te slijten. Dat moet kunnen
Softe jihad is ook niet gelijk zichtbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:41 schreef tsijben het volgende:
[..]
Wat geloof je nu écht over de Moslims in Nederland.
Willen ze hier een dictatuur of theocratie beginnen? Want daar is niets van te merken.
Helaas, het bezorgen van kranten ligt al ver achter me.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hier irriteerde een Marokkaanse jongen zo'n studentje dat Telegraven probeerde te slijten. Dat moet kunnen
Oke.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:43 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Gillette_M5 heb jij hier anders een antwoord op, ik denk dat de TS het topic heeft verlaten...
Wilders radicaliseert niet, en er bestaat geen radicale of gematigde islam. Er is maar één ware islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:17 schreef Schaffelaar het volgende:
@TS
Denk je niet dat de radicalisering van o.a. Wilders de islamitische jeugd de moskeeën injaagt, en daarmee de ontkerkelijking van moslims deels tegenhoud?
Dat lijkt allemaal zo, toch wil ik je er op wijzen dat de islam er ingebakken zit. Het blijven moslims die zodra ze meer volwassen zijn de scooter verruilen voor een baard & sandalen.quote:Ik geloof zelf dat als je de moslims met rust laat, ze nog harder onkerkelijken dan de Christenen. Islamitische wetgeving is zeer onaantrekkelijk voor jongeren die opgroeien in een modern land als Nederland. Geen alcohol, geen seks voor het huwelijk, geen tabak, geen speklapjes & geen drugs. Ook is 7 keer per dag op de knietjes geen aantrekkelijk idee voor de verwende kindjes van tegenwoordig.
Dus er is een samenzwering van alle Moslims, maar die is met het oog niet zichtbaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:57 schreef Gillette_M5 het volgende:
Softe jihad is ook niet gelijk zichtbaar inderdaad.De moskeetjes in Amsterdam alsmede andere islamitische elementen wel. We hadden een dag voor de verkiezingen nog een proef in Amsterdam met een sharia rechtbank. Zichtbaarder kan het niet.
Lees de koran.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:03 schreef tsijben het volgende:
[..]
Dus er is een samenzwering van alle Moslims, maar die is met het oog niet zichtbaar.
Hoe is deze dan wel zichtbaar, hoe kun je zien dat ze ons allemaal willen afslachten en onderwerpen?
Fout. Een kerk hoort hier thuis = westers. Een Moskee niet = niet westers. In een moskee wordt haat gepredikt, in een kerk niet.quote:Wat is het verschil tussen een Moskee of een katholieke Kerk? Beide horen hier niet thuis.
Dit is het begin van het einde. Het begint allemaal met een dekmantel. De shariarechtbanken in islamitische landen laten hun ware aard zien. Dus er staat nog wat te wachten.quote:Bedoel je trouwens de rechtbank die geen enkele rechterlijke macht had en enkel advies gaf als mensen wilden weten wat de Koran zei over hun probleem?
Ik lig meestal nog lekker in mijn nest als de krant in de bus valtquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:58 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Helaas, het bezorgen van kranten ligt al ver achter me.Overigens zie ik maar weinig Marokkaanse jongens kranten bezorgen. Want ja, die hangen liever rond met hun scootertje ipv te werken voor hun geld.
En dan?quote:
Incorrect.quote:Fout. Een kerk hoort hier thuis = westers. Een Moskee niet = niet westers. In een moskee wordt haat gepredikt, in een kerk niet.
Als het zo overduidelijk is dan zou je MAKKELIJK wat bewijs kunnen tonen.quote:Dit is het begin van het einde. Het begint allemaal met een dekmantel. De shariarechtbanken in islamitische landen laten hun ware aard zien. Dus er staat nog wat te wachten.
Als je die stelling accepteert dan is de orthodox protestantse uitleg van de statenbijbel ook de enige ware uitleg van de bijbelquote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Wilders radicaliseert niet, en er bestaat geen radicale of gematigde islam. Er is maar één ware islam.
[..]
Onzin, net zoals er kerken zijn waar haat gepredikt wordt zo zijn er ook moskees waar dat gebeurt. Daarnaast wordt in verreweg de meeste kerken geen haat gepredikt net zoals in verreweg de meeste moskees...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:06 schreef Gillette_M5 het volgende:In een moskee wordt haat gepredikt, in een kerk niet.
[..]
En dan trek je je conclusies of je zet je oogkleppen op (kan ook).quote:
We leven in 2010 niet in het stenen tijdperk. Daar hebben we het nu over. Het probleem is dat de islam in die tijd is blijven hangen. In een moskee wordt wel degelijk haat gepredikt aangezien er wordt geciteerd uit de koran (haatzaaiend boek).quote:Incorrect.
Onze Kerk komt uit het Midden Oosten, net zoals de Islam.
Daarnaast was er continue stress tussen de Katholieken en de Protestanten en is Nederland een protestants land... De Katholieke Kerk hoort hier eigenlijk niet thuis.
Maar tóch staan die kerken hier omdat wij een tolerant land zijn en iedereen zijn ding laten doen.
In een Moskee wordt bovendien geen haat gepredikt.
Nogmaals, ik heb je dit al vertelt.quote:Als het zo overduidelijk is dan zou je MAKKELIJK wat bewijs kunnen tonen.
Laat dan zien dat het een dekmantel is en dat ze hun ware aard hier gaan laten zien.
Ja en zo kan je verder redeneren tot je een ons weegt. Een drogreden dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je die stelling accepteert dan is de orthodox protestantse uitleg van de statenbijbel ook de enige ware uitleg van de bijbel.
En die zaait zeker zoveel haat
Het punt is dat er één islam is en er geen gematigdheid bestaat in de islam.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin, net zoals er kerken zijn waar haat gepredikt wordt zo zijn er ook moskees waar dat gebeurt. Daarnaast wordt in verreweg de meeste kerken geen haat gepredikt net zoals in verreweg de meeste moskees...
Welke vreselijke dingen staan er in die OOK dagelijks door Moslims wordt uitgevoerd?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
En dan trek je je conclusies of je zet je oogkleppen op (kan ook).
En in een Moskee wordt dus wekelijks/dagelijks opgeroepen tot al die hatelijke dingen?quote:We leven in 2010 niet in het stenen tijdperk. Daar hebben we het nu over. Het probleem is dat de islam in die tijd is blijven hangen. In een moskee wordt wel degelijk haat gepredikt aangezien er wordt geciteerd uit de koran (haatzaaiend boek).
Nogmaals, ik heb je dit al vertelt.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het punt is dat er één islam is en er geen gematigdheid bestaat in de islam.
Ofwel je kwam zelf met een drogreden aan. Er is net zo min maar 1 interpretatie van de Islam als er maar 1 interpretatie van het Christendom is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:18 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja en zo kan je verder redeneren tot je een ons weegt. Een drogreden dus.
En van dat punt klopt dus geen bal.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:19 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Het punt is dat er één islam is en er geen gematigdheid bestaat in de islam.
Ach, ik kan hier wel weer op in gaan maar ik weet hoe dit weer gaat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:21 schreef tsijben het volgende:
[..]
Welke vreselijke dingen staan er in die OOK dagelijks door Moslims wordt uitgevoerd?
[..]
En in een Moskee wordt dus wekelijks/dagelijks opgeroepen tot al die hatelijke dingen?
Je roept steeds van alles maar je bent bang om concrete voorbeelden te geven en weigert al helemaal om iets van bewijs te geven.
Als het echt zó erg is dan kun je toch MAKKELIJK laten zien dat Moslims zich klaarmaken voor een burgeroorlog?
Tot zover het selectief verspreiden van informatie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:22 schreef tsijben het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor zover de één Islam
Nee, je mag informatie geven. Maar je weigert gewoon.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ach, ik kan hier wel weer op in gaan maar ik weet hoe dit weer gaat.Als ik met dingen kom klopt er weer niets van de bron, mankeert er iets aan de auteur, ga zo maar door. Neuh, hoeft van mij niet zo. Arabist Janssen bijvoorbeeld is natuurlijk een leugenaar, toch?
Ik weet beter. Succes met het goedpraten van een achterlijke en verwerpelijke ideologie.
Selectief?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:29 schreef Gillette_M5 het volgende:
Tot zover het selectief verspreiden van informatie.
Helaas is het niet ongefundeerd. Als Moslims geen boodschap hebben aan de scheiding tussen kerk en staat is dat een vrij groot probleem.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ongefundeerd Islambashen is ook niet erg hip meer.
Die bewering is juist ongefundeerdquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
Helaas is het niet ongefundeerd. Als Moslims geen boodschap hebben aan de scheiding tussen kerk en staat is dat een vrij groot probleem.
Not at all.quote:
Beste Holograph, bedankt dat je zo betrokken bent bij de Islam, fijn ook dat je je zorgen maakt!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Ik ga nu uitleggen waarom de Islamisering van Nederland een potentiële dreiging vormt voor de Nederlandse cultuur.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting, vrijheid van pers etc aan vast.
Echter zie je dat in veel Islamitische landen de scheiding tussen kerk en staat dramatisch is. En het ergste is nog dat men hier totaal geen boodschap aan heeft.
Dit is natuurlijk geen afspiegeling op alle moslims, maar het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt op grond van de Islam, baart mij zorgen.
Bron dat helft Marokkanen de democratie verwerpt:
http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |