Het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie normaal vindt stemt mij hoopvol.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Ik ga nu uitleggen waarom de Islamisering van Nederland een potentiële dreiging vormt voor de Nederlandse cultuur.
In Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat, en daar is 6 eeuwen over gedaan om dat tot stand te brengen. In deze 4 eeuwen is hier lang voor gestreden, en ook daar zijn mensen voor gesneuveld.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting aan vast, vrijheid van pers etc.
Echter zie je dat in veel Islamitische landen de scheiding tussen kerk en staat dramatisch is. En het ergste is nog dat men hier totaal geen boodschap aan heeft.
Is dit nou direct een dreiging voor Nederland? Misschien wel. Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt. Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Denemarken: Een man heeft daar een spotprent van Mohammed gemaakt, vrijheid van pers, er zouden daar dus geen rechtstreekse ingrepen van ideologieën moeten zijn. Echter zie je dat deze man nu permanent moet worden beveiligd, en dat men toch regelmatig probeert hem om het leven te brengen.
Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
Dit is natuurlijk geen afspiegeling op alle moslims, maar het feit dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt op grond van de Islam, baart mij zorgen.
Waar haal je die informatie, hief als feit gepresenteerd (of is dat niet wat je bedoelt), vandaan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
Als voorbeeld geef ik dat bijvoorbeeld 50% van de Marokkanen, op grond van de Islam, de democratie verwerpt.
Als we op grond daarvan concluderen dat 'de Islam daar niet goed heeft uitgepakt', kunnen we nog wel even doorgaan met zaken die niet goed uitpakken.quote:Ook zie je in andere Westerse landen, zoals Denenmarken en Zwitserland, dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt.
Denemarken: Een man heeft daar een spotprent van Mohammed gemaakt, vrijheid van pers, er zouden daar dus geen rechtstreekse ingrepen van ideologieën moeten zijn. Echter zie je dat deze man nu permanent moet worden beveiligd, en dat men toch regelmatig probeert hem om het leven te brengen.
Hoe concluderen we daaruit dat de Islam 'daar niet goed heeft uitgepakt'? Ik zou willen concluderen dat we hier zien dat de Islam niet gewelddadig is, anders was er wel iets gebeurd. We zijn immers conclusies aan het verbinden aan een enkel incident, zie je Denemarken voorbeeld.quote:Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen.
Nederlandse cultuur is geld, we verkopen onze eigen vijanden nog de wapens die ze nodig hebben om ons te verslaan (true storyquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:16 schreef Dunwich het volgende:
hebben wij een "Nederlandse" cultuur ?
zou wel es wat voorbeelden willen van "echte" nederlandse cultuur, want wij zijn niet te onderscheiden van de meeste west-europese landen
En vervolgens steunt hij een politieke partij die in de grondwet wil aangeven welk geloof leidend is. Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:17 schreef Dagonet het volgende:
Verder sta je alleen maar voor dat de kerk geen invloed heeft op de staat terwijl de scheiding ook eist dat de staat geen invloed op de kerk heeft en is de scheiding pas sinds begin 19e eeuw in gang gezet.
OP aangepast met bron.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie, hief als feit gepresenteerd (of is dat niet wat je bedoelt), vandaan?
Misschien is het dan ook wel niet goed uitgepakt..quote:[..]
Als we op grond daarvan concluderen dat 'de Islam daar niet goed heeft uitgepakt', kunnen we nog wel even doorgaan met zaken die niet goed uitpakken.
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.quote:[..]
Hoe concluderen we daaruit dat de Islam 'daar niet goed heeft uitgepakt'? Ik zou willen concluderen dat we hier zien dat de Islam niet gewelddadig is, anders was er wel iets gebeurd. We zijn immers conclusies aan het verbinden aan een enkel incident, zie je Denemarken voorbeeld.
ooh , leukquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:10 schreef Holograph het volgende:
In Nederland kent een scheiding tussen kerk en staat, en daar is 6 eeuwen over gedaan om dat tot stand te brengen. In deze 4 eeuwen is hier lang voor gestreden, en ook daar zijn mensen voor gesneuveld.
Maar waarom is deze zo belangrijk? Omdat daardoor geen rechtstreekse invloed is van ideologieën en levenbeschouwing, zoals het Christendom, maar ook de Islam is gevrijwaard. Daar zit vrijheid van meningsuiting aan vast, vrijheid van pers etc.
En als jij de F-side (of hoe dat ook mag heten bij Ajax en Feyenoord) gaat bekritiseren dan ben je wel veilig? Ik dacht het niet. Daar hoeft het nieuws zich niet eens over de wereld te verspreiden. We zijn alleen in NL blijkbaar slim genoeg om die mensen met rust te laten tot ze echt de omgeving kort en klein slaan (al is echt ingrijpen er dan nog niet bij). Maar we gaan voetbal dus ook als gevaar voor de democratie zien?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Holograph het volgende:
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.
Heksenverbranding gebeurt nog steeds in Afrikaanse landen waar het Christendom zit (ook zonder Christendom, maar ze doen er iig niks tegen)quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Dunwich het volgende:
[..]
ooh , leuk
maar nu is het wel zo dat christenhonden voornamelijk hun christenhondenregels in onze wetboeken willen heben
homohuwelijk?
abortus?
godslastering?
dit zijn verboden/wetten die de christenhonden, niet de moslims al jaren terug willen
"Gij zult geen heks in leven laten" , misschien brengen ze deze "gouwe ouwe" weer terug, 350 jaar heksenverbrandingen was niet genoeg toch ?
Hoe concluderen we uit jouw verhaaltje over Zwitserland dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Holograph het volgende:
Een enkel incident? Je bent op de hoogte dat er op die man verschillende pogingen tot moord zijn gedaan? Je bent op de hoogte dat die man dagelijks nog doodsbedreigingen ontvangt? Je kunt beter zo min mogelijk kritiek hebben op de Islam (openbaar), want als het nieuws zich over de wereld verspreid heb je een probleem.
Daarom zeg ik ook dat daar enkele eeuwen voor deze scheiding tussen kerk en staat is gestreden, alleen is deze scheiding tussen kerk en staat niet absoluut. De punten die jij benoemt kunnen daardoor ook worden ingevoerd, op grond van het Christendom. Daarom willen GL en D'66 zedelijkheidswetgeving, zoals rechten van homo's, in de grondwet hebben. Echter kunnen ze op grond van het Christendom niet de democratie omverwerpen. Maar ik ben persoonlijk voor een seculiere staat à la Frankrijk, maar ik denk dat daar niet veel draagvlak voor is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:22 schreef Dunwich het volgende:
[..]
ooh , leuk
maar nu is het wel zo dat christenhonden voornamelijk hun christenhondenregels in onze wetboeken willen heben
homohuwelijk?
abortus?
godslastering?
dit zijn verboden/wetten die de christenhonden, niet de moslims al jaren terug willen
"Gij zult geen heks in leven laten" , misschien brengen ze deze "gouwe ouwe" weer terug, 350 jaar heksenverbrandingen was niet genoeg toch ?
http://weeswaakzaam.wazzu(...)-greep-van-de-islam/ bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hoe concluderen we uit jouw verhaaltje over Zwitserland dat de Islam daar niet goed heeft uitgepakt?
Zwitserland is niet Zweden, stop eens met de vraag ontwijken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
http://weeswaakzaam.wazzu(...)-greep-van-de-islam/ bijvoorbeeld.
dat de Islam in Zwitserland niet goed heeft uitgepakt.quote:Zwitserland: In Zwitserland kent men tegenwoordig een minarette verbod. Tegenstanders van dit verbod zeiden dat een verbod de "religieuze vrede" in gevaar zou brengen en geïnterpreteerd kunnen worden als een "afwijzing" van de moslimminderheid in het land. Er is nog niks gebeurd, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
Waarom stem je dan PVV ?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Maar ik ben persoonlijk voor een seculiere staat à la Frankrijk
Excuus, had de vraag niet goed gelezen. Ik zou als voorbeeld Khadafi kiezen, die een Jihad wilt tegen Zwitserland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zwitserland is niet Zweden, stop eens met de vraag ontwijken.
Hoe blijkt uit:
[..]
, en de verwachtte imago schade is ook nooit iets van gekomen. Echter heeft Turkije zeer verontwaardigd gereageerd. Toch kun je volgens mij als Moslims beter in Zwitserland wonen, dan als Christen in Turkije.
dat de Islam in Zwitserland niet goed heeft uitgepakt.
Ik vind dat de PVV wel een beetje doordraait met sommige standpunten, zoals een kopvoddentax, maar de PVV is de enige partij die dit probleem (imo) niet ontkent. En ik vind persoonlijk dat criminele allochtonen de Nederlandse nationaliteit niet waard zijn, en dat die ook moeten worden uitgezet. En voor de rest is er geen 1 partij die van Nederland een écht seculiere staat wilt maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |