abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85547588
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:43 schreef Holograph het volgende:

[..]

:')

Ik zal je een eindje op weg helpen: Egypte is geen theocratie, Iran wel. Duidelijk?
Dat moet toch weinig verschil maken. Het is het volk dat invulling moet geven aan de religie, niet de staat. Een Bin Laden is ook geen regeringsleider. Daarnaast heb jij en andere Wilders-adepten het altijd over 'de moslim'. "Een westerse vrouw wordt niet gerespecteerd door moslims". "Ze worden gedwongen te bekeren tot de islam." Enzovoort blabla. Ik roep dat ik andere verhalen ken en dan kom jij aanschijten met een lulverhaal over dat Egypte geen theocratie is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:53:13 #242
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85547717
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat moet toch weinig verschil maken. Het is het volk dat invulling moet geven aan de religie, niet de staat. Een Bin Laden is ook geen regeringsleider. Daarnaast heb jij en andere Wilders-adepten het altijd over 'de moslim'. "Een westerse vrouw wordt niet gerespecteerd door moslims". "Ze worden gedwongen te bekeren tot de islam." Enzovoort blabla. Ik roep dat ik andere verhalen ken en dan kom jij aanschijten met een lulverhaal over dat Egypte geen theocratie is.
Ten eerste heb ik dat nooit gezegd, ik geef altijd aan dat er ook gematigde Moslims zijn.

Ten tweede maakt dat wel een groot verschil. In landen waar je van jongs af aan te horen krijgt (ook op school) dat de Koran de waarheid spreekt (Iran), zullen mensen sneller radicaliseren dan mensen die in een gematigder klimaat leven.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:54:25 #243
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85547742
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:46 schreef Killaht het volgende:

[..]

Weet ik, en ik had het over de uitspraak die jij deed. Tegendeel aantonen, bewijs jij maar aan mij dat het zo is.
Ooit gehoord van verschuiving van bewijslast?
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:56:36 #244
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85547790
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En omdat Churchill het zegt, is het automatisch waar? Ik ruik een drogreden argumentum ad verecundiam.
Ik doe een beroep op een autoriteit, en het is pas een drogreden als de autoriteit onbetrouwbaar is. De oud-premier van de UK vind ik persoonlijk een betrouwbare autoriteit.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:58:24 #245
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85547838
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ooit gehoord van verschuiving van bewijslast?
Ooit gehoord van onschuld tot bewezen is? Het staat nergens vast dan een paar domme uitspraken dat Mein Kampf op de Koran lijkt en vice versa. Dus bewijs maar met dat het wel zo is. :W
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_85547878
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik doe een beroep op een autoriteit, en het is pas een drogreden als de autoriteit onbetrouwbaar is. De oud-premier van de UK vind ik persoonlijk een betrouwbare autoriteit.
Met betrekking tot dit onderwerp is hij geen betrouwbare autoriteit. Wat maakt Churchill een islam-expert? Het is een mening, niets meer en niets minder.
pi_85547888
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Fijn voor je. Maar dat Churchill iets gezegd heeft, maakt het nog niet waar.

Churchill heeft als minister en ook als premier ook flinke miskleunen gemaakt. Sterker nog: door een miskleun van hem als minister, werd 'ie in 1940 minister-president (hij was een sterk voorstander van de britse invasie in Noorwegen, die faalde en ertoe leidde dat Chamberlain aftrad).
pi_85547896
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:53 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik dat nooit gezegd, ik geef altijd aan dat er ook gematigde Moslims zijn.

Ten tweede maakt dat wel een groot verschil. In landen waar je van jongs af aan te horen krijgt (ook op school) dat de Koran de waarheid spreekt (Iran), zullen mensen sneller radicaliseren dan mensen die in een gematigder klimaat leven.
In een land als Egypte groeien kinderen ook gewoon op met de islam.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:01:45 #249
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85547908
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:53 schreef Holograph het volgende:

[..]

_O- Ja maar jij denkt 95% extremisten en 5% gematigd.

Ohja en christelijke scholen en joodse scholen waar ze vanaf kinds af aan de bijbel en de tora met de paplepel krijgen binnengeschoven, zullen mensen ook sneller radicaliseren toch. En Patriotisme zoals in Amerika is ook radicalisering?
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_85548175
Beste Holograph en Gillette. Hebben jullie persoonlijk zelf last van de Islam in Nederland gehad? Ben nieuwsgieirg namelijk.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:16:12 #251
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85548180
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:01 schreef Killaht het volgende:

[..]

_O- Ja maar jij denkt 95% extremisten en 5% gematigd.

Ohja en christelijke scholen en joodse scholen waar ze vanaf kinds af aan de bijbel en de tora met de paplepel krijgen binnengeschoven, zullen mensen ook sneller radicaliseren toch. En Patriotisme zoals in Amerika is ook radicalisering?
Het licht er aan in welke mate. In Nederland kennen we een geseculariseerde vorm van het Christendom, en op Christelijke basisscholen staan niet bekend als radicaal.

Hoe zit het dan met Islamitische scholen? Volgens onderzoek van NOVA hebben 1 op de 3 Islamitische scholen banden met Fundamentalistische Islamitische organisaties ( http://www.novatv.nl/page(...)istische+stichtingen ) Dat lijkt me toch een basis voor radicalisme.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:17:36 #252
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85548210
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:15 schreef Baghdaddy het volgende:
Beste Holograph en Gilette. Hebben jullie persoonlijk zelf last van de Islam in Nederland gehad? Ben nieuwsgieirg namelijk.
Wat noem jij 'Last hebben van de Islam'?
pi_85548268
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:17 schreef Holograph het volgende:
Wat noem jij 'Last hebben van de Islam'?
Van de zogenoemde "islamisering van Nederland". Iets meegemaakt, nare ervaring, angst, weet ik het.
pi_85548274
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het licht er aan in welke mate. In Nederland kennen we een geseculariseerde vorm van het Christendom, en op Christelijke basisscholen staan niet bekend als radicaal.

Hoe zit het dan met Islamitische scholen? Volgens onderzoek van NOVA hebben 1 op de 3 Islamitische scholen banden met Fundamentalistische Islamitische organisaties ( http://www.novatv.nl/page(...)istische+stichtingen ) Dat lijkt me toch een basis voor radicalisme.
Het gaat erom dat jij altijd de mond vol hebt over de situatie in andere landen. Maar ik durf te wedden dat je nog nooit in een islamitisch land bent geweest. Sterker, je hebt volgens mij nog nooit een stap gezet uit het westen.
pi_85548345
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:20 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Van de zogenoemde "islamisering van Nederland". Iets meegemaakt, nare ervaring, angst, weet ik het.
Ze worden wel eens uitgescholden door Mohammed op de hoek. Daar worden ze bang van en nu hopen ze dat messias Geert die enge mensen het land uitflikkert.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:25:38 #256
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85548398
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat erom dat jij altijd de mond vol hebt over de situatie in andere landen. Maar ik durf te wedden dat je nog nooit in een islamitisch land bent geweest. Sterker, je hebt volgens mij nog nooit een stap gezet uit het westen.
Dat eerste klopt, dat laatste niet.

Maar het boek 'Not without my daughter' gaf mij wel een beeld van Iran.
pi_85548441
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:25 schreef Holograph het volgende:

[..]

Misstanden zullen ongetwijfeld voorkomen en het lijkt mij ook geen pretje om in Iran te wonen. Verder voel ik geen enkele affiniteit met de islam of welk geloof dan ook. Ik vind echter dat jij te gemakkelijk harde conclusies trekt.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:32:41 #258
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85548559
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:20 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Nee. In mijn omgeving was wel Marokkaanse familie die 1 maand een Ferrari hadden, maar die was na een maand in beslag werd genomen door de FIOD. Uit diezelfde familie is iemand veroordeeld omdat hij had ingebroken, en toen hij werd betrapt had hij de man die hem betrapte zwaar mishandeld. Maar ik geloof niet dat de Islam daar een grote rol in speelt.

Maar als je hoort dat in Amsterdam Joden/Homo's worden weggepest door Moslims, trek ik mijn conclusies.
pi_85548603
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee. In mijn omgeving was wel Marokkaanse familie die 1 maand een Ferrari hadden, maar die was na een maand in beslag werd genomen door de FIOD. Uit diezelfde familie is iemand veroordeeld omdat hij had ingebroken, en toen hij werd betrapt had hij de man die hem betrapte zwaar mishandeld. Maar ik geloof niet dat de Islam daar een grote rol in speelt.

Maar als je hoort dat in Amsterdam Joden/Homo's worden weggepest door Moslims, trek ik mijn conclusies.
Doe nou niet alsof Nederlanders altijd zo coulant zijn geweest tegen homo's. Vooral de gemiddelde tokkie is nog steeds zo homofoob als de pest.
pi_85548655
quote:

Dat de SGP een gevaarlijke partij is en een bedreiging voor Nederland?
pi_85549024
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:01 schreef Killaht het volgende:

[..]

Moslims kunnen geen land besturen zonder onderdrukking, indoctrinatie en geweld?
Nee, de meeste niet.
quote:
Ik kom vaak in Marokko,
Ook vaak genoeg geweest.
quote:
maar daar hebben ze ook gewoon kerken en synagogen
En je punt is?
quote:
en wordt niemand onderdrukt.
Weet je het wel zeker?
quote:
Bovendien er zijn zat non-moslim landen die ook onderdrukken, indoctrineren en geweldadig zijn.
Dat bestrijd ik ook niet, Maar noem eens een paar islamitische landen waar het geweldig toeven is, vooral voor een vrouw,
Ik denk dat je niet verder komt als je vingers op 1 hand.
quote:
Die aanslagen doen ze in naam van de Islam die misbruikt wordt om volgelingen te krijgen, maar heeft niks met de Islam te maken.
Tuurlijk niet. Precies zoals ik al eerder zei. Rottigheid wordt ontkend, heeft ineens niets met de islam te maken, die mop kon ik nog niet.
quote:
Zo kan je van elk geloof rotte voorbeelden noemen en zeggen dat dat bij het geloof hoort.
Uiteraard heeft elk geloof slechte kanten, nergens beweer ik het tegendeel, maar voorlopig woon ik in een werelddeel waar over het algemeen vrouwen iets meer zijn dan een broedmachine ter genoege van een baardaap met pisjurk.
quote:
Maarja, geeft maar weer aan hoe bekrompen jouw gedachtengang is. :W
Ga je nu schelden omdat er mensen zijn die niets van de islam moeten hebben.

Met de laatste zin bevestig je mijn gelijk.

En ohja, ik heb een aantal van die sukkels in de familie compleet met hoofddoek en al.
pi_85550328
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

maar voorlopig woon ik in een werelddeel waar over het algemeen vrouwen iets meer zijn dan een broedmachine ter genoege van een baardaap met pisjurk.
Dat heb je in ieder geval niet aan de kerk te danken.
pi_85550331
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:25 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hahaha, jij vormt een beeld over Iran aan de hand van 1 boek van iemand die een nare ervaring heeft gehad?

Grapjas.
pi_85550371
quote:

[..]

Je bent dus door de media gehersenspoeld. Wel raar dat je selectief welgevallige zaken van de media overneemt maar bijvoorbeeld het bericht dat autochtonen grotere potenrammers zijn dan de allochtonen negeert, of het bericht dat antisemitisch geweld zwaar wordt overdreven.
pi_85550429
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:40 schreef Holograph het volgende:

[..]

"Here was the new Koran of faith and war: turgid, verbose, shapeless, but pregnant with its message. The main thesis of Mein Kampf is simple", Winston Churchill
Ah, Churchill de barbaar heeft ook het volgende gezegd:

Winston Churchill argued

"I do not understand this squeamishness about the use of gas. We have definitely adopted the position at the Peace Conference of arguing in favour of the retention of gas as a permanent method of warfare. It is sheer affectation to lacerate a man with the poisonous fragment of a bursting shell and to boggle at making his eyes water by means of lachrymatory gas. I am strongly in favour of using poisoned gas against uncivilised tribes. The moral effect should be so good that the loss of life should be reduced to a minimum. It is not necessary to use only the most deadly gasses: gasses can be used which cause great inconvenience and would spread a lively terror and yet would leave no serious permanent effects on most of those affected."

:') :r
pi_85550478
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:26 schreef IHVK het volgende:
Ja ik denk dat Hitler zijn inspiratie uit de Koran heeft gehaald.
Ik weet dat je sarcastisch bent ;) maar ik denk dat ie eerder zijn inspiratie uit het jodendom heeft gehaald: Joden zijn the chosen people, niet-Joden zijn hetzelfde als beesten etc. :)
pi_85550633
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:37 schreef Holograph het volgende:

[..]

Laat Egypte dan ook niet echt bekend staan als een fundamentalistisch Moslim-land.
Je vergist je echt enorm in Egypte en Iran.

De Iraanse machthebbers zijn idd fundi-islamisten, maar de Iraanse bevolking zijn juist geen fundi's.
In Egypte is dat andersom: de machthebber is een seculiere westerse puppet, maar de bevolking zou als democratie zou worden ingevoerd massaal op de Moslimbroederschap stemmen.
pi_85550807
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

omdat moslims geen eenheid met een gemeenschappelijk doel tot wereldheerschappij zijn.
Het is idd triest om te zien dat mensen zo bang zijn voor moslims die zogenaamd zouden streven naar wereldheerschappij (dit werd ook over de joden gezegd), maar als we naar de feiten kijken dan kunnen we constateren dat het juist de Amerikaanse (christenen) imperialisten zijn die de wereld willen domineren, hieronder kun je een map zien van hoe de VS de wereld al hebben verdeeld en hoe ze in al die sectoren waar nog geen pro-Amerikaanse puppet aan de macht is oorlogen voeren.

pi_85550935
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

Dus kan je wel janken maar de druk van die geweldige vredesreligie is een gevaar. Vraag maar aan de nabestaanden van de slachtoffers van London, Madrid, Twin Towers en nog de vele landen wereldwijd waar ze hun religiedrang botvieren..
Ja leuk hoor dat je de religie de schuld geeft van die aanslagen maar het klopt niet wat je zegt. Die aanslagen kun je beter onder politiek geweld scharen, je weet wel als reactie op wat Amerika uitspookt in het Midden-Oosten, of Spanje en het Verenigd Koninkrijk in Irak.

Als je tegen nuance bent dan kunnen we de Amerikaanse oorlogen voortaan ook kruistochten noemen.
pi_85551121
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:40 schreef Holograph het volgende:

[..]

"Here was the new Koran of faith and war: turgid, verbose, shapeless, but pregnant with its message. The main thesis of Mein Kampf is simple", Winston Churchill
Wie ontkent er eigenlijk dat Churchill een racist was? Dat is recentelijk nog duidelijk naar voren gekomen in een biografie over hem.

Dat hij ook een groot leider en boegbeeld was voor GB tijdens WO2 maakt hem nog geen heilige die altijd gelijk had en goed was. Hier in Wales is er nog steeds behoorlijk wat haat te vinden tov Churchill bijvoorbeeld vanwege zijn besluit om cavalerie charges op stakende mijnwerkers te laten uitvoeren.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2010 20:18:06 ]
pi_85551206
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:10 schreef Farang het volgende:

[..]

Ja leuk hoor dat je de religie de schuld geeft van die aanslagen maar het klopt niet wat je zegt. Die aanslagen kun je beter onder politiek geweld scharen, je weet wel als reactie op wat Amerika uitspookt in het Midden-Oosten, of Spanje en het Verenigd Koninkrijk in Irak.

Als je tegen nuance bent dan kunnen we de Amerikaanse oorlogen voortaan ook kruistochten noemen.
Exact. Islam is de toevallige voorbijganger in een anders politieke daad. Hierover een kort schets:

Bin Laden is boos. Amerika heeft teveel macht in het Midden Oosten. Hij wil Amerikanen en andere Westerlingen pijn doen zodat ze hiermee stoppen. Hij heeft hulpjes nodig. Die hulpjes noemen zichzelf moslim. Bin Laden speelt hierop in. Hulpjes doen het vieze werk. Bin Laden blij.

Islam is vrede. Politiek is oorlog.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85557044
Ik blijf het toch vreemd vinden, ik was vandaag in Rotterdam aan het winkelen van pakweg 12:00 tot na vijven en ik welgeteld een hoofddoekje waargenomen, een oudere dame in zo'n kaftan gewaad, zat allochtone meisjes gezien maar geen enkele die een hoofddoekje droeg.

De enige bekeringspogingen cq drang die ik waargenomen heb was een christelijk persoon wat ter luide stemme uitlegde dat God ons ging redden. Geen imam of islamiet gezien die iemand wilde bekeren.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2010 23:37:07 ]
pi_85569741
quote:

[..]

Als je denkt dat de islam hierin geen rol speelt, waarom haal je dan deze voorbeelden aan? Ik vermoed dat jij wel weet dat de islam geen echte bedreiging is, maar dat je er toch tegen ageert in de hoop dat Marokkanen en andere allochtonen het land uit worden geflikkerd.
pi_85575415
Wat is de oplossing van het probleem? Volgens topicstarter holograph.

Islam staat gelijk aan de Moslims die in dit land wonen. Als je ervan overtuigd bent dat de Islam absoluut een gevaar is is dat de aanwezigheid van circa 1 miljoen Moslims ook. Anders zou je de relevantie ervan niet inzien om dit topic te openen en anderen te overtuigen van het (potentiele) gevaar voor Nederland.

Probleem is geconstateerd, nu de oplossing graag. Als Moslim mag ik best weten waar ik aan toe ben lijkt mij.
Koran verbieden is slechts symboolpolitiek. Daarmee blijft het gevaar dat de aanwezigheid van Moslims in dit land met zich meebrengt. Het gevaar zit dus in onze aanwezigheid in dit land. Oplossing volgens jou?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_85575578
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:33 schreef Aloulou het volgende:
Wat is de oplossing van het probleem? Volgens topicstarter holograph.

Islam staat gelijk aan de Moslims die in dit land wonen. Als je ervan overtuigd bent dat de Islam absoluut een gevaar is is dat de aanwezigheid van circa 1 miljoen Moslims ook. Anders zou je de relevantie ervan niet inzien om dit topic te openen en anderen te overtuigen van het (potentiele) gevaar voor Nederland.

Probleem is geconstateerd, nu de oplossing graag. Als Moslim mag ik best weten waar ik aan toe ben lijkt mij.
Koran verbieden is slechts symboolpolitiek. Daarmee blijft het gevaar dat de aanwezigheid van Moslims in dit land met zich meebrengt. Het gevaar zit dus in onze aanwezigheid in dit land. Oplossing volgens jou?
Dat is toch duidelijk? TS wil moslims het land uitzetten, tenzij zij de islam verwerpen. Wilders wil dat ook, al zal hij dat niet snel hardop toegeven.
  zondag 22 augustus 2010 @ 17:39:57 #276
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85575579
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee, de meeste niet.
De meeste Christenen kunnen het ook niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_85624273
Het enige wat ik tot nu toe van de islamisering heb gemerkt is Geert Wilders. Die wil dezelfde wetten gaan invoeren als in het MO.
Wir haben es gewusst
pi_85634825
quote:

Dus geen persoonlijke last, wat mijn vraag was?
pi_85635503
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:21 schreef trekhengel het volgende:
Het enige wat ik tot nu toe van de islamisering heb gemerkt is Geert Wilders. Die wil dezelfde wetten gaan invoeren als in het MO.
Bron?
pi_85656352
quote:
Zoveel onzin dat ik er niet eens op inga.
Heb je niets beters dan een paar buitenlandse bronnen en wat Wilders graag zou willen wat er niet komt?
quote:
De regering bepaald wat je mag dragen.
Dat doet de regering al vele jaren knul. Heb je niet opgelet bij de lessen?
pi_85656641
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:21 schreef trekhengel het volgende:
De sharia-achtige wetgeving die hij voor ogen heeft is ook wat mij het meeste opvalt. Blijkbaar zijn zulke wetten oké als je zelf het goede vertegenwoordigd, maar is het heel erg verkeerd als je het grote kwaad in deze wereld bent.
pi_85656723
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb je niets beters dan een paar buitenlandse bronnen en wat Wilders graag zou willen wat er niet komt?
Ik heb toch ook nergens gezegd dat het er komt. Ik heb gezegd wat Geert wil. Wat is er mis met buitenlandse bronnen? Wil je zeggen dat er in het MO geen kledingwetten zijn, of dat Wilders geen kledingwetten wil invoeren? Wat is er mis met de inhoud van mijn bronnen?

quote:
Dat doet de regering al vele jaren knul. Heb je niet opgelet bij de lessen?
Ik weet niet precies wat je hier bedoeld, maar dat is volgens mij ook niet echt relevant voor mijn punt. De regering doet wel meer knul.
Wir haben es gewusst
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:54:04 #284
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85657085
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zoveel onzin dat ik er niet eens op inga.
Je vraagt er toch zelf om? :')
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:07:32 #285
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_85657459
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Je vraagt er toch zelf om? :')
Dr. Nikita heeft niet door dat Wilders precies hetzelfde doet als in strenge moslim landen in het MO m.b.t. regelgeving, mensen onderdrukken en indoctrineren. 8)7
pi_85657804
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:07 schreef Killaht het volgende:

[..]

Dr. Nikita heeft niet door dat Wilders precies hetzelfde doet als in strenge moslim landen in het MO m.b.t. regelgeving, mensen onderdrukken en indoctrineren. 8)7
Inderdaad. Ik denk dat er nu niet meer wordt gereageerd omdat er wat raderen aan het draaien zijn. Kost tijd...
Wir haben es gewusst
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:21:11 #287
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85657962
Het blijft lastig, eerst iemand proberen de mond te snoeren door bronnen te vragen, maar als die er dan ook komen, dan kun je allicht niet veel anders meer dan ze afdoen als onzin. Inhoudelijk erop ingaan is mogelijk een stap te ver.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:35:03 #288
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85658418
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:07 schreef Killaht het volgende:

[..]

Inderdaad, in het verkiezingsprogramma van Wilders staat dat overspelige vrouwen gestenigd dienen te worden..

En toon mij nou eens aan dat Wilders mensen wilt onderdrukken, het klinkt leuk, maar het slaat nergens op.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:40:41 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_85658615
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:35 schreef Holograph het volgende:

[..]

Inderdaad, in het verkiezingsprogramma van Wilders staat dat overspelige vrouwen gestenigd dienen te worden..

En toon mij nou eens aan dat Wilders mensen wilt onderdrukken, het klinkt leuk, maar het slaat nergens op.
Hij wil moslims minder rechten geven dan andere inwoners van dit land. Dat is misschien nog niet zo zeer onderdrukking, maar wel apartheid. En het eerste leidt tot het tweede.
Yankee go home!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:45:44 #290
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85658792
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij wil moslims minder rechten geven dan andere inwoners van dit land. Dat is misschien nog niet zo zeer onderdrukking, maar wel apartheid. En het eerste leidt tot het tweede.
Moslims moeten in de goot lopen ipv de stoep?

Nee. Wilders' standpunt is dat de Islam een politieke ideologie is, en dan valt het te rechtvaardigen wat hij doet. Net als Duitsland nazi-symbolen verbiedt, wilt Wilders Islamitische symbolen verbieden. Het Islamisme is minstens zo erg als het Nationaal-socialisme (kijk naar Iran en SA: Als je hiet nieuws volgt zul je veel parallellen zien met Nazi-DU).
pi_85658814
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Onderdrukking - Als onrechtvaardig gevoelde beperkingen die door een staat worden opgelegd.

Als moslims niet hetzelfde mogen als andere gelovigen, dan is het gewoon onderdrukking.
pi_85658883
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee. Wilders' standpunt is dat de Islam een politieke ideologie is, en dan valt het te rechtvaardigen wat hij doet. Net als Duitsland nazi-symbolen verbiedt, wilt Wilders Islamitische symbolen verbieden. Het Islamisme is minstens zo erg als het Nationaal-socialisme (kijk naar Iran en SA: Als je hiet nieuws volgt zul je veel parallellen zien met Nazi-DU).
|:(

Sorry, heb er even niets anders op te zeggen. Wilders kan het wel een politieke ideologie noemen, want dat komt hem maar al te goed uit, maar dat maakt het nog niet tot politieke ideologie.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:53:24 #293
104871 remlof
Europees federalist
pi_85659087
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee. Wilders' standpunt is dat de Islam een politieke ideologie is, en dan valt het te rechtvaardigen wat hij doet.
Ik vind het al niet te rechtvaardigen dat hij de islam een politieke ideologie vindt. Dat is echt je reinste bullshit en alleen bedoeld om, let op, moslims te kunnen onderdrukken.
Yankee go home!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:58:15 #294
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85659306
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind het al niet te rechtvaardigen dat hij de islam een politieke ideologie vindt. Dat is echt je reinste bullshit en alleen bedoeld om, let op, moslims te kunnen onderdrukken.
Definitie van ideologie (volgens Wikipedia):
quote:
Onder ideologie verstaan we het geheel van ideeën over de mens, menselijke relaties en de inrichting van de samenleving.
De Islam/Het Islamisme voldoet hier 100% aan.
pi_85659959
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 19:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

Definitie van ideologie (volgens Wikipedia):
[..]

De Islam/Het Islamisme voldoet hier 100% aan.
Dan ook andere geloven, maar daar horen we Wilders nooit over. Je punt?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:44:00 #296
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85661433
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan ook andere geloven, maar daar horen we Wilders nooit over. Je punt?
Dat uit onderzoek blijkt dat Moslims dit ook graag willen. ( http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm )
dat is het gevaarlijke aan de Ideologische Islam.

En dat is ook niet zo raar dat Moslims er zo over denken. Moslims leven over het algemeen in de onderklasse van de samenleving, waar niemand naar ze om kijkt. Ze komen zo niet in aanraking met de Westerse normen en waarden, en Links vindt dat goed. Die zeggen dat het hun cultuur is, en dat we daar van moeten afblijven. Als je met die mentaliteit mensen in de Nederlandse samenleving toelaat, moet je niet gek op kijken als mensen gaan radicaliseren.
pi_85662898
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:44 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat uit onderzoek blijkt dat Moslims dit ook graag willen. ( http://www.elsevier.nl/we(...)werpt-democratie.htm )
dat is het gevaarlijke aan de Ideologische Islam.

En dat is ook niet zo raar dat Moslims er zo over denken. Moslims leven over het algemeen in de onderklasse van de samenleving, waar niemand naar ze om kijkt. Ze komen zo niet in aanraking met de Westerse normen en waarden, en Links vindt dat goed. Die zeggen dat het hun cultuur is, en dat we daar van moeten afblijven. Als je met die mentaliteit mensen in de Nederlandse samenleving toelaat, moet je niet gek op kijken als mensen gaan radicaliseren.
Ik ken ook christenen die dit willen. Je punt?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:16:15 #298
104871 remlof
Europees federalist
pi_85663017
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Punt is dat TS alles wat Elsevier schrijft of Wilders zegt voor zoete koek slikt :')
Yankee go home!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:08:09 #299
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85665646
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Punt is dat TS alles wat Elsevier schrijft of Wilders zegt voor zoete koek slikt :')
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters

beter zo?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:08:23 #300
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85665660
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil 50% van de Christenen dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')