Vooruit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 18:41 schreef tsijben het volgende:
[..]
Probeer je daar maar onderuit te lullen, want er is niet één Islam.
quote:Horowitz: Oké. Wil je Hamas hier en nu veroordelen?
MSA moslima: Het spijt me, wat?
Horowitz: Wil je Hamas veroordelen?
MSA moslima: Of ik Hamas wil veroordelen?
Horowitz: …als een terroristische organisatie… Genocidale organisatie.
MSA moslima: Vraagt u nu om mij mezelf te laten kruisigen?
bron: http://www.crethiplethi.c(...)e-islam/israel/2010/
Slaap lekker verderquote:
Daar heb ik ook niks mee, maar je kunt niet ontkennen dat er problemen zijn met de Islam. Het feit dat in veel Moslimlanden men geen boodschap heeft aan de Scheiding tussen Kerk en Staat, is gewoon de waarheid. En als je het als regering als doel ziet om de halve Islamitische wereld naar Nederland te halen (bij wijzen van spreken natuurlijk), dan is het niet raar dat er ook problemen ontstaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:15 schreef Aylin het volgende:
[..]
Beste Holograph, bedankt dat je zo betrokken bent bij de Islam, fijn ook dat je je zorgen maakt!![]()
Maar vertel mij eens, wat heb ik, als individu, die gewoon naar school gaat en werkt, goed Nederlands spreekt, Nederlandse vrienden heeft en geintregreerd is, en oh ja, af en toe de koran leest omdat ze dat fijn vindt, nu te maken met al die voorbeelden die jij noemt??
Ik denk niet dat ze random hangjongeren gingen interviewen. Het onderzoek moest worden uitgevoerd door het voormalig ministerie van Vreemdelingenzaken en Intergratie, en dan mag er geenvertekend beeld zijn. En ik verwacht dat veel Turken veel minder radicaal zijn in dit opzicht, aangezien Turkije zelf een streng seculier land is.quote:Verder geloof ik er niks van dat 50% van de Marokkanen de democratie verwerpt, zoals in het artikel al staat is het aan jongeren gevraagd. Ten eerste is dat geen eerlijk beeld, je kan er niet van uit gaan dat wat geldt voor de jongeren gelijk geldt voor de gehele Marokkaanse gemeenschap. Daarnaast nogmaals JONGEREN. Dat zijn dus die hangjongeren, die in een of ander interview op straat, waar hun 10 vrienden omheen stonden zijn gevraagd, ben je tegen democratie?
Ten eerste twijfel ik ten zeerste of die personen uberhaupt wel begrijpen wat er met die vraag bedoeld wordt, ten tweede denk ik dat ze gewoon om stoer te doen hebben geroepen dat ze tegen democratie zijn.
Dat besef ik me ook, bijvoorbeeld Turkije. Maar ook in Turkije wordt de roep om de seculiere staat af te schaffen groter. Bijna 50% van de Turken heeft op de AK-Partij gestemt, en dat vormt een gevaar voor de seculiere staat. Dus ook steeds minder Turken hebben een boodschap aan de scheiding van kerk en staat.quote:Al zouden deze twee bovenstaande dingen niet van toepassing zijn, dan nog moet je er rekening mee houden dat jongeren er in de pubertijd nou af en toe gekke ideeen en meningen op nahouden. Misschien weet je van jezelf nog wel dat je heel anders was toen je nog een stukje jonger was. (al weet ik niet hoe oud je bent ;) En als laatst, er zijn ook genoeg Islamitische landen waar de dingen wel goed gaan, en vaak is het zo dat in Islamitische landen waar het niet zo goed gaat niet (alleen) het geloof ten grondslag ligt. Het zou dus fijn zijn als je zou beseffen dat, ondanks de dingen die je noemt, die natuurlijk verschrikkelijk zijn, er ook mensen zijn die zich wel weten te gedragen en die door mensen die jouw visie delen worden weggezet als een stel idiote gelovigen die van god los zijn! (
)
Alles wat je hier noemt heb je ook al eerder genoemd, zoals ik zei, meen ik dat al zou het een serieus onderzoek zijn, dan nog is wat jongeren denken niet respresentatief voor de gehele Marokkaanse gemeenschap, daar ben je het toch wel met mij over eens?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:38 schreef Holograph het volgende:
[..]
Daar heb ik ook niks mee, maar je kunt niet ontkennen dat er problemen zijn met de Islam. Het feit dat in veel Moslimlanden men geen boodschap heeft aan de Scheiding tussen Kerk en Staat, is gewoon de waarheid. En als je het als regering als doel ziet om de halve Islamitische wereld naar Nederland te halen (bij wijzen van spreken natuurlijk), dan is het niet raar dat er ook problemen ontstaan.
[..]
Ik denk niet dat ze random hangjongeren gingen interviewen. Het onderzoek moest worden uitgevoerd door het voormalig ministerie van Vreemdelingenzaken en Intergratie, en dan mag er geenvertekend beeld zijn. En ik verwacht dat veel Turken veel minder radicaal zijn in dit opzicht, aangezien Turkije zelf een streng seculier land is.
[..]
Dat besef ik me ook, bijvoorbeeld Turkije. Maar ook in Turkije wordt de roep om de seculiere staat af te schaffen groter. Bijna 50% van de Turken heeft op de AK-Partij gestemt, en dat vormt een gevaar voor de seculiere staat. Dus ook steeds minder Turken hebben een boodschap aan de scheiding van kerk en staat.
Maar theocratische landen zoals Iran en SA, en in mindere maten de landen in Noord-Afrika, kun je niet zeggen dat ze een boodschap hebben aan de scheiding tussen kerk en staat. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dankzij de Scheiding tussen Kerk en Staat kennen we vrijheid van Meningsuiting, vrijheid![]()
van Vereniging, vreiheid van Pers etc. etc. Deze vrijheden kent men niet in theocratische landen.
En dan kom je op het punt wie deze problemen durft te benoemen, en de enige partij die dat doet is de PVV. Natuurlijk ben ik het niet eens met alle standpunten met de PVV, ik ben niet voor een kopvoddentax, ik ben niet voor een verbod op de Koran (overigens vind ik het wel puur slecht dat men Mein Kampf niet wil uitgeven, je moet geen boeken verbieden) maar deze partij heeft wel iets aangekaart waar alle politiek-correcte partijen geen boodschap aan hadden.
Je bent dan ook geen echte moslima, want pure islam zou nooit toestaan dat je dit zou mogen posten. Die vrijheid heb je dan niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:57 schreef Aylin het volgende:
[..]
maar wat ik mij afvraag, is waarom ik, als meisje dat gewoon in Nederland is geboren, opgegroeid, naar school is gegaan etc, dus precies hetzelfde is als jij, alleen met een ander geloof, nu mijn geloof niet zou mogen belijden omdat er een paar idioten zijn die extremistisch zijn? IK heb daar, nogmaals, niks mee te maken, maar ik word er wel verantwoordelijk voor gehouden!
Ja, lekker makkelijk he!!! Zodra je er niet uitkomt, roepen dat ik geen moslima ben!! Dat ben ik dus wel, en inderdaad geniet ik de vrijheid, ook van mijn geloof, om te zeggen wat ik wil. Dat een paar extremistische idioten beweren dat dat niet mag, neemt niet weg dat de koran mij de vrijheid geeft om te zeggen wat ik wil. Ik zou het fijn vinden als je toegeeft dat niet iedere moslim een blaatende gamelagamele roepende gestoorde extremistische idioot is met een jeleba/burka, maar dat er ontwikkelde, welbespraakte, geleerde en Nederlandssprekende moslims zijn die het goed doen in Nederland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je bent dan ook geen echte moslima, want pure islam zou nooit toestaan dat je dit zou mogen posten. Die vrijheid heb je dan niet.
Die zijn er ongetwijfeld, en verdienen wat mij betreft alle respect.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:16 schreef Aylin het volgende:
[..]
Ik zou het fijn vinden als je toegeeft dat er ontwikkelde, welbespraakte, geleerde en Nederlandsprekende moslims zijn die het goed doen in Nederland.
Maar net riep je nog dat ik geen échte moslima ben? En als ik volgens jou alle respect verdien, waarom zou ik dan volgens jou (of iig van de PVV) niet gewoon relaxt de koran mogen lezen? Daar heb je toch heul geen last van??quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:18 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die zijn er ongetwijfeld, en verdienen wat mij betreft alle respect.
Die koran moet je opzij flikkeren, ga leven en geniet van je vrijheid.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:20 schreef Aylin het volgende:
[..]
Maar net riep je nog dat ik geen échte moslima ben? En als ik volgens jou alle respect verdien, waarom zou ik dan volgens jou (of iig van de PVV) niet gewoon relaxt de koran mogen lezen? Daar heb je toch heul geen last van??
Contradictie!!!! Hoe kan ik échte vrijheid hebben, als jij voor mij beslist wat die vrijheid dient in te houden?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:22 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die koran moet je opzij flikkeren, ga leven en geniet van je vrijheid.
Goohquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
Vooruit.
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=matig
Of hier, zomaar ff hoor: "There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.
Bron: http://worldmuslimcongres(...)-only-one-islam.html
En wat te denken van dit: http://www.dagelijksestan(...)tigde-islam-bestaat/
Of dit: http://hpd.de/node/7175?page=0,0 (Es gibt keine moderaten Muslime)...
Nee, 50% vindt dat kwetsende uitspraken verboden zouden moeten zijn. Niet alleen als die over de Islam gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:01 schreef Holograph het volgende:
Not at all.
50% van de Nederlandse Marokkanen verwerpt de democratie op grond van de Islam. En juist dat ze het verwerpen op grond van de Islam is verwerpelijk. De scheiding van Kerk en Staat betekend juist dat er geen ingrepen zijn in de staat door levensbeschouwingen en ideologieën, en als je dan zegt dat je tegen de democratie bent, omdat de Islam dat zegt, kun je wel zeggen dat men daar geen boodschap aan heeft.
Natuurlijk is dat geen afspiegeling van de gehele moslim gemeenschap, maar veel mensen zeggen dat Moslim jongeren aan het seculariseren zijn, en als dat zo zou zijn dan moet het aantal mensen wat de democratie verwerpt onder Marokkanen een stuk hoger liggen, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:57 schreef Aylin het volgende:
[..]
Alles wat je hier noemt heb je ook al eerder genoemd, zoals ik zei, meen ik dat al zou het een serieus onderzoek zijn, dan nog is wat jongeren denken niet respresentatief voor de gehele Marokkaanse gemeenschap, daar ben je het toch wel met mij over eens?
Maar dat neemt niet weg dat veel Turken geen boodschap hebben aan de scheiding van Kerk en Staat, maar je ziet wel in Turkije, dat het een relatief rijk land is. En dat komt alleen maar omdat de zoveel mogelijk hebben geweerd. Landen waar de Sharia op staatsniveau is ingevoerd, zijn niet echt de meest welvarende landen.quote:Daarnaast zal in Turkije de seculiere staat niet afgeschaft worden, daar zorgt het leger wel voor!
Hoe ik dat goed wil praten? Dat kan niet, als je op een partij stemt, ga je akkoord met de standpunten, maar dat wil niet zeggen dat je er geen bezwaar tegen kan hebbent. Ik weet niet op welke partij jij heb gestemd, maar als je op de PvdA hebt gestemd: PvdA' er Marcouch had voorgesteld om Moslim-ghetto's te bouwen, dus ik hoop niet dat hij een afspiegeling is van de perfect geïntegreerde Moslim, terwijl de PvdA wel doet alsof hij dat wel is. Maar terug naar het punt: Ik neem aan dat jij Marcouch' voorstel wel verwerpt, terwijl je mogelijk wel op de PvdA hebt gestemd.quote:maar wat ik mij afvraag, is waarom ik, als meisje dat gewoon in Nederland is geboren, opgegroeid, naar school is gegaan etc, dus precies hetzelfde is als jij, alleen met een ander geloof, nu mijn geloof niet zou mogen belijden omdat er een paar idioten zijn die extremistisch zijn? IK heb daar, nogmaals, niks mee te maken, maar ik word er wel verantwoordelijk voor gehouden! En dan kun je wel zeggen dat je het niet eens bent met alle punten van de PVV, feit blijft dat jij op een partij hebt gestemd die dat standpunt wel naar buiten brengt en ook daadwerkelijk die dingen wil uitvoeren! Hoe kun je dat dan voor jezelf goed praten?
Ik wil best vertellen hoe mijn terughoudendheid t.o.v. de Islam is gekomen. Enkele jaren geleden had ik er nog geen enkel bezwaar tegen. In 2006 had ik Levensbeschouwing lessen, en daar werd mij geleerd wat voor vredelievend geloof de Islam wel niet is, en dat de Islam geen bezwaren kent. Mij werd voorgespiegeld dat Mohammed maar 1 vrouw had, en dat Mohammed op een vreedzame manier geschillen beslechtten, maar in 2006 vertelde Geert Wilders ook dat de Islam een 'gewelddadige religie' is. Dus ik was zelf maar op verkenning uit gegaan. Wat bleek? Mohammed had 14 vrouwen en had honderden joden vermoord. Dus ik ben verder gaan zoeken en kwam nog wel meer dingen tegen die totaal botste met het verhaal van mijn leraar toentertijd, bijvoorbeeld over Sauodi-Arabië en Iran. Maar het ergste van alles vind ik nog steeds, dat de school mij met dit soort demagogie probeerde te overtuigen. Die leraar maakte gewoon een karikatuur van zijn eigen geloofwaardigheid.quote:Laatste vraag: eerlijk antwoorden hè, gaat het nou voor jou echt over de gevaar van die Islam of gaat het (diep in je hartje!!) gewoon over dat stel hangjongens die de boel op straat terroriseren?
Dan vind ik het logisch dat ik je vraag waar de gematigde Islam is? Volgens mij is er maar 1 Koran.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:45 schreef tsijben het volgende:
[..]
GoohRadicale Moslims roepen dat er maar één Islam is.
Je kunt roepen wat je wil, maar het FEIT dat zoveel verschillende Moslims dit punt anders zien betekent dus dat er niet één Islam is.
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters De volkskrant trekt die conclusie ook, en dat is volgens mij wel een linkse krant.quote:[..]
Nee, 50% vindt dat kwetsende uitspraken verboden zouden moeten zijn. Niet alleen als die over de Islam gaan.
Elsevier maakt weer sensationele titels die onjuist zijn als je de tekst leest.
Op een aantal punten geef ik je gelijk, maar wat denk je dan dat er moet gebeuren in Nederland?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:02 schreef Holograph het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen afspiegeling van de gehele moslim gemeenschap, maar veel mensen zeggen dat Moslim jongeren aan het seculariseren zijn, en als dat zo zou zijn dan moet het aantal mensen wat de democratie verwerpt onder Marokkanen een stuk hoger liggen, lijkt me.
[..]
Maar dat neemt niet weg dat veel Turken geen boodschap hebben aan de scheiding van Kerk en Staat, maar je ziet wel in Turkije, dat het een relatief rijk land is. En dat komt alleen maar omdat de zoveel mogelijk hebben geweerd. Landen waar de Sharia op staatsniveau is ingevoerd, zijn niet echt de meest welvarende landen.
[..]
Hoe ik dat goed wil praten? Dat kan niet, als je op een partij stemt, ga je akkoord met de standpunten, maar dat wil niet zeggen dat je er geen bezwaar tegen kan hebbent. Ik weet niet op welke partij jij heb gestemd, maar als je op de PvdA hebt gestemd: PvdA' er Marcouch had voorgesteld om Moslim-ghetto's te bouwen, dus ik hoop niet dat hij een afspiegeling is van de perfect geïntegreerde Moslim, terwijl de PvdA wel doet alsof hij dat wel is. Maar terug naar het punt: Ik neem aan dat jij Marcouch' voorstel wel verwerpt, terwijl je mogelijk wel op de PvdA hebt gestemd.
[..]
Ik wil best vertellen hoe mijn terughoudendheid t.o.v. de Islam is gekomen. Enkele jaren geleden had ik er nog geen enkel bezwaar tegen. In 2006 had ik Levensbeschouwing lessen, en daar werd mij geleerd wat voor vredelievend geloof de Islam wel niet is, en dat de Islam geen bezwaren kent. Mij werd voorgespiegeld dat Mohammed maar 1 vrouw had, en dat Mohammed op een vreedzame manier geschillen beslechtten, maar in 2006 vertelde Geert Wilders ook dat de Islam een 'gewelddadige religie' is. Dus ik was zelf maar op verkenning uit gegaan. Wat bleek? Mohammed had 14 vrouwen en had honderden joden vermoord. Dus ik ben verder gaan zoeken en kwam nog wel meer dingen tegen die totaal botste met het verhaal van mijn leraar toentertijd, bijvoorbeeld over Sauodi-Arabië en Iran. Maar het ergste van alles vind ik nog steeds, dat de school mij met dit soort demagogie probeerde te overtuigen. Die leraar maakte gewoon een karikatuur van zijn eigen geloofwaardigheid.
Natuurlijk wil ik dit niet afreageren op gematigde Moslims, maar als 50% van de Marokkaanse jongeren zegt dat zij de democratie verwerpen op grond van de Islam, terwijl men zegt dat Marokkanen aan het seculariseren zijn, vind ik dat erg.
Als mensen in het openbaar (Real Life zou ik dit nooit zeggen) bang moeten zijn om kritiek te hebben op de Islam, dan kan ik niet blijven volhouden dat er toch niets fout zit bij de Islam.
En zoals ik al eerder zeg: ik wil niemand verbieden de Islam te belijden, dus ik wil de Koran niet verbieden, en ik wil ook geen kopvoddentax, zoals de PVV wel wilt. Ik zie het daar ook niet van komen, zelf al zou de PVV 76 zetels krijgen. En voor alle Moslims van goede wil, die willen integreren in Nederland en die de taal willen leren heb ik gewoon respect voor. Maar Allochtonen die denken hier de beest uit te kunnen hangen, die zie ik liever vertrekken.
Ik bepaal ook niet voor jou, dat is weer een fout die jij maakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:31 schreef Aylin het volgende:
[..]
Contradictie!!!! Hoe kan ik échte vrijheid hebben, als jij voor mij beslist wat die vrijheid dient in te houden?
Ik heb nu een goed leven, dat ik zelf heb ingericht, en heb zelf de keuze gemaakt om de koran daar ook onderdeel van uit te laten maken. Neemt niet weg dat ik lekker geniet van het leven en doe waar ik zin in heb. Ik vind het (ja sorry, maar echt..) arrogant te noemen, dat jij meent te kunnen uitmaken wat voor mij nou leven en vrijheid is.
Dat bedoel ik dus, daarom wilde ik er eerst ook niet aan beginnen omdat je het toch niet gelooft en je aan je standpunt vasthoudt.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:45 schreef tsijben het volgende:
[..]
GoohRadicale Moslims roepen dat er maar één Islam is.
Je kunt roepen wat je wil, maar het FEIT dat zoveel verschillende Moslims dit punt anders zien betekent dus dat er niet één Islam is.
Ja, en jouw bronnen zijn allemaal objectief uiteraard.quote:Nee, 50% vindt dat kwetsende uitspraken verboden zouden moeten zijn. Niet alleen als die over de Islam gaan.
Elsevier maakt weer sensationele titels die onjuist zijn als je de tekst leest.
Dat.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan vind ik het logisch dat ik je vraag waar de gematigde Islam is? Volgens mij is er maar 1 Koran.
Ook dat.quote:http://www.volkskrant.nl/binnenland/article319760.ece/Bijna_helft_jonge_Marokkanen_antiwesters De volkskrant trekt die conclusie ook, en dat is volgens mij wel een linkse krant.
Jij houdt uiteraard ook vast aan je standpunt dat er maar één islam is, wat een domme ontkenning van de werkelijkheid is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, daarom wilde ik er eerst ook niet aan beginnen omdat je het toch niet gelooft en je aan je standpunt vasthoudt.
Zelfde conclusie: Jonge Marokkanen zijn in meerderheid tegen het recht op vrije meningsuiting als het gaat om toestaan van kwetsende uitspraken, vooral als het de islam betreft.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan vind ik het logisch dat ik je vraag waar de gematigde Islam is? Volgens mij is er maar 1 Koran.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rokkanen_antiwesters De volkskrant trekt die conclusie ook, en dat is volgens mij wel een linkse krant.
Jij zei: gooi die koran weg, ik vatte dat op als iets wat jij vond dat ik zou moeten doen, maar blijkbaar bedoelde je dat jij dat wil, maar niet dat ik dat moet. (haha, je begrijpt me nog wel tochquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik bepaal ook niet voor jou, dat is weer een fout die jij maakt.In de vrijheid die we hebben kan ik zeggen wat ik wil, en dus dat je gewoon die koran weg moet flikkeren. Dat jij daar allerlei conclusies aan verbindt zegt genoeg, maar dat is helemaal voor jouw rekening uiteraard. Je komt er vanzelf achter wat vrijheid is als je ook daadwerkelijk die koran weggooit. Want hoe kan je nou weten wat vrijheid is als je bent geïndoctrineerd met het idee dat islam vrijheid inhoudt.
Als je bij voorbaat al zulke drastische maatregelen neemt, erken je indirect dat er al wat mis is met dat geloof.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:13 schreef Dagonet het volgende:
Turkije en Marokko hebben meermalen aangeboden om staatsopgeleide imams naar Nederland te sturen die een bepaalde, gematigde, islam aanhangen. Dit omdat ze weten dat het een groot radicalisatierisico meebrengt als je zelfopgeleide bergimams neemt zoals wij nu hier hebben vooral.
Nederland weigerde dit omdat ze het een te grote mengeling van kerk en staat vonden.
Dat is het bizarre aan zijn theorie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:57 schreef tsijben het volgende:
Maar uhm.. Er is één Bijbel.
Hoe komen we dan een Protestanen én Katholieken?
Het is niks anders dan wat al heel lang in Nederland de praktijk was.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je bij voorbaat al zulke drastische maatregelen neemt, erken je indirect dat er al wat mis is met dat geloof.
Straks krijg ik nog te horen dat die precies hetzelfde zijn.quote:
Dat absoluut. Dat erken ik ook.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:01 schreef Aylin het volgende:
[..]
Als jij maar erkent dat ik mijn mening mag hebben, en natuurlijk erken ik dat jij jouw mening mag hebben.
Het jodendom van vroeger is een discussie in een andere situatie dan nu (overingens was die regel natuurlijk onterecht want het jodendom heeft geschiedkundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig is dan haar 2 jongere broertjes).quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is niks anders dan wat al heel lang in Nederland de praktijk was.
De Joden werden zelfs verplicht een kerkgenootschap op te richten naar Hollands model om ze min of meer in de gaten te houden.
Nou zo heel veel anders was die situatie niet. Een in aantal opkomende groep gelovigen die maar matig in de bekende structuren paste. Volgens mij is dat verschil maar beperkt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het jodendom van vroeger is een discussie in een andere situatie dan nu (overingens was die regel natuurlijk onterecht want het jodendom heeft geschiedkundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig is dan haar 2 jongere broertjes).
Tja als je geloven bekijkt is het grootste deel van de mensen niet al te geschiktquote:Maar nu bieden moslimlanden namelijk zelf aan om niet alle imams aan te nemen. Ene kant attent van hen natuurlijk, maar aan de andere kant zegt het ook wat over het geloof als niet alle imams geschikt zouden zijn.
Het komt allemaal wel goed ja, ze zitten er bovenopquote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:57 schreef du_ke het volgende:
Niet voor niets dat er door de overheid gecontroleerde theologische opleidingen zijn
Dat kunnen we wel degelijk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:27 schreef sneakypete het volgende:
[..]
'De islam' is geen bedreiging omdat het onmogelijk is om zonder verder discussie te definiëren wat dat begrip dan behelst.
Je vindt heftige maatschappelijke discussie een bedreiging voor ons land? Wat had je liever, een dictatuur? Maatschappelijke discussie is echt een van de beste dingen in een vrije democratie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:30 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat kunnen we wel degelijk.
- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.
Is dat wel degelijk zo? Er zijn problemen en die moeten aangepakt worden daar is iedereen het over eens. Maar zijn die problemen groter dan ze 10, 20 of 30 jaar geleden waren met andere groepen? Volgens mij is het aantal veldslagen met de ME wel eens groter geweestquote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:27 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het komt allemaal wel goed ja, ze zitten er bovenop![]()
'De islam' is geen bedreiging omdat het onmogelijk is om zonder verder discussie te definiëren wat dat begrip dan behelst. Maar het is weldegelijk zo dat we nogal wat te stellen gaan krijgen met mensen afkomstig uit landen die Islamitisch genoemd worden. En dat is de uitkomst van een som waarin je kunt optellen hun cultuur, onze cultuur (ja die bestaat niet, zo naar schijnt, maar toch..), de verzorgingsstaat, de democratie enz.
Neeuh die stort vanzelf weer als een kaartenhuis in elkaar.quote:Het is onverenigbaar in deze situatie. Een PVV? Die zal groeien.
In vergelijking met veel andere landen gaat het hier eigenlijk ook best wel goed met de integratie. Het kan altijd beter natuurlijk maar als je naar de meetbare cijfers kijkt (arbeidsparticipatie, scholingsniveau, aantal kinderen, inkomen, taalbeheersing etc) gaat het best aardig en, belangrijker nog, per generatie beter.quote:Het is idioot om te zien hoe partijen als GL en D66 doen alsof we al bijna klaar zijn met de integratie. Integendeel, het begint nu pas, en is maar zeer de vraag of het gunstig afloopt.
Het is vooral de tijd die nodig is. Integratie kan je niet van de ene op de andere dag forceren. Dat is een gegeven dat die de PVV en VVD stemmers eens in moeten gaan zien maar goed daarvoor zijn ze misschien wat te gevoelig voor goedkope retoriek.quote:Maargoed, ik weet nu al dat élke D66/GL (of PVDA zo je wilt) stemmer dit zal ontkennen, met allerhande cijfers enz. Nuja, de tijd zal het leren.
Europa en Nederland zijn anders dan 20 jaar geleden, 40 jaar geleden of 60 jaar geleden en dat is maar goed ook. Landen en hun bevolking ontwikkelen zich als het goed is. Stilstand is achteruitgang, daar is Nederland in de 18e eeuw al eens een keer hardhandig achter gekomen.quote:En ik zou GRAAG willen dat het goed komt. Ik haat niemand zolang het netjes blijft. Maar ik vrees met grote vreze dat Nederland en Europa niet hetzelfde kunnen blijven.
Natuurlijk was de situatie joden vroeger vs. alle geloven in het moderne Europa verschillend.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou zo heel veel anders was die situatie niet. Een in aantal opkomende groep gelovigen die maar matig in de bekende structuren paste. Volgens mij is dat verschil maar beperkt.
Die zijn er inderdaad. Maar daarbij kan je ook gewoon een studie doen en priester/imam/monnik worden zonder die door de overheid gecontroleerde opleiding te doen.quote:Tja als je geloven bekijkt is het grootste deel van de mensen niet al te geschikt.
Niet voor niets dat er door de overheid gecontroleerde theologische opleidingen zijn
Waarom hebben we dezelfde integratieproblemen dan niet in dezelfde mate met andere groepen? Waarom hamert men steeds op de integratie van moslims en niet zozeer die van boeddhisten?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat wel degelijk zo? Er zijn problemen en die moeten aangepakt worden daar is iedereen het over eens. Maar zijn die problemen groter dan ze 10, 20 of 30 jaar geleden waren met andere groepen? Volgens mij is het aantal veldslagen met de ME wel eens groter geweestEr is altijd gedoe met bepaalde groepen etters. Dat is niks nieuws en zal ook niet veranderen door immigratiestops of koranverboden. Ook met de cultuur heeft het niet zo gek veel te maken.
[..]
Neeuh die stort vanzelf weer als een kaartenhuis in elkaar.
[..]
In vergelijking met veel andere landen gaat het hier eigenlijk ook best wel goed met de integratie. Het kan altijd beter natuurlijk maar als je naar de meetbare cijfers kijkt (arbeidsparticipatie, scholingsniveau, aantal kinderen, inkomen, taalbeheersing etc) gaat het best aardig en, belangrijker nog, per generatie beter.
[..]
Het is vooral de tijd die nodig is. Integratie kan je niet van de ene op de andere dag forceren. Dat is een gegeven dat die de PVV en VVD stemmers eens in moeten gaan zien maar goed daarvoor zijn ze misschien wat te gevoelig voor goedkope retoriek.
[..]
Europa en Nederland zijn anders dan 20 jaar geleden, 40 jaar geleden of 60 jaar geleden en dat is maar goed ook. Landen en hun bevolking ontwikkelen zich als het goed is. Stilstand is achteruitgang, daar is Nederland in de 18e eeuw al eens een keer hardhandig achter gekomen.
Aantallen, dat is het voornaamste verschil. Als in de afgelopen decennia de immigratie niet uit Marokko en Turkije was gekomen maar uit pakweg Sri Lanka of Polen dan waren er nu problemen geweest met de jongeren uit die hoek. Heeft geen bal met het geloof te maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom hebben we dezelfde integratieproblemen dan niet in dezelfde mate met andere groepen? Waarom hamert men steeds op de integratie van moslims en niet zozeer die van boeddhisten?
Dat weten we inderdaad nog niet maar ik heb goede hoopquote:Sneakypete werpte net een bijzondere stelling op: 'de integratie begint nu pas'.
Ik moet erkennen dat daar zeker wat voor te zeggen valt. We moeten immers maar zien hoe de integratie [met degenen die een strenge intepretatie van de islam aanhangen] op lange termijn zal verlopen.
Nee hoor. Kijk maar eens naar de demografische gegevens. Elke nieuwe generatie lijkt meer op de 'autochtone Nederlanders' dan op hun ouders en grootouders. Dus welke feiten hebben ze precies tegen zich? Welke statistieken sla jij er op na voor je vergelijking?quote:Statistisch gezien hebben PvdA en GL-stemmers de feiten tegen zich;
Samenleven gaat op veel plaatsen prima dus ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen.quote:immers overal op de wereld is de islam in conflict met andere culturen. Zou West-Europa de eerste regio zijn waar de integratie en het samenleven met de islam vreedzaam en zonder spanningen zal verlopen?
Aantallen he ? Of is de oorzaak van de problemen met Mexicanen in de V.S. ook hun katholieke achtergrond ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom hebben we dezelfde integratieproblemen dan niet in dezelfde mate met andere groepen?
Hij was iets anders maar wel heel erg goed vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk was de situatie joden vroeger vs. alle geloven in het moderne Europa verschillend.
[..]
Neuh dat zegt het niet eigenlijk. Het laat vooral zien dat het een minder gereguleerd geloof is dan wij hier gewend zijn. Het kent niet de machtsstructuren die we hier gewend zijn bij de protestanten en katholieken en die we de Joden opgelegd hebben in de 19e eeuw. En als er geen centraal aanspreekpunt is maakt dat het moeilijker om een geloof als geheel aan te spreken. Wat dat betreft waren onze zuilen erg praktisch natuurlijk en zou het ook best handig kunnen zijn om de Moslims een eigen halve zuil op te laten bouwen. Wanneer je tenminste de op assimilatie gelijkende manier van integreren wilt die de Wildersachtigen nastreven.quote:Die zijn er inderdaad. Maar daarbij kan je ook gewoon een studie doen en priester/imam/monnik worden zonder die door de overheid gecontroleerde opleiding te doen.
Mijn punt is dat als moslimlanden ZELF geschikte imams willen sturen, het al indirect zegt dat er iets mis is met dat geloof.
Ja dat zou zomaar kunnen wanneer hier een half miljoen Thai rond zouden lopen waar het moederland graag een beetje grip op wil houden.quote:Kan je het je voorstellen dat Thailand voortaan geschikte boeddhistische monniken bijvoorbeeld naar Europa zou sturen? Kennelijk is er uit die hoek minder te vrezen voor religieuze wantoestanden.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aantallen, dat is het voornaamste verschil. Als in de afgelopen decennia de immigratie niet uit Marokko en Turkije was gekomen maar uit pakweg Sri Lanka of Polen dan waren er nu problemen geweest met de jongeren uit die hoek. Heeft geen bal met het geloof te maken.
Onzin. Er zijn meer Westerse allochtonen dan Turkse en Marokkanse allochtonen. Toch zorgen Westerse allochtonen voor minder problemen en spanningen dan Turk. en Mar. allochtonen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Aantallen he ? Of is de oorzaak van de problemen met Mexicanen in de V.S. ook hun katholieke achtergrond ?
En dat is precies waar PvdA en GL-stemmers enkel op drijven: hoop. Wil jij een land besturen met hoop?quote:Dat weten we inderdaad nog niet maar ik heb goede hoop![]()
Bij de oudere generatie had je geen Mo B. Bij de oudere generatie had je geen Sharia4Belgium of waar moskeeen in A'dam pleitten voor een islamitische staat in Nederland.quote:Nee hoor. Kijk maar eens naar de demografische gegevens. Elke nieuwe generatie lijkt meer op de 'autochtone Nederlanders' dan op hun ouders en grootouders. Dus welke feiten hebben ze precies tegen zich? Welke statistieken sla jij er op na voor je vergelijking?
Noem eens een paar landen dan waar samenleven met de islam zonder spanningen verloopt.quote:Samenleven gaat op veel plaatsen prima dus ik zie niet in waarom dat hier niet zou kunnen.
Nee want joden werden toen niet altijd goed behandeld, en wat dus niet hun schuld was, want het jodendom heeft al geschiedeniskundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig en intolerant is dan haar 2 jongere broertjes.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij was iets anders maar wel heel erg goed vergelijkbaar.
Dat heeft niets met machtsstructuur te maken. Dat heeft te maken met dat imams wel eens intolerante uitspraken kunnen hebben en daarbij worden ze - naar eigen zeggen - geinspireerd door de islam en/of de Koran. Of dat islam, i.t.t. alle andere geloven, naast religieze aspecten in de theologie ook politieke en andere aspecten heeft. In Turkije zijn daar heel alert op bijvoorbeeld.quote:Neuh dat zegt het niet eigenlijk. Het laat vooral zien dat het een minder gereguleerd geloof is dan wij hier gewend zijn. Het kent niet de machtsstructuren die we hier gewend zijn bij de protestanten en katholieken en die we de Joden opgelegd hebben in de 19e eeuw. En als er geen centraal aanspreekpunt is maakt dat het moeilijker om een geloof als geheel aan te spreken. Wat dat betreft waren onze zuilen erg praktisch natuurlijk en zou het ook best handig kunnen zijn om de Moslims een eigen halve zuil op te laten bouwen. Wanneer je tenminste de op assimilatie gelijkende manier van integreren wilt die de Wildersachtigen nastreven.
Ik heb het hier over geloof en niet over nationaliteit. En verder is je argumentatie enkel gebasserd op woorden als 'het zou zomaar kunnen'. Kom eens met harde feiten.quote:Ja dat zou zomaar kunnen wanneer hier een half miljoen Thai rond zouden lopen waar het moederland graag een beetje grip op wil houden.
En dat is een antwoord op wat precies ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Er zijn meer Westerse allochtonen dan Turkse en Marokkanse allochtonen.
Hoger opgeleid en een andere sociaal-economische positie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Er zijn meer Westerse allochtonen dan Turkse en Marokkanse allochtonen. Toch zorgen Westerse allochtonen voor minder problemen en spanningen dan Turk. en Mar. allochtonen.
[..]
Hoop en de demografische statistieken die goed uitpakken. Liever dat dan enkel vanuit een vage angst kunnen denkenquote:En dat is precies waar PvdA en GL-stemmers enkel op drijven: hoop. Wil jij een land besturen met hoop?
[..]
Die ehbben dan ook echt de steun van honderdduizenden...quote:Bij de oudere generatie had je geen Mo B. Bij de oudere generatie had je geen Sharia4Belgium of waar moskeeen in A'dam pleitten voor een islamitische staat in Nederland.
Extremisme is altijd slecht. Zowel het moslim-extremisme als het rechts-extremisme dat zich daar weer aan optrekt.quote:Integratie is meer dan enkel de taal leren. De jongere generatie draagt extremisme meer naar buiten dan de oudere generatie. Een slechtere ontwikkeling dus.
[..]
Nederland is eigenlijk best een goed voorbeeld. Of de Duitsers of Britten. Er zijn wel wat strubbelingen maar dat zijn geen serieuze spanningen dat is wennen over en weer.quote:Noem eens een paar landen dan waar samenleven met de islam zonder spanningen verloopt.
Tja ze waren nieuw en anders, dat bleek keer op keer voldoende argument voor aparte maatregelen ten opzichte van hen. Dat is ook het gevaarlijke van speciale maatregelen tegen 1 geloof...quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee want joden werden toen niet altijd goed behandeld, en wat dus niet hun schuld was,
Tja dat bleek voor degenen die baat hadden bij Jodenvervolging geen sterk argument..quote:want het jodendom heeft al geschiedeniskundig bewezen dat het heel wat minder gewelddadig en intolerant is dan haar 2 jongere broertjes.
[..]
Toch wel daar heeft het juist heel erg veel mee te maken. Dat heb ik je net al uitgelegd.quote:Dat heeft niets met machtsstructuur te maken.
Dat doen bepaalde dominees ook aan de lopende band. Maar door de machtsstructuur zijn die eenvoudiger aan te pakken en bij te sturen door de moederkerk.quote:Dat heeft te maken met dat imams wel eens intolerante uitspraken kunnen hebben en daarbij worden ze - naar eigen zeggen - geinspireerd door de islam en/of de Koran.
Onzin daar hebben alle grote religies last van. Zeker ook het Katholicisme en het Protestantisme.quote:Of dat islam, i.t.t. alle andere geloven, naast religieze aspecten in de theologie ook politieke en andere aspecten heeft. In Turkije zijn daar heel alert op bijvoorbeeld.
[..]
Jij komt zelf met deze vrij onzinnige vergelijking. Daar is lastig met harde feiten op te reageren. Maar dat er bij massale emigratie uit landen het moederland enige grip probeert te houden op de emigranten is niks nieuws en toch geen onbekend fenomeen?quote:Ik heb het hier over geloof en niet over nationaliteit. En verder is je argumentatie enkel gebasserd op woorden als 'het zou zomaar kunnen'. Kom eens met harde feiten.
Zucht.. Gewoon zucht.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:44 schreef Gillette_M5 het volgende:
'Kein Platz für Juden in Bullerbü, Antisemitismus in Südschweden
Die 19-jährige Nina Tojzner ist eine von knapp 1000 jüdischen Einwohnern Malmös. Sie sagt, die Angst unter den Juden begann auf dem Rathausplatz, als eine Demonstration von Juden von jungen Moslems attackiert wurde.
Sogar er, der Imam, widersetze sich dem radikalem Islamismus mehr als die Schweden. "Ich unterstütze das Gesetz gegen Burka und Nekhab in Belgien", sagt Hajar. "Und ich hoffe, dass es in ganz Europa gelten wird. Denn das ist nicht der Islam, sondern Tradition. Das ist unakzeptabel."
http://www.3sat.de/page/?source=/kulturzeit/themen/144953/index.html
Nee hoor, niets aan de hand mensen.
Het is juist heel correct..,omdat de islam niet zomaar een geloof is zoals het Christendom of Jodendom maar een politieke ideologie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
De Islam is heel vervelend en hardnekkig. Volgens mij kun je de mensen niet zo veranderen. Het enige dat je als Nederland kan doen, is dit geloof zo veel mogelijk buiten de deur houden.
Het is misschien niet correct, maar het gaat wel over toekomst van het land.
Er is een deel die dat wilt maar het merendeel inderdaad (nog) niet wel willen ze een moslim land van maken hoe meer moskees hoe beter ,slachtfeest nationale feestdag prima ! aparte zwembaden voor moslima's prima alles zullen ze toejuichen.. , maar kerstfeest in Turkije of Marroko ? denk het niet he? Turken en Marokkanen zijn exreem rechts + super nationalistisch. daar zouden ze extreem recht stemmen en hier op links.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:20 schreef tsijben het volgende:
[..]
Zucht.. Gewoon zucht.
BEWIJS nu eens dat ALLE Nederlandse Moslims ons willen onderdrukken en de democratie omver willen werpen.
Alwéér?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:20 schreef tsijben het volgende:
[..]
Zucht.. Gewoon zucht.
BEWIJS nu eens dat ALLE Nederlandse Moslims ons willen onderdrukken en de democratie omver willen werpen.
Hopelijk snap je zelf dat dit onzin is, dat je vind dat Turken en Marrokanen extreem rechts zijn. Ben het wel met je eens dat extreem rechts fout is.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:56 schreef PVVvoorNL het volgende:
[..]
Er is een deel die dat wilt maar het merendeel inderdaad (nog) niet wel willen ze een moslim land van maken hoe meer moskees hoe beter ,slachtfeest nationale feestdag prima ! aparte zwembaden voor moslima's prima alles zullen ze toejuichen.. , maar kerstfeest in Turkije of Marroko ? denk het niet he? Turken en Marrokanen zijn exreem rechts + super nationalistisch. daar zouden ze extreem recht stemmen en hier op links.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hopelijk snap je zelf dat dit onzin is, dat je vind dat Turken en Marrokanen extreem rechts zijn. Ben het wel met je eens dat extreem rechts fout is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |