En wat als je gewoon eenmalig in een reeks post...quote:Op zondag 6 juni 2010 23:56 schreef GlowMouse het volgende:
niemand heeft nog op de knop gedrukt. Volgende stap wordt wel dat je bij het volgende deel in een reeks automatisch wordt toegevoegd.
Ik doe lekker onvoorspelbaarquote:
Jawel. Maar SC vriendjes niet. En toen kwam ik zeurenquote:Op zondag 6 juni 2010 23:58 schreef GlowMouse het volgende:
Dan kun je hem uit je MyAT gooien. En volgens mij gebruikte je tot vandaag geen QR.
Heel goed.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik volg het topic nu.
Dan had je beter de nacht door kunnen trekken en pas na je tentamen gaan slapenquote:
quote:Op maandag 7 juni 2010 19:49 schreef aardappel het volgende:
[..]
Dan had je beter de nacht door kunnen trekken en pas na je tentamen gaan slapen
quote:Op maandag 7 juni 2010 16:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hij heeft in ieder geval ook een goede zinsbouw in het Engels.
Hoe ging je tentamen?quote:
Wauw, supergoed!quote:Op maandag 7 juni 2010 16:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zojuist echt de allerlaatste uitslag van het allerlaatste tentamen binnengekregen, een 9,5. Nu die stijgende lijn nog even doorzetten voor de scriptie...
Goed gedaan!quote:Op maandag 7 juni 2010 16:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Zojuist echt de allerlaatste uitslag van het allerlaatste tentamen binnengekregen, een 9,5. Nu die stijgende lijn nog even doorzetten voor de scriptie...
quote:Laatste cijfer telt bij Rechten
Bij een herkansing telt bij Rechten voortaan het laatste cijfer, en niet meer automatisch het hoogste cijfer. De faculteitsraad heeft daarmee ingestemd.
Voor studenten die een onvoldoende halen voor de herkansing, maar eerder wel een voldoende hadden, geldt een uitzondering. Zij krijgen een zes, als laagst mogelijke voldoende. Het faculteitsbestuur komt daarmee tegemoet aan de bezwaren tegen het voorstel in de opleidingscommissies.
De studenten moeten wel zelf een verzoek indienen om die zes te krijgen. Het faculteitsbestuur heeft beloofd om dat proces te automatiseren, zodra het technisch mogelijk is.
Met de nieuwe regel hoopt de faculteit dat studenten meer aandacht besteden aan hun eerste tentamenkans. Voordat het besluit genomen kon worden, won het faculteitsbestuur eerst juridisch advies in. De studentengeleding had daarom gevraagd, omdat ze hun twijfels hadden bij de procedure. De studenten leggen zich nu bij het besluit neer. [MvdW]
Best goed hoor. Vond het sowieso het leukste vak (rechtsfilosofie) wat ik deze periode had en dus had ik er automatisch ook beter voor geleerd.quote:
Ja, daar zat ik gelijk ook al aan te denken toen ik het las.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:47 schreef GlowMouse het volgende:
Slechte zaak. Mensen met een 6 kunnen eindeloos zonder risico herkansen terwijl mensen met een 7 dat niet kunnen.
Interessant bericht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:14 schreef automatic_ het volgende:
Wat vinden jullie hier trouwens van:
[..]
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 14:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Best goed hoor. Vond het sowieso het leukste vak (rechtsfilosofie) wat ik deze periode had en dus had ik er automatisch ook beter voor geleerd.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:09 schreef arj1o1 het volgende:
Damn.. runner up van de NL marketing scriptie prijs. Net ernaast gegrepen
Jammer!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:09 schreef arj1o1 het volgende:
Jammer! Toch heel erg mooi en feli!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:09 schreef arj1o1 het volgende:
Nee, maar het is toch jammerquote:
haha daar gaat het rondje bierquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:24 schreef oompaloompa het volgende:
jammer
TWeede van Nederland is anders ook best wel heel erg stoer =D
Waar dacht je anders dat die "jammer" over ging?quote:
Hoe gaat het bij jou eigenlijk?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:00 schreef Tegan het volgende:
Van mijn klasgenootjes gaan sowieso drie Econometrie doen volgend jaar aan de UvT. (Dat is meer dan 10%!!!)
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:02 schreef Tegan het volgende:
Iedereen faalt hard. Of wil iets anders. ''Teveel bewijzen.''
Dat vond ik ook van de eerstejaarsvakken.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik sprak laatst iemand die andersom had gedaan. Bachelor UvT, master tue. Dat was bij enkele vakken wel even wennen omdat je op de tue wat meer algebra hebt gehad, maar het niveau verschilde niet veel.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:04 schreef Tegan het volgende:
Welke HBO P's geven toegang tot Econometrie GM?
Denk dat Werktuigbouwkunde daar wel onder valt toch?quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://www.uvt.nl/bachelorkiezers/opleidingen/eor/eisen.html
het staat er niet expliciet, en ik ken ook helemaal niemand die via het hbo binnengekomen is.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Denk dat Werktuigbouwkunde daar wel onder valt toch?
Don't know. Heb nu nog twee weken met dingen regelen, en dan ga ik full time werken (en op vakantie) tot 31 augustus, en daarna is het rooster vrij leeg nog.quote:
Maar die jongen heeft een jaar Technische Wiskunde achter de rug, waar hij daadwerkelijk sommige wiskundevakken haaldequote:Op woensdag 9 juni 2010 00:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik weet het echt niet. Wel dat het niveau met hbo toegepaste wiskunde heeeeel erg groot is.
quote:
die verloten ze bij de frw als je een vakevaluatie invultquote:
Hahahaha, ernstig...quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:50 schreef GlowMouse het volgende:
Heb ik drie jaar Engelstalig onderwijs gevolgd, drie Engelstalige scripties geschreven, verscheidene presentaties in het Engels gegeven, krijg ik geen vrijstelling voor ELLS omdat het allemaal niet in een juridische context was. Daar gaat weer een week van mijn leven.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef aardappel het volgende:
[..]
Hahahaha, ernstig...
Het ergste is nog dat ELLS Helemaal niks voorstelt
Net de loterijquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
sommigen hebben er drie in één keer, ik heb er pas één in totaal.
GM, wat doe je?quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:39 schreef -_Tommy_- het volgende:
Krijg een melding dat er in de OP teveel afbeeldingen zitten, 92 en max is 30 wat nog mag...
ja, en dat het een week kost om aanwezig te zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:17 schreef aardappel het volgende:
[..]
Hahahaha, ernstig...
Het ergste is nog dat ELLS Helemaal niks voorstelt
iedereen haalt het tentamen omdat ze alleen je huidige niveau peilenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:19 schreef Tegan het volgende:
[..]
.
Je kan toch ook vragen of je niet vantevoren al het examen mag doen om te laten zien dat je het niet nodig hebt?
niks, maar goede maatregelquote:
Maar al die SC's met alle usericons in de OPquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:24 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ja, en dat het een week kost om aanwezig te zijn
[..]
iedereen haalt het tentamen omdat ze alleen je huidige niveau peilen
[..]
niks, maar goede maatregelweg met de longcats
Ziedaar de potentie om eeuwige faam te verwerven met de Tegantool. Per reeks kun je users opgeven, en de Tegantool smelt de usericons dan samen tot één groot plaatje.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
Maar al die SC's met alle usericons in de OP.
Waarom maak je niet automatisch de overige plaatjes tot linkjes?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ziedaar de potentie om eeuwige faam te verwerven met de Tegantool. Per reeks kun je users opgeven, en de Tegantool smelt de usericons dan samen tot één groot plaatje.
dat ziet er toch niet uit in een OP?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:28 schreef Tegan het volgende:
[..]
Waarom maak je niet automatisch de overige plaatjes tot linkjes?
Er komen nu toch maar weinig topics nu je het tweedeels onmogelijk hebt gemaakt voor reeksenquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dat ziet er toch niet uit in een OP?
Juist bij reeksen zijn usericons in de OP leuk, dan is een Tegantool toch pwnzor? Ik moet overigens nog zien hoelang de grens op 30 plaatjes blijft staan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
Er komen nu toch maar weinig topics nu je het tweedeels onmogelijk hebt gemaakt voor reeksen.
En dat lijkt me niet eens zo erg. Zie bv. een topic in V&A.
En die regel van de TT? Gaat die ook weg?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Juist bij reeksen zijn usericons in de OP leuk, dan is een Tegantool toch pwnzor? Ik moet overigens nog zien hoelang de grens op 30 plaatjes blijft staan.
Nee, dat is een nuttige regel. Je moet gewoon een volgnummer in de titel opnemen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat je niet twee topic met dezelfde naam mag openen binnen een maand ofzo.
Geloof er geen barst van.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
even ontopic, wie dacht dat http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html serieus was?
ik dacht dat het stom doch serieus wasquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
even ontopic, wie dacht dat http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0809/10/nakijken.html serieus was?
Nee, SC's doen daar niet aan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:42 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, dat is een nuttige regel. Je moet gewoon een volgnummer in de titel opnemen.
quote:De Geus: What is the status of the rule which give teachers a financial penalty when exams are
being returned too late? And what happens with the money? Ter Horst: This rule started three
years ago and there were six cases that year. But the administration system was not waterproof.
So there was just given a warning. The next year there were also six cases. But they all had valid
reasons (such as hospital stay). And teachers communicated this to the students. This will be the
3rd year and we currently have two cases, but also with valid reasons and students are informed
upfront. So there are still no financial penalties given. But when it will, the money should flow
into the educational budget.
dat komt vanzelf als je makkelijk een nieuw deel kunt openen. Topic krijgt een hoger volgnummer. Maken twee users snel een vervolgtopic dan krijgt eentje automatisch de melding dat hij te laat is; [GlowMouse] Reeksenfuncties :)quote:
wij hebben in gebouw K werkplekken in de kelderquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:46 schreef oompaloompa het volgende:
kertspakketten achterhouden of toegang tot borrels voor een maand ontzeggen
Hey!quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Volgende week donderdag meeloopdag! Ben het HBO nu wel zat.
Wat was je antwoord?quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:50 schreef GlowMouse het volgende:
Vandaag mailde er nog iemand die overgestapt was van de FSW naar de FEB en straks een hertentamen wiskunde heeft. De vraag zou gaan over het oplossen van recurrente betrekkingen en de evenwichten daarvan. Als SA ben ik natuurlijk de beroerdste niet dus besloot wat help aan te bieden. De eerste vraag was 'wat is dat accentje bovenaan die f?'
quote:
schattigquote:Op woensdag 9 juni 2010 21:50 schreef GlowMouse het volgende:
Vandaag mailde er nog iemand die overgestapt was van de FSW naar de FEB en straks een hertentamen wiskunde heeft. De vraag zou gaan over het oplossen van recurrente betrekkingen en de evenwichten daarvan. Als SA ben ik natuurlijk de beroerdste niet dus besloot wat help aan te bieden. De eerste vraag was 'wat is dat accentje bovenaan die f?'
quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Volgende week donderdag meeloopdag! Ben het HBO nu wel zat.
Bedrijfskunde, vergeetachtige!quote:
wat doe je nu dan en wat ga je doen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:38 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Bekende gedachte. De uni is het beloofde land, voor mij iig.
Nouja, de studie die ik nu doe is opzich wel leuk. Maar het niveaus is zooooo laag en gaar onderwijs enzo. Vandaar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:38 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Bekende gedachte. De uni is het beloofde land, voor mij iig.
bedrijfseconomie o.i.d.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nouja, de studie die ik nu doe is opzich wel leuk. Maar het niveaus is zooooo laag en gaar onderwijs enzo. Vandaar.
jawel joh daar komt automatic vandaan.quote:
nee bij jou niet, dat is iets anders. Verveel je je overigens of ben je ook zo half de verkiezingen aan het kijken?quote:
ik heb geen tvquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
nee bij jou niet, dat is iets anders. Verveel je je overigens of ben je ook zo half de verkiezingen aan het kijken?
internet-tv of heb je ook geen computer?quote:
inbelverbindingquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
internet-tv of heb je ook geen computer?
Ja nu wil ik bedrijfseconomie gaan doen ja. Maar heb nu dus mijn eerste jaar commercieel management (bijna) achter de rug.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
bedrijfseconomie o.i.d.
anders recht maar dat lijkt me niet
edit: ow kut je had het al gezegd
Nou ja wel goed geraden
Het was ook niet helemaal een serieuze vraag hoop ik dat je je realiseertquote:
Oh, de vraag was me niet eens zo goed opgevallen. Maar het antwoord was al belachelijk genoeg. Het is te laatquote:Op donderdag 10 juni 2010 02:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het was ook niet helemaal een serieuze vraag hoop ik dat je je realiseert
nu wel toch? =Dquote:Op donderdag 10 juni 2010 02:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh, de vraag was me niet eens zo goed opgevallen. Maar het antwoord was al belachelijk genoeg. Het is te laat.
Automatic_ heeft hillemoal geen psychologie op het HBO gedaan JONGU! Tss!quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
jawel joh daar komt automatic vandaan.
Daarnaast had hij net zo goed een nieuwe studie kunnen beginnen. Ik ben gewoon extreem goed, een soort Jomanda zeg maar gemixt met Ogilvie
quote:
? Nu lijkt het net alsof je dat tentamen ging maken en er daarna achter kwam dat je hem twee jaar terug allang gehaald hebt? Ik snap het nietquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ben toch wel blij dat ik dat vak twee jaar geleden gehaald heb
heb me er nooit voor ingeschrevenquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:54 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
? Nu lijkt het net alsof je dat tentamen ging maken en er daarna achter kwam dat je hem twee jaar terug allang gehaald hebt? Ik snap het niet/fail.
dat heb ik nooit gezegdquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:58 schreef Tegan het volgende:
Je had dus helemaal geen tentamen, leugenaar.
zit al bijna in het 2e van rechten nuquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wat doe je nu dan en wat ga je doen?
Herkenbaarquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nouja, de studie die ik nu doe is opzich wel leuk. Maar het niveaus is zooooo laag en gaar onderwijs enzo. Vandaar.
Excuseer beste Tilburg studenten, maar zit nu in de collegezaal in Utrecht, op de late-beslissers-dag.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:43 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
HerkenbaarDan zal de uni je waarschijnlijk wel bevallen.
Wat je ook kiest, uni > hbo als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:21 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Excuseer beste Tilburg studenten, maar zit nu in de collegezaal in Utrecht, op de late-beslissers-dag.
En toch vind ik het ergens een beetje bagger dat je op de uni zo weinig praktijkervaring opdoet of dat ze niet een stage aanbieden, al is het maar voor een maand ofzo.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:34 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Wat je ook kiest, uni > hbo als je het mij vraagt.
Wel is Tilburg erg prettig vanwege de kleinschaligheid van het onderwijs, je kan beter in contact komen met docenten dan op andere universiteiten, voor zover ik weet.
Mja dat begrijp ik wel, dat je dat een beetje bagger vind. Stages waren voor mij op HBO zo ongeveer de enige momenten dat ik echt iets leerde, en met m'n neus op de feiten gedrukt werd.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:49 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
En toch vind ik het ergens een beetje bagger dat je op de uni zo weinig praktijkervaring opdoet of dat ze niet een stage aanbieden, al is het maar voor een maand ofzo.
Doen ze wel alleen niet officieel. Voor zover ik weet is er echter genoeg te regelen, veel klasgenoten hebben dat i.ig. gedaan. Eentje zelfs bij het leger, supertof.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:49 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
En toch vind ik het ergens een beetje bagger dat je op de uni zo weinig praktijkervaring opdoet of dat ze niet een stage aanbieden, al is het maar voor een maand ofzo.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Doen ze wel alleen niet officieel. Voor zover ik weet is er echter genoeg te regelen, veel klasgenoten hebben dat i.ig. gedaan. Eentje zelfs bij het leger, supertof.
Ja, maar dan loop je studievertraging op toch als je op eigen initiatief stage gaat regelen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat dus, maar waarom moet de universiteit je altijd bij de hand nemen? Als studenten zelf wat initiatief zouden nemen dan hoefde de universiteit dit niet te regelen en kon er meer geld naar de hoofdactiviteiten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:58 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja, maar dan loop je studievertraging op toch als je op eigen initiatief stage gaat regelen?
Zou heel goed gekund hebben. Was gistermiddag tot gisteravond op de UvT.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:13 schreef GlowMouse het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zag ik Friek_ (met koptelefoon).
Is dat per direct ingegaan?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:14 schreef automatic_ het volgende:
Wat vinden jullie hier trouwens van:
[..]
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:35 schreef Steve het volgende:
[..]
Is dat per direct ingegaan?Dat suggereerde een docent namelijk wel in een mailtje. In de regels&richtlijnen staat dat echter nog niet...
Heb je dit als veteraan wel eens eerder gehoord trouwens?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:47 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, je zult nu niet opeens het vak gehaald hebben.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:51 schreef pickup52 het volgende:
[..]
Heb je dit als veteraan wel eens eerder gehoord trouwens?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:42 schreef Complexiteit het volgende:
Vraagje!
Hoe ervaren jullie een vak dat uit enkel hoorcolleges bestaat? Ik vind werkcolleges best wel fijn, en zeker bij vakken die me ook écht interesseren, wat er maar weinig zijn. Dan kan je net wat meer doen en vind het leuk om enigzins discussie te kunnen voeren en interactie met een docent over toffe onderwerpen.
Maar nu zie ik dat rechtsfilosofie A en B, uit jaar 2 en 3, allebei uit enkel HC's bestaan, wat zonde zeg
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:46 schreef pickup52 het volgende:
Het enige waar het voor uitgemaakt zou hebben is de 120 punten grens voor de bachelorthesis, maar daar ziti k gelukkig nu toch al net overheen, maar dan nog heb ik geen zin om dit vak nog eens lekker te gaan doen. Maarja ze zullen me die 4.5 punt natuurlijk ook niet gaan schenken vrees ik.
Oh, hmm ik had me meer van die vakken voorgesteld.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
A is saai leerwerk. B is één betoog, elke week een uurtje hoorcollege om weer een stapje verder te zetten. Enige dat je hoeft te doen is zorgen dat je het volgt en mee kunt redeneren. Beide vakken lenen zich niet voor werkcolleges.
In de master heb ik wel veel vakken gehad zonder werkcolleges, dan moet je gewoon zelf in staat zijn om de boel toe te passen.
Briljante opmerkingquote:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier misschien weer te makkelijk over denk ofzoquote:Op zondag 13 juni 2010 17:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Ja dat denk ik dus ook, maar ik wilde even wat meningen erover horen...
Dat is wel een goede jaquote:Op zondag 13 juni 2010 17:33 schreef GlowMouse het volgende:
Kun je via Google Books niet een stukje inzien?
Dat dus idd. Het lijkt me allemaal vrij onwaarschijnlijk dat je hierop gepakt gaat worden hoor. Snap je angst ervoor zeker wel trouwens. Maar als je dat stuk van Wikipedia parafraseert (in je eigen woorden zet dus) en daarbij refereert naar het oorspronkelijke werk lijkt mij er niks aan de hand. Je moet alleen de bron checken om zeker te weten dat het ook precies klopt.quote:Op zondag 13 juni 2010 17:33 schreef GlowMouse het volgende:
Geciteerd of geparafraseerd? Als het zo'n algemeen bekende theorie is, en je zeker weet dat de opvatting in wikipedia de juiste is, kun je gewoon aan het oorspronkelijke werk refereren. Kun je via Google Books niet een stukje inzien?
Zoeken op die term in de database van de uvt levert zoveel resultaten op, echt niet te doen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:00 schreef oompaloompa het volgende:
wat heb je nodig dan? Kan me niet voorstellen dat je niet iets vergelijkbaars in een normale bron kunt vinden. Boek refereren zonder het gezien te hebben is eigenlijk een big no-no
Denk dat ik het stukje maar iets aanpas en wat dingen weglaat en mijn eigen boek maar refereer, safest way. Google books laat pagina 1 van wat ik zoek wel zien, maar de rest niet, dus kan het nooit 100% zeker checken (alhoewel dat boek echt overal gerefereerd word, dusja).quote:Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat dus idd. Het lijkt me allemaal vrij onwaarschijnlijk dat je hierop gepakt gaat worden hoor. Snap je angst ervoor zeker wel trouwens. Maar als je dat stuk van Wikipedia parafraseert (in je eigen woorden zet dus) en daarbij refereert naar het oorspronkelijke werk lijkt mij er niks aan de hand. Je moet alleen de bron checken om zeker te weten dat het ook precies klopt.
zeg eens wat het is danquote:Op zondag 13 juni 2010 18:40 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zoeken op die term in de database van de uvt levert zoveel resultaten op, echt niet te doen.
Mijn boek citeert ook andere bronnen: 3 ervan zijn wederom boeken die ik niet heb en een artikel is alleen via depotaanvraag verkrijgbaar op de uni, dus ook niet online... Als ik via alle bestanden zoek naar de belangrijkste trefwoorden dan krijg ik 0 hits. Goed verstopt dus.
[..]
Denk dat ik het stukje maar iets aanpas en wat dingen weglaat en mijn eigen boek maar refereer, safest way. Google books laat pagina 1 van wat ik zoek wel zien, maar de rest niet, dus kan het nooit 100% zeker checken (alhoewel dat boek echt overal gerefereerd word, dusja).
Ik heb het al aangepastquote:Op zondag 13 juni 2010 18:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
zeg eens wat het is dan
Misschien weet ik wel een goede bron?
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:17 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb een grote schijthekel aan werkcolleges gekregen eerlijk gezegd en zweer bij hoorcolleges. Werkcolleges zijn bij mij altijd van een treurig niveau. Een reeks amateuristische spreekbeurtjes waarbij het overduidelijk is dat iemand de stof niet volledig beheerst. Bovenop komt daar nog eens dat je met die 'spreekbeurtjes' alleen maar een bepaalde vrijstelling kan halen op je tentamen (ergo: je hebt alleen maar meer tijd voor de overige vragen). Over dit laatste heb ik al eens geklaagd.
Sowieso is het bij ons soms één grote informele bende. Dat werkt soms in je voordeel (ineens alternatieve wijze van tentamen krijgen), maar net zo vaak ook in je nadeel (door het wat ondermaatse niveau).
Hoorcolleges zijn meestal wel goed. Irritante is dat sommige docenten van die typische hoogleraren zijn die enorm veel kennis hebben, maar deze kennis niet echt didactisch verantwoord uit kunnen leggen aan studenten. Moet ook wel zeggen dat ik blij ben met iemand als David Janssens (van rechtsfilosofie) die het niveau een beetje op peil houdt qua docentschap.
quote:Op zondag 13 juni 2010 20:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Even vooruitlopend op de zaken: wanneer krijg je eigenlijk je bachelordiploma? Is daar een vaste datum voor, een soort uitreiking, of krijg je die gewoon thuisgestuurd? Hoe werkt dat eigenlijk? Kan dat zo nergens vinden op de uvt site. Ik wil eigenlijk weleens weten wanneer ik die diploma kan verwachten als ik gewoon op schema loop - moet hem namelijk zsm nasturen voor de toelating tot mijn master.
Ik heb twee weken geleden, na het administratief verwerken van mijn laatste bachelortentamen, een automatisch gegenereerde mail binnengekregen met daarin de nodig info:quote:Op zondag 13 juni 2010 20:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Even vooruitlopend op de zaken: wanneer krijg je eigenlijk je bachelordiploma? Is daar een vaste datum voor, een soort uitreiking, of krijg je die gewoon thuisgestuurd? Hoe werkt dat eigenlijk? Kan dat zo nergens vinden op de uvt site. Ik wil eigenlijk weleens weten wanneer ik die diploma kan verwachten als ik gewoon op schema loop - moet hem namelijk zsm nasturen voor de toelating tot mijn master.
quote:Beste student,
Gefeliciteerd, uit de studentenadministratie blijkt dat u alle verplichte
vakken van uw bacheloropleiding heeft afgelegd en dat u het bachelorexamen
heeft behaald. Conform de Wet op het Hoger Onderwijs wordt uw diploma en
cijferlijst gedateerd op de datum dat u de laatste onderwijsactiviteit,
verplicht voor uw programma, heeft behaald.
Het diploma en cijferlijst krijgt u via uw Faculteit uitgereikt, u hoeft
hier zelf geen actie voor te ondernemen. Klik op een van de onderstaande
links voor meer informatie over de uitreiking van uw bachelordiploma.
FEB: Neem contact op met de faculteit
FGW: www.uvt.nl/faculteiten/fgw/studenten/afstuderen/
FKT: voor informatie neem contact op met het secretariaat van FKT
FRW: www.uvt.nl/faculteiten/frw/studenten/praktisch/diploma.html
FSW: http://www.uvt.nl/faculteiten/fsw/onderwijs/afstuderen/bachelor/
Indien u het aanmaken van het diploma en de cijferlijst wenst uit te
stellen, kunt u zich, met opgave van redenen, binnen twee weken schriftelijk
melden bij de examencommissie van uw faculteit met het verzoek tot uitstel.
Dan krijg je pas je officiële diploma. Je kan ook een soort van getuigschrift krijgen dat je alles van je bachelor al behaald hebtquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Als de uitreiking in september is, hoe kan je je diploma dan op tijd insturen voordat de master van start gaat?
Hm, zal de studieadviseur eens mailen als ie terug is van vakantie hoe ik dat moet doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan krijg je pas je officiële diploma. Je kan ook een soort van getuigschrift krijgen dat je alles van je bachelor al behaald hebt
Heb je toevallig nog insider tips voor het tentamen experimental research van morgen. Ik voel me voor het eerst maar matig voorbereid voor 'n tentamen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:08 schreef arj1o1 het volgende:
Je kunt jezelf gewoon inschrijven, de daadwerkelijke check is pas rond oktober
Die vragen die rollen zeker niet jouw kant op neem ik aan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:19 schreef GlowMouse het volgende:
Volgens mij zag ik daarvan net de vragen uit de printer rollen.
Leer ANOVA tabellen te kunnen invullenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je toevallig nog insider tips voor het tentamen experimental research van morgen. Ik voel me voor het eerst maar matig voorbereid voor 'n tentamen.
Zal die nog eens extra doornemen zodat ik die kan berekenen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:32 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Leer ANOVA tabellen te kunnen invullen
Om hem op te laden enzo bedoel je? Als je de mensa binnenkomt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:51 schreef Tegan het volgende:
Waar exact is dat OVkaart checkpunt op de UvT?
Ok thanks.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:54 schreef Steve het volgende:
[..]
Om hem op te laden enzo bedoel je? Als je de mensa binnenkomt.
quote:
Zal wel oefenen zijn voor aankomend weekend.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:58 schreef aardappel het volgende:
Inderdaad! Al 3 straaljagers gespot.. nja, gespot, gehoord
Is er zo'n vliegshow dit weekend dan?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Zal wel oefenen zijn voor aankomend weekend.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:19 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.defensie.nl/luchtmacht/luchtmachtdagen/
Jammer.quote:Bij een afwijking tussen -2 en -6 of bij een andere oogafwijking, bestaat er een zeer kleine kans dat het zicht voldoende is. Daarom vragen we je in dat geval een meting te laten doen bij onze 'meten is weten' service voordat je solliciteert en de uitslag bij je sollicitatiepapieren te doen.
Maak vooraf een afspraak via 0346-334302.
Onzin.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:32 schreef GlowMouse het volgende:
squig loopt niet altijd in een trainingspak
Fijn dat het opgelost isquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:17 schreef pickup52 het volgende:
Even een update over het tentamen kwijtgeraakt verhaal, ik kreeg een mailtje met felicitatie en dat ik een 7 had, natuurlijk 50/50 dat ie het echt heeft teruggevonden of geen zin heeft in problemen. Maarja ik ben tevreden, bedankt Glowmouse in ieder geval voor de topics.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 11:24 schreef GlowMouse het volgende:
ga je naar de inzage?
Haha, inderdaad. Ik vind het op zich wel goed dat ze zo'n mailtje sturen ter informatie, maar verzin dan een ander onderwerpquote:Op woensdag 16 juni 2010 19:41 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha. Nouja, het positieve aan het mailtje is dat deze week al bijna om is, dus dat het niet lang meer kan duren
.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:51 schreef Tegan het volgende:
Stomme straaljagers. Vanmorgen hoorde ik ze zelfs binnenshuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
Vertel.quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik vind ze wel leuk, kan het ook goed zien allemaal. Het is alleen jammer voor de productiviteit desalniettemin zijn er toch bijzonder veel leuke ontwikkelingen met mijn onderzoek
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:48 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm, ze doen zeker niet aan jaarlijkse cijferlijsten op de uni? (thuisgestuurd dus)Kan er iig niks over vinden op de site.
Waarom zou je dat willen? Als je graag je cijfers wil kun je naar de CSB gaan en certificaten laten maken. Al zie ik het nut niet echt in..quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:48 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm, ze doen zeker niet aan jaarlijkse cijferlijsten op de uni? (thuisgestuurd dus)Kan er iig niks over vinden op de site.
Tjuu toch, ik had toch zeker wel een analyse verwacht van m'n sterke en zwakke punten en dergelijke..quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, alleen via internet en bij je diploma. Je krijgt ook geen jaarlijks rapport met 'ga zo door!' of 'er zijn nog veel verbeterpunten!'.
Dat is wel irritant ja..quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
Fijn die webmail die niet werkt, ik wil graag weten hoelaat ik morgen een afspraak heb met mijn docentbegeleider. Half 11 of half 12, dus dat wordt morgen om half 11 daar zijn.
Oeh, wat een goed planquote:Op zondag 20 juni 2010 21:51 schreef Friek_ het volgende:
Je kan altijd nog stoppen met je opleiding automatic_. Hoef je lekker niks te doen, beetje geld verdienen als sociaal werker en ruimer leven. En je bent van alle MTO-vakken af! Enige wat je hoeft te doen is stoppen!
Ik heb deze week drie tentamens... Verleidelijk!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:53 schreef GlowMouse het volgende:
Stoppen hoeft helemaal niet expliciet, je kunt bijvoorbeeld ook aankomende week in de zon gaan zitten zonder studieboeken erbij.
Nee joh, wees dan zo modieus en stop gewoon helemaal.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:53 schreef GlowMouse het volgende:
Stoppen hoeft helemaal niet expliciet, je kunt bijvoorbeeld ook aankomende week in de zon gaan zitten zonder studieboeken erbij.
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:05 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee joh, wees dan zo modieus en stop gewoon helemaal.
Daar stond iets anders mannetje.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Modieus ben je pas als je daarna een wereldreis begint
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn hele weekendritme is daardoor naar de knoppen.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:07 schreef Friek_ het volgende:
Hebben jullie trouwens ook al zo'n last van het feit dat Nederland elke keer zo vroeg gespeeld heeft? Gisteren begon ik maar om 13.00u met drinken en stopte ermee om 3.00u 's nachts waardoor er een hele dag leren foetsie was.
Jep, 12 uur lang zuipen als een malle.... Daarmee was mijn zondag ook weg btw :pquote:Op maandag 21 juni 2010 01:07 schreef Friek_ het volgende:
Hebben jullie trouwens ook al zo'n last van het feit dat Nederland elke keer zo vroeg gespeeld heeft? Gisteren begon ik maar om 13.00u met drinken en stopte ermee om 3.00u 's nachts waardoor er een hele dag leren foetsie was.
Nee, niet echtquote:Op maandag 21 juni 2010 01:07 schreef Friek_ het volgende:
Mijn productiviteit laat te wensen over. Ik heb weer een hoop onduidelijkheid gekregen over mijn onderzoek bij het laatste gesprek met mijn docentbegeleider, moet eerst maar eens wat duidelijkheid zien te verkrijgen voordat ik echt stappen kan maken.quote:
Ik hoop binnen nu en 2 weken al mijn punten binnen te hebben en er dan mooi vanaf te zijn.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:55 schreef Friek_ het volgende:
Mijn productiviteit is ongeveer tot een minimum geslonken.Mag binnenkort een aantal hertentamens maken gok ik.
Goed gedaan! Wij hebben een mooi punt voor het essay, dus misschien ga ik het toch maar wel doen... Hahaquote:Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef hetzusjevan het volgende:
9,5 voor het laatste tentamen van m'n bachelor, als dat geen prachtige afsluiter is![]()
Ooh mooi! Ik moet zeggen dat ik het tentamen sowieso wel mee vond vallen en ik zie dat er niet zoveel onvoldoendes zijn, dus volgens mij is het wel een poging waardquote:Op maandag 21 juni 2010 18:18 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Goed gedaan! Wij hebben een mooi punt voor het essay, dus misschien ga ik het toch maar wel doen... Haha
Ja, dat zag ik ook al. En zelfs als je soms niets weet, dan kan je hem nog halen (er is iemand met 10 - 10 - 5 - 5 - 0 - 2, essay 6.5 en die heeft hem ook net gehaald)quote:Op maandag 21 juni 2010 18:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ooh mooi! Ik moet zeggen dat ik het tentamen sowieso wel mee vond vallen en ik zie dat er niet zoveel onvoldoendes zijn, dus volgens mij is het wel een poging waard.
Ik had laatst een vak met 26 uur hoorcollege en 20 uur werkcollege. Voor dat vak staat 6 ECTS. Dat is 168 uur. Minus overhead van 4% nog 161 uur.quote:Artikel 9 - de studiebelasting
1. De studiebelasting van een onderdeel wordt uitgedrukt in ECTS (European Credits). Eén ECTS staat voor 28 uur studiebelasting.
2. De studiebelasting van de bacheloropleiding als geheel bedraagt 180 ECTS.
3. Het eerste bachelorjaar heeft een studiebelasting van 60 ECTS.
4. De studiebelasting wordt uitgedrukt in hele (ECTS) studiepunten.
5. De studiebelasting wordt berekend met inachtneming van het volgende:
a. 4% van de studiebelasting wordt niet ingevuld in verband met overhead;
b. de student wordt geacht één uur te besteden aan de bestudering van 5 blz. literatuur;
c. de student wordt geacht één uur te besteden aan de bestudering van een gerechtelijke uit-spraak;
d. naast de belasting bedoeld in b. en c. wordt de student geacht een uur te besteden aan de voorbereiding van één uur hoorcollege en twee uren aan de voorbereiding van één uur werkcollege;
e. bij de berekening van de studiebelasting van de vakken in het tweede en het derde jaar van de bacheloropleidingen vindt een vooraftrek plaats van drie uur in verband met werkzaamheden die de student moet verrichten in het kader van het vaardighedentraject zoals omschreven in artikel 10.
6. De examinator geeft de studenten inzicht in de wijze waarop de studiebelasting van elk onderdeel is berekend.
Maar hopelijk wel duidelijker formuleren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:17 schreef GlowMouse het volgende:
Juristen kunnen niet rekenen![]()
http://www.uvt.nl/student(...)rw/0910-bachelor.pdf
[..]
Ik had laatst een vak met 26 uur hoorcollege en 20 uur werkcollege, allemaal van twee uur elk.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar hopelijk wel duidelijker formuleren.
Het is belachelijk inderdaad. Ik verneuk nu 2 dagen door die achterlijke tijden. Als NL eerste wordt zal de volgende wedstrijd 28 juni om 16:00 gespeeld worden. Fijn dat ik om 15:45 een tentamen heb. Dat wordt dus slecht leren door het wk en snel afraffelen van een tentamen door het wk.quote:Op maandag 21 juni 2010 01:07 schreef Friek_ het volgende:
Ik gok dat ze deze week gaan komen...quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar hopelijk wel duidelijker formuleren.
Bedrijfseconomie is veelal accounting, marketing en finance.quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:53 schreef Mikewilownu het volgende:
Even een vraagje, wat zijn de verschillen tussen de studies Bedrijfseconomie en Economie en Bedrijfseconomie? 't liefst zo uitgebreid mogelijk graag!
Bij mij was dat eerst ook niet, maar het collegejaar erna (dit jaar dus) stonden ze er uiteindelijk wel bij.. dus volgens mij duurt dat gewoon iets langer?quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik krijg mijn minor results niet bij mijn progress van mijn studie. Hij staat echter wel bij last 10 results. Weet iemand hoe ik het bij de progress van mijn studie krijg?
Waarover?quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:40 schreef GlowMouse het volgende:
Ik had het niet verwacht, maar morgen ga ik weer een beroepsschrift indienen. Nummer 98. Het schijnt de enige mogelijkheid te zijn om met de examencommissie van de FRW te praten.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:53 schreef Mikewilownu het volgende:
Even een vraagje, wat zijn de verschillen tussen de studies Bedrijfseconomie en Economie en Bedrijfseconomie? 't liefst zo uitgebreid mogelijk graag!
quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik krijg mijn minor results niet bij mijn progress van mijn studie. Hij staat echter wel bij last 10 results. Weet iemand hoe ik het bij de progress van mijn studie krijg?
quote:
Dat is toch je eigen schuld dan? Hoe wil je die alsnog gaan maken als je geen vrijstelling krijgt?quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://mystudy.uvt.nl/it10.owp?taal=n&pfac=FEB&variantcode=3K200&ajaar=2009&minorcode=
versus
http://mystudy.uvt.nl/it10.owp?taal=n&pfac=FEB&variantcode=3A200&ajaar=2009&minorcode=
Het tweede jaar is flink anders, maar het eerste jaar is hetzelfde en het derde jaar kun je ook ongeveer hetzelfde maken.
[..]
Ik denk dat dat met de hand moet. Als je meerdere opleidingen gedaan hebt, zou ik mailen.
[..]
Oa. toegang voor volgend jaar. Iemand met 12 ECTS open kan zo instromen in de master terwijl ik straks filosofie, een Engelse taalcursus, twee werkstukken en een referaat open heb staan en vanwege dat laatste niet mag instromen. Die werkstukken en het referaat wilde ik vrijstelling voor, iemand met fiscale economie krijgt dat ook en daarnaast heb ik nog wat beroepsschriften en andere zooi liggen, maar dat krijg ik niet. Het 'leuke' is dat je die werkstukken moet schrijven bij vakken die je nog niet gehaald hebt, en dat kan nu niet meer. Vorige week wilde ik een afspraak maken met de examencommissie. Eerst ging ik gewoon naar de secretaris, maar die was er niet, dus toen maar langs de onderwijsbalie en daar wisten ze niet of dat wel kon. Toen kwam de studieadviseur en die zei dat dat echt niet kon omdat alles dan veel te chaotisch zou worden.
Ja en voor dat laatste wil ik dus de examencommissie wel spreken. Begin dit jaar kwam http://www.uvt.nl/studenten/nieuws/frw/nieuwsbrief0910.pdf met daarin in paragraaf 22 een tekst die suggereert dat de werkstukken vervallen waren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:07 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is toch je eigen schuld dan? Hoe wil je die alsnog gaan maken als je geen vrijstelling krijgt?
Bij een tentamen van Filosofie kregen we weer een mailtje dat het hoogste cijfer teltquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:46 schreef Friek_ het volgende:
Als dat een algemene regel is ga ik het faculteitsbestuur er toch even streng op aanspreken. No way dat ik instem met dergelijke regelingen voor onze faculteit.
Mooi.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:18 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij een tentamen van Filosofie kregen we weer een mailtje dat het hoogste cijfer telt
Hehequote:
Dat zou eens fijn zijn!quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:06 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze deze week gaan komen...
CB
Dan kan je beter niets doen en puur op het gokken gaanquote:Op woensdag 23 juni 2010 19:54 schreef aardappel het volgende:
GODVERDOMMEEEEEEE
edit: veels te laat ja, heel de week alleen maar bier gedronken en ik ga nu proberen het vak te leren in 5 uurtjes terwijl ik er al 3 x voor gezakt benmja, dat gaat natuurlijk niet lukken als ik niet bij de sheets kan...
waarom zou ik die downloaden? Kost alleen maar ruimte en normaliter kan ik er altijd bij...quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan kan je beter niets doen en puur op het gokken gaan
Maar goed; als je het vak voor de 4e keer gaat doen, dan heb je die sheets toch wel op je PC staan
Nou nou, wat een ruimte...quote:Op woensdag 23 juni 2010 20:11 schreef aardappel het volgende:
[..]
waarom zou ik die downloaden? Kost alleen maar ruimte en normaliter kan ik er altijd bij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |