Mensen die hun auto nog in de TT willen hebben moeten het snel zeggenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vraag me nog steeds in hoeverre verlaging helpt je harder door de bochten te krijgen en of die paar cm veel invloed hebben op de max. snelheid.
die staan netjes onder een e30 een vriend van mij heeft ze.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:00 schreef Catch22- het volgende:
hoi slettebakken
[ afbeelding ]
die ga ik vanavond ophalen. Jeej!
nee sorry ik zie nergens zijn auto op foto's.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:04 schreef Catch22- het volgende:
@Rival cool, toevallig een piccie voor handen?
Ik neem de uitdaging graag aan maar wellicht heb je gelijk inderdaadquote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
ik vind kruipend over een bobbeltje wel wat hebben. En als we een afrit of oprit krijgen ben je me kwijt
Dan had je in ieder geval een behoorlijke motor maar dan nog is dat geen reden de auto zo toe te takelenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet, en als het een 325 of 328 was dan?
quote:Deze Turq is niet vertegenwoordigend voor de BMW posters & rijders
we hebben het nu alleen over verlagen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:17 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik neem de uitdaging graag aan maar wellicht heb je gelijk inderdaad
veel jongelui is zo. Je ziet het toch echt vaker met corsaatjes enzoquote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat zou een leugen zijn. Veel BMW-rijders zijn zo
Ooh, het was geen opmerking van ik ben beter,sneller,mooier, groter of wat dan ook... Maar dat verlagen heeft niet altijd voordeel. Zoals je aangeeft spelen nog een aantal andere zaken mee. Het alleen verlagen heeft weinig nut imo.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:41 schreef rival het volgende:
Maw, die m van jou gaat vast harder door de bocht
maar dan heb je het dus echt verkeerd. Gewichtsverplaatsing, dus overhellen e.d wil je zo min mogelijk in een bocht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:55 schreef jackson het volgende:
[..]
Ooh, het was geen opmerking van ik ben beter,sneller,mooier, groter of wat dan ook... Maar dat verlagen heeft niet altijd voordeel. Zoals je aangeeft spelen nog een aantal andere zaken mee. Het alleen verlagen heeft weinig nut imo.
Ooh, ok.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef rival het volgende:
[..]
maar dan heb je het dus echt verkeerd. Gewichtsverplaatsing, dus overhellen e.d wil je zo min mogelijk in een bocht.
Weggedrag is echt veel sportiever al doe je alleen de veren.
in 1 bocht misschien niet al teveel. Gaan we bv slalommen dan is de verlaagde echt ver in het voordeel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
DAT dacht ik dus ook. Stel je hebt 2 identieke auto's maar eentje is 40mm verlaagd, wat zal dat uitmaken in de bochten?
Dat is inderdaad wel prettig op de openbare weg ja.....quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:02 schreef rival het volgende:
[..]
in 1 bocht misschien niet al teveel. Gaan we bv slalommen dan is de verlaagde echt ver in het voordeel.
slalommen misschien niet maar ook is de weg hier niet mooi glad. Elke snelwegbocht heeft er wel een 'hobbel' in oid. Allemaal dingen waar je minder last van heb.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:07 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel prettig op de openbare weg ja.....
kwa rijgedragquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:12 schreef jackson het volgende:
Mensen die zeggen dat ze niet normaal zijn.....
Het ligt natuurlijk aan resterende demping. Als je niet verlaagd maar wel hele stijve veren hebt, dan ben je sneller dan een verlaagde auto met lekke dempers denk ik.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
DAT dacht ik dus ook. Stel je hebt 2 identieke auto's maar eentje is 40mm verlaagd, wat zal dat uitmaken in de bochten?
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:13 schreef rival het volgende:
[..]
kwa rijgedrag
je houdt niet van zelfkennis?
oh en, waarom moeten mensen altijd kenbaar maken wat ze van een ander vinden? Ook al heeft dat niks met het gesprek te maken.
Denken ze soms dat het een ander boeit?
klopt helemaalquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk aan resterende demping. Als je niet verlaagd maar wel hele stijve veren hebt, dan ben je sneller dan een verlaagde auto met lekke dempers denk ik.
Turq zijn mod man...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:15 schreef Xtr3mE het volgende:
Wat is dat voor een ronde E46-voorkant-op-een-vierkante-E36-body-met-paarse-velgen wagen ? :|
Volgens mij ben ik de TS hoorquote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:25 schreef Turquaz52 het volgende:
Thanks dat je me photoshop in de OP plaats SoundDragon!![]()
Kut.. Sorryquote:
Heb een super deal geslotenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:31 schreef Catch22- het volgende:
hoezo ben je zo blij of wil je dat niet delen?
Vorige week nog wel iigquote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
lol, bestaan die keurmeesters nog echt?? waar je een x-bedrag geeft voor een 'blinde' APK keuring.....
als de rdw toch eens een steekproef doet daar .....
Denk om de politie daar hequote:Op zondag 23 mei 2010 11:00 schreef Bowny het volgende:
Zo maar even de snelweg opEn cruizen door Zandvoort met het schuifdakkie open
![]()
![]()
Als je snel kijkt valt het niet eens op.quote:
Mooie ringen! Was het veel werk?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Even paar ringetjes gemonteerd![]()
[ afbeelding ]
Kan het niet goed zien; wat is er precies mis mee ?? lekt hij door het ventiel of het ventiel gewoon afgescheurd ??quote:
pm me ff een prijs.. is het een sedan of coupe?quote:Op zondag 23 mei 2010 20:56 schreef teamlead het volgende:
m'n e36 is dood...
althans: de startmotor is overleden en er loopt ergens (god mag weten waar) koelvloeistof weg...
iemand interesse in een bijna rijdende e36 uit 95 voor onderdelen ofzo?
* gaat op autojacht
Leuk, hoeveel kosten die?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Even paar ringetjes gemonteerd![]()
[ afbeelding ]
3 tientjes zei hij toch?quote:
100 euro, niet meer..quote:Op zondag 23 mei 2010 22:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kreeg 800 euro voor m'n 316 met 175.000 km ofzo. Had ook wat minpuntjes, maar niet ZOVEEL (en minder roest). Dit is een 318tds? Nog tragerik denk niet dat je met kapotte startmotor de 750 gaat halen
Een particulier koopt geen auto die zo gaar isquote:Op zondag 23 mei 2010 23:09 schreef Catch22- het volgende:
handelsprijzen ja. Particulier kan je er vaak wel iets meer voor krijgen.
Studenten races door de polder waarna de auto geheid op zijn dak belandquote:Op zondag 23 mei 2010 23:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een particulier koopt geen auto die zo gaar is![]()
(No offence Teamlead)
non takenquote:Op zondag 23 mei 2010 23:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een particulier koopt geen auto die zo gaar is![]()
(No offence Teamlead)
Dat bedoel ikquote:Op maandag 24 mei 2010 00:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
non taken. Ik zou het ding zelf ook niet kopen nu
2 om uiteindelijk van 1 lelijke en 1 redelijke 1 mooie te maken.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarom 2 van die dingen? 2 dezelfde? Of eentje voor je vrouw en een voor jou?
wat een ruksite zegquote:Op zondag 23 mei 2010 21:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Idd wel opletten hè![]()
http://hla-rotterdam.com/index
Impulsive buyers niet klikken :p gaat geld kosten
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/quote:Op maandag 24 mei 2010 13:48 schreef Twista101 het volgende:
Op de sites kom ik bij de BMW dealer niet meer verder dan een E46. Blijkbaar is de E36 te oud.
Het zal zeker goed zijn om de remmerij aan te passen, maar ik bedoel gewoon dat remmen niet vallen onder "blok"quote:Op maandag 24 mei 2010 14:47 schreef Turquaz52 het volgende:Zou wel moeten he Maharbal? 115PK schijfjes vs. 192PK..
![]()
& 80 euro voor bougies is toch goede prijs? Ga geen flut dingetjes er in zetten![]()
Wat mis ik nog meer?
Kettingquote:Op maandag 24 mei 2010 15:06 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben even vergeten of een M50 nou een distributieriem of ketting had.
Als riem -> eventueel preventief vervangen?
dacht ik ook al aan voor 2 seconden, maar deze hebben lekker ketting..quote:Op maandag 24 mei 2010 15:06 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben even vergeten of een M50 nou een distributieriem of ketting had.
Als riem -> eventueel preventief vervangen?
Ziet er netjes uitquote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Even paar ringetjes gemonteerd![]()
[ afbeelding ]
Wat vind je er mooi aan danquote:Op zaterdag 22 mei 2010 01:13 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik kijk de hele tijd stiekem naar e34's.. en dan vooral de big six of v8's.. ik vind ze zo mooi
Staan in bestellingquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef Vuurmuis het volgende:
[..]
Ziet er netjes uitGa je die oranje dingen ook nog een keer vervangen?
Dat zal er een heel stuk beter uit gaan zien!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Staan in bestellinghaha en de facelift achterlichten .. Rood wit
Waarom geen LED?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Staan in bestellinghaha en de facelift achterlichten .. Rood wit
Voor een sedan zijn ze eigenlijk allemaal nepquote:
Gewoon even dealer bellen of langsgaanquote:Op maandag 24 mei 2010 13:48 schreef Twista101 het volgende:
Op de sites kom ik bij de BMW dealer niet meer verder dan een E46. Blijkbaar is de E36 te oud.
1900....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
hahaha true true ... zeker met een 1800 hahahaha och jaaa
Volgens mij zijn beide oud, maargoed.....quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:20 schreef Twista101 het volgende:
Oud vs nieuw:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er stuk beter uit al zeg ik het zelf!
"Oude situatie vs nieuwe situatie"quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:20 schreef jackson het volgende:
[..]
Volgens mij zijn beide oud, maargoed.....
Hmkee... Ik vind die E34 van mij echt zwaar gedateerd overkomen als de die nieuwe interieuren gewend bent. Best een flinke teruggangquote:
Dat zijn nog echte mannen dashboards:quote:
mooi zo met obc en checkcontrolquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:03 schreef Catch22- het volgende:
ik hou ook wel van de oude dashes hoor
[ afbeelding ]
Ik vinnet leuk! Ik heb inmiddels wel een andere radio
Deze foto is vanaf de achterbank genomen.quote:
Doet u mij de nieuwe maar...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zijn nog echte mannen dashboards:
[ afbeelding ]
itt. tot die gaylord designbende van tegenwoordig:
[ afbeelding ]
Alleen de mtech2 bumper, of de hele bodykit?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
owja en het volgende zit ik al 2 dagen over te twijfelen ..
[ afbeelding ]
De bumper dus
Foto's? Specificaties? Watsgeburt?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:38 schreef Turquaz52 het volgende:
waaarom ;praat iedereen hier over die verschrikkelijke dashboards terwijl er een M50 in mijn 318 ligt?
'Cuz it didn't happen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:38 schreef Turquaz52 het volgende:
waaarom ;praat iedereen hier over die verschrikkelijke dashboards terwijl er een M50 in mijn 318 ligt?
Ja, hoe komt dat toch?quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:38 schreef Turquaz52 het volgende:
waaarom ;praat iedereen hier over die verschrikkelijke dashboards terwijl er een M50 in mijn 318 ligt?
Ik heb..... Nee, ik doe het nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:07 schreef hamkaastosti het volgende:
boeie. ik heb er een m52 in liggen en een 318i heb ik ook al gehad
Foto's volgen, Specs zijn 2.5 24v DOHC 192PK. Wat in een 318i is gelepeld..quote:
Pardonquote:
wtf? Waarom niet?quote:Opwoensdag 26 mei 2010 21:34 schreef hamkaastosti het volgende:
wat die turq doet met bmw's heeft helemaal niets te zoeken in een bmw fantopic
e36 318i automaatquote:img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op woensdag 26 mei 2010 11:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hahaha e36 of 46 ?? Zittie er al in ? Veel aanpas werk ?
quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:54 schreef Hyperdude het volgende:
M50 is zeer OK.
Succes d´r mee
Draait ie al?
Apex? De veer is van de Brezan, niet op gelet wat voor merk het was.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:17 schreef Maharbal het volgende:
Achter is inderdaad eitje. Demper los, voet op de bende en naar beneden drukken en dan trekken maar![]()
Apex?
Iemand antwoord op mijn vraag?quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:43 schreef Turquaz52 het volgende:
iemand een paar foto's aub van de vacuum slangetjes van de M50B25 blok??
ik kom niet uit met de Idle Controll valve en de 2 gaten onder dat bocht tussen de gasklep en luchtmassa meter..
+ de schema als het mogelijk was![]()
Thanks..
Wat heb je er voor betaald?quote:Op donderdag 27 mei 2010 00:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Apex? De veer is van de Brezan, niet op gelet wat voor merk het was.
Er kwam nog wel redelijk wat bij kijken. Die draagarmen wouden niet echt ver naar beneden, dus we moesten hem met een koevoet op zijn plek krijgen.
't is gelukt en het scheelt echt massa's in de achterkant. We gingen er met zijn 2en op hangen (toch minstens 180kg) en hij raakte de wielkast nog lang niet. Hij is dus ook gewoon weer een stuk stabieler op de weg.
Volgende week komt mijn midden- en einddemper. Ook weer een frisse en gasdichte uitlaatlijn.
Ik zou zeggen rij naar de dealer en vraag een proefrit aanquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:50 schreef lezzer het volgende:
Iemand ervaring met rijden in een X3 (uit 2005 zo'n beetje)?
Ik overweeg er zakelijk eentje te gaan rijden.
Dus je hoeft je niet te vervelenquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:54 schreef rival het volgende:
Ik heb de E36 gisteren verkocht voor 2500 euro!
[ afbeelding ]
ik heb niks met de e36, ik heb niks met automaten! En toch mis ik em stiekem al een beetje haha.
Maar nu is het tijd voor projects! Ik krijg morgen een m30b35 binnen en dan gaan we die in een e30 bouwen
ik heb me al zo lang niet verveeld dat ik het misquote:
v10 van de m5\6 is het bruutst wat ik hèb gezien.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:02 schreef Catch22- het volgende:
echt ziek hoeveel engineswaps er met e30's worden gedaan. De ziekste blokken zie je er in.
Ja, met name zo'n V10 erin is echt helemaal leipquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:02 schreef Catch22- het volgende:
echt ziek hoeveel engineswaps er met e30's worden gedaan. De ziekste blokken zie je er in.
makkelijk wil ik niet zeggen, en er is ook weer niet zoveel ruimte. Het valt best tegen. Echt zat auto's die meer ruimte hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:04 schreef Catch22- het volgende:
ik zag laatst een e30 v12 TwinTurbo, dat vond ik wel bizar. Weinig info tho'.
Waarom is het zo makkelijk ei'k? Sterk chassis icm veel ruimte?
ja, dat had ik natuurlijk ook zelf wel bedachtquote:Op donderdag 27 mei 2010 13:52 schreef Vuurmuis het volgende:
[..]
Ik zou zeggen rij naar de dealer en vraag een proefrit aan
en dat is het enige juistequote:Op donderdag 27 mei 2010 14:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
ja, dat had ik natuurlijk ook zelf wel bedacht
Wtf.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:22 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb 150 euro betaald voor 2 nieuwe veren.
Duur, maar wel kwaliteit. Ik wou niet met die goedkope setjes in de weer, ik heb daar geen lekker gevoel bij. En je auto hangt er wel op, dus dan moet het goed zijn.
Dat is het niet. De auto rijdt gewoon fantastisch (alhoewel je er VEEL geld in moet pompen wil je de gewichtsverdeling met zo'n V10 er in weer goed krijgen) en oogt mooi, daarom doen mensen het. Dezelfde dingen worden met civicjes ofzo gedaan.quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:04 schreef Catch22- het volgende:
ik zag laatst een e30 v12 TwinTurbo, dat vond ik wel bizar. Weinig info tho'.
Waarom is het zo makkelijk ei'k? Sterk chassis icm veel ruimte?
Oke, maar ik kon ze niet vinden voor dat geld. Had daarbij haast en wou per se niet verlagen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wtf.
Voor ¤190 euro heb je rondom een set H&R veren (en reken maar dat het kwalitatief bijna niet beter wordt dan H&R en consorten). Die brezan-veren komen waarschijnlijk gewoon bij de BMW leverancier vandaan, en qua stijfheid, kwaliteit, inveren etc. doen ze onder voor een hoop merken.
Dan wordt de keus inderdaad beperkter. Nou ja, als ze het maar goed doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oke, maar ik kon ze niet vinden voor dat geld. Had daarbij haast en wou per se niet verlagen.
Een goede schroefset kost dat alquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:40 schreef Turquaz52 het volgende:
Morgen komt mijn schroefset, complete achteras en (originele) 325i einddemper binnen![]()
Vandaag mijn vacuumleidingen gefixt, automaatbak opgehangen, accupool aangemaakt, stuurbekrachtigingspomp aangesloten en nog wat dingetjes..![]()
1400 euro in 3 dagen![]()
Ja, voor mijn gebruik is de schroefset wat ik besteld heb perfect, lekker comfortabel heerlijk zacht maar toch stug, 2 jaar garantie.. Heb nergens om te klagen..quote:
Klinkt goedquote:
heb er 1 voor 3 en een half keer zoveel verkocht gisteren, dus doe je goedquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:40 schreef Turquaz52 het volgende:
En morgen een 325i coupe automaat kopen voor 700 euro, leer interieur etc..![]()
Vanwaar wil ik van heel nederland uitgerekend JOU einddemper bemachtigenquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Klinkt goed![]()
Ben benieuwd
Misschien heb je wel mijn originele 325i achterdemper gescoord. Die heb ik ooit 1500 km voordat ik de 325i wegdeed laten monteren.Maar een oude schoon-/leeggebrande klinkt stukken beter. Kan je de Eisenmann centjes in je zak houden.
![]()
kat en middendemper moet je lekker zelf weten maar bovenstaande zou ik niet doenquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:54 schreef Turquaz52 het volgende:
ga de uitlaat zo maken zodat ie met 2 buizen na achteren gaan tot de einddemper en daar bij elkaar komen ipv. de X-stuk @ de lambdasonde..
Inderdaad, gister nog even in een 850csi gereden. Even naar de garage voor een APK-keuring. Laat ze bij de garage maar lekker schroeven dan doe ik wel lekker rijdenquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff al die termen. Ben blij dat ik gewoon wat geld heb neergeteld en een auto mee kreeg. Rijden blijft nog altijd het leukste.
Ja, is ook wel lachen... Zou zo'n ding zelf niet snel kopen maar het is wel iets speciaals eigenlijk. Sowieso is een 5,5liter V12 al een feest om aan te horen slaanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is waar. Ik vind het ook wel leuk om wat dingen te kennen, maar ik hoef niet zelf die halve auto in elkaar te kunnen zetten. 850csi lijkt me echt lachen om in te rijden.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:52 schreef rival het volgende:
[..]
kat en middendemper moet je lekker zelf weten maar bovenstaande zou ik niet doen
dat wordt mij verteld door mensen met kennisquote:
oneens. Klussen aan je auto is hartstikke mooi werk. Eerst je handen zwart maken en dan een testritje maken om te kijken of het in orde isquote:Op donderdag 27 mei 2010 22:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff al die termen. Ben blij dat ik gewoon wat geld heb neergeteld en een auto mee kreeg. Rijden blijft nog altijd het leukste.
de kat en middendemper moet je dan ook lekker zelf wetenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:06 schreef Turquaz52 het volgende:![]()
Heb bijna al mijn auto's die ik langer dan een maand reed de kat er onderuit geslagen en meestal middendemper meegenomen![]()
Alleen maar Voordelen tov. nadelen
eens.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:35 schreef hamkaastosti het volgende:
oneens. Klussen aan je auto is hartstikke mooi werk. Eerst je handen zwart maken en dan een testritje maken om te kijken of het in orde is
hmm.. Ja voor de lambda sonde misschien, maar voor de rest zie ik geen nadeel tov. het voordeel dat er betere flow is?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:40 schreef rival het volgende:
[..]
de kat en middendemper moet je dan ook lekker zelf weten
ging om dat kruisstukje eruit halen, die moet je laten zitten.
Volgende keer zal ik je ook kunnen vertellen waarom
niet voldoende kennis om deze discussie te beginnen dus volgende keerquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmm.. Ja voor de lambda sonde misschien, maar voor de rest zie ik geen nadeel tov. het voordeel dat er betere flow is?
Lijkt me inderdaad ook helemaal geweldigquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:43 schreef rival het volgende:
[..]
eens.
Ik heb de pest aan werken.
Maar zo in het weekend in je loodsje met je maat aan de auto sleutelen ( en dan ook echt wat doen in ons geval) is hartstikke tof. Ik ken de auto nu van binnen en buiten en waag het ondertussen ook om aan motorblokken te komen ed.
Ik ben maar een kantoorpik
en als je bv een motorswap doet, het gevoel als dat ding dan ineens werkt is geweldig, heb ik zelf gedaan denk je dan elke keer als je wegscheurt
ik kan wel een paar handen extra gebruiken hoor dit weekendquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:51 schreef jackson het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad ook helemaal geweldig
Het lijkt me financieel niet zo aantrekkelijk voor jequote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:59 schreef rival het volgende:
[..]
ik kan wel een paar handen extra gebruiken hoor dit weekend
ik heb een biertje voor je koud staanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:34 schreef jackson het volgende:
[..]
Het lijkt me financieel niet zo aantrekkelijk voor je
Jij klust liever dan dat je er in rijdt? Dan moet je monteur worden en met de trein naar je werkquote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:35 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
oneens. Klussen aan je auto is hartstikke mooi werk. Eerst je handen zwart maken en dan een testritje maken om te kijken of het in orde is
Dat heb je toch met alles?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:46 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet er ook de ballen van, maar als iets lukt....dikke euforie![]()
quote:
O ja, het moet niet te gek worden.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:40 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
@ discussie van net; ik ben het klussen nu even zat. Ik heb al genoeg problemen gehad de laatste tijd. Ik wil eens gewoon kunnen rijden zoals de auto behoort te rijden.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:46 schreef tha_rizzo het volgende:
Turq, nu denk ik misschien ietjes te logisch hoor, maar heb je ooit nagedacht dat je niet op het circuit woont maar gewoon in Nederland. Met andere woorden drempels.
Waarom sowieso auto's verlagen.... Dat is voor paupers.
Rechtstreeks van de BMW site. Stelletje paupers daarquote:M Sportpakket voor de
BMW 3 Serie Sedan.
Exclusief en veelzijdig sportief: het optionele, decent verlaagde M Sportonderstel en de grote 17 of 18 inch lichtmetalen M wielen onderstrepen het dynamische karakter van de BMW 3 Serie Sedan. Naast zes lakkleuren, waaronder het exclusieve Le Mans Blau metallic, is er keuze uit BMW Individual Shadowline hoogglans en Chroom Line exterieur. Bovendien omvat het M Sportpakket sportstoelen in een exclusieve stof-Alcantara-combinatie, M instaplijsten, de M voetsteun, interieurlijsten aluminium Glaciersilber, Individual hemelbekleding Anthrazit, alsmede het M lederen stuurwiel.
ik begrijp geen duits, en als ik het vertaal op babelfish dan begrijp ik het ook nietquote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:47 schreef Hyperdude het volgende:
Deze ken je al?
http://www.e30.de/inhalt.htm
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00120/f00120.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00120/16.htm
Ja. Ik heb ook eibach pro kit. Dat is volgens mij de minste verlaging van alle veren en ik vind het precies goed. Het hoeft echt niet nog lager van mij. Ik wil geen hoofd er tussen kunnen leggen, maar het hoeft ook niet zoals turqie hier.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:20 schreef hamkaastosti het volgende:
Verlagen is prima. Zolang het maar niet onhandig wordt. Met dat ding zo laag kom je nergens meer. Ik heb d'r een eibach verenset onder en soms hoor ik al schraapgeluiden
O, ik ben ook zeker niet van de 80mm dat je hier nog wel 's voorbij ziet komen, dat is helemaal niet meer praktisch. Ik zit op 35mm en dat voldoet prima, veel lager en ik begin meer last te krijgen van drempels (heb ik nu enigszins, maar dat komt omdat m'n bumper los hangt. Kheb nieuwe klemmetjesquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:26 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, Wat M-tech doet kan nog, maar vaak zie je echt dat de auto dermate verlaagd is dat het gewoon echt niet te doen is.
En veelal is het ook gewoon stereotyp,verlaagd, ENORME spoiler (het liefst meer dan twee) Audi-ledjes, DTM-uitlaat, Lexus-achterlichten et cetera.
What's the fucking use?
En sommige BMW-eigenaren doen dat ook
Nope, want toen ik met m'n 118 heule PK's erlangs ging, dacht ik ook; "Ik heb er iig voor gewerkt"quote:
Vooroordelen ja, helaas blijken die - in dit soort gevallen - maar al te vaak waar te zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Vooroordelen noemen ze dat. Voor de X6 hetzelfde, paar keer mensen zien uitstappen. 4 negers met kettingen en in andere paar pakistani. Ze beginnen op jonge leeftijd in E36 en eindigen in een M6... maar toch. Om zo'n ding te betalen moet je ECHT geld hebben. Hebben ze toch nog wat goed gedaan denk ik??? Ach ja, wat is eerlijk verdienen. Drugs dealen is ook werk en het is zeker niet gemakkelijk.
Hey, weet je wat mij laatst trouwens op viel. Ik zie best wel vaak E36's rijden maar... ik zie ze 's ochtends nooit in de file
Omdat ze het niet aandurvenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey, weet je wat mij laatst trouwens op viel. Ik zie best wel vaak E36's rijden maar... ik zie ze 's ochtends nooit in de file
Ik blijf 't één van de mooiste 3-series ooit vinden. Daarom wordt m'n eerste M een E46 M! (en die wil ik binnen 5 jaar hebbenquote:
Als je een groepje stereotypes uit ziet stappen in een gloednieuwe E60... daar zet ik m'n vraagtekens bij. Hier in de buurt rijdt ook een Merc. CLS rond, schets van de buurt; pauper.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vooroordelen ja, helaas blijken die - in dit soort gevallen - maar al te vaak waar te zijn.
Uiteraard schuilt er altijd wel een stukje jaloezie in dat soort gedachtes, maar aan het einde van de dag ben ik toch blij dat ik nog even eerlijk moet "sparen" om zoiets te kunnen rijden. The wait is worth it!
3-seriequote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik blijf 't één van de mooiste 3-series ooit vinden. Daarom wordt m'n eerste M een E46 M! (en die wil ik binnen 5 jaar hebben)
Je kan niet anders dan optrekken als een oma in die 318 van jouquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:10 schreef Bowny het volgende:
Ik naai de mensen naast me altijd op, milimeters smokkelen bij het stoplicht, je voelt je buurman op scherp staan om dan vervolgens bij groen als een oma op te trekken (ik dus)
De standaard van tegenwoordig zit nog steeds rond de 10 sec voor de 100. Dan is de ~7,5 van de 325i toch wel aardig te noemen (autoweek zegt in de 8 sec, maar dat klopt niet. BMW gaf vroeger langzamere cijfers op, omdat anders de concurrentie voor hun eigen M3 te groot werd. De M3 had dan te weinig meerwaarde t.o.v de 325i). De 325i E46 doet het in 7,2, en die kan niet echt bij mij wegtrekken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je kan niet anders dan optrekken als een oma in die 318 van jou
Maar maharbal, zo'n E30 325i is toch niet zo heel erg snel? Vergeleken met de standaard nu zeg maar
Ik weet het nog zo net niet hoorquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef tha_rizzo het volgende:
@ yoshi, echt wel. Wellicht niet naar de 100 km/h, maar daarna wel.koppel
Betekent dit dat ik weer "haha rizzo rijdt niet" grapjes mag maken?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:23 schreef tha_rizzo het volgende:
Als de remmen het goed doen, en je geen gekraak hoort bij het insturen en je geen lekke band hebt; dan rijdt het heerlijk.
Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaalquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Bowny het volgende:
......maar na alle E46 liefde, blijft dit nog steeds mijn meest kut-schakelende auto ever!
Agreed, wat dacht je hoe het rijdt met een versleten koppeling? Kan je het voorstellenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Bowny het volgende:
......maar na alle E46 liefde, blijft dit nog steeds mijn meest kut-schakelende auto ever!
Nee het is echt een E46 kwaaltje. Komt door die cdv ofzo die ze ertussen zetten. Soms grijpt die koppeling heel raar aan en dat is geen kwestie van wennen want het is telkens anders. Ken ook iemand die vertelde het laatst en ging ermee naar de garage want dacht er is iets mis. Maar die zeiden ook al: dat hoort zo. Ik moet toch nog eens die cdv ertussen uit halen want dat schijnt toch wel heeeel veel te helpen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaal![]()
Yo Haarbal, no, dit is echt een E46 iets.....doet ie af-fabriek al. Alles voor en na de E46 schakelt uiteraard prima!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaal![]()
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:25 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal; sadistische lul dat je bent
Nee, ik rijd wel.
Alleen moet ik wel uitkijken, afstand houden, niet te hard remmen en continu m'n banden controleren
Apart. De handgeschakelde E46's die ik heb gereden waren helemaal zo erg nog niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:26 schreef Bowny het volgende:
[..]
Yo Haarbal, no, dit is echt een E46 iets.....doet ie af-fabriek al. Alles voor en na de E46 schakelt uiteraard prima!
De sterkere varianten (320+) van de E46 hebben een Clutch Delay Valve, is er volgens mij ingebouwd voor de Amerikaanse markt. Die mongolen daar kunnen natuurlijk niet schakelen en BMW wilt zo voorkomen dat alle krachten ineens op de aandrijflijn klappen. Mijn 318i heeft die CDV volgens mij niet, maar de symptomen lijken er wel op! Je moet altijd die koppeling even tegenhouden bij het opkomen, anders gaan de hoofdjes weer van voor-naar-achter....quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:27 schreef Maharbal het volgende:
Apart. De handgeschakelde E46's die ik heb gereden waren helemaal zo erg nog niet.
O, dan ligt het aan mij. Ik houd vrijwel altijd de koppeling even tegen in elke auto waar ik in rijd, omdat dat comfortabeler is. Je bedoelt toch niet dat je gewend bent om je koppeling gewoon te laten schieten?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:32 schreef Bowny het volgende:
[..]
De sterkere varianten (320+) van de E46 hebben een Clutch Delay Valve, is er volgens mij ingebouwd voor de Amerikaanse markt. Die mongolen daar kunnen natuurlijk niet schakelen en BMW wilt zo voorkomen dat alle krachten ineens op de aandrijflijn klappen. Mijn 318i heeft die CDV volgens mij niet, maar de symptomen lijken er wel op! Je moet altijd die koppeling even tegenhouden bij het opkomen, anders gaan de hoofdjes weer van voor-naar-achter....
Thanks, dan laat ik zsm dat ding eruit draaien als ik bij de garage ben.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb van meerdere mensen gehoord die een 318 hadden en ook een CDV.
Nee, ik laat het tuurlijk nooit schieten, in geen enkele auto, maar er is gewoon geen gevoel in de E46.....komt goed, komt goed!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, dan ligt het aan mij. Ik houd vrijwel altijd de koppeling even tegen in elke auto waar ik in rijd, omdat dat comfortabeler is. Je bedoelt toch niet dat je gewend bent om je koppeling gewoon te laten schieten?
Ook gehoord waar het er niet in zatquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:35 schreef Bowny het volgende:
[..]
Thanks, dan laat ik zsm dat ding eruit draaien als ik bij de garage ben.
Ik reed laatst in een auto voor m'n werk waarbij de koppeling volgens mij niet helemaal jofel meer was. Dat ding begon te lopen als je de koppeling ~2cm liet opkomen. Ik kan je vertellen dat dat vervelend is als je voor het stoplicht staat en je voet wordt moequote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:36 schreef Bowny het volgende:
[..]
Nee, ik laat het tuurlijk nooit schieten, in geen enkele auto, maar er is gewoon geen gevoel in de E46.....komt goed, komt goed!
Ik wist dat een dergelijke reactie ging komenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Zet je hem toch in z'n vrijof was je arm ook moe.
Helemaal true, je leert er mee leven, maar fijn is het niet. Je merkt vooral bij een ´sprintje´ trekken dat je teveel tijd verliest daardoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ook gehoord waar het er niet in zatmaar ik heb ook de symptomen er van hoor ik kan gewoon niet geloven dat hij er niet zit. Ook maar eruit laten halen, zo lastig is het ook weer niet.
Het is inderdaad ook weer niet dat je elke keer met horten en stoten op trekt, maar als ik in andere auto's rijdt rijd, bijvoorbeeld een E36, dan is het eerste wat me altijd opvalt dat de koppeling en het schakelen zo soepel werken.
Ja, ik zet 'm wel 's in z'n vrij...maar niet als ik vooraan sta. Ik vind het irritant als ik op mensen moet wachten die er lang over doen om weg te rijden, dus doe ik het zelf ook niet. Vooraan kan ik dan mooi meteen wegrijden. Als ik ergens verder sta, dan mooi ff in z'n vrijquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:45 schreef Bowny het volgende:
[..]
Helemaal true, je leert er mee leven, maar fijn is het niet. Je merkt vooral bij een ´sprintje´ trekken dat je teveel tijd verliest daardoor.
Haarbal :![]()
Ik sta altijd in m´n vrij bij het stoplicht om de koppeling te ontlasten. Nu genoeg geluld voor vandaag. Ik ga even een stukje cruizen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |