ik begrijp geen duits, en als ik het vertaal op babelfish dan begrijp ik het ook nietquote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:47 schreef Hyperdude het volgende:
Deze ken je al?
http://www.e30.de/inhalt.htm
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00120/f00120.htm
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00120/16.htm
Ja. Ik heb ook eibach pro kit. Dat is volgens mij de minste verlaging van alle veren en ik vind het precies goed. Het hoeft echt niet nog lager van mij. Ik wil geen hoofd er tussen kunnen leggen, maar het hoeft ook niet zoals turqie hier.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:20 schreef hamkaastosti het volgende:
Verlagen is prima. Zolang het maar niet onhandig wordt. Met dat ding zo laag kom je nergens meer. Ik heb d'r een eibach verenset onder en soms hoor ik al schraapgeluiden
O, ik ben ook zeker niet van de 80mm dat je hier nog wel 's voorbij ziet komen, dat is helemaal niet meer praktisch. Ik zit op 35mm en dat voldoet prima, veel lager en ik begin meer last te krijgen van drempels (heb ik nu enigszins, maar dat komt omdat m'n bumper los hangt. Kheb nieuwe klemmetjesquote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:26 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, Wat M-tech doet kan nog, maar vaak zie je echt dat de auto dermate verlaagd is dat het gewoon echt niet te doen is.
En veelal is het ook gewoon stereotyp,verlaagd, ENORME spoiler (het liefst meer dan twee) Audi-ledjes, DTM-uitlaat, Lexus-achterlichten et cetera.
What's the fucking use?
En sommige BMW-eigenaren doen dat ook
Nope, want toen ik met m'n 118 heule PK's erlangs ging, dacht ik ook; "Ik heb er iig voor gewerkt"quote:
Vooroordelen ja, helaas blijken die - in dit soort gevallen - maar al te vaak waar te zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Vooroordelen noemen ze dat. Voor de X6 hetzelfde, paar keer mensen zien uitstappen. 4 negers met kettingen en in andere paar pakistani. Ze beginnen op jonge leeftijd in E36 en eindigen in een M6... maar toch. Om zo'n ding te betalen moet je ECHT geld hebben. Hebben ze toch nog wat goed gedaan denk ik??? Ach ja, wat is eerlijk verdienen. Drugs dealen is ook werk en het is zeker niet gemakkelijk.
Hey, weet je wat mij laatst trouwens op viel. Ik zie best wel vaak E36's rijden maar... ik zie ze 's ochtends nooit in de file
Omdat ze het niet aandurvenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey, weet je wat mij laatst trouwens op viel. Ik zie best wel vaak E36's rijden maar... ik zie ze 's ochtends nooit in de file
Ik blijf 't één van de mooiste 3-series ooit vinden. Daarom wordt m'n eerste M een E46 M! (en die wil ik binnen 5 jaar hebbenquote:
Als je een groepje stereotypes uit ziet stappen in een gloednieuwe E60... daar zet ik m'n vraagtekens bij. Hier in de buurt rijdt ook een Merc. CLS rond, schets van de buurt; pauper.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vooroordelen ja, helaas blijken die - in dit soort gevallen - maar al te vaak waar te zijn.
Uiteraard schuilt er altijd wel een stukje jaloezie in dat soort gedachtes, maar aan het einde van de dag ben ik toch blij dat ik nog even eerlijk moet "sparen" om zoiets te kunnen rijden. The wait is worth it!
3-seriequote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik blijf 't één van de mooiste 3-series ooit vinden. Daarom wordt m'n eerste M een E46 M! (en die wil ik binnen 5 jaar hebben)
Je kan niet anders dan optrekken als een oma in die 318 van jouquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:10 schreef Bowny het volgende:
Ik naai de mensen naast me altijd op, milimeters smokkelen bij het stoplicht, je voelt je buurman op scherp staan om dan vervolgens bij groen als een oma op te trekken (ik dus)
De standaard van tegenwoordig zit nog steeds rond de 10 sec voor de 100. Dan is de ~7,5 van de 325i toch wel aardig te noemen (autoweek zegt in de 8 sec, maar dat klopt niet. BMW gaf vroeger langzamere cijfers op, omdat anders de concurrentie voor hun eigen M3 te groot werd. De M3 had dan te weinig meerwaarde t.o.v de 325i). De 325i E46 doet het in 7,2, en die kan niet echt bij mij wegtrekken.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je kan niet anders dan optrekken als een oma in die 318 van jou
Maar maharbal, zo'n E30 325i is toch niet zo heel erg snel? Vergeleken met de standaard nu zeg maar
Ik weet het nog zo net niet hoorquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:21 schreef tha_rizzo het volgende:
@ yoshi, echt wel. Wellicht niet naar de 100 km/h, maar daarna wel.koppel
Betekent dit dat ik weer "haha rizzo rijdt niet" grapjes mag maken?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:23 schreef tha_rizzo het volgende:
Als de remmen het goed doen, en je geen gekraak hoort bij het insturen en je geen lekke band hebt; dan rijdt het heerlijk.
Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaalquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Bowny het volgende:
......maar na alle E46 liefde, blijft dit nog steeds mijn meest kut-schakelende auto ever!
Agreed, wat dacht je hoe het rijdt met een versleten koppeling? Kan je het voorstellenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Bowny het volgende:
......maar na alle E46 liefde, blijft dit nog steeds mijn meest kut-schakelende auto ever!
Nee het is echt een E46 kwaaltje. Komt door die cdv ofzo die ze ertussen zetten. Soms grijpt die koppeling heel raar aan en dat is geen kwestie van wennen want het is telkens anders. Ken ook iemand die vertelde het laatst en ging ermee naar de garage want dacht er is iets mis. Maar die zeiden ook al: dat hoort zo. Ik moet toch nog eens die cdv ertussen uit halen want dat schijnt toch wel heeeel veel te helpen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaal![]()
Yo Haarbal, no, dit is echt een E46 iets.....doet ie af-fabriek al. Alles voor en na de E46 schakelt uiteraard prima!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:24 schreef Maharbal het volgende:
Dan is het tijd voor een andere versnellingsbak. Al de BMW's die ik tot nu toe (handmatige) heb gereden, schakelden allemaal![]()
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:25 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal; sadistische lul dat je bent
Nee, ik rijd wel.
Alleen moet ik wel uitkijken, afstand houden, niet te hard remmen en continu m'n banden controleren
Apart. De handgeschakelde E46's die ik heb gereden waren helemaal zo erg nog niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:26 schreef Bowny het volgende:
[..]
Yo Haarbal, no, dit is echt een E46 iets.....doet ie af-fabriek al. Alles voor en na de E46 schakelt uiteraard prima!
De sterkere varianten (320+) van de E46 hebben een Clutch Delay Valve, is er volgens mij ingebouwd voor de Amerikaanse markt. Die mongolen daar kunnen natuurlijk niet schakelen en BMW wilt zo voorkomen dat alle krachten ineens op de aandrijflijn klappen. Mijn 318i heeft die CDV volgens mij niet, maar de symptomen lijken er wel op! Je moet altijd die koppeling even tegenhouden bij het opkomen, anders gaan de hoofdjes weer van voor-naar-achter....quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:27 schreef Maharbal het volgende:
Apart. De handgeschakelde E46's die ik heb gereden waren helemaal zo erg nog niet.
O, dan ligt het aan mij. Ik houd vrijwel altijd de koppeling even tegen in elke auto waar ik in rijd, omdat dat comfortabeler is. Je bedoelt toch niet dat je gewend bent om je koppeling gewoon te laten schieten?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:32 schreef Bowny het volgende:
[..]
De sterkere varianten (320+) van de E46 hebben een Clutch Delay Valve, is er volgens mij ingebouwd voor de Amerikaanse markt. Die mongolen daar kunnen natuurlijk niet schakelen en BMW wilt zo voorkomen dat alle krachten ineens op de aandrijflijn klappen. Mijn 318i heeft die CDV volgens mij niet, maar de symptomen lijken er wel op! Je moet altijd die koppeling even tegenhouden bij het opkomen, anders gaan de hoofdjes weer van voor-naar-achter....
Thanks, dan laat ik zsm dat ding eruit draaien als ik bij de garage ben.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb van meerdere mensen gehoord die een 318 hadden en ook een CDV.
Nee, ik laat het tuurlijk nooit schieten, in geen enkele auto, maar er is gewoon geen gevoel in de E46.....komt goed, komt goed!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O, dan ligt het aan mij. Ik houd vrijwel altijd de koppeling even tegen in elke auto waar ik in rijd, omdat dat comfortabeler is. Je bedoelt toch niet dat je gewend bent om je koppeling gewoon te laten schieten?
Ook gehoord waar het er niet in zatquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:35 schreef Bowny het volgende:
[..]
Thanks, dan laat ik zsm dat ding eruit draaien als ik bij de garage ben.
Ik reed laatst in een auto voor m'n werk waarbij de koppeling volgens mij niet helemaal jofel meer was. Dat ding begon te lopen als je de koppeling ~2cm liet opkomen. Ik kan je vertellen dat dat vervelend is als je voor het stoplicht staat en je voet wordt moequote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:36 schreef Bowny het volgende:
[..]
Nee, ik laat het tuurlijk nooit schieten, in geen enkele auto, maar er is gewoon geen gevoel in de E46.....komt goed, komt goed!
Ik wist dat een dergelijke reactie ging komenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Zet je hem toch in z'n vrijof was je arm ook moe.
Helemaal true, je leert er mee leven, maar fijn is het niet. Je merkt vooral bij een ´sprintje´ trekken dat je teveel tijd verliest daardoor.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ook gehoord waar het er niet in zatmaar ik heb ook de symptomen er van hoor ik kan gewoon niet geloven dat hij er niet zit. Ook maar eruit laten halen, zo lastig is het ook weer niet.
Het is inderdaad ook weer niet dat je elke keer met horten en stoten op trekt, maar als ik in andere auto's rijdt rijd, bijvoorbeeld een E36, dan is het eerste wat me altijd opvalt dat de koppeling en het schakelen zo soepel werken.
Ja, ik zet 'm wel 's in z'n vrij...maar niet als ik vooraan sta. Ik vind het irritant als ik op mensen moet wachten die er lang over doen om weg te rijden, dus doe ik het zelf ook niet. Vooraan kan ik dan mooi meteen wegrijden. Als ik ergens verder sta, dan mooi ff in z'n vrijquote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:45 schreef Bowny het volgende:
[..]
Helemaal true, je leert er mee leven, maar fijn is het niet. Je merkt vooral bij een ´sprintje´ trekken dat je teveel tijd verliest daardoor.
Haarbal :![]()
Ik sta altijd in m´n vrij bij het stoplicht om de koppeling te ontlasten. Nu genoeg geluld voor vandaag. Ik ga even een stukje cruizen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |