Edit: Het kind blijkt een Nederlands jongetje te zijn. Hij heeft 'Holland, holland' gezegd tegen een arts.quote:Kind is geopereerd
Het kind ligt in een ziekenhuis in de Libische hoofdstad Tripoli, waar het wordt geopereerd. Het is niet duidelijk of het om een jongetje of een meisje gaat. In eerste instantie werd gesproken over een jongen, maar verschillende bronnen spreken nu over een meisje. Het is ook nog onduidelijk met wie het kind in het vliegtuig zat.
Tevens is het nog niet 100% zeker dat het kind uit Nederland komt.
In totaal 103 doden
De 8-jarige is de enige die het vliegtuigongeluk, waarbij 103 doden vielen, heeft overleefd. Onder de dodelijke slachtoffers zijn 61 Nederlanders, die een reis hadden geboekt via Kras.nl of Stip Reizen.
Meer nieuwsberichten:quote:BRUSSEL - Op het moment van de vliegtuigcrash in Libië hing er geen as van de IJslandse vulkaan boven Tripoli. Wel was er sprake van slecht zicht door laaghangende wolken.
© ANP
Het Belgische meteorologische instituut KMI heeft dat woensdag gezegd op VRT radio.
''De as hing wel boven de Azoren en boven een deel van Frankrijk. Maar we hebben geen aanwijzingen dat er boven Tripoli as aanwezig was'', aldus een deskundige van het KMI. ''De foto's tonen wel veel nevel en laaghangende bewolking."
Is dit grappig bedoeld of zoquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:19 schreef Knallert het volgende:
Holland Holland!
ah, ok, dat wist ik nog niet...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:20 schreef Knallert het volgende:
[..]
Nee, het als enige overlevende jongetje heeft dit gezegd tegen de arts.
Nee, ik kijk één vandaag. Wat was er?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:21 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Zagen jullie net ook dat ouder paar bij RTL?
http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=maatschappij&id=792quote:
Dan heb je niet gehoord wat die verslaggever van de NOS op Schiphol zojuist zei. Hij heeft de hele dag contact gehouden met een paar nabestaanden, maar er werd helemaal NIKS geregeld. Hij zei nadrukkelijk dat wat op de NOS site/teletekst/tv-balk gemeld werd niet waar is. Niemand weet wat, ze worden van het kastje naar de muur gestuurd en moeten alle informatie zelf achterhalen. Geen enkele instantie belt terug. En dat ze naar Tripoli konden reizen met die airline is niet waar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is heel netjes in orde juist, NOS:
[..]
Ze hadden hun dochter, schoonzoon en 2 kleinkinderen verlorenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:22 schreef Knallert het volgende:
[..]
Nee, ik kijk één vandaag. Wat was er?
Echt? Nou, dan zal het dus toch een Nederlands kind zijn zoals eerst werd gezegd....quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:20 schreef Knallert het volgende:
[..]
Nee, het als enige overlevende jongetje heeft dit gezegd tegen de arts.
Er staat toch gewoon al een foto van dat jochie op nu.nl?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Is het nu nóg niet zeker of de overlevende een jongen of een meisje is?:')
Het is een jongen. En Nederlands.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:24 schreef Arcee het volgende:
Is het nu nóg niet zeker of de overlevende een jongen of een meisje is?:')
Dat dacht ik ook, maar jij was twee seconden eerder.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:22 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Ja, de andere kwam maar niet dus heb ik er maar 1 gemaakt
Zet zo'n bericht dan niet meer in de OP.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:25 schreef Samson het volgende:
Er staat toch gewoon al een foto van dat jochie op nu.nl?
Que?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zet zo'n bericht dan niet meer in de OP.
Hoezo je hele leven kapot?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:25 schreef miaeak het volgende:
Godver... Dat is hard..
Dat kind ook.. Grote kans dat de ouders en misschien nog broertjes of zusjes in het vliegtuig zaten.
In 1 klap zijn/haar hele leven kapot
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar als de reisorganisatie kras (crash?) heet neem je dan extra risico?
Denk je dat ie dit ooit nog van zn netvlies kwijt raaktquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Hoezo je hele leven kapot?
Je kunt er altijd nog wat van maken hoor!
Heb een edit bij de OP geplaatst.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
ik heb het topic niet gemaakt hoorquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.quote:
Cnn: Survivor still haunted by 1971 air crashquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan. Maar ja, wat er voor hem ook gebeurt, dit zal voor altijd zn leven tekenen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om het uberhaupt te overleven als iedereen om je heen dus dood is gegaan.
Kan toch best, als je bv. heel veel geluk hebt met hoe het vliegtuig precies crasht, hoe de brokstukken zich verplaatsen, op welke manier je precies op de grond terechtkomt etc. Veel geluk moet je waarschijnlijk wel hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan.
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:28 schreef Samson het volgende:
[..]
Denk je dat ie dit ooit nog van zn netvlies kwijt raakt
Ik kijk alleen maar even naar de feiten die we nu weten:quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Maar is dat een argument tegen de bewering dat het een aanslag kan zijn???
Wat voor bananenredenering is dit?
Ik schat zo in dat ze media pas later ingelicht hebben. Als daar meteen lui op de stoep staan met camera's kun je wachten op de beelden met alle lijken (voorzover die er nog zijn). Lijkt me dat ze eerst aan het "ruimen" zijn geweest.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:28 schreef Qebbel het volgende:
Jezus, je zal maar je familie hebben willen ophalen en op Dusseldorf gewoon nietvermoedend hebben staan wachten, tot je opeens in een kamertje met andere mensen wordt geleid en ze vertellen je even dat het toestel is neergestort.![]()
Wat wel vreemd is, is dat het niet eerder bekend was, als het al zo vroeg in de morgen was gebeurd.
Waarom maken ze hem niet openbaar?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:29 schreef Greys het volgende:
Ah, dus de ANWB heeft de passagiersgegevens, ze bemannen het alarm/infonummer, maar ze mogen geen mensen matchen aan hun evt. familie op de lijst. Dat moet dan weer via BZ.
Tja, zo zal het dan idd wel zijn, blijft heel bijzonder dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Kan toch best, als je bv. heel veel geluk hebt met hoe het vliegtuig precies crasht, hoe de brokstukken zich verplaatsen, op welke manier je precies op de grond terechtkomt etc. Veel geluk moet je waarschijnlijk wel hebben.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, het is goed, ik heb de OP aangepast.
Als er geen twijfel is of het een jongen of meisje is, zet dat dan ook niet in de OP.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Que?
[..]
quote:Deze ochtend rond 6 uur is een Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways komende uit Johannesburg neergestort in Tripoli.
Aan boord zouden zich een aantal passagiers hebben bevonden met als eindbestemming Brussel.
Vrienden en familie die vragen hebben kunnen bellen naar het Passenger Information Centre van Brussels Airport op het nr. +32 (0)2 753 73 00.
Nederlanders kunnen contact opnemen met het crisiscentrum in Nederland op +31 703 48 7770.
Financieel mag ik hopen? Ik neem aan dat dat jochie gewoon naar Nederland komt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
Ghadaffi adopteert dus dat jochie lees ik net
Oh?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft.
??? Yeah Rightquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
quote:Das Wunder von Tripolis Dieser kleine Holländer überlebte das Absturz-Drama
12.05.2010 - 17:02 UHR
Ein Auge geschlossen, das andere leicht geöffnet. Das ist der holländische Junge, der wie durch ein Wunder als Einziger das Absturz-Drama mit 103 Toten bei Tripolis (Libyen) überlebte. Er ist nach Angaben der Regierung in Den Haag zehn Jahre alt.
Wie aus Kreisen der libyschen Fluggesellschaft Al Afriquiyah bekannt wurde, saßen an Bord des neuen Airbus A330 auch zwei Deutsche. Eine offizielle Bestätigung gibt es noch nicht.
Der verletzte Zehnjährige wurde nach Angaben des niederländischen Außenministeriums in Tripolis im Krankenhaus operiert. Er habe mehrere Knochenbrüche erlitten. Auf Bildern des libyschen Fernsehens war der Junge in einem Krankenhausbett zu sehen. Sein Kopf war verbunden, und er atmete über eine Sauerstoffmaske. Ein Arzt erklärte im Fernsehen, der Junge werde auf der Intensivstation versorgt, sein Zustand sei stabil.
Der Airbus der libyschen Fluggesellschaft Afrikijah aus Johannesburg stürzte beim Landeanflug auf den Flughafen von Tripolis ab. An Bord waren 93 Passagiere und elf Besatzungsmitglieder.
Außer dem Jungen seien alle Insassen getötet worden, sagte der niederländische Ministerpräsident Jan Peter Balkenende. Der libysche Verkehrsminister Mohammed Ali Saidan erklärte, aus dem Wrack seien bisher 96 Leichen geborgen worden.
Über die Ursache des Unglücks am frühen Morgen war zunächst nichts bekannt. Die Wetterbedingungen in Tripolis waren zu dem Zeitpunkt gut, und Daten britischer Meteorologen zufolge war der Luftraum nicht durch Aschepartikel des isländischen Vulkans Eyjafjalla beeinträchtigt.
Das libysche Fernsehen zeigte Bilder weit verstreuter Wrackteile. Dutzende Polizisten und Rettungskräfte waren an der Unglücksstelle im Einsatz. Fünf Spezialisten von Airbus und zwei Experten der französischen Agentur für Luftfahrtsicherheit (BEA) brachen nach Tripolis auf, um bei der Suche nach der Unfallursache zu helfen.
Nach Angaben des Tourismus-Ministeriums in Amsterdam kamen bei dem Absturz 61 Niederländer ums Leben. Sie seien auf dem Weg von Johannesburg (Südafrika) nach Brüssel (Belgien) gewesen, und einige Passagiere hätten nach Düsseldorf weiterfliegen wollen, sagte eine Behördensprecherin. In Tripolis sei ein Zwischenstopp geplant gewesen.
Dem niederländischen Außenminister Maxime Verhagen zufolge entschieden sich die Niederländer offenbar wegen der günstigen Preise für die Fluggesellschaft Afrikijah.
Die Fluggesellschaft Afrikijah wurde im April 2001 gegründet und ist im Besitz der libyschen Regierung. Sie steht nicht auf der Schwarzen Liste der EU. Auf europäischen Flughäfen sei Afrikijah kürzlich zehn Sicherheitsinspektionen unterzogen worden, teilte die Europäische Agentur für Flugsicherung mit. Dabei seien keine erheblichen Mängel festgestellt worden.
Das Unglück war das vierte derartige am Flughafen Tripolis in den vergangenen 40 Jahren. Zuletzt kamen 1989 beim Absturz einer Maschine der Korean Air 75 der 199 Insassen ums Leben.
Bron: bild.de
Sinds 1987 6x gebeurd, volgens RTLquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Het is bijna onmogelijk dat er 1 persoon de hele ramp overleeft. Wat is er bij hem dan anders geweest dan bij de rest? Zat ie alleen of zo? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat kan. Maar ja, wat er voor hem ook gebeurt, dit zal voor altijd zn leven tekenen. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om het uberhaupt te overleven als iedereen om je heen dus dood is gegaan.
Stel: Er is een bom in het vrachtruim, waardoor brand onstaat... Dan is het logisch dat de piloten die melding maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kijk alleen maar even naar de feiten die we nu weten:
- Piloot gaf per radio aan te verwachten ambulances nodig te hebben.
Een vlucht van Zuid-Afrika, met tussenstop in Libië, op weg naar West-Europa... Dat kan een prima doelwit zijn voor een terrorist.quote:- Het gaat om een Libisch vliegtuig, niet om een westers vliegtuig.
quote:- Er is geen reden om specifiek een vliegtuig met Nederlanders neer te schieten.
Ik denk dat de enige constatering kan zijn dat we nog niets weten.quote:Is het onmogelijk? Nee, het KAN een aanslag zijn.... ik acht het alleen onwaarschijnlijk.
Maar zoals ik al zei: De zwarte dozen zijn gevonden, dus die zullen meer uitwijzen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef ASroma het volgende:
Maar alsof het uitmaakt of het een Nederlander is ?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:35 schreef Greys het volgende:
Nemen jullie dat dan al als feit aan? Dat het kind 'Holland Holland' heeft gezegd?
Wellicht hebben ze het kind verkeerd verstaan? Het kind 'zou hebben gezegd'.
Ik zou het niet zo stellig in de OP al zetten, maar da's mijn bescheiden mening
Buitenlandse media spreekt ook van Nederlands jongetje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:35 schreef Greys het volgende:
Nemen jullie dat dan al als feit aan? Dat het kind 'Holland Holland' heeft gezegd?
Het is gemeld in de persconferentie door BuZa.... dan mag je aannemen dat het meer is dan een gerucht.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:35 schreef Greys het volgende:
De geluksfactor speelt daarbij de belangrijkste rol volgens experts. Daarnaast is het mogelijk dat kinderen een iets grotere kans hebben om een dergelijke crash te overleven omdat ze iets kleiner en lichter zijn. In bijvoorbeeld evacuatiesituaties zijn kinderen dan weer in het nadeel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Zijn we nu aan het speculeren of het wel mogelijk is dat het kind het heeft overleefd?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De geluksfactor speelt daarbij de belangrijkste rol volgens experts. Daarnaast is het mogelijk dat kinderen een iets grotere kans hebben om een dergelijke crash te overleven omdat ze iets kleiner en lichter zijn. In bijvoorbeeld evacuatiesituaties zijn kinderen dan weer in het nadeel.
Mij ook niet. Maar het is nieuws. En het stond/staat zo stellig in de OP, dus ik vroeg me af of ik een zoveelste bevestiging had gemistquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:37 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Maar alsof het uitmaakt of het een Nederlander is ?
Mij niet in ieder geval. In mijn ogen is een kind een kind
Als je de beelden ziet lijkt het inderdaad heel onwaarschijnlijk. Maar niets is onmogelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:27 schreef Samson het volgende:
Hij hoeft niet perse in het vliegtuig te hebben gezeten, kan ook op de grond hebben gestaan toen het vliegtuig crashte.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef miaeak het volgende:
[..]
Zijn we nu aan het speculeren of het wel mogelijk is dat het kind het heeft overleefd?
Hij ligt er toch?
Wat een goedkope verdachtmaking.quote:
Je kan de post waarop ik reageerde toch wel lezen neem ik aan? Die user vraagt zich af welke omstandigheden eventueel anders geweest waren en in welke mate deze een rol konden spelen. In mijn post speculeer ik niet, maar geef een reactie op die post.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef miaeak het volgende:
[..]
Zijn we nu aan het speculeren of het wel mogelijk is dat het kind het heeft overleefd?
Hij ligt er toch?
Want dan had hij meer kans gehad?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij hoeft niet perse in het vliegtuig te hebben gezeten, kan ook op de grond hebben gestaan toen het vliegtuig crashte.
Je wordt wakker.... je hoort een taal die je niet kent.... je herinnert je dat je net nog in een vliegtuig zit, je ziet je ouders niet..... je kent een beetje Engels als 8 jarige.... Zo vreemd vind ik het niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:43 schreef Greys het volgende:
Ik vraag me af of een Nederlands kind in zo'n situatie 'Holland Holland' zou zeggen namelijk, vraag me niet waarom.
Ik maak niemand verdacht. Ik weerleg het argument dat het voor 100% geen aanslag kan zijn. Dat zeggen de Libische autoriteiten namelijk en die vertrouw ik inderdaad niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Wat een goedkope verdachtmaking.![]()
Het is niet omdat er ooit zoiets is uitgevoerd door Libische terroristen dat dat nu weer het geval is. Er gebeuren overal ter wereld vliegrampen. De zwarte dozen zijn al gevonden en ik ga er van uit dat die ook wel onderzocht zullen worden.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Want dan had hij meer kans gehad?
Ik vind het ook niet zo raar. Een tien jarige is echt niet achterlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Je wordt wakker.... je hoort een taal die je niet kent.... je herinnert je dat je net nog in een vliegtuig zit, je ziet je ouders niet..... je kent een beetje Engels als 8 jarige.... Zo vreemd vind ik het niet.
De arts heeft ook de Nederlandse ambassade gecontacteerd, ik neem aan dat ambassade personeel snel richting dat ziekenhuis is gegaan.
Nee dat snap ik wel maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een overlevende op de rampplek wordt gevonden die niet in het vliegtuig zat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:46 schreef Greys het volgende:
[..]
![]()
Er wordt hier toch gevraagd of er nou gespeculeerd wordt of dat kind nou wel of niet de ramp kan hebben overleefd als het vliegtuig in duizenden stukjes ligt? Ik reageer daar op met de mogelijkheid - waar het hier al veel vaker over is gegaan, dus zo raar is dat niet - dat hij niet in het vliegtuig hoeft te hebben gezeten.
Je weerlegt MIJN argument, maar ook ik argumenteer NIET dat het voor 100% zeker geen aanslag is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:46 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik maak niemand verdacht. Ik weerleg het argument dat het voor 100% geen aanslag kan zijn.
Dat had ik ook! Hoorde het eerst bij Giel en dacht van, wow wat erg. En toen dat bericht van die Nederlanders.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:49 schreef Boldface het volgende:
Wat een drama. Toen ik vanochtend las dat een vliegtuig in Libië was neergestort, dacht ik: weer zo'n bericht dat nauwelijks aandacht krijgt omdat het ver weg gebeurt. Totdat blijkt dat meer dan 60 Nederlanders in het toestel zaten. Zo wordt het ineens één van de grootste rampen die ons land de laatste decennia is overkomen. Alle sterkte gewenst aan de nabestaanden.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef ASroma het volgende:
twitter meldt nu dat het waarschijnlijk om een hemaphrodiet gaat.
Ja, dat was laatst op Discovery channel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:47 schreef deedeetee het volgende:
Vesna Vulovic overleefde ook als enige een vliegtuig crash, door er op grote hoogt uit te vallen schijnt het.
van hoe hoog ze viel is nog de vraag Maar dat ze als enigste overleefde is volgens mij wél waar. Was destijds idg voorpagina nieuws.
De uren na een ramp zijn altijd chaotisch. Allerlei informatie uit allerlei bronnen, vaak nog tegenstrijdig ook..quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:53 schreef Greys het volgende:
Het laatste bericht was dat er iemand van de Ned. Ambassade aldaar 'onderweg' is naar het kind, toch? Die is er toch nog steeds niet bij geweest? Of heb ik dat gemist?
Waarom moet dat zo lang duren vraag ik me af?
Dan is het maar goedkoop, het is wel waar dat er in Libië genoeg mensen zijn die Westerlingen willen aanvallen. Denk aan de heldenontvangst die de veroordeelde van Lockerbie kreeg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Je weerlegt MIJN argument, maar ook ik argumenteer NIET dat het voor 100% zeker geen aanslag is.
Ik acht het alleen onwaarschijnlijk, zoals ik ook al aangaf. Je legt me met die "100%" dus eigenlijk woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
En inderdaad, met lockerbie rondstrooien is wel heel erg goedkoop.
Dat zal allemaal wel, maar we zijn nu zóveel uren verder, daar had toch al lang iemand van de Ned. Ambassade kunnen zijn, bij dat kind? Ook in tijd van chaos? Het gaat niet over een uurtje, het gaat over 7 à 8 uren na de ramp. Beter overbodig (als blijkt dat het toch geen Nederlands kind is) dan al die tijd niemand daar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef MrTorture het volgende:
[..]
De uren na een ramp zijn altijd chaotisch. Allerlei informatie uit allerlei bronnen, vaak nog tegenstrijdig ook..
Misschien kan het kind nog geen bezoek ontvangen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:53 schreef Greys het volgende:
Het laatste bericht was dat er iemand van de Ned. Ambassade aldaar 'onderweg' is naar het kind, toch? Die is er toch nog steeds niet bij geweest? Of heb ik dat gemist?
Waarom moet dat zo lang duren vraag ik me af?
Ze konden er ook met een camera naast gaan staan en een compleet interview met de arts afnemen, naast dat kind, dus dan kan er ook iemand van de Ned. Ambassade zijn. Desnoods op de gang. Als er maar iemand in de buurt is, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:57 schreef Mestras het volgende:
[..]
Misschien kan het kind nog geen bezoek ontvangen?
Ik hoorde op Radio 1 een interview met Annette Herfskens, een Nederlandse vrouw dat als enige overleefde in 1992 van een vliegtuigongeluk in Vietnam. linkquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh?
Vorig jaar nog nabij de Seychellen in de Indische Oceaan: http://www.nydailynews.co(...)o_wreckage_for_.html
Hier staat zelfs een top 10... http://listverse.com/2008(...)rs-of-a-plane-crash/
Hier staat een lijst met 14 crashes, tot die van vorig jaar dus, sinds 1970 waarbij 1 overlevende was.... dit zou dus de 15e kunnen zijn: http://www.airsafe.com/events/survivor.htm
Met 15 sinds 1970 komt het dus toch zo eens in de twee en een half jaar voor. En dan hebben we het nog niet gehad over vliegtuigcrashes met bijvoorbeeld slechts 2 of 3 overlevenden.
"Bijna onmogelijk" zou ik dus niet willen zeggen, het komt vaker voor dan je denkt.
oh nee ondanks dat het een ver van mijn bedshow is mogen we vandaag alleen de serieus-zijn hoed op.quote:
Volgens CNN was er een medewerker vd ambassade aanwezig om op het kind te wachten. De vertraging is dus opgelopen door het kind in het ziekenhuis, om het even zo te zeggen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar we zijn nu zóveel uren verder, daar had toch al lang iemand van de Ned. Ambassade kunnen zijn, bij dat kind? Ook in tijd van chaos? Het gaat niet over een uurtje, het gaat over 7 à 8 uren na de ramp. Beter overbodig (als blijkt dat het toch geen Nederlands kind is) dan al die tijd niemand daar.
Ah oke, bedankt. Dat krijg je met al die mediabronnen enzo, de ene zegt dit, de ander dat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Volgens CNN was er een medewerker vd ambassade aanwezig om op het kind te wachten. De vertraging is dus opgelopen door het kind in het ziekenhuis, om het even zo te zeggen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:23 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
[..]
Ze hadden hun dochter, schoonzoon en 2 kleinkinderen verloren
ADquote:Verhagen: Aantal Nederlandse doden onzeker
Nationaliteit van kind staat ook nog niet vast
UPDATE DEN HAAG - Hoeveel Nederlanders precies zijn omgekomen bij de vliegtuigcrash bij Tripoli valt nog niet precies te zeggen. Dat heeft demissionair minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) woensdagavond gezegd op een persconferentie op zijn ministerie.
Tot dusver werd gemeld dat 61 Nederlanders het leven lieten en dat een kind het heeft overleefd. Verhagen zegt dat die getallen zijn gebaseerd op gegevens van touroperators. Hij wil het nader uitgezocht zien. Mogelijk zaten er volgens hem meer Nederlanders in het toestel.
De nationaliteit van het kind staat ook nog niet vast. Volgens de minister riep dat kind ,,Holland, Holland'' tegen de arts. Meer informatie over de nationaliteit van de overlevende heeft hij nog niet. Volgens Verhagen stonden op de inchecklijsten enkel namen genoemd en geen nationaliteiten.
Een crisisteam moet dergelijke zaken uitzoeken. Inmiddels heeft de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways gemeld dat er 62 Nederlanders aan boord waren.
Ik heb hetzelfde; onvoorstelbaar dat iemand dat overleefd heeft. Misschien dat de jongen in dat rijtje groene stoelen heeft gezeten? Op een van de vorige paginas staat een link over overlevenden bij vliegtuigrampen en daaruit blijkt dat het geregeld kinderen zijn die zoiets overleven. Misschien doordat ze kleiner zijn en de stoel dus meer bescherming biedt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:59 schreef Samson het volgende:
Ik zit nog ns naar de foto's te kijken, het vliegtuig is echt in duizenden stukken, ik kan me echt niet voorstellen hoe daar een kind toch levend uit is gekomen. OK, ik lees hier dat het vaker gebeurt en zo, maar kijk toch ns goed naar hoe het er allemaal uit ziet...
Aan de andere kant: als kind kan je natuurlijk ook juist niet de goede bescherming krijgen van stoelen omdat die voor volwassenen zijn gemaakt, het blijft speculeren. Overigens is het vaak wel zo dat mensen die of achterin zitten of tussen de vleugels het vaakst bij de overlevers horen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:32 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde; onvoorstelbaar dat iemand dat overleefd heeft. Misschien dat de jongen in dat rijtje groene stoelen heeft gezeten? Op een van de vorige paginas staat een link over overlevenden bij vliegtuigrampen en daaruit blijkt dat het geregeld kinderen zijn die zoiets overleven. Misschien doordat ze kleiner zijn en de stoel dus meer bescherming biedt?
Zat eigenlijk te denken, stel dat zij de opa en oma van dat jochie zijn. Echt sneu kom je je familie ophalen van het vliegveld en dan krijg je zulk nieuwsquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:21 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Zagen jullie net ook dat ouder paar bij RTL?
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is een terroristische aanslag hè...
En wat je op zo'n rampplek ziet is ook geen prettig gezicht, arm ventjequote:Op woensdag 12 mei 2010 19:43 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Zat eigenlijk te denken, stel dat zij de opa en oma van dat jochie zijn. Echt sneu kom je je familie ophalen van het vliegveld en dan krijg je zulk nieuws![]()
En damn wat zal dat jochie een trauma hebben zeg, die zal de rest van zn leven zich ws afvragen 'Waarom ik niet?'.
Misschien werken die hoogtemeters bij Airbus ook niet zo goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is een terroristische aanslag hè...
Verdacht kort na de ramp gaf de Libische defensie een verdachte persconferentie waarin zequote:
de kleine brokstukken over een groot oppervlak 200 meter voorde landingsban geven food for thought (explosie bijv)quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:58 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Misschien werken die hoogtemeters bij Airbus ook niet zo goed.
Misschien hadden ze te weinig brandstof (zag weinig tot geen tekenen van vuur, maar daarentegen zal ie wel praktisch leeg geweest zijn aangezien ie bij de eindbestemming was)
Misschien, misschien etc....
Over een paar jaar horen we de reden waarschijnlijk zeer uitgebreid bij Air Crash Investigation.
Ik had dat juist met dat echtpaar op Brussel Airport die waarschijnlijk dochter, schoonzoon en kleinkinderen verloren hebben. Meteen zo'n camera in je gezicht. Bah.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik zal wel in de minderheid zijn maar, wat een ordinair, goedkoop gespeculeer hier net over de identiteit van dat kind. Het gaat ons werkelijk NIKS aan wat de leeftijd, geslacht, nationaliteit van dat kind is.
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel' Klaar.
En dan die 20 camera's in de ziekenhuiszaal, flikker toch op man, laat hem toch met rust, dat kind weet zelf waarschijnlijk amper wat hem overkomen is. Walgelijk dit, stel kippen hier.
Als de zwarte dozen er op wijzen dat het toestel plotseling naar de grond dook dan is daarmee de oorzaak nog niet bekend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het onderzoek gaat zeker maanden duren."
Waarom? Als die zwarte dozen genoeg info bevatten, kan het morgen bekend zijn.
Inderdaad ik vond het ook maar wat amateuristisch hoor, bij RTL hadden ze dat jochie allang een microfoon in de neus gedrukt. Dan hadden we hier ook niet hoeven te speculeren of het nu een jochie of meissie betreft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik zal wel in de minderheid zijn maar, wat een ordinair, goedkoop gespeculeer hier net over de identiteit van dat kind. Het gaat ons werkelijk NIKS aan wat de leeftijd, geslacht, nationaliteit van dat kind is.
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel' Klaar.
En dan die 20 camera's in de ziekenhuiszaal, flikker toch op man, laat hem toch met rust, dat kind weet zelf waarschijnlijk amper wat hem overkomen is. Walgelijk dit, stel kippen hier.
Klopt, maar ook dat hoeft bij voorbaat nog geen maanden te duren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de zwarte dozen er op wijzen dat het toestel plotseling naar de grond dook dan is daarmee de oorzaak nog niet bekend.
Stel dat men uit de brokstukken haalt dat er een motor ontploft is dan moet nog uitgezocht worden waarom dat gebeurt is.
Oh ja en dan die idiote vragen altijd!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had dat juist met dat echtpaar op Brussel Airport die waarschijnlijk dochter, schoonzoon en kleinkinderen verloren hebben. Meteen zo'n camera in je gezicht. Bah.
Dat heb ik niet gezien, klinkt wel van hetzelfde niveau.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had dat juist met dat echtpaar op Brussel Airport die waarschijnlijk dochter, schoonzoon en kleinkinderen verloren hebben. Meteen zo'n camera in je gezicht. Bah.
Wat dat betreft snap ik nog steeds niet dat ze met de huidige techniek nog steeds met die oude dozen werken waarop enkel de cockpitgesprekken staan en wat nadere info. Met een beetje goede wil is er echt wel iets te maken waarop alle gegevens van die vlucht worden opgeslagen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als de zwarte dozen er op wijzen dat het toestel plotseling naar de grond dook dan is daarmee de oorzaak nog niet bekend.
Stel dat men uit de brokstukken haalt dat er een motor ontploft is dan moet nog uitgezocht worden waarom dat gebeurt is.
Goeie vraag! Dat het hetzelfde type toestel geweest is, was mij compleet ontgaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Er bestaat toch geen lampje of metertje dat aangeeft "motor ontploft" of "metaalmoeheid in de rechter-flap"quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik nog steeds niet dat ze met de huidige techniek nog steeds met die oude dozen werken waarop enkel de cockpitgesprekken staan en wat nadere info. Met een beetje goede wil is er echt wel iets te maken waarop alle gegevens van die vlucht worden opgeslagen.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:30 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Cnn: Survivor still haunted by 1971 air crash
Over het duitse meisje die als enige een vliegramp overleefde. Zeer bizar!
quote:"I had a cut on my arm and after a few days I could feel there was something in it. I took a look and a fly had laid her eggs in the hole. It was full of maggots. I was afraid I would lose my arm. Later, after I was rescued it was treated and more than 50 maggots were found inside. I still wonder how so many maggots could have fitted into that little hole, it was no bigger than a one euro coin."
Airbus A330-200quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:16 schreef capricia het volgende:
Wat voor type toestel is het precies, een Airbus, maar verders?
KLM heeft momenteel nog een x-aantal Airbus-vliegtuigen in bestelling. Ik zou toch dit onderzoek afwachten.quote:
quote:
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel.' Klaar.
Daar zijn een poosje geleden pas de zwarte dozen van gevonden, daar is alleen nog niks van bekend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Metaalmoeheid en dergelijke: daar heb je dus onderhoud voor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er bestaat toch geen lampje of metertje dat aangeeft "motor ontploft" of "metaalmoeheid in de rechter-flap"
Dan kan dat ook niet gedetecteerd worden.
Wel worden alle standen van flaps, slats, rolroeren en staartroer opgeslagen dus als je die doos aansluit op een vliegsimulator doet ie het laatste half uur precies na.
nee, want daar zijn veel te weinig onderdelen van teruggevonden, van de zwarte dozen ook geen spoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
De Franse marine heeft dacht ik vorige week binnen een gebied van 5km2 iets gevonden van de data recorders. Ze zijn nu exacter aan het zoeken waar, en óf, ze er bij kunnen komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Goeie vraag! Dat het hetzelfde type toestel geweest is, was mij compleet ontgaan.
De NOS zijn vrijwel dezelfde ratten als al die andere sensatiemedia. Het voegt ook nogeens geen ene flikker toe om die beelden uit te zenden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Cafe-Noir het volgende:
Erg allemaal.
En triest dat de NOS beelden uitzendt van dat jochie, weerloos, in zijn ziekenhuisbed.
Neem mij niet kwalijk, maar dat vind ik belachelijk.
Tja, gros van de mensen wil dat. En de media weet dat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Cafe-Noir het volgende:
Erg allemaal.
En triest dat de NOS beelden uitzendt van dat jochie, weerloos, in zijn ziekenhuisbed.
Neem mij niet kwalijk, maar dat vind ik belachelijk.
Precies !quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:36 schreef LosPollos het volgende:
[..]
De NOS zijn vrijwel dezelfde ratten als al die andere sensatiemedia. Het voegt ook nogeens geen ene flikker toe om die beelden uit te zenden.
Metaalmoeheid is nauwelijks te detekteren. Alleen door röntgenapparatuur.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Metaalmoeheid en dergelijke: daar heb je dus onderhoud voor.
Maar een camera (of voor mijn part een buitenboordspiegel) waarmee de cockpit alle motoren kan zien zit op geen enkel vliegtuig. Op al die 'crash-investigation-programma's' op Discovery en National Geographic zie je in heel veel gevallen dat dat soort informatie een hoop problemen wellicht had kunnen voorkomen, zowel voor de piloten als voor de onderzoeksteams.
Op basis van de waarschijnlijke positie hebben ze enkel een gebied afgebakend waarin ze denken de dozen te gaan vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Daar zijn een poosje geleden pas de zwarte dozen van gevonden, daar is alleen nog niks van bekend.
Dat kreng speelt nog steeds verstoppertjequote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn meerdere methoden om metaalmoeheid te achterhalen, maar om dat te voorkomen is er onderhoud: zorgen dat onderdelen waar metaalmoeheid optreed niet meer in het vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Metaalmoeheid is nauwelijks te detekteren. Alleen door röntgenapparatuur.
Een permanente opname hoeft misschien ook niet opgeslagen te worden, maar in al die documentaires blijkt telkens weer dat als er iets misgaat, de cockpit heel vaak niet weet wát er mis is. Er gaan lampjes branden, een sirene gaat af, maar de betekenis is lang niet altijd duidelijk of gaat verloren in de gebeurtenissen.quote:Als je het hele vliegtuig continu wil filmen en zo dus achteraf kan zien wat er gebeurt is dan kan dat maar dat kost wel een paar centen.
Maar dan zegt dat nog niks over de werkelijke oorzaak. Als je op zo'n video-opname ziet dat er een deur uitvliegt dan kan dat door verroeste scharnieren zijn, een ondeugdelijk slot of een handgranaat van een terrorist dus met die opnames ben je er meestal nog lang niet.
Je moet eerst die deur vinden en dan zoeken naar aanwijzingen
Echt he, die krant zou verboden moeten worden!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
Morgen een hele speciale Telegraaf editie vol met dit soort non-nieuwsquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
,
Wtf.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
,
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
![]()
,
En dat blijft ook zo, ze gaan die flightrecorders nooit vinden, stel je voor dat er aangegeven wordt dat de fout in Airbus zit...........quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat kreng speelt nog steeds verstoppertje
Ah, een deskundige!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:58 schreef awesomedude het volgende:
Deze ramp is op zeker een aanslag, dat toestel is kompleet versplinterd....
Het is in ieder geval een heel harde klap geweest.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:58 schreef awesomedude het volgende:
Dus is het al 'zeker' een aanslag geweest? Een deskundige indeed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:58 schreef awesomedude het volgende:
More survivors? Whut?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:05 schreef NorthernStar het volgende:
A South African news agency has reported that there may be more survivors of a plane crash in Libya's capital Tripoli. It was earlier believed that an 8-year-old Dutch boy was the only survivor. Over 100 hundred people were on board including Dutch, British and South African nationals. The Air Afrikiya plane flying from Johannesburg en route to London crashed while attempting to land.
Helemaal met je eensquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:06 schreef alors het volgende:
Nou je kan ook geen nieuwssite meer op of je krijgt dat arme joch in beeld. Laat dat kind toch, echt![]()
Als er echt meer overlevenden waren, was dat wel eerder bekend geraakt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:08 schreef Greys het volgende:
[..]
More survivors? Whut?
Wilden ze de nabestaanden nog wat hoop geven?
aaagghhh...je weetniequote:Op woensdag 12 mei 2010 21:07 schreef K.Weenie het volgende:
[..]
Dus is het al 'zeker' een aanslag geweest? Een deskundige indeed.![]()
Zullen we het achterhalen van de oorzaak maar aan de professionals overlaten? Mensen die ervoor gestudeerd hebben, die hun informatie van meer transparante bronnen dan de media halen.. het lijkt wel een sbs6 forum .
Ik ga maar eens thee zetten, voor ik me verder uit de naad erger.
Dat dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een heel harde klap geweest.
Bij andere vliegrampen zijn vaak veel grotere brokstukken. Maar dit toestel is inderdaad compleet gedesintegreerd.
Beetje vreemd he?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:08 schreef Greys het volgende:
[..]
More survivors? Whut?
Wilden ze de nabestaanden nog wat hoop geven?
quote:Plane crash: More than one survivor?
Afriqiyah Airways said on Wednesday that casualties of a plane that crashed in Tripoli had been taken to various hospitals in the Libyan city.
Of het staartstuk heel blijft of niet ligt ook aan de hoek waarmee het vliegtuig neer komt natuurlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat dus.
De vraag is hoe dat komt. Brandstof zal er nagenoeg niet meer zijn geweest, dus een aanslag zou niet onaannemelijk zijn. Of kan een complete verwoesting zoals dit ook komen door een klap op de grond. Dan zou het staartstuk toch ook niet meer 'heel' zijn?
lijkt me een beetje raar dat ze daar nu pas achter komen, lijkt me eerder een misverstand (gebrekkig engels bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Beetje vreemd he?
Dit is het bericht waar ze naar verwijzen denk ik
[..]
Jack blijft een glad ventje, hij kent lui in het leger, hell, hij zit in een kazerne. Zou het een complot zijn, en is het toestel neergeschoten?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien een beetje misplaatst, maar ik bedacht me dat deze vliegramp -en dat met name het mediacircus- wel héél gunstig voor het CDA is. Er wordt nu met geen woord meer gerept over de escapades van Jack de Vries, wat anders waarschijnlijk echt wel weer het hot item van de dag zou zijn geweest.
Vaak blijft de staart juist wel redelijk heel: alles wat er voor zit funtioneert min of meer als 'kreukelzone'.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat dus.
De vraag is hoe dat komt. Brandstof zal er nagenoeg niet meer zijn geweest, dus een aanslag zou niet onaannemelijk zijn. Of kan een complete verwoesting zoals dit ook komen door een klap op de grond. Dan zou het staartstuk toch ook niet meer 'heel' zijn?
Euh, een bijna lege tank is juist explosiever dan een volle tank. De achtergebleven gassen zijn juist explosief, niet de vloeistof.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat dus.
De tanks zijn juist zo gemaakt dat dat niet kan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Euh, een bijna lege tank is juist explosiever dan een volle tank. De achtergebleven gassen zijn juist explosief, niet de vloeistof.
Denk ik ook. Die woordvoerder heeft waarschijnlijk iets gezegd dat ze nog geen duidelijkheid hebben en het onderzocht wordt, wat gewoon standaard is. Geen concrete uitspraken doen voor het driedubbel gechecked is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:19 schreef Tiemie het volgende:
[..]
lijkt me een beetje raar dat ze daar nu pas achter komen, lijkt me eerder een misverstand (gebrekkig engels bijvoorbeeld)
Dat was het dus. Casualties of slachtoffers opgevat als overlevenden.quote:A small boy is believed to be only survivor, although a statement issued by the airline earlier said "casualties" had been taken to hospitals. [bron]
Ja, ik denk dat Balkenende in het diepste geheim opdracht heeft gegeven om dit vliegtuig te laten exploderen, om de aandacht te verschuiven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Misschien een beetje misplaatst, maar ik bedacht me dat deze vliegramp -en dat met name het mediacircus- wel héél gunstig voor het CDA is. Er wordt nu met geen woord meer gerept over de escapades van Jack de Vries, wat anders waarschijnlijk echt wel weer het hot item van de dag zou zijn geweest.
Ik denk dat hij er persoonlijk voor gezorgd heeft op zijn Nimbus 2000.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat Balkenende in het diepste geheim opdracht heeft gegeven om dit vliegtuig te laten exploderen, om de aandacht te verschuiven.
Inderdaad!!!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:31 schreef awesomedude het volgende:
Er is geen inslagkrater te zien en toch liggen de brokstukjes bij elkaar, dat wijst er op dat het toestel laag boven de grond is geexplodeerd, volgens een ooggetuige was er tot twee keer toe een explosie te horen met een vuurbal, lijkt toch echt op een aanslag maar de uitkomst zal nog even duren....
Wat ik ook erg frappant vond is hoe ze met die "zwarte" doos om gingen. Zo lieten het ding voor de camera zo uit hun handen op de grond vallen en pakte het weer op en lieten het weer vallen. Ik weet wel dat zo'n ding wel tegen een stootje kan maar als je dat ding eenmaal hebt gevonden dan ga je er toch zo zorgvuldig mogelijk mee om?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:37 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Inderdaad!!!
Ook frappant hoe die Libiers rond liepen te struinen en dingen oppakten op de crash-site. Alsof ze de boel al aan het opruimen zijn. Onderzoek niet nodig? Achterlijk kutland.
Oh my..quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En als dat gefaald heeft?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:24 schreef awesomedude het volgende:
De tanks zijn juist zo gemaakt dat dat niet kan.
Hahaha serieus? Wat een grapjassen zeg. Allemaal Ghaddafi's.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat ik ook erg frappant vond is hoe ze met die "zwarte" doos om gingen. Zo lieten het ding voor de camera zo uit hun handen op de grond vallen en pakte het weer op en lieten het weer vallen. Ik weet wel dat zo'n ding wel tegen een stootje kan maar als je dat ding eenmaal hebt gevonden dan ga je er toch zo zorgvuldig mogelijk mee om?
In westerse landen worden alle fragmenten na een crach in kaart gebracht door middel van foto's en videoquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:37 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Inderdaad!!!
Ook frappant hoe die Libiers rond liepen te struinen en dingen oppakten op de crash-site. Alsof ze de boel al aan het opruimen zijn. Onderzoek niet nodig? Achterlijk kutland.
Lekker kort door de bocht einstein. Denk je niet dat ze bezig zijn met dat onderzoek of zo? Of denk je dat alleen europeanen dat onderzoek kunnen doen en moet tot die tijd iedereen weg blijven van de plek of zo? Hoe stel jij je dat dan voor?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:37 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Inderdaad!!!
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht einstein. Denk je niet dat ze bezig zijn met dat onderzoek of zo? Of denk je dat alleen europeanen dat onderzoek kunnen doen en moet tot die tijd iedereen weg blijven van de plek of zo? Hoe stel jij je dat dan voor?
Ik denk dat het of een aanslag is of een controlled flight into terrain. Het vliegtuig is mijn inziens te gehavend om gecrasht te zijn door een technisch defect. Het weer was volgens horen zeggen ook gewoon goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:45 schreef Lightning_NL het volgende:
Iets zegt mij dat Libie van alles probeert om zelf maar niet negatief in het nieuws te komen en dat dit niet zomaar een ongeluk is.
Die worden natuurlijk direct weggehaald.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef ASroma het volgende:
wat ik me altijd afvraag........ waar zijn in godsnaam de lichamen??? Ik zie een hoop rotzooi maar geen lichamen...
Als je foto's op het Ad bekijkt zie je van die lui met witte plastic shorten staan, met plastic zakjes en stokjes eea oprapen ik heb wel een vermoeden wat die doen....niet een echt lekker baantje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef ASroma het volgende:
wat ik me altijd afvraag........ waar zijn in godsnaam de lichamen??? Ik zie een hoop rotzooi maar geen lichamen...
Ook bij CFIT zou je of een nog redelijk intact vliegtuig hebben bij een vlakke crash, opgedeeld in 'hoofdgroepen'. Bij een steile crash zou je meer een zwart kratertje hebben. Wat je nu hebt is veel kleine onderdelen verspreid over een klein gebied, wat dus zoals eerder gezegd wel lijkt op een explosie vlak boven de grond.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk dat het of een aanslag is of een controlled flight into terrain. Het vliegtuig is mijn inziens te gehavend om gecrasht te zijn door een technisch defect. Het weer was volgens horen zeggen ook gewoon goed.
Er zit wel bloed op de stoelen, maar niet zoveel dat het lijkt alsof de mensen uit elkaar zijn geklapt ofzo. En ook zijn er op de foto's diverse schoenen/laarzen te zien, maar die zien er nog normaal uit. Ik vermoed dat ze eerst alle lijken weg hebben gehaald, en daarna pas persfoto's zijn gaan maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef ASroma het volgende:
En de meeste lichamen zullen inderdaad al weggehaald zijn voor de eerste camera's ter plaatse waren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Die worden natuurlijk direct weggehaald.
geborgen of vermorzeldquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef ASroma het volgende:
Dat zou je idd zeggen. Het kan natuurlijk zijn dat je niet de complete rampplek via tv hebt gezien waardoor je geen krater ziet. Zelfmoord van de piloot zou natuurlijk ook nog kunnen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ook bij CFIT zou je of een nog redelijk intact vliegtuig hebben bij een vlakke crash, opgedeeld in 'hoofdgroepen'. Bij een steile crash zou je meer een zwart kratertje hebben. Wat je nu hebt is veel kleine onderdelen verspreid over een klein gebied, wat dus zoals eerder gezegd wel lijkt op een explosie vlak boven de grond.
Je hebt geen grote explosie nodig om een vliegtuig neer te halen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat zou je idd zeggen. Het kan natuurlijk zijn dat je niet de complete rampplek via tv hebt gezien waardoor je geen krater ziet.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe zo'n kind zo'n explosie dan heeft kunnen overleven. Je zou dan toch zeggen dat wonden vol met scherven zou moeten hebben.
Die foto's worden zo wie zo altijd gemaakt ook door de pers maar die zie je niet op de "normale" sites ze zijn er wel maar daar ga ik niet kijken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef Felixa het volgende:
[..]
En de meeste lichamen zullen inderdaad al weggehaald zijn voor de eerste camera's ter plaatse waren.
Is niks meer van over na zo'n harde crash.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:46 schreef ASroma het volgende:
Je hoeft maar een vitaal onderdeel te raken en je haalt hem neer. Maar als de explosie niet groot is dan zou je toch nog steeds veel van het vliegtuig overhouden wat in takt blijft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je hebt geen grote explosie nodig om een vliegtuig neer te halen.
Zou dat kind daar misschien gewoon op de grond hebben gestaan zat het wel in dat vliegtuig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Aan de andere kant vraag ik me af hoe zo'n kind zo'n explosie dan heeft kunnen overleven.
Ik kan je ook 3 namen noemen van mensen die omgekomen zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
CNN heeft de naam van het overleden jongetje bekend gemaakt![]()
.
He was identified as Ruben van Ashout (volgens cnn.com)quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Is het nog niet bevestigt dat het een Nederlander is dan? Wel toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Zou dat kind daar misschien gewoon op de grond hebben gestaan zat het wel in dat vliegtuig.
Ik lees het.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Oud nieuws. Al meer dan 5 minuten bekendquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:03 schreef Mestras het volgende:
BREAKING: Child who survived Libya plane crash is Ruben van Ashout, 8, Dutch, doctor tells CNN
overleden, of overlevende?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Ik las het net ja, ik dacht even dat ie misschien toch overleden was.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat laatste. Typefout van mijn kant.
quote:Als ik een abonnement op de Telegraaf had, had ik het nu opgezegd nu zo onbarmhartig de privacy van een kind wordt geschonden #tripoli
quote:En datzelfde geldt voor de NOS
verkocht door Oom van Ashout, voor het snelle geld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het klinkt iig wel Nederlands, van Ashout.... nu zal er vast snel meer info komen over het gezin enzo.... wedden dat er morgen in de telegraaf op de voorpagina een foto staat van het gelukkige gezien Van Ashout
Ik vind het werkelijk stuitend hoe door de media met de privacy van dat kind wordt omgesprongenquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Het klinkt iig wel Nederlands, van Ashout.... nu zal er vast snel meer info komen over het gezin enzo.... wedden dat er morgen in de telegraaf op de voorpagina een foto staat van het gelukkige gezien Van Ashout
Op de voorpagina van de speciale vliegramp editie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
quote:Behandelend arts bevestigt tegen NOS dat jongetje Ruben heet en acht jaar oud is. Nationaliteit kan nog niet worden vastgesteld. #tripoli
De dag na Haiti was het ook zo, stond gelijk het gezin dat nooit terug zou keren van de gelukkige adoptie op de voorpagina. Ik heb het beeld van de krant van morgen dus ook wel voor me....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:16 schreef Mestras het volgende:
[..]
Op de voorpagina van de speciale vliegramp editie.
Vaststelling van de nationaliteit zal via de officiële kanalen moeten gebeuren..... maar het mag nu toch wel zeker zijn dat Ruben een Nederlands jochie is dat in het vliegtuig zat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:17 schreef Memento-Mori het volgende:
Hoewel ik het met je eens ben, denk ik dat je die opmerkingen eerder moet opvatten als mogelijke optie dat het een kind uit Libie zou betreffen dat 'toevallig in de buurt was', zoals ook werd gespeculeerd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:24 schreef maartena het volgende:
Mag ik ook zeggen dat ik trouwens best kriebels in mijn maag kreeg van opmerkingen van "hij heeft zwart haar" en "hij heeft een donkere huidskleur", alsof dat zou betekenen dat het daarom geen Nederlander zou kunnen zijn.....![]()
precies.... ik vind dat ook echt heel, heel erg gek....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:27 schreef Greys het volgende:
Van Ashout klinkt wel erg Nederlands idd.
Maar goed, als ze zijn naam weten, dan weten ze toch ook zijn nationaliteit? Want dan hebben ze dus of zijn paspoort gevonden, of hij heeft het zelf gezegd, of wat dan ook. Maar als ze zijn naam hebben 'gevonden', dan weten ze de rest toch ook?
als je op zijn naam, of uberhaupt op 'van ashout' googelt, kom je niks anders tegen dan berichten van het ongeluk. Kennelijk staat er weinig openbaar op internet over deze familie....quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:28 schreef marcodej het volgende:
Hebben we al een hyves van het jongetje??
Viel me ook al op ja. Vreemde kop van Fox.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:29 schreef Mestras het volgende:
[..]
Dubbel gevoel bij deze kop van Fox News...
Hij heeft gewoon erg veel geluk gehad, tenzij je redeneert dat hij misschien ook wel beter dood zou kunnen zijn, na dit drama. Daar ben ik het overigens niet mee eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:29 schreef Mestras het volgende:
[..]
Dubbel gevoel bij deze kop van Fox News...
Kan ook Belgisch zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik was ook al aan het zoeken en zelfs op alleen "ashout" kom je weinig tegen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:29 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
als je op zijn naam, of uberhaupt op 'van ashout' googelt, kom je niks anders tegen dan berichten van het ongeluk. Kennelijk staat er weinig openbaar op internet over deze familie....
En dan is er 1 jongetje dat er met wat breuken vanaf komt, blijft toch erg bijzonder vind ik.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef blckbb het volgende:
[..]
Is niks meer van over na zo'n harde crash.
Ja, er is zeker geen sprake van een aanslag, zeiden ze. Oh? Hoezo dan? Dan vertelden ze er niet bij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad!!!
De Nederlandse Familienamen Databank kent de naam "Van Ashout" in ieder geval niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:35 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik was ook al aan het zoeken en zelfs op alleen "ashout" kom je weinig tegen.
Dus of een naam die gewoon heel weinig voorkomt of misschien foute spelling?
"De lamgeslagen buren zeggen alleen maar te hopen dat ze niet op de rampvlucht hebben gezeten."quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:34 schreef Bart884 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-om-bij-aircrash.ece
Verschrikkelijk nieuws dat nu bij veel meer mensen ook meer persoonlijk gaat aankomen, ik bedoel de mensen die uit Nederland in het vliegtuig zaten gaan een naam krijgen; bij familie, bij klasgenootjes, vrienden en anderen
Heb te doen met familieleden uit dit bericht die achterbleven.
Sterkte voor iedereen!
Technisch gezien kan een "Ruben van Ashout" ook een Belgje zijn natuurlijk. Of Zuid Afrikaans. Het kunnen zelfs Amerikanen zijn die 8 generaties terug nog Nederlander waren en al sinds de 18e eeuw in de VS wonen.... en toevallig een tijdje werken in Nederland, en deze vakantie namen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:22 schreef zoeperzazke het volgende:
en hoe bizar is het dat er nog steeds niet 100% de nationaliteit bevestigd kan worden? Weten ze al wel zeker dat het Ruben is en geen Ruby dan?
Hulpteams uit Nederland zijn al onderweg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat die Libiërs het onderzoek nog flink gaan frustreren. Geen enkele buitenlandse hulp aanvaarden, dat soort dingen.
Dat kan het nog wel steeds om een technisch mankement gaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:53 schreef jack4ya het volgende:
Wat gegoogle levert op (omdat ik weinig mee krijg over mogelijke oorzaken) dat getuigen menen gezien te hebben/gehoord te hebben, een vuurbal/steekvlam van in een motor, daarna gevolgd door de explosie.
UIteraard weet men pas meer na onderzoek, maar gezien de ravage, de melding dat de piloot om standby gevraagd heeft, etc.
Klinkt allemaal heel plausibel.
Een vuurbal, een minuut later nog een vuurbal, gevolgd door een explosie... (SBS6)
Fox is de Amerikaanse Telegraaf.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Viel me ook al op ja. Vreemde kop van Fox.
En als het uit de motoren komt.....mss had die anonieme e-mail die RTL vanmiddag aan het voorlezen was dan toch gelijk. Die was van een persoon die half april met dat toestel zou vliegen, die vlucht werd gecancelled omdat er vogels in de motor waren gevlogen. Motor werd gemaakt, maar na negen dagen werd er nog steeds niet met het ding gevlogen, volgens de mail, omdat er nog steeds problemen waren met de motor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat kan het nog wel steeds om een technisch mankement gaan.
Ik dacht eigenlijk dat een motor werd vervangen als er een probleem mee is. Dat is goedkoper dan de kist aan de grond houdenquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:57 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
En als het uit de motoren komt.....mss had die anonieme e-mail die RTL vanmiddag aan het voorlezen was dan toch gelijk. Die was van een persoon die half april met dat toestel zou vliegen, die vlucht werd gecancelled omdat er vogels in de motor waren gevlogen. Motor werd gemaakt, maar na negen dagen werd er nog steeds niet met het ding gevlogen, volgens de mail, omdat er nog steeds problemen waren met de motor.
Maar goed anonieme bron....we pakken er nog een speculaasje bij
Ja leek me ook al vaagheid...ook dat ie negen dagen ging wachten op zn terugvlucht en toen maar met een andere maatschappij ging. Had dat toch iets eerder gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een motor werd vervangen als er een probleem mee is. Dat is goedkoper dan de kist aan de grond houden
Sorry, maar dat kun je niet menen...echt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:05 schreef Mestras het volgende:
Hart van Nederland liet net al een vakantiefoto zien van een van de mogelijke slachtoffers.
Dat is gewoon dikke onzin. Zo'n vliegtuig kan gewoon vliegen op 1 motor. Helemaal bij een landing waar hij niet full thrust hoeft te geven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:57 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
En als het uit de motoren komt.....mss had die anonieme e-mail die RTL vanmiddag aan het voorlezen was dan toch gelijk. Die was van een persoon die half april met dat toestel zou vliegen, die vlucht werd gecancelled omdat er vogels in de motor waren gevlogen. Motor werd gemaakt, maar na negen dagen werd er nog steeds niet met het ding gevlogen, volgens de mail, omdat er nog steeds problemen waren met de motor.
Maar goed anonieme bron....we pakken er nog een speculaasje bij
Die Sandra uit het bericht is een collega van mij. De buren hebben blijkbaar nog enige hoop maar op kantoor hoorde ik vanmiddag al van een collega dat de vluchtnummers overeen komen dus het is wel 99.99% zeker dat ze in het vliegtuig zat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:34 schreef Bart884 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)-om-bij-aircrash.ece
Verschrikkelijk nieuws dat nu bij veel meer mensen ook meer persoonlijk gaat aankomen, ik bedoel de mensen die uit Nederland in het vliegtuig zaten gaan een naam krijgen; bij familie, bij klasgenootjes, vrienden en anderen
Heb te doen met familieleden uit dit bericht die achterbleven.
Sterkte voor iedereen!
Als er geen replacements aanwezig zijn... Motoren zijn echt extreem duur.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat een motor werd vervangen als er een probleem mee is. Dat is goedkoper dan de kist aan de grond houden
Of van een nabestaande aan wie dat slachtoffer de foto heeft gemaild tijdens de vakantie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry, maar dat kun je niet menen...echt?
Dus ze hebben van gevonden foto-camera's op de plek des onheils foto's laten zien?
Dat is echt misselijk.
Dat lijkt me sterkquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
Dus ze hebben van gevonden foto-camera's op de plek des onheils foto's laten zien?
Dat is echt misselijk.
Nee. Ze lieten een vakantiefoto van een paar jaar geleden zien van een vrouw met haar vriend. Die vrouw zat waarschijnlijk in dat vliegtuig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt misselijk.
Oh, okay...ik was er al boos om.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:09 schreef Mestras het volgende:
[..]
Nee. Ze lieten een vakantiefoto van een paar jaar geleden zien van een vrouw met haar vriend. Die vrouw zat waarschijnlijk in dat vliegtuig.
Dat hoeft natuurlijk niet. Kan ook dat iemand tijdens de vakantie foto's online heeft gezet of heeft gemaild naar vrienden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt misselijk.
Het valt me uberhaupt nog mee dat er op telegraaf.nl niet al 6 verhalen staan van "mn neefje zn vriendin, haar broer die zat waarschijnlijk op dezelfde voetbalvereniging als dat jongetje wat het overleeft heeft." Of die bewaren ze natuurlijk voor de speciale uitgave van morgen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Kan ook dat iemand tijdens de vakantie foto's online heeft gezet of heeft gemaild naar vrienden.
Niet dat het dan per se smaakvol is om ze in HvN te tonen...
Ze hadden contact gezocht met familie volgens mij. Ze lieten ook zien dat familie/vrienden van de vrouw bij haar huis bij elkaar kwamen om op nieuws te wachten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, okay...ik was er al boos om.![]()
Maar dan vraag ik me weer af: hoe komen ze aan die foto's? Misschien van iemand zijn hyves afgehaald of zo?
dat hoef ik dus niet te lezen he.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:15 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Het valt me uberhaupt nog mee dat er op telegraaf.nl niet al 6 verhalen staan van "mn neefje zn vriendin, haar broer die zat waarschijnlijk op dezelfde voetbalvereniging als dat jongetje wat het overleeft heeft." Of die bewaren ze natuurlijk voor de speciale uitgave van morgen.
hebben ze de filmrechten al gekocht?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Ik zie Danielle en Reinout al op de bank zitten: "Het is toch niet te filmen!"quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
hebben ze de filmrechten al gekocht?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:18 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Ik zie Danielle en Reinout al op de bank zitten: "Het is toch niet te filmen!"
Tsjah. Hoe je het ook wendt of keert, het is nieuws. Het verkoopt. En zie het aantal topics dat er hier is doorgegaan vandaag, we lezen en posten hier zelf ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zienquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Tsjah. Hoe je het ook wendt of keert, het is nieuws. Het verkoopt. En zie het aantal topics dat er hier is doorgegaan vandaag, we lezen en posten hier zelf ook.
Ik keur het niet perse goed, maar het is de énige overlevende van deze ramp. Een wonder. En dus nieuws, groot nieuws. Stond het niet op de Telegraaf, dan lees, hoor en zie je het elders wereldwijd. Dus je kunt het de telegraaf moeilijk kwamen nemen, CNN kwam schijnbaar nog eerder met zijn naam dan de Ned. media.
Dat van die ouders kan ik me wel voorstellen, maar ik vind het een tikkie naïef om niet de naam op de voorpagina te willen lezen. Want nogmaals, als het op diverse buitenlandse zenders en in weet ik veel hoeveel kranten staat en te zien is, dan zou de Telegraaf ook wel gek zijn om het níet te plaatsen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zien
Misselijk, he...quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik wil het nieuws erover graag volgen, maar ik ben even ermee gestopt omdat ik het één grote sensatiezoekerij vind. Ouders van omgekomen mensen die frontaal worden gefilmd, de naam van het joch op de voorpagina, dat wil ik allemaal niet weten en zien
Misschien hebben sommige mensen het idee dat het hoort om te doen alsof ze heel geschokt zijn, maar je maakt mij niet wijs dat alle BN'ers er ook echt oprechte emoties bij hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:23 schreef Bellatrix het volgende:
Bij Shownieuws: ''Bekend Nederland geschokt door vliegtuigramp.''
Ja wie niet?
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:31 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Misschien hebben sommige mensen het idee dat het hoort om te doen alsof ze heel geschokt zijn, maar je maakt mij niet wijs dat alle BN'ers er ook echt oprechte emoties bij hebben.
nah het is tragisch voor de nabestaanden en direct betrokken die dierbaren hebben verloren. Ik ben niet geschokt, vliegtuigen storten nu eenmaal neer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Je hoeft er niet drie nachten hysterisch huilend voor in je bed te liggen om geschokt te zijn?
Het is ook maar net hoe je 'geschokt' definieert natuurlijkquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah het is tragisch voor de nabestaanden en direct betrokken die dierbaren hebben verloren. Ik ben niet geschokt, vliegtuigen storten nu eenmaal neer.
Ja, leuk, maar een toestel sturen ze natuurlijk niet met een defecte motor de lucht in.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is gewoon dikke onzin. Zo'n vliegtuig kan gewoon vliegen op 1 motor. Helemaal bij een landing waar hij niet full thrust hoeft te geven.
Ik vind geschokt toch wel een dusdanig zware lading hebben, dat het nauwelijks valt te rijmen met de oprechte beleving van veel mensen van dit ongeval.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Je hoeft er niet drie nachten hysterisch huilend voor in je bed te liggen om geschokt te zijn?
Zoals er héél veel zinnen in de media nietszeggend zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:39 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Ik vind geschokt toch wel een dusdanig zware lading hebben, dat het nauwelijks valt te rijmen met de oprechte beleving van veel mensen van dit ongeval.
Definities lopen uiteen van aangedaan, ontredderd etc, maar hoe dan ook heb ik het idee dat het vrij overdreven wordt. De 1 vast wat meer dan de ander, maar een zin als "Alle BN'ers reageren geschokt", vind ik eigenlijk nietszeggend.
Natuurlijk, maar jij stelt dat het vrij logisch is dat mensen 'geschokt' reageren op dit ongeval. Ik zie eigenlijk om me heen genoeg neutralere reacties. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar ik vind het nogal overdreven om te praten in termen van geschokt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoals er héél veel zinnen in de media nietszeggend zijn.
Het is een verzamelzinnetje. Niet teveel waarde aan hechten. Ze kunnen moeilijk gaan roepen 'Patries vond het echt heel erg, ik zag drie tranen, Leontien vond het volgens mij net iets minder erg, Tatjana was hysterisch, Marco zou het aan zijn reet roesten en wat Dony van x-factor er van vindt, dat hopen we morgenochtend om 9.14 uur te vernemen'.
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor, maar leggen we het allebei anders uitquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:46 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar jij stelt dat het vrij logisch is dat mensen 'geschokt' reageren op dit ongeval. Ik zie eigenlijk om me heen genoeg neutralere reacties. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden en de slachtoffers, maar ik vind het nogal overdreven om te praten in termen van geschokt.
Misschien willen bepaalde mensen het niet horen en komt het niet zo sympathiek over, maar ik denk dat een behoorlijk percentage van de Nederlandse bevolking het overmorgen al praktisch weer vergeten is. (Alleen door de media er soms aan worden herinnerd)
Deze reactie is eigenlijk niet zo uitzonderlijk:
Vliegtuig crash in Tripoli met 61 Nederlandse doden #5
Heb ik ook hoor, ondanks dat een plaatsgenoot vrijwel zeker omgekomen is heb ik er geen diep gevoel bij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.
Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?
Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
Even los van die BN'ers. Een zin als:quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor, maar leggen we het allebei anders uit
Ik denk dat ik gewoon een mindere lading geef aan het woord 'geschokt' dan jij. En ik begrijp de BNers wel, als ze zeggen dat ze geschokt zijn, juist omdat ze dus moeilijk kunnen zeggen 'eerlijk gezegd zal ik er echt niet wakker van liggen'. Wees realistisch, dan staan ZIJ namelijk op de voorpagina morgen. Zo werkt dat.
Onderschrijf ik dus niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Als je om je heenkijkt en ook een beetje weet hoe de gemiddelde mens in elkaar zit. Je kunt het wel afdoen met een verschil in opvatting over het woord geschokt, maar ik denk eerder dat jij de maatschappij een beetje "overschat".quote:Ik zou het eerder vreemd vinden als iemand hier niet door geschokt is, eerlijk gezegd.
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor, ondanks dat een plaatsgenoot vrijwel zeker omgekomen is heb ik er geen diep gevoel bij.
Ik denk dat jij zelf al min of meer een antwoord hebt gegeven door het cruciale onderscheid te maken tussen wat mensen zeggen en de manier waarop ze zich gedragen (omdat ze het idee hebben dat het van ze wordt "verwacht") en wat de daadwerkelijke beleving en emoties zijn bij dit ongeval.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...
Nogmaals, jij geeft gewoon een andere lading aan het woord 'geschokt' dan ik. Dat kan toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:53 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Even los van die BN'ers. Een zin als:
[..]
Onderschrijf ik dus niet. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Als je om je heenkijkt en ook een beetje weet hoe de gemiddelde mens in elkaar zit. Je kunt het wel afdoen met een verschil in opvatting over het woord geschokt, maar ik denk eerder dat jij de maatschappij een beetje "overschat".
Dat klopt beter waarschijnlijk, die naam komt wel vaker voor in Tilburg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:43 schreef geso het volgende:
Ruben van assouw heet het jochie zie www.brabantsdagblad.nl
Dat dusquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:54 schreef Dwab het volgende:
Ok, gelukkig ik voel me altijd best vreemd als allemaal vrienden enzo zich daar serieus druk over kunnen maken... Vrij hypocriet ook, want als je hier consequent in wilt zijn kun je je hele leven wel wijden aan 24/7 geschokt en verdrietig te zijn omdat 500 kilometer verderop iemand dood gaat...
Tussen het erg vinden voor de nabestaanden en wat verbazing en geschokt zijn, zit nogal wat verschil in mijn beleving. Wanneer ietst iemand schokt dan doet het ook iets met de persoonlijke beleving en ik denk dat die beleving nogal eens overdreven en overschat wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, jij geeft gewoon een andere lading aan het woord 'geschokt' dan ik. Dat kan toch?
Ik vind het raar als iemand er echt NIETS bij voelt, niet eens 'Jemig, wat erg, het zal je familie maar zijn' oid.
Digitale camera. Internet cafe.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:06 schreef capricia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |