Airbus A330-200quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:16 schreef capricia het volgende:
Wat voor type toestel is het precies, een Airbus, maar verders?
KLM heeft momenteel nog een x-aantal Airbus-vliegtuigen in bestelling. Ik zou toch dit onderzoek afwachten.quote:
quote:
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik zal wel in de minderheid zijn maar, wat een ordinair, goedkoop gespeculeer hier net over de identiteit van dat kind. Het gaat ons werkelijk NIKS aan wat de leeftijd, geslacht, nationaliteit van dat kind is.
'De gezondheid van de overlevende is naar omstandigheden stabiel.' Klaar.
En dan die 20 camera's in de ziekenhuiszaal, flikker toch op man, laat hem toch met rust, dat kind weet zelf waarschijnlijk amper wat hem overkomen is. Walgelijk dit, stel kippen hier.
Daar zijn een poosje geleden pas de zwarte dozen van gevonden, daar is alleen nog niks van bekend.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Metaalmoeheid en dergelijke: daar heb je dus onderhoud voor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er bestaat toch geen lampje of metertje dat aangeeft "motor ontploft" of "metaalmoeheid in de rechter-flap"
Dan kan dat ook niet gedetecteerd worden.
Wel worden alle standen van flaps, slats, rolroeren en staartroer opgeslagen dus als je die doos aansluit op een vliegsimulator doet ie het laatste half uur precies na.
nee, want daar zijn veel te weinig onderdelen van teruggevonden, van de zwarte dozen ook geen spoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
De Franse marine heeft dacht ik vorige week binnen een gebied van 5km2 iets gevonden van de data recorders. Ze zijn nu exacter aan het zoeken waar, en ķf, ze er bij kunnen komen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Goeie vraag! Dat het hetzelfde type toestel geweest is, was mij compleet ontgaan.
De NOS zijn vrijwel dezelfde ratten als al die andere sensatiemedia. Het voegt ook nogeens geen ene flikker toe om die beelden uit te zenden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Cafe-Noir het volgende:
Erg allemaal.
En triest dat de NOS beelden uitzendt van dat jochie, weerloos, in zijn ziekenhuisbed.
Neem mij niet kwalijk, maar dat vind ik belachelijk.
Tja, gros van de mensen wil dat. En de media weet dat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Cafe-Noir het volgende:
Erg allemaal.
En triest dat de NOS beelden uitzendt van dat jochie, weerloos, in zijn ziekenhuisbed.
Neem mij niet kwalijk, maar dat vind ik belachelijk.
Precies !quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:36 schreef LosPollos het volgende:
[..]
De NOS zijn vrijwel dezelfde ratten als al die andere sensatiemedia. Het voegt ook nogeens geen ene flikker toe om die beelden uit te zenden.
Metaalmoeheid is nauwelijks te detekteren. Alleen door röntgenapparatuur.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Metaalmoeheid en dergelijke: daar heb je dus onderhoud voor.
Maar een camera (of voor mijn part een buitenboordspiegel) waarmee de cockpit alle motoren kan zien zit op geen enkel vliegtuig. Op al die 'crash-investigation-programma's' op Discovery en National Geographic zie je in heel veel gevallen dat dat soort informatie een hoop problemen wellicht had kunnen voorkomen, zowel voor de piloten als voor de onderzoeksteams.
Op basis van de waarschijnlijke positie hebben ze enkel een gebied afgebakend waarin ze denken de dozen te gaan vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef PiraatPiet het volgende:
[..]
Daar zijn een poosje geleden pas de zwarte dozen van gevonden, daar is alleen nog niks van bekend.
Dat kreng speelt nog steeds verstoppertjequote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe zit het trouwens met dat kreng dat afgelopen zomer in de zee was gestort (zelfde type toestel), wisten ze daar al de oorzaak van?
Er zijn meerdere methoden om metaalmoeheid te achterhalen, maar om dat te voorkomen is er onderhoud: zorgen dat onderdelen waar metaalmoeheid optreed niet meer in het vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Metaalmoeheid is nauwelijks te detekteren. Alleen door röntgenapparatuur.
Een permanente opname hoeft misschien ook niet opgeslagen te worden, maar in al die documentaires blijkt telkens weer dat als er iets misgaat, de cockpit heel vaak niet weet wát er mis is. Er gaan lampjes branden, een sirene gaat af, maar de betekenis is lang niet altijd duidelijk of gaat verloren in de gebeurtenissen.quote:Als je het hele vliegtuig continu wil filmen en zo dus achteraf kan zien wat er gebeurt is dan kan dat maar dat kost wel een paar centen.
Maar dan zegt dat nog niks over de werkelijke oorzaak. Als je op zo'n video-opname ziet dat er een deur uitvliegt dan kan dat door verroeste scharnieren zijn, een ondeugdelijk slot of een handgranaat van een terrorist dus met die opnames ben je er meestal nog lang niet.
Je moet eerst die deur vinden en dan zoeken naar aanwijzingen
Echt he, die krant zou verboden moeten worden!quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
Morgen een hele speciale Telegraaf editie vol met dit soort non-nieuwsquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
Wtf.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht__.html?cid=short
Godverdomme, wat een NON-'nieuws'. Flikker toch op, aandachtshoer![]()
![]()
,
En dat blijft ook zo, ze gaan die flightrecorders nooit vinden, stel je voor dat er aangegeven wordt dat de fout in Airbus zit...........quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat kreng speelt nog steeds verstoppertje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |